WAB+ 15

  • Viestiketjun aloittaja *Hena*79
  • Ensimmäinen viesti
*Hena*79
Synnyttäneet:
26.10.06 Anna vm82, ensimmäinen POIKA 26.10 3140g 50cm
26.10.06 Aurora vm80, toinen (tyttö 03/05) POIKA 27.10 3810g 51cm(?)
8.11.06 Mari vm83, ensimmäinen POIKA 3.11. 2890g 49,5cm
10.12.06 Kira vm76, ensimmäinen TYTTÖ 26.12. 3780g 52 cm
1.2.07 Aqua vm76, ensimmäinen POIKA 25.1. 2850g 48cm

Odottajat:
28.3.07 Hena, vm79, ensimmäinen
31.3.07 Minttu, vm85, ensimmäinen
18.4.07 Helmiina, vm77, ensimmäinen
2.5.07 Tyrni1, vm75, ensimmäinen
11.5.07 Kk, vm84, toinen (poika 09/04)
21.5.07 Syysmarja, vm80, ensimmäinen (km 6/06)
26.5.07 Pikkutiikeri, vm80, ensimmäinen
26.5.07 Peppi, vm80, ensimmäinen
23.7.07 Limee, vm82, ensimmäinen
30.7.07 Viivi, vm78, ensimmäinen
19.8.07 Meirami vm82, ensimmäinen
12.9.07 Piparminttu-Pipsa, vm83, ensimmäinen
6.10.07 Lumi81, vm81, toinen (miehelle ensimmäinen)
 
*Hena*79
Pistetäämpäs uusi ketju kehiin kun meni taas se sata rikki edellisessä.

Eipä oikeestaan muuta tällä kertaa, vatsa edelleen ihan sekaisin ja semmoinen nuhainen olo. Ihan pikkasen lämpöä.. Täytynee kuitenkin huomenna pirauttaa neuvolaan, tänään missasin puhelintunnin.

Hena 35+1
 
Viivi pikaisesti
Tässä samalla naputtelen muutaman sanan kun katselen Lostia...
En ole muutamaan päivään ehtinyt mitään kirjoittelemaan, mutta meillä täällä on kaikki hyvin ja ennallaan.

Eilen sain jonkun ihmeellisen tarmonpuuskan ja kävin kirpparille viemistä odottelevien kamojen kimppuun. Luetteloin jo kaikki, vielä pitäisi hintalaput kiinnittää. Lauantaista eteenpäin varasin pöydän. Tavaraa on niin paljon, että jos puoletkin menee kaupaksi, niin jäädään hienosti omillemme pöytämaksun jälkeen. Tää on eka kerta varmaan kymmeneen vuoteen kun myyn vanhoja tavaroita kirppiksellä. :)

Ai joo, sitähän mun pitikin kehuskella, että taisi ehkä mahdollisesti tuntea Naperon liikkeitä sunnuntai-iltana!!! :) Samoin maanantaina ja tiistainakin. Tuntui vähän sellaiselta kuin joku olisi kevyesti sormella töykkinyt tai jotain... :´)

Nyt pitää lopetella, anteeksi omanapaisuus! Yritän ehtiä paremmin kommentoimaan juttuja tässä lähipäivinä!

Viivi ja Napero, rv 17+3
 
**minttu
Yötä kaikille. Täällä edelleen flunssa jyllää ihan urakalla. Saa nähdä pääsenkö siitä eroon mitenkään. Ens torstaina on lääkäri, jospa siihen mennessä... Alkaa vaan turhauttamaan tällänen oleminen. Kun mitään ei millään jaksa tehdä ja olo on kun hakatulla. Sitäkin mietin, että miten vauva voi? Potkuista päätellen ihan hyvin! :)

Nukkuminen alkaa olla tosi hankalaa. Viimeyöhön olin tyytyväinen, koska nukahdin klo 23 ja nukuin sikeästi klo 4 saakka. Se oli mun mittarissa hyvin. Tästä näyttäis taas tulevan sellanen valvomisyö, koska flunssan takia nukuin kahetkin päikkärit (klo9-11 & 15-16.30). Sellasta tämä kai on loppuaikoina.

Hena, toivottavasti et tuu kunnolla flunssaan. Meinaa olla aika raju...

Viivi, onnittelut "potkuista" ja toivottavasti kirpparipöytä menestyy! :)

Minttu & Pikku-Ihku 34+5
 
Syysmarja
Huomenta!

Perjantai-tanssit jää tältä erää väliin, olin taas saikulla suppareiden takia ja nyt äityivät jo niin pahoiksi, että en kunnolla kävelemään päässyt :(

Keskiviikon lääkärissä kaikki ok, sanoin kyllä huonosta olotilastani, mutta katellaan nyt vielä...vähän nyt harmittaa, kun sen lääkärikäynnin jälkeen alkoi ne kovat supparit ja kotiinhan sitä oli jäätävä :(

Kivoja kuulumisia muilla, neuvolasta meinaan! Ja oliko Lumi ollut ar-ultrassa *laho pää, ei muista*?!?!?NO, onnittelut kuitenkin ihanista näkymistä!!! =)

Töissä aivan järkyttävän kiire, sitä se teettää kun on pois niin heti on pöytä tuotu täyteen tavaraa :/ *mrrr murisee työkavereilleen* no, ei auta kuin käydä kimppuun vaan!

Syysmarja rv 27+4
 
*Hena*79
Huomenia, en viitsi minäkään hirveästi tanssahdella, mutta *virnistää iloisesti ja heiluttaa peppua tuollilla istuen". Onhan sentään perjantai..

Viiville onnittelut liikkeistä!

Mintulle kovasti parantavia energioita!! Itselläni on tämmöinen ärsyttävä "puoli-flunssa".. tulisi nyt kunnolla tai ei sitten ollenkaan! Vatsa vielä vähän kipristelee, mutta eilisestä iltapäivästä alkaen on kaikki pysynyt sisällä. Kuumettakaan ei enää ollut illalla eikä tänä aamuna. Mulla kun nousee toi kuume hirveen helposti, esim. jos krapula-aamuna oksennan niin mulla nousee vähän kuumetta jo siitäkin.

Viime yönä en edes yrittänyt mennä nukkumaan ennen klo 1. Ja sitten nukahdinkin melko vaivatta, heräsin vaan kerran viiden aikoihin ja sitten jatkoin unia taas klo 8 asti. Eli huippusuoritus!! Olen nyt huomannut, että minua närästää aina iltaisin noin klo 21-24 välillä, eli ei kannatta edes yrittää makuuasentoa silloin. Olen katsonut vanhoja leffoja jos telkkarista ei tule mitään. Muakin alkaa ärsyttää tämä, kun ei jaksa tehdä mitään! Onneksi toin jouluna ison kassillisen kirjoja äidin kirjahyllystä.

