WAB +21

  • Viestiketjun aloittaja -Meirami-
  • Ensimmäinen viesti
Syysmarja
Hellurei!

Meilläkin takana vähäsen huonompi yö, miehellä oli varpajaiset ja minä tietty yksin kotona vauvan kansssa koko päivän...*huoh*
Iltasella nukuttiin pari tuntia, joka sitten tietysti kostautui yön vähinä tunteina, 1 maissa vasta nukahdettiin, kumpainenkin ja siitä eka herätys jo puoli 3, toinen herätys puoli 7 ja vika herätys sitten puoli 11...ja mama tietty siinä välissä yrittää nukkua, mutta enhän mä saa heti unenpäästä kiinni, ja herään prinssin pieneenkin älähdykseen...on muuten aika kova poika "puhelemaan" unissaan *huoh*
No, tätähän tämä vauva-arki on, eihän siitä mihinkään pääse =)

Samoin meillä ei imetetä enää muuta kuin istualteen, en oikein tosiaan tuntenut tuota makuulla imettämistä omakseni, en edes sairaalassa ja siellä sitten sainkin opastusta tuohon istuvalteen imettämiseen =)

Nyt alkaa sohvan nurkasta kuulua mutinaa, pitää mennä!

Syysmarja ja prinssi kohta 2 vkoa =)
 
Kk ja Vaavi
Hyvää sunnutai-iltaa!

Lapsi sai nimensä, mutta tuntuu vähän oudolta kertoa sitä täällä netissä, ehkä pelkään sitä että joku tuttu tunnistaa ja lukee sitten aikaisemmista ketjuista suht henkilökohtaisia juttuja (tiedän, varsin epätodennäköistä!) mutta pidetään nyt kuitenkin henkilöllisyys salassa ;)

1kk neuvola kolkuttaa jo ovella ylihuomenna, tuntuu että tyllerö on kasvanu huimasti, vaatteetkin alkaa jo olla kokoa 62! 56 senttiset melkein kaikki jo pieniä... Ja neiti painaa jo ihan erilailla ku syntyessään, pyöreistä poskista päätellen painokin jo 4 kilon paremmalla puolella.

Voi että, nyt joku varmaan pitää minua ihan kahjona, mutta pakko tunnustaa että vauvakuume, tai oikeestaan masukuume on alkanu taas vaivata...Suunnitelmissa on pitkään ollu kolme lasta ja tuntuu että se kolmas saisi tulla vaikka heti putkeen, samoille löysille ;) Taitaa hormoonit vaan hyrrätä ja mieskin vielä empii, kun se on niin ihastuksissaan tästä prinsessasta, luulee varmaan ettei rakkaus enää riitä useammalle lapselle. Mutta ehkäisyasiat alkais heti olla ajakohtaisia jos niitä aikoo käyttää, kun alkaa tuo kammarielämäkin käynnistymään taas pitkän tauon jälkeen ;) Ettei sitten tule sitä vahinkolaukausta, kun onhan lapsia syntynyt ennenkin alle vuoden ikäerolla. Luulen kyllä että itse en ole sitä helposti sikiävää sorttia, ja mikä lie sitten imetyksen ehkäisevä vaikutus, esikoista ímetin vuoden ikään ja tätä toistakin pyrin sen saman ajan imettämään...

No taidan tästä lähteä tuulettelemaan ajatuksia, eipä silti ei tässä arjen pyörityksessä ehdi joka hetki kuumeilemaan ;)
 
Hena ja Henri piipahtaa
Heipat täältä kiireen keskeltä!

Poika vie edelleen kaiken ajan, ihan kateellisena luin syysmarjan arjesta! No ei vaan, onnea teille vielä kerran. Mutta minä jos saan 5 tuntia nukuttua yössä niin se on jo todella hyvin, semmoinen 4-5 tuntia per yö saan yleensä nukuttua. Sitten päivällä ehkä 0,5-1 tunnin päikkärit, jos ehtii... Viikonloppuisin yritän kuittailla univelkoja, mutta kyllähän niitä on kertynyt.
Tänään oli ihan kiva päivä, oltiin siskoni ja pojan kanssa shoppailemassa. Taitaa mun siskoa alkaa vauvakuume painamaan, niin innoissaan kanteli poikaa koko päivän! Kaikkea kivaa sain uuteen kämppään, jee, enää 2 viikkoa muuttoon!!!

