Hae Anna.fi-sivustolta

vyöhyketerapia

Viestiketju osiossa 'Vaihtoehtoiset hoitomuodot' , käynnistäjänä idisz, 10.04.2007.

1. Muistan ajan Vierailija

Muistan ajan, jolloin lääkäri ei suostunut uusimaan reseptiä, jos se oli toisen firman lääke, mitä hän itse edusti, vaan väen väkisin vaihtoi lääkettä, kertoen että se on vastaava, mutta toisen firman lääke vaan. Näin lääkkeet vaihtuivat tuhka tiheään, eikä oikein kukaan tahtonut pysyä perässä.

2. kaikki muistetaan Vierailija

Siis sinulla on muistikuvia ajalta ennen vuotta 2003. Nykyään lääkärin ei tarvitse tehdä lääkevaihtoa vaan apteekki vaihtaa sen suoraan halvimpaan.

Tällä keskustelulla ei tietenkään ollut mitään tekemistä vaihtoehtoisten hoitomuotojen tai vyöhyterapian kanssa.

3. Muistan ajan Vierailija

Tuo omaan pussiin veto, että suostui vaan uusimaan sen lääketehtaan reseptejä, joita edusti, tapahtui -60 ja -70 luvuilla erittäin voimakkaasti. Jonkin verran vielä -80 luvullakin, vaan ei enää niin intensiivisesti.

4. onpa kovaa Vierailija

Tätä siis tapahtui sinulle tuhkatiheään läpi vuosikymmenten. Mikä sairaus ja lääke on ollut kyseessä?

5. Joopsisjoo Vierailija

Kultaisella 80-luvulla hän kehui ihan avoimesti lääketehtaiden voiteiluista. Salkkuja oli joka lähtöön, kullattuja kyniä, kahvikalustoja, shampanjalaseja, kalliita maljakoita, tauluja, kirjoja,kelloja,koruja..."koulutusviikonloppuja" laivalla (ruoka ja kaikki juomat mukaanluettuna) ja vieläpä luksusluokan ulkomaanmatkoja. Vastapalvelukseksi tarvitsi vain määrätä mahdollisimman paljon ko. lääkefirman mömmöjä.

Nykyään kuulemma tilanne on huonontunut, esim. ulkomaanmatkat on vähentyneet. Lääkäri oli kärmeissään lääkevaihdosta kun oli lääke-esittelijät pelänneet sen vaikuttavan tehtaiden avokätisyyteen entisestään. Voivoi.

6. Aha. Tossa juuri edellä kirjoittaja oli käärmeissään, kun 60-luvulla lääkäri oli tehnyt lääkevaihdon.

7. muistan Vierailija

Lääkärikaverini suunnitteli pitävänsä isot puutarhajuhlat ja ilmoitti huolettomasti, että lääketehdas saa maksaa. Kuin myös tapahtui. 1990-luvulla.

8. hoitavat tuulet Vierailija

Vyöhyketerapia kestää tunnista puoleentoista tuntiin. Vyöhyketerapia on vanhimpia Suomessa olevia luontaishoitoja ja sitä on tutkittu paljon etenkin Tanskassa. Jalkapohjan pisteissä voi olla kipeitä kohtia, mikäli ko alueella on vaivoja. Norjalaisessa ernsdahlin vyöhyketerapiassa pisteitä käsitellään voimallisesti ja käsittääkseni sen pitääkin sattua. Itse olen sitä mieltä että tuntua saa mutta sattua ei. Perinteisessä vyöhyketerapiassa käsitellään enimääkseen jalkateriä, ehkä myös käsiä ja korvia. Myöhemmin näitä vyöhykkeitä on löydetty myös muualta kehosta, ja uudemman koulukunnan vyöhyketerapeutit käsittelevätkin näitä. Yleisesti ottaen vaikutukset tuntuvat heti, mutta jos sinulla on pitkään ollut vaiva, sen häviäminenkin kestää pidemmän aikaa. Luontaishoidot pyrkivät siihen, että keho itse korjaa itseään eli siinä virkistetään kehon toimintaa niin että se pystyy itse korjaamaan itseänsä. Vakavissa tapauksissa luonnollisesti käännytään lääkärin puoleen! Lisää tietoa Hoitavat Tuulet

9. hoitavat tuulet Vierailija

Lapsettomuushoidoissa on syytä varautua pitkään hoitojaksoon; aluksi 2 x viikossa. Itse en ole hoitanut varsinaist lapsettomuutta. Kokeumuksia on endometrioosin hoidosta, joka yleensä aiheuttaa lapsettomuutta. Hoitosarja oli pitkä ja lyhyellä aikavälillä - kesti muistaakseni muutaman viikon. Lopputulos oli että asiakkaan kivut hävisivät kokonaan, alussa kivut olivat sitä luokkaa, että häiritsivät jokapäiväisessa elämässä ja kipulääkkeitä meni hurjasti. Kipujen häviäminen paransi elämänlaatua huomattavasti!

