WAB +21

  • Viestiketjun aloittaja -Meirami-
  • Ensimmäinen viesti
-Meirami-
LISTA

Synnyttäneet:
26.10.06 Anna vm82, ensimmäinen POIKA 26.10 3140g 50cm
27.10.06 Aurora vm80, toinen (tyttö 03/05) POIKA 27.10 3810g 51cm(?)
8.11.06 Mari vm83, ensimmäinen POIKA 3.11. 2890g 49,5cm
10.12.06 Kira vm76, ensimmäinen TYTTÖ 26.12. 3780g 52 cm
1.2.07 Aqua vm76, ensimmäinen POIKA 25.1. 2850g 48cm
2.4.07 Minttu, vm85, ensimmäinen TYTTÖ 3890g 49cm
7.4.07 Hena, vm79, ensimmäinen POIKA 4630g 53cm
13.4.07 Helmiina, vm77, ensimmäinen TYTTÖ 2955g 47 cm
27.4.07 Tyrni1, vm75, ensimmäinen POIKA 3450g 49 cm
15.5.07 Kk, vm84, toinen (poika 09/04) TYTTÖ 3395g 48,5 cm

Odottajat:

21.5.07 Syysmarja, vm80, ensimmäinen (km 6/06)
25.5.07 Pikkutiikeri, vm80, ensimmäinen
26.5.07 Peppi, vm80, ensimmäinen
23.7.07 Limee, vm82, ensimmäinen
30.7.07 Viivi, vm78, ensimmäinen
19.8.07 Meirami vm82, ensimmäinen
11.9.07 Piparminttu-Pipsa, vm83, ensimmäinen
6.10.07 Lumi81, vm81, toinen (miehelle ensimmäinen)
20.10.07 Sunni, -79, ensimmäinen
10.12.07 Omppu -75, toinen
7.1.08 Piitu1 -81, toinen (poika 12/04)
 
-Meirami-
MOIKKIS

Pitkästä aikaa pääsin taas linjoille!

Ensimmäisenä onnittelut: Kk´lle Prinsessasta :)))
Nupulle onnittelut plussasta :)))
Sunnille poikalupauksesta, ja ensimmäisistä liikkeistä :)))
Pikkutiikerin ja Pepin kuulumisia vielä odottelen :)

Ja Syysmarjalle kärsivällisyyttä säkillinen, toivottavasti kohta sinullakin nyytti sylissä :)

Hitsi mua harmittaa ihan älyttömästi kun en viimeviikolla päässyt nettiin ollenkaan, ja jäi nyt se Tiksi tapaaminen :(
Mikäs ois nyt sitten se uus ajankohta :))) ?!?

Meillä vielä muutto vähän vaiheessa, mutta onneksi voiton puolella jo. Mutta kamala kaaos on jokapaikassa :( En halua enää ikuna muuttaa!!

äh, nyt taas tapahtui se kuuluisa pään tyhjeneminen, joten liukenen paikalta...

Meirami 28+1
 
Sunni
Kas, Meirami ahkerana laittoi uuden aloituksen :)

Oliko PP kasaamassa sitä isyyspakkausta, miekin olen alkanut pikkuhiljaa jotain pientä koota, söpöjä vaatteita ostin viimeviikolla, tooosi pienet sukat ja sitten pitäisi vielä keksiä jotain huumorijuttua isukille. Sää nähä tykkääkö vai tuleeko höperyys-tyrmäys :D

Vau, se on sitten niukin naukin puoliväli ohitettu! Pojukin on ruvennut urakalla myskämään :O ei ole enää epätietoisuutta mikä voisi olla pojun riehumista ja mikä pelkkää ilmavaivaa, tai sitten meijän pojusta tulee melkoinen pierupylly ;)

Minullakin aika hiljaista se Tiksi tapaaminen kun olen niin kaukana vantaasta.

Töissä on niiiiiin tylsää, eikä inspiroi saada asioita yhtään eteenpäin, koettanu kuluttaa vain päivää pois, että pääsisi kotiin...
Taidan miekin liueta paikalta kun tuo polla ei leikkaa ei sitten millään...

Sunni ja "maagiset" rv20, tästä eteenpäin tuntuu kokoajan että ollaan lähempänä h-hetkeä ;) vaikka se kaukana toki vielä onkin... *viheltelee*
 
Omppu75.
Morjens!

Np ultra takanapäin ja veriseulan tuloksia odotellessa. Turvotus oli ok, 1,5 mm, mutta tosiaan pikkusen täytyy vielä kumminkin jännätä verikoetulosta. Jos ei pariin viikkoon sairaalasta kuulu, on kaikki senkin puolesta ok. Pienellä varauksella uskaltanee jo huokaista taas hieman..