Mulle on kanssa ihan sama millä palstalla kirjoitellaan, nyt ei olekaan taas vähään aikaan siirtynyt uusia odottajia wabbi-ketjusta. Ehkä odotellaan kesän yli täällä ja kaapataan vielä syksyn synnyttäjät mukaan sitten vauvanhoitopuolelle niin eivät jää yksin tänne.

Hena ja Henri 10 vko 1 pv
 
-Viivi
Pikaisesti pyörähdän nostelemassa meitä ylemmäs! =)

Mullakaan ei ole yhtikäs mitään sitä vastaan, että te jo-vauvautuneet kertoilette kuulumisia täällä! Hyvältä kyllä kuulosti tuokin idea, että odottelisitte syksyyn ja hyökättäisi sitten porukalla tuonne hoito-puolelle. Kaikki käy. (Paitsi pienet kengät ;) )

Ihanaa kun tänään on ollut sadepäivä. Olen hyvällä omallatunnolla nököttänyt yksin kotona koko päivän tekemättä yhtikäs mitään ylimääräistä! =)

Viivi ja Napero -edelleen poikittain/perätilassa, rv 34+0
 
*****Minttu
Henalla on kyllä varmaan paljon univelkaa! Tsemppiä sinne. En halua tulla äikkistelemään, mutta meillä Milana nukkuu jo omassa huoneessaan ja yleensä klo 00.00-8.00, joten an saa valittaa yhtään!Nukutan aina illalla sohvalla tissille ja kannan omaan sänkyyn.

Mut nyt pitää mennä nukkumaan, öitä!
 
Pikkutiikeri80
Terpat ketjuun!

Huh mikä yö takana... Klo 23.30-04.00 välillä nukuttiin 1,5-2,5 tunnin pätkissä välillä vain syöden, mut neljältä ei sit pikkuherralle uni enää maistunutkaan ja kitistiin ja ähellettiin ensin omassa sängyssä, sit äipän viekussa. Hiukan sitten nukuttiinkin, mut puoli seitsemältä tuntui niin epätoivoiselta koko yritys että noustiin ylös syömään "aamupalaa". Sohvalla sain itse nukuttua ehkä puoli tuntia pikkuherran kölliessä sitterissä. Kaikki sympatiat Hena multa sulle! Voin vain kuvitella miltä tällainen tuntuu pitkällä aikavälillä... Toivon että meillä alkais rytmi löytymään ja yöunet edes hiukan pidentymään, koska tätä tahtia en ole ehkä enää elävien kirjoissa kesän lopulla... No ei kai, kummasti sitä jaksaa vaikka välillä tuntuukin aika epätoivoiselta. Aamut on mulla vaikeimpia, kaikki tuntuu ankealta, mut iltaa kohden (kun mies tulee töistä) näyttää taas valoisammalta enkä malta edes mennä nukkumaan vaikka pikkumies vetäis sikeitä. Tänään aion tehdä poikkeuksen, ja mieskin lupasi että to-pe-välisen yön saan nukkua yksin makkarissa TÄYDET 8h kun hän kuulemma hoitaa pojan toisessa huoneessa, syöttämiset ja kaikki...! On mulla vaan ihana mies... <3

Pidemmittä puheitta, nyt kun pikkumies toistaiseksi nukkuu parvekkeella vielä, taidan mennä sohvalle ottamaan minipäikkärit... Jaksamisia kaikille tasapuolisesti, sekä äideille että tuleville sellaisille! Jälkimmäiset: nukkukaa varastoon!!!

Pikkutiikeri ja Pikkumies 3vkoa 5pvää
 
****Minttu
Voiko se olla hammas? Hirmu tarkasti en pääse asiaa tarkastelemaan, mutta ihan pieni valkoinen piste siinä ikenissä on ja se ei ole mitään puklua... Aika hullua.No seuraan tilannetta.. :)
 
Jazz kermiteistä
Heips!

Tulin kuokkimaan ketjuunne vastatakseni Mintulle, että kyllä se hyvin voi olla hammas. Meidän neidille puhkesi vähän ennen 4kk:n ikää ekat hampaat. Tuntuivat aika pitkään nirhaavilta imettäessä ennen kuin tulivat kunnolla läpi. Ien tuli ensin läpikuultavaksi kunnes sinne ilmestyi valkoin täplä ja siitä sitten puhkesi pikkuinen nököhammas. Kovasti saa kyllä tiirailla ja tunnustella ennen kuin sen näkee.