Uskon, että luontaishoidoilla ylipäätään voi vaikuttaa lapsettomuuteen. Riippuu tietysti siitäkin, mistä lapsettomuus johtuu. (esim jos kohtu on poistettu). Kokeile ihmeessä! Toivottavasti saat kommentteja niiltä, jotka ovat asian itse kokeneet! Hoitavat Tuulet

10. Luomu mimmi Vierailija

Olen ollut usein vyöhyketerapiahoidossa ja kyllä se auttaa mm. hitaaseen aineenvaihduntaan ja moniin vatsavaivoihin.
    Tärkeintä on varmistua, että terapeutit on saaneet hyvän koulutuksen. Hyvää luontaishoitojen koulutusta saa mm. tästä osoitteesta: Villa Runni Oy - Villa Runni
    Diplomivyöhyketerapeutit ovat opiskelleet myös peruslääketiedettä vähintään 14 op.

11. Tulisoturi Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    92
    Olen ollut muutaman hoitokerran. Sattuu kun vetää jalkapohjasta. Mutta se vaikutus sen jälkeen. On ihanan raukea olo.

12. Peppi Vierailija

Hyvä vyöhyketerapeutti on aarre !

13. Hienoa.. Vierailija

Itse halvaannuin -93. Lääkärit antoivat 100 % invaliditeetin (en ole korjannut asiaa vieläkään, heh) Kävin myös hermoratahierojalla, vyöhyketerapeutilla ja ns sähköhoidoidossa ja parilla parantajalla. Lääketiede ei saanut kipuja pois, mutta ns ihmeparantaja sai. Olen nyt metsätöissä, hermorata ei toimi mutta ei ole valittamista koska kävelen kuitenkin. Ei kova lääketiede ole ainut mahdollisuus. Myöskään en välitä pätkääkään mitä mieltä muut ovat. Olen 56 v akka ja teen ruumiillista työtä todella ilolla ja sydämellä ja olen kiitollinen näille huuhaahoitajille. Kaikki kanssakulkijat tällä saralla, kokeilkaa vaan kaikkea mahdollista.

14. czbx Vierailija

joopa joo... ;)

15. eikö siis ole Vierailija

muuta sanottavaa kuin joopa joo, KUSIPÄÄ

16. Merxcc Vierailija

Miksi kihahdit raivosta punaiseksi? Onko hermoissa vikaa? Eikö ole muuta keinoa purkaa raivoasi kuin nimittely? Muistatkos mitä viisaat vanhemmat ennen opettivat lapsilleen: "Joka toista k-pääksi nimittelee, on itse k-pää"?

17. Eeva123 Vierailija

Hei, mitenkäs te selitätte sen että raskauden loppuvaiheessa kohdunheijaste jalassa "pullottaa" raskauden loppuvaiheessa ja ihmisellä, jolta on kohtu poistettu niin siinä kohtaa voi olla hyvinkin nähtävä "kuoppa". Eli nämä heijastepisteet joita vyöhyketerapiassa käsitellään ovat ihan oikeasti olemassa. Myös monet muut asiat voi nähdä vuöhykepisteistä. Eli uskon vyöhyketerapian parantavaan hoitoon, kun sen tekee ihminen joka sen osaa. Myös vauvamme koliikki parani vyöhyketerapialla. Ja olen kuullut monella koliikkivauvalla sen auttavan lähinnä suolisto vaivoihin.

18. jepsis Vierailija

Itse olen pohtinut, että mihinkäs hoitoon sitä lähtisi. Löytyy migreeniä,silmäpussia (olen parikymppinen) erinäisiä mahavaivoja, lonkankoukistajat todella jumissa ja stressiperäisiä univaikeuksia. Olen miettinyt nyt lymfahoitoa, vyöhyketerapiaa ja hermoratahierontaa. Kipu ei minua haittaa tälläisissä hoidoissa. Mitä suosittelisitte? Ja niin tässä vyöhyketerapiassa, jos nyt jalkapohjien kautta hoidetaan maksaa, niin tuntuuko kipua myös maksan alueella? Todella kiintoisaaa :)

19. Metsä Vierailija

Minä suosittelisin, että kävisit yleislääkärillä kertomassa vaivoistasi.

Silmäpussit usein johtuvat uniongelmista, jotka taas kertomasi mukaan johtuvat stressistä.

