WAB + 13

  • Viestiketjun aloittaja Limee
  • Ensimmäinen viesti
Syysmarja
Huomenta! *haukottelee taasen makoisasti päälle*
Hei, mulla on jo kaksi (!!!!) kokonaista yötä takana kun en ole ollut valveilla ollenkaan =)

Pp: vähän aikaiselta kyllä kuulostaa tuo neuvolalääkäri, mutta kait ne siellä tietää, mitä tekevät. Sydänäänet SAATTAA kuulua, mutta yleisimminhän se on tosiaan tuolla rv 12 paikkeilla. Poikkeuksiakin kyllä löytyy, eikös meidänkin ketjulaisista jollain ne sydänäänet kuuluneet jo paljon aikaisemmin *ei kyllä muista, kenellä*

Viivi: sun hemppahan kuulostaa =) hyvältä mun verrattuna, eka se oli 114 ja nyt viimeksi oli 109....eli rautaa olen "saanut" syödä jo kuukauden päivät, ja silti oli hemppa laskenut........ihanaa!!! :( mullakin kyllä oli noilla viikoilla -suurinpiirtein -hemppa jotain 125 luokkaa, mutta alashan sieltä ollaan tultu.
Perinnöllistä tosin, äitini on jokaisessa raskaudessaan -meitä on 4 =) -todettu anemiaa sairastavaksi, hemppa ollut jossain 70-90 korvilla koko ajan....juuh, eli "kiitokset" sinne siis lähtevät.
Ja vielä, että mulle se vauvojen luumusose EI auttanut asiaa yhtään :( vaikka otin vielä kaurapuuron kera, tuplavarmistukseksi =) no, kait tää tästä taas lähtee, pitää vaan juoda vettä enemmän -muutenkin juon jo sellaiset 2-3 litraa päivässä -ja josko niitä kuituja saisi sitten muualtakin...hedelmät ja vihannekset sekä marjat kuuluu jo osana ruokavaliota.... *huoh*

Oma olo on jotenkin "seesteinen", ei sitä oikein muulla sanalla voi kuvata. Kaikki on vaan hyvin, elämä hymyilee ja mikään ei rasita -paitsi tämä työ!! Tai oikeammin motivaation puute.

Meitä taitaakin olla moni, joka on ajatellut vaihtavansa työpaikkaa ä-loman (ja mahd.hoitovapaan) jälkeen.... perustetaanko yhdessä joku lafka?!?!? =)
Toisella puolella -haaveilijoissa siis =) -arvuuttelevat kovasti toistensa työpaikkoja, hauskaa =)

Syysmarja rv 24+3
 
Helmiina
Mahan muodosta: en ole oikeastaan itsellä mitään suurempia huomannut. Mutta olen ymmärtänyt, että maha voi muuttaa muotoaan vauvan asennon mukaan, esim. sf-mitta saattaa vaihdella. Mä en ole vieläkään saanut sellaista söpöä pyöreää vauvamasua, kun varmaankin vatsalihakset vastustaa tuossa navan yläpuolella. Mahan muotoa synnytyksen jälkeen en minäkään vielä ole hirveästi miettinyt. Toivottavasti vain jossain vaiheessa mahtuu entisiin vaatteisiin. Muuten saattaa tulla kalliiksi... ;)

Pp, mulla taas oli neuvolalääkäri juuri samoihin aikoihin kuin sulla, rv 10+0. Lääkäri ei saanut sydänääniä kuulumaan, mutta toisaalta ei jaksanutkaan niitä etsiä kuin vain ehkä minuutin ajan. Tuo sen takia, että olin edellisenä päivänä käynyt ultrassa... Mutta tosiaan toisilla kuuluu ja toisilla ei. Seuraavan kerran neuvolassa joskus rv 14 äänet kuului, mutta silloinkin niitä sai jonkun aikaa metsästää.

Viivi, teillähän harvassa neuvolakäynnit on. Mulla on ollut tähän asti 4-5 viikon välein ja ensi viikon neuvolan jälkeen epäilen, että muuttuu 2 viikon välein. Ei näissä asioissa saisi säästää! Täälläkin säästetään siinä, ettei rakenneultraa tarjota.

Saitko Minttu saikkua? Toivottavasti vastaus on kyllä... :)

Minkähänlainen yritys tosiaan voitaisiin perustaa... :) Meitä taitaa olla aika lailla laidasta laitaan. Ei nyt ihan äkkiä tule mieleen. Paikkakunnastakin saattaisi tulla riitaa! :) Mun taitaa ehkä olla pakko palata takaisin tänne, kun toi väikkäri pitäisi saada tehtyä. Ja toisaalta yliopisto on ihan mukava paikka olla töissä. Aika "vapaata" on tämä työskentely. En osaisi varmaan olla enää klo 8-16 työntekijä. Palkassa tietysti esim. apteekille häviää aika lailla, mutta ehtiihän sitä sinne joskus myöhemmin... Mulla on kuitenkin vaarana koko ajan, varsinkin jos haluan vaihtaa työpaikkaa, että täältä päin ei töitä välttämättä löydy. Enkä ihan hevillä haluaisi muuttaa pois...

Natiainen taitaa tykätä enemmän iskästä kuin minusta. Aina kun mies laittaa korvan mun masulle ja juttelee sille, niin muksiminen alkaa... :) Tai voihan se potkia miestä pois siitä! ;)

Helmiina ja Natiainen 29+1
 
Syysmarja
Samaa mäkin ihmettelin kuin Helmiinakin, että Viivillä tosiaan on nuo käynnit harvassa...musta tämä ei kyllä ole se oikea säästökohde!
No, toivottavasti kuitenkin pääset neuvolaan, jos jotain tulee, ja varmana pääsetkin!
Samoin meillä on nyt rv 30 asti joka 4-5 viikko käynti neuvolassa, sitten 2 viikon välein ja rv 35 alkaen joka viikkoa =) ja kolme lekurikertaa kuuluu siis jokaiselle. Mulla vaan 2, kun kävin siellä yksityisellä silloin alussa, niin ne tiedot laitettiin silloin siihen neuvolakorttiin.

Mintun saikku kiinnostaa täälläkin?!?!? =) toivottavasti sait.

Meillä taasen vaavi tykkää ihan selvästi äitylistä enemmän, mies on monet kerrat laittanut kätensä massulle kun olen sanonut että nyt potkitaan ja kovaa....ja sitten ei mitään.... =) tänään on muuten ollut massussa taasen aika hiljainen päivä :( on se kumma, miten heti alkaa miettiä kaikkea kamalaa. Eihän se pikkuinen siellä jaksa koko aikaa itsestään ilmoitella.
Silti kuitenkin oma mieli on heti paljon rauhallisempi, kun pienokainen muksii =) no, jospa hän iltaa kohti sitten vilkastuu, kuten aina ennenkin =)

Juuh, yritystä tarvis vissiin alkaa pystyyn laittamaan, mutta tosiaan, tuo paikkakunta -kysymys saattaa nousta aika isoksi =) no, ehkä me jatketaan vielä samoja teitä, katsotaan sitten ä-lomalla =)

Syysmarja rv 24+3
 
Aurora Vee
Kiitos PP virkistävästä kahvileivästä, mutta niinhän siinä kävi että vanhemmatkin saivat flunssan... Äääh, aika kipeä olo. Onneksi viime yö meni jo _hieman_ paremmin ja lapset ovat nukkuneet hyvin nyt päivälläkin. Appivanhemmat kävivät ulkoiluttamassa jo paranemassa päin olevaa tyttöä, oli ollut hauskaa lumessa.

