WAB+ 15

  • Viestiketjun aloittaja *Hena*79
  • Ensimmäinen viesti
Piparminttu-Pipsa.
HELP ME! Elikä tähän alkuun heti katsaus mun päivään ja kiireinen kysymys teille viisaammille: eli miten vaarallista pepulleen kaatuminen on raskaana ollessa?????

Meillä oli siis tänään koulun hiihtopäivä ja mut oli tietenkin nakitettu vetämään tekniikkapistettä, kun mun hiihtäjätausta tuli selville. Näytin siinä sit lapsille, et mitä tapahtuu jos nojaa liikaa taaksepäin alamäessä. Tarkoituksenani oli pyllähtää HALLITUSTI ja hiljaa pepulleen, mut jostain syystä kaaduinkin voimakkaammin kuin oli tarkoitus. Häntäluu tärähti ja se oli vähän aikaa kipeä. Säikähdin tosi paljon ja ryntäsin samantien vessaan kun päivä oli ohi ja päästiin koululle. Verta ei oo tullu yhtään, kaatumisesta on nyt noin 5 tuntia aikaa. Kipujakaan ei ole ollut, vatsassa ehkä tuntuu hieman erilaiselta vaan kun ennen. (sellanen aavistuksen kiristävä tunne) Soitin neuvolaan ja se täti sanoi, et pitää seurata tilannetta ja jos tulee vuotoa/ kipuja, pitää soittaa Kättärin päivystäjälle. Lueskelin joitakin vanhoja kaatumista käsitteleviä ketjuja Elleistä ja niissä ihmiset tuntuivat vakuuttelevan, ettei näin aikaisessa vaiheessa tapahtuva kaatuminen voi vahingoittaa vauvaa joka on turvassa lapsiveden ja masun suojissa. Mitä mieltä olette, onko mulla syytä huoleen??? Kaaduin siis täysin paikaltani, vauhtia ei ollut yhtään.

Kauheeta kun nyt vaan miettii, et onkohan Piipiäinen kunnossa. :( Miks mun piti mennä sillä tavalla kaatumaan?!? :( :( :(

Syysmarjalle onnittelut saikusta, olet sen tarpeessa aivan varmasti! Nyt vain lepäilet ja koitat nauttia lokoisista päivistä. :)

Hena, eikös se ole aika "normaalia" et verenpaine nousee loppua kohden? Ei kai se pelkästään mitään raskausmyrkytystä tai mitään ennusta, jos muut arvot oli OK ja muutenkin vointi hyvä. Toivottavasti paineet pysyy kurissa loppuun saakka! :)

Minttu, harmi ettet saanu tarkempaa infoa vauvan koosta. Arvioidaanko sitä vielä sit jotenkin ennen synnytystä?

Aurora, kiitti tuosta isyyslomavinkistä! Me ollaan jotenkin aina kuviteltu, ettei opiskelijoita koske mitkään isyyslomat tai sellaiset. Mut pitääpä kysellä Kelasta. Ja kertokaa muutkin, jos tiedätte jotain opiskelevan isän isyyslomista! :)

Limee, muistahan ottaa rauhallisesti ettet vaan rehki liikaa. Itsensä kuunteleminen ja omien voimien säästäminen on varmasti erittäin tärkeetä, mut samalla vaikeaa meille tunnollisille työntekijöille... :/

Meirami, Wayne´s coffeessa en ole koskaan itse käynyt, mutta aina Prismaan mennessä sen ohi tulee kuljettua. :)

Oih, taidanpa mennä sänkyyn potemaan syyllistä oloani ja kuulostelemaan, alkaako mahaan koskea. :( Tulispa mies pian kotiin mua lohduttamaan...

Pelokas PP ja tärähdyksen saanut Piipi rv 12+1
 
*Hena*79
Ekaksi Pp:lle tuosta isyyslomasta, tässä suora lainaus Kelan sivuilta:

"Isyysrahaa maksetaan 15,20 euroa arkipäivältä myös opintorahaa saavalla isälle, mikäli hänen katsotaan opiskeluistaan huolimatta osallistuvan lapsensa hoitoon. Jos isä ei nosta opintorahaa, voidaan päiväraha maksaa hänelle työtulojen mukaisena."

Eli tuon mukaan oikeus on myös opiskelijalla.

Ja Meirami ja Pp, jos meinaatte joskus tavata Tikkurilan Wayne's coffeessa niin huikatkaa mullekin. Asun tässä Itä-Vantaalla, eikä bussilla mene kuin 10 min Tiksiin. Waynesissa on ihanat kahvit! Paremmat mielestäni kuin Roberts Coffeessa.

Ja sitten Pp:n kaatumisesta. Jos vatsaan ei koske eikä vuotoa ole niin olettaisin minäkin vauvasi olevan ihan kunnossa. Tosiaan, sikiö on vielä niin pieni ja ympäröivä lapsivesi on pehmentänyt iskua. Mutta seuraile nyt tilannetta ja jos tosissaan olet huolissassi niin soita sinne Kättärin päivystykseen. Sitä varten he siellä ovat jotta auttavat odottavia äitejä!

Miten mulla on ihan jatkuva nälkä tänään!! Söin kuitenkin ihan tukevan lounaan mutta nyt on jo kurniva nälkä.. Pakko kai se on syödä.
 
Helmiina
Toiseksi viimeistä työpäivää viedään...

Sunni, meillä mies on ollut vaihtelevasti neuvolassa mukana. Silloin tulee, kun pääsee. Varmaan nyt loppuvaiheessa ei enää tule, kun siellä saa ravata jatkuvasti. Ensimmäisellä kerralla oli minusta ainakin mukava, että oli mukana.

