WAB + 13

  • Viestiketjun aloittaja Limee
  • Ensimmäinen viesti
Limee
Synnyttäneet:
26.10.06 Anna vm82, ensimmäinen POIKA 26.10 3140g 50cm
26.10.06 Aurora vm80, toinen (tyttö 03/05) POIKA 27.10 3810g 51cm(?)
8.11.06 Mari vm83, ensimmäinen POIKA 3.11. 2890g 49,5cm
10.12.06 Kira vm76, ensimmäinen TYTTÖ 26.12. 3780g 52 cm

Odottajat:
1.2.07 Aqua vm76, ensimmäinen
28.3.07 Hena, vm79, ensimmäinen
31.3.07 Minttu, vm85, ensimmäinen
18.4.07 Helmiina, vm77, ensimmäinen
2.5.07 Tyrni1, vm75, ensimmäinen
11.5.07 Kk, vm84, toinen (poika 09/04)
21.5.07 Syysmarja, vm80, ensimmäinen (km 6/06)
26.5.07 Pikkutiikeri, vm80, ensimmäinen
26.5.07 Peppi, vm80, ensimmäinen
23.7.07 Limee, vm82, ensimmäinen
30.7.07 Viivi, vm78, ensimmäinen
19.8.07 Meirami vm82, ensimmäinen
12.9.07 Piparminttu-Pipsa, vm83, ensimmäinen
 
Limee
Näin perjantain kunniaksi ajattelin aloittaa uuden ketjun, kun tuo vanha alkaa lähennellä sataa. Toivottavasti kopion viimeisimmän listan.

Löysin sen vanhan lehden missä oli ohje äitiyspakkauksen reunaröyhelön ompelemiseen. Itse ainakin tykkäsin tuosta mallista, eikä ollut edes vaikea ommella. Lehti oli 9 kuukautta: joulukuu 2003- helmikuu 2004.

Ohje on seuraavanlainen:

(Kangasta tarvitset 2,3m)
- Sisäkangas 40-50cm x 228cm (TARKKA!) +saumanvarat
- Röyhelöpala 25cm +saumanvarat x 300-400cm
(molemmat palat voi tehdä kahdesta eri kappaleesa yhdistämällä)

1.) Työ kannattaa aloittaa leikkaamalla ensin sisäkangas, jonka pituusmittaan lisätään esim. 15cm:ä ylimääräistä, ja pesemällä se siten. Näin kangas kutistuu sen mitä kutistuu, eikä ikäviä yllätyksiä tule myöhemmin - tarkoitus nimittäin on, että sisäkangas kiristää napakasti yläreunastaan itse itsensä laatikon reunan ympärille.

Pehmein vaihtoehto sisäkankaaksi on esim. tikkikangas. Jos päätät käyttää yksinkertaista kangasta, onnistut ehkä parhaiten käyttämällä samansävyistä kangasta kuin röyhelöpalaankin.

2.) Poimuta röyhelöpala ja ompele se sitten sisäkankaan pitkään sivuun. (huom! röyhelöpalan kuvio nurjalla puolella)

3.) Ompele nyt kappaleesta "rengas" ja käännä röyhelöosan kuten myös sisäkankaan alareuna.

Kangas tulee laatikon päälle niin, että röyhelö tulee noin 5cm laatikon yläreunan alapuolelle. Mielestäni ohjeessa olevassa kuvassa oli laitettu kangas myös röyhelön alle, ettei laatikko paista alareunasta. Se on varmasti helpoin liimata sinne tai sitten ommella sopivan kokoinen pala röyhelön toisellepuoleelle, niin että se tulee siististi laatikon ulkopuolelle röyhelön alle.

Oltiin eilen vanhempieni luona käymässä ja äiti jo halusi alkaa tekemään vauvalle jotain. Ohjeita selailin ja muutaman kivan haalarimallin löysinkin, joista äiti lupasi tehdä jomman kumman. Itsellekin tuli hirvee vimma saada tehdä jotain pikkuiselle. Pitää kai kaivaa langat ja puikot esille ja alkaa tekemään edes lapasia, sukkia tai myssyä.

Myös meillä noita masukuvia yritetään ottaa säännöllisesti. Nyt toki vielä harvempaan, kun mahaa ei vielä oikeastaan edes ole, mutta niitä on sitten myöhemmin kiva katsella kuinka se on oikein kasvanut.

Tietääkö kukaan milloin vaunumalleissa vaihtuu uudet mallit? Lähinnä meinaan sitä, että koska vois saada vanhoja malleja halvemmalla. Kaipa niitäkin pitää pikkuhiljaa ruveta miettimään. Onko kenelläkään tietoa emmalungan cerox vaunuista? Noihin olen ihastunut ja ajateltiin jos niihin sitten ostaisi pehmeän kantokapan. Hintoja en ole vielä kysellyt, mutta pelkään pahaa, että kalliita ovat.
 
Piparminttu-Pipsa.
Tervehdys leidit!:) Ja mukavaa perjantaita!! *tanssahtelee innoissaan ja kaappaa muut mukaansa*

Tulin parisen tuntia sitten ihka ensimmäiseltä neuvolakäynniltä. :) Tuntuu heti jotenkin enemmän siltä, et raskaana tässä ollaan. Hassua! Täti oli oikein mukava, sellanen nuorekas 4-kymppinen eikä yhtään tanttamainen. Tultiin hyvin juttuun ja jäi hyvä mieli. Pissanäytteessä oli kai valkosolut vähän koholla ja se täti epäili, et mulla olis virtsatieinfektio! Olin ihan ihmeissäni, koska ei mulla oo ollu mitään sellaisia oireita. Ens viikolla pitää käydä antamassa uus näyte, josta sit varmistetaan tilanne. Verenpaine oli 71/112 ja hb 132 eli hyvät lukemat. :) Se täti kirjoitti papareihin, et olisin raskausviikolla 9 eikä se siis noteerannut sitä varhaisultraa. Sanoi vain, et seuraavassa ultrassa selviää tarkemmin, muuttuuko rv:t ja la. Verikokeen jälkeen meinasin pyörtyä, mulla on ollut vähän taipumusta siihen... Onneks olin ennakoinu tilanteen ja pyytäny päästä makuuasentoon verikokeen ajaksi. :) Ja kaiken maailman oppaita ja papereita sain sylillisen mukaani. Mitään järisyttävän uutta en oppinu, mut sitä ihmettelin, kun se täti sanoi, että PÄSTOROIDUSTA MAIDOSTA TEHTYÄ FETAAKAAN EI SAISI SYÖDÄ?!?!? Eli kaikki tuorejuustot sun muut on pannassa. Oletteko te sitten saaneet tähän eri ohjeita? Miten samasta asiasta voi olla monta eri mielipidettä? *PP-paran pää sekaisin*

