WAB+ 11

  • Viestiketjun aloittaja Hena ja papunen
  • Ensimmäinen viesti
Hena ja papunen
26.10.06 Anna vm82, ensimmäinen POIKA 26.10 3140g 50cm
26.10.06 Aurora vm80, toinen (tyttö 03/05) POIKA 27.10 3810g 51cm(?)
8.11.06 Mari vm83, ensimmäinen POIKA 3.11. 2890g 49,5cm
10.12.06 Kira vm76, ensimmäinen TYTTÖ 26.12. 3780g 52 cm

1.2.07 Aqua vm76, ensimmäinen
28.3.07 Hena, vm79, ensimmäinen
31.3.07 Minttu, vm85, ensimmäinen
18.4.07 Helmiina, vm77, ensimmäinen
2.5.07 Tyrni1, vm75, ensimmäinen
11.5.07 Kk, vm84, toinen (poika 09/04)
21.5.07 Syysmarja, vm80, ensimmäinen (km 6/06)
26.5.07 Pikkutiikeri, vm80, ensimmäinen
26.5.07 Peppi, vm80, ensimmäinen
23.7.07 Limee, vm82, ensimmäinen
5.8.07 Viivi, vm78, ensimmäinen
 
Helmiina
Täytyypä korkata uusi ketju... Minnekähän meidän aikaisemmin aktiivinen kirjoittelija Kk on hävinnyt. Hihkaise, jos olet vielä jossain taustailemassa... :)

Unohdin eilen onnitella Syysmarjaa ultrakuulumisista... Siis onnea!! Mitenkähän pääsisi vielä ultraan kurkkaamaan Natiaista..? ;) No, taidetaan seuraavan kerran nähdä vasta huhtikuussa. Kaikki kaverit ja työkaverit yrittää saada selville kumpiko, tyttö vai poika, on tulossa. Vaatii aikamoista pokkaa. Olisi pitänyt varmaan sanoa, ettei otettu selvää... Kaikennäköisiä arvailuja mahan muodon, mielihalujen jne. perusteella satelee. Kunhan kukaan ei vain yllätä lastenvaateosastolta vaaleanpunaisten vaatteiden keskeltä... ;) Oletteko muuten huomanneet, miten selvät "sukupuolivärit" on kaupoissa? En kuitenkaan haluaisi pelkkää vaaleanpunaista ostaa. Jospa tuossa keväällä tulisi enemmän mukavia kesävärejä.

Aplodit Henalle sauvakävelystä! Täytyy myöntää, ettei tullut yli viikkoon pahemmin liikuttua. Eilen kävin pitkästä aikaa jumpassa ja tuloksena on pirun kipeät lihakset. Pikkusisko jo kovasti kyselee, milloin siirrän salijäsenyyteni hälle, mutta ajattelin käydä liikkumassa, niin kauan kuin tuntuu hyvältä. Täällä kyllä alkaisi Kansalaisopistossa äitiysjooga ensi viikolla. Se toisaalta kiinnostaisi... Mukava olisi muutenkin saada uusia "lapsellisia" ystäviä. Omilla kavereilla ei pahemmin lapsia ole, vaikka jo kaikki kolmeakymppiä hivotaankin. Pitänee aktivoitua viimeistään Natiaisen synnyttyä. Taitaa noita kaikenlaisia imetystukiryhmiä sun muita löytyä. Ettei nyt aivan täysin mökkihöperöidy kotia...

Pääsenkin tänään harjoittelemaan kantoliinasidontoja! Uusi hieno liinani oli tullut postiin. Pitäisiköhän harjoitella äidin koiralla...? ;) Se kun on sellainen viisikiloinen kirppu... =) Miehelle ollaan saamassa kantoreppu, jos ei kehtaa liinan kanssa liikkua julkisesti. :)

Helmiina ja Natiainen 25+1
 
Syysmarja
Mun ei "onneksi" tarvi miettiä noita ä-rahajuttuja ton ½ vuoden tulojen perusteella, mulla kun tulot on ollut suht samat jo viimeiset 3 vuotta, lukuunottamatta noita "pakollisia" valtakunnallisia yleiskorotuksia ;(
Muuten kyllä mietityttää kaikki noi Kelan paperit, onneksi täällä palkanlaskenta auttaa niiden täyttämisessä samoin kuin muissakin paperimelskoissa =)

Limee oli jo hankintoja miettinyt, kivaa!

Helmiina: kyllä se vähän niin on, että ihan vauvoilla tosiaan on JOKO vaalenpunaisia TAI vaaleansinisiä vaatteita, joskin myös valkoisia on joukossa. Mutta tosiaan, ei niitä oikein voi vielä ostella, jos/kun ei tiedä tulevan lapsosen sukupuolta =)
Oma äitini olisi kuulemma kyllä jo halunnut jotain ostaa meille, mutta sanoin ettei ihan vielä kuitenkaan, josko sitten vasta keväämmällä =)

Hiivis alkaa taasen nostella päätään tuolla alapäässä :( *yök* joten kaippa tässä taas on pakko laittaa voidetta/puikkoa hoidoksi...miten ihmeessä mulla voikin olla näin usein tuo vaiva, kun olen sentään saanut elää lähes 25 vuotta -siis koko ikäni ennen viime vuotta - ilman tätä ah niin ihanaa vaivaa....!!!!! HMPH!!!