Viime yönä pakkailin myös jo vähän sairaalakassia ja yritin valita vauvalle kotiintulo vaatteita. Mulla on vauvalle jo semmoinen oma Nalle Puh reppu, sinne pakkaan vaatteet. Omaan kassiin pakkasin jo mm. korvatulpat, paristoja kameraan, rintaliivisuojuksia, yösiteitä (jos ne sairaalassa on kamalia), pitkän villatakin (mun kylpytakki on liian iso mukaan otettavaksi), omat aamutossut ja kirjan. Myös osan kosmetiikasta pakkasin jo mukaan, mulla on matkustamista varten semmoisia täytettäviä pikkushampoo pulloja yms. jotka täytin valmiiksi. Kirjoitin myös listan tavaroista jotka täytyy vielä muistaa ottaa mukaan ja laitoin sen laukkuun. No joo, moni varmaan naureskelee tälle mun super-liian-aikaisin pakkaamiselle. Mutta jotenkin vaan oli semmonen fiilis, että pitäisi valmistautua.. ja minä yleensä luotan omaan intuitiooni. Ja onpahan nyt valmiina, vaikka sitten menisi vielä kuukausikin.

Syysmarjalle voimia vielä viimeisille työviikoille! Muista jättää kaikki nostelut ja kumartelut pois, pienikin nostaminen aiheutti minulle jo supisteluja viimeisinä työpäivinä.

Onneksi tänään pitäisi olla viimeinen kauhu-pakkaspäivä. Jos tänäänkään ei enää nouse kuume, niin huomenna aion kyllä lähteä liikenteeseen. Piipahdin eilenkin vaan 10 min ulkona viemässä roskat. Huomenna on kyllä pakko päästä liikenteeseen. Mies lupasi viedä mut syömään ja kaupoille jos vaan jaksan lähteä. Hirveesti tekis míeli stadiin, mutta taitaa olla parempi tyytyä johonkin ostoskeskukseen. Pääsee sitten paremmin istumaan ja on kaikki kohtuu lähellä. Mulla on jo oikein päiväunia siitä miten kesällä lähden vauvan kanssa heti aamusta bussilla keskustaan ja vaikka suomenlinnaan..

Hei, mites te aikaisemmin synnyttäneet, missä vaiheessa teidän maha "laskeutu" ja miten huomasitte sen? Kun mun mielestä mun maha olis niinku laskeutunu, ainakin jonkin verran. Kun katson profiilia peilistä niin maha ei ole enää niin tisseissä kiinni. Ja toisaalla, maha ottaa herkemmin jalkoihin kiinni kun yhtään kyykistyn. Tottakai maha on kasvanutkin, mutta jotenkin se nyt vaan tuntuu olevan eri paikassa. Alavatsaan on vihlonut viime päivinä oikein kunnolla. Pari kertaa on täytynyt kiljaista kivusta! Myös häntäluu kipeytyy jos pidempään istun tai seison.

Lähdenpäs tästä lounasta syömään, tänään tarjolla tonnikalariisilaatikkoa, NAM!

Hena rv 35+2
 
Syysmarja
Saikkarista vielä:
eilen miehen kanssa juteltiin asiasta, ja sanoin hälle, että jotenkin en "kehtaa" jäädä vielä saikulle, kun onhan tämä kuitenkin niiin normaalitila tämä raskaana olo kuitenkin...ja sitten mietin just sitä, mitä muut ihmiset ajattelee siitä, että jään kotiin jo nyt "sekin vaan valittaa ja valittaa..ei voi olla niin raskasta yms"....tiedän, tiedän, olen tyhmä, mutta kuitenkin ajattelen sitä, mitä ihmiset ajattelee...

ja olishan mulla töitä vielä sellaiset 6 viikkoa jäljellä....en tiedä.
Soitin neuvolaan äsken ja hän sanoi, että myös työterveyshuolto voisi kirjoittaa saikkua loppuun asti, jos vaan suostuvat. Ajattelin, että ensi viikon alussa soittelen sinne ja varailen aikaa, josko siitä sitten lähtisi?!?!?! Hävettää vaan myöntää, että olo on välillä ihan ok, mutta sitten kun tulee näitä kohtauksia, niin huh huh!

Hena on jo sairaalakassin pakannut, hyvä hyvä! Eihän sitä koskaan tiedä, milloin lähtö tulee, joten onhan se hyvä olla valmiina =)

yritän tässä töiden lomassa tehdä seuraajalleni "perehdytyskansiota", kun tiedän sen ainakin etten loppuun asti tule olemaan töissä....onko vähän laskelmoivaa?!?!? :/

Hena: mulla ei tähän toimistotyöhön kovasti mitään nosteluja kuulu, joten ne on kyllä poissuljettu juttu muutenkin :) samoin kumartelut. Pahinta on just tämä istuminen, mutta sitten kun lähtee liikkeelle, niin heti kivistää alamassua...ja vielä se tunnin autossaistuminen aamuin illoin....uuuuh!

Syysmarja rv 27+4
 
Peppi80
Ei paljon kannata välittää, mitä muut ihmiset mahdollisesti ajattelevat. Vain itse tietää oman terveytensä ja jaksamisensa eikä ole kenenkään ulkopuolisen asia arvioida/arvostella sellaisia asioita. Aika suppeita sellaiset ihmiset, jotka luulevat tietävänsä toisten asiat ja uskovat kaikkien olevan samanlaisia kuin he itse =/ Jättäisin sellaiset ihan omaan arvoonsa. Ei sitä nyt kivuista pidä joutua kärsimään, jos ne sairauslomalla helpottaisivat.

Peppi rv 26+6

 
Syysmarja
Kiitokset Pepille kannustavista sanoista, tiedänhän minä ettei muiden mielipiteistä kannata välittää, mutta jotenkin sitä vaan on kuitenkin niin "hölmö", että välittää... kyllähän se niin on, että itse tietää parhaiten, mikä kunto on ja mitä jaksaa tehdä.

En tiedä, auttaako saikku noihin supisteluihin, kyllähän parempi olo kotona sohvalla maatessani on kuin täällä istuessani :(...äääh, te varmaan oikeasti kyllästytte mun näihin typeriin pohdintoihin!!! Anteeksi siis, koittakaa jaksaa lukea :)

Hei, jos en enää tänään ehdi täällä käväisemässä, niin toivottelen nyt sitten
OIKEIN AURINKOISTA VIIKONLOPPUA kaikille!