Aqualla on tänään laskettu aika. Mihinköhän hän on jäänyt? Milloin hänestä on kuulunut viimeksi, ja mitä silloin kuului, muistaako kukaan? Ettei vaan olisi sairaalaan joutunut?
 
*Meirami*
Moikka!
Taas pikaisesti moikkaamassa :)

Ppllä tosiaan aika aikaisin neuvola lääkäri... mä ite varasin sen vasta ja se menee viikolle 15 (14+3) Eli ultrastakin on kulunut jo tovi siihen mennessä.

Ystävistä, mulla hyvä ystävä raskautui melkopian mun jälkeen, ja meillä onkin vain pikkusen reilu kuukausi eroa laskettujen kanssa :) toisaalta kamalan ihana kun voidaan yhdessä pähkäillä samoja juttuja. Muutenkin läheiset on ottaneet mukavasti huomioon tämän raskauden. muutama ikävän puoleinen kommentti on matkalla tullut, mutta koitan parhaanimukaan aina unohtaa ne sitämukaan...

Saatiin hääkirkko ja juhlapaikka sitten varattua. Hirmuinen homma nuiden häiden kanssa... siihen pitäis ehkä alkaa kouluttamaan jo nuorempana, että osais sitten tarpeen vaatiessa varautua pahimpaan :D

Juph... töidenpariin taas :(

Meirami 11+4
 
Minttu****
Iltaa!

Kävin lääkärissä ja sain saikkua äippäloman alkuun asti. Oli ihan läpihuutojuttu.
En oikein vielä tajua että nyt ei tosiaan tarvi enää murehtia työasioita. Ja että kotona voi nukkua vaikka keskellä päivää kun siltä tuntuu. Olin kyllä aika "motivoitunut" hakemaan tota saikkua aamulla, kun viimeyönä valvoin jalkasärkyineni ja vauvan touhuamisen takia kolmeen saakka yöllä ennen kuin sain unta. Eikä tämä ollut eka kerta. Nyt just otin parin tunnin päikkärit, että Pikku-Ihkun touhutuokio voi taas yöllä jatkua...
Mulla olikin neuvolakäynti samassa. Painoa oli noussu 100g. En tiedä pitäskö mun huolestua. Oon kuitenkin syöny enemmän kuin ennen ja lenkitkin on jääny kokonaan väsymyksen takia. Toisaalta edellisestä käynnistä on vasta viikko ja kolme päivää, joten siihen nähden paino noussut ihan "hyvin". Sf huiteli jo 31ssä. Eli pikkasen yläkäyrällä mennään. Olin ihan paniikissa kun yöllä tosiaan mun mahassa oli sirkus ja aamulla ei kuulunut yhtään mitään elettä mistään suunnalta mahaa. No, sydänäänet kuitenkin löytyi hyvin ja kun neuvolantäti koitti onko vaavi raivotarjonnassa niin potkut alkoi. Juu, oli raivotarjonnassa vieläkin onneksi. Verenpaineet oli kans ok 131/87, mullahan ne on ollu koko raskauden ajan normaalia korkeemmalla.


Nyt omasta navasta muihin asioihin..
Neuvolakäynneistä,
Täällä säästetään kanssa sillain, että toinen ultra on jätetty pois. Käyntejä on aluksi kerran kuussa sit rv30 lähtien 2 viikon välein ja sit lopussa varmaan viikon välein. MUn mielestä se on hyvin.

PP, Mulla oli eka neuvolakäynti rv9+? ja sillon kuultiin sydänäänet, vaikka mulla oli vatsanpeitettäkin jonkin verran. JOten saattaa olla että ne sullakin kuuluu, mutta siitä ei pidä huolestua jos ei kuulu.

Lupasin laittaa sitä listaa tarvikkeista. Helmmiinakos se oli vai kuka joka ton listan jo laittokin, mutta laitan omani nyt vielä, vaikka siinä voikin olla samoja tarvikkeita..

__ bodyja
__ toppapuku
__ potkarit
__ puolipotkarit
__ vanupuikot
__ liivinsuojukset
__ pipo
__ kypärämyssy
__ tumput
__ villasukat
__ nepparikietaisupaidat
__ housuja
__ paitoja
__ sukkahousut


__ rintakumit
__ kylpyöljyä
__ turvakaukalo
__ sitteri
__ rintapumppu
__ tutteja
__ tuttipulloja
__ hengarit
__ tyyny & peitto
__ talkki
__ sinkkivoide
__ pyyhkeitä
__ vaippapaketti
__ pari tuttelia
__ unipussi
__ pumpulipuikkoja
__ vanupaloja
__ harsoja
__ imetysliivit
__ imetyspaitoja
__ puhdistusainetta navan putsaukseen
__ pienimpiä suppoja
__ kuumemittari
__ yösiteitä
__ itkuhälytin
__ Lansinoh
__ bebanthen
__ sumutettavat suolatipat

Siinä siis jotain, osanhan saa äippäpakkauksesta...

Aquaa ja Kk:ta täälläkin kaipaillaan..

Henan ystävästä, huh mikä torvi! Turha tuollaisen kanssa on kaveerata, kun perus asenteetkin on noin pielessä..

Meiän vaavi on sellanen että kun se potkii ja mies laittaa käden masulle, niin se lopettaa samantien... Ihan kiva konsti saada potkut loppumaan, jos ei muu auta. Mies sano että toivottavasti toi konsti toimii syntymän jälkeenkin.. Siis että kun laittaa käden muksun päälle niin johan rauhottuu.. :).

Nukkumapaikoista vielä. Meille tuleekin ehkä makkariin kehto, kun mies lupas askarrella vauvalle sellasen remontin ohessa. Jee. Mun pitää vaan suunnitella siihen päädyt.

Mahan muodosta, mulla se muuttuu vauvan asennon mukaan. Toistaseksi masu on vielä suht ylhäällä kun vauva ei ole laskeutunut vielä..

Kiva kuulla että kaikilla menee kaiken kaikkiaan suht hyvin. Aurorankin perheelle nyt tsemppiä paranemiseen! Voikaa hyvin. Tuun taas koneelle kun ehdin, mulla on lista asioita, mitä pitää hoitaa ennen kun olo käy liian tukalaksi..

Minttu & Pikku-Ihku 31+5
 
Syysmarja
Huomenta!