Syysmarjalle tervemenoa saikulle! :) Vähän kyllä epäilen, että sua ei töissä enää nähdä... ;)

Aika hassu tuo Mintun juttu, ettei sisätutkimusta tehty. Enpä ole ennen tuollaisesta kuullut... Nuo kokoarviot "käsikopelolla" taitaa olla niin epävarmoja, ettei niitä juurikaan tehdä. Kavereilla ainakin on heittäneet tosi pahasti. Ultralla saisi tarkemman, mutta sitä ei joka kunnassa tehdä. Tietenkään ei myöskään täällä, jossa kaikki muukin on karsittu pois! Mur!

Henan verenpaineille käsky laskea heti! :) Ja nyt vain kolmen S:n sääntö käyntiin... siivous, sauna ja seksi, niin eiköhän niitä suppareitakin ala tulla... Tai no ehkä noi on vasta sitten loppuvaiheessa...

Pp:lle onnittelut tuon maagisen 12 viikon ylittämistä! Ja minäkin uskoisin, että Piipiäisellä on kaikki kunnossa. Mutta jos huolestuttaa liikaa, niin reilusti vain näytille! Niin ei jää ainakaan liikaa asiaa pohtimaan.

Meillä on myös tummansinisen vaunut enkä edes ajatellut, että ne kuumenisivat liikaa. Täällä Suomen loskassa en olisi uskaltanut vaaleita vaunuja hankkia.

Mitäs muuta... Täälläkin on pää ihan tyhjä, kun yrittää viimeisiä työjuttuja hiki hatussa painaa. Tänään pitäisi leipoa jotain viimeiseksi työpäiväksi. Suklaakakkua ajattelin... Nam!

Ai niin, eilen tehtiin sitten kauppakirjat uudesta asunnosta!

Helmiina ja Natiainen 33+1
 
**minttu
"Huomenta"

Nukuin muutaman tunnin. Nyt on ihan inhimillinen olo.
PP, älä liikaa huolestu. Se vaavi on vielä niin pieni että tuskin mitään pahaa o tapahtunut. Varsinkin kun pyllähdit pepulleen, etkä mahalleen. Kyllä siellä on paikat suojannut pikkusta melko varmasti. No panic!

Hena, toivottavasti verenpaineet lähtee sulla laskuun. Nyt vaan lepäilet koko viikon, että ne lähtee laskuun. Millon sulla on seuraava neuvola? Mulla on ens perjantaina.

Helmiinalle onnittelut kauppakirjoista! Ompas ihanaa! Millon pääsette muuttamaan? Niin ja hui, sullahan alkaa kohta loma, onnea siitäkin! :)

Auroralle terkkuja já vointeja! Se on kyllä varmasti rankkaa kun lapset sairastaa ja itsekkin vielä! Hienoa että ootte kuitenkin selvinneet haasteesta!

Täällä oli puhuttu hoitolaukuista ja tummista vaunuista, vai oliko se jossain muussa ketjussa? No kommentoin kuitenkin... Mulla on musta-beiget vaunut. Tuo musta on tehosteväri, eli beigeä on paljon enemmän. Vaunuja ei kuitenkaan koskaan saisi jättää aurinkoon kun pikkuinen siellä paapii, joten en usko että väri on sitten "niin paha". Mulla on puuttunut hoitolaukku. Nyt oon huutonetissä huutanut yhtä laukkua. Saa nähdä saanko sen. Jos en, niin voi olla että ostan vaan jonkun tavalliset laukun mikä menee aisan yli sopivasti..

Hauskaa päivää!

Minttu & Pikku-Ihku 35+5
 
Piparminttu-Pipsa.
Lämpimät kiitokset teille rohkaisevista sanoista!!! :) Toivottavasti olette oikeassa ja Piipiäisellä olisi kaikki hyvin. Onneksi tiistaina on jo se ultra, niin kyllä siinä varmaankin näkee selvästi, onko kaikki OK ja istukka kunnossa jne. Ja Henalle kiitokset tuosta Kelan sivuilta otetusta pätkästä! Miten en ole hoksannut edes katsoa sieltä?!? *pöhkö minä* Onneksi olette olemassa! *halaa wab-kamuja liikuttuneena*

Hena, ilman muuta me huikataan sutkin mukaan, jos meinataan treffata Wayne'silla. Sinne vain kaikki muutkin halukkaat mukaan! :)

Helmiina, kovasti onnea asuntokaupoista! :) Ihana juttu että saitte kivan kämpän! Siinä mahduttekin sitten asustelemaan paljon mukavammin Natiaisen kanssa. Ja onnea myös viimeisen työpäivän johdosta! Niin se aika rientää:)

Jaahas, nyt ruokaa laittamaan... Ketä muuten kannustatte tämänpäiväisessä Idolsin finaalissa? Mun ehdoton suosikki on se Ari, se on jotenkin niin ihanan erilainen ja uskomattoman taitava.

 
Limee
Syysmarjalle onnittelut sairaslomasta, jos nyt niin voi sanoa. Hyvä kuitenkin, kun sait edes tuon 2vk. Nyt vaan nauttimaan lomasta rauhallisissa merkeissä!

Pp:lle olikin jo moni vastannut. Myös minä luulen, että Piipiäisellä on kaikki kunnossa, mutta kannattaa kuitenkin seurata tilannetta.

Helmiinalle onnittelut asuntokaupasta!! Koskas pääsette muuttamaan?