Syysmarja rv 27+4
 
*Meirami*
Syysmarja, mä olen myös edhottomasti sitämieltä, että ei kyllä kannata alkaa miettimään mitä muut ihmiset ajattelee tai puhuu, eihän ne voi tietää sun fiiliksistä mitään! Aina riittää kaikenmaan napisijoita ja kateellisia pask*n puhujia, mutta mitäs sitten?!
Kyllä nyt on niin että sinun ja pikkuisen vointi on kaikista tärkeintä :) eiks joo!

Ja monestihan rentoutuminen kait just auttaa niihin supisteluihin, ja väittäisin että en ole edes kamalan väärässä ;D

Henan pakkailuit kuulostaa ihanalle :)

-meirami 14+5
 
Anna_
Onnea Kira ja Aqua!!

En ole ehtinyt millään kirjoittelemaan.. On kaikenlaista. Meidän poika jo paria päivää vaille 4 kk! Aika menee niin älyttömän nopeasti.. Ihan haiket fiilikset kun käy lukemassa odottajien ketjua. Täällä jo uudet lokakuulaiset listautuvat...nyyh =)

On niin kova ikävä jos sitä toista vauvaa! Mutta ei vielä.

Oikein paljon onnea odotukseenne!
 
*Hena*79
Lauantaita. Kirjoitanpas pari riviä aikani kuluksi.. odottelen että mies jaksaisi nousta (teki pitkän vuoron eilen, tuli kotiin vasta joskun puolen yön aikaan) niin lähdettäisiin sitten ulos.
Itse nukuin vaihteeksi ihmeen hyvin viime yönä.

Terveisiä Annalle vauva-arkeen! Hauskaa lukea, että sinä jo haaveilet seuraavasta vauvasta, niin, onhan siitä tosiaan jo 4 kk.. Aika tosiaan kiitää!

Vielä tuosta sairasloma-asiasta. Minullakin oli todella iso kynnys jäädä 1,5 vkoa ennen äitiysloman alkua saikulle. Tuntui että jotenkin petin esimieheni. Mutta itse asiassa kaikki ymmärsivät tilanteen vallan hyvin, ja olivat itse asiassa ihmetelleet miten minä niinkin pitkään jaksoin. Ja tosiaan vaikka olisivat pahoittaneet mielensä, niin SO WHAT!! Mutta tosiaan, syysmarja, ymmärrän hyvin pohdintasi. Täytyy vaan muistaa, ettemme ole korvaamattomia työntekijöinä, mutta olemme korvaamattomia ihmisinä, ystävinä, äiteinä ja vaimoina.

Vähän omaa napaa. Napakoita supistuksia tulee säännöllisen epäsäännöllisesti, kuitenkin päivittäin. Uutuutena supistuksen yhteydessä esiintyvä lievä kipu alaselässä ja sellainen tunne, että olisi "iso" vessahätä (eli ei pissa..).. Mitään ei sitten kuitenkaan tule kun vessaan kipaisen. Olenkin tässä pohtinut, että johtuikohan se minun alkuviikkoinen "vatsatauti" supistuksista?!? Minulla on kyllä aina ollut herkkä vatsa.
Kropan turvotus on laskenut tällä viikolla. Seurausta varmaan tästä sairastelusta, on tullut syötyä vaan ne pakolliset ateriat. Rinnatkin tuntuu jotenkin pienemmiltä.. Mutta maha ei! Vyötärönympärys navan kohdalta 114 cm!!

No joo, nyt mies heräsi!

Hena rv 35+3
 
Lumi81
Henalle vastaan: Mulla esikoisen kans maha laskeutui vissiin noin kuukautta ennen synnytystä. Huomasin sen siitä ku tuli enemmän tilaa tissien alle ja ei enää närästänyt. Samoihin aikoihin alkoi kivut tuolla alhaalla, varsinkin häpyluuta vihloi aika mukavasti.
Vähän kuulostaa ja tuntuu siltä että ei se sun vauva loppuun asti mahassa pysy :) Noi supparit on aika hyvä merkki lähenevästä synnytyksestä. Samoin tuo "vatsatauti." Toivottavasti pari viikkoo vielä pysyis mahassa.

Syysmarja: Elä välitä muiden sanomisista. Kuuntelet vaan omaa kroppaa. Sun ja vauvan hyvinvointi on tärkeintä! Antaa muiden puhua. Tsemppiä!!
Käytiin joo siellä varhaisultrassa ja mies oli aivan onnessaan. Sydän löi ja vastasi viikkoja. Jee!

Paha olo on siis väistynyt kokonaan inkivääri-tablettejen myötä ja tilalle on tullut nenä joka haistaa KAIKEN! ja kaikki haisee PAHALLE! Töissä ihmiset, tietyt ruuat, tietyt paikat, mutta pahin on tupakan haju!!! yök!! ja semmosta yökötystä on kans, varsinki jos haistaa tupakan savua. Tosi inhottavaa ku me asutaan tämmösessä kerrostalossa ja joku ääliö polttaa sisällä asunnossaan tupakkaa niin se leviää jotain ilmastointikanavia pitkin meidän kämppään, lähinnä eteiseen ja vessaan. Siis TOSI raivostuttavaa!! Se haisi jo pahalle sillon ku en ees ollu vielä raskaana, niin nyt se varsinki haisee! Tekis mieli mennä karjuun tonne käytävään että lopettaa sen käryyttämisen ja menis pihalle!!

By the way, sain muuten tänään tietää et mun sisko on vissiin myös raskaana!! Sillä oli se tuulimunaraskaus pari vuotta sitte.. se oli tänään tehny testin ja haalea plussa oli tullu :) meijän vauvoille tulis sit vaan kuukausi ikäeroa!! aika siistiä!! Oltas sit yhtäaikaa äippälomalla. Me ollaan muuten kaksosia vieläpä!

Lumi & Aape rv 8+0
 
*Hena*79
Leppoisaa sunnuntaita!