Perjantai, perjantai, perjantai!!!! =) *tanssii niin, että housunlahkeet lepattaa*
Ah, nyt saa nukkua pari aamua =) =) =) =)
Ja töitä vielä 10 viikkoa jäljellä :( *hmph* mutta eiköhän se äkkiä mee =)

Juuh, mäkin olen kaipaillut sekä Aquaa että Kk:ta, mahtaako Aqualla olla jo nyytti kainalossa?!?! =)

Minttu: hyvä, että sait saikkua, nyt sitten vaan rauhallisin mielin odottelemaan =), saattaahan olla, että sullakin vielä se 10 viikkoa menee, etkös sä ollut nyt *tarkistaa tekstistä* rv 31+5...juuh! että hyvinkin vielä saattaa se 10 viikkoa mennä -toivottavasti ei =)
Ja kiitokset tuosta listasta, ajattelinkin sitä lukiessani että osan saa jo ä-pakkauksesta, ettei tarvii itse hankkia =)

Hei, mites kauan teillä -joilla siis ä-pakkaus on jo =) -meni hakemuksen viemisestä Kelaan niin siihen, että pakkaus oli postissa odottamassa ?
Enhän mä mitään vielä odota, mutta viikko sitten se on varmaan lähetetty postissa, josko olis ma sitten viikko kun oli Kelassa =) *minäkö muka malttamaton* =)

Oma olo on edelleen seesteinen, muksinaa tuntuu joka ilta enenevissä määrin ja nyt jopa yöllä olen heräillyt siihen, että pikkuinen ilmoittaa itsestään =) -mikä tietty ei varmaan sitten jossain vaiheessa enää hymyilytä, kun tarvis saada nukuttuakin.

Minttu: niin, huolestuitko tuosta 100 gramman noususta sen takia, että oli liian vähän, vaiko että liian paljon?!?!? Kun eihän tuo ole mitään, jos reilussa viikossa nousee 100 g kun pääsis itsekin tuollaiseen, eikä noihin 400 g viikkonousuin :(

Meinasin uskaltaa viikonloppuna vähän lenkkeilemään -siis kävelemään =) -saas nähdä, miten mun massu reagoi, kun ei ole siitä oikein 5 viikkoon tykännyt :( mutta uskallan, uskallan kokeilla.

Mites muuten teidän viikonloppusuunnitelmat?
Meillä tällä kertaa hiljaista, ei ole mitään suunnitteilla, muuta kuin kyläilyä miehen isovanhempien luona lauantaina, ei muuta.
Pitäisi varmaan vähän siivotakin kotona, on jäänyt vähän retuperälle :/ ja autokin tarvis pestä, josko nakitan sen miehelle ;-)

Syysmarja rv 24+4
 
**minttu
Huomenta.

Viimeyönä meni taas siihen kolmeen ennen kuin sain nukuttua. Mutta ihanaa, kun saan sitten nukkua pitkään tän saikun takia.

Syysmarja, huolestuin painonnoususta siinä mielessä että se oli noussut liian vähän näihin viikkoihin nähden.. Kun nyt vauvalla pitäs olla se painonkeräämiskausi.. No, kaippa tuo tilanne korjaantuu. Lauantaina mennään häihin ja aion syödä siellä ihan huoletta mitä mieli tekee..

Äippäpakkaus tuli mulle muistaakseni niin, että kun joulukuun alussa vein paperin kelaan niin tammikuun puolessa välissä tuli paketti postiin.. Siinä tosin oli aika paljon pyhiä välissä..

Ihana ilma tuolla ulkona. Lunta sataa ja on suht raikasta muutenkin. Mun pitää kuitenkin maalata jotain kattolistoja, ennen kun lähen ulos raittiiseen ilmaan. Mies saa sitten illalla laittaa niitä kattoon. Eilen ostettiin vauvanhuoneeseen ovi, kun se vielä puuttui. Sekin asennetaan loppuun tässä viikonlopun aikana varmaan.

Minttu & Pikku-Ihku 31+6
 
Helmiina
Olipa kiva kuulla Mintun hyviä uutisia! Jos nyt saikulle jäämistä voidaan sellaisena pitää... ;) Ei kai tuosta painosta kannata olla huolissaan, kun kerta masu kasvaa... Ole vain tyytyväinen! Mua ainakin ahdistaa joka kerta mennä neuvolassa siihen vaa´alle... Ja kiitokset muuten tuosta listasta! Taisi siellä mullekin muutama uusi asia olla.

Hieno juttu Meirami, kun hääsuunnitelmat etenee! En nyt yhtään muista, että milloinkas teillä tuo "the tapahtuma" olikaan...? En osaa kuvitellakaan, mikä homma häiden järjestämisessä on, kun itse en ole vielä päässyt/joutunut kyseistä juhlaa järjestämään. :) Mulla seuraava järjesteltävä juhla ja rahanmeno tulee sitten tulevaisuudessa olemaan oma karonkka. Ja miehellä myös. Niin ja onhan siinä välissä myös ristiäiset! ;) Mutta jospa niissä ei nyt niin paljon olisi hommaa....

Syysmarjalle en osaa vastata ihan vielä tuohon äippäpakkauskysymykseen. Mutta Kelan sivuilta näin (omat tiedot voi tarkastaa sieltä) ja itse asiassa eilen tuli kotiinkin tieto, että hakemus on saapunut 17.1 ja päätös oli tehty niin pakkauksesta ja päivärahoistakin 23.1. Sitten siellä luki, että pakkaus on noudettavissa postissa kahden viikon kuluessa. Eli piakkoin pitäisi tulla! Mullekin muuten tuo kävely/lenkkeily on välillä aika hankalaa, mutta täytyy vain muistaa tarpeeksi hitaasti tehdä sitä. Jännä juttu muuten, kun jumpassa ei masussa tai lonkissa tunnu yhtään, mutta juuri tuo kävely tuntuu olevan hankalinta.

Viikonloppusuunnitelmat: tänään ajattelin karata vähän aikaisemmin töistä ja käydä shoppailemassa. Jotkin kosmetiikkatuotteet on ainakin loppu... Ja näyttää tuolla Sokoksella olevan Kanebon 38 ripsiväri tarjouksessa, niin voisi käydä sellaisen hakemassa. Työkaveri kehui myös Kanebon tarjouksessa olevaa meikkipuuteria. Mietinkin pitäisikö sellainen ostaa. Voisi olla nopeampi tapa tehdä pikameikki Natiaisen syntymän jälkeen. Ripsetkin ajattelin käydä sitten joskus huhtikuussa värjäyttämässä... Pitäähän äiskän ainakin välillä näyttää hyvältä! ;) Ostoslistalla olisi myös joitain tarvikkeita, jos löydän, isyyspakkaukseen. Pitäisi myös ostaa jotain kangasväriä, kun ajattelin tehdä jonkun tämän tapaisen siihen pakkaukseen... http://www.darksideclothing.com/acatalog/dadrocksPNKBGs.jpg

Lauantaina olisi kaverin kolmekymppiset. Jee, taas saa katsella selvin päin muiden juhlimista... :) Ja sunnuntaina mennään käymään miehen vanhempien luona. Siinäpä sitä onkin ohjelmaa! :)

Helmiina ja Natiainen 29+2
 
Syysmarja
Helmiinalle kiitokset ä-pakkausasian pohtimisesta =)
Mäkin kävin Kelan sivuilla katsastamassa omista tiedoista, ja hakemus on ainakin saapunut =) että josko sitä kuukauden päästä vois alkaa odottelemaan päätöksiä ja pakkaustakin!??!! =)

Kivalta näytti tuo "My Dad Rocks" -paita :) ihku!!!!

