WAB+ 10

  • Viestiketjun aloittaja Helmiina
  • Ensimmäinen viesti
Helmiina
26.10.06 Anna vm82, ensimmäinen POIKA 26.10 3140g 50cm
26.10.06 Aurora vm80, toinen (tyttö 03/05) POIKA 27.10 3810g 51cm(?)
8.11.06 Mari vm83, ensimmäinen POIKA 3.11. 2890g 49,5cm
10.12.06 Kira vm76, ensimmäinen
1.2.07 Aqua vm76, ensimmäinen
28.3.07 Hena, vm79, ensimmäinen
31.3.07 Minttu, vm85, ensimmäinen
18.4.07 Helmiina, vm77, ensimmäinen
2.5.07 Tyrni1, vm75, ensimmäinen
11.5.07 Kk, vm84, toinen (poika 09/04)
21.5.07 Syysmarja, vm80, ensimmäinen (km 6/06)
26.5.07 Pikkutiikeri, vm80, ensimmäinen
26.5.07 Peppi, vm80, ensimmäinen
23.7.07 Limee, vm82, ensimmäinen
5.8.07 Viivi, vm78, ensimmäinen
 
Syysmarja
Kiva kiva, uusi ketju on avattu!!

Lueskelin tuota listaa, ja missä ovat: Aqua, Tyrni, Kk????
Ei ole kuulunut mitään pitkään aikaan, joten ilmoitelkaahan edes itsestänne jotain =) ettei vallan huolestuta täällä....

Ah, kohta pääsee syömään, vatsa kurnii kyllä siihen tahtiin, että on ihme, ettei kukaan kysy mikä meteli tuo on?!?! =)

Mulla on omat housut aika monet sellaista stretchiä, sen takia ei purista yms. Omia farkkuja en ole kyllä käyttänyt enää vissiin kuukauteen, ne puristi kyllä "mukavasti".

Syysmarja rv 17+2
 
Helmiina
Laitetaas äkkiä uusi! :)

Pikkutiikeri, en olisi huolissaan painosta. Puolenvälin jälkeen se luultavasti lähtee nousuun... Mulla oli tullut rv 20 mennessä vasta +600 g. Mulla oli pahoinvointia, mutta en oksennellut.

Niin se taitaa olla, että neuvolassa käynti on periaatteessa vapaaehtoista. Ja toisethan eivät käytä kunnallisia palveluja vaan käyvät yksityisellä. Jotenkin itselle ei edes tullut mieleen, etten käyttäisi tätä ilmaista palvelua hyväkseni... :)
 
Syysmarja
Samoin mulla, että neuvola oli mulle "itsestäänselvyys", siis tämä kunnallinen =)
juuri senkin takia, kun ihan ilmaiseksi sen palvelun saa....verojahan me maksetaan, joten niille sitten jotain vastinetta.
On se musta kyllä hienoa, että saa nuo ultratkin siihen -ainakin meillä -ilmaiseksi, ihanaahan se on oma pikkuinen nähdä =)

Pikkutiikeri: ei mullakaan se paino ole noussut yhtään -tai ei ollut viime neuvolassa, vaan laskenut vähän. Eiköhän se sitten aikanaan nouse sen mitä tarvitseekin.
Meillä ainakin neuvolatäti sanoi, että hänellä on ollut muutama tapaus, jossa äidin paino ei ollut noussut nimeksikään -tyyliin muutaman kilon, alle 5 -ja että kuitenkin terve lapsi oli syntynyt. Tämä kyseinen tapaus oli ollut sellainen, missä äiti oli ollut lievästi ylipainoinen jo etukäteen -kuten minäkin. Joten toivottavasti itselle ei tulisi mitään 20 kiloa....hui!

Mutta siis, ei olla huolissaan, kaikki varmasti menee hyvin =)

Syysmarja 17+2
 
Peppi80
Ilmaistahan se tosiaan on ja siinä mielessä kannattaa käyttää hyväksi. Itselläni vain on tähän astisista neuvolakäynneistä sen verran kurjia kokemuksia, että välillä lohduttaudun sillä ettei sinne ole oikeasti pakko mennä, jotta se meno ei sitten niin paljoa ahdista... Varmuuden vuoksi ajattelin siellä kuitenkin käydä noukkimassa kaikki tiedonmuruset.
 
