WAB + 12

  • Viestiketjun aloittaja Syysmarja
  • Ensimmäinen viesti
Syysmarja
Synnyttäneet:
26.10.06 Anna vm82, ensimmäinen POIKA 26.10 3140g 50cm
26.10.06 Aurora vm80, toinen (tyttö 03/05) POIKA 27.10 3810g 51cm(?)
8.11.06 Mari vm83, ensimmäinen POIKA 3.11. 2890g 49,5cm
10.12.06 Kira vm76, ensimmäinen TYTTÖ 26.12. 3780g 52 cm

Odottajat:
1.2.07 Aqua vm76, ensimmäinen
28.3.07 Hena, vm79, ensimmäinen
31.3.07 Minttu, vm85, ensimmäinen
18.4.07 Helmiina, vm77, ensimmäinen
2.5.07 Tyrni1, vm75, ensimmäinen
11.5.07 Kk, vm84, toinen (poika 09/04)
21.5.07 Syysmarja, vm80, ensimmäinen (km 6/06)
26.5.07 Pikkutiikeri, vm80, ensimmäinen
26.5.07 Peppi, vm80, ensimmäinen
23.7.07 Limee, vm82, ensimmäinen
5.8.07 Viivi, vm78, ensimmäinen
19.8.07 Meirami vm82, ensimmäinen
6.9.07 Piparminttu-Pipsa, vm83, ensimmäinen
 
Syysmarja
Huomenta!

Aloitin uuden ketjun, kun vanhaan oli tullut taas 100 täyteen =) hyvä me!

Toivottavasti lista on viimeisin, mikä pitää kutinsa. Yritin lueskella tuota edellistä ketjua ja otin viimeisimmän liitetyn listan mukaani =) laittakaapa korjattua listaa, jos jotain onkelmaa :)

Niin, tästä suoraan sitten omaan napaan:
ekaksi kyssäri: miten, onko teidän vaavit liikkuneet joka päivä yhtä paljon?
Kun mulla on nyt sellainen tilanne, etten ole tuntenut lähes mitään liikettä eilisen päivän (noin klo 15) jälkeen....ja tilanne huolettaa, vaikka tiedän kyllä, että päivät voivat olla liikkeiden kannalta erilaisia.... ja sitten toinen asia:
mulla on alkkarit lähes koko ajan märät!!!! *yökkkkkk* siis valkovuodosta, tai jostain nesteestä! Siis onhan mulla phs housuissa, mutta silti on koko ajan "märkä olo" alapäässä...onko tämäkin normaalia?!?!?!?!?
Mietin tässä koko ajan, pitäisikö soittaa neuvolaan, ä-polille vai minne?!?!
Kun haluaisin kuitenkin varmuuden siitä, onko hällä kaikki kunnossa?!!!!!

Huh, tulipas taas vuodatetttua, mutta voitte uskoa, että olo on aika epämukava ja hermostunut, täysin epätietoinen tilanteesta....mä ehkä mietin tässä mitä teen ja teen sitten jotain.....

Hei, mulla oli eka perhevalmennus eilen. Tää eka oli siis vain äideille tarkoitettu, muihin isät ovat "velvoitettuja" tulemaan =)
No, musta tää oli vähän "turha", tai ehkä olis ollut aihetta pitää tämä "info" vaikka 10 viikkoa sitten, olis ehkä saanut enemmän irti kuin nyt. Mitään uutta asiaa ei meinaan tullut esille. Pääasiallisesti käytiin läpi äidin olotilaa ja liikuntaa, syömistä, ravintoa, hammashuoltoa, rentoutusta yms yms. että ihan mukava olisi ollut vaikka tosiaan rv 12 ennen.
Muut kerrat perhevalmennusta meillä onkin sitten noin 1-1½ kk ennen laskettua aikaa, jolloin pitäisi myös käydä tuolla synnärillä tutustumassa. Sinne pitää itse varata aika, miten senkin muistan?!?! =)

Jokos te muut olette olleet? Siis perhevalmennuksessa =)

Missäs Limee, Kk, Aqua ja Tyrni ovat???!?! *huhuilee ja vilkuilee olkapäidensä ylitse*
Aquasta ainakin olisi kiva kuulla -tietty kaikista!!! -että olet varmaan jo ä-lomalla, miten on odotus mennyt ja joko jännittää?!?!?

Syysmarja rv 22+1

 
Hena ja papunen
Huomenta vaan!

Syysmarja, en nyt tarkalleen muista millä viikolla liikkeet alkoivat tuntua säännöllisesti joka päivä, mutta muistan ajan jolloin saattoi olla päiviä ettei liikkeitä tuntunut. Johtui siitä, että tuossa vaiheessa vauva pääsee vielä kääntyilemään huomaamattomasti ympäri ja saattaakin potkia selkään päin. Silloin liikkeet ovat todella vaimeat.
Minullakin on ollut TODELLA runsasta valkovuotoa lähes koko raskauden ajan. Välillä ihan tuntee kuinka sitä valahtaa housuihin... ällöä. Tietty jos epäilet sen koostumusta, niin soita neuvolaan.

Meilläpäin ei varmaan edes järjestetä perhevalmennusta, synnytysvalmennus on varmaan joskus helmikuun puolella, en ole vielä saanut kutsua. Vai pitikö sinne itse varata aika?!? Nyt täytyy kyllä tarkistaa.. Siihen synnytyslaitoksen tutustumiskäyntiin piti varata aika, mutta mitenköhän tuon valmennuksen kanssa oli? Kättärille olen siis menossa.

Päiväkotiasiat herättävät keskustelua. Myönnän itsekin olevani puolustuskannalla asian suhteen. Toki olisi aivan ihanaa olla lapsen kanssa kotona kunnes hän on 3 v, mutta kun se ei vaan ole mahdollista. Olen saanut ihmeen paljon syytteleviä ja hämmästeleviä kommentteja muilta äideiltä, joilla on ollut mahdollisuus olla kotona. Tai jotka ovat kituuttaneet toimeentulon rajamailla vain ollakseen kotona. Yksi jopa väitti minun arvostavan rahaa enemmän kuin tulevaa lastani!!!! Ja sitten on nämä jotka sanovat " niin kyllähän sinä nyt olet sitä mieltä että lapsi menee heti hoitoon, mutta odotas sitten kun sen aika tulee, ei sitä noin vaan raaski". Hei ihan oikeesti, jos on pakko niin on pakko!! Ei siinä ole raaskimisesta kiinni.
Aion tässä äitiyslomalle jäätyäni alkaa tutustumaan alueen päiväkoteihin ja laittaa sitten hakemuksen niistä mieleisimpiin.