Muistaakseni Meirami "uhkaili", että tässä keväällä -eli maalis-huhtikuussa -häät olis tarkoitus järjestäää. MIten on Meirami?

Ristiäisissäkin on hommaa, jos järjestää megalomaaniset kuten eräs ystäväni teki! Meillä kuitenkin ajatuksena ihan vaan lähipiiri, eli molempien vanhemmat -tässä tapauksessa vain mun, koska miehen vanhemmat molemmat jo poisnukkuneet- molempien isovanhemmat, siskot ja veljet perheineen -tässäkin tapauksessa vain mun, kun tuolla miekkosella ei ole aikuisia sisaruksia vielä -sekä kummit, joista osa tulee olemaan noista mun sisaruksista. Vielä ei kyllä tiedetä, ketkä =)

Nimistäkin tuli juteltua tässä yksi ilta, tyttöjen nimiä olisikin aika vino pino, mutta pojan nimestä ei oikein päästy yksimielisyyteen =) kun kummallekaan ei kelvannut ne vaihtoehdot, joita toinen ehdotti =) No, ehkä me päästään vielä yksimielisyyteen, onhan tässä vielä aikaa.
Hei, onko teillä itsellänne kolme vai kaksi etunimeä? Mulla on kolme, miehellä kaksi, jotenka siitäkin tulee kädenvääntö! =) Sovittiin kyllä alustavasti niin, että pojalle kaksi ja tytölle kolme... =)
Ja tosiaan se, kun molemmilla on suvussa kulkenut toinen nimi, niin siitä ei ainakaan tule tappelua, molempia jatketaan, tuli sitten tyttö tai poika -siis tietty vain toista kerrallaan ;-)

Helmiinalle jaksuja kolmekymppisiin, mä en jotenkin välitä nähdä mun ystäviä "viihteellä" tällä hetkellä, jotenkin se alkoholi ja ilo ja riemu ja mekastus ja ja ja ja ja ja .....ääääh, en tiedä, eihän siinä mitään pahaa ole, mutta jotenkin ei vain nappaa.
Mieskin piti tipattoman tammikuun, aikoo vielä jatkaa samoilla linjoilla, kun kerta viikonloput on sujuneet niin hyvin =)
Vapustakin puhuttiin jo -heh, mekä muka hätäisiä -ja silloinkin miehen "pitää" olla selvinpäin...silloin siis LA on 3 viikon päässä. Ja samoin juhannuksesta, tein selväksi etten itse aio lähteä kaveriporukalla mihinkään -vaikka edes omalla autolla! -vaan että vietän rauhallista aikaa silloin, vauvahan on vajaan kk:n silloin. SIIS en missään tapauskessa aio juoda tms. mutta en myöskään jaksa mitään "keskikesän yötöntä yötä -meininkiä"...tajusitteko?

Minttu: ehkä se painonnousu on ihan ok, jos kuitenkin masu kasvaa ja voi hyvin =)
Jotenka nyt huoletta siellä saikulla =)

Oikein ihanaa viikonloppua kaikille, maanantaina nähdään!! =)

Syysmarja rv 24+4
 
Helmiina
Minä haluaisin myös ristiäisistä mahdollisimman pienet. Vanhemmat, sisarukset ja kummit saa riittää. Meille kotiin ei edes tuollaista määrää ihmisiä mahdu, mutta jospa äiti "lainaisi" omaa asuntoaan... :) Kirkossa tai kappelissa en halua ristiäisiä järjestää. Jotenkin ne kuuluu musta kotiin.

Mulla ja miehellä on molemmilla kaksi etunimeä ja niin näillä näkymin tulee myös Natiainen saamaan.

Kiitoksia Syysmarja sympatioista kaverin kolmekymppisten juhlimiseen! Toisaalta on ihan kiva nähdä kavereita ja baariin en aio jatkoille lähteä, joten enköhän ne kestä. Mies on käynyt vain kerran "viihteellä" koko raskauden aikana. *nostan kyllä kovasti hattua* Ja sitten on muutama tuollainen illanvietto ollut, joissa myös minä olen ollut mukana. Nyt lauantainakaan ei kuulemma aio lähteä jatkamaan vaan tulee kiltisti mun kanssa kotiin... ;) Kovasti kyllä kehotin häntä lähtemään, koska kohta ei enää pysty.

Nyt kaupungille! Hyvää viikonloppua!

Helmiina ja Natiainen 29+2
 
Peppi80
Meinaako kaikki antaa kastaa lapsensa kirkon jäseneksi? Me sitä pohdittiin ja alettiin kallistua siihen suuntaan, että ei haluta väkisin liittää vauvaa minkään uskonnollisen yhteisön jäseneksi, kun ei me itsekään oikein uskonnollisia olla, vaikka kirkkoon kuulutaankin. Liittyköön itse sitten vanhempana, jos katsoo tarpeelliseksi. Jotenkin haluaisin pystyä perustelemaan kirkkoon kuulumisen lapselleni joillakin muilla syillä kuin että "se nyt vaan on tapana" tai kun "kaikki muutkin". Tosin lopullista päätöstä ei asiassa ole kyllä vielä tehty, aika näyttää mihin ratkaisuun päädytään.

Masu kasvaa niin, että äippähousujen säätövara on jo lähes maksimiin asti käytetty =/ Kymmenisen viikkoa pitäisi vielä töissäkin pystyä olemaan. Kovalla tuolilla istuminen sattuu häntäluuhun. Oma työtuoli on onneksi tarpeeksi pehmustettu, mutta bussin penkit ja kahvihuoneen tuolit eivät olekaan.
 
Peppi80
Noista nimistä vielä, että pojalle on nimi jo lähestulkoon päätetty, siihen vain ei meinaa millään löytyä sopivaa toista nimeä. Minusta etunimiä pitäisi kuitenkin olla vähintään kaksi. Tytölle on muutama hyvä nimivaihtoehto.
 
Helmiina
Syymarjalle piti vielä tulla nopeasti kertomaan, että äippäpakkaus oli tullut! Eli ei siinä kauan mennyt... Mies pirulainen ei tietenkään tänään ole kotona, mutta onneksi tuo posti on huomenna auki, niin pääsee sen hakemaan!
 
