WAB+ 14

  • Viestiketjun aloittaja Helmiina
  • Ensimmäinen viesti
Hena ja papunen
Iik! Melkein oli pudottu toiselle sivulle.

Äh, on vähän nuhainen olo. Toivottavasti en nyt näille viime metreille taio itselleni flunssaa, muutenkin maistuu ruoka tosi huonosti. Viikonloppu meni ihan löhöillessä, mutta mikäpäs siinä, en mä olis mitään jaksanu kuitenkaan tehdä. Hirvee hinku olis aina lähtee vaikka stadiin tai Itäkeskukseen, mutta kun on puoli tuntia liikkunut niin pitäis jo päästä istumaan.. Tänään on kyllä tavoitteena mennä moikkaamaan yhtä kaveria ja käydä kahvilla. Bussilla kyllä menen, auton ajaminen ei tunnu enää yhtään mukavalta.

Minullakin oli muuten eka nla-lääkäri vasta viikon 20 tietämissä kun kävin yksityisellä ar-ultrassa, jolloin lääkäri teki samalla sisätutkimuksen.

No eipä nyt muuta, lähden vetäisemään päikkärit jotta jaksan illaksi lähteä liikenteeseen.

Hena 34+5
 
Helmiina
Juu täällä ollaan... Viimeiset kaksi viikkoa töissä käynnistyneet ja edelleen kiirettä pitää, joten lyhyesti...

Viikonloppu taas hurahti. Lauantaina käytiin asuntokauppojen innoittamana kiertelemässä huonekalu- ja rakennusliikkeitä. Hyvähän se on jo ajoissa aloittaa suunnittelu, vaikka aikaa on vielä reilut neljä kuukautta... =) Illalla käytiin miehen synttäreiden kunniaksi ulkona syömässä uudessa ravintolassa. Sunnuntai menikin sitten siivoillessa ja leipoessa (lupasin heikkona hetkenä tehdä miehelle täytekakun...)

Nuo neuvolalääkärikäynnit on aika "mielenkiintoisia". Jos käyt yksityisellä, niin menetät oikeuden julkiseen... Multakin kysyttiin rakenneultran jälkeen rv 21 (kävin siis yksityisellä) tekikö lääkäri sisätutkimuksen. Jos olisi tehnyt, niin olisin menettänyt keskiraskauden (rv 26) neuvolalääkärin. Eli kaikessa yritetään säästää...

Ei ehdi enempää tällä kertaa...

Helmiina ja Natiainen 31+5
 
Kk rv 28+3
Iltoja taas! Että pitikin kehua "helppoa" raskautta, nimittäin eikös se vaan meidänkin perheeseen iskenyt se kuuluisa maha/oksennustauti! Esikoinen ollu neljä päivää ripulissa, mutta ei oksentanu, itse taas oksensin launtaista sunnuntaihin kokonaisen vuorokauden tunnin välein...Just kävin vaakassa ja painoa oli lähteny kolme kiloa!! Vauva ainakin voi liikkeistä päätellen hyvin, kovia potkuja tulee onneksi ja usein, ja sehän tuo lie pääasia. Nesteytys ja kevyt ruokavalio nyt avainasemassa. Ja miehellä maha kuralla tämän päivää ollu, eli koko perhe sen sitten sairastaa!
Hankalaa vaan, kun mahallaan makaaminen olis paras asento tässä sairaudessa mutta mites makaat mahallaan jalkapallon päällä!

Voi ku Henalla alkaa jo uhkaavasti loppu lähestyä! Kohta se helpottaa...
 
Syysmarja
Huomenta!

Eilen putkahti sitten postilaatikosta Kelan päätökset! Ä-pakkaus tulee 2 viikon sisällä. =)
Mutta mutta....vähän kyllä tuli HORRORI fiilis tuosta vanhempainrahan suuruudesta!!! Saan käteen kk:ssa about 700-800 egee vähemmän kuin mitä nyt kun palkkaa saan!!!! Tsiisus sentään, miten sillä pärjää!!!!?!?!??!?!?!?

Mites teillä muilla on tuon päivärahan kanssa käynyt?

Soitan tänään Kelaan ja kyselen vähän noista, mutta kyllähän ne sen siellä on osannut laskea....vähän vaan hirvittää, miten elän, kun pelkkiin lainoihin menee jo lähes 600 egeä...siis asunto ja autolaina....*huoh* No, ei kai muu auta kuin kestää tämä, ihanahan se on vauvan kanssa kotona sitten olla, mutta kyllä veti miehenkin hiljaiseksi eilen...sanoi, että nyt on sitten pakko hänenkin alkaa miettiä tuota rahankäyttöä perheen kannalta, ei ainoastaan oman navan ympärillä!
Mistäs sitä sais kesäksi jotain pimeetä töitä, vähän edes?!?!?!? *Syysmarja epätoivoisena ihmettelee vähiä rahojaan*

Kk:lla ikävästi koko perhe sairastaa, tsemppiä! Kyllä se siitä ohi menee!

Samoin täällä tuo autolla ajaminen on yhtä tuskaa, ja siihen päälle kun istut vielä 8 h toimistotuolilla, niin avot! Johan on selkä kipeä! Että sellaista!