-Viivi-
Heippodei! :)

Terveisiä kotoa, sairaslomapäivältä. Eilen oli olo tosi sairas ja kuumettakin vähän, samoin aamulla. En kyllä ihan 100-varma ole, josko kyseessä olisikin vaan raskauteen liittyvää voinnin huononemista... En ole mitannut lämpöä aikaisemmin, plussan jälkeen niin että en tiedä mikä mun normaalilämpö tällä hetkellä on... No, nyt saan kuitenkin levätä kunnolla pari päivää.

Voi, Pikkutiikeri on nyt saanut sen koiranpennun! Ihanaa! Se on varmaan tositosi söpö! Minkä ikäinen se nyt on? Osaako jo pyytää ulos pissille, vai onko lattiat päällystetty sanomalehdillä?! :) Sinäkö se kirjoitit jostakin toksoplasmoosi-episodista? Voisitko kertoa enemmän mistä oli kyse? Meillä kun on kaksi kissaa ja hiekkalaatikon siivous on mun vastuulla... Yrityksen alkuvaiheessa kysyin gyneltä riskistä saada tuo pöpö, mutta hän sanoi ettei tarvitse olla huolissaan, ettei tiedä yhtään tapausta... Olen kuitenkin "lisännyt turvatoimia".

Jännä juttu tuo kunnallinen neuvola. Mä en edes tiennyt, että samoja palveluja voi käyttää maksullisina yksityisiltä lääkäreiltä, ennenkuin varasin aikaa varhaisultraan ja sen paikan mainoksessa oli myös neuvolapalvelut. Mä kyllä otan mieluusti vastaan tuollaisen hienon systeemin! Mutta ymmärrän kyllä, että jos kokemukset on huonoja, niin motivaatio käydä neuvolassa ei ole korkealla.
Nyt tulikin mieleen, että mun serkun ollessa pieni, heidän neuvolassa oli "täti", joka aina vain moitti mun tätiä ja serkkua jostakin! -Milloin pää oli liian iso, milloin painoa liikaa, kuulo liian huono...kaikki nuo huomautukset ihan turhia! :/ Toivottavasti omalle kohdalle sattuisi mukava "täti"!

Jeps, nyt tää vetäytyy sohvalle lepäämään.

Viivi 6+4
 
Hena ja papunen
Iltapäivää vielä, täytyi tulla korkkaamaan uusi ketju.

Viivi, minullahan oli alkuraskaudessa noita "selittämättömiä" kuumeiluja, välillä 37,2-37,6. Oli vaan tosi heikko-olo ja jonkun verran lämpöä, mulla normaali lämpö 36,6. Ei auttanut kun pitää sairaslomaa muutaman kerran ja levätä. Kuumeilut kesti aina max 2 päivää, ja loppuivat tuossa rv 15 jälkeen. Minulla oli muutenkin tuo rv 15-16 sellainen rajapyykki, siihen loppuivat suunnilleen pahoinvoinnit, kuumeilut, etominen, jatkuva pissahätä, päänsäryt ja korkea verenpaine. Tilalle tulivat sitten vihlovat kivut alavatsassa kun kohtu alkoi toden teolla kasvaa. Taisin siirtyä äitiyshousuihin jo tuossa rv 18-19 paikkeilla.
Sitten sunnilleen rv 22 jälkeen kuvioihin on tullut sydämen tykytys, lievä ajoittainen huimaus ja pissahätä (on tehnyt paluun). Nyt rv 24 jälkeen on jälleen alkanut vihloa vatsaa, lienee taas kasvupyrähdyksen paikka. Vauva potkii jo niin kovaa, että siihen herää kesken unien. En myöskään illalla pysty nukahtamaan kunnes lopettaa potkimisen. Potkut tuntuvat molemmissa kyljissä ja välillä tuolla alhaalla edessä.

No siinä taas turinointia. Täytyy tehdä töitä, että pääsee kotiinkin lähtemään.
 
.minttu..
Pikasesti vastaan työn lomassa,

Helmiina, tuo mun sf-mitta johtuu nimen omaan lapsiveden runsaudesta. Nyt vaan katotaan tammikuussa tasaantuuko lapsiveden määrä vai ei..