Helmiina, oliko se uikkari harmaa ja siinä vaaleanpunainen raita? Näin yhden sellaisen, en ole varma oliko Lindex. Ei tietty saisi olla liian ronkeli, mutta jossain se raja mullakin menee!!! Käyn tässä joku päivä etsimässä ihan halvan perusuikkarin kokoa isompana (täytyy sovittaa kuitenkin).

Mistäs muusta oli puhetta..... Nyt ei muista.

Hena rv 29+6
 
Hena ja papunen
No nyt muistan, piti tulla kertomaan siitä kantopussista, jonka tilasin pompoli.net:stä. Sain sen eilen ja se on aivan ihana! Pehmeää, fleece tyyppistä kangasta, mukana selkeät ohjeet eri kantovaihtoehtoihin (vastasyntynyt / vauva / taapero). Harjoittelin pehmopupuni kanssa, ja ihan hyvin sinne asettui.
Pupu parkani joutui eilen myös kärsimään minun harsosidonta-harjoittelusta... Ostin citymarketista harsoja ja yhden kuorivaipan, ajattelin kokeilla tulla aluksi niillä toimeen. Ja pupuni on juuri sopivan kokoinen tähän harjoitteluun.. Ihan näppärästi se sujui. Täytyy vielä hankkia lisää harsoja ja ehkä toinen kuori. Citymarketissa oli muuten tarjouksessa noita kestovaippoja, täytyy mennä uudestaan myöhemmin, olivat näin viikonlopun jäljiltä loppuneet.
 
...minttu..
Huomenta!

Täällä on mieltymykset ja inhotukset muuttuneet raskauden myötä. Aluksi en voinut sietää kokista ja sitten join sitä joka päivä ja nyt se taas alkaa ällöttää! Kahvin tuoksukin sai mut voimaan pahoin, mutta nyt menee suklaacapuzzino alas helposti.
Yksi himo mulla on ylitse muiden, se on naurettava ja sitä en todellakaan voi syödä niin paljon kun haluan, nimittäin:RENNIE! Toivon aina närästystä et saisin ottaa sellasen. Hassua, mutta nyt ymmärrän naisia jotka haluaa syödä liitua raskausaikana. Ihan hirvee toi Rennie-himo!

Hena, mä ostin lomalle bikinit uikkarien tilalle ja niillä tuntu tosi hyvältä uiminen, mistään ei puristanut.. Suosittelen!

Pesänrakennusviettiä on täälläkin. Nyt suunnitellaan jo vessaa ja eilen kierrettiin Bauhaussit yms. läpi etsien sopivia laattoja ja altaita.. Täytys vaan pierasta jostain rahaa, kun se auto tuli kuitenkin maksamaan aika lailla.

Syysmarja, älä yhtään oo huolissasi liikkeiden vähyydestä tai valkkarin määrästä! Totally normal! Vaavi on vielä niin pieni, että aina liikkeet ei tunnu selvästi, niinkuin Hena tossa jo mainitsi. Valkkarin määrä voi selittyä sillä, että jos vaikka syöt pari Multi Tabs 2 +:saa päivässä, niin siinä oleva foolihapon määrä lisää valkkaria ja joillekkin tulee sillon helpommin hiiva.. Mut siis toi on ilman tablettejakin ihan normaalia että sitä valkkaria tulee paljon.. Niin myös täällä. Eli kaikki hyvin.

Perhevalmennuksista. Meillä on jo käyty 2 kertaa ja 2 viikon päästä on seuraava kerta. Sen jälkeen alkaakin jo synnytysvalmennukset mitä on 2 kertaa.

Tuo msn on kyllä ihan lukossa, joten voitte laittaa sen taas salaiseksi, ei sinne pääse nyt hakemaan jäsenyyttä, mutta näinpähän masukuvia ja Jerryn.. vai olikos se nimi Jerry? :)

(.) Kyllä on niiin inhottavaa tämä istuminen ja kun yöunetkaan ei ole enää niin hyviä, niin töissä on aika inhottavaa olla! kehtaisinkohan mennä hakemaan saikkua väsymyksestä? Jos vaikka viikon sais levätä, niin loppuaika menis paljon paremmin.

Hihii. Enää 28 työpäivää..
Minttu & Pikku-Ihku 29+3
 
Hena ja papunen
Hmm, noita bikineitä minäkin mietin, mutta en tiedä kehtaako uimahalliin mennä bikineissä!!

Nukkuminen on tosiaan vähän niin ja näin. Viime yönä heräsin klo 2 aikaan ja vielä klo 3.15 katselin kelloa. Minä yritän kuitenkin jaksaa loppuun saakka (23 työpäivää!!), viikonloput menee kyllä ihan vaan nukkuessa ja illat torkkuessa sohvalla. Mutta hae Minttu ihmeessä saikkua jos olet kovin väsynyt. Itse saan onneksi ensi viikosta alkaen apua täällä töissä, kun se minun sijainen tulee perehdytettäväksi. Eli olemme hänen kanssaan 2,5 viikkoa rinnakkain töissä.

Argh, minä en taas halua nähdä Rennietä silmissäni, vaikka välillä närästääkin! Söin niitä siinä alkuvaiheessa niin mielettömät määrät (noin 10 päivässä), että pelkkä ajatus saa voimaan pahoin. Samoin kaikki muut maut/asiat jotka muistuttavat tuosta alun pahoinvoinnista nostavat karvat pystyyn. En esim. voi käyttää paria paitaa joita käytin alussa, Pringles sipsit jää syömättä, käyttää yhtä hajuvettä.. Myös Gefilus tuotteet puistattaa.

Missäs kaikki luuhaa?
 
Syysmarja
Voi itku noita teidän työpäiviä!!!! *tahtoo itsekin, että olisi enää muutama viikko jäljellä* mulla kun niitä on vielä lähes 60....tai itse asiassa 55, jos otan ne lomapäivät pois.....mutta yritän jaksaa loppuun asti!
Päätin, että soitan sinne neuvolaan sitten huomenna ja kyselen näistä jutuista. saan itselleni edes jonkinlaisen mielenrauhan =) vaikka tuntuukin, että pienokainen on nyt sitten päivällä alkanut enempi liikkua...pientä perhostelua vatsassa on tuntunut pitkin päivää =)

Ah, ihana kamala närästys!!! =) mä olen siitä saanut kärsiä kyllä lähes koko raskauden, mutta mullahan sitä on ollut ennenkin raskautta, joten ei muutosta normaaliin elämään :( mä en noita Rennieitä syö, vaan sellaista purutabua kuin Balancid Novum...sanooko kellekään mitään? Sopii raskaana oleville ja ei ole pahan makuisia :) niitä miehen kanssa vedetään sitten yhdessä, hän kun samoin kärsii tuosta ah niiiiiiin ihanasta vaivasta =)

Tuosta valkovuodosta vielä: en tiedä, oliskos sitä hiivaa taasen, meinaan on aika "kokkareista" tuo vuoto.... ja runsasta; ei kyllä kirvele eikä kutise eikä myöskään tuoksahda -okei, tunnustan, haistelen omia eritteitäni *yökkkk* -mutta kait se voi muutenkin olla hiivaa, vaikkei olisi muita oireita ollenkaan??!?!? En syö noita Multitabseja tällä hetkellä, kun ne tosiaan aiheutti mulle sitä hiivaa....siis omien päätelmien kautta =)
Mutta joo siis, ihan välillä oikein lorahtaa housuihin ja ollaan paikat märkinä *yööööööööööööök*...mutta kait tää normaalia sitten on.