Olin tänään kaupungilla ja on se kumma ettei täältä päin löydy sopivia äitiyshousuja. Yhdessä lastentervikeliikkeessä oli kyllä kivan näköisiä, mutta hintakin oli sitten niin hyvä etten edes viitsinyt ruveta sovittamaan. Noh ei auta kuin yritää mahtua vielä vanhoihin housuihin.
Ostin tänään kantoliinan. Merkki oli tricot.slen. Nyt pitäisi alkaa opettelemaan niitä solmimisia, kuinkahan nekin oppii?! Onneksi mukana tuli vaihe vaiheelta kuvatut ohjeet solmimisesta, joten eiköhän niistä jotain saa irti.

Nyt kans söymään jotain..

Limee 19+5
 
*Hena*79
Täällä taas roikkumassa, mukavaa kun ketju on niin aktiivinen!

Minttu, mulla on seuraava neuvola ensi viikon torstaina. Itseasiassa ajat on varattuna myös 14 ja 22 maaliskuuta, vaikka täti olikin sitä mieltä, että tuo viimeinen käynti voi jäädä käymättä..

Juttelin tuossa äitini kanssa verenpaineesta, ja hänelläkin oli ollut molemmissa raskauksissa verenpaineet koholla raskauden viimeisen kuukauden aikana. Saan onneksi nyt viikonloppuna tädiltäni lainaksi kotiin semmoisen rannemittarin, niin voin itse sitä seurata.

Onnittelut Helmiinalle asuntokaupasta!! Meilläkin aloitettiin myymään tätä meidän nykyistä kaksiota. Saa nähdä miten kiinnostuneita ostajia löytyy, kun asunto vapautuu kuitenkin vasta elokuussa. Laitettiin vaan tuonne nettiin ilmoitus, julkinen esittely järjestetään sitten keväämmällä. Niin, ja tervetuloa vaan äippälomalle!

Hitsi kun oli liikkistä neuvolassa katsella sellaisia pikkuriikkisiä vaaveja ja ylpeitä äitejä.. Sain osakseni ymmärtäväisiä katseita kun punnersin kenkiä jalkaan!!

Suomen Idolsia olen seurannut vaan sivusilmällä, mutta munkin ehdoton suosikki on se Ari. Aivan omaa luokkaansa. Jenkkiversiossakin oli mielestäni vahvempia mieslaulajia kuin naislaulajia. Ja sitten siellä on se yksi (en nyt muista nimeä) silmänilo, jolla on vielä aivan ihana ääni. Mä en yleensä kattele miehiä sillä silmällä mutta sitä oli pakko kuolata, mieskin huomasi mun reaktion! Sain luvan jatkaa kuolaamista.

Onkohan Syysmarja ä-pakkauksen kimpussa?!?!
 
**minttu
Limee, tuu sitten kertomaan onko se kantoliinan sitominen tuntunut vaikealta. Mua kiinnostaa! :) Vaikka luulen että jos ostan jonkunlaisen kantoliinan, niin se on samanlainen kun se Henan kantoliina. Siitäkin kuulisin mielellään sitten kokemuksia millainen se on käyttää, kun Henalla on vauva sylissä! Mäkin sain tänään sääliviä katseita ja kommentteja neuvolassa kun puhisin kenkiä jalkaan. Voi kun tää syntyis jo pian! Hena, maalismammoissa on jo kolme tyttöä syntynyt.. Tässä alkaa ihan jänskättämään! :)
 
Limee
Pikaisesti Mintulle: Eilen kokeilen muutaman sitomisen harjoitella eikä se ollut ollenkaan niin vaikeaa mitä olin kuvitellut. Päähän jäi yhdellä harjoittelu kerralla mitä pitää missäkin vaiheessa tehdään. =) No on siinä vielä monta opeteltavaa sidontaa, mutta noilla kahdella päästään alkuun, kun ovat vastasyntyneen kantamiseen sopivia.
 
Vierailija Tyrni1
En muistanut salasanaa. Täällä sitä edelleen lyllerretään ja painoa on tullut 10kg lähtöpainosta. Vielä pari kuukautta pitäisi jaksaa. Sain sairaslomaa supisteluiden ja liitoskipujen takia ja nyt sitten täällä kotona hääräilen. Kun saikku loppuu on enää viikko töitä. Silloin saa mennä putsaamaan pöydän ;o)).

Välillä tulee aina sellaisia epävarmuuden tunteita, että onkohan musta äidiksi. Osaanko hoitaa vauvaa oikein ja miten jaksan. Välillä sitten taas kaikki tuntuu niin itsestään selvältä. Onko teillä muilla tälläisiä epäilyksiä?

Toinen puoli alavatsasta on aivan hellänä kun rääpäle potkiskelee aina saman kohtaan. Se taitaa rakentaa sinne majaa ;o)

On tämä vain jotenkin hassua aikaa, musta tuntuu, että kaikkia asioita mitä on kuullut, että voi olla niin ei vain pysty ennen tajuamaan kun ne on kohdalleen osuneet. Esim. en ole ikinä tuntenut sellaista kipua mitä nämä liitoskivut ovat ja sitten kun on oikein supistellut niin se pelko, että vauva tuleekin pois on jotain käsittämätöntä. Kai sitä sitten vain kasvaa tulevaan vastuuseen. Mietin tässä yhtenä iltana, että miten joku voi synnyttää jollekkin toiselle vauvan ns. "vuokrata kohdun". Ei musta olis kyllä ikinä sellaiseen.

Nyt lähden vauvantarvikeliikkeeseen ostamaan turvaistuinta. Aion ostaa sellaisen telakallisen istuimen. Ovat kuulema tosi kalliita, mutta äiti haluaa, että hän saa sen maksaa ja kuulema vain parasta... Noh, sielläkin päässä menty vähän sekaisin.