Vai ei teidän tapaaminen onnistunutkaan, höh! Toivottavasti toisella kertaa sit. Itellenikään ei mikään mahdottomuus olis Tiksiin suoriutua, mutta olen vaan niin "huono lähtemään" mihinkään..

Toivottavasti Syysmarja pääsisit nyt poikimaan ja pian! Ja Pikkutiikerin ja Pepin synnytyskertomuksia odotellaan täälläkin :)

Omppu ja Toivo 12+0
 
Pikkutiikeri80
Synnyttäneet:
26.10.06 Anna vm82, ensimmäinen POIKA 26.10 3140g 50cm
27.10.06 Aurora vm80, toinen (tyttö 03/05) POIKA 27.10 3810g 51cm(?)
8.11.06 Mari vm83, ensimmäinen POIKA 3.11. 2890g 49,5cm
10.12.06 Kira vm76, ensimmäinen TYTTÖ 26.12. 3780g 52 cm
1.2.07 Aqua vm76, ensimmäinen POIKA 25.1. 2850g 48cm
2.4.07 Minttu, vm85, ensimmäinen TYTTÖ 3890g 49cm
7.4.07 Hena, vm79, ensimmäinen POIKA 4630g 53cm
13.4.07 Helmiina, vm77, ensimmäinen TYTTÖ 2955g 47 cm
27.4.07 Tyrni1, vm75, ensimmäinen POIKA 3450g 49 cm
15.5.07 Kk, vm84, toinen (poika 09/04) TYTTÖ 3395g 48,5 cm
24.5.07 Pikkutiikeri, ensimmäinen POIKA 3080g 49cm

Odottajat:

21.5.07 Syysmarja, vm80, ensimmäinen (km 6/06)
26.5.07 Peppi, vm80, ensimmäinen
23.7.07 Limee, vm82, ensimmäinen
30.7.07 Viivi, vm78, ensimmäinen
19.8.07 Meirami vm82, ensimmäinen
11.9.07 Piparminttu-Pipsa, vm83, ensimmäinen
6.10.07 Lumi81, vm81, toinen (miehelle ensimmäinen)
20.10.07 Sunni, -79, ensimmäinen
10.12.07 Omppu -75, toinen
7.1.08 Piitu1 -81, toinen (poika 12/04)

Kopioin seuraavan tekstin tuolta vanhemmasta ketjusta, kun en huomannut heti tätä uutta...

Heissulivei ja terkut synnäriltä!!!

Pikaisesti tulin imetyksen ja vaipanvaihdon lomasta kertomaan, että kotiuduimme tänään mukanamme maailman suloisin pieni poikavauva, joka oli syntyessään torstaina 24.5. 49cm "pitkä" ja painoi 3080g . Synnytys oli nopea ja vaihderikas (=yllätyksiä täynnä), muttei kuitenkaan jättänyt mitään pelkoja/traumoja. Synnytyskertomusta rustailen paremmalla ajalla kunhan jaksan... Nyt taidan vääntäytyä sohvalle hetkeksi silmiä lepuuttamaan, viime yönä ei tullut pahemmin nukuttua. X)

Tsemppiä Syysmarjalle viimeisten päivien "kärvistelyyn"; palkinto odottaa jo nurkan takana!!! Koita jaksaa! Pepin kuulumisia odotellaan myös täällä suunnassa. :)

Pikkutiikeri & pikkumies 4vrk
 
Piparminttu-Pipsa.
Moikkis!

Oih, jättionnittelut Pikkutiikerille pienestä pojasta! :) Ihana kuulla, että siellä teillä on kaikki hyvin. Vaikutat ainakin onnelliselta ja "tervejärkiseltä", hih! Kerrohan sitten tarkemmin synnytyksen kulusta, kun ehdit ja jaksat!

Pepin kuulumisia odotellaan ja toivottavasti Syysmarjakin pääsee pian kertoilemaan omat kokemuksensa... Elikä hurjasti tsemppiä Syysmarjalle, pidän kovasti peukkuja että sun kärvistely loppuisi pian ja pääsisit itse asiaan!