Hena meinaa siis kestovaippailla? Mä en oikein tiedä tosta, ymmärrän kyllä että olisi sekä rahallisesti että luontoa säästävämpi kuin kertikset, mutta jotenkin se vaiva mua tässä häiritsee....ehkä yritän jossain vaiheessa, eikös ä-pakkauksessakin ole joku kestovaippa-versio?

Minttu: jos väsyttää, niin varmana saat saikkua, sen verta likellä olet jo ä-lomaa =)
ja nyt voit ihan hyvällä omallatunnolla tosiaan jo "relata", loppusuoralla tässä ollaan :)

Syysmarja rv 22+1
 
Helmiina
Kiitoksia Syysmarjalle uudesta ketjusta! :) Tosta valkovuodosta... Mullahan sitä on kanssa runsaasti ja hiiva todettiin viime viikon neuvolalääkärissä. Mitään muita hiivan oireita ei sitten ollutkaan (kaksi kertaa aikaisemmin hiivan kokenut). Ei punoitusta, kirvelyä tai hajuja. Ehkä se saattoi hiukan kokkareista ja kellertävää olla. Nyt tuo vuodon määrä on selvästi vähentynyt, kun käytin kuurin. Suosittelisin Syysmarja puhumaan neuvolassa tuosta, jos mietityttää... Lääkäri ainakin mulle sanoi, että hiiva pitää ennen synnytystä hoitaa pois ja noista lääkkeistä ei ole mitään haittaa vauvalle. Noista liikkeistä onkin aika moni vastaillut. Ja samaa sanon minäkin, aika vaihtelevasti Natiainen liikkuu. Aika moni mun omassa kuukausiketjussa esim. valittelee, että vauvat pitää heidät hereillä yöllä. Meidän Natiaisella on hyvä rytmi eikä valvota äiskää! ;) Toivotaan, että näin olisi jatkossakin ja jopa synnytyksen jälkeen...

Mieltymyksistä: Makeaa tekee mieli aivan kauheasti. On hirveän vaikeata pitää itsellään kuri ja olla syömättä makeaa viikolla. Viikonloppuisin olen itselleni antanut luvan herkutella! :) Aikaisemmin tykkäsin enemmän kaikesta suolaisista herkuista kuten sipseistä, mutta nyt ei tee mieli niitä yhtään. Makeaa en taas syönyt oikeastaan ollenkaan ja suklaata jonkun yhden palan TODELLA harvoin. Nyt suklaa on taas suurinta herkkua. Ollaankin naurettu miehen kanssa, että taitaa Natiaisella olla isänsä geenit... =)

Mulla ei ole aavistustakaan onko täällä mitä valmennuksia. Ainakin yksi luento/video on sairaalan auditoriossa. Käyntiä sairaalaan täällä ei järjestetä vaan sen korvaa tämä: http://www.synnytystutuksi.fi/tutukspalvelu.html Toi on muuten hyvä linkki myös muille synnytysinfoa kaipaaville... :)

Hena, se uikkari on juuri tuo... ;) Mullakin on muuten ollut uidessa bikinit päällä, kun en ole raaskinut ostaa uikkareita.

Mulla on myöskin kunnianhimoisena tavoitteena kokeilla kestovaippoja. Niin paljon positiivista palautetta niistä olen saanut. Uusimmassa Vauva-lehdessä olikin hyvä juttu niistä. Täytyy sitten äippälomalla perehtyä tarkemmin niiden ihmeelliseen maailmaan.

Helmiina ja Natiainen 26+6
 
Minttu.....
Pikasesti tulin vaan sanomaan että hain saikkua ja sain sitä helposti. Perjantaihin saakka. Pitää kuulemma hakea lisää jos ei riitä.. Kattoo nyt sitten. Mut jos mua ei luulu ennen maanantaita niin siinä syy.
Huh, nyt saan vähän unta palloon. Jee...
 
-Viivi-
Helou, helou! Ja sori kun en eilen hoksannut, että vanha ketju meni yli sadan! :)

Tuosta pahoinvointiin liittyvistä mielleyhtymistä: Mulla ällötys-yökötys-olo oli pahimmillaan pari viikkoa ennen joulua ja joulunaikaan. Näin ollen kaikki jouluun liittyvä ällöttää nytkin! Esim. työmatkan varrella on muutaman talon ikkunoissa vielä joulukynttelikköjä ja niiden näkeminen nostaa palan kurkkuun! Hassua! :) Jouluaattona meillä oli mun siskon ja serkkujen kanssa tosi mukavaa, mutta sen muisteleminen ällöttää fyysisesti!

Myös mulla riittä tuota valkkaria vaikka muille jakaa. (No, kukaan tuskin haluaa! ;) ) Mäkin tunnen päivittäin kun lorahtaa housuihin ja aamulla puhtaina laitetut (etenkin mustat) alkkarit on illalla tosi "kivan" näköiset... Yhhh *Sori!*. Mullakin on varmaan ollut tässä viime ja tällä viikolla vähän hiivaa, koostumus on ollut aika selkeä. Muita oireita ei ole, joten en ole hakenut lääkkeitä. Olen syönyt urakalla maustamatonta Acidofilus-jogurttia ja juonut puolukkamehua, tuntuu kyllä auttaneen!

Mun mielestä bikineissä voi mennä uimahalliin, vaikka yleensä kaikilla on kokouikkarit. Eikö se ole vähän turhaa ostaa liian isoa uimapukua nyt muutaman kuukauden takia? Jos jotakin sattuisi häiritsemään, Hena, sun mahan paljaus, niin oma on häpeänsä! :)

Mulla ei ole mitään Rennieen verrattavaa mielitekoa, ainakaan vielä! Mutta ruokavalio on selvästi keventynyt ja terveellistynyt. Tänään tulin töistä kotiin ja pakko oli lähteä takaisin liikkeelle ja kauppaan kun huomasin että jääsalaatti ja tomaatithan olivat loppu! Saatan syödä illan aikana kaksi kertaa kohtalaisen annoksen perussalaattia, jossa on lisukkeena oliiveja, fetaa ja raejuustoa. Ruisleipä on tosi hyvää, tosin sitä olen syönyt aina päivittäin useamman siivun. Aikaisemmin tykkäsin kovasti maustetuista shipseistä, maissilastuista+salsasta, HotRodeista yms., nyt kuljen niiden hyllyjen ohi pientä ällötystä tuntien.

