Vuotoa aamuisin

  • Viestiketjun aloittaja Scared
  • Ensimmäinen viesti
Scared
Onko muilla samankaltaisia kokemuksia eli raskaus tallä hetkellä 10+1 ja nyt viikon verran tullut aamuisin parin kolmen tunnin sisällä rusehtavaa, pari päivää punertavaa tuhruvuotoa. Tuhruvuotoa erityisesti vessakäyntien yhteydessä. Vuotoa (jos sitä nyt vuodoksi voi sanoa) tule sen verran, että pikkuhousunsuojalla pärjää hyvin vaikka koko päivän. Iltapäivällä/illalla vuotoa ei ole lainkaan. Voiko tuo liittyä jotenkin siihen, että yöllisen levon jälkeen lähtee liikkeelle. Kipuja ei ole. Tämä on nyt toinen kerta kun vuotoa esiintyy, oli viikon tauko välissä. Ed. kerralla kuukautisten aika, nyt ei pitäisi olla.
 
Patu
Täällä ihan sama vika. Viikkoja koossa 6+2. Soitin juuri lääkäriin asiasta ja sain ajan tälle päivälle. Ultralla tutkitaan onko kaikki kunnossa. Sydämessäni toivon,että kaikki ok mutta pelottaa ihan älyttömästi.
 
Niikku
Hei Scared!

Minulla on ollut samanlaisia kokemuksia: erityisesti aamuun painottuvaa tuhruvuotoa parin päivän ajan, pariin otteeseen. Soitin neuvolaan ja sieltä neuvottiin seurailemaan tilannetta, jos vuoto kestää monta päivää, lisääntyy, muuttuu veriseksi ja on kipuja tulee ottaa yhteyttä naistentautien poliklinikalle, siellä varmistetaan, että kaikki on kunnossa. Minulla tuhruinen vuoto on mennyt ohi parin päivän jälkeen, mutta helpotti oloa kun soitti tutulle neuvolan tädille. Mulla raskaus nyt 11+2, vuotoa oli viikoilla 10 ja 8. Ensimmäinen ultra ylihuomenna keskiviikkona. Odotan sitä kuin kuuta nousevaa, saa sitten ensimmäiset kunnon todisteet siitä, että pieni elämä kasvaa sisälläni - toivottavasti!
 
Pelokas
Minulla olisi kohta 13 viikkoa täynnä. Tänään on ensimmäinen ultra ja pelottaa mahdottomasti. Perjantaina alkoi vuoto. Vessakäyntien yhteydessä on välillä pyyhkiessä tullut verta. Ja joka kerralla se on muuttunut punaisemmaksi ja runsaammaksi. Tänään oli jo kuin kuukautisten aikaan. Raskaus on muutenkin ollut ihan oireeton. Tuulimunaa pelkään.:(
 
Niikku
Uskon, että jännittää ja pelottaakin. Hyvä kuitenkin, että Sinulla on se ultra niin saa varmuuden siitä, mikä on tilanne. Toivotaan ja uskotaan, että kaikki olisi ihan kunnossa! Laitahan viestiä tänne kun oelt ollut ultrassa. Olen hengessä mukana!!
 
tuulinen
Mulla oli eka tuulimunaraskaus: kirkasta veristä vuotoa aivan aavistus rv12.

Toisessa raskaudessa rusehtavaa vuotoa rv7 3 pv, enemmän kuin edellisessä. Elävä alkio oli rv7 ja ultrassa vko 13 kaikki ok!

Täytynee siis ultralla varmistaa, onko kaikki hyvin, ei kai muuta voi. Kuukautisten aikaan usein ilm vuotelee...

Tsemppiä!
 
Patu
Ultrassa ei näkynyt mitään, joten kyseessä on keskenmeno. Ja mulle vaan useampi hoitaja sanoi viime viikolla kun asiasta soittelin, että tuhruvuoto on normaalia tässä vaiheessa raskautta.
Mutta eipä ollutkaan minun tapauksessa. Usko on mennyt hoitajien ammattitaitoon.
Kaikki tuhrusta kärsivät käykää tarkistuttamassa asia jos itsestä tuntuu ettei kaikki ole kunnossa, vaikka sitten väkisin jos hoitajat on eri mieltä.
 
