WAB + 12

  • Viestiketjun aloittaja Syysmarja
  • Ensimmäinen viesti
C81
Saako ulkopuolinen taustailija kommentoida?
Vauvan laulukirjan on julkaissut Taija Paju viime keväänä.Tällainen sähköpostiosoite oli netissä: Elowen@hotmail.com Kysy Taijalta! Olen nähnyt ko. kirjan ja se on aivan ihana.
Ja joku kysy vauvan nimikirjoja. Ainakin meidän kirjastossa niitä on useita. Kysy kirjastovirkailijalta neuvoa, osaa varmasti näyttää missä päin kirjastoa ne on. Oli useampi opus, missä oli nimien merkityksistä jne tietoa myös.
 
C81
Alkuperäinen kirjoittaja C81:
Saako ulkopuolinen taustailija kommentoida?
Vauvan laulukirjan on julkaissut Taija Paju viime keväänä.Tällainen sähköpostiosoite oli netissä: Elowen@hotmail.com Kysy Taijalta! Olen nähnyt ko. kirjan ja se on aivan ihana.
Ja joku kysy vauvan nimikirjoja. Ainakin meidän kirjastossa niitä on useita. Kysy kirjastovirkailijalta neuvoa, osaa varmasti näyttää missä päin kirjastoa ne on. Oli useampi opus, missä oli nimien merkityksistä jne tietoa myös.
Tuon laulu kirjan nimi on kirput ja kerput.
 
Peppi80
Mun mies on kyllä osallistunut ihan kiitettävästi mielestäni. Tulee neuvolaan mukaan ja muistaa ne neuvolantädin ohjeet paremmin kuin minä... Toisinaan huomaan hänen lukeneen sitä neuvolan opaskirjaa, kun ottaessani sen hyllystä siinä on se "isän puoli" päälle päin ;) On ottanut isomman vastuun kotitöistä jo heti raskauden alusta asti (teki toki aikaisemminkin hommia ainakin yhtä paljon kuin minä). Alkuraskaudessa olin niin huonovointinen, että mitkään seisomatyöt kuten tiskaaminen ja imurointi eivät onnistuneet, niin mies on imuroinut ihan pyytämättä siitä lähtien =) Hän oli myös aika tohkeissaan siitä pinnasängyn ostamisesta, vertaili mielenkiinnolla eri vaihtoehtoja, kokosi sen heti kun päästiin kotiin ja ihasteli valmista =D On myös ihan oma-aloitteisesti pohdiskellut, että mitä kaikkea muuta sitä tarvitaankaan sitten. Ja kommentoi kasvavaa masua usein. Ja lohduttaa kun mulle tulee itku (ilosta tai väsymyksestä esim.)

Jotenkin tuntuu niin luonnolliselta tämä koko odotusaika. Keskustelua aiheesta kyllä käytiin meilläkin pari kuukautta sitten, minkä seurauksena miehen baarireissut ovat hänen aloitteestaan roimasti vähentyneet (sanoin, että lapsi on yhteinen ja minä en sitten aio jäädä vauvan kanssa yksin kotiin kun mies menee baariin... paitsi yhteisesti sovitussa erityistapauksessa). Ollaan niinkuin yhteisvastuullisia tässä asiassa eikä toinen voi olettaa, että voisi milloin vain ottaa alkoholia ja sysätä kaiken vastuun toiselle... Minusta on kurjaa kun toisissa perheissä sellaista näkee =/ Eräässä tuttavaperheessä mies teki baarireissun vielä viikkoa ennen laskettua aikaa. Oltiin siellä kylässä silloin ja ihmeissäni kommentoinkin asiaa ja vaimo vain sanoi, että onhan tuo anoppi tuossa ajokunnossa jos vaikka tarvisi sairaalaan lähteä... Miehelle sanoin myöhemmin, että meillä ei tule kyllä kysymykseenkään moinen menettely. Että anopin kanssa pitäisi lähteä synnyttämään kun lapsen isä on humalassa!Kaikille se ei tietysti ole niin tärkeä asia ja kukin perhe elää omalla tavallaan, mutta meille en kyllä toivoisi sen kaltaista elämää. Elkää nyt kukaan pahoittako mieltänne kun näin uskaltauduin arvostelemaan toisten tapoja toimia =/ Ko. perhekin on muuten mitä mainioin, mutta monissa asioissa enemmän hälläväliä-tyyppejä kuin minä, joka olen enemmän periaatteen nainen.

 
senora
Hei..
terkut tuolta haaveilupuolelta kaikille tasapuolisesti..

Syysmarja oli kysellyt vauvalaulukirjaa... kannattaa kysellä kirjastosta. Olen joskus ollut kirjastossa töissä ja muistelen, että niitä oli useampiakin... Sanoja löytyy varmaan googlettamallakin...