Hena ja papunen
Hei taas! Täällä eräs onnellinen äitiyspakkauksen omistaja! Eli eilen sain pakkauksen kotiin. Onhan se aivan ihana.. ja itse asiassa ei ne värit NIIIIIN poikamaiset kuitenkaan olleet, no okei muutamat oli aika poikavaatteita, mutta niitä voi sitten tytön tullessa yhdistellä vaikka vaaleanpunaiseen. Tosi isoja vaan kaikki vaatteet! Toki tämäkin hyvin ymmärettävää, olisi aika turhaa jakaa mini-kokoisia vaatteita joiden käyttöikä olisi pari viikkoa tai jopa ei ollenkaan. Täytyy siis itse käydä muutama kokoa 56 hankkimassa. Lähinnä ajattelin bodyjä ja potkuhousuja, tuntuu että vaavilla tulee kylmä jos yksikään vaatekerta ei ole ihoa vasten. Sitten noiden pikkuvaatteiden päällehän voi pukea noita isompia. Hihii.. mä olen ihan höperönä hipelöinyt noita vaatteita. Täytyy heti pestä ja silittää!!
Mähän sain ton pakkauksen tosi nopeasti (johtuen mun työpaikan byrokratiasta, jonka ansiosta hakemuksen jättö jäi tosi viime tinkaan). Eli mun hakemus oli perillä kelassa 15.1., päätös tuli viime viikon tiistaina muistaakseni, ja nyt tämän viikon torstaina sain paketin. Eli mun hakemus käsiteltiin varmaan tavallista nopeammin, kun alkaa tämä äippäloma lähestyä jo..

Nimiä on mietitty, varmaan annetaan 3 nimeä. Varmaa valintaa ei vielä ole, jää varmaan ihan sitten syntymän jälkeen päätettäväksi. Molemmat antaa yhden mieleisen nimen ja sitten ajateltiin antaa yksi kansainvälinen nimi. Minun miehenihän on ulkomaalainen, eli yksi nimi tulee hänen kulttuuristaan, yksi sitten suomalainen ja yksi varmaan englanninkielinen. Kutsumanimeksi tulee kuitenkin suomalainen nimi, kun suomessa asutaan.
Me kastamme lapsen, kuulumme myös molemmat kirkkoon. Uskonto on meille molemmille osa päivittäistä elämää. Ei mitään isoja ristiäisiä järjestetä, sukulaiset ja muutama lähin ystävä paikalle. Meillä on ihan kiva seurakuntatila tuossa lähellä, siellä varmaan järjestetään, kun ei tänne kaksioon oikein mahdu.

Mintulle terveisiä sairaslomalle. Minä vielä ajattelin jaksaa töissä ainakin viikon. Nyt olen itse asiassa saanut nukutuksi kahtena yönä melko hyvin. Eihän minullakaan ole enää kuin 10 työpäivää jäljellä, ensi viikko kokonaan ja sitten kaksi vajaata viikkoa (kun on ne 2 talvilomapäivää viikonlopun ympärillä). Eli kyllä mä varmaan periaatteessa jaksan loppuunkin asti.
Ja nopeasti ne Syysmarjankin viikot ovat kuluneet! 10 viikkoa menee ihan hujahduksessa. Itsekin juuri ennen joulua ajattelin, että onhan tässä vielä aikaa vaikka kuinka, ja nyt alkaa jo päivät käymään vähiin.

Neuvolassa oli eilen kaikki ihan ok, painoa oli tullut 600g viikossa lisää. Sf mitta 30, vähän alle yläkäyrän. Verenpaineet ja hemppa ok. Pissassa oli kuulemma vähän sokeria, eli joudun ensi viikolla käymään antamassa paastonäytteen joku aamu. Ei siinä varmaan mitään ole. Olin taas aamulla ennen neuvolaa juonut mehua ja söin vähän jugurttia..
Täytyy nyt kyllä huolehtia ettei tuota painoa tulisi yhtään ylimääräistä enää. Ajattelin tehdä itselleni ihan konkreettisen listan päivän aterioista välipaloineen jääkaapin oveen, niin jospa olisi sortumatta turhiin naposteluihin. Tuo liikkuminen kun alkaa olla melko tuskaista, lukuunottamatta uimista, niin ei sitä ylimääräistä energiaa tarvitse ollenkaan.

Uhh, vauva tunkee peppuaan taas kohti kylkiluita, aika tukalalta tuntuu.. Sitten ottaa aina ponnistusvoimaa jaloillaan toiselta kyljeltä ja potkaisee niin että koko maha heilahtaa! Alkaa vissiin pikkuhiljaa olemaan ahdasta myllertää.

Meikäläinen päätti piristää itseään ja hankki itselleen (nyt mä varmaan saan kaikki "kuinka sä voit olla noin itsekäs ja tehdä noin sun vauvalle" tyypit kimppuuni) itseruskettavaa Nivean voidetta. Ajattelin vähän yrittää tehdä kropasta viehkeämmän näköistä. Kasvoihin saa ainakin heti hehkua kun parinakin päivänä laittaa. Omakin mieli piristyi, etenkin kun mieskin huomasi muutoksen!! Kulta kyllä seuraa kaikkia pieníä asioita nyt paljon tarkemmin kun tietää miten paljon mä ilahdun kun hän huomaa jotain.. Täytyy yrittää muistaa häntä jotenkin sitten vaavinkin syntymän jälkeen kun on jaksanut olla niin kultainen.

Hmm, munkin täytyy tehdä tuommoinen hankintalista, ettei mitään vaan unohdu. Täytyykin kopsata noi teidän listat pohjaksi ja muokata siitä sitten..

Hena 32+2
 
-Viivi-
Iltaa! *haukottelee vedet silmissä*
Huhhuh. Onneksi tänään on perjantai! Mä olen ollut koko päivän äärettömän väsynyt jostain syystä, vaikka nukuin yöllä normaalisti. Töistä pääsin jo aikaisin ja nukuin heti lähes tunnin päikkärit, mutta silti vaan olo on tosi ryytynyt. No, näihin pitää kai vaan tottua. - Vai yrittääköhän influenssa iskeä kyntensä minuun?!?! Kääk!

Kateellisena taas luin noita Helmiinan ja Syysmarjan äippäpakkaus-pohdintoja. Ja Helmiina saa omansa huomenna! *Tahtoo myös jo omansa!*

Meillä on myös huomenna kaverin kolmekymppiset, eikä nyt ainakaan hirveästi houkuttele. Kiva kyllä nähdä kaikkia kavereita samanaikaisesti, mutta ei sitä oikein ole selvinpäin samoilla aaltopituuksilla humalaisten kanssa... (Totesin tuon viime la siellä polttareissa.) Lähden juhliin varmaan omalla autolla, niin pääsen kotiin just silloin kun siltä tuntuu.
Meilläkin mies on käynyt hyvin harvakseltaan baareissa yms. raskautumisen jälkeen. Eipä tuolla kyllä ole ollut tapana rampata niissä sitä ennenkään, lähinnä silloin kun on joku "hyvä syy". :)

Peppi kyseli tuosta kastamisesta: Meillä on hyvin samansuuntaisia ajatuksia kuin teillä. Mies ole vuosiin kuulunut kirkkoon. Eli todennäköisesti pidetään vaan jonkunlaiset nimijuhlat kotona.
Mä haluaisin ehkä käyttää vauvasta oikeaa nimeä jo heti alusta asti, mutta mies haluaisi pitää salaisuutena viralliseen nimenantoon asti. Ja toisaalta, miksi pidettäisi enää pelkät nimijuhlat, jos kaikki sen nimen jo tietäisivät...!