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Helmiina
Onpas todellakin aktiivista täällä ollut!

Vautsi vau, viimeistä päivää viedään! Onpas aika uskomaton fiilis, kun kuitenkin tässä on tullut opiskeltua ja töitä paiskittua aika monta vuotta. Mitähän tästä tulee..? :)

Minttu ja Limee, uusi asunto vapautuu 1.7 ja sitten heinäkuussa tehdään pientä remonttia ja rauhassa muutetaan. Tämän hetkinen asunto ajateltiin laittaa myyntiin silleen, että se vapautuu elokuun alusta. Onpahan sitten siinä aikaa... Mulla on muuten Limee tuo samainen kantoliina hankittuna, värinä kerma. Minkäs väriseen sinä päädyit..? Muutaman kerran harjoittelin kietaisuja, silloin kun sain sen ja nyt pitää aktivoitua taas harjoittelussa, niin on sitten valmiina tositilannetta varten. Vinkkinä muuten olen kuullut tutuilta, että kannattaa ottaa se jo sitten sairaalaan mukaan. On kuulemma tosi kätevä käyttää ihan ensi hetkistä lähtien ja voi liikkua vauvan kanssa. Hyvällä tuurilla voi myös löytyä kätilöitä tai lastenhoitajia, jotka osaavat neuvoa sen käytössä.

Idolsissa myös mun suosikki on Ari, mutta eilen kyllä ehdottomasti mun mielestä paras oli Kristian. Tänä vuonna tuo taso on selvästi parempi kuin viime vuonna ja on ihan mukava seurata.

Välillä töitä, palaan asiaan myöhemmin... :)

Helmiina ja Natiainen 33+2
 
*Hena*79
Huomenta taas!

Olenpas ollut reipas tänään, siivoilin ja pyyhin pölyjä koko aamun. Olikin päässeet paikat vähän rempalleen, kun kipeänä olin. Miehet nyt tunnetusti osaa juuri ja juuri imuroida ja sitten on heidän mielestä siistiä. En minäkään mikään himo siivooja ole, mutta kyllä ne pölyt täytyy aina välillä sieltä kirjahyllystäkin pyyhkiä.

Kantoliinakeskusteluun. Mulla on tosiaan semmoinen kantopussi (tuossa linkki jos jotakuta kiinnostaa: www.pompoli.net sieltä "kantovälineet" ja "kantopussit") jota ei tarvitse sitoa millään lailla. Olen kokeillut pehmopupuani sillä kantaa ja tuntuu ihan toimivalta. Halusin juuri jonkun maailman helpoimman ratkaisun, laiska kun olen. Kannattaa varmaan otta laitokselle mukaan kantoliina. Kättärillä tosin on erilaisia liinoja ja pusseja lainaksi siellä olon ajaksi. Meitä kierrättänyt kätilö "uhkasi" heti tulla sitomaan vauvan äitiin ja isiin kiinni, ja opastamaan liinojen käytössä. Mukavaa!

Helmiinalle mukavaa viimeistä työpäivää! Oli kyllä aivan mahtava fiilis marssia ulos työpaikalta viimeisen kerran.

Heippa vaan Tyrnillekin! Minulla on ollut paljon samanlaisia tuntemuksia. Välillä meinaa iskeä oikein paniikki, että olenkohan mä nyt kuitenkaan valmis äidiksi! Ja sitten kun ajattelee miten lopullista tämä kaikki on, lapsi on tosiaan sinun vastuullasi seuraavat 18 vuotta, eikä sitä voi palauttaa minnekään ja irroittaa pattereita kun kyllästyy. Mutta onneksi nuo tuntemukset menee aina ohi ja tilalle tulee se ihana onnellinen tunne omasta rakkaasta vauvasta!
Minullakin alkaa olla vasen kylki hellänä, kun muksu potkii aina samaan kohtaan.

Ahaa, täytyykin mennä kurkkimaan maaliskuun ketjua..

Hena rv 36+2
 
-Viivi-
Kiirettä pitää näin lomalla, mutta yritän nopsasti kommentoida mahd. paljon! :)

Mikä Pp:n vointi? Toivottavasti hyvä! Samaa luulen kuin muutkin, eli kyllä Piipillä varmaan on kaikki hyvin. :)

Syysmarja se sitten lekottelee pari viikkoa saikulla, hieno juttu! Nyt sulla onkin sitten hyvää aikaa hypistellä äitiyspakkauksen sisältöä. ;) Varmasti tuokin loma helpottaa sekä fyysisesti että psyykkisestikin, kun ei tarvitse stressata omaa vointiaan. Muistahan sitten myös lepäillä, etkä aloita mitään isoa siivousprojektia tms.! ;)

Helmiinalle onnittelut äippäloman alkamisesta! Ja onnea myös uuden kodin omistajille!!! :) Leivoitkos työkavereille sen suklaakakun?

Toivottavasti Henan verenpaineet tasoittuisivat, tai eivät ainakaan aiheuttaisi mitään hämminkiä tai erityishuolta loppuviikoiksi!

Mulla on myös ollut samanlaisia ajatuksia tuosta äidiksi tulemisesta kuin Tyrnillä ja Henallakin. Välillä alkaa oikeasti pelottamaan, että mihin tässä on oikein ryhdytty ja onko meistä tähän hommaan.
Vaikka tiedollisella tasolla kyllä tiedän missä mennään ja valmistelen kotia yms. niin silti jossain alitajunnassa on pieni peikko, joka sanoo "mitäs jos jotain käy?, miten te muka pärjäätte?, entäs oletko ihan varma tästä?! jne" Vaikka olen kyllä mielestäni valmis ja haluan vauvaa tosi kovasti ja rakastan sitä jo nyt!
Toisinaan huomaan, etten oikein uskalla täysillä nauttia ja iloita tästä ajasta ja tilanteesta kun pelkään, että jos iloitsen kovin etukäteen, niin tämä onni otetaan multa pois...
No, kai tääkin kuuluu asiaan...