Taitaa hormonit vähän mellastaa... Yleensä mulla on töissä pitkä pinna ja jaksan neuvotella asioista lasten kanssa, houkutella jne. Tänään mulla nousi pulssi kolme(!) kertaa työpäivän aikana!!! Argh! (Tosin tilanteet oli tosi turhauttavia.) Työkaverit naureskelivat mun sauhuamiselle ja jupinalle. En tietty raivonnut lapsille tms, enkä onneksi ole pitkävihainen, mutta outoa silti! :)

Hyvä, että Minttu kävi hakemassa saitsua ja sai! Koitahan nukkua! :)

Mun mielestä töissä on ihan turhaa kärvistellä puolikuntoisena, kun ei siitä kuitenkaan mitään kunniamainintaa saa. Olen tätä mieltä siis yleisesti ottaen, esim. flunssan vaivatessa. Tänään just patistin meidän "kokkia" kotiin lepäämään, saa nähdä kömpiikö vielä huomennakin väkisin työmaalle nuokkumaan. Voi olla että joidenkin mielestä mä sairastan kotona liiankin helposti, mutta ainakin taudit helpottaa nopeammin ja vähemmällä kun lepää ajoissa.

Kestovaipat kiinnostaa myös minua. Siskopuoli käyttää niitä lapsellaan ja taitavat olla tyytyväisiä, eikä siitä ole kai kauheasti vaivaakaan kun oppii kuviot.
Tiesittekö muuten, että Muumilla on sellaisia kroonikkovaipan oloisia "vaippa-alustoja". Ovat kuulemma käteviä kun vauva ottaa ilmakylpyjä, eivätkä kovin kalliitakaan.

Aijoo! Siitä selällään nukkumisesta piti sanoa: työkaveri (las.aika maaliskuussa) kertoi että selällään ei pitäisi raskauden edetessä nukkua siksi, että kohtu voi painaa jotakin isoa laskimoa(?). Kaikilla näin ei ole ja että sen kyllä sitten huomaa huonosta olosta jos laskimo on puristuksissa. En kyllä tiedä onko tuo ainoa syy... kertokaa te pidemmällä olijat! :)

Joopa, eiköhän tämä riitä tältä erää!

Viivi ja Napero, rv 11+3
(töitä jäljellä...*laskeskelee*...ööh, kesäloma kesäkuussa...jotakuinkin 100 päivää!)
 
Limee
Hienoa, että Syysmarja voi jo paremmin ja supistelut ovat loppuneet. Noihin liike ja valkovuoto juttuihin en osaa sanoa oikein juuta enkä jaata, mutta kannattaa soittaa nevolaan jos asia kovasti vaivaa. Ainakin saa omaa olo helpotuttua, kun saa kysyä "ammattilaisilta" neuvoa.

Minttu: Hyvä, kun hait sitä sairaslomaa, väsyneenä ei kyllä ole kiva olla töissä. Nyt vaan kunnolla lepäilemään.

Mieltymyksistä: Mun on melkein alusta asti tehnyt hirveästi mieli oikein kunnon ruisleipää, mitä en yleensä syö paljoakaan. Mehujäät on toinen mieliteko ja nyt viimeisen viikkon aikana on tehnyt ihan hillittömästi mieli salmiakkia.

Päiväkotikeskustelusta vielä. Vaikka itse haluaisinkin olla kotona, se on eri sitten kuinka kauan todellisuudessa se on mahdollista, niin en silti vastusta hoitoon vientiäkään. Hoitoon viemisessä on on omat hyvätkin puolensa. Mun mielestä useinmiten juuri pienestä pitäen hoidossa ja toisten lasten kanssa paljon tekemisissä olleet lapset ovat paljon "sosiaalisempi". Siis tarkoitan sitä, että monesti äidin kanssa kotona oleva lapsi ei osaa leikkiä muiden kannssa ja ottaa heitä huomioon samalla lailla kuin hoidossa olevat lapset, joiden on täynyt oppia, että kaikkea ei saa nyt ja heti vaan huomio on täytynyt jakaa. Eikä mielestäni ollekaan voi sanoa, että olisi huono äiti jos joutuu viedä lapsensa nuorena hoitoon.

ON: Eilen alkoi vaivata alaselkä, eikä tänään ole ollut ainakaan yhtään helpompaa. Selkä ei ole kovin kipeä, mutta koko ajan tuntuu pientä kipua ja nyt varsinkin kun on seissyt ja kävellyt koko päivän. Issias on muutama vuosi sitten vaivannut ja nyt pelkään, että se rupeaa taas temppuilemaan. Toivottavasti on kuitenkin vain jokin ohi menevä juttu, sillä vielä kun ei ole edes mahaa ja selkä on jo kipeä niin mitä se on sitten ison mahan kanssa. Muuten ei mitään ihmeellistä. En tiistaina on eka neuvolalääkäri ja sitä nyt odotellaan enemmän ja vähemmän innokkaana. Jokohan ne kuuntelisi sydänääniä?

Limee 13+3
 
Piparminttu-Pipsa.
Heipä hei!

Syysmarjalle kiitokset uuden ketjun avaamisesta! :) Kiva kun jaksoit! Toivottavasti tunnet liikkeitä selvemmin ja enemmän, niin ei tarvitsisi murehtia. Voin vain kuvitella, miten neuroottiseksi sitä tulee, jos ei tuntisikaan yhtäkkiä mitään. Mutta onneksi nuo meidän pitemmällä olevat odottajat on hyviä rauhoittelijoita ja tietopankkeja. :)

Minttu, saikku on varmasti aivan paikallaan ja ansaittua. :) Kyllä noilla viikoilla saakin jo levätä luvan kanssa. Hih, minä en vielä Renniestä tiedä mitään, saapa nähdä milloin joudun tekemään tuttavuutta sen kanssa. ;)

Mullakin on joskus tavoitteena kokeilla kestovaippoja, mutta aion suosiolla tyytyä aluksi kertakäyttöisiin. Jotenkin tuntuu, että kestovaipoissa on se oma vaivansa ja alussa on niin paljon muutakin uutta ja opeteltavaa, etten halua kuormittaa sitä alkua "ylimääräisellä" vaivalla. Mutta tosiaan kestojen kokeilu on mielessä ja mistäs sitä tietää, miten paljon niistä innostuu. :)

Esitin varmaan oman kantani päiväkotiasiaan liian jyrkästi. Tai siis tarkoituksenani ei todellakaan ole tuomita niitä, jotka vievät jo 1-vuotiaan hoitoon. Ymmärrän sen, koska voihan olla, että joudun itsekin tekemään niin taloudellisten syiden takia. Mutta omalla kohdallani uskoisin, että pystyisimme kitkuttelemaan vielä toisenkin vuoden pienemmillä tuloilla. Meillä tulee muutenkin olemaan aika tiukkaa, kun mies opiskelee marraskuuhun 2008 saakka eli vauvan ekan vuoden. No, sen näkee sitten.