Voikaahan paksusti!
 
Syysmarja
Taustiksille kiitokset noista vinkeistä, täytyykin googlettaa tuota "kirput ja kerput" -juttua, josko jostain löytyisi =) Kiitokset siis!!
Kuin myös Senoralle =)

Peppi: Kiitokset tuosta omasta kokemuksesta, jotenkin avasi munkin silmät.
Mulla kun ei ole tässä raskaudessa ollut mitään huonovointisuutta/heikkoutta/tms mitään muutakaan oiretta liittyen varsinaisesti raskauteen, niin en ole itsekään ehkä ymmärtänyt pyytää miestä auttamaan, kun kerta itsekin olen jaksanut.
Se tässä niin "hauskaa" onkin, että mies itse tiedostaa omat puutteensa kotitöiden osallistumiseen ja siitä usein itseään parjaa, mutta ei kuitenkaan tee mitään asian eteen. Ja neuvolaan hän ei töiden takia ole päässyt kuin kerran, hällä kun ei ole ihan niin joustavat työajat kuin mulla. Enkä sitä ole mitenkään erikoisemmin häneltä vaatinutkaan, kun kerta mua siellä aina tutkitaan. Ultrissa on kyllä joka kerta ollut ja niitä innokkaasti odotellut ja silmäkulmiaan pyyhkinyt -vaivihkaa -ultrakuvaa katsellessaan...
Juuh, ja juuri tuosta lukemisesta eilen annoin palautetta, kun ei taida herra olla edes avannut/selaillut mitään opuksia, mitä olen neuvolasta kotiin kantanut. Onhan hän multa kuullut aina mitä milloinkin pitäisi tapahtua yms, mutta mulle se olisi tärkeää, että hän itsekin ottaisi selvää ja olisi kiinnostunut.
No joo, katsoihan tuo mun kanssa suurella mielenkiinnolla niitä dokkareita, mitä telkusta tuli =) että jotain kiinnostusta sentään.

Samaa mieltä olen sun kanssa siitä, että yhdessä sovitaan ja vuorotellen mennään ulos, ja otetaan sitä alkoa, jos haluaa. Ja samoin mä olen ilmoittanut, että vappuna ei välttämättä oteta sitten mitään kaatokännejä, vaikka vielä 3 viikkoa silloin laskettuun aikaan onkin. Mäkään en todellakaan halua mennä jonkun muun kuin oman miehen kanssa synnärille! Ja hän itse on samaa mieltä, että alkoa ei oteta viimeiseen kk:teen kuin sen verran, että autoa pystyy ajamaan.
Samoin on harrastusten laita, molemmat joustaa tarpeen vaatiessa, enkä vain minä! =) ja onneksi ollaan tästä tosiaan jo etukäteen puhuttu, ettei tule sitten mitään "yllätyksiä". Ja tosiaan, kyllä mies sen ymmärtää.

Nyt te varmaan saatte mun miehestä sellaisen välinpitämättömän kuvan.....ei se kyllä oikeasti sellainen ole, ehkä mä vähän kärjistän tätä asiaa :) onhan se musta huolissaan, jos jostain "kniippaa" tai ei anna mun nostella mitään raskasta enkä SAA ostaa kaupasta enää mitään raskasta, hän hakee maidot ja perunat yms painavammat ostokset. Ja silittelee massua joka päivä.
Ja ihastelee sen kasvavaa kokoa -kuin myös turvonneita tisuja =)

No joo, mutta ymmärrätte varmaan, mitä mä tarkoitan sillä, että olisi enemmän läsnä ja mukana tässä odotuksessa.

Syysmarja rv 22+3
 
Hena ja papunen
Terveisiä neuvolasta!!

Paino oli noussut 800g/viikko, joulukilot näkyi! Onneksi täti ei alkanut siitä naputtamaan, sanoi vain että joillekin sitä painoa kertyy.
Verenpaine normaali 124/90
Hemoglobiinia ei edes otettu, kun on ollut niin hyvä. Pissa puhdas.

Sf mitta oli tasaantunut, eli nyt 28 cm (keskiarvo näillä viikoilla 27). Mutta ei enää yläkäyrällä. Sydänäänet tasaiset ja selkeät, noin 150/min. Lapsivettä normaalisti ja vauva edelleen raivotarjonnassa.

Juteltiin jo synnyttämisestä, ja kun sanoin vähän ehkä jännittäväni sitä niin neuvolan täti tulkitsi sen peloksi ja suositteli minulle jotain meditaatioharjoitus cd:tä...
Seuraavat käynnit varattiin jo kahden viikon välein, ja sitten maaliskuun alkuun viimeinen lääkärikäynti.