Sunni, minä se juuri olin joka kokoaa isyyspakkausta. Netissä on paljon hauskoja puoteja, joista voi tilata niitä huumorijuttuja ja muuta mukavaa, jossa lukee "isä" tms. Eli ei muuta kuin googlettamaan! ;) Ja onnea puolivälipaalun saavuttamisesta, on se aika iso juttu! :) Ja se on kyllä ihana, kun liikkeet alkaa olla selkeät eikä niitä voi enää sotkea mihinkään suolen toimintaan. :)

Viiville onnittelut kesäloman alkamisesta! Muista nyt rentoutuakin välillä, ettet vain juokse pää kolmantena jalkana toimittamassa niitä asioita. ;) Me aiotaan ostaa Brio Basic-sänky ( http://www.vaunuaitta.fi/tuotteet/pinnasangyt/briobasicpinnasanky/ ) ja ainakin tuon kuvauksen mukaan siinä saa säädettyä sekä patjan että reunan korkeutta. Sen ymmärsin myös myyjän puheesta, kun kävimme katselemassa pinniksiä tässä yhtenä päivänä.

Me ollaan nyt hankittu siis vaunut ja turvakaukalo. Huuto.netistä huusin halvalla Brion hoitotason, jota voi sitten pitää joko sängyn tai lipaston päällä. Me ajateltiin ostaa Ikeasta kunnon lipasto ja laittaa se taso sen päälle, niin onpahan ainakin säilytystilaa. Ja eilen tilasin netistä kantoliinan... Ihastuimme miehen kanssa Hug-a-bub-liinaan, jota kokeilimme yhdessä vauvatarvikeliikkeessä. Ja niinpä sitten menin ja tuhlasin siihen 89 euroa... Väriksi valittiin mokkakiekura. Varmaan ihan höhlää jonkun mielestä sijoittaa jo nyt iso summa kantoliinaan, kun ei edes tiedä viihtyykö vauva siinä. Mutta on se Hugga niin hyvänoloinen ja kovasti kaikki sitä kehuu, että parasta on Piipin viihtyä siinä... :)

Täällä etelässä onkin kunnon trooppinen ilmasto. Tuntuu, että vaatteet liimaantuu ihoon kiinni ja jano on kokoajan. Miten kesästä voi selvitä hengissä??? Pakko varmaan hankkia joku tuuletin ja istua vaan sen edessä märän pyyhkeen sisällä. ;)

Voikaa hyvin ja pitääkääs ketju korkealla! :)

PP ja Piipi-Poju rv 24+6
 
Peppi80
Synnyttäneet:
26.10.06 Anna vm82, ensimmäinen POIKA 26.10 3140g 50cm
27.10.06 Aurora vm80, toinen (tyttö 03/05) POIKA 27.10 3810g 51cm(?)
8.11.06 Mari vm83, ensimmäinen POIKA 3.11. 2890g 49,5cm
10.12.06 Kira vm76, ensimmäinen TYTTÖ 26.12. 3780g 52 cm
1.2.07 Aqua vm76, ensimmäinen POIKA 25.1. 2850g 48cm
2.4.07 Minttu, vm85, ensimmäinen TYTTÖ 3890g 49cm
7.4.07 Hena, vm79, ensimmäinen POIKA 4630g 53cm
13.4.07 Helmiina, vm77, ensimmäinen TYTTÖ 2955g 47 cm
27.4.07 Tyrni1, vm75, ensimmäinen POIKA 3450g 49 cm
15.5.07 Kk, vm84, toinen (poika 09/04) TYTTÖ 3395g 48,5 cm
24.5.07 Pikkutiikeri, ensimmäinen POIKA 3080g 49cm
24.5.07 Peppi, ensimmäinen POIKA 3980g 54cm

Odottajat:

21.5.07 Syysmarja, vm80, ensimmäinen (km 6/06)
23.7.07 Limee, vm82, ensimmäinen
30.7.07 Viivi, vm78, ensimmäinen
19.8.07 Meirami vm82, ensimmäinen
11.9.07 Piparminttu-Pipsa, vm83, ensimmäinen
6.10.07 Lumi81, vm81, toinen (miehelle ensimmäinen)
20.10.07 Sunni, -79, ensimmäinen
10.12.07 Omppu -75, toinen
7.1.08 Piitu1 -81, toinen (poika 12/04)

Tässä nopeasti listan päivitystä. Tulen myöhemmin kertomaan tarkemmin synnytyksestä ja lukemaan muiden kuulumiset. Rankkaa oli ja olo on heikohko vielä... Eilen kuitenkin tultiin kotiin. Pikkutiikerille onnittelut!
 
Aurora Vee
Oikein paljon onnea Pepille ja Pikkutiikerille! Lisää poikia ketjuun! Tulkaa kertomaan kokemuksia tarkemmin kunhan jaksatte.