Neuvolasta, mulla oli aluksi aika kurja neuvolantäti, mutta nyt tullaan sen kanssa jo hieman juttuun, kun on tutustuttu enemmän. En tiedä miksi se alussa oli niin tympeä, mutta nyt tosiaan sujuu paremmin.

Joku kyseli painonnoususta. Mullahan ei oo tullu kun se 100g ja nyt mennään rv 25. Alussa oli vähän ylipainoa ja pahoinvointi vei 3 kiloa, joten siitä johtuu vähäinen painonnousu. Se on kuitenkin yksilöllistä. Kyllä ne neuvolassa sanoo, jos pitää huolestua.. =).

Supistuksista. En ole varma onko mulla ollut niitä vai onko ne vain kasvukipuja, mutta sillon vihloo jonkin verran mahaan. Vähän niinkuin kovat menkka kivut. Mutta niinkuin sanoin, voi olla tosiaan vaan kasvukipuja.

Jihuu! Kävin ostamassa äsken BabyBeltin. Makso 41e Täytyy sanoa että seisoessa tuntuu tosi mukavalta, mutta nyt istuessa vähän ahdistaa. Johtuu varmaan siitä että en oo vielä tottunut siihen ja vauvakin potkii aika tavalla.

Huomiseen!

Minttu & Pikku-Ihku 24+4

 
Pikkutiikeri80
Hei taas!

Viiville vastaan pikaisesti kysymyksiin... Eli meidän haukku-vauva on pian 10 viikkoa vanha, ja kyllä, meillä on ihan uusi sisustus kun lattiat on päällystetty sanomalehdillä... No oikeesti niitä on "vain" neljässä paikassa. Mutta hän ei siis osaa vielä pyytää ulos, vaikka mielellään tarpeet sinne tekeekin jos sattuu olemaan hätä lenkin aikana. Viiden kuukauden iässä kai noille vasta tuleekin varsinainen pidätyskyky? Toistaiseksi siis tarpeet tehdään heti unien jälkeen, leikin jälkeen ja muuten vaan. ;) Mutta hyvin on mennyt, vaikka kyllä tosta pennusta huolehtiminen ihan työstä käy. Hyvää harjoittelua ens kesää varten...

Ja siitä toksoplasmoosista; mulla löydettiin niitä tokson vasta-aineita verestä rv 6+3 otetusta näytteestä. Näyte ylipäätään otettiin siksi että oon työskennellyt eläinten parissa viime keväänä, se että myös meillä on kissoja kotona, ei vaikuttanut asiaan. Myöhemmin äitiyspolin lääkäri totesi (mun kovan uurastuksen seurauksena, kun neuvolalääkäri ja -terveydenhoitaja eivät tienneet/tajunneet mitään) että tartunta on ainakin 6kk vanha. Itse asiaa tutkittuani olen tullut siihen tulokseen, ettei kissa huonosta maineestaan huolimatta ole suurin toksoplasmoosin levittäjä, vaan kys. infektion voi saada ilmaisesti vielä herkemmin huonosti kypsennetystä lihasta (erityisesti lampaasta jota itse söin kesällä huonosti grillattuna) ja huonosti puhdistetuista kasviksista tai esim. puutarhatöiden yhteydessä maaperästä. Mutta anyways kyseessä tosi harvinainen infektio, enkä usko että sitä kovin helposti saa sisäkissojen hiekkalaatikkoa putsatessa jos käyttää hanskoja ym. Kissa kuitenkin levittää toksoa vain n. viikon tartunnan saatuaan, ja pitäis melkeinpä syödä niitä pökäleitä että riski tartuntaan olisi... ;) Ja niin omituisia raskaudenaikaisia ruoka-himoja meillä tuskin kellään on! Tai mistä sitä ikinä tietää... Ja niin mun neuvolalääkärikin sanoi, että hänen vastaanotolleen on tulee kerran n.10 vuodessa ns. seropositiivinen raskaana oleva nainen, joten harvinainen juttu se on.