Joo mut siis nyt on hyvä mieli, oottelen vaan miestä kotiin et päästään yhdessä lukemaan niitä oppaita ja muita. :) Ja sitä neuvolakorttia on pakko hypistellä vähän väliä... ;)

Voih, nyt kaikki teidän kuulumiset on jääny sinne vanhaan ketjuun enkä tietenkään muista mitään. Anteeksi! Minttu on ainakin puuhaamassa sitä äitiyspakkauksen suojusta. Limeen antama ohje vaikutti hyvältä, pitäisköhän itsekin kopioda se talteen jo nyt. :) Tosin itse en aio sitä ruveta vääntämään, annan suosiolla äidin hoiviin moiset aktiviteetit. Mulla on aina ollu vähän peukalo keskellä kämmentä noissa tekstiilityöjutuissa... *nolo*

Mitäs meinaatte puuhata viikonloppuna? Meillä ei oo mitään ihmeempiä suunnitelmia. Mua huvittais käydä vaikka Ateneumissa tai Kiasmassa, kun en oo koskaan ennen käynyt. Pitäis nyt ottaa kaikki hyöty irti siitä, et asuu tässä kehäkolmosen nurkalla.

Jeps mut nyt pankin kautta kauppaan! Oikein rattoisaa viikonloppua kaikille!!! :)

PP ja Piipi rv 7+2 (?)
 
Peppi80
Minä olen kyllä ymmärtänyt, että mitä tahansa pastöroituja maitotuotteita saa syödä, kun taas pastöroimattomia ei suositella. Suomessa valmistetut tuotteet lienevät ainakin lähes poikkeuksetta kaikki pastöroituja, mutta ulkomailta tuotujen joukossa saattaa olla muitakin.
 
Minttu&P-I
Perjantaita!

Onnittelut PPlle ekasta neuvolakäynnistä ja siitä että kohdalle osui mukava nauvolantäti. Se on aika tärkeä asia. No empä kyllä ole ennen kuullut että pästöroidusta maidosta valmistetut juustotkin ois pannassa. Vähän kyllä ihmetyttää..

Kiitos Limeelle äitiyspakkaus-ohjeesta. Otan sen talteen ja odottelen, että saan äitin ompelukoneen lainaan.

uudet vaunumallit tulee aina vuoden vaihteessa, näin olen käsittänyt. Syksyisin aletaan jo myydä vaunuja ale hintoihin, mutta nytkin niitä vielä voi jostain saada. Mutta viimeset hetket on käsillä, jos meinaa alevärejä saada.

Hohhoi. Täällä supistelee kyllä aika lailla. Haluaisin jo saikulle, mutta ihan vielä en kehtaa pyytää sitä. Yritän sinnitellä vielä viikon. jalkojakin särkee ihan erilailla kun ennen. Nyt on alkanu tuntua siltä että tässähän elellään jo loppuraskautta. Nälkäkin on kovempi kun ennen ja oonkin lisännyt ruokavalioon vähän välipaloja. Viikonloppuna ajattelin herkutella mustikkarahkalla. :) Sitten nyt tuntuu siltä että maha on kasvanut kunnolla, kun koko ajan törmäilen sillä joka paikkaan! Eilen mm. saunan oveen ja työhuoneen oveen ja sitten sain siitä oikeen kunnon naarmun. Vauva raukka ihmettelee tömähdyksiä edessä. Sitä vaan ei osaa ottaa enemmän tilaa liikkumiselleen, kun on tottunut menemään ahtaista väleistä.

Ihanaa, viikonloppu. Mennään varmaan leffaan miehen kanssa TAAS. Oltiin pari viikkoa sitten myös. Mies ei siitä nyt kummemmin piittaa, mutta mä oon ihan leffateatterifriikki, joten nyt pitää käydä leffassa kun vielä pääsee. Niitä kyllä kuulemma on sellasia vauvanäytöksiä, mihin voi viedä vauvan mukaan. (Päivisin).
Taidan koittaa niitä sitten kun se aika tulee.

Aquasta ei oo kuulunu kyllä mitään. Voi kun laskettuaikakin on jo ens viikolla, ois niiiin kiva kuulla kuulumisia. Sen jälkeen onkin Henan ja mun vuoro lähestyä..

Ihanaa, tasan 20 päivää viralliseen äitiyslomapäivän alkuun. Eli siin 4 viikkoa.

Hauskaa viikonvaihdetta kaikille!
Minttu&Pikku-Ihku 30+6
 
Syysmarja
Mitä, mä kyllä kirjoittelin tänne aamupäivällä, mutta ei ilmeisesti sitten tänne asti päässyt :(((((( höh, enhän mä nyt enää muista, mitä silloin kirjoitin =)

Perjantaita naiset *tanssahtelee varovasti työhuoneen ympäri massua pidellen*!!!!!!

Ah, ihanaa viikonloppu koittaa!!! Ja pitkään saa aamulla nukkua, ooooooh!!!! *haltioissaan odottaa jo kahta seuraavaa aamua*

Limeelle ainakin sanoin, että ne vanhan vuoden vaunumallit tulee tosiaan tossa syksyn korvilla (lokakuussa varmaan) jo alennukseen, joten nyt kipin kapin kauppaan!! Emmaljungat taitaa tosiaan olla kalleimmasta päästä, meiltäkin jäivät kauppaan juuri tuon hinnan takia, vaikka eihän tätä asiaa tietty SAISI ajatella rahan kannalta, mutta jotenkin on huisia maksaa vaunuista joku 600 --> ylöspäin, huh!

Pp:llä olikin mukavia neuvolakuulumisia, jos ei lasketa tuota pissan tulosta mukaan. Onhan se kuitenkin hyvä tarkistaa, eikös mm. Helmiinallakin ollut joku tällainen oireeton tulehdus, vai muistanko ihan väärin?!?!?! Että kyllä ne oireettomiakin voivat olla.
Ja mullakin oli niin, että sen ekan ultran (np) mukaan sitten vasta muuteltiin niitä laskettuja aikoja ja rv:n laskentaa, se kuitenkin on vähän tarkempi kuin ar-ultra (rv 6-8).

Mullekin tää on ihan uusi uutinen, ettei muka pastöroidustakaan maidosta tehtyä fetaa saisi syödä?!?!? Kyllä mä sen ainakin olen ymmärtänyt, ettei ei-past.. tuotteita saisi syödä, mutta noita past. kyllä -en jaksanut kirjoittaa koko sanahirviötä uudelleen, ymmärrätte varmaan kuitenkin pointin =)

Samoin mä olisin kiinnostunut kuulemaan tuosta Aquasta, juurikin senkin takia, kun se LA tosiaan on jo ensi viikolla....ajatelkaas, niin mullakin olisi, jos kaikki olisi ekalla kerralla mennyt hyvin ;( mutta turha sitä on murehtia, nyt mennään näin =)

Minttu: koitahan jaksella, ja heti sitten saikkua, jos siltä tuntuu, nyt et yhtään "kehtaile" siellä, vaan oman tunnon ja vaivojen ja jaksamisen mukaan!!!!!