Nimistä: Ihan hirmusti ei vielä olla niistä puhuttu, mutta muutama molempien mielestä kiva vaihtoehto olisi sekä tytölle että pojalle. Mä haluaisin ehkä kolme nimeä, mutta en edes oikein tiedä miehen mielipidettä tästä. Molemmilla meillä on toisena nimenä suvussa kulkenut nimi, joita ehkä pitäisi jatkaa...

Takaisin lepäämään... Mukavaa viikonloppua! :)

Viivi ja Napero, rv 14+3
(Np-ultrassa hoitaja laski yhdellä päivällä väärin, tuo on nyt oikein.)
 
Hena ja papunen
Huhuuuu!! Missäs kaikki Wabbari-siskot luuhaa näin viikonloppuna?

Eilen oli kyllä aivan upea päivä sään suhteen, melkein uskallan sanoa että oli keväistä... Kävin serkun kanssa shoppailemassa, mukaan tarttui pinnasänkyyn kiinnitettävä mobile ja vaunujen hyttysverkko. Katselin myös hoitolaukkua vaunuja varten, mutta kyseisessä liikkeessä ei ollut mieleistä. Itse asiassa, serkkuni lupasi hankkia sellaisen minulle lahjaksi. Hyvä idea, niin tuleepahan sitten jotain hyödyllistä. Täytyykin alkaa vähän vihjailemaan sukulaisille, mitä voisi kenties tuoda lahjaksi, niin ei sitten tule kasaa 56 koon vaatteita, joista ei puoliakaan ehditä pitämään. Ennemmin sitten isompaa kokoa ennakkoon, jos nyt välttämättä haluavat vaatteita tuoda.

Hmm, kyllä minunkin täytyy tässä ensi viikon aikana harkita sitä saikkua. Olen nyt nimittäin huomannut suunnattoman eron arki- ja viikonloppuöiden välillä. Jotenkin sitä víssiin stressaa sitä töihin lähtemistä, niin tulee sitten nukuttua niin huonosti ja vauva ilmeisesti reagoi myös siihen. Eli potkii koko yön eikä saa itsekään nukuttua. Nyt nämä kaksi yötä ovat menneet todella hyvin, molemmat vauva ja minä olemme saaneet nukuttua täydet yöunet. Täytyy siis pari päivää katsoa alkuviikosta ja tehdä sitten lopullinen ratkaisu.

Voi miten ihanaa oli pestä ja silittää niitä pieniä vauvanvaatteita äitiyspakkauksesta!! Ei yhtään haitannut edes silittäminen, yleensä vihaan silittämistä. Sain kaikki pakkauksen tavarat pestyä ja järjestykseen. Tai no peitto jäi pesemättä vielä, mutta minulla on jo hankittuna peitto jota tulemme vauvalla käyttämään. Äitiyspakkauksen peitto jää varapeitoksi.
Hei, miten mä olin saanut sen käsityksen että ä-pakkaus sisältäisi tuttipullon&tutin? Ehkä joskus aikaisemmin on ollut, nyt ei näyttänyt listalla olevan. Täytyy siis käydä vielä hankkimassa toiset sellaiset (yhdet setit on jo, mutta hyvä olla kahdet). Teinkin tuossa listaa vielä puuttuvista tarvikkeista, ja aika lyhyeksi se lista on käynyt. Lähinnä nyt puuttuu semmoista pikkutavaraa esim. vanut (puikot ja palat), äidinmaidonkorvikkeet, puhdistuspyyhkeet, kestovaippoihin ja harsoihin lisäimuja, ja paketti newborn kertisvaippoja (vaikka tulihan tuossa ä-pakkauksessa muutama). Sitten ajattelin myös hankkia varastoon erilaisia valmisruokia (nuudeleita, pussikeittoja, pakasteaterioita...) että jos alussa ei jaksa/ehdi tsempata ruoanlaiton kanssa, niin on sitten jotain helppoa ruokaa saatavilla.

Miten tämä aika kului näin nopeasti!!

Hena 32+4
 
Piparminttu-Pipsa.
Heipsansaa! :)

Henalle heti alkuun onnittelut äitiyspakkauksesta! :) varmasti mahtava tunne saada se kotiin ja päästä hypistelemään niitä ihania pikkuruisia vaatteita ja muita tarvikkeita! Tuli tuosta vaatteiden silittämisestä mieleen, et pitääkö vauvanvaatteet silittää jokaisen pesun jälkeen??? (Vai kuuluuko se tehdä vain ekan pesun jälkeen...?) Me ollaan nimittäin miehen kanssa maailman laiskimpia silittäjiä ja kauhistuttaa jo nyt ajatus valtavasta pyykkivuoresta, joka pitäisi silittää päivittäin kaiken muun vauvapuuhan lisäksi... *myöntää nolona*

Viivi, toivottavasti pysyt terveenä eikä pöpöt iske sinuun! Voihan se väsymys johtua ihan vain raskaudestakin, kun eikös teidän naperolla ala kohta olla kiivain kasvukausi edessä? Varmasti se väsyttää äitiparkaa. ;)

Mitenkäs Helmiinalla meni pippaloissa? Jaksoitko riekkua muiden mukana vai vetäydyitkö suosiolla sivummalle huilaamaan? :) Tuo sun idea ripsien värjäämisestä ennen synnytystä kuulosti muuten mahtavalta idealta, en olis varmaan itse hoksannut moista. Pitääpä laittaa muistiin, sillä onhan se kiva että näyttäisi edes vähän ihmismäiseltä, vaikka ei ehtisikään meikkaamaan... *minäkö muka turhamainen*...

NimiG: Minulla ja miehellä on molemmilla kaksi nimeä. Piipiäisen suhteen olemme tulleet siihen päätökseen, että poika saa kaksi nimeä ja tyttö kolme. Haluamme ehdottomasti kastaa lapsen ihan kirkollisen kaavan mukaan, vaikka emme mitään uskonnollisia olekaan. Jotenkin se vaan tuntuisi oudolta järjestää pelkkä nimijuhla. Ehkä me ollaan just niitä tapauskovaisia, joita Suomi on pullollaan. Ristiäispaikkaa emme ole vielä päättäneet, minusta kirkkokin olisi kiva. Tähän meidän kaksioon ei kovin montaa vierasta mahdu (eikä niitä ole tarkoitus montaa kutsuakaan) että saa nyt nähdä. Onneksi tässä nyt on aika lailla vielä aikaa miettiä noita asioita. ;)

Mulle on iskenyt hirveä väsymys! Se hiipi oikeastaan tän viikon aikana, ensin väsytti vaan iltaisin, mutta nyt tänäänkin nukahdin sohvalle keskellä kirkasta päivää. Kuvotus on vähentynyt enkä ole oksentanut viikkoon, jee! :) Miten tän väsymyksen kans selviää? Auttaako siihen muu kuin uni ja lepo?