Kiitos mielipiteistä vaunujen tummasta väristä! Mä uskon että en vaihda enää mielipidettä, vaan meille tulee ne mustat, punaisella tehostetut JoviAirit.
Limee: Niissä ei taida kaikissa värivaihtoehdoissa olla sitä ruutua. Ainakaan mun mielestä tuossa mun suosikissa ei ole.

Mä haluan luultavasti myös tuon Pompolin kantopussin vaaville. Kunhan nyt käydään ensin rakenneultrassa 15.3. Jos kaikki näyttää siellä olevan kunnossa, taidan uskaltautua ostamaan jotain juttuja vauvalle... Nyt jo tekisi aika kovin mieli ostella pikkuhiljaa, mutten uskalla.
Tänään ollaan kyllä lähdössä mun siskon luo Tallinnaan ja siellä olis tarkoitus mennä vauvatavarakauppoihin. Voihan se olla, että jotain tarttuu mukaankin kun ei välttämättä ehditä sinne tässä enää ennen vauvan syntymää...

Jeps, siitäpä tulikin mieleen, että kellohan on jo hirmuisen paljon! Tunnin kuluttua pitäisi lähteä kohti laivarantaa, enkä mä ole vielä käynyt suihkussa ja tavaratkin on vasta puoliksi pakattu!!! Help!

Rentouttavaa ja hauskaa viikonloppua! Mä palailen kotiin vasta maanantai-iltana, joten en ehdi varmaankaan tänne ennenkuin tiistaina. Mutta pitäkäähän ketju voimissaan! :)

Viivi ja Napero, rv 18+4





 
*Meirami*
Moikkelis :)

Pikaisesti tulin jättämään jälkeni tänne, että ette mua ihan unohda ;D

Hurjasti olitte kirjoitelleet!
Mikäs PP'n vointi?
Varmaan hyvä kuitenkin, mutta ymmärrän kyllä suunnattoman huolen. Kyllä Piipiäisellä kaikki hyvin on *halaus*

Helmiinalla alkoi lomailut :D Onnitteluni sille ja uudelle kodille!!

Ja syysmarjakin jäi saikulle, hyvä hyvä! Tekee hyvää vähän lepäillä ja rauhassa hypistellä äippäpakkauksen sisältöjä :)

Ja kaikki halukkaat sitten vain tiksin waynesiin :D rakastan niitä steemereitä (mansikka sellaisia) sieltä!! *slups*

Idolssissa mulla ei taida olla ketään suosikkia... ehkä just se ari tai sitten se toinen pitkätukkanen jonka nimeä en kyllä muista....

ON, ei mitään
häähössötys tuntuu vievän kaiken vähäisen tilan mitä aivoista on jäljellä :D varmaan tulee kamalan tyhjä olo sitten kun häät on ohi, ja pitää keksiä uusi stressin aihe :D

meirami 15+5
 
Piparminttu-Pipsa.
Heippa hei! :)

Ihana kun olitte huolissaan musta. *liikuttuu toisten huolenpidosta* Ihan hyvin täällä voidaan, paitsi että hirmuinen flunssa iski eilisiltana ja nyt en jaksa muuta kuin maata sohvalla. :( Aamulla kohdun yläosassa (tai tuossa alavatsan yläosassa... olikohan riittävän epäselvästi sanottu?) tuntui sellaista outoa nipistelyä ja kipristelyä. Sellaista ei ollut ollut koskaan ennen ja soitinkin jo ennen seitsemää Kättärin päivystykseen. Siellä täti rauhoitteli minuu ja sanoi, että hyvin harvoin kaatuminen aiheuttaa mitään vaaraa sikiölle näin alkuvaiheessa. Ja kuulemma jos aiheuttaisikin, niin mitään ei olisi kuitenkaan tehtävissä. :/ Käski sitten mun ottaa vain rennosti ja jos alkaisi verenvuoto tai suuremmat kivut, niin pitäisi soittaa. Mitään ei oo kuitenkaan ollut ja alan pikkuhiljaa uskoa, että päästiin säikähdyksellä. Ne nipistelyt on tosin jatkuneet ja mietinkin, et voisko ne olla kohdun kasvusta johtuvaa? Sitä se tätikin mulle sanoi. Tuntuu vaan hassulta, et miten se kohtu JUST NYT alkaisi sitten kasvaa... No, oli miten oli, olo on joka tapauksessa aika kehno tän lenssun takia. Oletteko ottaneet Panadolia miten "hyvällä omallatunnolla?" Eli mua pelottaa sekin, et aiheutan Piipiäiselle jonkin myrkytyksen vaikka tiedänkin, et Panadolia saa ottaa. Voi voi, kyllä pitää ihmisen olla hölömö ja vainoharhainen etenkin silloin, kun sattuu olemaan raskaana. ;) Onneksi täällä saa esittää vapaasti miten tyhmiä kysymyksiä hyvänsä. :)

Helmiinalle vielä kerran onnittelut vikasta työpäivästä! On varmasti aika omituinen tunne siirtyä tutuista päivärutiineista ihan erilaiseen elämään. Mutta varmasti viikon päästä tuntuu jo siltä, että äitiyslomalla oleminen on parasta maailmassa. ;)