Eli tälläkertaa hyvillä mielin tulen neuvolasta! Täytyy nyt skarpata tosissaan nämä viimeiset kuukaudet, ettei turhaa painoa kertyisi. Otin itselleni tavoitteeksi, ettei paino nousisi enää 5 kg enempää (näin jäisi alle 18kg koko painon nousu).

Miehistä olette jutelleet. Minä olen ollut aina sellainen kodinhengetär, joka "tykkää" puuhata ja laittaa kotia. Toki välillä apukin kelpaa. Eli uskon vast edeskin hoitavani pääosan kotitöistä. Toki mies auttaa aina esim. siivoamisessa. Mutta ruoanlaitto on lähinnä minun heiniä. Saa sitten nähdä miten sitä vauvan kanssa jaksaa.. Eli minä olen itse tehnyt valinnan hoitaa suurimman osan kotitöistä, ja aion niin jatkaakin.
Baarireissut eivät meillä ole myöskään ongelma, mies on absolutisti. Samoin hän itse ilmoitti keskittyvänsä perhe-elämään heti kun tulin raskaaksi. Eli eipä ole montaakaan iltaa kavereidensa kanssa juossut viime kesän jälkeen. Lähinnä se olen varmaan minä joka sinne baariin kesän tullen haluaa...

Ja PP, heti ylös sieltä masennuksen suosta!!! Jäämme odottamaan hyviä uutisia ensimmäisestä ultrasta.

Nyt pakko jatkaa töitä!

Hena rv 30+2
 
Syysmarja
Hena, kiva että oli mukavia neuvolakuulumisia ja eihän se paino sitten niin hirveästi noussut ollut =) voi kunpa itselläkin olisi....pari kiloa on oman vaa'an mukaan tullut, mutta kun en siihen oikein luota. Aika hyvin kyllä mätsää tuon neuvolan digitaalisen kanssa, jotenka siihen kun ajattelee niin....no, mulla on vielä lähes viikko aikaa, josko ottaisin ensi viikolla sitä luumu-ananas -kuuria, että ainakin ylimääräiset nesteet lähtis liikkeelle =) laihduttamaan EN siis ala =)

Vauveli on mukavasti ilmoitellut itsestään tänään, äskenkin paltsussa oli vähän hymy huulilla koko ajan, kun vakavista asioista puhuttiin, mutta vauveli vaan muksi niin mukavasti =) heh, mahtaa työkaverit olla vähän "näreissään", kun mää olen niin onnellinen, että pääsen täältä pois :)

Niin, kyllähän mäkin tykkään kotia pitää yllä, mutta joskus sitä vaan tekis mieli ravistella toista, ettei nää hommat ole yksin mun etuoikeuksia!!! No, kuten sanoin, ehkä vähän kärjistän asiaa, hormoonit varmaan jyllää =) -niitähän on hyvä syytellä, vai mitä?!?! =)

Hei, mites meidän ketju tänään on niin hiljaa?!?!?! Kun ei tuolla haaveilijoissakaan näytä olevan suurempaa liikettä...missäs kaikki on?!?!?

Syysmarja rv 22+3
 
senora
hei syysmarja tai googleta lorut
http://w3.kirkkonummi.fi/kirjasto/lorut/index.htm
toi näytti kivalta sivustolta ... oli valmiita leikkiohjeitakin...

taas mä täällä roikun. Taitaa useimmilla palstailijoilla työt hidastaa harrastuksia... kuten muakin...
 
Helmiina
Ehdinpäs välillä tännekin... Inhottavia töitä, kun noin vievät paljon työaikaa... =)

Edes Syysmarjalle en ole ehtinyt vastata eli mulle ainakin lääkäri suositteli tuota Canestenin yhdistelmähoitoa. Sullahan oli jo oireet lievittyneet. Mullakin taisi olla kausittaista. No viimeistään sitten seuraavassa lääkärissä saat "tuomion"... Ja tuota syömistä täytyisi todellakin rajoittaa. Tuntuu välillä lounaan jälkeen, että halkean ja on vaikea istua. Ja taas mulla alkaa olla ummetusta. Suunnittelin jo tässä, että pitäisikö turvautua lääkkeelliseen apuun. Sen verran tukala olo on välillä. Ja en viitsisi aina koko päiväksi varata tuota työpaikan vessaa... :) Onko kukaan käyttänyt vielä mitään valmisteita?

