WAB + 20

  • Viestiketjun aloittaja Syysmarja
  • Ensimmäinen viesti
Pikkutiikeri80
Tulinpas nostelemaan ketjua sunnuntaipäivän kunniaksi.

Täällä ollaan yhä, yhdessä koossa, niin kuin oli ainakin vielä perjantaina Syysmarja ja Peppikin. Koitetaanhan kestää vielä hetki tytöt, eikös??!! Pepin tennispallottelut kuulosti hyvältä suunnitelmalta, itselle ainakin tekee hyvää päivittäiset rauhalliset lenkit koiran kanssa lähimetsään. Ihana nähdä miten kesä tekee vahvasti tuloaan ja saa samalla hengittää raikasta ilmaa.

Kävin äskettäin ruokaostoksilla isossa marketissa, ja "palkinnoksi" sain selkäsäryn ja epämääräisiä kipuja ja vihlontoja alamahan seutuville. Toivottavasti enteilis jotain lähestyvään synnytykseen liittyvää... Noo, toivossa on hyvä elää, vaikka lupailinkin neuvolantädille että tuun saletisti vielä tiistaina "vastaanotolle". En usko että mahan asukas olis vielä mitenkään valmis luopumaan mukavan lämpimästä pesästään. Sairaalakassikin yhä edelleen pakkaamatta... Ehkä teen sen tänään, tai huomenna.. ;) Vaikka sain tiukan käskyn neuvolasta levätä ja ottaa iisisti (edes kyläilemässä ei sais käydä!), niin päätin silti tänään hiukan leipoa herkkuja pakkaseen vauvan syntymän jälkeistä elämää varten. Ihmisiä kuitenkin tuppaa ikkunoista ja ovista sisään, niin en sitten kyllä mitenkään jaksa niissä hormonihöyryissä alkaa miettimään mitä tarjota vieraille. Joten loppurutistus vielä ennen vauva-arjen aloittamista. =)

Mites teillä joilla synnytys lähestyy tai ootte jo synnyttäneet, ootteko huomanneet mitään eroa ruokahalussa juuri ennen synnytystä? Mulla on jo pari päivää ollut sellainen olo, että pitää syödä kevyesti ja terveellisesti, ei tee edes mieli mitään roskaruokaa, joka on TODELLA harvinaista mulle. Eli mahtaako elimistö jotenkin valmistautua tälläkin saralla tulevaan koitokseen? Hedelmiä menee hullunlailla, samoin vettä.

Meiramillakin on jo parempi mieli; loistavaa. Teki varmaan hyvää puhua ammatti-ihmisen kanssa, uskoisin. Itsellä hormonit tekee tepposiaan, ja milloin tekee mieli itkeä milloin nauraa. Eniten ottaa välillä päähän miehen saamattomuus tiettyjen asioiden suhteen ja oma "puolikuntoisuus" kun ei jaksa ja pysty enää kaikkea tekemään mitä pitäis/haluais. Kun nyt vaan osais pysähtyä nauttimaan hetkestä ja rauhoittua hiukan...

Kello se juoksee, joten täytyy mennä valmistelemaan seuraavaa leipomusta uuniin. Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille mammoille, tuleville ja jo oleville!!

Pikkutiikeri rv 39+2
 
Sunni
Huomenta.

IIh, viimeviikolla oli rakenneultra. Kaikki oli kunnossa ja sukupuolikin saatiin selville. Tosin ainut asia mikä jäi harmittamaan oli se, minkälaisen kuvan täti loppupelistä meidän muksusta nappasi... Minä en siitä mitään selvää saa, näyttää siltä että odotan jotain ufoa :/
Pienen pieniä liikkeitä olen alkanut havaita, ja pikkuhiljaa ne alkavat tuntua muulta kuin ilmvaivoilta, kai ne ovat vauvelin liikkeitä... Varmuuden vuoksi pitää vielä odottaa niitä "kunnon" potkuja. Nyt ne liikkeet tuntuvat töissä istuessa ja iltaisin maatessa, sellaista pientä mykellystä, napsautuksia.

Tässä ketjussa alkaa kohta synnytysrumba! :)
Saadaan lisää synnytyskertomuksia, niitä on kiva opetusmielessä lueskella, osaa itsekin asennoitua siihen että muutkin siitä on selvinnyt hengissä ;)

Oletteko muuten missä vaiheessa ennen laskettua aikaa jääneet äitiyslomalle?

Sunni rv 19+
 
Syysmarja
Heipat!

Juuh, yhdessä koossa täällä vielä ollaan, ja koska oma olo ja vauvan olo ovat niin hyvät, niin vasta ensi maanantain jälkeen "saan" soitella ä-polille kontrollikäyntiä, jotenka saas nähdä, meneekö tämä meidän odotus jopa kesäkuun puolelle?!?!? Hope not!!!!

Tänään neuvolassa, kaikki jälleen kerran hyvin =)
pissa puhdas
paineet 118/77
paino noussut nyt kok. 8,2 kiloa
hemppaa ei otettu
liikkeet + -on vaavi jo sen verran alhaalla, ettei jaksa/mahdu liikkumaan enää
turvotus -+ -vähenemään päin on =)

Pikkutiikeri: mulla ainakin tuo syöminen tosiaan on ollut koko raskauden ajan sitä, ettei lämmin ruoka ole oikein maistunut ja hedelmät on tosiaan olleet MUST juttu! Mutta nyt viikonloppuna oli parit sukukekkerit, joissa tuli kyllä syötyä enemmän kuin laki sallii....onneksi paino ei ollut kuitenkaan tosiaan noussut kuin sen 400 g viikossa *huoh* pelottelin kyllä neuvolatätsyä, että paino voisi olla vaikka mitä!!! =)

Sunni: viralliselle ä-lomalle voi jäädä viimeistään 30 arkipäivää ennen laskettua aikaa, mutta varhennettunakin, oliko 50 arkipäivää ennen la:ta?!?!? Ja jos haluaa pitää jotain lomaa sitä ennen, niin tietty järjestelykysymys työnantajan kanssa.
Itse jäin siis viralliselle 30 arkipäivää ennen, mutta sitä ennen olinkin about kk:n saikulla....