Huomenissa on se nlalääkäri, saa nähdä jaksanko ruikuttaa hänelle omaa "huonoa" oloa, vai yritänkö sinnitellä vielä töissä?!?!?
Sijaisestakin on jo valintaa tehty, hän aloittaakin viikkoa aikaisemmin kuin piti, mutten sitten siinä tilanteessa "viitsinyt" pomolle sanoa, että toivottavasti olen täällä vielä silloin :/ itseä vähän kyllä mietityttää, jaksanko tosiaan olla niin pitkään töissä, kun nyt jo tosiaan tää istuminen tuottaa vaikeuksia?!?!?! No, katellaan.

Vaavi ollut aika hiljainen pari päivää, kaippa hällä kaikki ihan hyvin sitten on. Pientä liikehdintää tuntuu nytkin, joten ehkä en ota asiasta mitään stressiä.

Syysmarja rv 27+1
 
Peppi80
Eri aikatauluilla näköjään Kelan toimistoissa käsitellään noita etuusasioita. Minä laitoin paperit palkanlaskennan kautta menemään kolme viikkoa sitten ja äippäpakkaus tuli eilen postiin (en ehtinyt vielä hakea). Muistelen Syysmarjan laittaneen omat paperinsa postiin jo ennen minua?

Äitiys- ja vanhempainrahoista ei ole vielä tullut päätöstä. Toivottavasti ei tule isoja yllätyksiä. Kelan laskurilla sain itse laskien hämmästyttävän suuren nettosumman, joka oli vain noin 500 euroa vähemmän kuin palkasta jää käteen. Laskeskelin sillä pärjääväni ihan mukavasti.

Peppi rv 26+3
 
Syysmarja
Joo, laitoin paperit palkanlaskentaan about 3 viikkoa sitten, joten aika samoihin aikoihin sun kanssassi Peppi =)
ja päätökset tosiaan tulivat eilen postissa.

On se musta aika hassua, että lasketaan nettotuloista tuo päiväraha, josta sitten vielä menee se ennakopidätys, joka on vähintään 20 %!!!!!! että sillä lailla sitten ihmisiä kannustetaan lapsia hankkimaan!

Nyt soitan sinne Kelaan :/ *mrrrrr*

Syysmarja rv 27+1
 
Hena ja papunen
Syysmarja, aika huimalta kuulostaa tuo sinun pudotus! Piti oikein itsekin kaivaa Kelan paperit esiin, ja minä tulen saamaan noin 400 euroa vähemmän kuukaudessa käteen (vähensin veroa 20%). Eli kannattaa ehkä tarkistaa nuo sinun laskelmat.. Minkä vuoden tuloja Kela on käyttänyt laskelmien perusteena? Minulla oli käytetty vuotta 2005, laskin vielä varmuudeksi että olisinko saanut vuonna 2006 sen 20% enemmän, mutta en sentään (palkka nousi viime vuonna, mutta minulta jäi yksi sivutyö pois).


Omaa napaa. Viime yö oli kamala. Kun menin nukkumaan niin alkoi aivan kamala närästys heti kun laskin pään tyynyyn. Kaksi kertaa kävin oksentamassa kun vatsasta tuli kaikki ylös niin vauhdilla. Valvoin noin puoli kahteen asti istuen kaikilla tyynyillä tuettuna. Heti kun yritinkään laskeutua vähääkään makaavaan asentoon niin lähti polttava tunne vatsalaukusta nousemaan kohti kurkkua. Yritin siinä sitten lukea. Siihen olin kuitenkin lopulta nukahtanut ja valunut vähitellen makaavaan asentoon. Ette usko miten ihanaa oli kun heräsin sitten joskun viiden aikoihin ja tajusin ettei enää närästänyt/oksettanut. Nyt jää kyllä kaikki vähääkään närästävät ruoat syömättä kunnes olen synnyttänyt! En enää ikinä halua kokea tuota! Epäilen aiheuttajaksi eilisiltaisen kahvin (klo 18 aikoihin) ja iltapäivällä ruoan seassa olleen sipulin.
Ja se nuha tekee tosiaan tulojaan, kurkku on kipeä, nenä vuotaa ja yskittää. Jee.

Plääh!

Ja Kk:lla sairastetaan myös.. Tuntuu siltä että nämä lopputalven/alku kevään taudit on aina todella ärhäköitä.

No joo, lähden tästä lepäämään.