Meirami, multa on päässyt unohtumaan et milloinkas ne teidän häät olikaan? :) Kovasti tsemppiä järjestelyihin! Muista nauttia niistäkin, ovathan nekin unohtumattomia ja ainutkertaisia hetkiä. :)

Yhdyn Viivin, Tyrnin ja Henan fiiliksiin ihan täysin. Eli muakin epäilyttää välillä, miten selviämme ja olikohan tämä nyt ihan loppuun saakka mietitty jne. Tuttua on myös tuo Viivin tunne, ettei oikein osaa/ uskalla vielä iloita vauvasta. Itse elin ennen raskautta sellaisissa vaaleannpunaisissa pilvilinnoissa, mut välittömästi raskauden alettua aloinkin ajatella asioita käytännöllisemmin ja realistisemmin. Välillä "syytän" itseäni siitä, etten vielä osaa leijua vauvaunelmissa ja hössöttää kunnolla. Ehkäpä sellainen rentoutuminen, vapautuneisuus ja ilo löytyvät vähitellen, jos ultrissa kaikki on Ok ja alan tuntea potkut jne. Tähän saakka raskaus on kuitenkin ollut aika epätodellisen tuntuista...

Tyrnille tsemppiä turvaistuimen ostoon! :) Mukava kun tuleva mummi on mennyt jo sekaisin lapsenlapsestaan ja haluaa hänelle vain parasta. :) Söpöä!

Oih, pakko mennä tyhjentämään pesukone. Mies on ulkoiluttamassa koiria, ei onneksi tarvinnut minun lähteä tuonne räntäsateeseen. Oikein rattoisaa viikonloppua ja hyviä vointeja jokaiselle! :)

Duhadedä PP ja Piipi rv 12+2
 
*Meirami*
Hyvää ja märkää lauantai huomenta!

*haukottelee*
mies oli viimeyönä hurjan myöhään töissä, enkä sitten osannut kunnolla nukkua, kun odotti vain toista kotiin. Hassua miten sitä on ehtinyt tottua siihen, että kulta nukkuu siinä vieressä....

Epätodellisuus vaivaa täälläkin vauvarintamalla. Täytyy tunnustaa, mutta haaveillessa kuvittelin raskauden olevan heti enemmän konkreettista. Nyt kun kuitenkin on niin, että jos en tietäis olevani raskaana,niin en kyllä tietäis :D No kyllähän se kerkeää vielä konkretisoitua, mutta kun olen niin malttamaton :D Enkä oikeastaan tiedä mitä edes odotan, eli mitä pitäis tapahtua että uskoisin olevani raskaana :D Ja sitten se jatkuva menettämisen pelko on valtava!!

Pp, meidän häät on tasan kahden viikon kuluttua, 17.3. hihii, toivottavasti kaikki menee hyvin :)
Ja varmaan ne kivut on kasvukipuja, mulla on ollut aika koviakin nuo kasvukivut välillä.

Plaah, jospa menisin syömään jugurttia ja haukottelemaan hetkeksi :)
 
Limee
Huomenta! Ja hauskaa sunnutaita!

Helmiina: Mulla kantoliinan väri on turkoosi. Väriä oli hirveän vaikea päättää, ensin
ajattelin ottaa jonkin tutun ja turvallisen perusväri, mutta päädyin lopulta tuohon turkoosiin enkä kyllä ole katunut väri valintaa. Sopivan pirteä väri, mutta ei kuitenkaan liika silmiin pistävä. Mitä oot muuten tykännyt harjoittelujen perusteella liinasta? Musta liina vaikuttaa tosi mukavalta pitää (ainakin nallen kanssa harjoiteltuna) ja toivon, että se on yhtä hyvä vauvankin kanssa. Jos tänään jaksais lähteä käymään vanhempieni luona niin siellä olisi kylässä veljen kolmen kk ikäinen poika joten saisi testa liinaa ihan oikealla vauvalla.

Onko teillä kenelläkään tieto kummat tutit/tuttipullon suuosat ovat parempia silikoniset vai luonnonkumiset? Kumpia yleensä ottaen suositelaan, vai onko se ihan maku asia kumpi haluaa käytää, jos vauvalle molemmat sopii?

Mulle on iskenyt ihan hirvee vimma ostaa kaikkea pientä jo valmiiksi. Vaatteita en oikein osaa ostaa, kun tuntuu, että kaikki on joko vaaleanpunaista tai sinistä. Reilun viikon päästä on se rakenneultra ja toisaalta tekisi ihan hirveästi mieli tietää kumpiko on tulossa. Saisi ainakin helpotusta vaate sunmuiden tavaroiden väri valinnoissa.

Myös mulla vaihtelevat tuntemukset vauvan tulon suhteeen. Pääosin olen aivan innossani tulevasta, mutta kuitenkin sitä miettii, että onko musta todellakin äidiksi?! Enhän ole edes koskaan hoitanut niin pientä vauvaa. Toisaalta vastuun ottaminen toisesta ihmisestä pelottaa, kun sitä vastuuta ei voi siirtää kenellekkään vaikka kuinka haluasi välillä irtaantua kaikesta, vaan se on kannettava halusi tai ei. Onneksi taustalla on kuitenkin hyvät tukijoukot joilta apua saa tarvittaessa.

Täällä puoliväli on tullut täyteen!! Pieniä liikkeitä on tuntunut toissa iltana ja eilen aamuna, joten eiköhän ne sieltä voimistu ja ala tuntumaan kohta päivittäin. Meille on iskenyt kans asuntokuume ja ollaan katsottu yhtä omakotiataloa ihan vakavasti. Talo on aika vanha eikä mikään kovin suuri n. 100m2, mutta varmasti pienellä remontilla siitä saisi tosi kivan. Hinta pyynti talossa ei olisi paljon ja jos jättäisi sellaisen tarjouksen, että jos se menee sillä läpi niin ei harmittaisi, että tuli maksettua ainakaan liikaa.