Samaan aikaan laitoksella oli tyttövauva, jolla oli peräti kaksi hammasta jo syntyessään! Hassua! Eli voivat puhjeta hyvin varhaisessa vaiheessa.

T. Jazz ex-Kermiteistä
 
Hena ja Henri
Kiitokset myötätunnosta, kyllä täällä jaksetaan univelkojen kanssa. Sama on rytmi edelleen, pikkuisen olen yrittänyt myöhästyttää illan nukkumaan menoa jotta saisin aamuisin lisää unta. Mutta uutta on nyt se, että poika suostuu ottamaan peräti KAHDET noin tunnin mittaiset unet päivällä! Yhdet aamupäivällä ja toiset näin iltapäivällä. Toivottavasti kehitys tietää hyvää jatkossa.
Ensi viikolla aloitan maistattamaan perunaa. Luulempa että meillä voisi yöunetkin pidentyä kun pojalle saa kunnolla murkinaa mahaan. Henri on TODELLA liikkuvainen ja eläväinen vauva, ei lainkaan pötköttele paikallaan vaan kokoajan jalat ja kädet viuhtoo. Mahalleen kun kääntää niin yrittää jo ryömimäänkin lähteä, kädet eivät vaan toimi vielä yhtä hyvin kuin jalat. Päätä kannattelee jo täysin, myös mahallaan ollessaan. Nopeaa on tämä kehitys. Puhetta tulee monta kertaa päivässä, etenkin aamuisin hölpätellään pitkät tovit. Itkut ovat vähentyneet, enää oikeastaan vaan jos on nälkä, nukuttaa tai jää pidemmäksi aikaa yksin sitteriin. Usein ennen kuin aloittaa itkun sitterissä hän huudahtelee kysyvään sävyyn, onko täällä ketään?? Jos vastaan tai tulen paikalle niin rauhoittuu yleensä.
Minäkin olen yrittänyt kurkkia näkyisikö suussa hampaiden alkuja, kuolaa tulee niin kamalasti ja tuossa pari päivää sitten oli vähän itkuinen. Pojalla on vaan niin hurja imemisrefleksi että heti kun laitan sormea suuhun niin alkaa imu.

Kukas meillä on seuraavana jakautumassa??

Hena ja Henri 10 vko 4 pv
 
Pikkutiikeri80
Huomenia!

Tulinpa nostelemaan ketjua ettei ihan kakkossivulle tiputa... Poitsu nukkuu sylissä ja yritän tässä samalla muutaman rivin rustailla. Viime yö meni toisaalta ihan hyvin, alkuyöstä saatiin nukkua 3,5h putkeen ja sitten mies syötti pojan korvikkeella. Mutta nyt on tullut uusi ilmiö, eli tämän n. klo 02 tapahtuvan syötön jälkeen pikkumies saa valtavat vatsanväänteet ja seuraava 1,5 menee itkiessä ja kiemurrellessa. Ja mä olen tietty se joka valvoo tämän pätkän... Siirryttiin sit poitsun kanssa sohvalle ja puoli viiden aikaan hän vihdoin tipahti nukkuen seiskaan -> syöttö -> nukuttiin ruhtinaallisesti kahtakymmentä yli yhdeksään! Eli unta sain ihan hyvin viime yönä, mutta toi puolentoistatunnin valvominen huutavan lapsen kanssa ottaa kyllä voimille. Onneksi ensi yönä mies valvoo vauvan kanssa ja mä saan nukkua. LUKSUSTA!!!!

Hena, mäkin epäilen että teidän yöt saattais rauhoittua ja unipätkät pidentyä kiinteiden tultua kuvioihin. Teilläkin kuitenkin ihan kunnon kokoinen poitsu (eikö vain, vai muistanko väärin?) ja ruokahalu ihan kiitettävä varmaankin. Itsekin oon ajatellut, että jos Pikkumies jatkaa syömistä kahden tunnin välein, harkitsen kiinteiden aloittamista hyvissä ajoin, ehkä jo kun tulee maagiset 3kk täyteen. Vaikka siihen on vielä aikaa, sunnuntaina herra täyttää vasta 1kk. :)