Mintulle; mulla on kanssa toi babybelt jo valmiina, mut masu vielä niin pieni ettei vyö pysy paikallaan. Aion kyllä heti alkaa käyttämään sitä vakkaristi, kun toi keskivartalo tosta vielä hiukan turpoaa. Itse ostin sen ehkäisemään selkävaivoja, joita on odotettavissa selässä olevan välilevypullistuman takia. :( Mut mukavalta se tosiaan tuntuu, kun olen sitä ihan huvikseni pruuvaillut päälleni.
 
Syysmarja
Huomenta *haukottelee makoisasti*!

Ihanaa, mulla on huomenna vapis =) eli ei tarvi herätä aikaisin.
Meinasin ottaa oikein projektin, meinaan vaatekaapin siivouksen, huh sentään! Varsinkin kun mun vaatekaappi on mitä on....vaatteet hujan hajan, ja niitä on liiikaaaaa!!!! Ä-vaatteille tarvis tehdä vähän tilaa =)

Ja lauantai lähestyy..... ;( no, kun se päivä olisi vain äkkiä ohitse, niin kaippa se siitä.

Hurjalta kuulosti tuo Pikkutiikerin epäilys, onneksi kaikki ok!
Ja hauvavauva on varmasti ihana.....iiiiikkk!

Jaahas, Mintun loma on sitten enemmän kuin lähellä, vai kuinka? Olittekos viikon vai kaksi reissussa? VOi hitsi, olis kyllä ihanaa päästä johonkin aurinkoon, vaihteeksi tästä sateesta ja tuulesta...tänäänkin on luvattu -yllätys yllätys -vesisadetta!
Eilen kyllä tuli radiosta, että EHKÄ saadaan lunta ensi viikolla...sen kun näkisi!

Eipä tässä mitään ihmeempiä näköjään, kunhan turisen =)

Liikkeitä ei vielä tunnu, tänään mulla on muuten OMAT FARKUT jalassa!!!

Syysmarja rv 17+3
 
Limee
Paljon oli tekstiä tullut edellisen päivän aikana, kiva juttu =)

Onnea Pikkutiikerille koiranpennusta!! On ne vaan niin suloisia. Meillä on jo kaksi koiraa ja välillä tuntuu, että vielä olisi kiva se kolmaskin ottaa. Onko koira minkä rotuinen? Oletko ajatellut käydä näyttelyissä tai harrastaa sen kanssa jotain tokoa, agilitya, jälkiä tai muuta? Meillä koirat on westejä: neidit 2,5v ja toinen pian 1v. Agilitya on vanhemman kanssa harrastettu ja kovasti tykkää lajista. Nuoremman kanssa olisi tarkoitus aloittaa vuodenvaihteessa alkeisryhmässä. Varsinaisia näyttelyihmisiä me ei olla, molempien kanssa ollaan käyty tähän mennessä yksissä näyttelyissä.

Np-ultrasta vielä. Sillä lähinnä kyselin, jos jotain poikkeavaa löytyykin niin jatko mietityttää. Keskenmenoa en halua tehdä, ainoastaan siinä tapauksessa, että lapsi on niin "viallinen" että mahdollisuudet selvitä on aivan olemattomat. Toisaalta taas haluaisin varmuuden siitä, että mahassa oikeasti on jotain elämää ja ehkä ultra toisi molemmille raskauden kokreettisemmaksi niin kuin joku sanoi. Ei pitäisi murehtia liikaa etukäteen, sillä suurinosahan noista np-ultarassa kävijöistä saavat ihan normaalin tuloksen. Tätyy kuitenkin vielä jutella mitä mieltä mies on asiasta. Maanantaina vasta saan varattua sinne aikaa jos sinne mennään.

Kuinka muuten neuvola, lääkäri ja ultrakäynnit saako käydä työ aikana vai pitääkö yrittää järjestää työt niin että pääsee työajan ulkopuolella? Toisaalta en vielä haluaisi kertoa ja siksi mahdollisimman pitkälle pyrin järjestämään niin, että olen esim vapaalla neuvolapäivinä.
 
Syysmarja
Meillä töissä nuo neuvola- yms käynnit ei kuulu työaikaan, mutta meillä ei tarvi myöskään tehdä niitä takaisin, vaan omilla plussillaan saa olla pois.
Eikös se ole jokaisen työehtosopimuksesta kiinni, miten menee? Eli jos sun työehtosopparissa sanotaan, että kuuluu työaikaan, tai ei?!?!?! Katselepa sieltä.

Mäkin olin aina "lääkärissä" tai "hammaslääkärissä". Kerran osui niin, että migreeni iski yöllä, joten en päässyt muutenkaan töihin, vaan menin sitten -onneksi aika oli -iltapäivällä neuvolaan =) Ja np-ultrapäivän olin lomalla, mites sattuikin =)
Nyt voinkin sitten hyvillä mielin aina kertoa, että on neuvola-aika, kun se kerta täällä tiedetään =)

Syysmarja 17+3
 
Syysmarja
Jaa niin, mun onki pitänyt "kertoa", että alussa valittelin sitä, kun valkkaria tuli lähes "hanasta"...no, nyt ei tule!
Kyllä on kuiva kuin Sahara tällä hetkellä, voin kertoa että nuo makuukammaritouhutkin on aika mukavaa, kun ei liu'u niin ei liu'u *nolona*
 
Keiju80
Heips odottajat!
Tulin tänne kuokkimaan ja neuvoja kyselemään, kun muistelin, että eikös ainakin Helmiinalla ollut terolutit käytössä ennen plussaamista? Että oliko niissä joku juttu, että ekassa kierrossa tärppi ei välttämättä olisi kovin todennäköinen? Muistan vain hämärästi kuulleeni jotain tuollaista... No, olisi joka tapauksessa kiva kuulla tarkemmin miten niiden käyttö meni. Lopputuloksen mä tiedänkin, ja siksi olen itsekin aika toiveikas. :) Sain siis just tero-reseptin lyhyen luteaalivaiheen ja epäsäännöllisten kiertojen takia, ja ohjeena oli ottaa niitä kp 15-24. Sitä vain mietin, kun mulla on ollut ovis usein kp 20->, että miten ne siihen mahtaa vaikuttaa.
Otan kokemukset ja tiedon jyväset kiitollisena vastaan, sillä se lääkäri ei juuri mitään kertonut!

Hauskaa joulun odotusta ja masun kasvatusta kaikille! :)

Keiju kp 1
 
Peppi80
Tiedättekö muuten sanoa, että voiko ruokaöljyä käyttää liukuvoiteena? Meille se sopii erinomaisesti ja nyt on paljon käytettykin. Jostain vain muistan lukeneeni/kuulleeni, että sitä nimenomaan ei saisi käyttää. Miksiköhän ei? Vai muistanko ihan väärin? Luulisi sen olevan enemmän "luonnontuote" kuin ne apteekin tökötit (jollaista muuten kerran ostin eikä siitä ollut mihinkään).
 
Pikkutiikeri80
Good morning!

Tosta toksoplasmoosista käydään taas kuumaa keskustelua tällä palstalla, ja tuntuu että ihmisillä on kovin ristiriitaista tietoa asiasta. Sekavaa, varsinkin niille jotka pelkäävät saavansa/saaneensa infektion. Mullahan on hyvin asiat tällä hetkellä kun olen sairastanut jo tuon taudin, niin ei tarvi varoa enää noita tokson lähteitä. =) Täysi immuniteetti on siis taattu.

Ihanaa, Syysmarjalla on vapis huomenna! Niin mullakin, mut mä oon hauva-lomalla joten eihän se nyt ihan vapaata ole kun pitää alvariinsa juosta ulkona ja leikittää koiraa. Ei vaineskaan, ihan kivaahan se on, mut kohta kaks viikkoa tehnyt sitä niin alkaa vähän puuduttamaan... Tietääpä ettei ole meikäläisellä asiaa jäädä hoitovapaalle sitten joskus lapsen kanssa; pää varmaan hajoais. Tahtoo jo töihin!

Limee, meillä on tollainen juoksukoira eli whippet. Säkä tulee olemaan jotakuinkin puolen metrin hujakoilla, ehkä hiukan ylikin. Saa nähdä, meillä kun alunperin pentueen pienin rääpäle, mut luulen että tällä hetkellä kokoeroa sisaruksiin tuskin edes huomaa. Ensimmäisen viikon rassu söi nimittäin tosi huonosti vaikka oli kasvattajalta saatu nappulapussi mukaan, mut heti kun vaihdettiin merkkiä (ei syönyt siis nappulan nappulaa sitä alkuperäistä ruokaa) niin johan on alkanut maistua ja koira kasvaa ihan silmissä. =) Ei oo laisinkaan pennun näköinen enää, vaan selkeästi lihakset kasvaa ja vinttikoiran ruumiinmuoto on vallitseva. Luulen, että käydään keväällä jossain epävirallisissa näyttelyissä vähän kokeilemassa ja kesällä sit jossain vinttikoirien ihan omissa näyttelyissä. Ei olla siis tarkoituksella näyttelykoiraa haluttu, mut todettiin touhu ihan mukavaksi noissa whippet-piireissä kun viime kesänä käytiin "kytiksellä" monissa näyttelyissä. Tokot, agilityt ym. taidetaan jättää tottelevammille roduille, toi whippet kun ei omaa minkäännäköistä miellyttämisenhalua... Mut vinttikoiraradalle saatetaan mennä kokeilemaan juoksua kunhan neiti alkaa olemaan täysikasvuisen kokoinen.

Noista ultrista vielä... Jollain palstalla just arvosteltiin kovasti ultrien "olemassaolon tarkoitusta". Joku oli sitä mieltä, että ne on olemassa vain siksi, että jos poikkeamia tms. löytyy vauvasta, tarjotaan ainoana vaihtoehtona aborttia. Totta se varmaan kärjistettynä onkin, sillä eihän mitään varsinaista "parannus"-/hoitokeinoa ole olemassa jos lapsella olisikin downin syndrooma tai vaikkapa vakava sydänvika. Mutta kuten Limee sanoikin, haluaisin mäkin tietää jos vauvalla jokin niin vakava vamma, ettei hänestä elinkelpoiseksi olisi vaan kuolisi loppuraskaudesta tai heti syntymän jälkeen. Silloin ainakin abortti tuntuisi inhimillisemmältä vaihtoehdolta kaikkia kohtaan. Mitäs mieltä muut ovat? Ja kun yleensä kuitenkin kaikki on ok, niin onhan se niin vallan ihmeellistä nähdä oma toukka siellä kuvaruudussa!

Syysmarjan saharasta tuli mieleen, että täällä on vasta hanat auenneet... Aika ikävää sinänsä, mietinkin jo josko tilais netistä niitä kesto-ph-suojia? Niitä kertakäyttöisiä en viitsi alkaa käyttämään, kun saan sit taatusti hiivan tai jonkin muun tulehduksen, mut tollaiset puuvillaiset olis varmaan mukavia. Eilen tilasin H&M:ltä kasan alennettuja vaatteita, kun tuntuu ettei aika riitä kaupoissa juoksemiseen. Pitäis selata oikein ajan kanssa jo ilmestynyttä kevätluetteloa, siellä kun oli aika mukavasti ä-vaatteita.

En oikein tiedä tohtiiko edes kertoa, mutta luulen jo tunteneeni tällä viikolla masuasukin liikkeitä... Varsinkin tietokoneella istuessa ja iltaisin sängyssä kun tykkään (toistaiseksi vielä) nukkua mahallani, tunnen sellaisia pieniä muljahduksia tai elohiireltä tuntuvia liikkeitä. Ilmakupliksi tai hipaisuiksi en menisi omalla kohdalla niitä kutsumaan. Mut aikas jänniä tuntemuksia ovat... :D Jospa ne siitä vahvistuu, niin tiedän sitten varmuudella että kyse on vauvan liikkeistä, eikä jonkun muun joka liikkuu suolistossa. X)

Jatketaan myöhemmin tytöt!

Pikkutiikeri rv 16+6
 
Hena ja papunen
Päivää kaikille!
Olipas mukava aamu töissä! Tein pari juttua ensin toimistolla ja sitten "piti" lähteä kaupungille ostoksille (ihan työhön liittyviä juttuja). No, pidin sitten tietty samaan putkeen ruokatunnin ja kävin kahvilla. En yleensä tykkää kahvista mutta esim. Robert's Coffeella on ihania erikoiskahveja (mm. suklaakahvi!). Nyt on hyvä mieli ja jaksaa taas!

Tänään voisi mennä töiden jälkeen käymään vähän kaupoilla. Olisi vielä ne pari joululahjaa ostamatta ja jospa itselleen katselisi niitä ä-farkkuja.. Viikonlopun ruoatkin voisi ostaa niin ei tarvitsisi huomenna siellä ruuhkassa seisoa.

Pikkutiikeri, kyllä ne voi jo hyvinkin olla ensimmäisiä liikkeitä!! Noilla viikoilla minäkin niitä aloin tuntemaan, taisi ensimmäinen hipaisu olla rv 15-16 paikkeilla. Eivät tulleet säännöllisiksi kunnes rv 18-19 aikaan. Onnittelut!! Tuosta ne vaan paranee. Se ensimmäinen kunnon potku, se on se ihmeellisin tunne! Jännää miten eri aikoihin ihmiset tuntee liikkeet, minullakin on yksi tutun tuttu odottaja joka on suunnilleen samoilla viikoilla kuin minä ja alkoi vasta pari viikkoa sitten tuntea liikkeitä, kun minä tuolloin tunsin jo selviä potkuja useita kertoja päivässä! Yksilöllisiä olemme.
Mun masu on muuten alkanut pikkasen heilahtelemaan kovimpien potkujen tahdissa! Kun löhöän sohvalla puoli-istuvassa asennossa näkee aina silmäkulmassa kun maha pompahtaa.

Ai Syysmarja on jo "kuivahtanut". Mulla jatkuu vuoto edelleen, ei tosin enää ihan niin runsaana kuin alussa, mutta ihan riittävästi. Ei ole kuivaa petihommissakaan ;-)

Eilen illalla vihloi vasenta nänniä inhottavasti. En oikein tiedä mikä siinä oli. Mun rinnanpäät on muuten tosi kuivat, vaikka rasvaan niitäkin päivittäin kun voitelen muunkin kropan. Ajattelin käydä apteeksita sitä "nännivoidetta", on kuulemma olemassa sellaista jota voi käyttää imetyksenkin aikana (ei siis tarvitse pestä pois). Mulla on muutenkin tosi herkät rinnat (hyvässäkin mielessä), niin kauhulla ajattelen niiden mahdollista kipeytymistä imettäessä!

Hena rv 25+1
 
Helmiina
Keiju, mulla oli terolutit käytössä kahden kierron ajan, joista siis tässä jälkimmäisessä tärppi kävi! Ainakin mulle gyne sanoi silloin, että ensimmäisessä kierrossa ei ole hyvä todennäköisyys tärppiin. Periaatteessa kai terojen olisi pitänyt vaikuttaa niin, että ovis olisi aikaistunut sinne normaaliin kp14-15, mutta epäilen, että näin ei ainakaan mun kohdalla käynyt. Lasketun ajan perusteella mulla olis ollut ovis vasta sillon normaalisti kp 18-19. Ei voi tietysti olla aivan varma. Terojen ei pitäisi siis estää ovista. Tuon olen jostain muualtakin kuullut... Tsemppiä kovasti ja toivottavasti terot toimii yhtä hyvin sullakin kuin toimi mulla! :)

Voi, mullakin on ollut koirakuume jo jonkin aikaa. Kotona meillä oli koira ja entisen miehen kanssa myös. Sitten siitä tuli avoerokoira... Kesällähän me jo käytiin koiranäyttelyissä ja otettiin kasvattajiin yhteyttä, kun tärppiä ei alkanut tulla... Mutta sitten suunnitelmat muuttui! Ehkä jossain vaiheessa...

Limee, nuo seulontajutskat on kyllä erittäin vaikeita. Varsinkin kun luotettavuus on erittäin huono (np-ultrassa muistaakseni vain n. 60 %). Ja jos jotain hälyttävää löytyisikin, niin silti on yli 90 % mahdollisuus terveeseen lapseen. Ja valitettavasti, jos kaikki on ok, niin tervettä lasta ei voi taata. Suuri osa pääsee seuloista läpi... Ja sitten on tietysti nuo "toimet", jos jotain löytyy. Keskenmenoriski on niissä taas prosentin luokkaa jne. Aikaisemmin olenkin jo maininnut, että täällä np-ultra on korvattu veriseulalla ja ultrassa ei mitään mittailla. Veriseulaa ei meistä kumpikaan halunnut juuri tuon epäluotettavuuden ja sitten siitä mahdollisesti johtuvien jatkotoimenpiteiden ja stressin takia. Vaikka terveen lapsen tietenkin varmasti jokainen haluaa... Noi on NIIN hankalia asioita!

Ihanaa Pikkutiikeri, liikkeitä! Mullakin oli juuri tuo elohiiritunne alamasussa, kun tässä koneella kirjoittelin siinä rv 17+. En oikeastaan edes tiedä, milloin ne oikein alkoivat, kun en tajunnut, että juuri ne on Natiaisen potkuja. ;)

Meillä neuvolakäynnit saa tehdä työaikaan (olen yliopistolla töissä). Toisaalta mulla ei ole työaikaa, joten sinänsä aivan sama... =)

Ja nänneihin saa ainakin lanoliinivoidetta käyttää... =) Ja kannattaakin kuulemma aloittaa ajoissa käyttämään.

Helmiina ja Natiainen 22+1
 
Hena ja papunen
Olitkos sä Helmiina pk-seudulta? Jos uskallat kertoa.. Kun minä olen täältä ja myös yliopistolla töissä.. Jos, niin kenties voimme vaihtaa tarkemmat koordinaatit tuolla msn:n puolella tai sähköpostilla. Tiedä vaikka samoissa piireissä liikutaan!
 
Hena ja papunen
*perjantai tanssit...!!!*

Jippiiiii! Se on viikon paras päivä taas käsillä! Helmiina, niin mä muistelinkin, ette ollut täältä päin. Itse en viikissä liiku, täällä Meilahden kampuksella vaikutan.

Ihanaa kun olen nyt saanut parina yönä kunnolla nukuttua. Papunen on vähän rauhoittanut yöllistä meininkiään. Tänäkin aamuna heräsin jo ennen kuutta eikä enää nukuttanut.
No joo, katsotaan jos ehtisin iltapäivästä lisää turisemaan, nyt töihin

Hena 25+2
 
Syysmarja
Päivää flikat!!

Kotona siis, ansaitulla vapaalla =)

Tulin maksamaan laskuja, samalla piipahdan täällä.

Ja toivottelen ihanaa viikonloppua kaikille, meille se ei sitä varmaan kovin ole, mutta yritetään jaksaa!!!
Maanantaina palailen linjoille, väsyneenä mutta varmasti kunnossa :)

Voikaatten hyvin!

Syysmarja rv 17+4
 
-Viivi-
Heip.
Mulla ei juurikaan ole mitään asiaa, tulinpa vaan kurkkimaan. Naputtelen samantien muutaman sanan kun oltiin pudottu kakkossivulle! (Löydätte sitten helpommin tänne heti huomenna aamulla.) ;)

Syysmarjalla hautajaiset on nyt sitten ohi, toivottavasti päivä sujui mahdollisimman kivuttomasti. *hali*

Meikkiksellä on maha jännityksestä kippuralla! Huomenna iltapäivällä on se varhaisultra!! Kääk. Onneksi olen koko alkupäivän töissä ja näin joulun alla on kaikenlaista tohinaa, niin etten varmaan ehdi päivän aikana kauheasti jänskätä...

Lämmöt on edelleen siellä 37,3 kun mun normaalilämpö on 36,6. Olo on siis jatkuvasti flunssainen, nuhaa myös. Menen nyt kuitenkin huomenna töihin. Mä olen kallistunut aika vahvasti sille kannalle, että tää olo johtuu raskaudesta. Tänään kävin (vähän kevennetysti) lenkillä ja sen jälkeen olo oli parempi kuin ennen lenkkiä. Tästä päättelen, ettei kyseessä olis mikään perus-flunssa... Katsotaan kuinka jaksan, nukun sitten vaikka kaiket illat kotona.

Hassu juttu: mä olen kertonut kahdelle ystävälle plussasta. Toisella on itsellä kaksi lasta, toisella ei lainkaan. Nyt sitten tuo lapseton ystävä soitti perjantaina ja kertoi olevansa raskaana!!! Heille raskaus vahinko, mutta ovat jo heti päättäneet pitää lapsen. Meillä ei ole lasketuissa ajoissa kuin muutaman viikon ero. Hassua, miten asiat joskus menee! :)

Voimia maanantaihin! Kohta on jo joulu! :)

Viivi rv 7+1
 

Yhteistyössä