Viivi, varmasti ihanaa kun masu alkaa pyöristymään - johtui se sitten turvotuksesta tai ei. ;) Ihana kuulla, että alkuraskauden ultran jälkeen voi olla aika turvallisin mielin, jos sydän lyö ja kaikki on OK. Ehkäpä mekin uskallamme kertoa ilouutisia muille torstain jälkeen... :) Tuntuu, että jännitys ja pelko kasvaa päivä päivältä... *iik* Viivi, oliko sulla np-ultra silloin torstaina kans vai muistanko väärin?

Mulla olo jatkuu edelleen samanlaisena. Ehkä väsymystä on vähän enemmän... Eilen heräsin siihen, että mun alavasta oli aivan krampissa ja siihen sattui tosi paljon. Olin jo varma, että nyt tuli keskenmeno, mutta sitten se kramppi laukesi eikä mitään vuotoa ole tullut. Säikähdin tosi paljon. :/ No, ylihuomenna tosiaan selviää onko Piipiäinen olemassa eli onneksi ei enää kauaa tarvitse jännittää.

Nyt taidan lähteä ulkoilemaan koirien kanssa. Pelottaa, että liukastun tuolla luistinradalla... Mutta pakkohan nuo turret on viedä ulos. Ja hyvää se itsellekin tekee. :)

Hyviä vointeja leideille ja masuille:)

PP rv 6+6
 
Syysmarja
Huomenta!

Se on sitten viikko taasen puolivälissä -työviikko meinaan =) -joten weekendiä odotellessa =)
Mitä te nyt niin kiittelette uuden ketjun laittamisesta *nolostuu mielihyvästä* eiköhän se ole ihan normia, että avataan uusi ketju, kun vanha tulee "täyteen" =)

En sitten tiedä tuosta soittamisesta, vauveli liikkui eilisen iltapäivän ja illan ihan kiitettävästi ja josko sitten hakisin apteekista jotain rohtoa tuohon hiivaan....kaippa se silti vois soittaa, eihän se mitään haittaa =) varsinkin kun se tätsy siellä on varmaan jo ihan kyllästynyt mun kyselyihin ja ihmettelyihin :) *hih* mutta eiköhän sekin kuulu asiaan, ekaa kertaa kun ollaan kuitenkin "pappia kyydissä" =)

Mäkin meinasin uimahalliin mennä mun biksuilla, en viitsi/raatsi/halua ostaa uusia isompia uikkareita ihan vain tätä aikaa silmällä pitäen...tietty jos kilot jää, niin sittenhän on pakko ostaa :( mutta näin ei toivottavasti käy!!! Ja jos se tosiaan jotakuta häiritsee se iso masu, niin se on ihan sen oma häpeä!!!! Eiköhän se ole kuitenkin ihan luonnollinen asia. Joten biksut esiin vaan =)

Viivi: täällä saa ja pitääkin keskustella piiiiiitkään, ei sitä tarvii anteeksi pyydellä. Musta ainakin on ihanaa lukea, kun joku kirjoittaa oikein antaumuksella tarinaa... ja kuten varmaan olette jo huomanneet, itse harrastan sitä lähes joka kerta ;) joten yrittäkää kestää.

Minttu: hyvä että sait saikkua, ei sitä tarvi millään tavalla "hävetä" tai "nolostella", eiköhän se asia ole kuitenkin niin, että tähän raskauteen liittyy niin paljon kaikkea vaivaa ja ongelmaa -kuitenkin, vaikka onkin iloisesta ja ihanasta asiasta kyse! -kun kroppa kuitenkin joutuu aika koville. Niin että ihan hyvällä omallatunnolla nyt lepäilet. Ja eihän sulla enää niin kauheasti ole jäljelläkään :)

Mulla oli muuten tänään ekaa kertaa autolla ajaessa aika tukala olo, masu jotenkin painoi alas niin, että oli vaikea ajaa. Pidin sitten toista kättä lähes koko matkan tuossa vatsan alaosassa, vähän oli helpompi olla. Mutta saas nähdä, mulla kuitenkin on työmatkaa aika tavalla eikä julkiset liiku sopivasti, että miten on pääsenkö töihin loppuun asti....toivottavasti! Samaa olen myös huomannut istuessani tässä päätteen ääressä -toimistotyötä kun teen -niin painaa masu aika tavalla ja iltaisin huomaan, että alaselkä on hiukkasen kipeä....yritän kyllä töissä ottaa mahdollisimman ergonomisen asennon, mutta aina ei malta, kun sitten juoksen siellä ja täällä.
Supistelut on muuten loppuneet, joten ehkä päästiin tällä =) *huokaisee helpotuksesta*

Limeekin jo noin pitkällä *huh, mihin se aika katoaa!!!*
PP: olehan rauhallisesti, huomenissa näet jo masua tarkemmin =) tsemppiä siis sinne!!! =)

Ulkona on muuten pirun liukasta, kyllä saa kieli keskellä suuta kävellä, ettei liukastu! Ja kun sitä tässä tilassa vähän pelkääkin, että mitä seurauksia siitä saattaa olla :(

Mukavaa päivää kaikille!
Mää menen nyt aamuteelle =)

Syysmarja rv 22+2
 
Hena ja papunen
No huomenta vaan! Vihdoin pääsin koneelle, näppäimistöni ei jostain syystä toiminut ja piti odotella meidän atk-väkeä saapuvaksi paikalle.

Ihanaa kun aurinko paistaa!! Piristää aivan uskomattomasti.

Mintulle lokoisia lomapäiviä! Muista nyt sitten nukkua etkä touhua siellä tulevassa lastenhuoneessa *heristää sormea*!!
Ja hienoa että Syysmarjan pikkuinen taas liikuskelee, taisi vaan vähän kiusata äitiään..
Viivi, siis juuri tuollaista inho-yhdistelmää minäkin tarkoitan! Eli kaikki mikä liittyy siihen aikaan kun voin todella huonosti, ällöttää ja inhottaa edelleen. Yhdet kengät tulee myös menemään roskiin. Ja vaikka pidänkin kesästä, niin semmoisen helteisen kesäilman kuvittelu aiheuttaa jonkinlaista puistatusta. Samoin myös savun haju, muistatte varmaan kaikki vielä viime kesän Venäjän tulipalot...