Hena rv 34+6
 
Piparminttu-Pipsa.
Talviset terveiset täältä pakkashuuruisesta Itä-Suomesta!:) Hiihtolomaa tässä vietän ja nautin ihanista vapaapäivistä. Hihtämäänkin olen ehtinyt jo kahdesti, pitäähän sitä entisenä kilpahiihtäjänä vähän muistella vanhoja taitoja. ;) Tänään lähden shoppailemaan kaverin kanssa, kivaa! Olispa aina loma... :)

Täällä on ollut näköjään juttua äitiyspäivärahasta. Kysynkin nyt teiltä viisaammilta, et mitenkähän mun ä-raha maksetaan??? Mullahan on siis sellanen tilanne, et 12/06-5/07 olen luokanopettajan töissä ja sit 6/07-08/07 olen ansiosidonnaisella työttömyyskorvauksella. Mistä tuloista Kela siis laskee mun tulot? Tuleeko se 6kk:n sääntö siten, et JUURI ennen äitiyslomaa edeltäneiden kuukausien tulot (jolloin mulle laskettais myös työttömyyskorvauksia?) vai kuluneen vuoden ajalta 6kk:n tulot???? Itse olen ihan pihalla noista enkä löydä Kelankaan sivulta vastauksia. Pitäs varmaan mennä jo tässä vaiheessa Kelaan kyselemään, et osais varautua...

KK, ei kai teillä vain ole se Noro-virus? Kuulin mun työkaverin kauhukertomuksen siitä ja se kuulosti kyllä aivan karmealta taudilta! Voimia ja jaksuja, pian se tauti hellittää! :)

Jännä, kun teiltä monelta on otettu pois noita neuvolalääkäreitä yksityisellä käynnin vuoksi. Minähän kävin kans yksityisellä rv7 ja sillon tehtiin sisätutkimus. Silti sain ihan normaalisti neuvolalääkärin rv11 ja taas tehtiin sisätutkimus eikä kukaan puhunut mitään siitä, et olin jo käynyt yksityisellä. Kaipa se sit tosiaan voi vaihdella hirmuisesti kunnittain. :/

Syysmarja se vielä sinnittelee. Musta sun kannattaa avoimesti ja rehellisesti kertoa sille neuvolalääkärille, millanen sun vointi OIKEASTI on. Eiköhän se osaa sit asiantuntijana arvioida, oletko jo loman tarpeessa. :) *voimahali*

Mulla alkaa olla taas ihan normaali olo. Aamulla pystyy jo avaamaan jääkaapin oven ilman et tarttee pitää nenästä kiinni! :) Eikä iltaisinkaan enää väsytä niin kovasti. :) Nyt vain tuntuu, et mahan pitäis kasvaa heti paikalla näkyviin. *huoh, minäko malttamaton* Onneksi np-ultra lähenee kokoajan, en malta odottaa et näemme taas Piipiäisen. :)

Mukavaa talvipäivää kaikille! :)

PP ja Piipi rv 10+6

 
*Meirami*
Moikka ketjuun!

Hurjasti kirjoitusta sitten viime käynnin :)

Meillä on ollut melkosta kiirusta tässä töiden ohella! Sillä enää alle kuukausi meidän HÄIHIN!!! Hui!
Valmistelut alkaa olemaan aika hyvällä mallilla kait! Onneksi juhlapaikka on niin hyvä, että siitä ei tarvii paljon itse stressata, kun lähes kaikki on valmiina! Vain juhlijat puuttuu :D
Hääpuvun uskaltauduin ostamaan eilen! On aivan ihana, valkoinen A-linjainen venekauluksinen ja laahuksella varustettu mekko! I luv it!

Ikäviäkin uutisia on, sillä miehen mummo kuoli hiljattain, ja hänen hautajaisiaan juhlitaan sitten tasan viikko ennen meidän häitä :( Onneksi kuolema ei tullut yllättäin, mutta kyllähän se silti on surullista.

Syysmarjalle tulee kohta ä-pakkaus :D ihanaa pääset hipeltelemään sisältöä :D

Mua myös vähän hirvittää, kuinka pieneksi tulot menee kun jää lomalle, mutta en millään jaksa vielä alkaa murehtimaan sitä... pitää alkaa jemmaan nuudeleita ja tonnikalaa kaappiin jo varmuuden vuoksi :D

Lumilla oli pahoinvointi helpottanut :D Hienoa että jos niitä multitabseista on todella apua! Sehän on vallankumouksellinen keksintö!!

Ja Pp on hiihtelemässä! Kuulostaa ihanalle, vaikka itse en hiihtämisestä pidäkkään. Mutta ois ihana vaikka hiihtää eväsreppu selässä lähimmän metsän laitaan syömään eväitä ja juomaan kuumaa kaakaota!

Toivottavasti Henalla flunssa ei äidy pahaksi! Nyt vaan lepoa ja vitamiineja!!!

Meillä huomenna Neuvola lääkäri! Pitäkees tytsyt peukkui, että kaikki hyvin!!

Meirami 14+1
 
Syysmarja
No niin, ärrimurri se täällä! Soitin sinne Kelaan, ja kyllä se ihan ok on....hirvittää kyllä ihan tosissaan se, että miten ihmeessä pärjään noin 700 e vähemmällä rahalla....tietty kulutkin vähenee, kun ei tarvii ostaa bensaa joka viikko tankillista. Mutta silti!
Vuoden 2005 tulojen mukaan, ei ole tulot muuttuneet 20 %..ja ennakopidätys mulla samoin se 20 %, mikä on vähimmäismäärä.
No, kait sitä sitten pärjää, kun pakko kerta on. Onneksi on säästöjä, mutta ei silti hymyilytä kovinkaan paljoa.
Taitaa siis jäädä mun hoitovapaa-unelmat tähän paikkaan :(

Pp: aion kyllä olla rehellinen ja kertoa miltä musta oikeasti tuntuu, mutta en tiedä sitä sitten, aionko "värittää" vähän tätä tarinaa, vaiko olen ihan asialinjalla, jos ymmärrätte mitä tarkoitan ;-)
Ja ihanalta kuulostaa sun hiihtoretket, ah ja oih! Tahtois niin itsekin vaikka mäkeen, mutta se taitaa ensi talveen jäädä, ei tässä tilassa ihan siihen hommaan enää uskalla.