Jokos Pp sait ajan np-ultraan?

Entäs onko meillä muita, joilla olisi vielä ultra-aikoja lähiaikoina?

Hei, mutta oikein ihanaa viikonloppua, jos en tänne ehdi enää kirjoittelemaan tänään, töissä aika pirun kiire!
Ja mähän kun en koneelle viikonloppuna "astu" =)

Kiireinen viikonloppu tulossa, kahdet lasten synttärit ja siinä välissä tarvis ehkä (!!!) käydä vähän vauvantarvikeliikkeissä =)

Syysmarja rv 23+4
 
Helmiina
Kiitoksia Limeelle ompeluohjeesta. Itsellä ei ompelutaitoa riitä, mutta äidin kanssa varmaan voitaisiin suunnitella... Mulla on kokemusta käsitöistä viimeksi yläasteelta eli noin viisitoista vuotta sitten, joten en haaveilekaan minkäänlaisista ompeluksista tai neulomisista.

Viivi, itse asiassa en tiedä onko tuo Gracon kaukalo painavampi kuin muut. Meillä ei siis ole Autobabya vaan Logico S (uudempi, paranneltu versio). Voi tietysti olla, että se on painavampi, kun siinä on ne kiinnityssysteemit alustaan. Pidettiin sitä kuitenkin sen verran kätevänä, kun ei tarvitse vekslata joka kerta sitä vöihin kiinni. Ja lyhyitä matkojahan sillä vain kannetaan... :)

Pp:lle onnittelut ensimmäisestä neuvolakäynnistä! Kiva, että on jäänyt positiivinen kuva. Syysmarja, muistat muuten väärin. Mulla oli oireeton hiivatulehdus. Mutta tuosta valkuaisesta virtsassa... Aika monella olen kuullut näytteeseen päässeen valkovuotoa, joten se on aiheuttanut tuon. Sen takia varmaan sultakin Pp halutaan uusintanäyte. Ja tosiaan, en ole ikinä kuullut, ettei pastöroidusta maidosta tehtyjä tuotteita saisi syödä... Mulla myös laskettua aikaa muutettiin vasta rv 10 ultran jälkeen. Varmaan myös senkin takia, että tuo alkuraskauden ultra oli yksityisellä. Joka paikassahan ei edes muuteta tuota laskettua aikaa vaan pidetään tiukasti kiinni kuukautisista laskettua. Paitsi jos heittää hirveästi.

Minttu, mä peesaan Syysmarjaa ja patistan hakemaan saikkua, jos siltä tuntuu. Meitä naisia ei saa sorsia! Varsinkin miespuoleiset esimiehet ja työkaverit ei kaikki tajua, mitä kaikkia vaivoja tässä oikein kärsitään. Muistan, kun olin silloin saikulla pahoinvoinnin takia, niin yksi mun esimiehistä sanoi, ettei meidän "Pirkolla" ainakaan ollut minkäänlaista pahoinvointia yhdenkään raskauden aikana. Ihan kuin se pahoinvointi nyt mun vika olisi ollut! Meidän työpaikalla myös edellinen äippälomalle lähtijä kävi täällä töissä (ainakin piipahtamassa) melkein synnytykseen saakka ja mullekin on sanottu, että ehkä sinäkin siihen pystyt. Just joo, varmaan kiinnostaa! Kyllä sitä pikkuhiljaa haluaa alkaa valmistautua tulevaan elämään ja lepäämään varastoon. Esikoista odottaessa on kuitenkin ainutlaatuinen tilaisuus olla rauhassa!

Viikonloppuna ei näillä näkymin ole mitään erikoista tiedossa... La-iltana ajateltiin käydä jossain ravintolassa syömässä. Muuten olo on täällä päin aika hyvä, vaikka juurihan sitä siirryttiin viimeiselle kolmannekselle! Tajusin tosiaan tuon vasta tänään... Natiaisella on noin 90 % mahdollisuus selviytyä, jos päättäisi tulla jo nyt maailmaan. Se tieto hiukan helpottaa. Natiaisen vuorokausirytmi on edelleen hyvä. Ei yöllä minkäänlaista liikettä. Joskus saattaa herättää juuri ennen kellonsoittoa. Närästystä ja ummetusta havaittavissa epäsäännöllisesti, joku yksittäinen kivuton supistus pari kertaa viikossa, joten hyvillä mielin ollaan. Eniten häiritsee öiset jalkakivut. Tuolta jostain selästä tai lonkista säteilee kipua reisiin.

Hyvät viikonloput kaikille! Yleensä käyn täällä myös viikonloppuna kurkkimassa, mutta harvoin jaksan kirjoitella mitään...

Helmiina ja Natiainen 28+2
 
Hena ja papunen
Heipä hei!
Olipas kiireinen viikko sijaisen kanssa. Ihan mukavaa, että nämä viimeiset viikot kuluvat nopeasti. Täytyy myöntää että omat ajatukset on jo äitiyslomassa eikä nuo työasiat jaksa oikein kiinnostaa.
Eilen illalla vähän supisteli, myös yöllä kun käänsin kylkeä niin tunsin kohdun kiristyvän. Täytyypäs seurailla ja yrittää levätä tämä viikonloppu. Haluaisin kuitenkin vielä ainakin ensi viikon jaksaa töissä. Sitten voisi jo alkaa harkita saikulle jäämistä. Mutta eikös tässä rv 30 jälkeen pitänytkin alkaa näitä harjoitussupistuksia tulemaan? MUistelisin niin lukeneeni jostain, siis kunhan eivät ole kovin kipeitä. No, onneksi ensi viikon torstaina on taas neuvola niin voin kysäistä.

Tänään olisi ohjelmassa vaan kaupassa käynti ja ehkä hiusten värjäys.. Muuten ajattelin löhötä koko illan. Kävelyllä voisi toki yrittää käydä.