Tuosta autolla-ajamisesta. Minäkin olen nyt ihan kahden vaiheella, parkkikorttini täällä töissä on perjantaina viimeistä päivää voimassa. Kuukauden kortti maksaa suhteessa huimasti enemmän kuin vuosikortti, mutta hintaa tulee bussilipullekin. Toisaalta autolla ajaminen alkaa olla jo vähän riskiä touhua näin loppumetreillä, mutta ei se julkisissakaan istuminen mitään herkkua ole! Bussilla työmatkaan käyttämäni aika myös pitenee, autolla menee menopaluuseen päivässä vajaa tunti, bussilla 1,5 tuntia (joudun vaihtamaan). Plus sitten joutuisi käymään erikseen ruokakaupassa...
Minulla on perjantaihin asti aikaa pähkäillä tämän kanssa, hyviä ehdotuksia?!?

Nyt töihin, palaan.

Hena rv 30 TASAN!!
 
**minttu
Huomenta!

Tulin sittenkin kirjoittelemaan, kun olen joka aamu siihen tottunut.. :)
Hui kun paljn olitte kirjoittaneet, joten nyt kommentoin siihen mitä muistan:

Ensinnäkin Hena, Hirmusti onnea täysistä kympeistä! Nyt on enää neljäsosa takana jos sitäkään. Jee! Perässä tullaan...

Syysmarja, ymmärrän nuo sun toimistotyön hankaluudet. Siis mullahan on kanssa periaatteessa toimistotyötä ja tuo masu on noilta viikoilta saakka painanut aika lailla, samoin iltaisin on ollut selkä kipeänä. Ostin sellasen tukivyön ennen matkaa, eli rv 23,24 ja siitä on todella ollut apua. Ei maha enää NIIIN PALJON paina, mutta ei se nyt sitä painoa kokonaan ota itseltä pois, vaikka hyvä vyö onkin. Siitä on ollut sellanenkin kiva bonus-hyöty, että kun sen laittaa tohon lanteille, niin se hoikistaa lantiota. Tai siis näytän mekoissa hoikemmalta. Kiva bonus musta. Suosittelen oikeesti kaikille sitä vyötä. Makso 40€.

Se eilinen lääkäri oli tosi mukava. Kirjoitti eilen helposti sairasloman ja sanoi että pitää tulla heti hakemaan lisää jos siltä tuntuu. Ei saa siis leikkiä sankaria kun tässä tehdään nyt sitä elämän tärkeintä asiaa... :) Se oli siis ihan tavallinen päivystävä lääkäri, ei neuvolan lääkäri. (En halunnu mennä sille kun se ois sanonu vaan et kyllähän sä nyt vielä jaksat...)

Ihanan raikas talvisää tuolla ulkona, vaikka liukasta toki on. Taidan mennä pitkälle kävelylenkille ja ostan puikot ja lankaa ja alan kutoa pikkuselle villasukkia ja tumppuja. Pikkuselta kun puuttuu ne tyystin vielä. Mullakin on vikat ehjät sukat jalassa itellä.. Jossain vauvalehdessä oli ohje niihin villasukkiin. Siitä kun on jo useampi vuosi kun viimeksi kudoin sukkia, joten olis kiva vähän silmukoiden määrää ja kantapään ohjetta löytää, vaikka omalla äidillä ne määrät tulee auttomaattisesti vaikka unissaan..

Bikineistä vielä; Minä käytin bikineitä uimahallissakin raskausaikana (siis kun kerran kävin) ja ei siellä kukaan alta kulmien katellu. Kaikki vaan hymyili kun näki vauvamasun. Saa olla aika moinen pöllö, jos ei tajua miksi käyttää bikineitä uimahallissa raskaana ollessa! Mutta luulen että suurimmalle osalle tulee vain hyvä mieli, kun näkee vauvamasun.

PP, täällä odottelen innolla teidän ekaa ultraa. Tuo sun vatsakramppi voi tuntua itestä pelottavalta, mutta alussa kohtu kasvaa niin paljon ja niin nopeasti, että kyllä siinä vauhdissa jo vähän tuntuu, joten don't worry!

Kesstovaipoista, mun kaveri joka on sellanen yli-intoilija on nyt innostunu kestovaipoista, sillä on itellään 6 kk tyttö. Siltä voin ostaa käytettynä muutaman vaipan, jos haluan. Lupas opastaa mua niitten kanssa. Kyllä aionkin niitä kokeilla, kun vauva on vähän isompi, mutta alussa keskityn muihin asioihin ja kun arki alkaa pyöriä, niin sitten mietin niitä. Vähän mua mietityttää että kuinka paljon niistä on vaivaa, mutta sen näkee sitten.

Helmiinalle kiitos synnytystukilinkistä, taidan mennä tutkailemaan sitä, kun on alkanut tuo synnytys jo mielessä pyörimään...

Mutta nyt aamupalalle ja sitten ulos happikylpyyn!
Jakselkaa siskot!
Aqua??? Huhuu?

Minttu & Pikku-Ihku 29+4
 
Hena ja papunen
Okei, kyllä mäkin varmaan sitten voin ne bikinit kiskoa päälle. Seuraava kysymys onkin, riittääköhän se yläosa... nämä mun hinkit kun on lievästi sanoen laajentuneet.. Täytyy kokeilla illalla.
Oih, kateellisena täällä mietin Minttua joka nauttii vapaapäivistä... Onneksi kohta on viikonloppu! Ja onhan mulla vielä ne kaksi talvilomapäivää odottamassa varastossa. Täytyy nyt vaan yrittää ottaa rauhallisesti ja jättää kaikki extra touhuuminen iltaisin pois. Hyvällä omalla tunnolla vaan sohvalle makoilemaan (mutta kun olisi niin ihanaa kierrellä kaikissa vauvaliikkeissä yms ja etsiä niitä kankaita ja ja ja...).

Tänään olisi kyllä kävelylenkki ohjelmassa.. saa nähdä kuinka onnistuu tuolla jäällä.. Onneksi on sauvat, niistä saa vähän tukea.

Tänään tuli tosiaan taas yksi kymmen täyteen, siis rv 30. Toivottavasti jäljellä on enää se max 10 viikkoa!

 
Syysmarja
Hemmetti!!!
Tuli yksi paltsu tähän aamuun, ja meillä kun on tuo neuvolan soittoaika vaan silloin, niin en sitten päässyt soittamaan...no, ehkä mä jätän tän panikoinnin ja haen vaan sitä hiivalääkettä. oliko niin, että se yhdistelmähoito (Canesten) olis paras?