Eilen oli oikein mukava iltapäivä vaikkakin väsyin aivan täysin! Kyllä nukutti viime yönä. Emmekä olleet liikkeellä kuin pari tuntia ja siitäkin vietin pitkät tovit istuen, mutta silti tuntui aivan voimattomalta kun pääsin kotiin. Oli kyllä siltikin ihanaa päästä pois kotoa vähäksi aikaa. Hemmottelin itseäni ostamalla keväisiä meikkejä.. kun ei noita vaatteita vielä viitsi edes vilkuilla. Jännää miten erilailla ihmiset suhtautuu meikkaamiseen. Eräskin ystäväni kysyi, kun tuli kyläilemään viime viikolla, että miten sä jaksat meikata kun oot vaan kotona. Mulla siinä ei ole jaksamisesta kiinni, mä TYKKÄÄN meikata! Usein vaikka vietän ihan vaan kotipäivää niin laitan silti meikit naamaan. Jotenkin mä herään paremmin ja tulee semmonen pirtee ja iloinen olo kun sutii värit naamaan. Eli en todellakaan meikkaa muita vaan itseäni varten. Nyt kun vielä sais hiuksille tehtyä jotain piristävää.. tekis mieli ostaa semmonen Lorealin kotiraita-hiusväri paketti (se loreal coleur expert tms.).. en viitsis kampaajalla laittaa väriä, kun en kuitenkaan raaski (rahallisesti) käydä säännöllisesti sitten värjäyttämässä. Täytyy miettiä..

Vähänkö rupes jännittämään kun tuolla toisessa ketjussa kyseltiin, että onko muilla ollut vatsa sekaisin rv 35 tienoilla!! Eli kyllä se tosiaan taisi olla tästä raskaudesta johtuvaa eikä vatsatautia.. IIK! Pysy nyt kulta vielä pari viikkoa sisällä, sitten saat puolestani syntyä ihan vapaasti. Käsittääkseni jos synnytys käynnistyy rv 37 jälkeen niin sitä ei yritetä pysäyttää? Päättelin tämän siitä, kun lääkäri kirjoitti sairaslomatodistukseen syyksi "ennen rv 37 alkaneet synnytyksen oireet" (mullahan silloin supisteli).

Ja mä oon muuten ihan varma, että kun mä nyt haaveilen synnyttäväni parin viikon päästä niin joudun käynnistettäväksi rv 42 ja vietän pääsiäisen laitoksella!!!! Ei silleen että mulla mitään kummempia pääsiäis perinteitä olisi, mutta ajattelin että silloin olisi hyvä kutsua sukulaisia ensimmäiselle vierailulle, olisi kaikilla useampi päivä vapaata niin ei tarvitsisi yhtenä päivänä kaikkia nähdä (lähisukuni on suuri).

Onnittelut Lumin siskolle, onpas teillä ihana tilanne jos samaan aikaan odotatte!! Mulla oli kanssa alussa tosi herkkä nenä. Pariin kuukauteen en voinut käyttää hajuvettä, tiettyjä dödöjä tai edes huulipunaa. Edelleenkin haistan kaiken herkästi, mutta enää ei inhota.

No lähdenpä nyt kävelylle tuonne alku kevään (olen optimistinen enkä puhu lopputalvesta!!) ihanaan ilmaan!

Hena rv 35+4
 
Syysmarja
Huomenta huomenta ketjuun!

Väsyttävä viikonloppu takana, molempina päivinä olen "saanut" vain maata, vatsaa ja selkää kivisti niin että!

Kiitokset vielä kerran kaikille tsemppisanoista, eilen itkua tuhersin tän asian takia miehelle ja hän sitten vaan ymmärtäväisenä halaili ja paijasi, kun ei raukka voi tietää, miltä musta tuntuu.... ymmärrän ja tiedän, että on TYHMÄÄ miettiä, mitä muut ajattelee, mutta olen varmaan jotenkin "tunnollinen työntekijä yms"...siis kyllä täällä töissä ollaan oltu mua kohtaan symppiksiä, enempi mua ehkä sitten vaivaa ne puolitutut/-tuntemattomat, joilla on AINA oma kommentti odottamassa ihan jokaiseen tilanteeseen, tiesivät sitten asiasta tai nou :(...kait ymmärrätte mitä tarkoitin?

No joo, mutta viikonlopun "ah niin ihanan rentoutumisen" jälkeen olen kyllä entistä vakuuttuneempi, etten kovin montaa päivää enää töissä ole....kun kerta viikonloppunakin jo on niin tuskaista...*huoh*

Hena oli jo sairaalakassia pakannut, iiiiiihanaaaaaa!!! Ja tosiaan, jos ei ollutkaan mitään vatsatautia ;-) hui, tsemppiä!!!! =)

Ja Lumin siskokin mahdollisesti odottaa, sekin on iiiiihanaaaaaaa!!! Ja tosiaan, jos olette vielä kaksosia =) -oletko varma, että sinulla on vain yksi siellä sun massussa?!?!?! =)

Hui, Annan poika on tosiaan jo 4 kk!!!! Mihin ihmeeseen se aika on oikein vierähtänyt?!?!? Vaikka omasta tilasta voisi kyllä sen verran sanoa, että musta tuntuu, että nää viikot edelleen mataa.... *huoh*

Ei vais, kait tarvis jotain yrittää tehdäkin, niin kauan kuin täällä vielä jaksan hillua.

Syysmarja rv 28+0
 
Lumi81
Syysmarja: Joo yks siellä vissiin on, ainakin sen varhaisultran mukaan. Kyllä se lääkäri sitä sauvaa sen verran pyöritteli joka suuntaan (no hyi!! :)) ja katto kunnolla niin yks "rusina" oli.
Sisko kävi eilen kylässä meillä ja tehtiin yhessä clearblue testi. Plussaa sillä näytti!! Sit yhdessä hihkuttiin ja mietittiin yhteisiä retkiä henkkamaukan äitiysvaateosastolle ja vaunujen ostoa. Toivottavasti meidän vauvoista tulis hyvät kaverit. Meillä la 6.10 ja heillä vissiin 5.11 :D jännää!! Mies vaan pyöritteli päätään et mitähän tästä seuraavasta kahdeksasta kuukaudesta oikeen tulee...heh!
Aika outoa että tultiin yhtäaikaa raskaaksi ku meillä tärppäs heti ja he olivat yrittäneet jo vuoden. Mietittiin et kai se on joku Jumalan lahja :) ihanaa!

Lumi & Aape rv 8+2
 
Syysmarja
Hello!

Lumi: ajattelin vaan tuota "yhtä rusinaa", että helpostihan kaksoset saavat itsekin kaksosia, vaikkei mikään itsetäänselvyys olekaan ;-)
Niin, ihanaahan toi on, että olette molemmat raskaana samaan aikaan =) johdatusta se varmasti on =) ja tosiaan, pääsette yhdessä pohtiman näitä hankintoja!! IIIhh!!!