Meillä muuten pikkumies on osannut nostaa päätään makuullakin ollessaan viimeisen viikon ajan. Olkapäälläkin ollessaan pyörittelee päätä suuntaan ja toiseen jos näkee jotain mielenkiintoista. Ja hymyntapaistakin väläytellään jo, erityisesti isoäideille. Taitaa tietää keiden kanssa kannattaa olla hyvää pataa, ja ketkä todennäköisemmin lellii ja lahjoo eniten... ;) Punainen väri saa myös hymyn huulille toisinaan, hassu juttu. :)

Mutta mutta, koiranulkoilutus kutsuu.. Ollaan pari päivää käyty lenkillä vaunujen kanssa, onnistuu ihan hyvin, vaikka kamala homma saada vaunut yksin ulos kerrostalosta kun ylivilkas koiraneiti tekee parhaansa että mami on ihan solmussa talutushihnan kanssa. Saatiin muuten eilen vihdoin ja viimein meidän vaunukoppa joka oli "vain" 2,5kk myöhässä alunperin luvatusta toimitusajankohdasta. Onneksi vaunuliike josta vaunut (emmaljunga) oli tilattu antoi meille vastaavan kopan lainaan täksi ajaksi. Oltais oltukin muuten aika pulassa...

Pikkutiikeri ja Pikkumies tasan 4vkoa!
 
Hena ja Henri vielä
Juhannusta tulin tässä toivottelemaan, mutta taitaa olla kaikki jo lähteneet sitä viettämään. Tai ainakin valmistelut kovaa vauhtia menossa. Minäkin olen tässä tänään pakkaillut laukkuja, lähdemme vanhempieni luokse Juhannuksen viettoon.

Pikkutiikeri, jeps jeps, meidän poitsu on tosiaan ihan hyvän kokoinen. VIimeksi neuvolassa pituus 62,5 cm ja painoa 6660 gr, ja ikää tuolloin oli noin 8 vko. Luulen että nyt lähennellään jo 7 kg ja pituuttakin varmasti tullut muutama sentti. Vaatteet käyvät pieneksi todella nopeaan tahtiin!! Nyt käytetään 68 vaatteita, mutta kaikille jotka haluavat tuoda vaatteita olen pyytänyt kokoa 74.
Neliviikkoisena muistelisin pituutta olleen jo 58 cm ja painoa noin 5,5 kg. Missäs mitoissa teillä mennään nyt?

Viime yö meni hyvin. Viimeiset iltapäiväunet nukuttiin noin klo 15-18 (kahdella heräämisellä ja yhdellä syötöllä), sitten vaan pientä torkkumista sylissä. Yöpuulle poitsu meni klo 21 aikoihin ja heräsi siitä vasta 01.30! Syöttö ja seuraava herätys klo 04. Syöttö, ja sitten nukuttiin vielä 07 asti. Tuo viimeinen pätkä meni tosin minun vieressä ja välillä ähisten. Olen vaan huomannut että tuon klo 4 jälkeen ei enää kannata laittaa omaan punkkaan, menee muuten ähinäksi ja koko ajan saan olla pomppimassa ylös. Vieressä kun makaa niin saan rauhoiteltua ennenkuin ehtii edes kunnolla herätä. Ja saan itsekin vielä torkuttua. Ihan hyvä yö!

No joo, nyt takaisin pakkaamaan!!
 
Pikkutiikeri80
Hena, meillä ihan sama tuon yönukkumisen kanssa. Eka pätkä menee hyvin omassa punkassa, useimmiten samoin tuo toinen (paitsi nyt kun ollaan huudettu kipeää mahaa), mut aamuneljän jälkeen nukkumisesta omassa sängyssä ei tuu mitään, vaan siellä ähelletään ja kitistään. Äipän vieressä (varsinkin olohuoneen sohvalla) nukutaan sit jotenkuten sen aamuneljänkin jälkeen. Meillä seuraava neuvola vasta parin viikon päästä, mut uskoisin että ollaan menty kirkkaasti yli neljän kilon (ehkä ollaan jossain 4100-4200g) ja pituutta luulisin olevan joku 53-54 cm. Mutta parin viikon päästä selviää tarkemmin...
 