Mulle tukivyöstä on ollut SUURI apu. Mulla on Anitan tukivyö, jota pidän aina töissä (istumatyö) ja kävelylenkeillä. Kotosalla yritän olla ilman, koska se saattaa huonontaa vatsalihaksia tuon tukemisensa vuoksi. Sain sen kaverilta käytettynä (20 e), mutta on ehdottomasti myös 40 euron arvoinen! Ja voihan sitä käyttää myös seuraavissa raskauksissa... ;)

Tuosta selällään nukkumisesta vielä: Vauva alkaa todellakin olla loppuvaiheessa niin iso, että kohtu painaa verisuonia ja heikentää verenkiertoa. Äidille tulee ensi pahoinvointia ja huimausta ennen kuin vauva kärsii. Luonto pitää siis onneksi huolta, kun asento ei sovi... :) Itse joskus heräilen yöllä siihen, että olen selälläni ja saman tien vaihdan asentoa. Ilmeisesti se kuitenkin tuntuu itsestä epämiellyttävältä, vaikken sitä välttämättä tajuakaan. Jumpassa kyselin noista selällään tehtävistä liikkeistä ja niitä saa tehdä omien tuntemusten mukaan.

Nimistä: Netistä löytyy myös monta sivustoa, joissa on etunimiä. En nyt äkkiä muista yhtään, mutta Googlen kautta niitä itse löysin. Niitten avulla silloin miehen kanssa löydettiin nimet tytölle ja pojalle. Meillähän piti sairaalan esitietolomakkeeseen laittaa hätäkastenimet, joten käytiin tuo nimirumba jo silloin läpi. Molemmat kirjoitettiin lapulle suosikkinimiä ja sitten lopuksi katsottiin täsmääkö... Ja sieltähän ne löytyi. Eli Natiaiselle on jo nimi tiedossa, jos vain näyttää nimeltään! :)

Kummeista: Mun puolelta kummit on jo aika varmasti tiedossa. Mulla on vain yksi sisko, joten hän ilman muuta ja sitten varmaan yksi mun erittäin vanha ystävä. Kummaltakaan en ajatellut "toista puoliskoa". Onkohan toi ihan törkeetä..? Sisko on ollut miesystävänsä kanssa vain alle vuoden ja tän ystävän miestä en tunne kunnolla, joten kumpaakaan en haluaisi lapseni kummiksi... Mies saa sitten itse omalta puoleltaan valita. Vaikka eiköhän mulla joku sana sanottavana ole niihinkin... :)

Miehestä: On kiinnostunut odotuksesta ihan riittävästi, en ole oikeastaan ajatellut sen enempää asiaa... Meillä kotityöt on aina jaettu, mutta nyt esimerkiksi en ole varmaan koko raskauden aikana imuroinut, kun mies tarjoutuu sen tekemään! :) Ruokaa laitetaan aina yhdessä, kun molemmat tykätään kokkaamisesta. Mies ehkä hiukan enemmän... ;) Ja tykkää kokeilla kaikkea uutta. Kumpikin syö töissä, joten ruuanlaitto keskittyy viikonloppuihin. Pyykinpesu ja silittäminen on mun hommaa, koska tykkään niistä... Älkää kysykö miksi! ;) Baarissa on tainnut käydä tasan kerran nyt odotusaikana, joten ei ole ollut ongelma... :) Muutenkin oikein kelpo mies! :D Eikös meillä kaikilla... ;)

Henalla onkin kiva neuvolantäti, kun ei saarnaa syömisistä. Mullahan kokonaispainonnousu oli silloin viimeksi 3,8 kiloa ja noista 1,8 kiloa oli tullut kahdessa viikossa ja heti sain kuulla siitä! Painoindeksi ennen raskautta oli 22, joten painoa saisikin tulla nyt raskauden aikana! Ensi kerralla, jos uskaltaa jotain mainita niin...

Tänäänhän meillä oli niitä ultria tiedossa. Tänne sitten kertomaan! Ja Pp, sun ajatukset on varmasti samoja kuin kaikkien raskaana olevien.

Mintulle
levollisia oloja sinne saikulle!

Tulipas romaani. Ei pitäisi pitää näinkään pitkää kirjoittelutaukoa! :) Liikaa kommentoitavaa!

Helmiina ja Natiainen 27+1
 
Limee
Ihanaa, kun sataa lunta!!!
Kaupungista kotiuduttu ja koirat lenkitetty. En oikeastaan löytänyt kuin yhden verhokankaan jo olemassa olevalle paneliverholle kaveriksi. Nyt ne pitäis viitsiä vielä ommella. Lipastoja kiertelin katselemassa ja mieluinen löytyikin Maskusta aika edullisesti. Vielä en sitä ostanut sillä haluan että se on myös miehen mielestä kivan näköinen. Josko viikonloppuna käytäisiin se katsastamassa uudelleen.
Muutamia mammahousuja kokeilin ja yhdet aika kivat löytyikin, yhtä kokoa pienemmät kuin olisvat olleet niin olisin voinut ostaa jo varastoon.