Nyt tulee vähän henk.kohtaista, ei tarvi vastata jos ette uskalla/tohdi/kehtaa yms.
Mites teillä muuten tuo makuukammarielämä? Onko teillä paikat herkempiä? Mulla meinaan on todella herkkää aikaa tällä hetkellä, tekee niiiiiiiiin gutaa!!! *punastuu*

Syysmarja rv 20+3
 
Hena ja papunen
No kyllä näitä töitä nyt taas riittää!! No okei, pomo palasi juuri kuukauden matkaltaan, mutta silti! Mutta eipähän ole enää montaa päivää... piti eilen tehdä kotiin semmoinen aamukampa, mutta en sitten ehtinyt/jaksanut. Paremmalla onnella tänään.

Syysmarja: kyllä mullakin oli aika "villiä" meno makuukammarissa noilla viikoilla.. Nyt alkaa maha olla tiellä ihan todenteolla ja tietyt asennot ovat täysin mahdottomia. Itse asiassa, alkaa olla melko rajattuja nämä vaihtoehdot. Aikalailla mukavalta tuntuu tosin homma edelleen, eikä ole ainakaan kuivaa ollut!! Esileikkejä ei pahemmin tarvita ;-)
Mutta jos tilastoa tehdään niin edelleenkin 2-3 kertaa viikossa tulee touhuttua lakanoiden välissä.. Tuossa lomalla vähän enemmänkin.

Minunkin pitäisi harjoitella sen kantoliinan käyttöä.. sain sellaisen Vauvalehden tilauksen yhteydessä. En sitä sen kummemmin ole testannut, hämmästelin vain sen hurjaa pituutta!! Täytyy vähän katsoa josko sitä pitää hieman lyhentää. Kuumahan siinä tulee jos sen kietoo tuhannen-kierrokselle ympärilleen!! Kenetköhän minä sinne liinaan sitoisin... onneksi on noita pehmonalleja.

Argh, taas olen unohtanut käydä siellä verotoimistossa! Ens viikolla on pakko muistaa. Ajattelin käydä jo valmiiksi laskemassa tämän vuoden veroprosentin alemmaksi, niin jää jo tammi- ja helmikuun palkoista enemmän käteen.

Vaatteet ja samoin kaikki muutkin vauvojen jutut on todellakin jaoteltu tyttö/poika väreihin!!! Etenkin vaatteiden kanssa on ongelmia löytää neutraaleja värejä. Sängystä olen jo päättänyt tehdä sisustukseltaan enemmän sinisävyisen, tuli sitten tyttö tai poika. Tyttövaihtoehdot ovat liian vaaleanpunaisia minun makuuni. Jos tyttö tulee, niin tulee varmaan muutenkin hankittua kaikkea pinkkiä ja punaista, niin on hyvä että edes peti on vähän eri sävyinen.
 
Helmiina
Hena, tuo Vauva-lehden kantoliina on ERITTÄIN huono esimerkki kuulemma kantoliinasta, paksu ja jäykkä. Esim. Huuto.netissä on niitä pilvin pimein myytävänä... Se liina, minkä tilasin, on jopa 5,6 m pitkä eli mahtuu kieputtamaan ympärille. Mutta niin trikoisen liinan täytyykin olla pitkä. Ne on sellaisia ohuita ja joustavia. Mulle on kaverit kertoneet, että Helsingissä on sellainen liike kuin KenguRuu (onko tuttu), jossa saa käydä testaamassa erilaisia liinoja ja sieltä saa myös vuokrattua liinan ja vielä saa erittäin hyvän opastuksen. :)
 
Helmiina
Niin ja jos joku muukin on oikeasti kiinnostunut tuosta liinailusta, niin tämä nettisivu on erittäin hyvä: http://www.kantoliinakanava.fi/

Itse tilasin tämän
http://www.katinpuoti.com/kantoliinat/html/tricot-slen.html
Värinä kerma, sain sen eräästä nettikaupasta hintaan 43 e.
 