Mintulle leppoisia "vapaapäiviä", koitahan kuitenkin ottaa iisisti!!! =)
Ja toi tukivyö kiinnostaisi joo, mutta musta aika törkeän hintainen, kun ei sille sitten enää käyttöä ole...kun ei sitä masuakaan sitten ole.
Yritän jaksaa, mutta samoin teen kuin sinä, että jos alkaa liikaa painamaan, haen saikkua ja makoilen kotona, siinä asennossa kun se ei pääse painamaan =) mutta yritän kyllä sissi olla, vaikkakin elämän tärkeintä asiaa tässä tehdään :)

Henalle onnittelut tosiaan täysistä kympeistä taasen, ja josko se olisi se 10 viikkoa enää edessä =) ja kohtahan säkin pääset ä-lomalle, joten äläpä siellä yhtään kadehdi, mä tässä saan olla se, joka kadehtii....yli 50 työpäivää kun on vielä edessä *huoh*
Juuh, ja rohkeasti vaan ne biksut päälle, samoin mä mietin sitä että mahtuuko yläosa -mulla ei tuo rintavarustus ihan hirveästi ole tästä jo ennestään suuresta kasvanut-mutta kun ostin silloin "aavistuksen" piukat yläosasta, niin nyt saattavat kiristää =)

Vatsa on täynnä ruokaa, nyt onkin sitten hyvä tehdä pari tuntia töitä ja sit iltapäiväkahville =)
Oletteko muuten huomanneet, ettei enää mene niin paljoa ruokaa masuun? Mulla ainakin selkeästi on annokset pienentyneet, ähky tulee entistä helpommin... mikä ei toisaalta ole huono asia, kun maistuu kuitenkiin ihan kiitettävästi....viikko neuvolaan, huh! En ole edes kotona uskaltautunut vaa'alle...

Syysmarja rv 22+2

 
Peppi80
Mulla oli tänään extrakerta neuvolalääkärissä, oli nimittäin joku tulehdus alapäässä. Hiivaa tai jotain bakteeritulehdusta arveli sen olevan ja määräsi siihen viikon kuurin jotain reseptilääkettä (voidetta). Muuten näytti asiat olevan kunnossa. Vauvan syke 150, kohdunkaula ja-suu ok, verenpaine ok, oma paino noussut ekasta neuvolan punnituksesta viisi kiloa ja lääkärin mielestä sekin oli ok. Pitäisi varmaan kiinnittää ruokavalioon vähän enemmän huomiota, jotta tuo (oletettu) hiiva ainakin pysyisi poissa =/

Peppi rv 21+4
 
Piparminttu-Pipsa.
Heippa hei:)

Henalle heti alkuun onnittelut "pyöreistä viikoista", uskomatonta että olet jo noin pitkällä. :) Meinaan vaan, et vastahan oli kesä ja te plussasitte Mintun kanssa peräjälkeen... Aika tosiaan kuluu nopeasti!

Mintun rentoutumissuunnitelma kuulostaa hyvältä, otahan iisisti siellä:) Oi, osaisinpa minäkin neuloa... *kuvittelee kateellisena, miten ihania pikkutöppösiä Mintun käsistä syntyy* Mulla oli ala-asteella puukässä ja voitte vaan kuvitella, miten onneton olen tekstiilitöissä. Onhan mulla pätevyys opettaa niitä, mut rukoilen kädet ristissä, etten koskaan joudu sitä tekemään. ;)

Kyllä mustakin bikinit sopii ihan hyvin uimahalliin. :) Tosiaan luulisi, että vauvamasu saisi vain ihmiset hymyilemään hyväntuulisesti. Jos joku siitä pahastuu, niin omapahan on häpeänsä, niin me toteamme yhdestä suusta tytöt!

Peppi, kiva kuulla että sulla oli neuvolasta noin mukavia uutisia. :) Eihän tuo 5 kiloa vielä paha ole ollenkaan. Kai se painonnousukin on niin yksilöllistä, että ei kai niitä kannata alkaa vertailemaan.

Mulle iski tänä aamuna jotenkin tosi vahva tunne siitä, että mun masussa on pelkkä tuulimuna. Joo, te varmaan jo kyllästytte tähän mun ainaiseen valitusvirteen, mut nyt olen jotenkin melkein varma tästä. :( Jotenkin musta tuntuu, et mun vähäisetkin oireet on kadonnu. Ei kai tää raskaana olo voi olla näin iisiä?!? Tuntuu, et kaikilla muilla on ties mitä oireita ja kaikilla laatta lentää jne. No, alkoi muakin oksettamaan tänään, kun yks 3.luokkalainen heitti hirveän leijan englannin tunnilla! Siis aivan järkky haju levis sinne opepöydän luo eikä se hävinny minnekään! Teki tiukkaa pitää pokka ja olla yökkäämättä. *ihana tämä opettajan ammatti*... No mut siis asiaan eli olen siis diagnosoinut itselleni tuulimunan. Eli mulle on ehkä jäänyt jotain oireita jäljelle vaikka raskaus olisikin jo mennyt kesken. ja nyt jo kuvittelen, et huomenna saan lähetteen kaavintaan/ lääkkeelliseen tyhjennykseen. :( Tiedän, tää on höhlää kuvitella kaikkea mut en voi itselleni mitään. Onneks huomenna on se ultra. Jännittää sikana, vaikka siis mullahan on jo toi diagnoosi valmiina. :/

Joo, taidanpa häippästä ennen kuin heitätte mut pihalle valittamasta. Mukavaa iltaa kaikille! :)

PP rv 7+0
 
Syysmarja
Voi PP!!!
Vai että ihan diagnoosin olet sitten itsellesi jo kehittänyt..... yritäpäs nyt piristyä ja ajatella positiivisesti!
Usko pois, ei ne oireet tosiaan tarkoita sitä ettet raskaana olisi.
Mullahan ei edelleenkään ollut mitään oireita ennen vauvamasun pullahtamista, joten siihen kun vertaa, niin mähän en olisi edes tiennyt olevani raskaana, jos en ultrassa olisi käynyt...ja tietty ne puuttuvat menkatkin ehkä olis jotain osviittaa antaneet =) mutta mun pointti siis on se, että oireettomuus saattaa jatkua lähes loppuun asti.
Mulla kun ei vieläkään ole mitään ollut, jos ei oteta tuota 3-5 päivän supistelua mukaan..tai tätä masua =)
Joten huoleti vaan ja iloisella mielellä huomiseen ultraan! Tsemppiä!!!

Pepillekin onnittelut mukavasta neuvolakäynnistä. Harmi tietty että oli jotain tulehdusta mutta sait siihenkin lääkettä :) ja eihän toi 5 kg tosiaan paljoa ole... itseäkin pelottaa vähän ensi viikon neuvola, mutta tulkoon mitä tulee, mä kestän sen kuin nainen!!!! =) Ja kiva että vaavi jaksaa ja voi hyvin ja ennenkaikkea kasvaa =)

Syysmarja rv 22+2
 
**Minttu
Voi PP, meillä kaikilla on alussa varmaan ollut sellanen pelko että ei siellä masussa varmaan ookkaan mitään. Mulla oli kans toi tuulimunapelko, koska mun äidillä oli sellanen ennen kuin mä synnyin.. Mutta oireettomuus noilla viikoilla ei ole ýhtään kumma juttu. Ota rauhallisesti. Toisilla oireettomuus jatkuu synnytyssupistuksiin saakka.

Kävin ulkolenkillä myös löytötexissä ja sieltä tarttui mukaan vauvanvaatteita ja -voiteita.. Nyt oon alkanu kerätä sitä pikkukrääsää jo kaappeihin, ettei jää viimetinkaan..

Mut nyt pitää mennä, moi.
 
Limee
Pp:lle hurjat tsempitykset huomiseen ultraan. Usko pois, että tuo oireettomuus on ihan normaalia. Mä pohdin juuri noilla viikoilla samoja asioita ja olin kans ihan varma, että mulla on tuulimunaraskaus ja aloin jo katua etten ollut varannut aikaa alkuraskuden ultraan. Vähitellen niitä oireita alkoi kuitenkin tulemaan ja aloin uskomaan, että sielä masussa saattaisi sittenkin olla elämää. Vasta niskapoimu-ultrassa viiko sitten sain siitä täyden varmuuden, että masussani todella kasvaa meidän iki oma pikkuisemme.

Kyselikös Helmiina vai Hena jokin aika sitten ohjeita pinnasängyn pehmusteiden ompeluun. Kirjastossa yksi päivä käydessäni käsiini sattui englannin kielinen kirja nimeltä Sewing for children (Singer). Siinä oli tehty pinnasängyn pehmusteet, pussilakana ja tyynyliina. Jonkin näköiset ohjeet oli kuvien kanssa, huonolla englannin taidoillani en itse niistä varmastikaan mitään saisi aikaan. Mutta ihan ihan kivan näköiset ne kyllä oli. Täytyy käydä lainaamassa tuo kirja, josko oikein ajan kanssa ottaisi selvän saako niillä ohjeilla tehtyä jotain.

Onko kenelläkään tietoa mistä saisi sellaisen kirjan missä on nimiä lapselle? Muistan joskus kaupan lehtipisteessä nähneeni sellaisen, nyt kun sille olisi käyttöä en löydä sellaista mistään. Olisikohan kirjakaupoissa noita kirjoja?

Huomenna vapaapäivä ja ajattelin lähteä shoppailemaan. Toivottavasti löydän jotain kivaa ostettavaa..
 
Syysmarja
Huomenta!

Ah, ihanaa, huomenna on jo perjantai!!! Jes!
Olisin tänä aamunakin halunnut mieluusti jäädä sänkyyn peiton alle, mutta ei auta... ja kun vettä/räntää sataa taivaan täydeltä :( on tosi mukavat fiilikset tulla töihin... milloinkohan se tämän vuoden talvi oikein alkaa?!?!?! Itse asiassa, mä en kyllä enää niin hirveästi edes kaipaa tuota lunta ja pakkasta, saisi tulla kevät jo :) ja se toukokuu =)

Ei aavistustakaan, mistä tuollaisen lapselle nimi -kirjan voisi saada...oletko Limee käynyt kirjastossa katsomassa? Entä kysäisepä noista kirjakaupoista.
Mä itse kaipailen sellaista "vauvalaulukirjaa", en edes tiedä onko sellaisia olemassa, mutta tietäisikö joku?

Limeelle hyvää shoppailupäivää, mäkin meinaan mennä töiden jälkeen vähän tsekkaamaan noita ä-vaatteita, toiset housut tarviin ainakin ja ehkä joku kiva paita olis kanssa mukava =) Mä kun sain siskolta niitä ä-vaatteita, mutta ne on aika isoja mulle, olen kuin teltassa kun niitä paitoja käytän...tai siis en käytä, vaan olen kokeillut ja huonoiksi havainnut....ikävää kun ei voi hyödyntää toisen vaatteita.

Jokos te muut olette vauvoille nimiä miettineet? Entäs kummit, vai tuleeko teille kummit? Meillä on jo toiset nimet "valmiina", molemmilla tosiaan on suvussa kulkeneet nimet -mä taidan olla jo 4. tai 5. sukupolvi -joten ollaan ajateltu niitä jatkaa. Kummeista ei ole vielä hajuakaan, monta vaihtoehtoa on, mutta niistä on niin hankala valita.

Oli eilen kotona taas (!?!?) vakava keskustelu tästä odotuksesta ja vauvasta. Meillä kun tuo "huushollaaminen" on tähän asti ollut mun kontollani (siivoaminen, pyykit, ruuanlaitto tehdään kyl yhdes) niin annoin eilen palautetta miehen toiminnasta ja kerroin, että joku muukin tässä talossa asuu kuin minä....samalla sitten kerroin, miten musta olisi mukavaa, jos mies olisi vähän enemmän mukana tässä odotuksessa. No, se siihen sitten totesi että miten?!?!? No, enhän mä osannut siihen mitään vastata...ihan ylipäätään haluaisin, että olisi enemmän kiinnostunut yms. No, siinä sitten vähän kiristeltiin molemmat hampaita, mutta mä sit lopuksi sanoin, että joo, olethan sä massua silitellyt ja sille puhellut yms...ja ehkä mä odotankin liikaa. Vai miten teidän miehet on mukana tässä odotuksessa?

Valkovuodosta -taas! : nyt näyttää siltä, että vuoto loppuu kuin seinään...enkä ole vielä käynyt siellä apteekissa ostamassa tuota hiivalääkettä?!?!?! olikohan tää jotain ihan normaalia vuotoa kuitenkin, eikä hiivaa? Kun nyt tosiaan ei ole housut märät olleet enää eilen eikä vielä tänään, phs housuissa kuitenkin varmuudeksi =)

Hei, mistä mä saisin tuota työmotivaatiota? Lasken vain tunteja siihen kun pääsee työpaikan ovesta ulos, ja toisaalta taas lasken päiviä siihen, kun pääsen pois täältä?!?!?! Huh, kun pomo tietäisi että tällä(kään) viikolla en ole saanut lähes mitään aikaiseksi.....*hysssssss*

Syysmarja rv 22+3
 

Yhteistyössä