Mahavaivat voivat stressin lisäksi johtua myös huonosta ruokavaliosta.

Stressi saattaa olla vaivojesi perimmäinen syy. Siksi ei olis pahiteeksi käydä psykologin juttusilla. Stressin takia ihminen voi sairastua myös masennukseen, ensin lievään, sitten keskisuureen ja pahimmillaan vakavaan.

Mikäli käyt yleislääkärillä, niin keskustele hänen kanssaan siitä, olisiko psykologilla käynti mahdollista. Psykologin vastaanotto on ilmaista ja pääset tarvittaessasi keskustelemaan hänen kanssaan useamminkin kuin kerran.

Itse kärsin univaikeuksista, jotka johtuivat stressistä, ja sain psykologilta siihen apua ilman, että tarvitsisi syödä lääkkeitä. Ammattilaiselle avautuminen auttoi, ainakin minulla. Kannattaa kokeilla, tulee halvemmaksi kuin lymfat ym.

20. huttunen Vierailija

Kun terapeutti hoitaa 1-2. H, kyse ei ole puuhastelusta.

21. Irrelevanttia Vierailija

Käytetyn ajan perusteella ei voi päätellä onko kyseessä puuhastelu vai ei.

22. Akateemisesti koulutettuna olen paitsi realisti, myös skeptikko. En hairahdu uskomaan muuhun kuin loogisesti kestävään syy-seuraus-suhteen mukaisiin tuloksiin. Oma kokemukseni vyöhyketerapiasta on se, että hoito toimii. Mutta riippuu täysin terapeutista, miten hyvin ja nopeasti tulosta tulee. Ja valitettavasti taitaa olla myös niin, että jos hoidettava ei siedä kipua, on vaikea saada nopeasti hoidettua kroonistuneita vaivoja. Jalkapohjan vyöhykkeet kipeytyvät ja oireilevat paljastaen terapeutille missä päin kehoa on ongelmakohtia. Kun näitä arkoja vyöhykkeitä käsitellään, niin kipeäähän se tekee.

Lähdin hoitoon epäilevällä mielellä, ja kaduin jo heti alkuminuuteilla että ylipäänsä tulin lainkaan. Mutta koska maksoin hoidosta, keskityin kestämään kivut ja katsomaan mitä siitä seuraa. Ja kuinka ollakaan, tulosta tuli. Hoidatin tinnitusta, ja pääsin eroon kaikkein stressaavimmasta tinnitusäänestä. Yhdellä hoitokerralla. Siitä on nyt pari kuukautta aikaa, ja sama rauha on jatkunut. Ja olen todella paininut asian kanssa pitkään, hoitanut ja hoidattanut, tuloksetta. Joten tämä tulos oli vaikuttava.

Terapeutti aloitti hoidon toisin mihin muualla olin tottunut. Hän ei halunnut kuulla mitään oireistani tai diagnooseista, vaan kävi läpi jalkapohjan vyöhykkeet systemaattisesti kertoen samalla, mitä niistä käy ilmi. Ja löydökset vastasivat täysin oireitani. Olin vaikuttunut. Tietysti tiedän, että ihmisestä on päältäpäin luettavissa tiettyjen merkkien perusteella toimintaongelmia erinäisissä elimissä ja vaikkapa päänsäryn syitä voi yhdellä silmäyksellä nähdä ulkoisesta olemuksesta. Mutta virallisen terveydenhuollon piirissä lääkärit, hoitajat ja terapeutit eivät ole pystyneet sanomaan oireista mitään ilman diagnooseja, testejä ja kuvia. Vyöhyketerapeutin havainnot olivat sitä laatua, ettei niitä voi päätellä ilman tätä analyysipakettia. Virallisen terveydenhuollon piiristä olen saanut pitkällisen tutkimisen ja hoidon jälkeen lähinnä vain sanoja paperilla, laskuja maksettavaksi ja yrityksiä tyrkyttää pillereitä ja puukkoa. Eli loppuelämän kestävää lääkeriippuvuutta ja kipukierrettä ilman ydinsyiden korjaamista.