Piparminttu-Pipsa.
Iltaa leidit!:)

On ollut kiireinen päivä täällä kotipuolessa, olen siis Itä-Suomessa äitin ja isän luona käymässä. Siksi en oo ehtiny kirjoitella. Ihan aluksi päivitän itseni listalle. Laskureitten mukaan LA olis 6.9. mut eilen neuvolan täti sanoi eilen aikaa varatessani, et se ois 5.9. Tiedä sitten kumpi aika on oikea vai onko kumpikaan. laitan nyt tuohon listaan sen 6.9. koska se on myös mummoni syntymäpäivä ja siksi kivempi. ;)


26.10.06 Anna vm82, ensimmäinen POIKA 26.10 3140g 50cm
26.10.06 Aurora vm80, toinen (tyttö 03/05) POIKA 27.10 3810g 51cm(?)
8.11.06 Mari vm83, ensimmäinen POIKA 3.11. 2890g 49,5cm
10.12.06 Kira vm76, ensimmäinen TYTTÖ 26.12. 3780g 52 cm

1.2.07 Aqua vm76, ensimmäinen
28.3.07 Hena, vm79, ensimmäinen
31.3.07 Minttu, vm85, ensimmäinen
18.4.07 Helmiina, vm77, ensimmäinen
2.5.07 Tyrni1, vm75, ensimmäinen
11.5.07 Kk, vm84, toinen (poika 09/04)
21.5.07 Syysmarja, vm80, ensimmäinen (km 6/06)
26.5.07 Pikkutiikeri, vm80, ensimmäinen
26.5.07 Peppi, vm80, ensimmäinen
23.7.07 Limee, vm82, ensimmäinen
5.8.07 Viivi, vm78, ensimmäinen
6.9.07 Piparminttu-Pipsa, vm83, ensimmäinen

Kantoliinoista tuli heti mieleen, et mun serkulla on sellanen nettifirma, joka myy mm. kantoliinoja ja kestovaippoja. Oon miettiny, et antaiskohan se sit sukulaisuusalennusta mulle sit joskus?;) En oo kyllä tarkemmin perehtynyt sen tuotteisiin vielä, vaikka liinailu ja kestovaippailu vaikuttavatkin tosi mielenkiintoisilta!

Tuo on totta, että vauvanvaatteet on melkein poikkeuksetta akselilla vaaleanpunainen-vaaleansininen. Tänään kävin HM:llä hipelöimässä niitä ja siellä oli jonkun verran esim.beigeä ja kellertävää havaittavissa. :)

Suuret kiitokset eilisistä linkeistä, pitääpä perehtyä niihin oikein ajan kanssa. Tänään meinasin vanhasta muistista tilata kahvilassa lohipiirasta, kunnes älysin kysyä, onko siinä tuorejuustoa. Ja olihan siinä... Jotenkin musta tuntuu, että ehdin tässä alkuhämmennyksen aikana pistää suuhuni ties mitä kiellettyä, ellen ole tarkkana kuin porkkana.

Tänään on jomottanut mahaa aamulla ja illalla, päivällä olo oli mitä mainioin. Saapa nähdä onnistunko pitämään raskauteni täällä kotona salassa äidiltä ja isältä. Jotenkin pelkään, et äiti saattaa aavistella jotain. ;) Niille on tarkoitus kertoa sit alkuraskauden ultran jälkeen. En oo varannu vielä siihen aikaa, mut eka neuvola on 26.1. Tuntuu, et siihen on vielä ikuisuus aikaa! Hei, osaisitteko suositella jotain hyvää lääkäriasemaa pk-seudulla sitä alkuraskauden ultraa ajatellen??? (Siinä taisi olla tämänpäiväinen kysymykseni, hih!)

Oi, taitaa olla aika kömpiä sänkyyn. Makuuasennossa tuo mahan jomotus tuntuu helpottavan...

Hyvää yötä kaikille wab-leideille ja masupienokaisille sekä jo syntyneille wab-vaaveille!:)

PP ja Piipiäinen rv 5+1

 
Hena ja papunen
Aamukukkuja täällä... tuntuu olevan niin kiire taas täällä töissä että parempi hoitaa heti tämä tärkein pois alta :-D

Tervetuloa Pp:lle vielä kerran. Minä kävin Mehiläisessä (Töölössä) ar-ultrassa, maksettavaa taisi jäädä Kelan korvausten jälkeen noin 80 eur. Laite ei ollut uusin ja hienoin, mutta palvelu oli hyvää ja ystävällistä (en sitten tiedä josko ovat jo hankkineet uuden ultran, lääkäri ainakin tuolloin mainitsi siitä). Mehiläistä suosittelen muutenkin yksityisenä lääkäriasemana, niillähän on office Tikkurilassakin...
Sittenhän on tietty Femeda, joka on erikoistunut naisten "hoitoon". Itse en ole koskaan käynyt, onkohan niillä kalliimmat hinnat? Tarjoavat myös neuvolapalveluja, maksua vastaan tietty.

Sitä lohipiirakkaa olisit luultavasti voinut syödä, Suomessahan tuorejuustot tehdään pastöroidusta maidosta eli listerian vaaraa ei ole. Tästä listeriasta on käyty monta kiivasta keskustelua odottajien palstalla, etsippä vaikka vähän taaksepäin tai hae sanalla listeria.

Juu, tuo Vauvalehden liina vaikuttaa tosi kömpelöltä, en minä lehteä onneksi ihan vaan sen takia tilannut! Täytyy kokeilla sitä ja repiä sitten vaikka rievuiksi jos ei muuta tarkoitusta löydy.