Muistanko IHAN väärin, vai Pepillekö povattiin isoa vauvaa? Vai kenellekö? Jos oli, niin pojan pituudellahan tuo selittyy, huiman pitkä poika! (samanlainen puikelo varmaankin kuin meidän lokakuinen)

Nyt tentinlukuun...
 
Syysmarja
Moikat!!!

Ihanaa, onnittelut sekä Pepille että Pikkutiikerille palkinnoista!!! Samana päivänä herrat sitten syntyivät =) kertomuksia odotellessa.

Minä se edelleen täällä kärvistelen :( eikä edelleenkään minkäänlaisia tuntemuksia synnytyksen alkamisesta, jos ei lukuun lasketa noita kivuttomia, epäsäännöllisiä suppareita -joita ei vielä tänään ole kovin montaa ollutkaan. Jaa niin, ja onhan tuo mun alaselkä ollut pirun kipiä jo parisen viikkoa, mutta eihän sekään näköjään mitään ole ennustanut :(

Tänään sitten soitan sitä kontrolliaikaa sinne synnärille, toivottavasti olisi pian!
Ja toivottavasti vauva päättäisi pian jo syntyäkin, vaikka neuvolatätsy kyllä yritti lohdutella ajatuksella, että ensi viikolla sitten jo käynnistellään, jos ei muuten kuulu...joo-o, mutta kun sinne ensi viikkoon on niin MAHDOTTOMAN PITKÄ AIKA!!!

Eilen oli sitten viimeinen neuvola, kaikki hyvin, paino oli pudonnut viikossa -800 g!!! Eli nyt sitten se "lopullinen" kokonaispainonnousu on 7,4 kiloa :) sen kun saisi suht nopeaan pois kesän aikana -tai syssyllä! =) -niin tyytyväinen olisin.

On muuten tosiaan ihan sikatrooppinen ilmasto täällä Turun seudulla, eilenkin muutama kaupan mittari näytti +29 astetta!!!! Huh, sanon minä! Onneksi mun ei tarvi kärsiä koko kesää tämän vatsan kanssa, sympatiat siis teille muille :)

Auroraa piti jo viimeksi onnitella työharjoittelupaikasta!! Vaikka palkka onkin kehno ja työajat surkeat, niin kultaakin kalliimpi on se kokemus tosiaan, mitä siitä ajasta saat! =)

No, nyt voin olla ainakin varma, että mä olen seuraava synnyttäjä, kun Limeen laskettu aika on vasta heinäkuun puolivälin jälkeen =) että nyt ei sitten kukaan "varasta" mun vuoronumeroa, eihän?!?!? =)

Muakin kiinnostaa Henan herran nimi, mutta tosiaan, ei ole pakko kertoa, jos et halua! Ja muutkin tietysti, joilla niitä ristiäisiä/nimenantojuhlia on ollut, niin nimiä kertomaan, jos haluatte paljastaa!!
Meillä onkin jo nimet valmiina =) kunhan vaan tämä tulokas päättäisi maailmaan tulla, jotta tiedettäisiin, kumpaa nimeä -tytön vai pojan -käytetään =)

Joopa joo, nyt taas hakkaa tyhjää, joten kuulumisiin!!

Syysmarja rv 41+1
 
-Viivi-
Huomenia! (No joo, hereillä on oltu jo tuntitolkulla...) :) Meiramille kiitos uuden ketjun avaamisesta! En itse ollenkaan huomannut eilen, että 100 oli taas mennyt rikki!

ONNEA Pikkutiikerille ja Pepille!!! :) Hienoa kuulla, että olette kumpainenkin jo kotona nyyttien kanssa! Taas kaksi miehenalkua lisää meidän ketjuun, tytöt on kyllä pahasti alakynnessä, 8-4. ;c)

Syysmarjalle lähtee tästä sellasia fiboja, jotka houkuttelevat vauvaa pyrkimään ulkomaailmaan! *puhkuu energiat liikkeelle* En osaa edes kuvitella, miten pitkältä aika tuossa vaiheessa tuntuu! Koita jaksaa!

Auroralle onnittelut harkkapaikasta! :) Kyllä se varmaan on vaivan arvoinen, etenkin sitten kun palaat todenteolla työelämään!
Mun pitäisi väsätä työhakemus -taas kerran. Muutama vakipaikka lto:lle olisi tarjolla... Toiveet ei ole kyllä kovin korkealla, tsänssit menee varmaan viimeistään siinä vaiheessa jos pääsen haastatteluun ja näkevät mahan...vaikkeihän raskaus saisikaan vaikuttaa työnsaantiin...! (Eipä...)