Niin, torstaiksi on nyt sitten varattu työpaikkalääkäri, saas nähdä mitä siellä tulee, hoitaja ainakin oli erittäin symppis ja "kannusti" sairaslomalle vaan, omaa oloaan tässä pitää miettiä eikä sitä mitä muut ajattelee -oli hänen lauseensa mun märehtimisiin :)
että sinne nyt ainakin "jaksan", katotaan miltä olo sitten tuntuu.....ei kyllä usko, että se kovin paranee, kello on vajaa puoli 11 ja istuminen on täyttä tuskaa!!! Uuhh!

Onneksi vauva on aika virkeä, yölläkin valvoin taas sen 1½ tuntia, kun hän niin mönkersi....että krooh vaan!

Syysmarja rv 28+0
 
Helmiina
Enpäs olekaan vielä uuteen ketjuun ehtinyt kirjoittaa... Korjataan siis tilanne!

Neljän kotona vietetyn päivän jälkeen jälleen töissä! Torstain ja perjantain olin hyvällä omallatunnolla kotosalla, kun tuntui, että kivisti joka paikkaa. Ja kyllähän se helpotti... Sai taas uutta energiaa vielä tämän viikon olla töissä! Voi olla toisaalta, että kun päivän tässä istun, niin kivut alkaa taas...

Viikonloppu meni mukavasti. Lauantaina meillä oli sairaalan järjestämä synnytysvalmennus. Eipä siellä oikeastaan mitään kovin uutta tullut. Tuntuu, että netti on niin paljon täynnä tietoa nykyään. Mutta mukava siellä oli käydä ja miehelle varmasti asia konkretisoitui enemmän. Oli tietysti hyödyllistä nähdä, vaikkakin vain kuvina ja videona, paikkoja eli osastot ja synnytyssali. Synnytysvideo oli ihan ok. Aika paljon herkistymistä oli salissa näkyvissä... Lauantai-iltana sitten päästiin ihan ex tempore Maija Vilkkumaan konserttiin. Oli aivan älyttömän mukava päästä pitkästä aikaa jonnekin. Tuo konsertti oli onneksi konserttisalissa, joten ei tarvinnut missään savuisessa ravintolassa seisoskella vaan sain rauhassa istua ja nauttia musiikista. Natiainenkin jammasi todella kovasti! :) Ilmeisesti bassoäänet kantautui hyvin masuun...

Nyt on myös pinnasänkyongelma ratkaistu! Miehen kotoa löytyi miehen vanha sänky, joka oli entisöity miehen veljentyttöä varten parisen vuotta sitten. Ja sehän tuntui olevan parempi kuin uudet. Löytyy säädettävä pohja ja juuri se kaipaamamme laskettava laita. Sänky on myös pienempi kuin nykysängyt, 60 cm x 105 cm, joten se mahtuu näppärästi makuuhuoneeseen. Miehen sisko lupasi tehdä pinnasängyn pehmusteet, joten siinäkin säästetään!

Hena, täällä taitaa olla käytäntönä, että siinä rv 34 jälkeen vauvan tuloa ei enää estellä, tuo rv 37 on sitten täysiaikaisuuden raja. Ainakin viimeksi neuvolassa mulle sanottiin, että pari viikkoa pitäisi Natiaisen vielä masussa pysyä. Joten et ole varmaan yhtään ajoissa pakannut sairaalakassia. Itsekin varmaan pakkailen sen jo sitten ajoissa tai ainakin suunnittelen sen valmiiksi. Minä itse kun olen syntynyt jo rv 36.

Viiville onnittelut liikkeistä! Ja Syysmarja passitetaan nyt saikulle ilman minkäänlaisia omantunnontuskia! :)

Onnittelut myös Lumin siskolle!

Helmiina ja Natiainen 32+5
 
Pikkutiikeri80
Pikkutiikerikin ilmoittautuu palstalle pitkästä aikaa...

Tasaisen tappavaa arkea ollut nämä viime viikot, joten ei ole ollut oikein mitään jutusteltavaakaan. No mutta, väliaikatietoja neuvolasta sitten vaikkapa;

Kyseessä oli siis lääkärikäynti + tavallinen neuvolatädin kanssa vietetty jutusteluhetki... Verenpaine 115/74, hb 119 (aloitin taas sen kreuterblutsaftin, suosittelen herkkävatsaisille!), sf-mitta 24cm (menee hienosti keskikäyrällä), vauvan sydämensyke +150 ja liikkeet ++. Painoa tullut neuvolantädin mukaan n. 6kg, joka täsmää myös oman vaa'an lukemiin. Eli ei paha, kun "enää" 12,5 vkoa jäljellä. Jos tulisi sen optimaaliset 400g/viikko, olis luvassa vielä viitisen kiloa "ylimääräistä painolastia". Viikonloppu menikin tuskaillessa mahan kanssa, kun tuntuu ettei missään asennossa ole hyvä olla. :( Tuntuu että herra painaa jo sen verran keuhkoihin ja muihin sisäelimiin, että se tekee olon epämukavaks. Mutta onneks nää olotilat vaihtelee päivittäin, ja seuraavat päivät voikin olla taas helpompia. Neuvolatäti antoi samalla myös perhevalmennuksen päivät, jotka osuu mun kohdalla vasta huhtikuulle. Meidän neuvolassa kun ei ole kuulemma muita toukokuussa esikoistaan synnyttäviä, joten meidät tuupattiin kesäkuulaisten kanssa samaan porukkaan. No, väliäkö tuolla, sielläkin kuitenkin sellaisia joilla laskettu aika jo 1.pv kesäkuuta. Mut ihan innolla miehen kanssa odotetaan noita tapaamisia, vaikka siellä varmaan paljon jo tuttua asiaa kerrotaankin.

Lumilla kyllä aika ihana tilanne kun sisko on samaa aikaa raskaana! Itsellä ei just tällä hetkellä ole edes yhtään hyvää ystävää raskaana, mutta pieniä vauvoja lähipiiristä kyllä löytyy, joten vielä ensi kesänä pitäis olla vaunulenkki- ja kahvitteluseuraa, kun pari ystävää on myös äippälomalla. Ja se on hyvä se, ettei homehdu kotiin neljän seinän sisään. :/ Toisaalta oon yrittänyt olla suunnittelematta liikaa tuota tulevaa äitiyslomaa, jotta ei tule pettymyksiä jos se ei menekään suunnitelmien mukaan. Tulevasta esikoisesta kun ei voi tietää, millainen hän sitten on. Helppo vai vaativa vauva, ja miten itse toipuu synnytyksestä ja totaalisesta elämänmuutoksesta. Mutta tästähän vois tehdä pientä gallupin poikasta...