Papunen on jatkanut villejä jumppaharjoituksiaan ja reagoi ihanasti kun koputtelen vatsaa! Tuntuu myös ihanalta kun hän painautuu mahaa vasten ja pystyn tunnustelemaan hänen liikkeitä vatsaa vasten. Alkaa vissiin vähitellen käymään tila ahtaaksi. Jännää vaan, miten suurin osa, lähes kaikki, liikehdintä tapahtuu vasemmalla puolella!

No joo, lähden tästä aamuteelle.

Hena rv 28+2
 
Piparminttu-Pipsa.
Huomenta!:)

Hena, kiitos tuoejuustoinformaatiosta! Kylläpäs sitä onkin tietämätön näin alkuvaiheessa. ;) Mutta ihanaa, kun te kokeneet konkarit jaksatte neuvoa tällaista amatööriä. :) *rutistaa kavereita* Elikä voin siis ilmeisesti syödä turvallisin mielin tuorejuustoja? Entä feta, mikä sen tuomio on? Nimimerkillä fetan suuri rakastaja...

Juu, Tiksissähän olisi Mehiläinen... Pitääpä soittaa ja tiedustella hintoja sieltä. Itse kävin gynellä Espoon keskustornissa sielläkin oli ihan mukava ja ystävällinen palvelu. Sinnekin voisi soittaa. Mihin aikaan varhaisultraan voi suunnilleen mennä? Viivi ainakin taisi vasta käydä siellä, ellen väärin muista?

Hena, varmasti aivan ihanaa, kun tunnet Papusen liikkeet joka päivä:) Vaikka varmasti se saattaa tuntua loppua kohden melkoisen tukalalta, kun tila käy ahtaaksi. ;) Mulla on tänä aamuna ollut ihan normaali olo ja mietin tietysti het, että olenkohan oikeasti raskaana?! Entäs jos mulla onkin vain tuulimuna... :/ Hitsi, pääsisipä pian siihen ultraan, niin selviäis kasvaako tuolla masussa oikeasti joku.

Minttu muisteli viime ketjussa ihanasti meidän molempien "vauvakuumetaivalta", ne on todella melkein identtiset! :) Muistan hyvin elävästi, kun vielä alkukesästä tuskailit vastahakoisen miehesi kanssa ja yhtäkkiä miehesi olikin aivan innoissaan vauvoista. :) Ja nyt häntä innokkaampaa miestä saa hakea, vai mitä? ;)

Me lähdetään äidin kanssa vähän metsään samoilemaan, tarkoitus olisi paistaa makkaraa nuotiolla. Tekisi niin mieli kertoa jo äidille tulevasta lapsenlapsesta, mutta pakko kai se on malttaa odottaa...

Mukavaa perjantaita kaikille! Tanssitaankos tällä puolella muuten vielä perjantai-tansseja? *ottaa pari tanssiaskelta houkutellen muita mukaansa*

PP ja Piipiäinen rv 5+2
 
Syysmarja
Perjantai, perjantai, perjantai *tanssii niin että tukka hulmuaa ja paperit lentää*

Eli Pp, kyllähän täällä vielä tanssahdellaan, enhän mä ainakaan pääse siitä tavasta eroon ;-)

Fetasta: voit syödä, ainakin Valion. Kunhan vain tarkistat, että on tehty pastöroidusta maidosta, niin voit syödä.
Ja muutenkin juustoja voi syödä, varsinkin lämpimissä piirakoissa, nehän ovat silloin olleet uunissa joten listeriabakteerin "pitäisi" olla "kuollut" =) -samoin täällä eräs juustojen ystävä =)

Alkuraskauden ultraan kannattaa mennä lähellä rv 8, niin näkee sydämensykkeet ja mahdollisesti jopa kuuleekin, mä en kyllä kuullut mutta näin kyllä =)

Pp: eihän mullakaan oikeastaan vieläkään ole mitään oireita, jos tuota kasvavaa masua ei lasketa =). että kyllä sitä täälläkin päässä ollaan useaan otteseen oltu epäilevällä kannalla, josko tuolla mitään elämää edes on?!?!? Mutta on siellä, ultrien mukaan ja nyt liikkeetkin tuntuu jo päivittäin =) -mies ei kyllä tunne, ja vähän sitä harmitteleekin, kun mä tunnen, mutta hän ei :( mutta sekin tulee sitten aikanaan =)

Ihanalta kuulostaa Pp:n samoamisreissu *slurps, tahtoo makkaraa*

Omassa navassa sellaista, että nyt on alkanut alavatsaa tosissaan sattua, eilenkin pääsin hädin tuskin kävelemään :( mutta tänään ei ole ollut mitään sellaista, vähän arkuutta tuolla alavatsassa, mutta muuten ok fiilis.
Ajattelin katsella tilannetta ja jos tuo samainen toistuu, niin soitan neuvolaan ja vähän kyselen asiasta...kuitenkin kun on ensimmäinen raskaus kyseessä, niin vähän pelottaa, miten kaikki menee. Keskiviikon ultrassa pienokaisella ei kuitenkaan ollut mitään hätää....