Taitaa tosiaan Kk jo olla saanut käärön kotiinsa =) Tulehan sitten kertoilemaan kuulumisia, jahka ehdit/jaksat/maltat =)

Juuh, mutta koska taasen ei sitä asiaa ole, estradi on jälleen teidän!!! =)

Syysmarja rv 40+0 -laskettu aika siis tänään!!!!!!!
 
Aurora Vee
*Tilannetarkastus*

No niin, eiku ilmoittautumaan jos ette ole vielä poksahtaneet! Onnittelut Syysmarjalle lasketun ajan saavuttamisesta. Veikkaisin tuon terveellisen ruoan himon johtuvan loppuvaiheessa siitä että keho yrittää välttää turvotusta? Tai sitten se on jotain muuta - naisen elimistö on sellaisessa tilassa raskauden aikana että tuntuu ettei MIKÄÄN himo, kipu tai ongelma ole mahdoton. =)

Kk:lta odotellaan uutisia...

Äitiysloman alku on tosiaan 30-50 arkipäivää (lauantait taidetaan laskea mukaan?) ennen laskettua aikaa, voit valita minkä tahansa päivän siltä väliltä mutta se vähenee sitten loman loppupäästä. Kannattaa siis miettiä äitiys-/vanhempainloman jälkeistä elämää - tarvitsetko silloin lisää lomaa esim. ennen työhön paluuta. Loppuraskaudesta on "helpompi" saada sairaslomaa töistä jos tuntuu ettei jaksa, siihen ei kannata tuhlata äitiyslomapäiviä ellei ole ihan pakko.

Itse olen menossa työhaastatteluun torstaina. Työ alkaisi syyskuun alussa, jolloin tämä WAB-poikamme on 10 kk. Saas nähdä miten ämmän käy, ja miten pojan jos saan paikan. Se on kuitenkin vain puolen vuoden määräaikainen harjoittelupaikka, ja täytyy myös miettiä laittaako pojan päivähoitoon kun edessä on muutto vuodenvaihteessa (+/- pari kk). Voi voi, melkein toivon etten saa paikkaa, vaikka se tekisi hyvää sekä taloudellemme että työkokemuksen keräämiselle...
 
Piparminttu-Pipsa.
Moikkis! :)

Tulin kurkkaamaan, jokos täältä on lähdetty synnärille. Syysmarja on ainakin tukevasti yhdessä koossa vielä. Tosi hyvä, että sulla on verenpaineet ja muut arvot noin hyvät, ettei tarvitse niiden takia ainakaan stressata. Ja onnea kovasti lasketun ajan saavuttamisesta! :)

Aurora,nuo työjutut on kyllä kinkkisiä. Niissä on tosiaan aina kaksi puolta, kun toisaalta työkokemus on aina vaan plussaa, mut sit toisaalta ei varmaan millään raaskisi laittaa niin pientä vielä hoitoon, varsinkin jos muutto on tulossa. Mulla on varmaan dementia, kun en muista että olittekos muuttamassa jonnekin kauemmaksi vai saman kaupungin sisällä?

Sunnille isot onnitteluhalit rakenneultrakuulumisista ja ekoista liikkeistä! :) Meinaatkos paljastaa meille sukupuolen vai pidättekö sen salaisuutena loppuun saakka? Mulla tuntuu kans liikkeet parhaiten illalla selällään maatessa, mutta vähitellen niitä tuntuu enemmän ja enemmän myös päivisin esim. seisoessa ja istuessa. Meidän vauva on kuitenkin pääasiassa aika hiljainen eli kunnon potkuja tulee tosi harvoin. Onkohan se normaalia? Mietin, et voiko se mun etuseinässä oleva istukka vaikuttaa asiaan niin paljon??? Vai millä viikolla ne liikkeet yleensä tuntuu ihan säännöllisesti ja selkeän voimakkaasti??? Mulla on paha tapa neurotisoida kaikkea ja tää on lempihuolenaihe. :/

Pikkutiikerille ja Pepille kovasti tsemppejä ja jaksuja viimeisiin päiviin! :) *lähettää kärsivällisyyden säteitä ja haleja* Muistakaahan pitää meidät täällä ajantasalla!:)

Mites se Tiksin tapaaminen, monelta nähdään? Ja mistä me tunnetaan toisemme? Mahasta tietysti, mutta entäs jos siellä on muitakin mahakkaita? ;) Ja ketkä kaikki on nyt tulossa? Meirami ja Viivi ainakin?

ON: Mulla on alkanut pidemmät kävelyt olemaan jotenkin tukalia. Tuntuu, et jalat turpoaa ja voimat loppuu kokonaan, etenkin ylämäessä. Perjantaina oltiin Korkeasaaressa kolme tuntia ja olin aivan puhki sen reissun jälkeen. Pitää yrittää ottaa rauhallisemmin ja tajuta, ettei enää jaksa/ pysty liikkumaan samalla lailla kun ennen.

Ihanaa, enää 10 työaamua jäljellä! :) Sitten alkaa se Kela-rumba, kun jään työttömäksi ja sit tietysti äitiyslomalle... No, onhan mulla kesä aikaa hoidella niitä paperiasioita kuntoon. ;)

Hyviä vointeja kaikille ja nauttikaahan ihanasta säästä ainakin täällä etelän alueella asuvat! :)

PP ja Poju rv 23+6







 
Viivi ejk.
Heipat! =)

Hienoja neuvola-/ultra- uutisia sekä Syysmarjalla, että Sunnilla! Onnea niistä!
Onnea Syysmarjalle myös lasketusta ajasta! :)
Kivaa, että Meirami on jo paremmalla mielellä! :)

PP: älä turhaan neurotisoi liikkeiden hiljaisuutta. Tuo etuseinän istukka todellakin vaimentaa niitä TOSI tehokkaasti! Mullakin osittain etuseinässä ja alkuvaiheessa liikkeet oli vähäisiä ja tuntuivat vaan tietyissä kohdissa. (Siis silloin jos vauva sattui muksimaan sellaiseen kohtaan missä istukka ei ole edessä.)