Limee 20+1
 
**minttu
MOi!

Pikasesti vastaan Limelle tuteista. Muistaakseni luonnonkumisia ei saa käyttää enää sitten kun vauvalla on hampaita tms. Tarkkaan en muista aikarajaa, mutta idea oli kai siinä, että siitä irtoaa helposti palasia... Jotain sellasta. Toiset vauvathan ei suostu syömään kun vaan silikonisia tai vaihtoehtoisesti luonnonkumisia. Mutta juu, varmista tää tuttiasia joltain varmemmalta taholta.

Mulla on ihmiset alkanu kysyä että koska se vauva oikein syntyy. Alkaa hermostuttaa, kun ittekkin asiaa odottaa ja laskettu aika on vasta kuun lopussa. Kummasti alan vältellä sellaisia ihmisiä. Tänään oli kyllä jo aika paha, kun yks viis kymppinen nainen tuli sanoo että
"jokos toi jo pian syntyy, eihän tota mahaa jaksa enää kattella!"
On ihmisillä pokkaa!??

Mut juu, nyt meen paapimaan.

Minttu & Pikku-Ihku 36+1
 
-Meirami-
Ihanaa uutta viikkoa :D

Hihii, ensviikolla onkin meidän häät :)))) hihiihihiii (päässä viiraa taas tänään)

Oliko ihan vieras se nainen joka Mintulle tuli tuommosta kyseleen?!?! Voi tsiisus! Olen ihan pöyristynyt!! (oli vieras tai tuttu tai puolituttu)

Limeelle onnea asunnon hankintaan. Mulla ois myös pieni koti kuume, mutta taidetaan vielä jäädä tuohon missä nyt asutaan....

Eilen kävin kierteleen kirppiksellä, ja melkein jo ostin sellaisen ihanan kevyt toppa haalarin pikkuselle, mutta en sitten kuitenkaan :) vielä ;)

*huoh* mistä sais halvalla työmotivaation?!?! Oma on mennyt hukkaan jo kauan sitten :(
Ajattelin kyllä vaihta duunia ä.loman jälkeen.... tuntuu että en tästä hommasta oikeen saa enää mitään irti. Alkais vain se loma :D

Meirami 16+1
 
Syysmarja
Hello hello hello leidies!!! =)

Saikku alkanut mukavasti, lauantaina olin pari tuntia kestävässä teatteriesityksessä ja la-illan ja sunnuntai-päivä menikin sitten "mukavasti" selkää potiessa *huoh* että taisi tulla tää saikku ihan hyvän aikaan...tänään olin siskolla käymässä -ajomatka noin ½ tuntia -ja koko reissuun meni ehkä sellainen 3h, niin taasen on toooooosi mukava fiilis....ääääh!

Pp: huomenna on sitten ultra!!!! Jännittääkö kamalasti?!?!?!
JA onneksi selvisit vissiin säikähdyksellä tuosta kaatumisesta, vaikka mäkin kyllä lohduttelen sua sillä, että onneksi kaaduit pepulleen, vauva on varmasti ollut turvassa siellä kohdussa ;-)

Hena: toivottavasti paineet alkaa menemään alas!!!

Ja Helmiina: onnittelut ä-loman alkamisesta!!! Ah, kun itsekin pääsisi jo sinne asti.
Mäkin kyllä luulen, ettei mua kovin paljoa enää töissä nähdä, sen verran on tuskaa tässäkin tuolilla taasen istuskella.

Helmiina ja Limeekin olivat muuttopuuhissa?!?!? No, Limeelle ainakin onnittelut uudesta asunnosta! Ja kyllä onnittelut lähtevät myös Helmiinalle :)

Meiramin häät lähenee, hui sentään! JOko on perhosia vatsassa juhlien takia?!?!

Mintulla onkin ollut töykeää reagointia, oliko tuttukin nainen, vai ihan tuntematon?!?! Olen aika ällistynyt tuollaisesta kommentista!!!!

Vaikka täytyy kyllä myöntää, olen itsekin aika "kyllästynyt" tähän masuun jo, haluaisin niiiiin oman kropan takaisin enkä tätä ähkinää ja puhinaa yms...vaikka TOTTA KAI rakastan tulevaa vauvaa, ja välillä masuakin on ihanaa helliä, mutta jotenkin kuitenkin...aika aikansa kutakin.....voi kun ette nyt ymmärtäisi väärin mua, ettehän?!?!?
Ja äitiydestä: mullakin on vähän väliä sellaisia -ei musta kuitenkaan äidiksi ole, ei siitä mitään tule, osaanko hoitaa lastani oikein -ajatuksia, mutta sitten taas tulee se positiivinen elämänasenne, eiköhän me kaikki pärjätä ihan hyvin =)

Huh, tuteistakin olette jo keskustelleet....mulla ei vielä ole ajatustakaan niille asioille. Kai kaikki sitten aikanaan selviää *Syysmarja optimistisena =)*

Limeelle onnittelut puolivälin saavuttamisesta!!!! =)

Ä-pakkauskin sitten tuli =) ja sitä ollaan tässä nyt tosiaan muutama päivä hipelöity, aina uusien ihmisten kanssa ketkä on kylään tulleet =).....ja voi vitsit sentään, kun ne on sitten pieniä ne vaatteet!!! Ja ihania, vaikka vähän poikavoittoiset värit kyllä ovat *hieman kriittisenä moittii* varsinkin ne ulkovaatteet. Musta ne olis saaneet olla vähän neutraalimmat, vaikka sitten ne sisävaatteet oliskin olleet enempi "poikavoittoisia". No, kiitollisena kuitenkin otan pakkauksen vastaan, onhan se hienoa, että sellainen kuitenkin jokaiselle äidille jaetaan. Ja paljonhan siinä tavaraa on =)

Niin, musta ei varmaan hirveän usein nyt kuulu, kun en "jaksa" avata tätä konetta välttämättä ihan joka päivä. Mutta kuulolla ollaan, joten olkaahan ahkeria =)

Syysmarja rv 29+0
 
Sunni
Tervehys pitkästä aikaa.