Kipeitä näköjään porukka on, koittakaahan jaksaa!! *haleja joka puolelle*

Mää vetäydyn nyt märehtimään tulevaa....

Syysmarja rv 27+1
 
Hena ja papunen
Olo vaan huononee, pakko surffata täällä että pystyy ajattelemaan muuta kun oksentamista. Mä en voi sietää ökäämistä ja teen kaikkeni että pysyis sisällä...

Se päivä kun tullaan toimeen ilman Kelaa.. Olin jo niiiin täynnä niiden säheltämistä ja tiukkaa linjaa opiskeluaikana, mutta pakko vissiin taas yrittää kestää. Onneks sentään mies käy töissä. TÄytyy vielä tässä myöhemmin keväällä laskea veroprosentti uudestaan, ettei vaan tule mätkyjä.

Ihanan näköinen ilma ulkona, liian kylmä vaan. Toivottavasti alkais pian jo lämmetä! Mulla ei nimittäin enää mene oikein mitkään talvivaatteet päälle (ei edes miehen, hän on hoikkaa ja pitkää mallia).. enkä kyllä enää yhdeksi kuukaudeksi aio ostaa yhtään mitään! Kärvistelen vaikka sisällä ja käyn parvekkeella peiton kanssa happihyppelyllä.

oi voi.. *yök*

:-(
 
Helmiina
Todellakin isolta tuntuu tuo Syysmarjan pudotus. Itsekin laskeskelin tuota 400-500 euron laskua nettotuloissa. Siis ei kai tuota päivärahaa nettotuloista lasketa...? Muistaakseni työtuloista vähennetään vain vähennykset (tulonhankkimisvähennykset yms.). Tuon veroprosentin saa muuten kuulemma käydä verotoimistossa muuttamassa, se 20 % ei ole välttämätön, mutta aika moni ilmeisesti joutuu joka tapauksessa maksamaan korkeammalla veroprosentilla kuin palkkatuloista... Nyt kun joudutaan asunnonvaihdon takia ottamaan uusi laina, niin meinaan kysyä, jos voisin maksaa ensimmäisen vuoden pienempää summaa tai vain korkoja. Mulle jää kuitenkin jonkin verran voittoa nykyisestä asunnosta, jotka voin laittaa lainan maksuun, joten laina-aika lyhenee. Toisaalta saan ensimmäisiltä kuukausilta täyttä palkkaa, mutta noita muitakin menoja tulee ensi kesänä asunnonvaihdon yhteydessä, ja sitten jos jään muutamaksi kuukaudeksi hoitovapaalle... Onneksi säästöjä on hiukan kertynyt ja mikä olisikaan parempi aika kuin käyttää osa nyt. Mies on luvannut maksaa yhteisistä kuluista enemmän. Onhan tämä yhteinen "projekti"... Niinhän sitä sanotaan, ettei raha tuo onnea, mutta joskus se todellakin helpottaa elämää...

Pp:n kysymykseen päivärahoista en osaa valitettavasti vastata. Missä päin Itä-Suomea olette käymässä? Jos haluat tai uskallat vastata... Itsekin kun ajattelen Itä-Suomessa asuvani, mutta toisaalta tämä on aika iso alue...

Ja Meiramikin on jo hääpuvun hankkinut! Voi ihana! Peukut on ainakin täällä pystyssä huomiselle neuvolalääkärikäynnille... :)

Tsemppiä Kk:n koko perheelle! Muutamalla kaverilla on ollut norovirus ja se todellakin on kestänyt useamman päivän. Täytyy rukoilla, että itse säästyy siltä!

Henan yö kuulosti kauhealta! Itse ajattelin, että mulla on ollut huono yö, kun en nukkunut oikeastaan ollenkaan joskus neljän jälestä, mutta ei se oikein vedä vertoja sun kokemuksille... ;) Nyt kyllä väsyttää aivan mielettömästi ja koko aamupäivän on tullut supistuksia. Ja selkään ja häpyluuhun koskee... Vali, vali... Sinnittelen sitkeästi töissä loppuajan. Toisaalta mun menemisiä ei kukaan pahemmin valvo, joten taidan karata tänään aikaisemmin!

Helmiina ja Natiainen 31+6
 
Syysmarja
Joo, ei sitä nettotuloista lasketa, vaan juurikin noista tulonhankkimisvähennyksien jälkeen...ja mulla kun tuota työmatkaa on, niin matkakulut "mukavasti" pudottaa tuota tuloa...että näin.
Tosi siis on, että käteen saan sellaisen 700 egeä vähemmän kuin mitä palkasta jää, onneksi sentään työnantaja maksaa täyttä palkkaa about 3 kk äitiysloman alkamisesta, jotain positiivista sentään......huuh, kyllä ihan oikeasti "kannustetaan" hankkimaan lapsia tähänkin maailmaan...