Mies muuten sanoi, että olen hänen mielestään laihtunut (ei tietenkään tuosta mahan kohdalta). Tunnun kuulemma pienemmältä halatessa. Hmm.. ehkä tuosta on vähän lähtenyt. Kun ei enää pysty syömään niin paljoa kerralla ja sitten jää välillä välipalat väliin. Että kyllähän tuo on mahdollista.
Onneksi ei tämä minun paino ole ihan karannut käsistä. Tapasin eilen yhden tuttavani joka on ihan viimeisillään raskaana. Näin hänet viimeksi ohi mennen viime kesänä ennen raskautta. Ja täytyy sanoa,´että kyllä oli hänellä kertynyt ylimääräistäkin. En tietty halua syyllistää ketään, mutta voi olla aika vaikeaa pudottaa se kaikki.. Yritin vaivihkaa kysellä hänen voinnistaan raskauden aikana, ja hyvin oli kuulemma voinut. Oli antanut itselleen luvan syödä kaikkea mitä teki mieli, eli suklaata. Sitä oli sitten kuulemma mennyt parhaaseen aikaan jopa levy päivässä. Jaiks.. Kyllähän minäkin olen itselleni herkuttelut sallinut, mutta kohtuus sentään..

No joo, voikaatte hyvin kaikki!

Hena rv 31+3
 
Piparminttu-Pipsa.
Iltaa wabilaiset! :)

Jee, kohta saadaan uusi ketjulainen tuolta haaveilijoista, kun Lumi liittyy mukaan! :) *pomppii innoissaan* Ja on siellä aika jännät paikat Ompullakin... ;)

Unohdin kokonaan eilen kertoa, että meidän synnytyssairaala on Kätilöopisto. Meneekö joku muukin teistä sinne? Millaisia ajatuksia/ tietoje/ kokemuksia teillä on Kättäristä? Meitä viehätti erityisesti se Haikaranpesä-osasto, jossa on perhehuoneet ja omat perhevalmennukset yms. Ehtona kuitenkin on, et raskaus ja synnytys menevät normaalisti... Syysmarja, en saanu vielä np-ultra-aikaa. Kuulemma Kättäriltä tulee siihen kutsu. (?)

Minttu, olen samaa mieltä muiden kanssa siitä, ettei siellä töissä kannata oman terveytensä uhalla rehkiä. Hae ihmeessä saikkua, jos oikeasti tuntuu siltä, että et enää jaksa. *rutistaa kaveria ja patistaa lepäämään* :) Olet todellakin leposi ansainnut!!! :)

Helmiina, kiitos infosta sen valkuaisjutun suhteen! Musta tuntuu kans, et joku sekaannus siinä on sattunu, kun edelleenkään ei ole oireita. Mutta voihan se tulehdus toki olla oireetonkin. Miten se hoidetaan, jos sellainen on? Saanko antibiootit vai onko raskaana oleville joku oma lääkitys?

Hena, tuntuu varmasti kivalta, jos olet onnistunut noilla viikoilla laihtumaan! ;) Varo vain, ettet liikaa kuihdu! Hui, suklaalevy päivässä kuulostaa siltä, että sillä sun kaverilla on varmasti aikalailla ylimääräistä kertynyt... Tuossahan on vaarana sekin, et synnytyksen jälkeen tuo syömistahti jää päälle ja siinä sitä ollaankin. Minuu pelottaa, etten pysty hillitsemään itseäni vaan syön itteni kamalaksi palloksi. Toiveena kuitenkin olis, ettei hirveästi ylimääräistä tulisi, vaikka ei kai sille mitään voi, jos niin käy. Kaipa sekin on yksilöllistä, miten paljon rasvaa kertyy raskauden aikana ja minne...

Niin ja Helmiinalle onnittelut viimeiselle kolmannekselle siirtymisestä! Wau, varmaan hieno tunne! :) Ja taatusti helpottavaa ajatella, että Natiainen tosiaan selviäisi melko varmasti, jos päättäisi nyt syntyä.

Voih, mies paistaa lättyjä. Mitähän tästä mun syömisestä oikein tulee????????

PP ja Piipi rv 7+2
 
Lumi81
Plussasin siis eilen illalla clinic-merkkisellä testillä haamun ja tänään apteekin omalla haamun. Molemmat ihan testiajan sisällä ja selkeitä. En kyllä viime yönä nukkunut ku jännitti niin paljon! Mulla siis esikoistyttö täyttää kohta 5v. Miehelleni tämä masuvauvan alku on ensimmäinen.
Ollaan vielä aika hämmennyksissä, ja ajattelin vielä varmistaa yhdellä testillä tiistaina, sit soitan neuvolaan. Nyt on viikkoja tasan 4+0.
Oireena on menkkatuntemukset ja nipistelyt alamahassa ja turvotus.
Muutaman kerran viime päivinä on ollut myös etomista ja olen nähnyt hulluja unia..niistä unista kai eniten osasin raskautta epäillä. Esikoisen kans näin myös hulluja unia alkuraskaudessa.

Joten.....en tiiä mitä sanoa :D Ainoa asia mikä inhottaa on se että mun sisko on miehensä kans melkein vuoden yrittäneet eikä tulosta muuta ku yks tuulimuna. Tänään ku sisko sai tietää tästä mun raskaudesta, ja että vielä eka yrittämällä tärppäsi (kuten esikoinenkin) niin haukkui vaan naiiviksi! Että luulen että noin vaan sormia napsauttamalla tullaan raskaaksi, että oikeen muka ihmettelisin että miks ei hän tule raskaaksi.....just joo... Se on kyllä nyt aika katkerana.....ahistaa...

Ehkä se on vaan totta että jotkut on vaan hedelmällisempiä ku toiset...tai jotain....elämä on, cheer me up pleaseeee!!!!!!
 
Lumi81
Odottajat:
1.2.07 Aqua vm76, ensimmäinen
28.3.07 Hena, vm79, ensimmäinen
31.3.07 Minttu, vm85, ensimmäinen
18.4.07 Helmiina, vm77, ensimmäinen
2.5.07 Tyrni1, vm75, ensimmäinen
11.5.07 Kk, vm84, toinen (poika 09/04)
21.5.07 Syysmarja, vm80, ensimmäinen (km 6/06)
26.5.07 Pikkutiikeri, vm80, ensimmäinen
26.5.07 Peppi, vm80, ensimmäinen
23.7.07 Limee, vm82, ensimmäinen
30.7.07 Viivi, vm78, ensimmäinen
19.8.07 Meirami vm82, ensimmäinen
12.9.07 Piparminttu-Pipsa, vm83, ensimmäinen
6.10.07 Lumi81, vm81, toinen (miehelle ensimmäinen)
 
Hena ja papunen
Hrrr.... kylmää sunnuntai aamua kaikille!

Ja heti onnittelut Lumelle!!!!!! Tervetuloa vaan jo tälle puolelle! Mukavasti näyttää olevan synnyttäjiä vuoden jokaiselle kuukaudelle, paitsi kesäkuu... No ehkäpä joku näistä toukokuulaisista hyppää kesäkuun alkuun.