Hei, oliskos ideoita mitä voisi viikonloppuna syödä, Loppiaisen kunniaksi?!?! =)

Syysmarja rv 20+4
 
Hena ja papunen
*Lyllertää tanssiaskeleita...*

Kyllähän täällä on yritetty tanssahdella sekä pahoinvoinnin lomassa että valtavien vatsojen kanssa.
Ar-ultraan ei vissiin paljoa ennen rv 8 kannattaisi mennä. Tuolloin voidaan nimittäin yleensä aikaisintaan nähdä sydämen sykkeet. Itse kävin juuri noihin aikoihin ja oli kyllä ihanaa nähdä pienen sydämen jyskyttävän villiä vauhtia!! Eli kolmisen viikkoa jos malttaisit odottaa..

Fetasta en ole varma, mutta periaatteena on siis että pastöroimaton maito voi aiheuttaa listeriaa, mutta pastöroitu maito ei. Eli lukaiseppa fetapurkin kyljestä ainesosat niin pitäisi selvitä. Käsittääkseni kaikki kotimaiset tuotteet valmistetaan pastöroidusta maidosta. Kamalan vaikea sana tuo pastöröroimaraton...

Miten sä kestät olla kertomatta Äidilles!! Mä tunnustin varmaan ihan pari päivää plussauksen jälkeen. Siskolle kerroin heti samana päivänä.

Nyt lounaalle

 
*minttu.
Huomenta!

Täällähän meinaa ihan hukkua töihin! Taitaa vyöryä niskaan paperihommia niin kauan, että lähden pois alta. Kauheasti ootte ehtiny kirjottamaan -hyvä!

PP, juu mies on ihan innoissaan. Malttamaton jopa. Eilen se tuli illalla kainaloon ja valitti että ei jaksa enää oottaa vauvaa. Sais kuulemma tulla jo. ja tietysti perinteisesti se sitten kanniskeli tyhjää turvakaukaloa pitkin olohuonetta... Miehet vaan on vähän hitaampia syttymään näihin asioihin, mut sitten kun ne on innostunu, niin niitä ei pysäytä mikään!

katsoitteko YLe Teemalta eilen Prisman klo 19.00? Aiheena oli Elämä ennen syntymää. osa 1/2. On joskus tullu kakkoselta tai ykköseltä telkusta ennemmin. Siinä näytettiin 4d ultralla ja tietokoneanimaatioin vauvan alkukehitys ja elämä kohdussa viikolle hmn... n.rv 20 saakka. Tänään tulee se toinen osa. Oli aivan ihanaa, mutta veikkaan et tän päiväsestä saa enemmän irti, kun siitä erottaa selkeesti jo vauvan.. Katsokaa ihmeessä!

Syysmarja kyseli makkarielämästä.. Täytyy sanoa että nyt raskauden loppupuolella sitä elämää on huomattavasti enemmän kun alkuraskauden aikoihin. Ja siinä ei mitää liukkaria välttämättä tarvita.. ;) Hih hyvä niin! Toisaalta, niinkuin Hena sano, masu alkaa olla jo aika lailla tiellä siinä hommassa, joten kauheen monipuolista se homma ei oo.. Mutta kuitenkin!

Kantoliinoja en ole tutkinut kauheesti. Tekis kyllä mieli ostaa sellanen, mutta täytyy myöntää, että olen ollut niin laiska ottamaan selvää asiasta, et en tiedä minkälaisen ostaisin. Haluaisin jonkun mahdollisimman "helppokäyttöisen" ja tuo sitominen kuulostaa niin vaikealta...
Kestovaipoistakaan en just nyt oo kovin innostunut, kun en oikein tiedä miten niitä käytetään ja se kuulostaa kovin monimutkaiselta..

Huh, oon unohtanu mun aamukamman.. elikkäs.... enää 35 työpäivää ts. 7 viikkoa ennen äippäloman alkua! Jee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mutta nyt taas työn pariin että ehdin kotiinkin tänään!

Minttu & Pikku-Ihku 27+6

Ps. Hyvänen aika, tässähän tulee pian jo 30. raskausviikko!
 
*Meirami*
JES!!
Ihanaa, perjantai!!! Ja vapaa viikonloppu!!

26.10.06 Anna vm82, ensimmäinen POIKA 26.10 3140g 50cm
26.10.06 Aurora vm80, toinen (tyttö 03/05) POIKA 27.10 3810g 51cm(?)
8.11.06 Mari vm83, ensimmäinen POIKA 3.11. 2890g 49,5cm
10.12.06 Kira vm76, ensimmäinen TYTTÖ 26.12. 3780g 52 cm

1.2.07 Aqua vm76, ensimmäinen
28.3.07 Hena, vm79, ensimmäinen
31.3.07 Minttu, vm85, ensimmäinen
18.4.07 Helmiina, vm77, ensimmäinen
2.5.07 Tyrni1, vm75, ensimmäinen
11.5.07 Kk, vm84, toinen (poika 09/04)
21.5.07 Syysmarja, vm80, ensimmäinen (km 6/06)
26.5.07 Pikkutiikeri, vm80, ensimmäinen
26.5.07 Peppi, vm80, ensimmäinen
23.7.07 Limee, vm82, ensimmäinen
5.8.07 Viivi, vm78, ensimmäinen
19.8.07 Meirami vm82, ensimmäinen
6.9.07 Piparminttu-Pipsa, vm83, ensimmäinen

Päivitinpäs itsenikin takaisin listaan :)

Kävin tuossa ensin lueskelemassa vauvahaaveiden puolella ketjua, ja siellä oli ahkeraa keskustelua ruuasta, ja täälläkin PP on lähdössä makkaran paistoon... Tuli nälkä!