Säästöjä on käytettävä, näinhän se on.
Ja mies yrittää kanssa säästää jotain, hänelle se vaan tuntuu olevan erityisen vaikeaa, vaikka suurinpiirtein saman verran tienataankin.
No, ans kattoo nyt, kui muijan käy :)

Ja sitäpaitsi, ihanan asian takiahan mä kotiin jään, joten yritän ajatella positiivisesti =)
Kiitti kaikille myötäelämisestä tän asian suhteen, ei muuta kuin eteenpäin vaan!

Meiramin hääpuku kuulosti kivalta! Ja kohtahan ne häät jo onkin, hui sentään! Mihin se aika katoaa...vaikka toisaalta tuntuu, että viikot mataa :)

Ihan oikeasti, massu on ollut täysin hiljaa koko päivän....kait siellä kaikki hyvin on?!?!
Onneksi huomenna lääkäri, sanon sillekin sitten jos vaavi ei tänään mitään itsestään ilmoita, että oliskos mahdollista kuunnella edes sydänääniä, jos ei ultrata :/

On se vaan kumma, miten näilläkin viikoilla vielä jännittää ja hermostuu, jos ei massusta mitään kuulu....olenko kenties ainoa?!?!?!

Plaah, työt ei nappaa ja selkää särkee, taidan itsekin hilpaista kolmen jälkeen kotio.

Niin joo, ja jos rahasta vielä puhutaan, niin tietty mun känny ehkä sanoo sopimuksen irti just nyt!

Syysmarja rv 27+1
 
**minttu
Hei kaikille!

Täällä on vietetty hiljaiseloa flunssan takia. Nyt jo toista viikkoa on sama flunssa päällä. Tänään oli ihan kunnolla kuumettakin, joten kyllä varmaan tämä tästä jossain vaiheessa menee ohi.

Eilen oltiin synnytysvalmennuksessa. Oli kyllä hyvä että mentiin sinne, vaikka nämä neuvolan järjestämtät valmennukset on aikasemmin ollu huonoja. Ton tietysti järjesti TAYS, joten se olikin eri asia. Hieman hirvitti kaikki ne instrumentit, mitä meille näytettiin. Saatiin käpälöidä sitä koukkua, jolla kalvot mahdollisesti puhkaistaan ja nähtiin se anturi, mikä nipsautetaan vauvan päänahkaan. Mies oli ihan hädissään, että meiän pikkusta satutetaan kun sen pääkkyyn kiinnitetään tollanen. Oli se niin huolehtivainen että *huoh*, ihana! kohdunkaulanpuudutusta en kyllä ota, niin hirveeltä näytti se pistoslaite! Kätilö vielä sanoi, että sen onnistumisprosentti ei ole niin hyvä kun esim. epiduraalilla, joten unohdan sen vaihtoehdon ihan suosiolla. Ei sillä että epiduraalin laittaminenkaan olisi helpolta näyttänyt, mutta silti...

Synnytys jännittää ja mietityttää, mutta samalla kuitenkin olis jokova hinku "tosi toimiin". Välillä pelottaa että jos vauvalle sattuu jotain tai itselle, mutta sitäpä ei voi etukäteen asiaan varautua. Miehelle olen jo selostanut miten pitää toimia jos vauva viedään teholle... Sen on oltava mukana ja seurattava kun haukka, mitä pikkuiselle tehdään. No joo, taidan kuitenkin hätäillä turhaan.

Minä en itseasiassa tiedä paljonko mulle tulee tota äippärahaa kuussa. Palkka ei mulla mikään erikoinen ole, joten tuskin on tuo tukikaan. Asuntolainaan ja autoon menee kuukaudessa se vähän alta tonni kuussa joten ei se nyt niin halpaa se elämä ole. Onneksi mies kuitenkin on suht hyväpalkkaisessa työssä, joten en usko, että kuolen nälkään. Meillä on aina ollut seurusteluajoista lähtien yhteinen tili, joten vauvan tulo ei raskauta mun lompakkoa sen enempää kuin miehenkään. Tämähän on meidän yhteinen hanke muutenkin. (En halua kritisoida niitä joilla talous on erillään, tämä vaan toimii meillä hyvin.)

Voih, Meiramihan elelee jänniä aikoja. Häät *oih*, muistan omat hääni kuin eilisen päivän. Onnea jo etukäteen!:)

Hena, täälläkin alkaa nukkuminen olla tukalaa. Kääntyminen sattuu ja välillä en saa unta millään kun jalkoja pakottaa. Sitten vielä tämä flunssa. Vauva ei onneksi viimeaikoina ole paljon rymynnyt kesken yön. Viime yönä menin nukkumaan klo 02:39. Siihen asti siivoilin tyäöhuonetta, koska hermostun vaan itseeni kun pyörin monta tuntia sängyssä. Välillä pelottaa, kun ihmiset lupaa että nukkuminen onnistuu aina vain huonommin ennen h-hetkeä. Mihin saakka voi enää nukkua huonommin?!