Hyvä pointti tuo toistemme tunnistaminen Tiksissä... Mietitään sitä! (Pitäiskö laittaa neilikka napinläpeen?! ;) ) Mulle sopisi parhaiten n. yhdeltä, kun pitää siitä sitten jatkaa synttärikemuihin. Ja hei! Eikö meitä tosiaan olisi tulossa ketään muita kuin me kolme?!?! Kaikki kynnelle kykenevät wab-naiset mukaan!
Miten Hena, jaksaisitko tulla IsoaHerraa näyttämään? Kuvissa Herra näytti aivan syötävän söpöltä! :)
Entä Helmiina?? Lyylinkin mieluusti näkisi livenä! :)

Auroran työkuvio kuulostaa tosiaan kinkkiseltä. Tuossa kun on niin selkeesti hyviä ja huonoja puolia...päätös ei ole helppo. Toivotaan, että asia ratkeaa jollakin mukavalla tavalla ilman kovin suurta päänvaivaa!

ON (.) Mulla on enää neljä (!!!) työpäivää jäljellä!!! Iiiks! Tunnelma on melkolailla kahtiajakoinen, olen kuitenkin ollut samassa talossa, melko samalla työporukalla melkein neljä vuotta! Ja voi olla etten tämän jälkeen sinne palaa enää lainkaan. Toisaalta olen innoissani kun saan levätä kotona ja laitella kaikkea valmiiksi vauvaa varten. Toivon mukaan myös selkäkipu hellittäisi. Toisaalta pelottaa, että hypin parin viikon jälkeen seinille, kun ei ole järkevää puuhaa eikä seuraa. Kaikki kaverit on nimittäin töissä. *Huoh* Olen kyllä jo uhannut mennä työpaikalle päiväkahville jos tuntuu yksinäiseltä! ;)

Uudet äippäpakkaukset on nyt sitten kai vihdoin tulleet jakoon! Mä olen siis pihdannut hakemusten jättöä kun haluan sen uuden! Tällä viikolla pitäisi viedä paperit. Tänään soittelin taas palkkalaskennan kanssa ja selvisi muutama tylsä juttu, jotka taas vaikuttaa siihen, että en kai sitten saa äitiyspvärahaa tämän vuoden tulojen mukaan... Murrr! :/ Miksi kaikkien virastojen ja virallisten tahojen pitää olla niiiin joustamattomia ja tehdä asiat aina mutkien kautta?!?!?!?
No, se siitä vaikerruksesta, rahaahan se vaan on...!

Selkä uhkaa sanoa itsensä irti tässä huonolla jakkaralla kököttäessä, paras siirtyä sohvalle parempaan asentoon.

Viivi ja Napero, rv 30+0 (Kääk! Enää 10 viikkoa jäljellä!!)
 
Kk ja nyytti
LISTA
Synnyttäneet:
26.10.06 Anna vm82, ensimmäinen POIKA 26.10 3140g 50cm
27.10.06 Aurora vm80, toinen (tyttö 03/05) POIKA 27.10 3810g 51cm(?)
8.11.06 Mari vm83, ensimmäinen POIKA 3.11. 2890g 49,5cm
10.12.06 Kira vm76, ensimmäinen TYTTÖ 26.12. 3780g 52 cm
1.2.07 Aqua vm76, ensimmäinen POIKA 25.1. 2850g 48cm
2.4.07 Minttu, vm85, ensimmäinen TYTTÖ 3890g 49cm
7.4.07 Hena, vm79, ensimmäinen POIKA 4630g 53cm
13.4.07 Helmiina, vm77, ensimmäinen TYTTÖ 2955g 47 cm
27.4.07 Tyrni1, vm75, ensimmäinen POIKA 3450g 49 cm
15.5.07 Kk, vm84, toinen (poika 09/04) TYTTÖ 3395g 48,5 cm

Odottajat:

21.5.07 Syysmarja, vm80, ensimmäinen (km 6/06)
25.5.07 Pikkutiikeri, vm80, ensimmäinen
26.5.07 Peppi, vm80, ensimmäinen
23.7.07 Limee, vm82, ensimmäinen
30.7.07 Viivi, vm78, ensimmäinen
19.8.07 Meirami vm82, ensimmäinen
11.9.07 Piparminttu-Pipsa, vm83, ensimmäinen
6.10.07 Lumi81, vm81, toinen (miehelle ensimmäinen)
20.10.07 Sunni, -79, ensimmäinen
10.12.07 Omppu -75, toinen
7.1.08 Piitu1 -81, toinen (poika 12/04)


Elikkä terveiset vaan täältä vauvantuoksuisesta arjesta!
Suloinen tyttövauvamme päätti viivyttää maailmaantuloaan neljä kokonaista ja pitkää päivää, mutta lopulta tiistaina 15.5. päätti syntyä tänne koko perheen silmäteräksi.