Pp:lle kiitos tuosta pinnasänky-linkistä ja vinkistä! Tuo olisi just sellainen minkä haluaisin. Täytyy taas joku päivä ajella pk-seudulle ja käydä katsastamassa! :) Juuh, kyllä mä muistan lepäilläkin. Mulla on paljon ohjelmia ja leffoja tallennettuna boxille ja nyt on ihanasti aikaa katsella niitä! :) -Vähissä on sullakin työaamut! :)

Omaa napaa seuraavaksi:
Nyt kun mun loma alkoi ja on oikeesti aikaa seurailla vauvan touhuja mahassa, valmistella kaikkea ja miettiä asioita, mua on alkanut jännittää! Siis ihan oikeasti, välillä oikein ottaa vatsanpohjasta kun ajattelen tätä kaikkea! :) Mutta enköhän mä tästä pikkuhiljaa rauhoitu, kunhan totun tähän kotona- ja joutenoloon.

Napero mokoma on keksinyt tosi hauskan jutun (omasta mielestään): tunkee koko kropan mun vatsan oikeaan reunaan niin että peppu(?) pullottaa kyljestä ulos! Tuntuu himpun verran epämiellyttävältä... Eilen päätti myös köllötellä aikansa kuluksi välillä poikittain. Ja möyrintä on melkoista tosi jatkuvalla syötöllä. Huhhuh. Miehen kanssa eilen mietittiin, että mitäs sitten kun Napero on pari kiloa tästä isompi...kääk!

Tänään olisi vuorossa kirpputoripöydän varaaminen ja tavaroiden hinnoittelua (huh, ajatuskin väsyttää!). Vauvan huoneessa on aikamoinen röykkiö kaikenlaista meille turhaa kamaa. -Mistä sitä riittääkin, vasta keväällähän mulla oli se kirpparipöytä?!

Auton vaihto alkaa olla tosi ajankohtainen (vaunut ei siis mahdu nykyiseen kunnolla). Läheisessä autokaupassa olisi sellainen Fordin farkku myynnissä, mitä me on ajateltu. Täytyy käydä koeajamassa ja kyselemässä paljonko tuosta nykyisestä hyvittäisivät! Nykyisessä ei ole ilmastointia, joten haluaisin uuden mahdollisimman pian! :)

Huh, tropiikki tosiaan on täälläkin. Ulkona oli jo tunti sitten talon varjopuolella lämpimämpää kuin sisällä! Kissat nauttivat ulkoilusta, mutta mulle tuli eilen tunnin pihalla oleilun jälkeen tosi tukala olo!

Ei muuta tältä erää (aikamoinen novellihan tää jo onkin), palaillaan taas! Aurinkoista päivää! :)

Viivi ja Napero, rv 31+1
 
Aurora Vee
Kiitos kovasti onnitteluista!

Syysmarjakin ilmoittautui, vaikka ehdinkin jo toivoa ettei sinusta kuuluisi muutamaan päivään. ;D Voimia sinne. Mä oon ollut kahtena hellekesänä raskaana (alkuraskaus sekä rv 20-30 suurinpiirtein) enkä haluaisi kokea enää samaa. En tiedä kumpi oli pahempaa... Ehkä alkuraskaus kuitenkin, sillä loppuraskaudesta on hiki säästä riippumatta. =D Kesällä on helpompi olla viimeisillään raskaana vanhempien lasten kanssa, kun ei tarvitse pukea kuravaatteita.

Näin pohtii hän.
 
Aurora Vee
Hei Viivi,
ette kai Focus farmaria harkitse? Meillä oli sellainen vm. -00, ja jouduimme vaihtamaan sen isompaan. Esikoisen turvaistuin mahtui selkä menosuuntaan vain keskipaikalle ja halusimme kummatkin lapset selkä menosuuntaan. Kaukalo olisi mennyt vielä viereen, kylläkin sörkkimisetäisyydelle esikoisesta.

Mutta me vanhemmat ollaankin pitkiä joten etupenkit olivat tosi takana, ja toinen lapsi jo tulossa. Mutta katsokaa tarkkaan takapenkkiä jos sellaista olette ostamassa. Uuden Focuksen takatiloista ei ole kokemusta.
 
Helmiina
Onnittelut Pepille ja Pikkutiikerille pikkuprinsseistä!