Eli jos ja kun tulevat äidit olette suunnitelleet äitiyslomaanne, niin millaisia asioita se pitää sisällään? Tai millaiseksi toivoisitte sen muotoutuvan???

Itse olen haaveillut hyvistä kesäkeleistä, jolloinka aika pian vauvan syntymän jälkeen olisi ihana tehdä pitkiä vaunulenkkejä lähimaastossa, koiran kanssa tai ilman. Sit ehkä kerta tai kaks viikossa olis ihana jaksaa lähteä keskustaan ja shoppailun lomassa käväistä jätskillä jokirannassa ja pyytää vaikka joku kaveri mukaan. Haaveissa olis myös harrastaa jotain liikuntaa iltasella miehen tultua töistä, hän kun on luvannut olla niinä hetkinä vauvan kanssa kotona (suurimmalle osalle varmaan itsestäänselvyys, mutta piti nyt silti mainita). Ja viikonloppuisin olis kiva tehdä perheen kesken retkiä lähikuntiin ja -kaupunkeihin kavereita ja sukulaisia moikkaamaan. Epäilen silti, että suurin osa päivistä menee kotona kotia hoitaessa, pyykkiä pestessä ym. ym. Mutta kesästä toivoisin pystyväni ottamaan kaiken irti, kun menneet kesät on aina tullut oltua töissä :( Ja täytyy myöntää, että olen jo uneksinut pääseväni kesän ensimmäiselle kylmälle siiderille, jollekin terassille kaverin kanssa... Ja tämä siis ilman vauvaa! Isukki saa silloin jäädä kotio vauva-arkea ihmettelemään. ;)

Syysmarja se kanssa pähkäilee jaksaako vaiko eikö jaksaa töissä. Samaa mietin täällä minä, vaikka usein työpäivät ihan ok meneekin, mitä nyt tietyt työasennot (parturi-kampaajalla...) alkavat olla hankalia. Olen aika lyhyt, ja maha tuppaa jo nyt tulemaan tielle esim. asiakkaan hiuksia pestessä, ja siitä seuraa taas selkäkipu kun joutuu olemaan ihan hassuissa asennoissa. Mutta lohduttavaa on ajatella että mulla on lääkäri 3 vkon päästä, joten jos siltä tuntuu, niin jään sitten saikulle viikolla 30+. Mutta yritetään olla murehtimatta, ja mennä päivä kerrallaan. Kyllä sen sitten tietää kun ei oikeasti enää jaksa.

Ulkona näyttää kovin synkältä, ei oo tänään samanlaista kevätfiilistä kuin eilen ja lauantaina... No, koiran kanssa täytyy silti ulos lähteä, ei auta mikään. Voikaahan hyvin mammat!

Pikkutiikeri rv 27+3
 
-Meirami-
Moikka!

Voi ihana tilanne Lumilla ! Toivottavasti molempien, sekä siskon että sinun raskaus sujuu hyvin ja pääsette sitten yhdessä työntelemään vaunuja :D

G: en ole vielä miettinyt äippälomaa oikeastaan ollenkaan.
Senverran tietty olen, että laskenut ajankohdan, että voin pitää kesäloman sitten ennen äippälomalle jääntiä. Eli jään jo kesäkuun lopussa k.lomalle ja siitä sitten suoraan ä.lomalle. Tai tämä ainakin ois suunnitelma.

Lauantaina istuttiin iltaa kaverin luona, ja päästiin nukkumaan vasta yhden aikaan, sunnuntaina tältä neidiltä olikin veto sitten ihan pois! Aamulla herättiin kirkkoon kuuntelemaan kuulutukset, ja viideltä olin jo sängyssä nukkumassa ja nukuin sitten aamuun asti! Hurja väsy!! Nyt on sitten yllättävänkin hyvä olo, vaikka onkin nukkunut niin paljon.

Tosin päässä on tapahtunut jotain ihmeellistä, enkä saa sieltä yhtään järkevää ajatusta ulos!Tuntuu että aivot on jotain ihan pehmeää mössöä, hattaraa vois kuvata fiilistä aika hyvin. Pää täynnä hattaraa joka velloo edestakaisin!!!

Jepulis, koitan jos saisin itseni hetkeksi keskittymään taas kerran töihin, mutta epäilempä, että notkun vaihteeksi elleissä koko päivän :)

Meirami rv 15+1
 
**minttu
Maanantaita!

Tänään on mun ensimmäinen virallinen äitiyslomapäivä. Ellei lauantaita lasketa...?

Täällähän on käyty kirjoittelemassa vaikka kuinka paljon!
Meitä on mu laskujen mukaan menossa nyt sitten 3 torstaina lääkärille; Hena, minä ja Syysmarja. Toivottavasti lääkärikäynnit ovat hyödyllisiä! Henalla ja mulla varmaan eniten kiinnostaa onko kohdunkaula yhtään lyhentynyt ja pehmentynyt. Minä oon yskiny koko viikon ja supistuksia on tullut sen mukaan. Toivottavasti se on edes vähän auttanut tuota tilannetta.

Onkos Henalla alkanut yhtään mitään maidon kaltaista tihkua? Mulla on jo kauan sitten aina yks tai kaks tippaa.. En tiedä onko se normaalia.

Viikonloppuna käytiin miehen kanssa "treffeillä". Se vei mut shoppailemaan Helsinkiin ja sitten ulos syömään ja valokuvanäyttelyyn. Se valokuvanäyttely oli ehdottomasti päivän kohokohta! Oli kyllä superkiva päivä, vaikka vauva ei tykännykkään kun äiti kiirehti koko ajan paikasta toiseen! Nyt keskiviikkona on vielä tyttöjenilta edessä. Luvassa on taas ulkona syömistä ja sitten teatteria... Nyt pitää vielä mennä kun pystyy! Alkaa kyllä olla jo viimeset hetket..

Meillä jääty yöllä putki, kun mies oli vessaremppaa tehdessään unostanut pannuhuoneen oven auki. Ihmettelin kun menin yöllä (toista kertaa) viiden aikkoihi vessaan ja hanasta loppu vesi kesken äsien pesun. Siinä sitten shokkiherätin miehen ja se ihmetteli ja pähkäili mistä moinen johtuu, kunnes sitten keksi... Nää yllärit on aina yhtä inhottavia, mutta varsinkin nyt, kun pitää rampata koko ajan vessassa.