Supistukset alkoivat tiistaina klo 06.00 melko kivuliaina, ja arvasin jo muutaman supistuksen jälkeen että tämä taitaa olla nyt sitä. Ekan tunnin supistuksia tuli 10min välein, ja klo 07.00 alkoivat tulla 5 min välein. Muuttuivat samalla melko kipeiksi ja pitkän sairaalamatkan takia hätyyttelin ukkoa kiirehtimään esikoista samalla kun itse kasailin tavaroita välillä voivotellen supistuksissani. Esikoinen saatiin hoitoon ja 08.00 lähdettiin kohti saikkua. Perillä oltiin 09.00, kun isäntä polki kaasua 160 yli puolet matkasta! (onneks oli tyhjät tiet, vain kaupungissa jouduttiin hiljentelemään). Matkalla jo tuntui että supistukset loppuu kokonaan, mutta sinnikkäästi ajettiin määränpäätä kohti, ja kun perillä nousin autosta alkoi TOSI kipeät supistukset 2 min välein! Ihmiset katseli kummissaan kun kävelin käytävällä isännän kainalossa muutaman metrin ja ulisin kivusta :) Lopulta päästiin synnytyssaliin ja kätilö teki sisätutkimuksen, 3,5cm auki. Vain kahdella tosi rajulla supistuksella aukesin 7cm ja nippanappa kerittiin laittaa kohdunkaulanpuudute, joka vähän helpotti pahinta kipua, mutta vaikutus loppui ennen ponnistusvaihetta ja niimpä ponnistin tytön maailmaan ihan luomuna. Ponnistusvaihe kesti 25min, ja en ole eläessäni tuntenu semmosta tuskaa ku sillon (sori synnyttäjät...). Kätilö päätti olla leikkaamatta alapäätä, ja selvisin parilla pienellä repeämällä (muutama tikki alapäässä). Tyttö tuntui heti omalta sylissä ja ensi-imetyskin kesti tunnin. Isi sai leikata napanuoran ja kylvettää pienokaisen ja parin tunnin päästä oltiinkin jo osastolla. Kotiin päästiin torstaina, vaikka oisin voinu lähteä kotiin jo samana päivänä!

Tyttö on tosi herttainen, syö hanakasti rintaa ja maitokin pursuaa joka paikasta. Nukkuu parin kolmen tunnin pätkissä ja on kietonut perheen miehet täydellisesti pikkirillinsä ympärille, oikea pikkuprinsessa!

Tsemppiä seuraaville synnyttäjille, palkinto korvaa vaivat!!!

kevätterveisin Kk ja nyytti 6 pv
 
Helmiina
Suuren suuret onnittelut Kk koko perheelle pikku-prinsessasta!

Toivottavat Helmiina ja Lyyli 5 vko ja 3 vrk

P.S. Tulisin mielelläni tapaamiseen, mutta matkaa on reilu 400 kilometriä... ;)
 
Pikkutiikeri80
Onnea Kk:lle ja koko perheelle pikkuprinsessasta!!! Ja kiitos synnytyskokemuksen jakamisesta. :) Niitä on aina yhtä kiva lukea, auttaa valmistautumisessa tulevaan koitokseen. Itseä alkaa jo ihan kivasti jännittämään, varsinkin kun en itse jaksa uskoa että synnytys lähtisi itsestään käyntiin ennen perjantaita, jolloin kaikella todennäköisyydellä jäänkin jo sairaalaan ja synnytys käynnistetään. Huhheijaa...

Syysmarjalla kaikki hyvin neuvolassa, hyvähyvä. ;) Ja onnea lasketun ajan saavuttamisesta! Vaikka kärsivällisyys varmaan vähenee sitä mukaan, mitä enemmän tulee päiviä lasketun ajan päälle...? Mut hei, positiivisia ajatuksia! Pikemmin kuin nyt ymmärretäänkään, ollaan mekin jo vastaleivottuja äitejä! Aika huisi ajatus vai mitä??

Täällä tosiaan turvotus vähentynyt ruokavalion tarkistuksen myötä (suolattomampaa ja kevyempää ruokaa +paljon nesteitä) joten Auroran veikkaus saattais osua oikeaan. Itselle on tullut myös mieleen, että "himo" terveellisempään sapuskaan helpottais suoliston toimintaa synnytyksen lähestyessä. (allekirjoittanut käy yhä edelleen 2-3 kertaa päivässä"kakkos"-hädällä...) Suunnittelinkin, että olisin loppuviikosta keitto-&puurodieetillä + normaalit aamupalat & välipalat, kun ei oikeastaan edes maistu mikään raskaampi ruoka. Kaapissa odottaa myös Toilax-merkkinen peräruiske, jos vaikka pystyis tekemään sen ennen synnyttämään lähtöä... Onko kellään kokemusta kyseisestä valmisteesta???

Sunnille
onnittelut myös täältä suunnalta ihanista ultra-näkymistä! Etkö tosiaan meinaa kertoa meille, kumpaa sukupuolta ultrassa veikattiin???? Harmin paikka että saitte niin huonon kuvan mahan asukkaasta, myöhemmillä viikoilla kun ne kuvat joka tapauksessa on ihan epämääräisiä ja vauvasta saa vain osittaisia kuvia. Kokemuksen syvällä rintaäänellä voin puhua, kun pikkuherraa on ultrattu nyt yhteensä 7 kertaa... Melkein hävettää myöntää. ;)

Pp, yritä olla ihan rauhassa pojun liikkeiden suhteen. Luulen että vauvat jo tuossa vaiheessa ovat niin yksilöitä, että liikkuvat sen verran mitä luonteeseen & tempperamenttiin "kuuluu". Yhdellä kaverilla tuntui muutenkin ensiliikkeet "vasta" samoilla viikoilla kuin sä nyt olet. Joten malttia, voihan olla että teidän poju on vaan rauhallisempaa sorttia, ja harrastaa enemmän "siroja" uimaliikkeitä kuin valtavan sporttisia potkuja. Ja kyllä se istukka voi hyvinkin vaimentaa liikkeitä tehokkaasti. Tsemppiä kela-rumbaan!

Viiville onnea äippäloman alkamisesta! En usko että sulle tulee aika pitkäksi, varsinkin jos kelit jatkuu sellaisina mitä ne nyt on. Ja kyllä siinä kodin laittamisessa vauvaa varten saa menemään ihmeen paljon aikaa, usko mua! Oon ihan kade kun saat sen uuden äippäpakkauksen!! Mäkin olisin ottanut pakkauksen ennemmin kuin rahan (mihin siis päädyttiin) jos värit ja kuosit olis olleet samaa luokkaa kuin tässä uudessa pakkauksessa. Jaksamista muuten selän kanssa (itsellä myös välilevyn pullistuma ym. selässä, joten tiedän miltä tuntuu potea kipeää selkää).