Pelokas
Tänään oli rv 12+5. Sikiön todettiin kuolleen 8 viikon tienoilla. Nyt lääkkeellinen kaavinta menossa.:(

Minäkin olin jo yli kuukauden sitä mieltä, että kaikki ei ole kunnossa, kun raskaus ei tunnu miltään. Neuvolassa vain kohauttelivat olkiaan.

Perjantaina alkoi tuo vuoto ja lauantaina kävin päivystävällä, kun puhelimeen vastannut hoitaja oli sitä mieltä, että pitää tutkia. Lääkäri levitteli vain käsiään ja meinasi, ettei hän ala edes tutkimaan asiaa. Sanoi ihan suoraan, että vaikka päällään seisoisi, se tulee pihalle jos on tullakseen. Että sellaista se elämä vain on.

Vähän olen katkera tuohon, kun kukaan ei ottanut pelkojani kuuleviin korviinsakaan. Vaikka eihän se asiaa olisi silti auttanut, mutta kuitenkin. Nyt sain olla monta viikkoa yksin kauhuissani.:(

Onneksi tänään oli hyvä kätilö ja lääkäri.

Keskiviikkona pitäisi vielä mennä päiväksi sairaalaan, kun on lääkkeellinen kaavinta menossa. Harmittaa, kun joutuu olemaan samassa tilassa odottajien ja synnyttäjien kanssa. Tuossa olisi parantamisen varaa. Ei keskenmenoa tekevä halua nähdä pyöreitä vatsoja ja vauvoja.
 
Niikku
Olen erittäin pahoillani teidän molempien menetyksestä!! Sekä siitä että koette, että teitä on kohdeltu väärin eikä pelkojanne huomioitu. Tottahan se on ettei alkuraskauden keskenmenoille voi mitään, mutta parempi olisi kuitenkin saada mahdollisimman pian selvyys, jos tuntuu siltä ettei kaikki ole kunnossa.

Jaksamisia ja voimia teille!!

 
kata
Minäkin täällä vielä pyörin. Kamalaa tuo, että joutuu samaan tilaan odottavien kanssa. Minulle keskenmeno tehtiin naistenklinikalla (normaalisti tehdään kättärillä, mutta koska en ollut siellä koskaan käynyt pääsin nkl) ja siellä asia hoidettiin todella hyvin. Olimme naistentautien osastolla, synnyttäjiä ei siis lähelläkään, ja saimme myös oman huoneen jossa mies sai olla niin myöhään yöhön kuin halusi. Myös kätilöt ja lääkärit olivat todella hyviä. Mutta olen myöskin samaa mieltä siitä, että siinä vaiheessa kun olin varma että jotain on pielessä, niin minun huolta ei otettu kuuleviin korviin vaan naistenklinikan päivystyksestä sanottiin, että korkeintaan terveyskeskukseen normaalille lääkärille pitäisi mennä. Myöskään silloin kun vuoto alkoi ei meitä meinattu ottaa vastaan, mutta kun vaatimalla vaadimme niin pääsimme lääkärin tutkimukseen ja siellä siis todettiin vauvan kuolleen. Olen vahvasti sitä mieltä, että kyllä sitä itse tuntee kun kaikki ei ole kohdallaan.
 
Kaija
Moi! Ainakin Kokkolassa keskenmenon tai kohdun ulkopuolisen kokeneet ovat samalla osastolla synnyttäneiden kanssa (myös esim. kohdunpoistossa olleet). Kiva siinä on kuunella käytävistä kaikuvaa vauvan itkua!!! Ja vielä kun pitäisi mennä ruokaileen samoihin tiloihin pallomahojen ja tuoreiden äitien kanssa. Minäkin yritin aikoinani mennä, mutta itkien otin ruan ja menin huoneeseeni vollottamaan... Mielestäni tosi käsittämätöntä.
 

Yhteistyössä