VW golf vai Ford mondeo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja perheen pää(kö)??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

perheen pää(kö)??

Vieras
perheelle autoa ja mulla olis kaksi vaihtoehtoa.
eli ensinnäkin fordin mondeo 1.8L farmari -00 aj. 190000 km, 2200 e tai sitten Volkswagen Golf aj. 282000 km vm. -98 , 2800 e.
toi Mondeo tuntuu tilavammalta, ajo mukavuus on mun mielestäni aika samaa luokkaa molemmissa.
kumpaa suosittelisitte 4 hlön perheen käyttöön?

Alkuperäinen kirjoittaja perheen pää(kö)??;24838336:
perheelle autoa ja mulla olis kaksi vaihtoehtoa.
eli ensinnäkin fordin mondeo 1.8L farmari -00 aj. 190000 km, 2200 e tai sitten Volkswagen Golf aj. 282000 km vm. -98 , 2800 e.
toi Mondeo tuntuu tilavammalta, ajo mukavuus on mun mielestäni aika samaa luokkaa molemmissa.
kumpaa suosittelisitte 4 hlön perheen käyttöön?

Bensamoottoreilla?

Golfilla on paljon ajettu, samoin kyllä Mondeollakin. Mondeo on todella tilava. Jos noista on pakko valita, Mondeo.

Jos noista pitäis valita niin ilman muuta tuo volkkari, on tosiaan luotettavampi kuin tuo ford.
Mutta pienempi tuo golf tosiaan on. Miten olis passat? On saman kokoinen kuin tuo mondeo..

[QUOTE="vieras";24838631]Jos passat kelpaa niin ennemmin semmoinen kuin mondeo, on ehkä kalliimpi mutta mun mielestä laadussa on semmonen ero että kannattaa maksaa.[/QUOTE]

Kai sitä Passattiakin pitää harkita. Taitaa vaan sitten se hinta nousta tai sitten vuosimalli laskea

Mondeo. Meillä golf (tosin paljon uudempi) ja on kyllä tosi pieni farmari, vaihtuu Mondeoon, Passatiin tai johonkin muuhun isompaan luultavasti vuoden alusta ja meitä on vain 3+ koira :)

In case you would choose Mondeo, look out for these problems:

Front suspension springs (actually dangerous when half-broken)
Timing belt (jakohihna). Interval is 105000 km.
Ruostuminen.

Expensive service to deal with.

VW is fully galvanized. Mondeo not.

[QUOTE="vieras";24838587]Jos noista pitäis valita niin ilman muuta tuo volkkari, on tosiaan luotettavampi kuin tuo ford.
Mutta pienempi tuo golf tosiaan on. Miten olis passat? On saman kokoinen kuin tuo mondeo..[/QUOTE]

Ei ole ikinä Mondeo tielle jättänyt.

• Tykkää
Reactions: TrueBlood
Mondeo on sen verran isoruhoinen kärry että ei se oikein kunnolla kulje 1800cc koneella. Tämän takia näistä kahdesta ottaisin volskun jos lapset on jo sen verran isoja että istuvat kasvot menosuuntaan.

Onko jommassakummassa ilmastointi?

Paskapuhetta tuo Mondeon heikompi kestävyys. Lähes kaikissa pitkänaikavälin kestävyystilastoissa Fordit ovat menestyneet hitusen paremmin kuin vastaavat VW:t. Kummatkaan eivät täysin viattomia, mutta pääosin kelpokulkineita molemmat.

Nyt kuitenkin puhutaan varsin vanhoista, elinkaaren loppupuolellaolevista autoista. On mahdotonta sanoa kumpi noista kannattaa ottaa. Autot ovat yksilöitä tuossa iässä ja kumpi tahansa voi palvella vielä vuosia. Toisaalta molemmat voivat olla romutusta vaille valmiit. Itse ottaisin noilla spekseillä Mondeon (vaikka onkin malliltaan vielä mk2).

• Tykkää
Reactions: ruutiukko
Millä koneella tämä Golfi olisi?

Golfi on kyllä niin pieni auto, ettei sitä sais edes farmariksi kutsua, jos tilavaa perhe autoa haet niin mielummin mondeo. Mitä vikoihin tulee, niin tuskin ihan huoletonta ajoa kummaltakaan autolta voi odottaa, alle kolmen tontun auto ei ole mikään pakasta vedetty auto. Itse en ostas yli 200 000 ajettua autoa.

Yhteistyössä