Tosi kurja kommentti sun siskolta. Toisaalta ymmärtää jos ovat itse yrittäneet jo jonkin aikaa, mutta ei hän silti saisi purkaa pahaa mieltään sinuun. Mutta ehkäpä sitä siskolleen sanoo helpommin "mitä sylki suuhun tuo". En kuitenkaan usko että hän oikeasti olisi pahoillaan sinun raskautumisestasi. Ehkä kannattaa yrittää olla puhumatta asiasta hänen kanssaan vähän aikaa. Sinun raskautuminen voi aiheuttaa hänelle aika kovia paineita.. En siis tietenkään tarkoita että se mitenkään olisi sinun syytäsi!!
Mutta siis aivan valtavasti onnea teidän perheelle, ja oikein liimaisia tarrasukkia matkaan!!!

Kivaa kun Pp:llä alkaa raskaus konkretisoitua ensimmäisen neuvolan myötä. Mukava neuvolantäti on ihan huippujuttu ja tulee vaikuttamaan mielialaan raskauden aikana yllättävän paljon. Sitä on niin herkässä mielentilassa, että tulee välillä otettua liiankin tosissaan neuvolan kommentit, etenkin ne negatiiviset.
Minä olen myös menossa Kättärille synnyttämään. Lähettävät tosiaan itse kutsun np- ja rakenneultraan. Aikoja voi yrittää sitten vaihtaa itselleen sopiviksi, mutta ymmärrettävästi se ei aina ole mahdollista (kuitenkin suuri osa pk-seudusta siellä synnyttää). Np-ultra tehtiin sisäkautta. Makoilet siinä hoitopöydällä ja voit katsoa ultrakuvaa edestäsi tv-ruudulta. Mies voi istua vieressä. Kättäri on tosiaan opetussairaala ja minulla teki np-ultran opiskelija. Homma hoitui sujuvasti, saimme itse asiassa ihailla pienokaistamme hieman kauemmin, kun kätilöopiskelijalla meni hieman kauemmin saada kuvat printattua. Sitten kun hän oli saanut kuvat printattua varsinainen kätilö tuli tarkastamaan kuvat ja opiskelijan tekemät mitat. Jos joku olisi ollut pielessä/epäselvä, kätilö olisi ottanut itse uudestaan. Mutta kaikki tämä selvitettiin alussa.
Rakenneultrassa meillä oli opiskelija mukana seuraamassa ultraamista, mutta kätilö teki itse tutkimuksen. Ennen tutkimusta kysyttiin lupa, saako opiskelija tulla huoneeseen.
Kättärille täytyy sitten itse varata tutustumiskäynti lähempänä synnytystä (olikohan se viikolla 36), kannattaa merkata omaan kalenteriin, että muistaa ajoissa soittaa. Tutustumiskäynnit tehtiin muistaakseni ryhmissä.
Itsekin mietin haikaranpesää, mutta päädyin sitten kuitenkin tavalliseen osastoon. Yritämme tietysti perhehuonetta, mutta se on aina tilanteesta kiinni. Ajattelin, että jos esim. valvoo jo synnytystä edeltävän yön supistellen tai vaikka synnyttää yöllä, on ihan kiva saada seuraavana yönä nukkua rauhassa jonkin aikaa ja viedä vauva hoitoon. Jaksaa sitten keskittyä rauhassa imettämisen sujuvuuteen. Toiset äidit tosin sanoo, ettei synnytyksen jälkeen nukuta kun ajatukset on niin kiinni omassa vauvassa! Mutta varmasti se itselle sopiva vaihtoehto löytyy. Niin ja meillä Haikaranpesään osallistumista olisi vaikeuttanut tuo perhevalmennus, jossa isän on oltava aktiivisesti mukana. Mieheni ei ole nimittäin kovin helppoa saada vapaata töistä.

Hei, äitiyskopan verhon saa myös tilattua jos ei ompelu suju:

http://www.babyshop.fi/product_details.php?p=148

Kävin eilen Ikeasta ostamassa pussilakanan ja pinnasängyn pehmuksen. Sellaisen verhon aion kyllä itse ommella. Tuosta samaisesta nettikaupasta saa myös tilattua sellaisen pinnasänkyyn kiinnitettävän verhotangon.

No joo, täytyy tässä vissin jotain hyödyllistä tehdä. Siivosin tuossa kaappeja ja pitäsi nyt viedä pari säkkiä roskikseen.

Hena rv 31+4
 
Limee
Onnittelut Lumille ja tervetuloa joukkomme!
Siskosi mieli varmasti leppyy kunhan tottuu ajatukseen, että teille on tulossa vauva. Ja varmasti osaa jossain vaiheessa oikeasti iloita kanssasi raskaudestasi. Niinkuin Hena kirjoittikin, että siskolle tulee varmasti helpommin sanottua miltä oikeasti tuntuu. Meillä oli vähän samanlainen tilanne. Mieheni siskolle ja sen miehelle ei omaa lasta ole kuulunut, mutta ovat adoptoineet aivan ihanan pojan. Kynnys kertoa meille tulevasta vauvasta oli korkea ja pelotti kuinka he suhtautuvat siihen. Kerroimme vasta ihan muutama päivä sitten ja hyvin ottivat onneksi asian.

Mulle on iskenyt ihan hirvee paniikki, että mitä kaikkea sitä pitääkään muistaa osataa tulevalle vauvalle isojen hankitojen ja vaatteiden lisäksi. Toki kaiken "pikku roinan" kerkeää ostaa sitten myöhemmin, mutta tuli ihan sellainen olo, että mitä kaikkea sitä edes tarvitaan. Voisiko kokeneemmat auttaa ja listata tärkeitä asioita muistettavaksi?

Viikko vielä töitä ja sitten on talviloma!! JIPII!! Ajattelin käydä loman aikana kiertelemässä noita vaunuliikkeitä ja tutustumassa vaunujen ominaisuuksiin ja hintoihin vähän paremmin. Pitää kai alkaa jo jotain ostamaan, ettei tarvi kaikkea sitten kerralla hankkia tai ainakin olisi järkevää jo laittaa rahaa säästöön. Tänään lähdetään vielä kiertämään muutama auki oleva huonekaluliike. Lipasto olisi edelleen hakusassa.

Limee 15+1
 
Piparminttu-Pipsa.
Heippa kamut! :)

Ja vielä kerran onnea Lumille! :) Tosi kurjaa, että siskosi ensi kommentit olivat tuollaiset! :/ Tilanne on varmasti hänelle vaikea ja monesti sitä purkaa pahan olonsa johonkin läheiseen ja viattomaan kohteeseen. Uskon, että hän ajan myötä tottuu ajatukseen ja varmasti pyytää tökeröä käytöstään anteeksi!!! Toivotaan, että välinne ovat pian entisellään! :)

Hena, kiitos paljon Kättäri-infosta! :) Kiva, kun joku muukin on menossa sinne, niin tuleepahan paikka jotenkin edes tutummaksi, kun kuulee muilta kommentteja. Toivottavasti meillekin sattuu mukavat opiskelijat eikä mitään tumpeloita. ;) Hmm... Muakin mietityttää tuo Haikaranpesä just siks, et mitenkähän mies pääsee osallistumaan niihin perhevalmennuksiin. Onko ne yleensä päivisin vai iltaisin? Kun mun mies opiskelee sellasessa koulussa, missä ollaan TOSI (lue: LIIAN) tarkkoja kaikkien poissaolojen suhteen... Pelottaa, ettei se pääse edes ultriin tai neuvolaan, jos ne sattuu vaikka jonkun tentin tai harjoittelun ajalle. :( No, ehtii sitä Haikaranpesää kai vielä miettiäkin...