Istun tällä hetkellä lämmin kaurapussi sylissä, sen verran mukavasti supistelee kaiken aikaa. Mutta ei muutosta aiempaan, tätähän se on ollut viimeiset 20 viikkoa, nyt "loppua kohden" vaan enenevissä määrin ja kivuliaampina versioina. Mutta hyvähän se vaan on, jospa ne jotain edullista muutosta tuolla alakerrassa tekis, toivon ainakin niin. =)

Tulipa tästä taas romaani... Taidan antaa tilaa muillekin ja vetäytyä taka-alalle pakkailemaan sitä sairaalakassia ja silittämään pyykkivuorta. Huomiseen, tulen taas kertoilemaan neuvolakuulumisia iltasella!

Pikkutiikeri rv 39+3
 
Syysmarja
Heipat!

Ihanaa, onnittelut Kk pienestä prinsessasta!!!! Ja ihanaa, että on jo nyt kietonut perheen miespuoliset pikkusormensa ympärille =)
ja kiitokset myös synnärikertomuksesta, niitä on AINA ihanaa lukea...josko mun, Pepin tai Pikkutiikerin onkin sitten seuraavana vuorossa *ottaa ensimmäisen vuoronumeron!!*

Sunnille tosiaan myös onnittelut ihanista ultrakuulumisista, etkö siis tosiaan aio meille uteliaille kertoa sukupuolta?!?!?! *pöh ja höh* No ei vaiskaan, totta kai saat pitää omana tietonaan, jos et sitä meille halua kertoa :)

Kärsivällisyys on tosiaan koetuksella, mutta kuitenkin ihmeen rauhallinen olen, olenhan alusta asti sanonut, että meidän pikkuherra tai -neiti on niiiin mukavuudenhaluinen, että varmasti viihtyy masussa niin kauan kuin mahdollista, vaikka äidillä olisikin kova hoppu jo!! =) Ja ehkä sitä kärsivällisyyttä vähentää nuo toistuvat kyselyt, "jokonytjokonytjokonyt".......ARGH!!!!!

Pp: ota tosiaan ihan rauhassa, vauvan liikkeet tosiaan heikentyvät istukan paikan mukaan, ja noilla viikoilla sulla ei vielä ole mitään "paniikkia" liikkeiden suhteen, eiköhän ne siitä voimistu koko ajan. Ja tosiaan, josko teidän herranne on sitä rauhallisempaa sorttia =) toisin kuin meillä, kun mun masu möyrii edelleen siihen tahtiin, ettei ole tosikaan!!!

Tapaamiseen en taida minäkään tulla, matkaa on sen verta ja päiväkin "huono", ties vaikka olisin synnärillä ;-) pah, toiveajattelua taitaa olla sekin!

Pikkutiikeri: onhan se tosiaan aika huisi ajatus, että meistä tosiaan on kohta tulossa tuoreita äitejä!!! Vaikka tätä tapahtumaa on tuolta syksystä asti odoteltu, niin silti vaan se aika on kuitenkin -loppujen lopuksi -mennyt hirmu nopeasti.
Mieskin eilen illalla sängyssä maatessamme sanoi, että nyt on tullut pariin kertaan oikeasti sellainen "hui"-tunne, että se pieni ihminen on oikeasti kohta tuossa vieressä nukkumassa, eikä vain muksauttele tuon masun läpi *hellua*

Mulle on muuten tulossa flunssa, kurkku on pirun kipeä ja limaa liikkuu *tsori*... en olekaan ollut sitten raskausaikana lainkaan kipeä, joten johan tässä on aikakin se kevätflunssa sairastaa :/

Terkkuja kaikille!! =)

Syysmarja rv 40+1
 
Sunni
Onnittelut KK:lle rinsessasta :)

Minulla oli PP ultran mukaan istukka takaseinässä, joten johtuu varmaan siitäkin että tunnen joskus sitä mykellystä, mutta olen epävarma välillä itsekkin, että onkohan tämä juuri meidän vauveli joka myskää vai jotain muuta kun eipä sitä tiedä miltä ne liikkeet tuntuu aluksi ensikertalaisena. Eli odotellaan millon monotetaan kunnolla ;)
Eikä niitä liikkeitäkään tunnu kuin just illalla tai sitten lounaan jälkeen töissä jos istuu paikallaan tietokoneella. Eikä varmaan tässä vaiheessa tarvi alkaa laskeskelemaan liikkeitä, yritetään pysyä siitä neuroosista molemmat poissa :D

Onpa pikkutiikeri saanut tosissaan nähdä masuasukkiaan kun seitsemän kertaa ultrattu!! :O Ja mie olen asennoitunut että tämä oli eka ja viimenen kerta kun moisen kokee, mutta eihän sitä tosiaan koskaan tiedä kuin "filmitähti" minunkin muksusta tulee.

Niin ja kaikille nyt sitten tiedoksi että Poikahan sieltä ultrasta kuikki...
Isi ja äiti oli molemmat myytyjä ja tippa linssissä asteltiin paikalta pois xD
Aika jännä kun aluksi olikin poika olo, joka muuttui tyttö-oloksi kun kaikki minulle tyttöä povasi. Ainoastaan yhden suusta olen kuullut että sinulla on poju vatsa (vaikkei sitä vattaa vielä edes niin paljoa ole että siitä mitään osaisi ennustella...).

Syysmarjaa tässä jännitellään varmaan suraavaksi :) Ei mitään paineita sinnepäin ei ;)

Viivikin painelee pp:n kanssa äippälomille... itsellä vielä ois 2,5, paraimmillaan 3 ja puoli kuukautta töitä...