Katselin äsken Missy Momin nettisivujen äitiysvaatetarjontaa. Ah, olipa aivan ihania toppeja ja hameita! :) (Harmi et hinnatkin oli aika ihania liikkeen pitäjien kannalta...) Olispa mullakin jo sellanen masu, et niitä vois käyttää... Meillä on tiedossa ainakin yhdet häät ensi kesänä eli pakko on hankkia jotain juhlavampaakin äitiysvaatetta. Niiden häiden aikaan olen... hetkinen... suunnilleen 25.raskausviikolla eli Syysmarjan tämänhetkisissä lukemissa. Silloin masu on kai jo selvästi näkyvissä? (Tokihan tuo on yksilöllistä mut noin niinkun suunnilleen)

Voih, koirat pitäs viedä pihalle ja lenkille. Pelottaa vain kun tuolla on niin liukasta.

Mukavaa sunnuntai-illan jatkoa, muistakaahan Idolssit! :)

PP ja Piipi rv 8+4





 
Hena ja papunen
Heti vastaan Pp:lle. Eihän niitä vaatteita pakko ole silittää ollenkaan!! Varmaan jää minultakin pois jossain vaiheessa (en todellakaan pidä silittämisestä). Silittäminen vaan vähän pehmentää vaatetta, ja ajattelin että on vaavin mukavaa saada ylleen pehmeitä vaatteita. Kun huuhteluaineitakaan ei suositella käytettäväksi.
 
Lumi81
No iltaa!

Olen taas viettänyt hiljaiseloa vähän aikaa :) Raskaus-uutisessa on ollut sulattelemista kerrakseen. Mies on onnessaan ja ollaan kerrottu jo läheisille.

Siitä vauvan vaatteiden silittämisestä... minä inhoan silittämistä!! En koskaan vaatteita silitä, muuta kuin juhlavaatteita. Verhoja kans silitän ja jotain liinoja...Mut vauvan vaatteet oon vaan pessy ja viikannu.

Meillä ei oo nimistä vielä tietoa. Eikä varmaan tarvikkaan vielä olla :) mies toivoo poikaa.. kirkossa mäkin ajattelin että ristiäiset pidetään, vaikka meillä onkin ihan tilava kolmio, niin eipähän paikat sotkeudu kun kahvituksenki voi järjestää siellä kirkolla. ja eikös se kirkko paikkana oo ilmainen??

Muaki jo kiinnostaa se äitiyspakkaus!! Vaikka siihen on vielä aikaa kun sen saa...kyllä se käy mielessä et mitähän siellä kaikkee on. Aika paljon se sisältö on varmaan muuttunu siitä kun esikoistytön sain. (2002).
Onko joku nettisivu missä ois nähtävillä tän vuoden pakkaus?? Vai mikä pakkaus mulle tulee jos vauva syntyy lokakuussa?

Sitte vähä omia tuntemuksia: Nyt siis menossa rv 5+1 (vasta!! äääk...aika menee hitaasti) maha on kyllä TOSI turvonnu! näyttää niiku oisin viidennellätoista viikolla tai jotain..Tulee vaan väkisinkin mieleen et jos tulee kaksoset. Mut kyllähän se maha näkyy aikasemmin toisessa raskaudessa...tai sit se on vaan sitä turvotusta. Oikeesti, en meinaa pystyä enää töissäkään salaamaan.
Väsyttää aika paljon, päivittäin pitää nukkua päikkärit. Iltaisin palelee, oon nukkunu huppari päällä yöt. Muuten vaan tukkoinen olo ja hieman ruokahaluttomuutta. Pahaa oloa ei ole ollenkaan vielä. Toivottavasti ei tulekkaan!! Tissit tuli kipeiksi pari päivää sitten ja nännit on isontunu.Mahassa nipistelee edelleen.
Onko muuten normaalia, tai oliko teillä aluksi semmoista että kohtu ois niiku arka ku kädellä painaa?? Mulla tuntuu tuo oikea puoli aralta ku painaa ja välillä käy tosi kipeetä, tonne ihan nivuseen...pelottaa et on joku kohdun ulkopuolinen tms...
Muutenki pelottaa että on tuulimuna.

PP! Sullahan oli kans jotain tuulimuna-pelkoja?? muistanko oikein?? Miten pääsit sen pelon yli?? Ootitko vaan kiltisti ultraa vai mitä?
Mulla on se ultra vasta 21. pvä tätä kuuta eli rv 7+4. Ei jaksais millään oottaa!

Kävin kaupasta ostamassa jauhettua inkivääriä, se kuulemma auttaa aamupahoinvointiin jos laittaa esim viilin päälle. Sit on jäisiä mansikoita pakkasessa myös. :) toivottavasti ei tuu pahaa oloa kauheesti..... en haluais olla töistä pois.
 
Tyrni1
Pitkästä pitkästä aikaan sain aktivoiduttua. Töissä on ollut niin kova vauhti päällä ja reissupäiviä on pukannut niin, että en ole yksin kertaisesti saanut aikaiseksi kirjoittaa kuulumisia.
Täällä mennään nyt siinä 27 viikon paikkeilla ja painoa on tullut 8kg ja välillä se ahdistaa. Pitäisi ajatella niin, että tämä kuuluu asiaan, mutta aina välillä turhamaisuus nostaa päätään ja alan tuijottamaan reisiä tai sitten kylkiin tulleita "ulokkeita". Kai niistä sitten aika pian pääsee eroon vauva syntyy.
Onko teidän kätilöt ihan ok? Mun kätilö on periaatteessa ok, mutta mitä suurta asiantuntijaa hän ei minun silmissäni edusta. Hän kertoo aina omia kokemuksiaan ja siinä ne minun neuvolakäynnit sitten menevätkin. Onneksi ei ole ollut mitään ongelmia tai oireita, sillä en olisi ihan varma siitä, että hänen asiantuntevuus tai keskittyminen olisi silloin riittävä. Yhden kaveri vauva oli perätilassa ja alettiin miettimään sitä, että leikataanko hänet -noh tämä kätilö sitten tunnusteli ja totesi: "kyllä se on nyt kääntynyt, tunnen selvästi." Onneksi eivät uskoneet ja vaativat ultraa ja niihän se oli, että ei vauva ollut mihinkään kääntynyt. Muutenkin minun aikoja on peruttu useasti ja monen muunkin. Hänen miehensä tekee reissuhommia niin hän sitten aina peruu aikojaan kun miehensä onkin matkoilla. Noh, ehkäpä minä olen vain liian kriittinen.

Vaunut on jo käyty ostamassa ja oli se vain ihan uusi viidakko selvitettäväksi. Kaikkia tosi hienoja juttuja ja jopa luxustakin tarjolla. Huh, ostin vaunut sen perusteella mitä ystäväni kertoivat omistaan ja sitten mitä niitä itse sain heidän kotonaan testailla ja katsoa. Eiköhän nuo ihan hyvät ole. Mitkä vaunut te olette ostaneet? Minä ostin Teutonia Prestiget.

Lastenhuoneeseen on tullut jo hankittua pinnasänky, hoitopöytä ja matto ja verhot, mutta kyllä sitä vielä pitää kaikkea hankkia. Vielä ei ole tullut sellaista olo, että voi kumpa aika menisi nopeammin, mutta eiköhän huhtikuussa jo rupea tuntumaan siltä.