Kiirettä taas pitää, ettei ehdi kirjoittelemaan. Lyyli pitää äidin kiireisenä. Tai kai sitä voi jo paljastaa sen oikean nimen, vaikkei ristiäiset olekaan vielä olleet, kun nimi on jo käytössä. Eli Lyyli on oikeasti Nelli Olivia! Ja tuo Oliviahan oli se nimi, jonka mies välttämättä halusi muistuttamaan Kreikan matkasta, jolla Nelli sai alkunsa... ;)

Nelli on oikein kiltti tyttö, mutta oikein topakka ja itsepäinen, kun sille päälle sattuu. Parissa viikossa on tullut niin paljon kehitystä, ettei perässä pysy. Nelli seurailee jo topakasti ympäristöään. Viime viikolla löytyi kädet ja nyrkki onkin suussa aina välillä, tuttia ei meillä osata syödä. Viime viikolla löytyi myös hymy. Aikaisemmin nuo hymyilyt oli vain tiedostamattomia, mutta nyt Nelli naureskelee aina takaisin. Varsinkin vaipanvaihdossa hoitotasolla on erittäin hauskaa! Varsinkin ilman vaatteita... Hymyjä säteilee niin äitille, iskälle, leikkimaton leluille ja jopa tissillä pitää välillä tyytyväisenä hymyillä. Meillä taitaa asua onnellinen vauva! :) Kaupungillekin ollaan uskallettu ja ensimmäiset julki-imetyksetkin on tapahtunut... ;) Yöt on alkanut mennä oikein hyvin. Nukkumaan mennään vasta klo 22-23. Ensimmäinen unipätkä on 4-5 h, joten hyvin saan itsekin nukuttua siinä välissä. Toinen pätkä on yleensä lyhyempi, 2-3 tuntia. Nyt kun Nelli on nukkunut meidän vieressä, niin kaikki kolme nukutaan paremmin. Välillä olen nostanut omaan sänkyyn nukkumaan, joka on aivan vieressä laita laskettuna alas. Yleensä vaan itse nukahdan syötön jälkeen, joten tyttö jää viereen. :)

Tänään käytiin neuvolassa ja kovasti siellä kehuttiin Nelliä hyväntuuliseksi ja topakaksi tytöksi. Paino oli tällä hetkellä 4,3 kiloa ja pituus 53 senttiä. Painoa oli tullut 300 grammaa viikossa, joten hyvin on maito riittänyt. Saatiin myös ensimmäinen rotavirusrokote. Nyt täällä sitten pähkäilen uskallanko käyttää kestovaippoja... Aika ristiriitaista tietoa olen saanut. Ehkä täytyy varmuuden vuoksi käyttää kertiksiä.

Anteeksi tämä omanapaisuus ja tasapuolisesti kaikille tsemppiä! Syysmarjalle erityisesti!

Helmiina ja Nelli, 1 kuukausi, kaksi viikkoa ja 2 vuorokautta
 
Viivi-
Aurora: Kiitos vinkistä tuon Focuksen suhteen! :)
Äsken juuri kotiuduttiin autokaupoista ja todettiin siellä itse sama juttu. Mondeo olis nyt sitten ykkösenä listalla. Noissa ei kuitenkaan ole niin huimaa hintaeroa, että olis turhaa ostaa vähän liian pieni auto kun kerran isompaan vaihdetaan. (Uutta meillä ei ole varaa ostaa kuitenkaan.) Tavaratila oli myös Focuksessa vähän pieni, kun meidän vaunut on kokoon taitettuina massiiviset 100cm pitkät!

Helmiinan tytöllä on kaunis nimi! :) Ja kuulostaa ihanalta tuollainen vähän väliä hymyilevä pikkuinen tytöntyllerö!

Nyt vähän välipalaa ja sitten kaverin kanssa terassille! :D
 
Vierailija taustalta
Viivi! Olkaa Fordin kanssa erityisen tarkkoja ruosteen kanssa! Uusikin auto ruostuu herkästi, joten muistakaa ruostesuojaus! Ruostetta voi olla yllättävissäkin paikoissa, joten tarkastakaa auto ennen ostoa todella huolella!
 
Syysmarja
Heipat ketjuun!!