Nyt sitten keksinkin, että vois illalla väsätä lasangea, kunhan nyt pääsee kotio!
Mutta mä oon kyllä ihan onneton keittiössä :( kyllä nyt kaikki perus ruuat just saa tehtyä, muttta muuten olen ihan peukalo keskellä kämmentä.

Eilen yritettiin käydä hesellä syömässä, mutta eipä uponnu ruoka :p muutaman palasen sain närpittyä hampparista, ja loput piti työntää miehelle.

Kuinkahan yleistä on että ensimmäisessä neuvolassa kokeiltais kuunnella sydän ääniä?
Jotenkin on itselläkin niin epätodellinen olo tämän raskauden kanssa, että ei millään voi uskoa että tuolla sisällä ois mitään elävää...

Ja helpottaako tämä väsymys ikinä :D tämä haukottelememinen on jotain ihan järkyttävää!!! voisin nukkua 24/7

Lähdenkin tästä tuonne piiloon haukottelemaan hetkeksi ;)
 
Syysmarja
Katoin sen dokkarin joo, raahasin miehenkin sohvalle viekkuun sitä kattomaan -raasu oli vaan niin väsynyt, että nukahti siihen =) Hän kyllä muisteli, että ollaan tuollainen jo katottu jossain vaiheessa, mutta meinaan kyllä tänään katsella sen toisenkin osan, jos vaan muistan ja olen telkun äärellä =)
Mä kyllä tykkäsin tuosta ekastakin osasta, olen itse noin suurinpiirtein samoilla viikoilla mitä nyt käytiin läpi -eli sinne rv 20 saakka -ja olihan se mielenkiintoista!
Musta on muutenkin todella mielenkiintoista katsella näitä juttuja, on tämä sen verran "sattuman kauppaa" kuitenkin tämä lisääntyminen.
Katoit sä Minttu tätä dokkaria edeltävän ohjelman "Toiveena lapsi" -dokkarin? Mä katoin sitäkin, vaikkei itselle olekaan läheinen asia, siinä kun oli näistä hedelmöityshoidoista yms. Mutta mielenkiintoinen sekin =)

Mites, katoitteko Idolsia? Mä katoin, olen ihan koukussa siihen, mutta jotenkin ei eilinen vielä sytyttänyt?!?! Oliskos niin, että vanhasta ei vielä ole tarpeeksi aikaa kulunut?!?!?

Syysmarja rv 20+4
 
*meirami*
Mua vähän harmittaa kun olin eilen illassa töissä, niin missasin sen teeman dokkarin :( mulla oli oikeen kännykässä muistutus että muistaisin katsoa sen! No tänään voi sitten katsoa sen toisen osan.. eikös se tullu tänään?

Idolssit missasin myös. Musta tuntuu että mun tositeevee kiintiö alkaa pikkuhiljaa hipomaan loppua, koska tuntuu ettei mua ollenkaan kiinnosta mitkään BB´t, idolssit, ym ym ym.
-saippuaa sen ollapitää ;)

meirami rv 7+5
 
.minttu...
Juu, kattelin edellispäivänä sitä ohjelmaa Toiveena lapsi, mutta se ei ollut niiin kiin´nostava kun tuo Prisma, joten eilen en sitä ehtinyt katsoa. Mutta tuli sellanen olo että olen onnekas kun tosiaan meillä heti ekasta tärppäs ja kaikki mennyt kuitenkin suht hyvin! Idolsinkin katoin ja se on ihan mun suosikki-ohjelmia. Ehkä siks, että ite tykkään laulaa. Vaikka en kyllä ohjelmaan haluais ikinä mukaan. Mut hauska seurata muitten edistymistä, kuhan nää pahimmat on karsittu pois..

Masentaa.. täällä töissä on alettu oikein urakalla kuormittaa mua työllä ja sitten vielä kyylätään päältä että teen kaiken varmasti oikein ja en varmasti pidä ylimääräistä taukoa tms.. huhhuh. Onneksi ei ole enää kauaa tätä arkea..

Meirami, en usko että alkavat yrittää kuullella sydänääniä vielä ekalla kerralla kun hyvin hyvin todennäköisesti ne ei kuulu vielä ja se taas lisää monien odottajien pelkoja.