Tänään alkaa vessan laatotus. Osa tavarasta on vasta matkalla meille, joten toiveissa olis että vessa valmistuu ens viikonloppuun mennessä.

Galluppi: toivon että äitiyslomalla osaan nauttia kesästä, kun yleensä se menee aina töitä tehden. Haaveissa ois saada toi oma kasvimaa pihalle, mutta sen näkee sitten. Kaupunkiin aion lähteä välillä, mutta ei sinne mikään hinku ole. Ehkä mieluummin tuonne uimarannalle. Täällä on niin kaunista aina kesäisin. Mulla on kanssa kavereita äippälomalla samaan aikaan, ´joten niitten kanssa tulee kyllä kahviteltua. Mies haluais lähteä Italiaan omalla kesälomallaan, joten voi olla että eksytään kuukaudeksi sinne. Vähän jänskättää pienen vauvan kanssa lähteä sinne, mutta eiköhän se onnistu. Neuvolantäti suositteli matkustamista lämpimästi meille.

Hena, millaset vauvan kotiintulovaatteet oot pakannu? Tai suunnitellu pakkaavasi? Mietin tässä että mitä pakkaisin vauvalle ja kuinka monta kerrastoa riittää... Sitä kun on niin vaikea tietää säätä silloin. Toivottavasti on jo kovin lämmintä!

Syysmarja saikulle mars!

Lumi, onnea myös siskon odotuksen johdosta! Se on tosi mukavaa odottaa jonkun kanssa yhdessä.. vertailla oireita ja haaveilla tulevasta. Mahtavaa! Tuplailo on paras ilo..

Tänään on synnytysvalmennuksen toinen puolisko. Varmaan katsotaan videolta itse H-hetki ja jälkivaiheet. Ihan jännää! Nyt alkaa alitajuntaan pikkuhiljaa iskeä että se vauva saattaa ihan kohta jo syntyä kun mennään jo 36lla viikolla!

Hauskaa viikkoa kaikille!

Minttu & Pikku-Ihku 35+2
 
Syysmarja
Kyllä kyllä, torstaina lääkäri ja siellä sitten "päätetään loppuajasta" =)

Ä-lomaG: olen ajatellut, että kesästä saisin nauttia vauvan kanssa täysin rinnoin, sekä kotona pihalla että mahdollisesti sitten uimarannalla, varjossa tietty! Ja kyllä kaupungin vilskeessäkin olisi ihanaa päästä käymään ;-) ja mullakin "siintää" jo maku suupielessä siitä kesän ensimmäisestä siideristä *aaaaaaaah* ilman vauvaa, joten Pikkutiikerin kanssa samoilla linjoilla sen suhteen ;-)

Meilläkin nuo perhevalmennuskerrat on huhtikuussa, silloin varmaan sitten miehelle -viimeistään! -konkretisoituu että vauva meidän perheeseen on tulossa =) ihan innolla odotan niitä, vaikka varmana tulee paljon sellaistakin tietoa, mitä jo tietääkin.

Mintulla ja miehellä ollut oikein treffit, ihanaa!!!!

Yritän olla ottamatta kovasti mitään omantunnontuskia tästä mahdollisesta (!!!) saikulle jäämisestä, vaikka tiukkaa tekee....työt jää ihan kesken, vaikka kuinka yritän täällä tsempata. Olen tehnyt sijaiselle "perehdytyskansiota", josko edes auttaisi jollain tavalla?!?!?

Mäkin täällä mietin noita kotiutusvaatteita -okei, mulla on siihen vielä AIKAA PALJON, -mutta jotenkin en oikein tiedä, miten paljon hänellä vaatteita sitten pitää päällään olla.

Ja hei, nyt tulee oikeasti tyhmä kysymys, mutta kokematon kun olen niin.....miten sitä vastasyntynyttä nukutetaan, tai siis missä asennossa hän nukkuu sitten omassa sängyssään/ä-pakkauslaatikkossaan? Selällään, kyljellään...?!?!?! *tyhmänä Syysmarja jälleen kyselee älyttömiä, kestäkää*

Ah, autokaupoille tarvis kohtapuoliin mennä, farkkuun varmaan tuo minun pieni kauppakassini vaihdetaan =)

Ä-pakkausta odotteleva Syysmarja rv 28+0
 
-Meirami-
Mintun treffit kuulosti ihanalle :) Ja Onnea ekasta virallisesta äippälomapäivästä!!! Harmi se vesiputki! Toivottavasti saatte sen pian sulaksi!!!

Syysmarja, en kyllä myöskään osaa ensikertalaisena sanoa mitään vastasyntyneen nukkuma asentoon, mutta eikös se ollut jotenkin että vuoroin toisella kyljellä ja vuoroin toisella... että ei pää painu vain toiselta puolelta.... äh en kyllä osaa sanoa :(
(hattarapää koittaa muka miettiä jotain ;))

15+1
 
*Hena*79
Terveisiä Kättäriltä, siis Kätilöopistolta, kävin siellä tänään tutustumiskäynnillä. Mukavaa oli päästä näkemään etukäteen synnytyshuoneet. Muutenpa sieltä ei juuri uutta tietoa saanut.. Kertoivat, että nyt maaliskuussa on oikea synnytysbuumi, ja maailmaan pitäisi saada 600 vauvaa!! Varoittelivatkin ruuhkasta, ja korostivat että on ehdottoman tärkeää soittaa ennen laitokselle lähtöä. Osaavat sitten suoraan käännyttää Naistenklinikalle tai esim Jorviin jos Kättäri on sillä hetkellä aivan täynnä. Perhehuone voi olla vaikea saada, mutta kahden hengen huone kelpaa minulle vallan mainiosti. Ei siellä nyt niin montaa päivää tule vietettyä jotta en yksinkin selviäisi. Ja saahan mies olla siellä aamusta iltaan.
Saa nähdä viitsinkö edes vaivautua tuonne neuvolan järjestämään perhevalmennukseen. Mulla olis eka kerta vasta ens viikolla torstaina..

Huh, viime yö oli taas aika rankka suppareiden kanssa. Tunnin ajan tuli noin 10 minuutin välein kunnon supistuksia. Luulin jo että nytkö sitä lähdetään. Mutta sitten ne tasoittuivat ja loppuivat kokonaan. Taisi olla vaan vähän liian villiä peittojen pöllyttelyä meillä illalla... *punastelee* Minulla on nimittäin halut lisääntyneet tässä loppuvaiheessa, vaikka itse suoritus onkin niin vaikeaa isosta mahasta johtuen. Mutta hyvältä tuntuu!
:-D

Yskä alkaa onneksi pikkuhiljaa hellittämään, nenä on vielä vähän nuhainen ja on semmoinen vetämätön olo. Tosi nopeasti väsyn. Mutta ehkä pahin on ohi.