Nyt nousen tästä koneelta, selkää alkaa särkeä. Anteeksi omanapaisuus.

Minttu & Pikku-Ihku 34+3
 
Lumi81
Huomenta!
Pikaisesti kirjotan ennen töihin lähtöä..

Pahoinvointia ei ole ollut ollenkaan sen jälkeen kun aloitin ne inkivääri-tabut. :) jee!! Muita oireita kyllä on että kaippa siellä massussa kaikki on hyvin..

Meillä on tänään iltapäivällä se varhaisultra!! jännittää aivan kamalasti et onko siellä mitään..!!!! Pitäkää peukkuja!! Tuun sit illemmalla kertoon et miten meni. Onneks mies tulee mukaan!

Lumi & Aape rv 7+4
 
Hena ja papunen
Huomenta vaan! Paljon pirteämpänä täälläkin paremmin nukutun yön jälkeen. Huono olo on selätetty ja jäljellä vain nuhainen nenä ja kipeä kurkku. Vähän ehkä yskittääkin. Täytyy tänään katsoa nouseeko kuume.
Nukkuminen on jo tosiaan taidetta, ja päikkärit voi tässä vaiheessa unohtaa, muuten ei yöllä saa nukuttua sen vertaa. Jos sellaisina parin tunnin pätkinä saa yönsä nukuttua, niin voi olla tulokseen tyytyväinen. Yhteensä unta saan varmaan noin 7 tuntia. Kyllä sillä tuntuu pärjäävän, kun on tämä fyysinenkin rasitus jäänyt vähemmälle.

Lumelle peukut ultraan!

Aika jännää on ollut lukea sivussa tuota maaliskuun ketjua, jossa monella alkaa olla todella viime hetket käsillä. Ja sitten tajuaa, että minähän olen itsekin samassa tilanteessa jo parin viikon päästä!! Nyt rupes jännittämään.. No ei vaan, kyllä tätä mahaa on jo katsellut tarpeeksi kauan. Ja siksi toisekseen haluaísin jo niiiiiin nähdä vauvan. Vauvan, joka taas aloitti aamujumpan. Minulla ei ole edelleenkään liikkeet mahassa vähentyneet! Mukula vekslaa ja vaihtaa kylkeä, venyttelee ja jumppaa monta kertaa päivässä! Maha on välillä ihan toispuoleisen näköinen kun vauva oikein innostuu.

Jeps, kaveri on tulossa käymään, täytynee vähän siistiä paikkoja.

Hena rv 35 (!!)
 
Helmiina
Eilen karkasin kotia jo puoli kolmen maissa ja nukuin pari tuntia ja heti oli parempi olo! Tänään taas töihin kävellessä oli hiukka vaikeuksia. Ilmeisesti iskiaskipu vaivaa... Joka päivä joku uusi vaiva! No ainakin huomisen ajattelin viettää taas kotosalla, kun on neuvola, niin joutuisi edestakaisin pakkasessa kävelemään... Juu tiedetään, tekosyy... :)

Syysmarja, et todellakaan ole ainoa, joka hermoilee. Minä varmaan hermoilen siihen asti, kun saan Natiaisen rinnalle. Ja toisaalta siitähän se hermoilu saattaa vasta alkaakin, mutta hiukan toisella tavalla...

Henalle ja Mintulle tsemppiä sairasteluun! Meillä olisi synnytysvalmennus lauantaina myöskin sairaalan järjestämänä. En itse asiassa edes tiedä onkohan täällä mitään neuvolan järjestämiä. Ei ainakaan ole vielä puhuttu neuvolassa mitään. Toivottavasti tuosta on jotain hyötyä. Miehen exä on kätilö, joten kuulemma ainakin teoriassa on synnytys hallussa... :)

Tultiin miehen kanssa siihen tulokseen nyt kuitenkin, että on varmaan pakko ostaa se pinnasänky jo nyt. Uuteen asuntoon muutetaan varmaan joskus heinäkuun lopussa ja Natiainen on varmaan jo liian iso äippäpakkaukseen siihen asti... :) Mietittiin, jos laitettaisiin pinnasänky oman sängyn ja seinän väliin "sivuvaunuksi", niin veisi vähiten tilaa. Minkäslaisia sänkyjä te olittekaan ostaneet? Kehukaa vähän omia valintojanne. :) Saako teillä sen yhden laidan laskettua tai kokonaan irti?

Lumelle bd ultraan!