M&P-I 27+6
 
Hena ja papunen
Meirami, mua nukutti tuossa alkuvaiheessa aivan järkyttävästi! Jätin ihan suosiolla kaikki telkkari sarjat seuraamatta ja vaan nukuin ja nukuin. Ehkä tuossa rv 14-15 vaiheella alkoi helpottamaan, mutta kyllä edelleenkin tulee nukuttua helposti 8-9 tuntia yössä.

Alussa oli tosiaan vaikeaa saada tiettyjä ruokia kurkusta alas, ja nämä tietyt ruoat vaihtelivat päivittäin. Mutta pakko oli vaan syödä koko ajan jotain, muuten huono-olo kävi sietämättömäksi. Siksi mun painokin nousi niin reippaasti alkutaipaleella..
Toisaalta tulee vieläkin semmoisia hetkiä ettei pysty syömään jotain ruokaa, mikä eilen oli suurta herkkua. Esim. toissapäivänä himoitsin kanasalaattia, mutta eilen en voinut sietää edes sen hajua.. yök

Sydänääniä ei yleensä kuunnella ennen rv 13-14, sydänäänet voidaan nähdä ultrassa rv 8 aikoihin. Tosin on vissiin sellaisia uusia ultra-laitteita joilla sydänäänet voidaan saada kuuluville jo aikaisemmin, mutta neuvolan dopplerilla kuuluu yleensä tuossa rv 14 aikoihin. Silloin minulla kuunneltiin. Eli olikos se sitten toinen vai kolmas neuvolakäynti?!? En muista.
Minäkin olen koukussa Idolsiin, enemmänkin kyllä siihen jenkkiversioon, mutta tulee tätä suomalaistakin seurattua jonkin verran. Ainakin nämä alun sekoilu-karsinnat on pakko katsoa.
 
Piparminttu-Pipsa.
No niin, nyt on samoiltu metsässä ja paistettu makkaraa. Oli aivan ihanaa! :) Just luontoa kaipaankin eniten nyt, kun asumme Vantaalla. Lapissakin tottui siihen, että metsään pääsi melkein kotiovelta. No, onneksi aina täällä käydessä lähdemme äitin kanssa pikkuretkelle. :)

Juu, taitaa olla parasta alkaa tutkimaan kunnolla kaikki tuoteselosteet. Tuohan on selkeä ohje, että pästöroitua maitoa saa ottaa, mut pästöroimatonta ei. Kiitti vielä kaikille avuliaille neuvojille. :)

Minttu, sun mies kyllä kuulostaa ihanan innokkaalta. ;) Upea juttu! Voi, koita jaksaa töissä vielä viimeiset viikot! Inhottavaa tuollainen kyylääminen.

Katoin sen dokkarin joskus aikaisemmin, kun muistaakseni se tuli joskus kesällä. Nyt en jaksanut katsoa, varsinkin kun olen täällä kotipuolessa. Alkaisivat vielä epäillä jotain, hih! En siis kerro vielä äidille ja isälle,koska mies ei halua paljastaa asiaa vielä. Ja onhan se järkevääkin ehkä odottaa siihen ekaan ultraan saakka. Välillä vaan tuntuu, et saatan lipsauttaa asian vahingossa ties kelle. ;)

Idolsin katoin ja musta tuntu kans, ettei se ollu niin hyvä kuin ennen. Ehkä tää kolmas tuotantokausi alkaa jo olla liikaa entisen toistoa. Ehkäpä se parantuu kuitenkin ajan myötä, kun ne kilpailijat "tulee tutuksi" ja löytää sen oman suosikkinsa ja inhokkinsa. ;)

Nii ja kiitos kaikille ultrainfosta! Elikä varailen aikaa jonnekin rv 8+ nii sit ainakin olis toivoa nähdä jotain. :) Hui, jännittää jo nyt tosi paljon, et näkyyköhän siellä mitään... Tuntuu tosiaan vielä niin epätodelliselta tämä raskaus.




 
Helmiina
Ja taas perjantai... Huippua, vaikken ollutkaan kuin kolme päivää töissä! *tanssahtelee sen minkä vielä pystyy* =)

Ja vielä noista juustoista... :) Suomessa pelkkä maito tuoteselosteessa tarkoittaa pastöroitua maitoa. Pitää olla erikseen kerrottu, jos on tehty pastöroimattomasta maidosta. Ulkomaalaisten, vähän erikoisempien juustojen kanssa ehkä olisin vähän varovaisempi.

Katsoin tuon Prisman silloin, kun se tuli viimeksi ja myös nyt. Onhan se paljon konkreettisempi nyt, kun on oma Natiainen masussa. Aivan ihana! Tänään pitää muistaa katsoa toinen osa... Ja Idolsia piti myös tietenkin katsoa. Tuli vain kaamea myötähäpeä joidenkin puolesta...

Mulla yritettiin kuunnella sydänääniä rv 10 tasan eikä niitä saatu kuuluviin. Lääkäri tosin ei jaksanut kuin pari minuuttia yrittää. Olin käynyt edellisenä päivänä ultrassa, joten en ollut huolissani. Joillakin kuulemma saattaa kuulua jo rv 9+, toisilla taas todellakin vasta joskus rv 14.