Limee, hyvä varmasti aloittaa kaikkien tavaroiden ja tykötarpeiden haaliminen ajoissa. :) Ja täällä saa tosiaan varmasti hyviä vinkkejä pidemmällä olevilta ja jo vauvan saaneilta. Säästäminen on hyvä idea, itsekin avasin perjantaina uuden tilin säästämistä varten. Saapahan ainakin hankittua kaikki isommat jutut varmasti eikä tarvitse halvimmasta päästä ostaa. Me ollaan ajateltu aloittaa kaikkien tavaroiden hankkiminen vasta kesällä, kun olen silloin työttömänä. (Opehommia ei luonnollisestikaan paljoa ole kesällä ja koska olen äitiysloman sijainen, kesän palkka menee viran haltijalle... Tyhmää, mutta niin se vain menee!) Elikä kesällä on varmasti aikaa ja enemmän rahaakin ostella kaikkea. :)

Uh, äsken piti taas oksentaa. Onneks ei oo kovin usein tarvinnut sitä harrastaa, tuo oli vasta neljäs kerta. Iltaisin väsymys vaivaa ja päivisinkin saatan nukahtaa melkein minne vain... Mutta tuntuu silti kivalta, että Piipi ilmoittelee tuolla tavalla olevansa olemassa. :)

Jaahas, nyt syömään. Mies on tällä kertaa paistanut lehtipihvit... NAMI!

PP ja Piipi rv 7+3
 
Lumi81
heräsin just päikkäreiltä :) ollaan siskon kans puhuttu tänään varmaan kaks tuntia puhelimessa. Sillä vaan on niin katkera mieli ku toiset vaan lisääntyy ja itellä ei onnistu. Toisaalta aika ristiriitaista kun sillä on riitoja sen miehen kans ja välillä se sanoo että ei kyllä ees ehkä halua lasta sen kanssa..??? no, ihan sama. Pitää vaan olla onnellinen omasta raskaudesta ja ottaa ihan iisisti.

Tänään on mahaan sattunu aika lailla. toivotavasti se vaan tarkottaa että pikkunen siellä kasvaa...mut ei mitään verta eikä semmosta. Testaan vielä ylihuomenna ja soitan sit neuvolaan.

Ootteko muut käyneet siinä varhaisultrassa?? PP ainakin oli! Jännittikö paljon?? Mua pelottaa et on tuulimuna tai jotain.. pitääkö olla täysi vai tyhjä rakko? kuinka kauan tutkimus kestää? Miehen ainaki otan mukaan niin sillekki alkaa konkretisoitua tää raskaus. Se ei usko vieläkään kunnolla että oon raskaana ku kuulemma hänen mielestään ne testin viivat pitää olla YHTÄ VAHVAT!! että haamu ei merkkaa muka mitään. Siinä testin ohjelapussaki lukee et kontrolli- ja testiviivaa ei tule verrata keskenään, että testiviiva voi olla vaikka kuinka haalee, kunhan punanen viiva näkyy testiajan sisällä niin raskaana ollaan. NIIN!! :)
Kyllä se varmaan sisimmässään uskoo...istui illalla sohvalla ja huokaili että "vai että vauva...." Olin mennyt jo sänkyyn nukkumaan ku se tuli mun viekkuun ja otti kädestä kiinni ja sanoi että rakastan sua.. :) pitkästä aikaa! Ei meillä mitenkään huonosti mene, periaatteessa tosi hyvin, mut tollaset hellyydet on vaan jotenki jääny vähemmälle molempien työkiireiden ansiosta...
Kerroin muuten miehelle näillä sanoin : " taidetaan sit juhlia isänpäivää marraskuussa" :) musta se oli aika hyvin ilmaistu...

Joo ja kuinka paljo teillä makso se varhaisultra?? meijän kaupungin yhellä yksityisellä mihin aion mennä maksaa n.85e. Milloin sinne kannattaa mennä että varmasti syke näkyy jos on näkyäkseen?? Ajattelin mennä 7+4. kai näkyy?

No, siihen on vielä aikaa...

Lumi ja aape rv 4+1
 
Piparminttu-Pipsa.
Lumi, me tosiaan käytiin varhaisultrassa kuten muistelitkin. :) (Mun neuroottisilta pohdinnoilta ja omatekoisilta diagnooseilta ei oo varmaan kukaan voinu välttyä) Eli käytiin Femedassa Helsingissä, silloin viikkoja oli 7+1 (vaikka todellisuudessa alkio oli vasta 6+1,se selvisi ultrassa). Tutkimus tehtiin emättimen kautta eli virtsarakko pitää olla tyhjä. Tutkimus kesti sisätutkimuksen kanssa noin 5 minuuttia eli aika lyhyt toimenpide. Kipua en tuntenu lainkaan, vaikka se anturi näyttikin aluksi uhkaavan isolta. Meillä se käynti maksoi kelakorvausten jälkeen 85 euroa. Lääkäreillä on Femedassakin eri hinnat, Aurora oli muistaakseni selvinnyt samassa paikassa reilulla viidelläkympillä! Syke näkyy mun ymmärtääkseni melko varmasti 7.viikolla eli niinkuin mulla näkyi. Piipi oli tuolloin vain 3mm pitkä! Eli 7+4 näkyy varmasti! :)
 
Lumi81
kiitti vastauksesta pp! Pitää soittaa tiistaina se ultra-aikakin. Vähän huono omatunto painaa kun kävin äsken tupakilla. Oon polttanu ihan säännöllisesti ennen raskautta mutta nyt lopetan sit kokonaan. ei oo tehny ees sillai mieli... taisipa olla viimenen tupakki minkä poltan. ei maistunu ees hyvältä.
Nyt on vähän kuumeinen olo ja kurkku kipee...pitää kai mitata kuume.

Aloin kirjottamaan wordilla semmosta raskaus-päiväkirjaa..pitää näitä tuntoja kirjotella ylös niin niitä on hauska lukee sit vuosien päästä :)
 
Lumi81
tulin piipahtaan äkkiä ennenku lähen töihin, miten on teidän aamut lähteneet käyntiin? Toivottavasti kaikilla on hyvä tai ainakin kohtalainen olo. Mulla on nyt vähän heikolla hapella, vähän flunssainen olo ja hieman huono olo.