Kiitokset vaan tsempeistä, kyllä niitä tässä vaiheessa jo tarvitaankin *huoh*
Soitin eilen TYKS:aan, ja perjantaina on nyt sitten kontrolliaika...siis lääkäri tutkii ja hutkii ja sitten ensi viikolla on käynnistys, jos ei muuten ala :( *huoh toisen kerran*

Viivi: meillä tämä pikkuinen vieläkin tekee tuota, että siirtyy kropaltaan toiselle puolelle vatsaa, eikä tosiaankaan ole kovin mukavan tuntuista enää :/ varsinkin kun toiselle puolelle satelee potkuja niin, että jalasta saisi vatsan läpi kiinni hyvinkin *huoh kolmannen kerran =)* Miehen kanssa aina iltaisin vatsaa naureskellaankin, kun on ihan epämuodostunut ja toisella puolella vaan. Mullahan nyt muutenkin on jo vähän epämuodostunut, kun pää on niin syvälle kiinnittynyt, mutta peppu tosiaan punkee vielä nahan läpi =)

Meillä on FOrd Mondeo, vanha siis sekin ja hyvin ollaan sen kanssa ajateltu pärjätä. Siinä ainakin on tuo takaluukku todella suuri, joten vaunut kyllä mahtuu vallan mainiosti mukaan kyytiin. Ja tuosta ruosteesta...niin, sitähän nyt sitten pakkaa olemaan näissä vähän vanhemmissa autoissa jo, mutta kyllä sen kanssa tarkkana kannattaa olla, kiitokset siis muistutuksesta taustavierailijalle!!

Helmiina: Nelli on erittäin kaunis nimi!!! Olisi ollut yksi mun suosikkilistallani, mutta tuttavapiirissä on jo parikin (!!!) Nelliä, sekä yksi vähän vanhempikin, niin jätettiin se sitten siksi pois. Ja Olivia, oih ja voih! Sekin nimi löytyy lähimaastosta, joten sekin oli meille nou nou :/...mutta löydettiin silti hyvät nimet omalle kullallemme, jahka hän nyt vaan malttaisi tulla maailmaan *huoh jo ties kuinka monennen kerran!!!*

Joopa joo, ilmoittaudun sitten taas huomenissa =)

Syysmarja rv 41+2
 
*Meirami*
Tervehdys ketjuun :)

Onnittelut Pepille ja Pikkutiikerille :)))

Täällä tulossa hyvin omanapainen viesti vaihteeksi, mutta koittakee kestää :)

Eilinen oli ihan kamala päivä, aamulla alkoi kiertää vatsassa ihan kamalasti ilmaa (?) ja sattui ihan pi*usti, ja siihen päälle alkoi puskea vielä supistuksia, kiemurtelin sängyssä ja koitin etsiä hyvää asentoa, ja välillä koitin käydä vessassa ja sitten taas sängyssä ja sitten taas vessassa, meinasin jo että pitääkö tässä ruveta miettiin kyytiä lääkäriin kun alkoi jo pelottaa että nytkö se syntyy!!
Päätin sitten kuitenkin että kokeilen rentoutua kuumassa kylvyssä jos sais edes supparit loppumaan. ja siinä sitten kun istuskelin kuumassa kylvyssä niin alkoikin olo helpottamaan. (sain sittten lopulta ilmatkin pihalle kiertämästä)
Sitten takaisin sänkyyn lepäilemään. Harjoitus suppareita olikin sitten vielä pitkälle iltaan asti epäsäännöllisinä, mutta ei ollenkaan kipeinä.

Muutenkin pikkuisella oli sitten tosi aktiivinen päivä (liekko sitten säikähtänyt äkillistä vatsan möyrintää niin kovasti) mutta hirveä mykellys oli käynnissä ihan iltaan asti. Harrasti just tuota samaa mistä Viivi ja Syysmarjakin kirjoitti, että tunki koko pepun tuonne ihan kylkeen ja siitä sitten alkoi vemputtaa puolelta toiselle. Välillä tuntui että kyllä taitaa olla ihon läpi jo tulossa :D
Ja tuo on kyllä niin koomisen näköinen tuo masu kun se seikkailee puolelta toiselle :D

Nyt sitten taas töissä, katsotaan minkälaiset seuraukset siitä tälläkertaa... Olo on kyllä nyt muuten tosi hyvä, mutta närästää ihan käsittämättömän kovasti.

Jep, miepä taas menen tekeen töitä ;)

Meirami 28+3
 
Syysmarja
Hello!

Taisitte varmaan jo luulla, että nyt!!! =) Mutta ei :/

Huomenna siis se kontrolli TYKS:ssa, en tiedä tulenko enää sitten linjoille sen jälkeen, joten älkää sitten pelästykö/toivoko turhaan, että olisin synnärille jäänyt. Yritän jossain vaiheessa viikonloppua täällä käydä teitä moikkaamassa, mutta en tiedä, ehdinko/viitsinkö/avaanko konetta ollenkaan. Maanantaina sitten taasen =) siis sikäli mikäli jotain ei ole siihen mennessä tapahtunut *huoh, ei varmaankaan*

Ei meille sitten tullut toukovauvaa, mutta kesäkuun vauva sitten ainakin =)

Meiramille jaksuja oloon, älähän nyt vielä ihan sentään synnärille lähde, vähän turhan aikaista olisi vielä. Onneksi olo helpottui!