Tylsät pyhät edessä... Jospa vaikka koettaisi rentoutua. Paitsi että pitäisi siivota. Miehen kanssa ollaan jo päätetty (kun molemmat niin mahdottomasti siivoamisesta tykätään...), että palkataan siivooja ainakin välillä heti, kun on vaan varaa. Pienenä olin äidin mukaan aina uhonnut, kun siivouspäivä tuli, että hankin isona sellaisen ammatin, että pystyn palkkaamaan siivoojan. Eli todella innokas jo pienestä pitäen... :D

Helmiina ja Natiainen 25+2
 
Syysmarja
Samoin täällä on tulossa tylsät pyhät, mutta meilläkin on tarkoitus vähän siivota, viedään kuusi ulos ja muutenkin laitetaan kaikki joulujutut pois. Kun kerta Loppiainen on =)
Ei tullut niitä ruokaehdotuksia...ääääh ja sen kyllä arvaa, että kaupassa on JOKU muukin!!!! Huh, kun ärsyttää jo valmiiksi. No, onneksi pääsen hilpaisemaan jo 10 minsan päästä, jes!

Samoin itsekin muistan tuon samaisen dokkarin nähneeni jo aikaisemmin, mutta jotenkin oli niiiiin paljon erilaiset fiilikset katsoa sitä, kun omassa masussa on elämää =) ja jotenkin oli tosi herkkääkin, tippa linssissä ihailin niitä vaavikuvia :)

Minttu: koita jaksaa siellä töissä vielä vähän aikaa!! Vaikka varmasti se 7 viikkoakin tuntuu ihan riittävän pitkältä, mieti vähän, mulla on tuplat eli liki 14 viikkoa vielä kestettävänä :( mutta onneksi ilmapiiri on ehkä hitusen parempi meillä kuin siellä teillä, varsinkin nyt kun odotukseni on julkistettu, niin mua "ei kuormiteta" niin paljon, kun olen niiiiin herkässä tilassa =) sopii mulle =)

Hei, mutta oikein ihanaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille, mä en tapani mukaan tule käväisemään edes koneella viikonloppuna, joten maanantaina sitten taasen. Silloin mulla vierähtää taas uudet lukemat, rv 21!!!! =)

Tanssahdellen ja laulellen siirtyen viikonlopun viettoon,

Syysmarja rv 20+4
 
Aurora Vee
PP,
suosittelen Femedan Anna-Kaisa Larkio-Miettistä, joka on edullinen ja kiva lääkäri. Lääkärithän määrittävät usein itse taksansa, joten jos kehtaat niin kysele aikaa varatessa "halpaa ja hyvää" tohtoria. Me kävimme ar-ultrassa toisen lapsen kohdalla Larkio-Miettisellä, ja Kelan korvauksen jälkeen taisi jäädä viis-kuuskymppiä maksettavaa, en muista tarkkaan mutta oli muita edullisempi.

Terveisin Aurora vauvan hoito-puolelta sekä Viktor 2,5 kk. =)
 
Pikkutiikeri80
Sunnuntaipäivää kaikille!

Lupasin tulla kuulumisia kertoilemaan ultran tienoilta, mutta vasta nyt oli aikaa istua kunnolla koneen ääreen. :) Kaikki masussa siis hyvin, painoa vauvalla oli 318g, pää-perämittaa ei taidettu edes mitata. Muuten mittaukset menivät suurinpiirtein keskiarvoa pitkin, ja vauvalla ultran mukaan ikää 20+1 viikkoa, joten heitti vain päivällä yläkanttiin "todellisesta" iästä. Kovin tuntui aktiiviselta kaverilta ultrassa, ja kyllä tuolla masussa jumpataankin tällä hetkellä pitkin päivää, varsinkin aamulla mun herättyä ja illalla ennen nukkumaanmenoa ;) Automatkat pistää myös liikettä vauvan niveliin, sen oon huomannut. Hassua;) Ja siitä sukupuolesta... Tuleva isi oli ihan hiukan pettynyt, kun ultra-hoitaja esitteli POIKA-vauvamme perhekalleudet monitorilta... Hän kun oli niin kovasti tyttöä esikoiseksi toivonut. :p Mä olen vain iloinen kun tiedän nyt minkä värisiä vaatteita uskaltaa myös ostaa, vaikka aika neutraalina aionkin vaatetuksen vauvalla pitää. Ja voihan olla että käydään vielä ylimääräisessä ultrassa lähempänä viikkoa 30, tarkastamassa että sukupuoli on yhä sama...

Sorry omanapaisuus, lupaan tulla myöhemmin kommentoimaan muitakin juttuja, mutta nyt täytyy rientää ruuanlaittoon. Ajattelin vääntää ihan burgundinpataa näin sunnuntain kunniaksi. Palailemisiin!
 

Yhteistyössä