Sain varattua äsken varhaisultraan ajan. se on sit rv 7+4. Helmikuun loppupuolella.

Tein tänä aamuna vielä testin ja nyt näytti aika vahvaa viivaa. tää on totta!

Kertokaahan nyt kokemuksia millä saatte pidettyä aamupahoinvoinnin kurissa??
Mulla oli esikoisen kans kamalaa pahoinvointia, ainut mikä kunnolla helpotti oli jäiset mansikat joita imeskelin sängyssä ennenkuin nousin ylös. Mutta pitkin päivää etoi kyllä kovasti.

Mukavaa päivää kaikille!! tulen illemmalla sit kirjottelemaan!

Lumi ja Aape rv 4+2
 
Syysmarja
Huomenta! *haukottelee makoisasti samalla*!!!

Mitä ihmettä, joukko on kasvanut?!?!?! Onnea ihan hirmuisesti Lumi!!!!! =) =) =)

Ikävää, että sisko oli ottanut noin "huonon kannan" odotukseesi, mutta uskon muiden tavoin, että kyllä hänkin sun odotuksestasi varmasti aidosti onnellinen on. Itse sitä ei oikeasti voi kuvitella, miten kamalalta tuntuu yrittää kuukausi toisensa jälkeen...kyllä siinä varmasti on hermot kireällä :( joten multa lähtee kyllä sympatioita myös sun siskolle -en tarkoita tällä sitä, että sun raskautuminen olisi pahasta!!!! - yritä säkin ymmärtää, vaikka varmana sullekin on vaikeaa, kun näin iloinen tapahtuma on kohdalle sattunut =) ja hyvä, jos puhutte asiasta, se selventää ilmaa, aina!

Helmiina: joo, muistin että sulla oli joku oireeton tulehdus, mutta se olikin hiivis :( sorppa siis mokasta.

Itse olin ar-ultrassa rv 8, jolloin siis näkyi kasvuun lähtenyt alkio sekä sydämen sykkeet =) että kyllähän tuo 7+4 voi Lumi olla ihan ok, jos viikot vaan täsmää. Kun Pp:lläkin (esim.) oli viikko vähemmän.... mutta eiköhän silloin ole ihan ok aika mennä ar-ultraan.
Ja nyt lopetat sen tupakanpolton het!!!!! =) että on vaavilla sitten puhdasta happea hengiteltävänä!!! Ei vaiskaan, ei se varmana helppoa ole, mutta nyt sulla ainakin on ERITTÄIN HYVÄ SYY lopettaa...tsemppiä siis siihen!

Mulla ainakin sekä ar-ultra että np-ultra tehtiin sisäkautta, eikä tosiaan satu! Rakenneultra tehdään sitten massun päältä =)

Toivottavasti Pp:n ei tarvi niin hirveästi pönttöä halailla :( mutta hyvä että itse otat sen asenteen, että Piipi siellä vaan itsestään ilmoittelee =) ja kyllähän sen pahanolon jaksaa, kun tietää syyn, miksi siltä tuntuu :)

Hena: mustakin tuntuu, että olen vähän "pienentynyt" -laihtunut ei ehkä ihan sovi tämänhetkiseen ulkonäköön =). Mikä tietty ei ihan huono juttu ole, kun sitä lähtöpainoa oli mulla jo ennestäänkin liikaa....miten muuten olette niitä masukuvia ottaneet?
Yritin itse ottaa digikameralla peilin kautta kuvaa, mutta en oikein siinä onnistunut :/ *miten niin minäkö muka poropeukalo tekniikan kanssa?* no, ehkä tänään yritän ottaa uutta kuvaa, josko onnaisi paremmin, tai sitten laitan miehen ottamaan sen kuvan :)

Syysmarja rv 24+0
 
Pikkutiikeri80
Huomenta huomenta!

Ekaksi onnea Lumille!!! Kyselit aamupahoinvoinnin helpottamisesta? Mulla ei niinkään ole kunnon pahoinvointia tässä raskaudessa ollut, joten mun vinkit voi olla kyllä aika huonoja... Mut mä söin aamulla aina ennen suihkuun menoa (etten olis pyörtynyt sinne...) kylmää jugurttia, mielellään jotain sitruksen makuista, ingmanin appelsiinijugurttia tai valion lime-sitruunaa (jota ei taida enää ollakaan?). Kaverilla auttoi sängyn vieressä ollut kellogssin rice crispies-muropaketti josta hän kauhoi muutaman kourallisen suuhun ennen sängystä nousemista (hän oksensi koko 9kk). Hedelmät oli mulla tosi pop, ja on vieläkin vaikka olo on hyvä. Alkuraskaudessa ostin myös niitä sellaisia pieniä lasipulloissa olevia tuoremehuja, säästin pullot, ja täytin kotona ennen kaupungille tai muualle lähtöä tuoremehulla; toimii hyvänä ensiapuna kun heikotus ja huono olo meinaa iskeä. Mä olin muuten alkuraskauden ultrassa rv 7+3, ja oli erittäin hyvä ajankohta mun mielestä, koska vaikka sikiö olisi viikonkin nuorempi, pitäisi siellä näkyä jo sydämen syke. Mutta vertailuna kerron että meidän sintti oli tuolloin 12mm pitkä, sydän löi 154 krt/min ja kotiin mukaan saadussa ultrakuvassa näkyi jo pienen pienet käsien alut... Mulle toi eka ultra oli ehdottomasti koskettavin kokemus, niin paljon olin sitä etukäteen jännittänyt.

Piti mennä jo aamuksi töihin, mutta tuli itsestä riippumattomia muutoksia ja meenkin vasta puoleen päivään. No, sehän ei haittaa laisinkaan, onpahan enemmän aikaa surffailla netissä... *surffailun aluksi menee ekaksi keittämään kupin kahvia*

Huh, musta tuntuu että turpoan kuin pullataikina tällä hetkellä. (ne kenellä msn-tunnukset voi käydä ihmettelemässä mun ekaa masukuvaa...) Kiloja oman vaa'an mukaan tullut "vasta" neljä tällä hetkellä, mut toi vatsa on kyllä jo aika iso mun mielestä, ottaen huomieen viikot joilla mennään. Mut niinhän se mun neuvolatäti povailikin, kun ei tuolla mun vatsaontelossa ole tilaa kasvaa muualle kuin kehosta ulospäin, niin jättivatsaa tässä sitten kasvatellaan. Yritetään nyt nauttia tästä tilasta kuitenkin, vaikka olo jo nyt aika kömpelö onkin.