Siitä ensimmäisestä neuvolakäynnistä...
Silloin kun varasin sen ensimmäisen ajan niin täti sanoi että varata aikaa se puolitoista tuntia ja sitten laskeskeli kovasti että sinä ja sinä päivänä saattas jo sydänäänet kuulua, siksi oletin että niitä kuunnellaan eka kerralla ja mieskin on siksi lähdössä mukaan että tavallaan konkretisoituu tämä odotus. Ja muutenkin kiva kun hän lähtee "henkiseksi tueksi" ensimmäiselle käynnille, tulee semmoinen yhteinen projekti olo tai miten sen nyt sanois :D
Täti laskeskeli sitä rv kymppiä minulle vaikka sanoinkin että kiertoni on vähän pitempi... eli se on rv9+5 tai sinne päin kunhan neuvolaan päästään, toivon sitä sydänäänten kuuntelua kun se tuntuu olevan koko reissun kohokohta...
 
-Viivi-
Halloota?! Missä kaikki on?!? :)

Eilen illalla kotiuduttiin Tallinnasta. Matka meni kaikin puolin oikein hyvin ja mukavaa oli. Viime yönä nukutti kyllä tosi hyvin. Shoppailtua tuli reilusti ja -yllätysyllätys! Uskalsin ostaa vauvallekin yhden jutun: sellaisen kauniin, värikkään paksun peiton, jonka päällä pikkuinen voi sitten köllötellä lattialla.
Saatiin miehen kanssa molemmat inhottava flunssa mukaan reissuun ja vieläkin on nenä tukossa ja kurkkua nipistelee. Onneksi kuume ei noussut, niin jaksettiin liikkua kaupungilla.

Aivan kertakaikkisen ihanan keväinen ilma tänään!!! Kävin heti "aamutuimaan" (10 jälkeen) katsastamassa kirpparipöydän kunnon ja pitää kyllä ulkoilla tänään lisää. Iltapäivällä pitääkin sitten käydä hakemassa myymättä jääneet tavarat pois kirpparilta.

Oho! Meiramistahan tulee rouva ihan tuossa tuokiossa! Nää viimeiset päivät ennen h-hetkeä on varmaan tosi jännät! :) Onko teillä muuten isot häät? (sori, voi olla että olet sanonut mutta en vaan muista!) Yks kaveri, joka meni viime kesänä naimisiin sanoi jälkikäteen, että päivä oli niin ihana, että sen haluaisi elää uudelleen ja uudelleen!

Teillä oli puhetta siitä tapaamisesta. Vähän harmittaa, kun mulla on matkaa sinne reilut 100 km... mieluusti näkisin teitä livenäkin, olishan se jännä nähdä vastaako oma mielikuva todellisuutta lainkaan! :) Mutta-mutta, eipä sitä tiedä, vaikka innostuisin ajamaan sinne...!

Omassa navassa ei ihmeempiä edelleenkään. Paino on nyt kotivaa´an mukaan noussut yli lähtötason vajaalla kilolla. Viikonloppuna tuli kyllä herkuteltua aikalailla... Pitää varmaan vähän rajoitella tuota sokerin syömistä, ettei vauvasta tule jätti.

Ilmoitelkaahan itsestänne, naiset! :)

Viivi ja Napero, rv 19+1
 
*Meirami*
Upsis kun oltiin tipahdettu alas!!!!

Hui hurjaa!

Hehee! Haaveilijoiden puoleltakin taitaa olla tulossa hyviä uutisia :D Kivaa kivaa!!

Kiva Sunni kun kävit pitkästä aikaa :)
Mulla tais mennä noin tunti aikaa ekassa neuvolassa... mulla oli niin tyhjä pää, että en mitään oikeestaan ees älynny kysellä :)

Täällä on muuten alkanut masu kasvaa! Nyt on jo muutkin alkaneet huomaamaan, että mulle on tullu vauvamaha :D Sais nyt vain vielä hetken hidastella tuo kasvu, että mahtuisin puolentoista viikonpäästä siihen morsiuspukuun!!! Se ois ihan kiva :D

Mies eilen totesi, että on se hyvä että pidetään häät jo nyt, kun myöhemmin tuo sun maha ois varmaan ollut jo ihan valtava!

Tulkaas tytsyt sieltä linjoille ettei mene yksin höpinäksi :D

meirami 16+2
 
*Meirami*
Viivi olikin samoihin aikoihin linjoilla :D

Oispa tosi ihana jos innostuisit ajelemaan! Vois olla ihan hauska "foorum tapaaminen" :D

Häistä: meille tulee n.70 vierasta, eli aika keskikokoiset kai?! Jännäksi tekee tässä sen, että minähän en ole koskaan edes nähnyt meidän juhlapaikkaa :D (muutakun muutaman kuvan olen toki nähnyt) Ja ja, tässä on se 600km välissä, eli organisointi pelkästään puhelimessa on aika haastavaa!
Ensviikolla onneksi pääsen paikanpäälle päsmäröimään :)
 

Yhteistyössä