Sunni 19+
 
Limee
Kk:lle onnittelut pikku prinsessasta!!! Ja kiitos synnytys kokemuksen jakamisesta.

Syysmarjalle onnittelut lasketun ajan saavuttamisesta! Koita jaksaa kärsivällisesti odotella, kyllä sunkin aika vielä koittaa ja toivottavasti mahdollisimman pian pääset tositoimiin, kuten myös Pikkutiikeri ja Peppikin.

Pp: Ei varmastikaan syytä huoleen noiden vähäisten liikeiden vuoksi. Mulla myös istukka etuseinämässä ja se heikeintää noita liikeiden tuntemisia todella tehokkaasti. Ja vielä kun tuntuu, että pikkuinen tuolla masussa on myös aika hiljaista sorttia niin on tämäkin tuleva äiti saanut monta harmaata hiusta vähäisten liikeiden vuoksi. Edelleenkin liikkuu vähän ja vikkoja on kuitenkin jo 31+1.

Tapaamiseen en myös minäkään pääse tulemaan, välimatka on mullakin niin pitkä. Mutta pitäkää te jotka mukaan vain pääsette oikein hauska tapaaminen!!

ON: Kesäloma on nyt sitten alkanut ja kohta on viikko vierähtänyt kotosalla. Muutenkaan olossa ei ole valittamista, olo on mitä mainioin. Viikonloppuna olisi tarkoitus lähteä vähän reissaamaan, joten saas nähdä kuinka sitä jaksaa reissun päällä. Loppuviikolla on ensimmäinen perhevalmennus ja synnytys sairaalaan päästään tutustumaan jo ensi viikolla, varmasti viimeistään sitten ajatukset alkaa käänty kohti tulevaa synnytystä. Vauvalle kaikki alkaa olla valmiina, ainoastaan joitain ihan pienimpiä vaatteita ja pikku tavaroita pitää vielä hankkia. Jahka tästä päästään ostoksille vähän isompaan kaupunkiin niin eiköhän nuokin saada pois päiväjärjestyksestä.

Limee 31+1
 
Piparminttu-Pipsa.
Tervepä terve! :)

Ihan ekana hurjasti onnea koko Kk:n perheelle ihanaisesta pikkuprinsessasta! :) Ja synnytyskertomus oli koskettavaa luettavaa jälleen kerran, kiitos kun jaoit sen meidän kanssa. :) Voin hyvin kuvitella, että teidän perheen herrat ovat aivan myytyjä neitokaisen vuoksi. Voikaahan hyvin ja tulehan kertoilemaan kuulumisia lisää, kun vain jaksat ja ehdit.

Limee, varmasti jännä päästä näkemään synnäri ihan kunnolla. Tosiaan silloin alkaa varmaan viimeistään konkretisoitua, että aika lähellä se alkaa sullakin jo olla. :) Ja tuntuu,että vastahan säkin plussasit! Niin se aika rientää.

Sunni, takaseinässä oleva istukka helpottaa varmasti paljon liikkeiden tuntemista. :) Kiitti tsemppauksesta, yritetään tosiaan olla molemmat stressaamatta. ;) Ja ISO KIITOS muillekin mua tsempanneille, kyllä se liikkeiden vähyys on varmaan sit ihan OK. Ja meidän poju saattaa tosiaan olla rauhallisempaa sorttia, kun sen iskäkin on tuollainen iso ja rauhallinen möllöttäjä. ;) Jotenkin se on kaikissa ultrissakin ollut ihan isänsä oloinen. ;)

Niin ja Sunnille onnittelut pojasta! :) Arvelinkin että se olisi poika, kun kerta uutiset jo nyt näkyivät selvästi. ;)

Viiville tsempit äippärahapolitiikan kiemuroiden kanssa! Kurjaa, jos ne nyt sit päättääkin antaa sulle alhaisempaa tukea. PÖH! Mutta saat siis kuitenkin sen uuden pakkauksen? :) Siitähän on jo kuvatkin Kelan sivuilla ja täytyy myöntää, et ahkerasti olen niitä sieltä katsellut...

Pientä galluppia pystyyn pitkästä aikaa elikäs minkälainen hoitopöytäsysteemi teillä on tai millaisen aiotte hankkia? Etenkin synnyttäneiden kokemukset kiinnostavat, koska meillä tuo hoitopöydän pohdinta on vasta menossa eikä ostopäätöksiä ole tehty suuntaan tai toiseen. Mies on tosiaan 196cm pitkä eli hän ainakin tarvitsee riittävän korkean pöydän, itse voin vaihtaa vaippoja vaikka sängylläkin tarvittaessa. Hoitopöytä on pakko sijoittaa meillä makkariin, kun vessaan ei mahdu. Tällä hetkellä olen kallistumassa ison lipaston ja sen päälle asennettavan hoitotason puoleen. Mut niitä erikseen myytäviä hoitotasoja on ilmeisesti aika harvassa paikassa myynnissä?

Jaahas, nyt kävi kutsu kauppaan. Ja sit nuo koiratkin pitäis lenkittää. Voikaa hyvin ja koittakaa Syysmarja, Pikkutiikeri ja Peppi pärjäillä! :) Olette ajatuksissa!

PP ja Piipi-Poju tasan 24 rv! :)







 
Mari_
Onnea onnea ja vielä kerran onnea Kk:lle ihanaisen prinsessan syntymästä =)

Just yks kaveri kysy et jokos ootte toista työstämässä, ei ihan vaikka halu ois kova ja vauvakuume vaan nousee ku lukee noita synnytyskertomuksia =)

Mari ja Niclas-joka on vajaan kahden viikon päästä jo 7kk!!!!
 