Mites sulla Syysmarja, onko supistukset jo helpottaneet? Mulla vatsakivut&supistukset sen kuin jatkuu, perjantaina olin taas lääkärissä (yksityisellä) asian tiimoilta. Diangnoosi; kivut johtuu kohdun kasvusta ja kohdun kannattimien venymisestä. No enpä olis arvannut... =D Vauvalla oli kuitenkin kaikki hyvin, oli aika potrassa kunnossa (rv 23+0: 580g) ja kaikki mitat hyvin symmetrisiä oletettuihin viikkoihin nähden. Kohdunkaulakin oli kunnolla kiinni ja napakka. Neuvolantädin neuvo kipuihin on pitämään lämminta kaurapussia mahan päällä supistuksia helpottamassa ja perjantain lääkäri ottamaan rennosti ja että viikoilta 27-28 voidaan sitten kirjoittaa sairaslomaa äippäloman alkuun. *huokaa* En mä nyt kuitenkaan ihan kolmea kuukautta jaksa kotona istua tyhjän panttina, mutta viikon parin breikki just nyt olis ollut kyllä aika mukava... Mulla siis omasta mielestä aika korkea kipukynnys, mut nää kivut jotka pahiten tuolla alavatsassa ja nivusten lähellä tuntuvat, vetää mut kyllä aivan invalidiksi kun käveleminenkin tekee tosi kipeää. No, tän viikon perjantaista lähtien mulla on onneks muutaman päivän vapaaputki jonka aion käyttää ompelemiseen ja muuhun mukavaan.

Jahas, jospa sitä harkitsis koiran kanssa ulos lähtöä... Ulkona vaan on NIIN kylmä!!! Päivänjatkoja kaikille!

Pikkutiikeri rv 23+3
 
Syysmarja
Noh, kyllähän ne supistukset on tainneet loppua, mutta edelleen tuo vatsa sattuu lähes joka päivä, tänäänkin on koko aamun sattunut ihan niin, että olen lähes kaksinkerroin ollut :(
enkä oikein tiedä "kehtaanko" soittaa tuonne neuvolaan, kun muuten olo on ok.
PAITSI että olen nyt sitten kahden viikon ajan valvonut lähes joka yö sellaiset 1-1½ tuntia, en tiedä miksi?!?!?!??! En vain saa unta enää -kun olen vessassa käynyt =) -ja sitten vaan pyörin. Eihän se viikonloppuna haittaa, kun sitä aamua voi vähän venuttaa sitten toisesta päästä pidemmälle =) mutta näin arkiaamuina se on vähän ikävää, kun se kello soi sitten kuuden jälkeen :( ja yleensä tää valvominen sattuu siihen 3-4 aikaan...ja siinä on sitten mukavaa :/ katsella kelloa ja miettiä, kuinka kauan VOISI vielä nukkua, jos nyt nukahdan *huohhhhhh* niin että onko mikään ihme, jos väsyttää?

Samoin mulla alkaa tuo vatsa oikeasti painamaan, vaikka sitä painoa on tullut tosiaan vasta se 2 kg ja mitoissakin mennään niillä alakäyrillä....uhhh! MIten ihmeessä aion selviytyä sitten loppuraskaudessa?!?!

ja liikunta on edelleen mulle nou nou, massua alkaa heti kiristämään, jos vähänkin liikun. Viikonloppuna imuroin (!!!!) ja sen jälkeen makasinkin vähän aikaa, kun niin kivisti.....

Samoin mulle on noi hedelmät maistuneet koko raskauden ajan, mulla ei kyllä tuota pahoinvointia ole ollut oikeastaan ollenkaan, vähän alussa (rv 6-7) oli etovaa oloa ja taisin pariin otteeseen halailla pönttöä, siihen se jäi.

Mulla edelleen työmotivaatio nollassa :( ja luulenpa, etten sitä mistään löydäkään enää muutamaksi kuukaudeksi....

Syysmarja rv 24+0
 
Minttu***
maanantaita!

Toivon todella et tää on mun vika maanantai töissä. Viimeyönä nukuin varmaan kaks tuntia kun vauva elämöi ainakin kahteen asti ja masua kivisti niin julmetun paljon. Mulla on täällä töissä vielä vähän hommaa, mut yritän saada ens viikosta asti saikkua.
Kiitos kaikille myötätunnosta ja neuvoista sairaslomaan liittyen *ihan punastun*.
Pelkäsin jo että vauva kääntyi yöllä takas pää ylös päin, kun se niin elämöi, mut nyt tuntuu taas potkut kylkiluissa. Onneksi.

Lumi, tervetuloa tälle puolelle! Tsemppiä siskon kanssa. Kyllä se siitä!

Limee, tein sellasen hankintalistan joskus itelle. Tai ei se siis ihan töydellinen tarvelista ole, mutta siinä on paljon sellasta, mitä kannattaa ostaa ennen vauvan syntymää. Yritän laittaa sen tänne kotikoneelta, kun se ei oo täs työpaikan läppärissä.

Masukuvista, hitsi, eilen unohtu ottaa kuva, mut pitää ottaa tänään. Mulla mies ottaa aina sen masukuvan. ja hihii, nyt se tilas mulle digijärjestelmäkameran netistä! Oon ihan innoissani. Ammatti-koulutus mulla on media-allalla ja valokuvaus on mun ihan lempi honmmaa, otan hääkuvia yms. sillon tällön. Nyt sit saan digin, kun ennen oon menny ihan perus järkkärillä. Ihanaa, kun saan ottaa ihan miljoonia kuvia meiän vauvasta.. Onhan meillä sellanen tavallinen digikamera, mut ei se pärjää digijärkkärille... Mut juu, tässä nää hehkutukset tällä kertaa.

Mulla on jatkuvasti nälkä. Ihan koko ajan. Yritän kuitenkin pitää itteni aisoissa syömisen suhteen..

Ai niin, tänään on viimenen perhevalmennus."Synnytyksen jälkeen kotona". Siinä opetellaan hoitamaan vauvaa ja sitten on kai parisuhdejuttuja. Ihan kivaa musta, vaikka mies ei olekkaan niin innostunut asiasta..

Nyt tuli vaan omaa napaa, mut ens kerralla taas enenmmän.
Nyt töitten pariin, et voin sit jäädä saikulle.

Minttu&Pikku-Ihku 31+2
 
**Minttu&Prinsessa.
No niin. Nyt tämä tyttö tympäänty ja soitti neuvolaan ja varasi lääkäriajan. Se on torstai-aamuna. Yritän sanoa että oon vielä perjantainkin töissä ja sitten alotan maanantaina saikun. Katotaan mitä siellä sanotaan. Tää istuminen on ihan hirveetä!

Heh, elikkäs enää 4 työpäivää jos saan saikkua.
 

Yhteistyössä