Ootteko jatkaneet liikuntaharrastuksianne vielä ihan normaalisti? Mä olen jatkanut kaikkia niitä mitä olen ennen raskautta tehnyt mutta uutena olen aloittanut uimahallissa käynnin. Se tuntuu aika veikeeltä masussa.

Pikkuinen potkii jo tosi kovaa ja kun mulla on sellainen työ, että joudun esiintymään ihmisten edessä melkein päivittäin niin on välillä ollut naurussa pitelemistä kun vatsa on pomppinut ja hytissyt ja osa kuuntelijoista on vain tuijottanut vatsaani suu auki ;o).

Mulla on lääkäriaika ensi viikolla ja onneksi se lääkäri on sellainen tosi asiallinen ja kuulema tosi pätevä. Saa taas kysellä kaikkea sillä mulle on esim tullut muutama aika kipeä suonikohju. Onko muille tullut niitä?

Mutta enköhän minä taas jatka työjuttuja, joten heipat kaikille ja tosi hyviä vointeja.
 
Piparminttu-Pipsa.
Piti vielä tulla tänne kurkkimaan sauvakävelylenkin päätteeksi. Laitoinkin tuon nuoremman hauvan miehen mukaan juoksemaan ja jätin vanhemman kotiin lepäilemään. Itse otin sauvat kainaloon ja niitten kanssa olikin turvallista painella menemään. :)

Hena ja Lumi, suuret kiitokset tuosta silitysasian valaisemisesta! ;) Nimittäin kaikki mun tuntemat äidit on innoissaan (!) silittäneet kaikki (!) vauvanvaatteet ENNEN vauvan syntymää. Sit synnytyksen jälkeistä tilannetta en oo kenenkään kohdalta nähny... Elikä tuon perusteella kuvittelin, et kaikki vaatteet on aina silitettävä hamaan loppuun saakka, ettei vauvan iho vain kulu vereslihalle. ;) Ymmärrän hyvin, et hyvähän ne on varmaan muutaman kerran silittää, et pahin jäykkyys ja karheus häviää. Mut jotenkin ne vaatteet tuntuu uusinakin niin pehmeiltä ja ihanilta... :)

Lumi, itseasiassa pelkään vieläkin et Piipiäisellä on vieläkin joku hätänä... Nyt en enää epäile tuulimunaa, kun se on siis osoitettu perättömäksi. Mutta jotenkin tää raskaus tuntuu niin epätodellista, kun mitään "kunnon" oireita ei ole ekä Piipi tietenkään vielä ilmoittele oikein mitenkään olemassaolostaan. Odotan niin kovasti uutta ultraa ja sydänäänien kuuntelua, että! Mun kohdalla pitäis nimittäin olla suunnilleen niin, et oksentaisin 24/7 et uskoisin olevani raskaana. ;) Mutta siis siitä tuulimunapelosta, yritin vain olla ajattelematta asiaa. Ja sit jossain vaiheessa mulle tuli sellanen rauhallinen ja luottavainen olo. Yleensä en siis ole lainkaan uskonnollinen, mut yhtenä yönä mun päähän ei mahtunu muuta kuin Isä meidän-rukouksen kohta: TAPAHTUKOON SINUN TAHTOSI. Eli päätin (päätän yhä) luottaa siihen, että tapahtuu niin kuin on tarkoitus. Oli se sitten hyvin tai huonosti.

Apua, nyt iski himo kaakaoseen! Onko teillä muilla ollut minkälaisia pakkomielteisiä himoja? Mulla on ollut oikeastaan kokoajan hirmuinen himo erilaisiin tuoremehuihin. Mies vain pyörittelee päätään, kun raahaan kaupasta ties minkälaisia mehutörppöjä ja purkkeja. Ja sipsejä tekee kans kokoajan mieli. Onkohan mulla joku suolojen puutos tai jotain?

PP nälkäisenä...
 
Syysmarja
Huomenta!

Kivaa kuulla Lumista ja Tyrnistäkin =) ja Tyrni jo noin pitkällä,hui!

Pp: massu kyllä näkyy aivan hyvin näillä viikoilla, joten todellakin tarvitset jonkun/jotkut ä-vaatteet niihin häihin =) mutta suosittelen, ettet hirveän aikaisin osta/hanki sitä asua, koska mulla ainakin massu on kasvanut sitä vauhtia, ettei kaikkein kireimmät ä-vaatteet -siis pienimmät, mitä ostin -enää menisi päälle.

Peppi: meillä ainakin kastetaan vauva kirkon jäseneksi, saa sitten itse vanhempana päättää, eroaako vaiko ei ja haluaako jotain muuta. Ei olla mitenkään kiihkouskovaisia - Pp:n sanoja lainatakseni tosiaan enemmänkin noita tapauskovaisia- mutta silti jotenkin meille "sopivaa" kastaa lapsi. Ristiäiset tulee olemaan meillä kotona, vaikka pienet tilat onkin. mutta kun pienet juhlatkin halutaa, niin mennään sitten tilojen mukaan =) ja koska kesällä nämä ristiäiset tulevat olemaan, ehkä ulkonakin on ihana ilma silloin =)

Mites Helmiinan bileet meni?
Samoin meillä mies on huomattavasti -ihan niin kuin se ennen olisi koko ajan menossa -vähentänyt noita viikonloppubilettämisiä, itse olen yrittänyt vähän jopa "tsempata" lähtemään, mutta ei kuulemma nappaa =) ja mikäs siinä, mulle sopii kyllä se että istuu mun kanssa kotona.

Kiitokset Henalle ja Helmiinalle ä-pakkausinfosta!!! =)
Kait mäkin sitä EHKÄ tässä kuussa jo odottelen kotiin saapuvaksi, kävin siis pe tsekkaamassa netistä ja hakemus oli vastaanotettu, en kyllä sitten tiedä mikä päivä, mutta ei nyt luulisi että siinä hakemuksen käsittelyssä niiiiin kauan menee, kun hain vielä ihan tulojen mukaan -siis v.2005 -enkä mitenkään muutettujen mukaan =) Malttamaton kun olen, haluaisin sen jo heti kotiin hypisteltäväksi =)
Viikonloppuna koottiin pinnis makkariin *aaaaaah* mä sitä sitten silittelin koko ajan ja huokailin.....mies vaan naureskeli mun huokailuille ja sanoi, että kyllä siihen se täyte tulee hetken päästä, jaksa nyt odottaa! =)

Tyrni: mulla ei ainakaan ole ollut mitään suonikohjuja, toivottavasti vältyn niiltä.

Vauvan vaatteiden silittämisestä: itse ajattelin alkuun niitä vähän silitellä, mutta luulenpa että se jää kyllä aika pian -en hirmuisesti minäkään välitä silittämisestä, vaikka joskus se onkin aika terapeuttista :)

Huoh, kait tässä sitten pitää töihin ruveta, vaikka edelleen se motivaatio on hukassa jossain.
Musta kyllä tuntuu, että nää viikot mataa.....ehkä mäkin sitten 5 viikon päästä ajattelen, mihin se aika katosi?!?!?!

Syysmarja rv 25+0
-tänään otetaan masukuvia =)
 

Yhteistyössä