Vuoto

  • Viestiketjun aloittaja Hädissään
  • Ensimmäinen viesti
Hädissään
Hei

Kolmen vuoden yrityksen ja hoitojen jälkeen olen raskaana. Jippii! Mutta nyt on hirveä hätä. Oletetusta menkkojen tuloajankohdasta lähtien eli yli viikon ajan mulla on ollut tuhruvuotoa, välillä vähän enenmmänkin ja koko ajan semmoisia menkkamaisia kipuja. Verikokeesta tiedän, että ainakin olin varmasti raskaana, mutta pelkään että tämä hartaasti odotettu raskaus menee kesken. Oliko teillä kellään aika reipasta joskin ruskeaa vuotoa ja kipuja, ja silti ihan normaalisti jatkunut raskaus? Pliis kertokaa, sillä olen hermoraunio ja ekaan ultraan on vielä niin pitkä aika.
 
Jenni 32+6
Kannattaa käydä tarkistamassa tilanne jos mahdollista yksityisellä tai sitten yrittää saada lähete kunnalliseen ultraan.
Minulla tuli tuhrua hieman jo ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa enkä tiennyt että olin vielä raskaana (IVF) . Tuhru loppui pian itsestään, mutta seitsemännellä viikolla vuotoa tuli aivan mielettömästi ja silloin toinen alkioista meni kesken (kaksi siirrettiin ja kiinnittyi). Viikko siitä alkoi taas valtava vuoto, mutta ultrassa näkyi kuinka pieni sydän sykki ja nyt ollaan jo loppusuoralla. Voi siis olla että vuotosi on vaan ns. kiinnittymisvuotoa tai muuta harmitonta. Ymmärrän myös huolesi, todellakin joten itsesi takia tarkistuta asia.
Pidän peukkuja että kaikki menee hyvin ja että siellä on paljon vauvaliimaa pitämässä pienen kiinnittyneenä.
 
helmi
Olen hoidosta (IVF) raskaana ja vuotanut lähes koko raskauden ajan. Minulla vuoto on jopa aivan puhdasta verta ja määrä vaihtelee joka kerta. Joskus on tullut viikonkin putkeen ja välillä mennyt parikin viikkoa ilman tipan tippaa. Vuoto on vähentynyt tai ainakin harventunut raskauden edetessä. Meillä kaikki on kuitenkin joka kerta ollut ok vauvalla kun olemme sitä käyneet kontrolloimassa yksityisellä.
Jos varaa on niin suosittelen että oman mielenrauhan takia kääntyisit yksityisen lääkärin puoleen tai ainakin kysyisit neuvolasta. Mitäänhän ei välttämättä ole vialla, mutta kokemuksesta tiedän että hermot ovat ihan riekaleina joka kerta kun sitä verta ilmaantuu.
 
Hädissään
Hei
Kiitos todella paljon vastauksista. Antoivat kyllä lisää toivoa, että tässä olisi vielä jokin mahdollisuus.
Toki käyn ultrassa niin pian kuin se vain on mahdollista. Vielä se vaan on liian aikaista. Vasta parin viikon päästä voi edes nähdä jotain. Mulla on kanssa IVF takana ja raskauspäiviä vasta 22 siirrosta laskien.
Alavatsaa pakottaa aika ikävästi, joten sekunniksikaan tätä ei pysty unohtaa. Aikas pitkät ja piinalliset kaksi viikkoa edessä ennen ultraa.
 
Melinda*
Mulla oli vuotoa rv 6+ tässä raskaudessa. Sellasta ruskeaa, ja sen jälkeen pitkään kellertävää valkovuotoa. Nyt on kuitenkin loppunut (rv 11) ja kun ultrattiin muutama viikko sitten, niin sikiö oli elossa ja vuodon syytä ei tiedetty. Aiemmin vuodot olleet taas keskenmenoja(2 km.a). Mikä viikko sulla on menossa? Voisitko jo mennä ultraan? Koska sulla on viimeks otettu hcg?
 
Hädissään
Moi
Vaikka vuoto on ollut tosi jatkuvaa ja välillä runsastakin, ja yhtenä todellisena kipupäivänä myös ihan punaista, niin silti HCG-arvo oli kohdallaan, eli noussut niinkuin pitääkin. Nyt viikonloppuna on kipuja ollut aika vähän, mutta vuoto jatkuu. Ultraan vielä puolitoista viikkoa. Tunteet on ku vuoristoradalla, kun on paljon vuotoa niin silloin on varma, että eihän siellä mitään voi olla ja kun taas vuoto loppuu (yleensä yöstä pitkälle iltapäivään) toivo taas palaa.
Klinikalta kerrottiin, että en voi kuin odottaa - ja että mikäli vuoto ja kivut yltyy todella koviksi, niin sitten päivystykseen. Mutta mikä on kovaa, kun pahimman kipu- ja vuotopäivän jälkeen hcg oli siis ihan ok?
Kyllä sitä on ihminen avuton tällaisessa asiassa.......
Kiitos tuesta, jota olen teiltä saanut.
 
Siunausta!
ja ennenkaikkea voimia surussanne. Envoi kuvitella kuinka pahalta sinusta tuntuu, mutta toivotaan että vielä tulevaisuudessa jaksatte yrittää uudestaan ja sitten onnistaisi. Kaikkea hyvää elämässäsi eteenpäin!
 