Meillä mies ei ole mitenkään erityisesti "osallisunut" raskauteen. Toki on omalla laillaan innoissaa, mutta ei kohtele mua silti mitenkään ennemmän huomiovasti kuin ennenkään. Musta tuntuu, että sille on tosi tärkeää kuin sen hyvän ystävän vaimo odottaa myös vauvaa ja saavat miesten kesken vaihtaa kuulumisia asian tiimoilta. Kotitöitä teen yleensäottaen minä ennemmän, en voi sanoa etteikö mieheni tekisi mitään, mutta ennemmänkin saisi tehdä. Ennenmmin teen itse kuin sanon satakertaa jolloin ei kuitenkaan mitään tapahdu.

Sain sen Valitse nimi lapselle kirjan kirjastosta. Tätyy ruveta selailemaan, jos sieltä löytyisi mieluisat nimet molemmilla jo valmiiksi.

Limee 13+5
 
Hena ja papunen
Juu, kyllä se neuvolan täti on mullekin valittanut ihan tarpeeksi tuosta painonnoususta. Mutta taisi viimein tajuta, että mä en mene minkään käyrän mukaisesti ja paino nousee aina pyrähdyksissä. Nyt kyllä yritän tosiaan pitää syömiset kurissa nämä viimeiset kuukaudet. Mullakin oli paino indeksi jotain 22 luokkaa ennen raskautta.

Limeelle kiitokset kirjavinkistä, täytyy käydä etsimässä. Ajattelin pistää miehen kokoamaan pinnasängyn tänä tai ensi viikonloppuna, kuitenkin ennen niitä minun talvilomapäiviä, niin voin sitten hankkia kankaat ja ommella. Aion kyllä käydä vielä kurkkaamassa myös Lastentarvike liikkeessä niitä uusiä kuoseja, ja jos on jotain aivan ihania niin voi olla että joudun ostamaan...

Itse en enää tunne tukivyötä mukavaksi, puristaa jotenkin, liekkö sitten väärää kokoa. Mutta eipä minulla ole vaivoja ollutkaan, selkä on nyt ihan viimeisen viikon aikana alkanut väsyä.
 
Piparminttu-Pipsa.
Iloisia ultra-terveisiä! :)

Piipiäinen on kuin onkin tuolla masussa kellimässä!!!!! :) :) :) Tultiin juuri ultrareissulta ja pää on vieläkin onnesta pyörällä. Eli kohdun pohjalla pilkotti pikkuruinen Piipiäinen, jolla oli mittaa vasta 3mm. Ja silti sydän löi jo vimmatusti. :) Eli olenkin vasta 7.viikolla, viikon oletettua perässä. Se selittää varmasti sen, miksei oireita ole vielä hirveästi ollut ja raskaustestikin näytti ensin negan ja sit plussan vasta kp34.

Olo on kyllä huojentunut ja rauhallinen. :) Oli uskomatonta nähdä omaan masuun, jossa todentotta on elämää. :) Mieskin oli ihan liikuttunut ja nyt se otti jo ultrakuvasta kuvia digikameralla. Soitettiin äsken miehen vanhemmille ja kerrottiin uutiset. Hyvin nuo tuntuivat asian ottavan, olivat kuulemma aavistaneet sen! ja minä kun olin varma, ettei kukaan ajattelis meidän haluavan vauvaa jo nyt. Huomenna kerromme mun äidille, kun se tulee tänne kyläilemään Itä-Suomesta. :) JÄNNÄÄ!

KIITOS teille kaikille tsemppaamisesta, ihanaa kun olette jaksaneet tukea ja rohkaista mua! *halaa kaikkia ihania wab-siskoja lujaa kyyneleet silmissä* Kyllä tää raskaus taitaa olla totta!

Lupaan kommentoida huomenna tarkemmin teidän kuulumisia, nyt pitää rientää koirien kanssa ulos. Jospa se pää vähän tästä selkenisi ulkoilmassa... :)

PP ja Piipiäinen rv 6+1

P.S Tässä päivitetty lista, mun LA nyt siis siirtyi viikolla:


WAB + 12

Synnyttäneet:
26.10.06 Anna vm82, ensimmäinen POIKA 26.10 3140g 50cm
26.10.06 Aurora vm80, toinen (tyttö 03/05) POIKA 27.10 3810g 51cm(?)
8.11.06 Mari vm83, ensimmäinen POIKA 3.11. 2890g 49,5cm
10.12.06 Kira vm76, ensimmäinen TYTTÖ 26.12. 3780g 52 cm