Helmiina ja Natiainen rv 32
 
Hena ja papunen
Heti pitää tulla kehumaan omaa pinnistään, eli meillä on tämä:

http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=620&valikoimaid=9

Siis Drewexin Laura-pinnis, ostettiin juuri tuolta Lastentarvikkeesta. Toinen laita laskettavissa ja pohja menee kolmeen tasoon. Pyörät alla. Meilläkin juuri tungetaan pinnasänky meidän sängyn ja vaatekaappien väliin (toisella puolella on ikkunat, ja niistä voi vielä keväällä vetää). Pyörät siksi juuri hyvät, että saa sängyn sitten vedettyä pois vaatekaappien edestä. Minä halusin nimen omaan tämän sängyn juuri tuon reunan laskettavuuden vuoksi. On sitten helpompi sängystä silitellä vauvaa, ja saa niinkuin "perhepedin" tavallaan (vauva on vähän korkeammalla kuin meidän sänky). Mutta varmasti on muitakin pinniksiä vastaavilla ominaisuuksilla, itse tykästyin väriin.
Mutta siis vekslaamiseksi menee meilläkin alussa tilan puutteen vuoksi, ja tosiaan kun vasta elokuussa päästään muuttamaan niin olisi äitiyslaatikko ollut jo liian pieni peti.

Nyt syömään, kiljuva nälkä! Taitaa siis jo tauti hellittää.. ulos en kuitenkaan vielä tänään aio uskaltautua, kamala pakkanen!!
 
Limee
Kiirettä on pitänyt ja vihdoin ehdin istahtaa koneen ääreen ja kirjoitella kuulumisia.

Pikaista paranemista Henalle ja Mintulle!! Toivon tosiaankin, että itse säästyisin flunssalta. Kaikki jotka sen ovat saaneet varoittavat, että kauan saa sitten sairastaa, jos kerran aloitta, sen verran sitkeää sorttia nyt jylläävä flunssa on.

Kuinkas Lumin ultra meni?

Meiramilla tosiaan pian häät! Kota olla stressamatta kaikkien järjestelyjen kanssa, vaikka tiedän, että on tuhat ja sata asiaa hoidettavana ennen h-hetkeä. Onnittelut täältäkin jo etukäteen.

Eilen oli neuvola ja kaikki oli kunnossa. Nyt ei otettukaan kuin pissa, joka puhdas, verenpaine 103/70, paino oli noussut parikiloa eli niihin lukemiin mitä oli ensimmäsellä käynnillä.Hb, verensokeri otettiin silloin viimeviikolla, kun jouduin käydä siellä sen huimauksen takia. Sf mitta mitattiin ensimmäistä kertaa ja oli 17cm eli ihan ylä käyrillä mennään, mutta kovasti sanoi, että tasaantuu keskikäyrälle jahka päästään vähän pidemmälle, senhän näkee sitten. Vauvan syke oli 140. Liikkeitä en ole vielä tuntenut, joten ei tainnut jokin aika sitten tuntemat elohiiret nivusessa olla vauvan liikkeitä. No eiköhän ne pian ala tuntumaan.
Eilen kiertelin kaupungilla mammahousuja, mutta yksiäkään kivoja en löytänyt. H&M oli ainut paikka mistä edes sellaisia löysin. Täytyy käydä vielä katsastamassa toisen lähellä olevan kaupungin tarjonta. Pakko pian saada jotkin, sillä omista housista pitää pitää jo nappia auki, että sopivat jalkaan.
Lastentarvikeliikeeseen eksyin myös ja vaunuja kävin taas katselemassa. Kovasti myyjä suositteli Teutonian Mistral yhdistelmävaunuja, sillä itsellä oli sellaiset. Tuntuu, että sitä vaikeampaa on tehdä päätös mitä enemmän käy katselemass ja tietoa hakemassa.

Nyt täytyy mennä laittamaan jotain sapuskaa, nälkä kurnii jo niin vatsassa..

Limee 18+4
 
Lumi81
Ultrassa käyty!
Käytiin siellä varhaisultrassa. Ja hyviä uutisia!!
Siellä se pieni sydän sykki tuhatta ja sataa ja sikiö oli sentin mittainen. Näytti lähinnä rusinalta :) Vastasi viikkoja. Kaikki siis hyvin! Ja yksi sikiö oli, ei kahta.

Kylläpä helpotti! Se lääkäri ei uskonu ku sanoin että ne inkivääri-tabletit auttaa pahoinvointiin :) Se oliki semmonen vanha mies....

Sit se lääkäri sano vielä että ku tällai kahdeksannella viikolla kaikki on kunnossa ja sydän sykkii niin on vaan 1% mahdollisuus keskenmenoon, eli 99% varmuudella raskaus menee loppuun asti hyvin. aika uskomatonta..?? Luulin että keskenmenon riski laskee johonki 10-20%, mut ihan hyvä vaan. Kyllä mä luotan siihen lääkäriin. Se oli joku erittäin pätevä montakymmentä vuotta alalla ollut naistentautien erikoislääkäri. Sen sana on laki! :D

Lumi & Ihan-oikeasti-olemassa-oleva Aape rv 7+4 :D

Nyt raskaus konkretisoitui miehellekkin! Jee!
 
*Hena*79
Hena täällä iltaa, vaihdoin tuota minun nimimerkkiä. Tuntui jotenkin niin oudolta puhua enää papusesta.. Ja jotenkin hönttiä oli myös kommentoida minkään muun ketjun juttuja.

Onnittelut Lumille ultrasta!!!! Tosiaan, kun sydämen syke on saatu näkyviin niin todennäköisyys keskenmenolle putoaa huimasti.
Oletteko muuten sattuneet uutisissa lukemaan/näkemään siitä Floridalaisesta pikku ihmeestä, joka syntyi viikolla 21 viime lokakuussa ja pääsi nyt sairaalasta kotiin! Aika liikuttavaa ja uskomatonta!