Jees, mutta tää menee nyt kattoon Niemisen peliä =)

Syysmarja rv 41+3
 
Aurora Vee
Fordin ruostumisesta:
Niin, siitä en kirjoittanutkaan. Eli Fordeissahan on ollut sitä ruosteongelmaa sekä vetonivelongelmia. Meillä tosiaan auto oli vuosimallia 2000/01 ja jo vuonna 2005 vaihdettiin kaikki paitsi kuskin ovi (takaluukku mukaan lukien) ruosteen takia! Meni takuuseen onneksi! Vetonivelet oli siitäkin vaihdettu edellisen omistajan toimesta, mutta auto alkoi taas pitämään sellaista ääntä että myytiin äkkiä pois ennen kuin olisi tullut taas jopa tonnien remppa. Vetonivelet voivat kai mennä uudestaan.

Toinen ongelma oli keskuslukitus, joka temppuili aina välillä. Kerran auto pisti ovet lukkoon kun mies oli käynnistänyt sen ja astunut ulos raaputtamaan ikkunoita (oli talvi). ONNEKSI olin kotona vara-avaimen kanssa!

Nyt meillä on Citroen c5-farmari ja olen joutunut luopumaan ennakkoluuloistani kyseisen merkin luotettavuutta vastaan. Auto on pelittänyt ongelmitta ensimmäiset 9 kk, mukavuusvarusteita piisaa ja tilaa on lähes liikaa. Tuplarattaat menevät sekä pitkittäin että poikittain heittämällä takaluukkuun + esimerkiksi mökkivarusteet. Ford oli tietty erilainen ajaa (napakampi ja ketterämpi) eikä sellainen möhköfantti kuin tämä nykyinen, mutta kaikkeen tottuu. Voortin laatuvaikutelma kyllä kärsi silmissäni.

Anteeksi kovasti aiheen (=vauvojen ja vatsojen) vierestä kirjoittelu, autot kiinnostavat aina... ;)

Vielä piti Meiramilta kysellä, että tiedätkö miksi sua noin supisteli? Oletko jo käynyt tokassa neuvolalääkärissä, nyt en millään muista? Mikä kohdunsuun tilanne on? Etteikö vaan tuollaiset supistelut rupea avaamaan kohdunsuuta... Kannattaa mainita neuvolassa jos et ole jo jutellut, voivat tarkistaa ettei ole huolen aihetta. =)

Jos ketään kiinnostaa: Meillä tuntuisi vihdoinkin sänkyelämäkin virkistyvän hieman kun saatiin miehen kanssa oma makuukamari - lapset saivat ison, yhteisen lastenhuoneen ja nukkuvat siellä tosi hyvin! Esikoinenkin pysyy omassa sängyssään mukisematta lähes joka yö. Imetyksen loputtua hormonit ovat palautumassa normaaliksi, edelleen tietty laatu korvaa määrän kun talossa on kaksi huomionkipeää lasta...

Esikoinen on kotona kipeänä, joten opiskelusta ei tule mitään. Nyt sentään lapset nukkuvat HETKEN samanaikaisesti, niin ehtii surffata ja hengähtää ennen rumban jatkumista. Kaksivuotias kun ei ymmärrä ottaa iisisti kuumeessakaan.
 
Pikkutiikeri80
Heisan!

Pikavisiitillä taas täällä. Ei niin, että vauva-arki veisi kaiken ajan, päinvastoin; ollaan oltu liikenteessä joka päivä kotiutumisen jälkeen. :) Mutta nyt kun pikkumies nukkuu, ajattelin minäkin ummistaa hetkeksi silmäni niin jaksaa sit taas yön heräilyt... Sitä piti vaan tulla sanomaan, että olen nyt lisännyt msn:ään kuvan meidän pienokaisesta, käykäähän ihmettelemässä ne, joilla tunnukset on. :) Synnytyskertomusta ja vauva-arjen kuulumisia yritän viimeistään viikonlopun aikana teille kirjoitella. Jaksamisia kaikille, ja iso virtuaalitsemppihali Syysmarjalle!

Pikkutiikeri ja Pikkumies 7vrk
 

Yhteistyössä