Odottajat:
1.2.07 Aqua vm76, ensimmäinen
28.3.07 Hena, vm79, ensimmäinen
31.3.07 Minttu, vm85, ensimmäinen
18.4.07 Helmiina, vm77, ensimmäinen
2.5.07 Tyrni1, vm75, ensimmäinen
11.5.07 Kk, vm84, toinen (poika 09/04)
21.5.07 Syysmarja, vm80, ensimmäinen (km 6/06)
26.5.07 Pikkutiikeri, vm80, ensimmäinen
26.5.07 Peppi, vm80, ensimmäinen
23.7.07 Limee, vm82, ensimmäinen
5.8.07 Viivi, vm78, ensimmäinen
19.8.07 Meirami vm82, ensimmäinen
12.9.07 Piparminttu-Pipsa, vm83, ensimmäinen
 
-Viivi-
Heip! :)

Ihanaa, että Pp:n ultrakuulumiset oli hyviä! :) ONNEA! :)

Täältä tulee lisää hyviä ultrakuulumisia: Niskapoimu-ultra oli siis tänään ja kaikki hyvin! Niskaturvotusta 0,6 (mm?) ja pää-perämitta 5,9 cm. Napero kelli massussa niin tyytyväisenä, että vaikka muuten saatiin kuvattua hyvin mahan päältä, halusi hoitaja kuvata sisäkauttakin, että sai tönittyä vauvan hereille ja kyllähän siellä sitten viuhtominen alkoikin! :´) Sydänäänet oli taas mahtavaa kuultavaa! :) Laskettuaika aikaistui, nyt 30.7. Kävin myös verikokeessa Down-seulontaa varten, tosin kukaan ei kertonut että miten ja milloin tulokset saa...no, neuvolastahan se selviää.

Paljon olisi kommentoitavaa, mutta tällä kertaa nyt vain tätä omaa napaa, sauna odottaa kuumana ja mies kotiutui juuri reeneistä!

Viivi *ei malta olla hymyilemättä* ja Napero, rv 12+3 :)
 
Hena ja papunen
*perjantaina tanssitaan..* JEEEE, se on taas viikon paras päivä käsillä!!

Ja mikäs sen mukavampaa kun aloittaa päivä näin UPEILLA ultrakuulumisilla! Eli onnittelut molemmille, Pp:lle ja Viiville!!!!! Ihan aiheeton se Pp:n huoli siis oli, ja tosiaan oireiden puutosta voi selittää tuolla aikaisemmalla viikolla, mutta voihan olla että kuulut niihin onnellisiin oireettomiin. Tälläkin palstalla puhutaan niin paljon alkuraskauden oireista, että unohtuu välillä ettei kaikille tule yhtään mitään!

Tein muuten päätöksen ja päätin hankkia vielä kuukauden parkkikortin tänne töihin ja kulkea omalla autolla. Kyllä se menee niin monimutkaiseksi kulkea julkisilla.. etenkin jos tulee kylmät ilmat ja mulla kun ei mene enää kun yksi takki kiinni. Eikä yksikään villapaita ainakaan mahdu päälle! Voihan sitä sitten tulla joku päivä bussilla jos siltä tuntuu.

Enää 20 työpäivää...

Hena rv 30+2
 
Syysmarja
Huomenta!

Perjantaitanssit *lallattelee iloisesti pyörien ympäri työhuonetta niin että hameenhelmat paukkuu!!!*!!!!!!!

Oltiin eilen kylässä ja tuli laulettua vähä karaokea =) siitä siis tuo lallatus :) mä kun RAKASTAN laulamista, eikä kuulemma äänessäkään ole mitään vikaa :) oletteko itse kokeilleet sitä SingStar -pleikkaripeliä?!?! Aivan mahtava!!
Miehen kanssa otettiin kovia skaboja, mä tietty voitin joka kerta =) mutta hän tuli kyllä perässä hyvin....hiiih!

Ihania kuulumisia ultrista!!!
Niin Pp, eiköhän se raskaus totta ole, joten iloitkaa nyt miehenne kanssa!!!! ihanaa kerta kaikkiaan!!!!!
Samoin Viiville onnittelut np-ultran ihanista kuulumisista! Hyvä että napero voi hyvin ja kasvaa =) Musta se veriseulonnan vastaus tuli 1-2 viikon päästä siitä testipäivästä, näin sanottiin ja mulle muistaakseni tuli lähellä sitä 1 viikkoa, eli aika nopeasti kuitenkin.