Torstaina tehdään tosiaan rynnistys lääkäriin Mintun ja Syysmarjan kanssa. Minäkin tosiaan mielenkiinnolla odotan kohdunkaulan tilannetta.. toivottavasti supparit ovat jo tehneet työtään ja paikat on alkaneet pehmenemään ja valmistautumaan tulevaan koitokseen.

Vauvalle pakkasin kotiintulokassiin vaihtoehtoisia vaatteita, kun ei tosiaan osaa tuosta säästä sanoa. Nämä pakkasin:
Pitkähihainen kietaisubody
Potkuhousut (sellaiset joissa on henkselit ja umpinaiset lahkeet)
Sukkahousut
Tutan veluuri asun (housut ja hupullinen takki)
Fleece potkupuvun
Kahdet sukat (toiset jalkaan, toiset käteen)
villatöppöset
Kypärämyssy ja pipo
Fleecehuopa automatkalle

Jos pakkanen nyt vielä ihan kamalasti kiristyy, niin sitten harkitsen vielä sitä äitiyspakkauksen kevyttoppapukua autoon.

Vastasyntyneen nukuttamisesta... hmm... jotenkin mulla on kuva ettei ihan selällään ainakaan. Kyljellään ne tuolla Kättärillä näytti köllöttelevän.

Äitiysloma-G: tarkoituksena ottaa kaikki ilo irti keväästä ja kesästä! Kaupunkikierroksia, uimarantaa, puistokävelyitä, Suomenlinna... Kaikkea sitä mitä muutenkin haluaisi koko kevään&kesän tehdä, mutta on joutunut töissä kärvistelemään. Toki vauvan ehdoilla mennään, ainakin alussa. Syksystä sitten voisi aktivoitua osallistumaan eri liikunta yms harrastus ryhmiin, vauvan kanssa ja ilman.

Siinäpä taas höpinöitä.

Hena rv 35+5
 
Piparminttu-Pipsa.
Tervepä terve! :)

Täällähän on ollut vilkas maanantai, kaikki kynnelle kykenevät on tulleet juttusille. :) Kiva! Mulla oli tänään eka työpäivä hiihtoloman jälkeen ja kieltämättä ei oikein inspannu aamulla könytä junaan ja bussiin ja körötellä koululle. :/ Lomaa ois voinu jatkaa vielä. mut ihan mukava oli nähdä ne muksut ja onneksi oli jo niin valoisaa aamulla! Se jo piristi kummasti! :)

Lumin siskolle onnittelut plussasta, varmasti aivan mahtavaa odottaa yhdessä!:) Olette ilmeisesti muutenkin aika läheiset? Mulla ei ole lähipiirissä ketään muuta, joka olisi raskaana. Suurin osa mun kavereistakin on siinä iässä, et biletys ja muu sinkkuilu on päällimmäisenä mielessä. Pari ystävää ja serkku on saaneet tässä parin vuoden sisällä lapset eli heidän kanssa varmaan tulee juteltua paljonkin. Mut kieltämättä kaipaisi tähän rinnalle toistakin odottajaa, jonka kanssa voisi turista raskausjuttuja.:) No töissä meillä on yksi 22.viikolla raskaana, hänen kanssaan ehkä tulee juteltua enemmän sitten kunhan paljastan töissä uutiseni...

Hena, hui että kuulosti aika hurjalta tuo Kättärin synnytystahti. Mullahan on siis kans Kättäri synnytyssairaalana ja veikkaanpa et syyskuukin on aika vilkas (joulun sato alkaa kypsymään, hih!) Mua jotenkin ärsyttää ajatus siitä, että olen vain yksi päivän 20 synnyttäjästä. :/ Jotenkin kaipaisin enemmän yksilöllisyyttä ja rauhaa... No mutta ei auta valittaa. Onneksi satun olemaan suomalainen ettei tarttee missään savimajassa malariakärpästen keskellä synnyttää...

Mintulla on ihania rientoja! :) kannattaa varmasti ottaa kaikki hyöty ja ilo irti nyt kun vielä voit. :)

Syysmarja, toivottavasti se sun työpaikkalääkäri päättää sun puolesta saikun alkamisen niin ei tartteis sun enää vaivata sillä päätäs. ;) Ymmärrän täysin tuon, et jotenkin sitä vain miettii, et mitä muut ajattelee jne. vaikka tietäis hyvin, ettei moisia kannata ajatella. Mut kannattaa tosiaan ottaa rennosti ja ajatella ennenkaikkea itseään ja vauvaa! Kuuntelin tänään töissä yhden työkaverin kauhukertomusta sen raskausajasta, kun se ei ollu malttanu ottaa tarpeeks rennosti ja se olikin sit joutunu pakkolepoon rv 29. Sängystä ei kuulemma saanu nousta kuuteen viikkoon ettei synnytys vaan käynnisty. :/

ÄitiyslomaG: Mulla tuo ä-loma siintää vielä niin kaukana, että en ole vielä osannu paljo sitä miettiä. Veikkaan et alkuaika menee aika tiiviisti kotosalla, kun tulee syksypimeätkin jne. Eikä mulla oikein ole ketään kavereitakaan täällä eikä varsinkaan sellaisia, joilla olisi vauvoja. :( :( Haluaisin tehdä pitkiä vaunulenkkejä mahdollisesti koirien kanssa ja varmaan joku vauva-aiheinen harrastus olis hyvä hommata just sen takia, et tapais sit muitakin äitejä... Mut aika kateellisena luin noita teidän suunnitelmia. :/ Mun kaikki ystävät on toisella puolella Suomea. :(

ON: Juuri kun pääsin kehumasta et olo olis parempi, niin eiköhän oo iskeny taas kuvotus ja väsymys. :( Ihan kun oisin palannu monta rv:eek:a taaksepäin. Jääkaapin avaaminen aiheuttaa samantien yökkäysrefleksin ja muutenkin olo on ollu nuutunu. Onneksi on enää reilu viikko np-ultraan! Hui, jännitys alkaa kasvaa kokoajan enemmän...

Äh, huomiseks pitäis suunnitella yltin tunti. Ei kai se auta kuin kaivaa opeopas esiin. Oikein mukavaa iltaa kaikille! :)

PP ja Piipiäinen rv 11+5
 

Yhteistyössä