Annuliini
Voimia teille!!!
Itselläni on vastaavanlainen tilanne kuin ap kirjoittaneella, vuotelua on ollut viikon verran, oletetuista menkoista alkaen, kaksi testiä näyttänyt plussaa, mutta silti pelottava ja epävarma olo, maanantaina menen yksityiselle ultraan, katsotaan näkyykö siellä mitään vai onko kaikki tullut pois, kauheaa tämä epävarmuus.
 
tyttö82
Pahoitteluni!!!! Kyllä se siitä elämä jatkuu teidän pikkuenkelillä ei ollut vielä tarpeeksi voimia jaksaakseen ja siksi hän otti pikkuruiset siivet alleen ja lensi. Kaikkea hyvää sinnepäin ja jaksamista!!!
 
mami5
Kolmannessa raskaudessani oli alkuraskaudessa vuotoa, terveyskeskuslääkäri sanoi tutkittuaan, että selvä tuulimunaraskaus ja lähetti keskussairaalaan kaavintaan, kuinkas kävikään uä-katsottaessa kohdustani löyti elävä sikiö eikä mikään tuulimuna. Tutkimuksissa sitten paljastui verenvuodon aiheuttajaksi istukka joka oli vähä irti, lepäilin ja otin rennosti kunnes vuoto loppui. Synnytin terveen tytön joka on jo 12 vuotias, alkuraskaudessa vähäinen vuoto on mahdollista ilman mitään ongelmiakaan, mutta mene silti ihmeessä lääkäriin ja varmista vuotosi alkuperä, toivon että sinulla on kaikki kunnossa!!!
 
mami 5
Olen pahoillani, en huomannut viestiäsi jossa kerroit keskenmenostasi... anteeksi, voimia sinulle ja miehellesi. Toivon teidän saavan vielä pikkuisen, itselläni ollut yksi keskenmeno, surusta toivuttuani yritimme uudelleen ja kaikki meni hyvin.
 
Ansku
Mulla oli reilut vuosi sitten vastaavanlainen tilanne kuin edellisellä kirjoittajalla, viikolla 9 tuli vuotoa parina päivänä, jouduin menemään illansuussa terveyskeskuksen päivystykseen, kun pelotti niin paljon, että onko masussa kaikki niinkuin pitää. Siellä lääkäri ei tehnyt sisätutkimusta, vaan totesi, että selvä keskenmenon alkuhan se on, voidaan kaapia heti, niin ei tarvitse odotella kipuja. Pyysin ultrausta, mutta se kuulemma maksaa sunnuntaisin niin paljon, ettei hysteerisiä äitejä käydä niin kalliilla tavalla rauhoittelemaan. Lääkäri ehdoti kaavintaa edelleen, en suostunut vaan lähdin pois. Lähtiessäni lääkäri vielä sanoi, että näemme varmaan kohta, tulet siten kovien ipujen ja vuodon kanssa tänne takaisin, hän päivystää kymmeneen asti. Yö meni itkiessä ja valvoessa, kipuja odotellessa, mitään ei kuitenkaan tullut. Seuraavana päivänä saimme ajan ultraan ja siellä vauvan sydän sykki ihan iloisesti, verenvuodolle ei löytynyt selitystä, nyt tyttäremme on 8kk valloittava neiti.
Jälkeenpäin mietin, että menenkö kyseisen lekurin juttusille tämän ""keskenmenon"" kanssa vai ottaisinko hänen esimieheensä yhteyttä, kirjoitanko yleisöpalstalle paikallislehteen vai mitä teeen, mutta kaikki tuo on jäänyt tekemättä, ärsyttää vaan suunnattomasti se lääkärin asenne, eli ei kannata uskoa lääkärin puhetta jollei suostuta ultraamaan.
 
argh
Ansku,
Kyseessä on selkeä virkavirhe. Kyllä se kaavinta ja mahdollinen nukutus siinä maksaa paljon enemmän kuin ultralaitteen käyttö. Vaikka tapauksesta olisi jo kulunut aikaa, voit säästää jonkun toisen ""ihmishengen"" (henkisesti äidin ja isän, lisäksi vielä ehkä sikiönkin). Ota yhteyttä ko terveyskeskukseen ja ko lääkärin esimieheen tai vähintään ko lääkäriin. Virheistäkin voi oppia, mutta vain jos tietää sellaisen tehneensä. Onneksi loppu oli kannaltasi onnellinen.

Mutta ota ihmeessä yhteyttä!!!!
 
...
Aikamoinen moka!!! Kyllä minäkin asiasta ilmoittaisin! Ihmisiä ne on lääkäritkin, ylityöllistettyjä, alipalkattuja ja väsyneitä, mutta kyllä nyt ultrata kaiken järjen mukaan pitäisi, jos siihen mahdollisuus on! Aikamoista!
 
milla
mullekkin kävi niin, että totesivat mahassa olevan tuulimunan (ultran perusteella), mutta onneksi eivät lähettäneet kaavintaan vaan viikon päästä uusinta tarkastukseen ja vaavi oli elossa ja edelleen porskutellaan :) rv 23+1
 

Yhteistyössä