Mä en enää edes muista, mitä kaikkea mun piti kommentoida, kun olin niiin tohkeissani noista ultrakuulumisista =)

Laitan tuota uutta listaakin vielä, kun Viivillä oli se LA muuttunut =)


Synnyttäneet:
26.10.06 Anna vm82, ensimmäinen POIKA 26.10 3140g 50cm
26.10.06 Aurora vm80, toinen (tyttö 03/05) POIKA 27.10 3810g 51cm(?)
8.11.06 Mari vm83, ensimmäinen POIKA 3.11. 2890g 49,5cm
10.12.06 Kira vm76, ensimmäinen TYTTÖ 26.12. 3780g 52 cm

Odottajat:
1.2.07 Aqua vm76, ensimmäinen
28.3.07 Hena, vm79, ensimmäinen
31.3.07 Minttu, vm85, ensimmäinen
18.4.07 Helmiina, vm77, ensimmäinen
2.5.07 Tyrni1, vm75, ensimmäinen
11.5.07 Kk, vm84, toinen (poika 09/04)
21.5.07 Syysmarja, vm80, ensimmäinen (km 6/06)
26.5.07 Pikkutiikeri, vm80, ensimmäinen
26.5.07 Peppi, vm80, ensimmäinen
23.7.07 Limee, vm82, ensimmäinen
30.7.07 Viivi, vm78, ensimmäinen
19.8.07 Meirami vm82, ensimmäinen
12.9.07 Piparminttu-Pipsa, vm83, ensimmäinen


Syysmarja rv 22+4
 
Hena ja papunen
Kovin on ollut hiljainen päivä täällä, pari kertaa olen käynyt vilkuilemassa josko olisi porukkaa ilmestynyt, mutta lienevät kiireisiä.

Onneksi päivä alkaa olla lopuillaan ja koittaa se ihana viikonloppu! Menisiköhän tänään oikein ulos syömään... ei oikein jaksaisi alkaa ruoanlaittoon. Tekisi mieli oikein kunnon pihviä. Täytyykin soittaa miehelle jotta milloin hänen päivä päättyy. Yksin on vähän orpoa syödä..

Hirveästi tekisi mieli mennä ostoksille hankkimaan kaikkea vauvalle, pitäisi nyt vaan vähän malttaa ja jakaa kustannuksia useammalle kuukaudelle. On tullut jo hankittua kaikkea nyt tammikussa ja kohtahan se laskupino tulee taas maksuun.

Mutta viikonloppuja minunkin puolesta!

Hena
 
Pikkutiikeri80
Heissulivei!

Pikaisesti tulin neuvolakuulumisia kertomaan; paino noussut mukavanlaisesti edellisestä neuvolasta, vajaa puol kiloa per viikko. Ihanne olis kuulemma 300-400g/vko, mut ihan ok toi puolikin kiloa. Mulla lähtöpaino antaa kuitenkin varaa "lihomiselle"... Verenpaine ok, hemoglobiinia ei otettu, vauvan sykkeet n. 140 ja herra liikuskeli reippaasti masussa koko neuvolassa viettämäni tunnin ajan. Sain myös KELAn paperit täytettäväksi, eivät vaikuttaneet kovin monimutkaisilta. :) Päädyimme ottamaan äitiyspakkauksen rahassa, kun ollaan saatu sen verran paljon edellisvuosien pakkauksien vaatteita, toppapukuja ym. Supistuksiin en liiemmin saanut sympatiaa, paitsi että neuvolalääkärille saan mennä jo parin viikon päästä jos olo tuntuu siltä, muuten aika vasta kuukauden päästä. Tässä nyt sit odotellaan vaan sitä 4d-ultraa...

Ihania ultrakuulumisia Viivillä ja Pp:llä!!! Odottakaa vaan kun teidänkin masuasukit alkaa liikuskelemaan niin että tunnette, se vasta jotain on... =D

Huh, pää ihan tyhjä... Oon siivonnut koko päivän ja oon ihan zippi. Silmät lupsuu kiinni, eikä millään jaksais edes suihkuun mennä. Mahtaako olla hormoneista johtuvaa vai mistä, mut oli pakko puunata joka paikka; lika ja epäsiisteys inhottaa yli kaiken, vaikka siivoushullu oonkin ollut aina... Huomenna aletaan laittaa ns. lastenhuonetta kuntoon, se kun on sellaisena rojuvarastona toiminut muutosta asti, ja ollaan kohta 2kk asuttu tässä. Nyt siivoan sen viimeisen kerran ennen kuin aletaan kantaa pinnasänkyä ym. sinne muistuttamaan tulevasta perheenjäsenestä. Jännää!

Ihanaa, Hena menee ulos syömään! En edes muista koska oon itse viimeks ollut kunnolla ulkona syömässä. Myönnän olevani aikamoinen kulinaristi, ja saatan mennä viimeisillä rahoilla ulos syömään jos oikein kunnolla mieli tekee... No, ehkäpä mäkin pääsen kuun lopussa, kun on eräänlainen merkkipäivä mun ja avokin yhteiselolla. Meillä on sellainen vakio-ravintola jonne aina mennään kun halutaan viettää oikein romanttinen ja herkullinen ilta. Mekin kyllä sorrutaan tänään syömään pizzaa, oon niin poikki etten voi ajatellakaan hellan ääressä raatamista.