Lisähuomiona vielä, että omalla kohdallani akupunktio ei toiminut. Pitkä hoitosarja sielläkin, kovat reaktiot hoidon jälkeen, mutta parannus vaivoihin aivan olematon. Kävin siis virallisesti auktorisoidulla akupunktiolääkärillä. Vyöhyketerapian etuna akupunktioon nähden on nähdäkseni se, että vyöhyketerapeutti pystyy vyöhykkeitä tutkimalla päättelemään, mitä vyöhykkeitä hoitamalla voi helpottaa oirehtimista. Akupunktiolääkärin oli pääteltävä hoidettavat akupisteet sen perusteella, mitä asiakas osasi vaivoistaan kertoa, ja käyttämällä virallisia diagnooseja ja kuvia hyväkseen - käytännössä akupisteiden valinta osoittautui hakuammunnaksi ja siten tuloksettomaksi. Itse päädyin siihen, että vaiva kuin vaiva, tulen kokeilemaan jatkossakin juuri vyöhyketerapiaa, koska siinä hoidettavat alueet on pääteltävissä täsmälleen ilman että turvaudutaan vain psykologiseen asiakkaan jututtamiseen siinä toivossa, että puhuminen ja myötätunnon saaminen helpottaisi asiakkaan stressiä ja sitä kautta tulisi illuusio vaivojen helpottamisesta.

23.  
  24. Terve!
    Vastaan näihin moniin kysymyksiin näin. Olen Koulutettu vyöhyketerapeutti 15v. sitten ja hoitanut ihmisiä siitä lähtien mutta asun Ruotsin puolella että hinnoista en voi sanoa paljon mitään koska ne ovat toiset siellä Suomessa. Asia on näin että vyöhyketerapia on tehokkaampi kuin akupuntio ja sitä ei saa ottaa yhtä aikaa molempia. Vyöhyketerapia on paras vaihtoehto hoidoista mitä on olemassa. Olen kokenut monen laisia muutoksia ihmisissä sekä ruumiillisia että psyykkisiä koska ne kulkevat käsi kädessä. Vyöhyke terapia voi muuttaa koko ihmisen täysin. Olen auttanut jopa ero asiaoissa partneriin. Ihminen tulee niin voimakkaaksi että velatkin tuntuu saatavilta, se on totta! Kun ihmisestä poistetaan tukokset niin energiat alkaa virtaamaan ja saman aikaisesti niin ruumiilliset kuin sielulliset tukokset poistuvat. Vyöhyketerapia voi olla kivuliasta ensi kerroilla mutta helpottaa jo toisilla kerroilla koska siellä kehossa on tapahtunut niin paljon muutoksia. Koko jalkojen ulkonäkö muuttuu siellä jalka pohjissa. Kovettumat ja kaikki merkit jalkapohjissa kertovat tukoksista kehossa,millä alueella ne ovat? Suosittelen että otatte neljä hoitoa perättäin viikon välein. Varmaan löytyy sieltä Suomesta vyöhyketerapeutteja joilla on neljän hoidon tarjous niin ei tuu niin kalliiksi! Vyöhyketerapeuttejakin on monen laisia että kemia täytyy passata hänen kanssaan Onnea matkaan kaikille! Ehdottomasti suosittelen!!!!

25. Terve!
    Vastaan näihin moniin kysymyksiin näin. Olen Koulutettu vyöhyketerapeutti 15v. sitten ja hoitanut ihmisiä siitä lähtien mutta asun Ruotsin puolella että hinnoista en voi sanoa paljon mitään koska ne ovat toiset siellä Suomessa. Asia on näin että vyöhyketerapia on tehokkaampi kuin akupuntio ja sitä ei saa ottaa yhtä aikaa molempia. Vyöhyketerapia on paras vaihtoehto hoidoista mitä on olemassa. Olen kokenut monen laisia muutoksia ihmisissä sekä ruumiillisia että psyykkisiä koska ne kulkevat käsi kädessä. Vyöhyke terapia voi muuttaa koko ihmisen täysin. Olen auttanut jopa ero asiaoissa partneriin. Ihminen tulee niin voimakkaaksi että velatkin tuntuu saatavilta, se on totta! Kun ihmisestä poistetaan tukokset niin energiat alkaa virtaamaan ja saman aikaisesti niin ruumiilliset kuin sielulliset tukokset poistuvat. Vyöhyketerapia voi olla kivuliasta ensi kerroilla mutta helpottaa jo toisilla kerroilla koska siellä kehossa on tapahtunut niin paljon muutoksia. Koko jalkojen ulkonäkö muuttuu siellä jalka pohjissa. Kovettumat ja kaikki merkit jalkapohjissa kertovat tukoksista kehossa,millä alueella ne ovat? Suosittelen että otatte neljä hoitoa perättäin viikon välein. Varmaan löytyy sieltä Suomesta vyöhyketerapeutteja joilla on neljän hoidon tarjous niin ei tuu niin kalliiksi! Vyöhyketerapeuttejakin on monen laisia että kemia täytyy passata hänen kanssaan Onnea matkaan kaikille! Ehdottomasti suosittelen!!!!

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri