WAB+ 10

  • Viestiketjun aloittaja Helmiina
  • Ensimmäinen viesti
Limee
Huomenta!

Pitkästä aikaa kerkeän kirjoittamaan jotain.
Joulu tai siis pitkät vapaat meni aivan liian nopesti, kyllä tälläisiä lyhennettyjä viikkoja voisi olla vähän enemmänkin. Onneksi muutama pyhä on kuitenkin vielä jäljellä =)

Mitenkäs meinaatte viettää uuden vuoden?
Me ei tehdä mitään sen ihmeempää. Miehen kotia ajateltiin mennä raketit ampumaan, kun vain pysyisin hereillä puoleen yöhän asti ilta uninen kun olen.

Oletteko käyneet alennus myynneissä?
Mä ajattelin käydä tänään kurkistamassa kaupungissa josko löytyisi jo jotain kivoja mamma vaatteita halvalla varastoon. Kovasti sormet syyhyää ostamaan jo kaikkea vauva tavaraa, kun saisi varmasti nyt halvemmalla kuin sitten parin kolmen kuukauden päästä. Mutta täytyy kai vielä malttaa olla ostamatta.

Hena: Musta tuntuu samalta, että mies on innoissaan mun kehossa tapahtuvista muutoksista. Vielä ei mitään muutoksi pääle päin ole tapahtunutkaan, mutta tuntuu, että mies odottaa mahan kasvamista varmasti enemmän kuin minä. Peti hommiin on tullut myös meillä ihan toinen ääni kelloon, mies olis aina valmis. Taitaa olla ihan normaalia tuollaiset ajatukset, oma keho muuttuu kuitenkin niin paljon pienessä ajassa.

Oma olo on edelleen ihan hyvä lukuunottamatta aamupahoinvontia. Välillä saa monena aamuna oksentaa ja sitten menee monta päivää ihan hyvin. Mahallaan nukkuminen on täytynyt jättää pois sillä rinnat on niin arat, että on mahdotonta maata niiden päällä. Molempien vanhemmille kerrottiin vauvasta jouluna ja kovasti olivat innoissaan. Np-ultra on puolentoista viikon päästä ja se alkaa jo vähän jännittää. Onhan se ihanaa nähdä ensimmäistä kertaa pikkuinen ja toisaalta saa tietää että onko kaikki hyvin.

Oikein hyvää uutta vuotta 2007 kaikille!!

Limee 10+6
 
kira
Kuulumisia tulin naputtelemaan. Suloinen tonttutyttömme syntyi tapaninpäivänä klo 19.34. 52 cm ja 3 780 grammaa.

Lapsivettä lorahti reilusti aattoiltana puolenyön maissa, kun olimme kotiutuneet joulun vietosta varttia aikaisemmin. Synnärillä olimme puoli kahden maissa, kun kehottivat puhelimitse ensin odottelemaan kotona tunnin verran ja seuraamaan, tuleeko vettä lisää. Jäin osastolle seurantaan, ja kohdunsuu oli edelleen vain sormelle auki. Synnytys käynnistettiin tiistaina, kun kohdunsuu oli auennut viisi senttiä. Synnytyksen kestoksi tuli 5,5 tuntia ja ponnistusvaihe 14 minuuttia. Sain epiduraalin ja ilokaasua. Kaikki meni hyvin, ja saimme jo seuraavaksi yöksi perhehuoneen. Kotiuduimme eilen lauantaina. Saimme kotiinlähtöluvan lääkäriltä perjantaiaamuna, mutta koska ensimmäiset pari vuorokautta oli vaikeuksia imetyksen onnistumisen kanssa, halusimme olla ylimääräisen vuorokauden jotta oli varmempi olo kotiin lähdön suhteen. Ja nyt onkin tosi ihanaa olla kotona :)

Vauva on rauhallinen ja syö tosi hyvin. On aivan ylisöpö tuhisija :)

Hyvää Uutta Vuotta!

Kira ja maitokatti 5 vrk
 
Syysmarja
Huomenta!

Pitkältä vapaalta palattu, vaikka kyllä se oma sänky kyllä AIKA mukavalta tuntui tänä aamuna, olisin hyvin voinut jäädä vielä kotiin :( mutta ajattelen positiivisesti, ä-lomaan aikaa "enää" 3½ kk!!!! :) että jos sen jaksaisi, niin sitten :)

Kiralle onnittelut pienestä prinsessasta, kauan saitte odottaa mutta lopputulos on tässä asiassa aina taattu =) Onnea siis vielä kerran!!!!

Omassa olossa ei muutosta. Vatsa on pyöristynyt viimeisen 1½ viikon aikana mukavasti (??!!!) ja nyt jo näkyy kivasti.
Neuvola oli 27.12. ja paino on nyt sitten noussut alusta 0,5 kg, eli en syönyt ylen joulun pyhinä =) hemppa oli vähän alhainen, 113, mutta tätsy sanoi, että katsot omaa oloasi ja jos alkaa väsyttämään, niin sitten rautaa...kuukauden päästä uusi koe, josko olisi noussut yhtään.
Neuvolatäti meillä vaihtuu nyt sitten, on jotain "työjärjestelyjä" ja samoin neuvolalääkäri vaihtuu....vitsit sentään, kun on ollut niin mukava! No, josko tämä uusikin sitten olisi ihan suht mukava. Teidän "kauhutarinoita" kun on lueskellut, niin kyllä on saanut kiitellä omaa tätsyään, kun kaikki on mennyt niin hyvin.

Huomenna rakenneultra, jännittää!!! Ei aiota kysyä vauvan sukupuolta, mutta jos se nyt näkyy, niin ei se pettymyskään olisi =) Odotellaan molemmat taasen, että nähdään pienokainen =)
Mies oli ekaa kertaa neuvolassa mukana viime ke, ja kun kuunneltiin sydänääniä, niin kyllä hällä taas meinasi tippa linssiin tulla, niin ihanan kuuloista se oli!!! =) Hellua, eikö totta?!?!
Mieskin joka päivä pitelee masua ja kyselee, josko jotain jo tuntisi, mutta vielä ei päälle mitään tunnu. mInä kyllä jo tunnen, että tuolla alhaalla joku asustelee =) Kunnon potkuja ei kyllä vielä ole ollut, mutta mukavia muljahduksia kyllä =)

Joopa joo, mutta josko selvittelisi tuon sähköpostin ekaksi, ja sitten miettisi jo aamuteen juontia =)

Syysmarja rv 20+1 -puoliväli ylitetty!!!
 
Syysmarja
Ai niin, se vielä piti kertomani, että oltiin tuossa välipäivillä vähän ostoksilla.....ja tarttuihan sieltä vaunut mukaan =)
Nyt varmaan teilaatte mut, mutta ostettiin Emman yhdistelmävaunut, oli tarjouksessa eikä voitu vastustaa!!!
Mustat, joissa punaista ja sitten sellaista ruutua, ruskeeta yms...
tosiaan, ei ole mitkään merkkivaunut, mutta hinta ratkaisi, tällä kertaa. On heittoaisa, pehmeä koppa, helppo koota, aika kevyet musta, ja saatiin kaupan päälle sadesuoja =) pienestä ihminenkin iloitsee, heh!
Muuta ei ostettu, mutta kateltiin kyllä =)
 
Hena ja papunen
Hena ja papunen ilmoittautuvat sorvin ääreen!! Paluu arkeen tulee aina yhtä yllättäen, mutta kyllähän tuota jo ehti kotonakin istua. Kuluvatpahan nämä loput 33 työpäivää nopeammin. Täytyy tehdä kotiin aamukampa..

ONNITTELUT KIRALLE JA PERHEELLE!! Hienoa kuulla että kaikki meni hyvin!

Ja yhtä ihanaa on lukea "ennen niin epäluuloisen" Syysmarjan tuntemuksia raskauden etenemisestä. Kyllä tuo varsinaisen vauva mahan esiin tulo (kun alkuturvotuksista on selvitty) konkretisoi koko raskauden.

Pikku Papuseni tosiaan kiepsautti itsensä ympäri tuossa joulun alla ja potkii nyt siis taas alavatsaan ja selän puolelle. Potkut eivät tosiaankaan tunnu niin selkeinä kuin silloin kun oli raivotarjonnassa. Toivottavasti kääntyy pian takaisin, jotta ei tila kävisi ahtaaksi.
Kaikenlaisia vaivoja on taas alkanut ilmenemään; närästys on palannut, vatsa toimii vähän miten sattuu (täytyy muistaa liikkua tarpeeksi ja vaihtaa asentoa maatessa/istuessa, jotta suoli pääsee toimimaan), väsyn paljon nopeammin (en jaksa esim. imuroida 54 neliön asuntoamme kerralla, täytyy pitää kaksi taukoa), ja muutenkin maha on vaan tiellä!!

Lauantaina kävimme ostamassa pinnasängyn ja patjan Variston Lastentarvike myymälästä, saimme alennusta yhteensä 40 eur. Edellisellä viikolla hankin myös samaisesta liikkeestä muoviammeen ja hoitoalustan, niissäkin tuli säästöä noin 7 euroa. Eli nyt on hankittuna kaikki suurimmat jutut, enää puuttuu kaikki "lisukkeet". Vähänkö teki mieli koota se sänky jo!! Otettiin Drewexin "Laura" pinnis, oli niin ihanan näköinen ja käytännöllisen oloinen (pohja menee eri tasoihin ja toinen reuna laskettavissa). Maksoihan se enemmän kuin olimme ajatelleet sijoittaa, mutta on se niin ihana.. Ja sitten investoitiin semmoiseen allergia testattuun patjaan, jossa on kaksi puolta: kovempi puoli alle 10 kg ja pehmeämpi puoli yli 10 kg lapselle.

No nyt äkkiä töihin! Palataan.

Hena 27+6
 
*minttu.
Huomenta! Tai siis onko nyt aamupäivä? Taitaa olla...

Sorvin ääreen on täälläkin jouduttu. Varustus on nyt parempi kuin ennen.. löytyy tukisukat ja tukivyö. Josko vaikka helpottaisi tätä töissä oloa....?

Kiralle onnittelut tytöstä! Mukava kuulla että synnytys meni hyvin. Tuu kertomaan taas kuulumisia kun maltat.. :)

Petipuuhista sen verran et juu, mulla sama fiilis oman kehon suhteen. Alan olla sellanen kömpelö norsu. Pitää oikeesti nähdä vaivaa paljon enemmän kun ennen ja se vaikuttaa omiin fiiliksiin. Mies ei tunnosta olevan siitä moksiskaan. Toisaalta muuten on tämä elämänalue aktivoitunut keskiraskauden aikana sitä enemmän, mitä pitemmällä raskaus on.. Kerääköhän sitä hellyyttä varastoon, vai mistähän nyt tuulee? Siis omat hormoonit taitaa jyllätä ja hyvä niin!

Henallakin alkaa nyt sitten aamukampailu? =). Hyvä. Oon muutaman päivän sua jäljessä. Mulla on vielä 38 kokonaista työpäivää jäljellä. Luulen kyllä että jään saikulle jo helmikuun alussa. Tää istuminen oikeesti sattuu aika paljon. En tiedä miksi. Tai siis onhan mun sf jo 28!

Ens maanantaina on ultra. Tarkistetaan sitä lapsiveden määrää vielä. Oli kyllä viime neuvolakäynnillä käyrä jo tasaantunut. Mutta hyvä että se tarkistetaan. Sukupuolikin kiinnostaisi niin kovasti!

Syysmarjalle onnittelut puolivälin ylityksestä. Se on kiva etappi. Nyt sitten oottelemaan sitä rv 30..
Hauskaa viikkoa!

Minttu & Pikku-Ihku 27+3
 
Syysmarja
Kyllä oli muuten likat teitäkin ikävä lomalla, mutta en yksinkertaisesti ehtinyt/jaksanut/viitsinyt avata konetta kotona, siis niinä hetkinä kun kotona olin =)

Ihanaa kuulla tosiaan teistä kaikista!!!! =)

Hena: mulla taitaa tällä hetkellä olla sitä seesteistä aikaa, sillä parisen viikkoa sitten mulla oli ihan sellainen olo, ettei tuolla masussa mitään elämää ole, ja arvaa, miten jännitin sitä neuvolan sydänäänten kuuntelua, josko sieltä kuuluisi jotain. Ja heti alkoi jumputus, kun laitettiin laite masun päälle =) ja mää hymyilin vaan, oli niiin helpottunut olo! Ja mies mulle jälkeenpäin naureskeli, että olen mä epäluuloinen *mitä, häh, minäkö?!?!*

Itsekin pitäisi miettiä/miehen kanssa pähkäillä näitä huonejärjestelyjä yms...lipasto ja sen päälle hoitotaso, siihen ollaan päädytty =) ja se sänky....kyllä me niitäkin kasseltiin, muttei hellitty vielä ostamaan, sentään =) luulen, että meillä ainakin se sänky tullaan kokoamaan just heti, kun kotiin päästään ;) mä en ainakaan malta olla sitä kokoamatta ja sitten sen jälkeen hipelöimättä :)
Nyt on aika vaikeeta, kun vietiin ne vaunut mun porukoiden luo säilytykseen, lämpimään ja ei pääse hipelöimään niitä
*tunnustan, hipelöin sen kaksi päivää, mitä ne oli kotona, niin niitä koko ajan :) *

Puoliväli on tosiaan ylitetty, ja kaverit ihmettelee, mihin se aika oikein katoaa!! Ja kun mulla ei tuota masua vielä hirveästi ole, vaikka omasta mielestä sitä kyllä löytyy =) mutta ulospäin, kokenemattomien silmiinhän sitä ei välttämättä edes havaitse, näytän "hyvinsyöneeltä" =)

Huoh, olispas mullakin kammassa noin vähän aamuja, mutta taitaa vielä olla yli 70 aamua....*huokaisee kateellisena Mintun ja Henan aamuille*

Syysmarja rv 20+1
 
Hena ja papunen
Syysmarja: tuohon hipelöintiin syyllistyn minäkin päivittäin! Rattaat ovat makuuhuoneessa ja niihin olen kasannut kaikkea muutakin mitä on tullut vauvalle hankittua (ihania pikku potkupukuja yms joita on PAKKO hiplata!!). Me tungettiin pinnasänky pakkauslaatikossaan sängyn alle, niin ei tule minullekaan kiusausta alkaa sitä yksin kokoamaan (en nimittäin saa sitä sieltä yksin pois). Sanoivat Lastentarvike myymälässä, että heille on tammikuun puolenvälin tienoilla tulossa uudet kuosit pinnasängyn pehmusteisiin, uudinverhoihin & lakanoihin... siinä vaiheessa voi olla että sänkykin kootaan jos sieltä jotain iki-ihanaa löytyy..
Ja ennenkuin kukaan ehtii sanomaan (äitini ehti jo kesken lauseen, kun kerroin ettei sänkyä vielä koottu), niin pinnasängyllämme on 6 kk takuu, joten ehdimme vielä sen palauttamaan jos siitä puuttuu muttereita tms.
;-)

Oli tosiaan ikävä jo päästä tänne palstalle, mukavaa kun kaikki alkavat taas aktivoitua. Täytyy tässä vähän paremmalla ajalla hoitaa tuo MSN juttukin..

Ihanaa kun syysmarja pääsee rakenneultraan.. Olisipa itsekin kiva vielä käydä kurkkimassa masuun..

No joo, taidan tänään lähteä ajoissa kotiin.
 
Helmiina
Hyvää uutta vuotta 2007!

Pidin vielä tämän päivän vapaata ja huomenna pitäisi palata sorvin ääreen. Tylsää! No, eipä ole enää kauan lomaan... :) Uutta vuotta oltiin juhlimassa kavereiden luona. Oli todella raivostuttavaa katsella muiden ryyppäämistä. Varsinkin, kun taas pari kaveria (miespuolisia tietenkin) taisi ottaa muutaman liikaa. Sanoinkin jo miehelle, että tämä sai olla viimeinen kerta, kun lähden yhtiinkään bileisiin mukaan raskausaikana. Onneksi matkaa oli noin 50 kilsaa ja päätettiin ajella vielä yöllä pois, vaikka oltiin varauduttu jäämään yöksi. Natiainenkin oli järkyttynyt kaikesta metelistä ja oli aivan hissukseen. Nyt on onneksi taas tuttu mylläys ollut pari päivää käynnissä! =) Olossa ei muuten ole mitään uutta tapahtunut. Nuo lonkkasäryt on vain aika inhottavia. Katotaan miten käy, kun palaan töihin...

Tänään päästään hakemaan lipasto Maskusta ja sinne kai pitäisi nyt sitten pikkuhiljaa alkaa noita vaatteita ja muuta tarpeellista keräilemään. Uusi lipasto on sen verran korkea ja kapea, että hoitotaso ei siihen päälle mene. Varmaan vaihdellaan vaippoja sängyn päällä, lattialla, pesukoneen päällä ja milloin missäkin... ;) Natiaista aiotaan nukuttaa ensimmäiset kuukaudet äitiyspakkauslaatikossa ja pinnasänkyä ei edes välttämättä oteta vielä tähän asuntoon (saadaan kavereilta). Jalallinen amme on myös tulossa käytettynä. Kantoliinankin sain tilattua. Löysin netistä tarjouksesta kermanvärisen Tricot slen -merkkisen liinan. Turvakaukaloista olemme päätyneet Gracon jalustalliseen kaukaloon. Sen saa kiinni myös Gracon matkarattaisiin, jotka myös aiotaan hankkia, joten on varmaan aika kätevä kesällä noilla liikkua kaupungilla... Muuta tavaraa ajattelin alkaa miettimään äippälomalla ja katsoa mitä vielä on mahdollista saada käytettynä. Meillä kun tuota rahanmenoa on edessa, kun aiotaan vaihtaa asuntoa ja uusia huonekaluja tarvitaan tai oikeastaan halutaan jonkin verran... ;)

Kiralle oikein isot onnittelut tonttutytöstä!

Helmiina ja Natiainen 24+6
 
Piparminttu-Pipsa
Huomenta! *kurkkaa ujosti sisään ja tähyilee tuttuja*

Nyt näyttää siltä, että meille tulla tupsahti plussa heti ekasta kierrosta! :) :) :) Testasin eilen (kp34) RFSU:n ja apteekin testeillä selvät haamut ja tänään vielä Predictorilla haamun. Olo on onnellisen sekava, tuntuu että ajatukset ei pysy yhtään kasassa. Oltiin asennoiduttu yrittämään kuukausikaupalla ja yhtäkkiä kaikki onkin aivan toisin. :) Välillä tuntuu myös epäuskoiselta, että voiko tää olla mahdollista...

Oireita mulla ei vielä pahemmin ole, alavatsaa jomottelee ja välillä tuntuu sellaista aavistuksenomaista kuvotusta. Rinnat on hieman arat ja kipeät. Plussa oli muutenkin yllätys, kun mitään selkeitä oireita ei ollut suuntaan eikä toiseen.

Tuntuu ihan hassulta ja oudolta olla tällä puolella! :) Ja ihana nyt seurata teidän kaikkien raskauksia! Kiralle kovasti onnea tonttutytöstä, teidän vauva-aika kuulostaa alkaneen suloisesti!:) Kovasti olette muut jo hommailleet kaikkia tykötarpeita, mukava seurata pohdintoja ja analyyseja vaunuista ja pinniksistä yms. Tsemppiä aamukamman käyttäjille, koettakaa jaksaa viimeiset viikot töissä!

Mulla on pää täynnä kysymyksiä ja tekis mieli rojauttaa ne kaikki tänne heti. Mut taidan tehdä niin, että kyselen aina yhden kysymyksen kerrallaan, niin ette ihan tuskastu mun uteluihin... :) Elikä olkoon eka kysymys se, että mistä saa sellaisen järkevän ja luotettavan listan vältettävistä ruoka-aineista ja muista jutuista??? :)

Katsoin nettilaskurilla alustavaa laskettua aikaa ja se osuu mummoni syntymäpäivään eli 6.9. :) Itse olen myös syntynyt syyskuussa, joten tuntuu kivalta, jos meidän nyyttimme syntyisi myös silloin... ;) Olen vielä ihan amatööri näissä raskausasioissa, mut onko mulla nyt raskausviikkoja 5+0, kun nyt on kp35? *hups, tuli jo toinen kysymys tähän viestiin*

Aurinkoista päivää teille kaikille! :)

Piparminttu-Pipsa ja Piipiäinen
 
Pikkutiikeri80
Hirmuisesti onnea plussasta, ja ihanaa kun pääsitte noin vähän "yrittämisellä". ;) Mun laskujen mukaan sulla kaiketi on juuri tuo rv 5+0 menossa, jos edellisistä kuukautisista lasketaan. Eli sieltä ne oireetkin sit pikkuhiljaa alkaa tulemaan... Mut jos pääset yhtä vähällä kuin mä, on pahoinvointi jo historiaa viikolla 8 ja muutkin oireet niin huomaamattomia, että suurin osa ajasta menee ihmetellessä että ihanko oikeasti tässä raskaana edes ollaan?!

Löysin ainakin sosiaali- ja terveysministeriön julkaiseman ohjeistuksen odottavan äidin ruokavalioon liittyen, täytyypä muuten itsekin vilkaista sitä vielä... Sivulta 66 alkaa.
http://www.stm.fi/Resource.phx/publishing/store/2004/09/pr1095673148360/passthru.pdf
Muista asioista saakin sit jo neuvolassa aika tuhdin tietopaketin, joten ei kun ekaa neuvolaa varailemaan. Allekirjoittanuthan varaili sen jo plussatestiä seuranneena päivänä... :) Minäkö malttamaton???

Hiukan omaa napaa vielä kun olen pitkään taas ollut poissa... Perjantaina tulee raskauden puoliväli täyteen, jipii! Ja samaisena päivänä sopivasti rakenneultra! Tulen sitten kertomaan jos saadaan tietää vauvan sukupuoli, ja tietty kaikki muutkin olennaiset asiat. Olo on ollut mainio, masu kasvanut somasti. Nyt sitä voi jo hyvällä omalla tunnolla kutsua vauvamasuksi, ja oonkin jo tän viikon käyttänyt sitä babybelt-tukivyötä joka hiukan nostaa ja tukee mahaa. Hankintoja vauvalle ei olla pahemmin vielä tehty vaan ne jääköön loppukeväälle, mut kaikki on suurinpiirtein valmiiksi katsottu ja valittu.

Eilen tapahtui muuten jännä juttu; tuleva isukki tunsi ekaa kertaa vauvan potkut masun läpi. Aika häkellyttävä kokemus molemmille!

Mukavaa ja tasapainoista odotusta kaikille!!!
 
Hena ja papunen
Jippii!! Onnittelut vielä kerran PP:lle!! Ja tervetuloa "aidan" tälle puolelle. Ja kysele aivan rauhassa, kyllä minä ainakin jaksan vastailla. On vielä niin hyvin muistissa tuo oma alkuhämmennys.

Tässä toinen hyvä linkki noista vältettävistä ruoista:

http://www.espoo.fi/default.asp?path=1;28;11866;11404;10024;10156;10165;10170;10190

Ja täällä kanssa hyvää faktaa, vaikka onkin Dr. Tolonen...

http://www.biovita.fi/suomi/uutiset_tiedotteet/120405_01.html

Tärkeintä vaan syödä monipuolisesti, eikä kuunnella liikaa muiden hössötyksiä! Minäkin olen esim. syönyt kahdesti raskaana ollessani maksalaatikkoa, vaikka se on vältettävien ruokien listalla (runsaan A-vitamiinin vuoksi ja raskasmetallien). Alkoholiakin nautin kahdesti (mini-annokset) alkuraskaudesta, nyt ei ole maistunut.

Tuossa vielä linkki josta löytyy hyvää tietoa vitamiineista:

http://www.fitness.fi/ravinto/ravintotieto/vitamiinit/_a9972/avitamiini/

Miksi minulla on näin paljon töitä? Ne häiritsevät muuta elämää!!!!
;-)

Hena rv 28 tasan..
 
*Meirami*
Oih ja voih :)
Ihanaa vieläkin tämä PP'n plussa :))))

Täällä tuli oksu aamulla :( vieläkin vähän kurja olo, mutta ei auta valittaa, toisaalta ihan kivakin että on jotain konkreettisia oireita. Kun ei vain tarviis olla töissä!!

Kiva kun Hena ja Pikkutiikeri laitoitte nuita linkkejä. Hyödyllisiä tännekkin :)

*haukoitus* mitenhän tuota onnistuis tänään vältteleen töitä....

Meirami rv7+3
 
..minttu..
Kiireistä huomenta!
Aamulla tulin sanoneeksi että ompas kumma kun on saanut kaikki työt tehtyä ja rästitkin on tehty.. Nooh, kuten arvata saattaa, sen jälkeen on asiakkaita riittänyt ihan tarpeettoman paljon ja tuli kunnon iso projektikin tähän vielä päälle.

Mutta ihanaa, PP! Aivan mahtavaa! Onnea! Hauskaa kun meillä nämä vauvahaaveilut on kulkenut sun kanssa samaa rataa ihan alusta lähtien. Siis että ensin ollaan haaveiltu yksin ja sitten saaatu mies jotenkin innostumaan asiasta ja sitten molemmat ollaan plussattu heti ekasta kierrosta! =). Ompas ihanaa! Kysele ihmeessä mitä mieleen tulee. Kyllä täällä aina joku vastaa. Yritän ainakin parhaani mukaan.

Minäkin soitin neuvolaan heti seuraavana päivänä, kun olin tehnyt haamun ja siellä pitivät sitä ihan itsestään selvyytenä että heti soitetaan. Sain ajankin muistaakseni rv 8+ tienoille, jolloin tuli heti alusta asti sellanen todellinen odotusfiilis.

Hihii, tänään aamulla mittasin verensokerin vikan kerran. Ens maanantaina pitää mennä sitten neuvolaan esittelemään arvoja. Ihan hyvinä ne on mulla pysynyt, kun olen yrittänyt pitää itseni tiukassa kurissa ruuan ja liikunnan suhteen.

Pikkutiikerille onnea puolen välin etapista.. =).

Meilläkin harrastetaan vauvan tarvikkeiden hypistelyä.. =). Mies aina kiikuttaa vaunuja ja turvaistuinta pitkin taloa. On se kerran pukenut pehmolelupupulle vauvan vaatteetkin, kun tultiin shoppailemasta. Se alkaa olla jo malttamaton tähän odotukseen. Niinkuin minäkin. Meillä on jo vauvan huone periaatteessa listoja, mattoa &verhoja ja pikkutarvikkeita vaille valmis, joten sinne on kiva mennä aina haaveilemaan tulevasta.. =).

Hei nyt on taas pakko käydä töihin käsiksi, muuten en pääse sinne äitiyslomalle ikinä!

Minttu & Pikku-Ihku 27+4
 
Syysmarja
Huomenta naikkoset ihanaiset!

Ihanaa, Pp on uskaltautunut tällekin puolelle!!
Onnea vielä kerran plussasta!!!!

Mäkin olen tuota Espoon linkkiä käynyt alkuraskaudessa lukemassa. Kuitenkin, kuten Hena sanoi, omaa järkeä saa käyttää! Mäkin maistoin kaksi lusikallista -eri päivinä kylläkin -maksalaatikkoa jouluna, enkä aio siitä mitään stressiä ottaa. Alkoa en ole juonut, mutta myös juustoja maistelin jouluna. katsoin kyllä, että olivat tehty pastöroidusta maidosta.

Terveiset rakenneultrasta!!!! =)
Siellä se vaavi porskutteli, äidillä oli kyllä tippa linssissä lähes koko ajan, enkä pystynyt kommentoimaan mitään, mitä lekurisetä -vanhahko sellainen =) -itse kommentoi ja kertoi....AHHHHHH!!!

Vaavi vastasi viikkoja, joten laskettu aika pitää, 21.5.07.
Pään ympärysmitta oli keskiarvoa, mutta tuo reisiluun pituus oli keskiarvoa suurempi. Taitaa siis meille tulla vähän pitkä lapsonen....varsinkin kun vanhemmat on tooooooosi pitkiä, mäkin huimat 158 cm =) Sydän sykki niiiiiiin kovasti pienellä, ja sitä lekurisetäkin sitten aikansa katseli, kuulemma sydän on normaali, 2 aorttaa ja 2 kammiota, mikä kuulemma tarkoittaa tässä vaiheessa sitä, että sulkee pois n. 90-95 % sydänvioista sitten syntymän jälkeen.
Sukupuolta ei selvitetty, lekuri kysyi että haluatteko että katsellaan tarkemmin, mutta sanottiin, notta ei.
Sairaalassa oli uudet vehkeet, oli sellainen kolmiulotteinen kuva saatavilla joistain kulmista, kasvoista yritettiin ja vilaukselta ne nähtiinkin, mutta sen verran kaveri oli liikkuvaista sorttia, ettei ehditty kuvaa nappaamaan =) -musta kasvot oli tyttömäiset, mutta miehen mielestä IHAN SELVÄSTI pojan kasvot =)
No, lopputuloksen saamme nähdä sitten toukokuun lopulla =)

Kyllä tosiaan laittaa mielen herkäksi, nytkin mun tarvis täällä töissä olla, mutta eihän tästä tule mitään, kun mietin vaan sitä vaavia ja katselen kuvaa ;-)
Lapsivettä oli normaali määrä -mitä se ikinä tarkoittaakaan - istukka on kohdun takaseinässä ja kohdunsuu kiinni ja kohdunkaula normaali -mitä lienee tarkoittaakaan.

Omassa olossa ei mitään suurempaa, vähän vihloo alavatsaa kävellessä ja muutenkin seistessä. Valita en, kun mitään valittamisen aihetta ei ole. Viime yönä heräsin kahden aikoihin järkyttävään vatsakipuun, muttta en tiedä sitten, oliko vatsanväänteitä vai mitä. Ohitse kuitenkin meni, joten en sen enempää aio panikoida.

Jees, mutta nyt syömään.

Ja sorpat, että tuli näin omanapainen viesti, mutta nyt ei päähän mahdu muuta!!! =)

Syysmarja rv 20+2
 
Helmiina
Onnittelut Pp!!! Nopeata toimintaa... ;) Mitenkäs mies suhtautui asiaan? Onko jo ehtinyt sisäistämään? =)

Mulla on mennyt koko aamu selvittäessä äippäloma-asioita, Oikeassa olit Hena, tää on byrokraattista ja aivan p****stä! Jo pelkästään virkavapausanomus pitää mennä vaikka kuinka monien käsien kautta. Täytyy juosta ympäri yliopistoa allekirjoituksia hakemassa, kun en oikein luota tuohon sisäiseen postiin ja sen tehokkuuteen ja minähän en ole vielä saanut edes työsopimusta tälle vuodelle eli en voi vielä hakea virkavapautta... Paperi varmaan lojuu jonkun pöydällä. Oma esimies on jo kuulemma sen lähettänyt eteenpäin. Eipä tuossa muuten mitään, mutta kun sen äippäpakkauksen saaminen riippuu kaikesta tästä. Haluaisin jo päästä hipelöimään sitä ja miettimään, mitä tarvitsen lisäksi.

Jaahas takaisin töihin...

Helmiina ja Natiainen tasan 25
 
Hena ja papunen
Helmiina: minä olen sentään saanut jo suullisesti vahvistuksen ensi vuoden työsopimuksesta (itse sopimus makaa jossain). Sain siis vihdoin joulukuun lopussa hakea virkavapautta, ja itseasiassa eilen pistin Kelan paperit yliopiston palkkatoimistoon täydennettäviksi. Liitin mukaan kopiot työsopimuksestani ja virkavapaushakemuksesta. Sen olen oppinut, että kaikesta kannattaa ottaa kopiot (vaikka ei siis olisi kaikkien tahojen allekirjoituksia vielä). Pyysin palkkatoimistoa ottamaan minuun heti yhteyttä jos joku dokumentti tms. puuttuu. Odottelen tässä pari viikkoa ja soitan sitten vielä varmuudeksi perään.
Sitä äitiyspakkausta minäkin tässä havittelen.. olisi kiva saada ennen äitiysloman alkua, tai viimeistään silloin!! Kaverini oli nimittäin jättänyt hakemukset viimetinkaan ja vauva syntyikin 3 viikkoa etuajassa. Äitiyspakkaus oli tullut postiin sinä aikana kun olivat laitoksella.. No toivottavasti ei mene noin hilkulle.
Mutta siis ah ihanuutta tämän byrokratian kanssa!!!! Onneksi sain sentään sen sopimuksen koko ensi vuodelle niin saan sen 3 kk palkan tähän alkuun..

Mukavia kuulumisia Syysmarjalla! Muistelen tässä kaihoisasti omaa rakenneultraa... Ja kateeksi käy Mintun valmista lastenhuonetta, minäkin olen jo hankkinut kaikkea pientä tulevaan lastenhuoneeseen, mutta ne saavat vielä odottaa yli puoli vuotta huoneeseen pääsyä! Voi kun päästäisiin jo muuttamaan.

Hei Aurinko paistaa!! Onpas outo valoilmiö, täytyy oikein vetää kaihtimet työhuoneesta auki.

 
Syysmarja
Miten nää sivut tökkii näin hemmetin paljon?!?!?

Pikkutiikerille piti tulla kanssa sanomaan, että onnittelut jo etukäteen tuosta puolenvälin rajapyykin saavuttamisesta!!!
Jotenkin mulle ainakin se oli eka sellainen -tietty sen rv 12 jlkeen -konkreettinen raja, josta "ei takaisin tulla" =)
Nyt sitten odottelen tuota ä-loman alkamista =)

Syysmarja rv 20+2
 
Syysmarja
Jaa niin, munkin piti ihmetellä sitä, missä Limee ja Viivi ovat?? *huhuilee ja vilkuilee ympärilleen*

Mulla on vielä 69 työpäivää, ai niin, onhan mulla vielä 4 lomapäivääkin käyttämättä =) eli 65 siis =) *huoh, eiköhän siinäkin ole ihan tarpeeksi!!!!'
 
Hena ja papunen
Huomenta taas!

Papunen piti eilen illalla kunnon ilta jumpat ja jatkoi samaa rataa tänä aamuna radion tahdissa. Seurauksena siitä, kääntyi ympäri, eli nyt taas potkitaan kohti kylkiluita. Toisaalta kivaa kun potkut tuntuu selvemmin, mutta alkavat kyllä jo vähän sattua.. Toivottavasti nyt pysyisi näin päin, eikä enää kääntyisi. Ehdin jo mielessäni miettimään mitä teen, jos papunen jäisikin pää ylöspäin.. Olisin varmaan halunnut section.
Olipas ihanaa käydä eilen kunnon sauvakävelylenkillä! Sai jotenkin hirmusti lisää energiaa. Sitten vielä jummpailin illasta. Ehkäpä siksi papunenkin aktivoitui, tuli tuossa lomalla vähän laistettua liikunnasta.

Jahas, työt kutsuu, palaan.

Hena rv 28+1
 
Limee
Linjoilla taas. Täällä muutama jo oli kerinnyt kaipaamaankin. Lukemassa käyn oikeastaan joka päivä, mutta kirjoittamiseen on harvemmin aikaa. Yritän ryhdistäytyä sen suhteen.

Onnittelut Pp:lle vielä tälläkin puolen!! Kiva, että uskaltauduit jo tänne puolelle. Kysellä saat munkin puolesta niin paljon kuin vain mieltä askarruttavia kysymyksiä tulee mieleen. Ei siitä niin kauaa oo kun itsekin olin tuossa vaiheessa ja pää oli täynnä kysymyksiä.

Kysyn nyt teiltä viisaamilta äitiyspäivärahan hakemisesta. Jos hakee puolen vuoden tulojen perusteella, niin minkä kuukausien tuloista ne lasketaan jos esim. mulla laskettuaika on tuolloin 23.7? Tulot on noussut sen verran vuoden 2005 tuloihin verrattuna, minkä mukaan (kai) nyt äitiyspäivärahani laskettaisiin, että saisin todennäköisesti isompaa äitiyspäivärahaa, kun haen sen noilla puolen vuoden tuloilla.

Täällä aamupahoinvointi on muuttunt myös iltapahoinvoinniksi. Ja mulla tämä viikko vielä iltaviikko. Eilen onneksi satuin olemaan työvuorossa kaverini kanssa joka tietää raskaudesta, sillä jouduin illan aikana käydä oksentamassa 4x ja olotila oli sen mukainen, ei tullut paljon töitä tehtyä. Saas nähdä kuinka tämä ilta, jos on samanlainen ei kai auta kun hälyyttä joku muu töihin ja hakea saikkua.
Aamulla kävin verikokeessa ensiviikon np-ultraa varten. Kampaajalla kävin samalla reissulla ja pakkohan se oli vauvantarvikeliikkeitä käydä koluamassa läpi, kun oikein kaupunkiin asti menin. Mitään en kuitenkaan vielä ostanut. Muutaman vaunu esitteen nappasin mukaani, joten saadaan rauhassa tutustua eri vaihtoehtoihin. Tummaa puuta olevan pinnasängyn olisin halunnut jo mukanani raahata, sellaisen kun ehdottomasti halutaan ja niiden kohdalla tarjonta ei mielestäni ole mikään kovin suuri. Sävykin oli oikea makuuhuoneessa jo olevaan tummaan puuhun. Lipastoja joissa on irrotettava hoitotaso myös katseli, mutta huonosti tuntui olevan sellaisia mistä olisin tykännyt. Lipasto ollaan ajateltu hankkia jo nyt, pidetään sitä lipastona niin kauan, että hoitotasolle tulee tarvetta. Onpa sitten ainakin yksi iso hankinta vähemmän, kun aika kalliita tuntui olevan.

Limee 11+3
 

Yhteistyössä