Nyt vielä kertaalleen pyykkituvalla käymään ja sen jälkeen sinne suihkuun. Illanjatkoja kaikille jotka vielä tänään palstalla piipahtavat!

Pikkutiikeri rv 22+0
 
Limee
Ensimmäisenä onnittelut myös Viiville hyvistä ultrakuulumisista!

Musta tuo Sing Star pleikkari peli on ihan huippu. Mies osti mulle joululahjaksi sen Sing Star legendat. Jouluna pelätiin, että naapureilla menee hermot, niin paljon sitä laulettiin silloin. =) Tulisi vaan lisää myyntiin sellaisia pelejä missä on noita suomalaisia kappaleita. Pleikkari peleistä puheen ollen. Tietääkö teistä kukaan hyvää rallipeliä? Mulla ei niistä ole pienintäkään hajua, mutta ajattelin ostaa miehelle synttärilahjaksi sellaisen. Jos ei muuta niin täytyy ostaa lahjakortti liikkeeseen josta pelejä saa, niin saa ainakin itse valita sen mieluisen rallipelin.

Eipä tässä tainnut olla kummempia. Nyt siivoamaan..

Limee 14+1
 
Piparminttu-Pipsa.
Mukavaa sunnuntaita!:)

Pitkästä aikaa ehdin tännekin. Äiti oli viikonlopun kylässä ja sen kanssa kierrettiin Ikeat ja KodinAnttilat. ;) Oli mukavaa ja tuntui kurjalta tänään, kun äiti lähti. Kerrottiin sille tulevasta lapsenlapsesta ja äiti oli kyllä aika innoissaan. :) Se alkoi heti suunnittelemaan vaatteiden ostoa ja ä-pakkauksen kopan verhoilua yms.

Lämpimät kiitokset kaikille onnitteluista ja ihanista kommenteistanne ultrasta! Olen kyllä tosi onnellinen nyt. Ainoa huolenaihe on Piipiäisen pieni koko... Ei kai 3mm alkio voi olla edes rv 6+???? Kun joissakin kirjoissa sanotaan, et sydän alkaa lyödä rv6+ ja silloin alkio on 5-6mm. ??? Tää on kyllä uskomatonta, että onnistun aina kehittämään uuden murehtimisen aiheen. Kaipa kaikki on kuitenkin OK, kun se lääkäri ei mitenkään ihmetellyt tai muuten kommentoinut Piipiäisen kokoa.

Pikkutiikeri, kiva että sulla oli mukavia kuulumisia neuvolasta! Sun painonousuhan menee melkein ihannerajoissa eli nou hätä, vai mitä? :) Jokos sulla on miten iso masu? Käytätkö jo äitiysvaatteita?

Oliko Henalla kunnon kulinaristiset nautinnot pihvin ääressä? On tosiaan ihana käydä ulkona syömässä silloin tällöin eikä yksin todellakaan huvita kokkailla mitään. Sun päätös käyttää omaa autoa on varmasti järkevä. Itse joudun kulkemaan julkisilla ja se on tosi ärsyttävää aina hytistä kylmässä ja paiskautua pitkin bussia, kun kuski kaasuttelee ja ajelee miten sattuu. Ja tosiaan pääsethän tarpeen vaatiessa julkisilla, jos ajaminen käy liian tukalaksi.

Viivi, onnea kovasti suloisista ultrakuulumisista! Tosi hienoa, että Naperolla on kaikki hyvin ja on jo potrassa kunnossa. Niin sitä pitää!

Limee, en valitettavasti osaa auttaa tuossa rallipeli-asiassa. Mut lahjaidea kuulostaa hyvältä, miehesi on varmasti innoissaan! :) Toivottavasti joku asiaan vihkiytyneempi osaa auttaa!

Hei, tässä olis pari mieltä askarruttanutta kysymystä teille viisaammille:

1. Saako hiuksia värjätä raskausaikana? (vastaukset muissa ketjuissa/ keskusteluissa ovat ristiriitaisia...)

2. Saako hölkkää jatkaa raskaana ollessa? (Luin jostakin, et hölskyntää pitäis välttää mut taas toisaalla sanotaan, et liikuntaa voi jatkaa normaalisti raskauden puoliväliin...)

KIITOS, jos osaatte auttaa amatööri-PP:tä! :)

Jaahas, taas on nälkä. Tänään tervehdin vessanpönttöä pitkästä aikaa, saapa nähdä pysyykö nyt muona sisällä. Onneksi mies on niin huolehtivainen ja auttavainen, ettei anna mun tehdä suunnilleen mitään vaan passaa ja huolehtii kokoajan. :)

Mukavaa sunnuntain jatkoa ja voimia alkavaan viikkoon!:)

PP ja Piipiäinen rv 6+4
 

Yhteistyössä