Nuppu80
Heissulivei!
Ajattelin tulla tervehtimään tuolta wab-puolelta. Plussasin sunnuntaina ja ajatukset vieläkin sekaisin: onnesta ja epävarmuudesta... :)
En tiedä mikä rv menossa enkä sitä, milloin neuvolaan ottais yhteyttä... Olisiko kellään aikaa valaista kuinka tästä nyt alkuun?
 
Piparminttu-Pipsa.
Hurjasti onnea Nupulle plussasta! :) Ja tervetuloa tänne puolelle! Mukava saada uutta verta kehiin, kun vanha jengi suuntaa sankoin joukoin synnärille. ;) Neuvolaan voi ottaa yhteyttä samantien, niin minä ainakin tein. Sieltä ne ilmoittivat jo alustavan lasketun ajan ja menossa olevan raskausviikon. Sen voi myös laskea netissä olevilla laskureilla (esim. http://www.liberovaipat.fi/Pages/Pregnant/Calculator.aspx?id=7750 ) tai kp:n mukaan. Muistaakseni se meni niin, että kp28 on tasan rv 4 ja kp29 siis rv 4+1 jne. Korjatkaa viisaammat jos olen väärässä. :)

 
Omppu75.
Onnea Kk:lle ja koko perheelle prinsessasta! Hyvänä päivänä päätti tyttö syntyä, nimim. samana päivänä syntynyt :)

Ja monilla jännät paikat edessä, tsemppiä viime metreille!

Pahoittelen, etten ole täällä paljon kirjoitellut, mutta kun kerta kaikkiaan ei oikein ole mitään asiaa... Olen kyllä teidän kuulumiset lukenut säännöllisesti.
Ens viikon np ultraa odotan, ja sen jälkeen jos kaikki ok, uskaltanen alkaa nauttimaan odotuksesta. Olo alkaa olla parempi, lähinnä iltaisin oksettaa ja väsymys on ihan järkkyä.

Työpari jäi ainakin kuukauden saikulle ja siitä perään lomalle, että olen omaan lomaan asti taas keskenäni vastuussa tästä meiningistä.. no, jospa olis paremmin tilaisuuksia piipahtaa täällä, kun kukaan ei ole kattomassa :)

Voikaahan paksusti!

Omppu ja Toivo 11+2
 
Aurora Vee
Onnea KK!!!

Hoitopöydästä:
meillä oli käytössä aikanaan ahtaaseen kaksioomme hankittu pinnasänky jonka päädyssä sängyn päälle käännettävä hoitotaso. Sänky on vm. 74 ja Viktor taitaa olla jo lapsi nro 9 joka siinä nukkuu! Siis jo sukukalleus jolla paljon tunnearvoa.

Kummatkin lapset ovat olleet niin kovia kääntyilemään että taso otettiin pois käytöstä 6-7 kk:n kohdalla, siis noin viikko sitten tällä kertaa. Taso on valitettavasti hieman liian matala: se on suunniteltu 70-luvun äideille, ei meille (177 ja 191 cm), joten selkä hieman kipeytyi käytöstä. Mutta ihan välttämätön kapistus aikanaan kun hoitopöytä ei mahtunut asuntoon. Nyt vaipat vaihdetaan lastenhuoneen vierassängyllä, kohta Viktor varmaan jo seisookin lattialla. =)

Nyt pyykinnostoon!

Aurora
 
Sunni
G: Täälläkin on pohdittu sitä hoitotason hankintaa. Ensin mietittiin sitä isoa lipastoa, johon voisi säilöttää vauvan tarvikkeita, mutta me halutaan ihan kunnon lipasto, eikä niitä hoitopöytälipastoja. Jos siinä onnistuisi vaipan vaihto aluksi, sitten voisi siirtyä sängylle. Mielessä on kyllä käynyt hoitotason ostaminen vauvansängyn päälle.
Onko muuten tosi, että aluksi suositellaankin vaipanvaihtohommat suoritettavan "kovalla" tasolla? Ettei voi heti sängyssä vaihdella aina vaippoja.. Jostain olen tällaista korvaani kuullut.
Meilläkin pesuhuone on auttamattoman pieni, vaikka tason voisi laittaa pyykikoneen päälle, sitten on ongelma mihin laittaa se tavaramäärä mitä siinä vauvaa hoitaessa tarvitseekaan :/

Kysymys: Millaisilta tuntuu ensimmäiset supistukset?
Minulla hirvittää tuo minun vatsan kasvaminen kun tuntuu että voiko olla mahdollista että se on jo noin iso näillä viikoilla, nythän sen vasta pitäis pikkuhiljaa alkaa kasvamaan kun ajattelee vauvan kokoakin, pienellä ei ole painoa kuin reilu 300g ja muutaman kilon se siitä kasvaa. Nyt sitten onkin tuo maha mietityttänyt ja kaiken lisäksi kun se on aika kova kokoajan, varsinkin alavatsan seudulta.
En tiiä kuin pehmeä vattainen sitä pitäisi olla vai onko supistuksilla jotain merkitystä siihen kovuuteen, ei se mikään panssarikovakaan ole vielä, kun muistelee siskon masua silloin kun kävelyn päätteeksi sillä muuttui masu aina kivikovaksi..
Taas tätä ensiraskauden hysteriaa xD

Sunni rv19+
 
**Minttu
Onnea Kk:n koko perheelle neidistä!

Täällä Mimmu pitää niin kiireisenä, ettei ehi ees nettiin. Paljon kuitenkin mietin mitä kellekkin kuuluu.. Kiva nähdä että kaikki on kohdallaan.

Oltiin neuvolassa viime viikolla ja käskivät mun jättää kanamunan ruokavaliosta pois, kun nuo hormooninäpyt on vieläkin tytöllä, joten epäilevät että se ois jotain allergiaa. Katotaan nyt.
Meiän neiti on ihan kantoliinaan hurmaantunut, vaikka "asennusvaihe" onkin aina yhtä kitinää, mutta sen jälkeen nukkuu siinä makoisasti uniaan.
Kovasti suunnitellaan matkaa jo italiaan, kesäkuun lopussa on lähtö ja kuukausi on tarkotus olla. Mennään tällä kertaa asuntovaunulla.
Ai niin, kerroinko jo nimen?
Tytöstä tuli Milana Iina Emilia.