Hyvä kun Limeelläkin kaikki ok. Noista liikkeistä: itse tunsin niitä ensimmäisiä melko aikaisessa vaiheessa, muistelisin viikojen 17-18 tienoilla. Mutta liikkeitä ei tosiaan tuntunut päivittäin, meni välillä pitkäkin aika etten tuntenut yhtään mitään. Vasta joskun rv 22 jälkeen liikkeet alkoi tosiaan erottaa ihan joka päivä.

Jaa, mulla tais olla joku "wanna be" flunssa, kun tuntuu jo nyt niin paljon paremmalta.. Tänään ei ollut enää edes kuumetta ja kurkkukin tuntuu vähitellen paremmalta. Huomenna otan vielä kyllä iisisti, ihan vaan jo näiden pakkastenkin takia. Onneksi viikonlopuksi on luvattu vähän lauhtuvaa. Auts, supistus.. maha meni ihan palloksi..

No joo, taidan tästä painella pehkuihin hyvän kirjan kanssa..

 
Piparminttu-Pipsa.
Hurjasti onnea Lumille ihanista ultrakuulumisista! :) Tosi mahtava juttu, että siellä se pikkuinen Aape köllötteli! Varmasti se setä osaa asiansa, jos on niin kauan alalla ollut. Tuli ihan se oma varhaisultrakäynti mieleen, ei siitäään ole kuin kuukausi aikaa. Eli voin kyllä hyvin eläytyä sun fiiliksiin Lumi! *pomppii onnellisena kaverin puolesta*

Limee, kiva kun sullakin oli kaikki hyvin neuvolassa. :) Hui, varmasti ihanan jännää odotella ekoja liikkeitä! Kohta kai ne sulla alkavat tuntua... :) Onnea mammahousujen metsästykseen! Itse kävin eilen ostamassa hieman isompaa kokoa olevat stretsimäiset housut HM:ltä kun tuntuu että farkut puristaa ja painaa varsinkin jos istuu kauemmin. Mut varsinaisiin mammahousuihin taitaa olla vielä matkaa...

Mun piti jo aiemmin kirjoittaa noista liiveistä. Eli siis miten ihmeessä teidän ryntäät on pysyny samankokoisena raskauden ajan???? Siis että miten vasta nyt hankitte isompia liivejä???? *kateellisena hämmästelee* Mulla on nimittäin normaalisti 75C kuppi, mut arvatkaas vaan missä nyt jo huidellaan.. 75DD lukee lapussa! Järkkyä! Sanoinkin eilen mun kaverille, et tätä menoa loppuu koot meikäläisen liiveistä. Kuulemma 75H on olemassa. Ja 75J... Kuulostaa TOSI kamalalta! Ei kai nää rinat voi loputtomiin kasvaa???? *Pp epätoivoisena*

Hei, tähän väliin pikku kevennys. Kerroin tässä pari päivää sitten mun lapsuudenystävälle (mies) olevani raskaana. Arvatkaa mikä sen eka kommentti oli... "MITÄ? OLETKO AIVAN VARMA?!?"

Täällä olo on mainio, tänäänkin kävin hiihtämässä. Väsymyskään ei enää hirmuisesti vaivaa. Ja tänäänhän mulla alkoi 12.viikko, jee! :) Vielä vajaat pari viikkoa np-ultraan. Onkohan se muuten liian myöhäinen ajankohta mitata sitä niskaturvotusta? Kun sillon mulla on jo 14.viikko menossa! Jostain luin, et parasta olis mitata sitä 11. tai 12.viikolla...? HJÄLP!

Jeps mut nyt nukkumaan. Hyvää yötä ystävät!

PP ja Piipi rv 11+0
 
*Meirami*
Moikka moi :)

Täällä käytiin eilen neuvolassa, ja kaikki hyvin. Saatiinpas ekan kerran kuunnella pikkusen sydänäänetkin, siellä pikku sydän jyskytti ja syke oli siinä 155-160. Hihii hi hii!! Ehkä tässä taas jonkinaikaa jaksaa taas uskoa, että sieltä on vauva tulossa :D Oma paino oli vähän tippunut, mutta muuten kaikki niinkuin pitääkin.

Lumella ihania ultra uutisia :D Ihanaa odotusta siis edessä päin <3

Heh, aivan huippu tuo PPn kaverin kommentti :D Mitäs tuohonkaan enää paljon voi vastata. Tuskin se np ultra liian myöhään on, eli eiköhän ne saa sen mitattua, niillähän on sellaset taulukot mistä katsovat minkäverran turvotusta saa olla milläkin viikolla...

Mä meen vielä myös vanhoilla liiveillä, pikkasen on pienet, että kokoa isommat pitäis ostaa, mutta en nyt raskii, kun ei tiedä koska sitten taas koko muuttuu, ja kun nykyisetkään ei NIIIN pahasti tunnu pienille.

Pitää varmaan kokeilla hetki tehä töitä :(
 

Yhteistyössä