Tsemppiä koitokseen Syysmarjalle ja muille ja koittakaahan odottajat jaksaa vaivojenne kanssa!

Minttu ja Milana 7vko
 
Syysmarja
Se on moro!!!

Syysmarja ilmoittautuu pallomahana, edelleen ;/

Ekaksi onnittelut Nupulle =) Johan oli aikakin, että tuolta haaveilijoista joku tänne meillekin eksyy!!! Toivottavasti vedät tosi monta imussa mukanasi, täällä kun alkaa tämä "poikiminen" aika monella -varsinkin tällä toiveikkaalla äidillä!!!

Sunni: supistuksista kyselit: mulla ainakin oli niin, että koko vatsa -ei siis pelkästään alavatsa! -meni kovaksi hetkeksi aikaa, ja aivan kuin sisäelimet olisi puristuneet kasaan...en sen tarkemmin kyllä osaa kertoa, miltä tuntuu.

Pp oli pohdiskellut hoitotason hankintaa. No, mulla ei vielä ole kokemusta sen käyttämisestä -sais kyllä kohta jo ollakin!!!!- mutta me ostettiin sellainen erillinen lipasto -ei siis mikään hoitopöytälipasto -ja mies rakensi siihen päälle sellaisen (myöhemmin irroitettavan) tason, missä meillä on tuollainen pehmustealusta. Ehkä vähän matala tosiaan varsinkin sun miehelle, mutta meille (senteissä 158 ja 175) ihan ok ratkaisu varmasti, varsinkin kun epäilen että minä pääsääntöisesti kuitenkin vaipat vaihdan. Ja varmaan siirrytään sängylle/sohvalle/lattialle/tms paikkaan vaihtamaan vaippoja, kun alkaa vauva kasvamaan ja muutenkin äityli/isä rutinoitua vaipanvaihtoon =)

Onnittelut Sunnille muuten pikkuherrasta!!! Näin mäkin sen ajattelin, että herra sieltä on tulossa, kun niin selvät kuvat olitte saaneet =)

Minttukin oli ehtinyt linjoille, kiva kiva!! JA ihana nimi tuli Mimmulle, oih ja voih! Onnittelut myös siitä! Ja että reissuunkin olette lähdössä, mikäs sen mukavampaa!
Mä vieläkin mietin tuota kantoliinaa, kun kellään kaverilla ei ole ollut -siis näillä, joilla on lähiaikoina vauva syntynyt- ja jotenkin sen hankinta askarruttaa...osaanko ostaa oikeanlaisen?!?!?

Marinkin Niclas-poika kohta jo 7 kk!!!! MIhin ihmeeseen se aika oikein menee?!?!?!

Nuppu: voit soitella sinne neuvolaan vaikka heti, itse soitin vissiin pari viikkoa r-testin tekemisestä. Ja tosiaan, rv 4+0 on kp 28, siitä eteenpäin sitten lasket. Ja netissä tosiaan on niiiin monta laskuria, että niiden kanssa kyllä saat itsellesi oikean rv:n laskettua. Ja neuvolassakin antavat sen, kun kysyvät sun viime menkkojen ekaa päivää =) onnittelut siis vielä kerran!

Omassa olossa ei muutoksia, paitsi että mulle iski nyt sitten joku ihmeen kevätflunssa!! Kerroinko siitä jo eilen?!?! No, kuitenkin, kaikki röörit on tukossa ja nukkumisesta ei tullut YHTÄÄN mitään viime yönä, nyt täällä onkin varsinainen zombie :( no, kait tää tästä. Nyt kyllä toisaalta toivon, ettei synnytys alkaisi vaikka pariin päivään, niin huono ja vetämätön olo on :(

Huuh, tulipa vähän romaania, mutta koittakaa jaksaa lukea.

Näkyilee taasen!

Ja missäs Pikkutiikeri on neuvolakuulumisineen?!?!?!

Syysmarja rv 40+2
 
Omppu75.
Hoitopöytäkeskusteluun vastaan minäkin osaltani. Esikoisen aikaan anoppi oli jostain ostanut käytettynä sellaisen hoitopöydän, jossa siis alla avohylly ja pari kolme laatikkoa. Olin vähän harmissani, mutten kehdannut sanoa, että ei kiitos. Olin nääs ajatellut hoidella vauvani kodinhoitohuoneen pöydällä, siihen vaan pehmuste. No, muodon vuoksi piti hoitopöytä sit makkariin rahdata ja olisinkohan tasan kerran siinä vaipan vaihtanut. Mun mielestä hirmu hankalaa tehdä se makkarissa, kun kuitenkin oli lähdettävä pesulle ja se kakkahan ei sit mitään kiinteetä ollut. Eli käytännössä khh:n pöytä siis kutsui, kun siinä se lavuaarikin niin kätevästi vieressä. Vaatteet ja vaipatkin sijoittui kätevästi siihen käden ulottuville. Eikä herännyt ukko yöllä ainakaan siihen makkarissa puuhasteluun :) (ihan ku olis muka herännyt johonki ääniin!).

Pöytä sit kulki tyhjänpanttina huoneesta toiseen, kunnes lopulta kehtasin laittaa myyntiin.. annoin kyllä anopille rahat.

Eri asiahan tietysti ilman muuta olis ollut, jos ei olis kodinhoitohuonetta / kylppäriin mahdollista pöytää sijoittaa. Ystäväni hommas sellaisen ammeen (jalallisen) jossa oli hoitotaso päällä ja joka siis kylvyn ajaksi poistettiin. Näytti kätevältä ja varmaan olisin itsekin vastaavaan päätynyt toisessa tilanteessa.
 

Yhteistyössä