-Viivi
Tulin vaan toivottelemaan:

OIKEIN IHANAA JA LEMPEÄÄ JUHANNUSTA! =)

Mintulle ja Milanalle onnittelut ekasta hampaasta! Toivottavasti tyttö osaa säästellä äitiä, eikä kovasti teroita hammastaan syödessään...! ;)

Meillä on muokattu kämppää vähän uuteen uskoon kun eilen kasattiin pinnasänky! Maanantai onkin sitten eka virallinen äitiyslompäivä! Vauvanvaatteiden pesu olisi kai seuraavana tehtävien asioiden listalla. :)

Pakkaamaan siirryn tästä minäkin, huomenna lähdetään miehen ja kaveripariskunnan kanssa mökille rentoutumaan! :)

Viivi ja Napero, rv 34+3 (enää alle 2 vkoa aikaa Naperolla kääntyä oikein päin!)
 
Mari_
Onnea kaikille vaavin saaneille =)

Musta ei oo kuulunu mitään eikä tuu kuulumaankaan pitkään aikaan, sillä meillä ei oo nyt tietokonetta käytössä. Anoppilassa naputtelen nyt

Palataan ja hyviä jatkoja kaikille! =)
 
Piparminttu-Pipsa.
Heippa hei!

Tulin taas ilmoittautumaan vahvuuteen Pyhän reissun jäljiltä. :) Elikä juhannusloma on vietetty ja tänään palattiin tänne anoppilaan viikon mökkeilyn jälkeen. Oli aivan mahtava viikko, patikoitiin joka päivä lyhyitä lenkkejä ja jaksoin yllättävän hyvin. Yhteensä kilometrejä kertyi n. 55 eli ei tässä ihan punkerolöllyköitä vielä olla. ;) Vaikka pakko myöntää, että ne ylämäet otti aina vähän koville ja jouduin hidastamaan vauhtia aivan minimiin. Tuntui ettei saa henkeä, kun Piipi on jo aika ison tuntuinen ja kohtu yltää melkein kylkiluihin saakka. Potkut on muuttuneet napakammiksi ja mies oli yhtenä iltana aivan hämmennyksissään, kun sai käteensä kunnon tällejä ja möyrimisiä. :) Välillä tuntuu, että poika olisi kääntynyt pää alaspäin, mutta sitten seuraavat potkut tuntuu jo tutusti tuossa mahan sivuilla ja navan tietämissä... Eli Viivi, taidetaan olla kohtalotovereita näiden meidän perä-/poikkitilassa olevien lapsosten kanssa. ;)

Mukava lukea taas synnyttäneiden juttuja! Vaikka kieltämättä alkoi vähän hirvittää, kun tajuaa pikkuhiljaa, miten rikkonaisia yöt todellakin tulee olemaan ja miten vähillä unilla on tultava toimeen. No, ei kai sitä yörumbaa iänkaiken jatku... Vaikka tuo ajatus ei varmaan paljoa lohduta siinä vaiheessa, kun on valvonut monta yötä putkeen... No, onneksi teillä tuntuu olevan ihanat miehet, jotka osaa antaa teille mahdollisuuden nukkua univelkoja pois. :)

Viiviltä piti kysyä, että ostitteko sen Brion sängyn? Minkä hintaisen löysitte? Meilläkin on kohta sängyn osto edessä. Me varmaan ostetaan se Tikkurilan Pikku-Hurmurista, kun se on siinä meidän lähellä ja siitä on näppärä kuljettaa sänky kotiin.

Uh, mulla on se rautakuuri menossa, kun hemppa oli laskenut niin alas ja täytyy sanoa, että tuo Obsidan ei oo mun juttu. Maha on aivan kuralla kokoajan. :( Pitänee kysellä neuvolatädiltä jotain vatsaystävällisempää vaihtoehtoa...

Hyvää juhannuksen jatkoa kaikille ja aurinkoa päiviinne! :)

PP ja Poju rv 28+4


 
Minttu****
Ei se ollutkaan hammas. Jotain muuta vaan... mutta kaippa ne on tulollaan kun neiti niin kovasti kuolaa! Ens snnuntaina lähetään sinne italiaan. Vähän jänskättää tuleva, mutta kaippa se matka hyvin menee, kunhan vaan ei tuu liian kuuma..
 
-Viivi
Noin. Nyt on sitten vietetty viimeinen juhannus ilman lapsia. Rauhallisissa merkeissä kyllä meni. Oltiin mökillä yhden kaveripariskunnan kanssa, joilla la. pari viikkoa meidän jälkeen. Miehet tietty maistelivat monenmoisia juomia, mutta me tytöt keskityttiin antaumuksella syömiseen ja lepäilyyn! =)

Minttu: varmaan toisaalta ihan hyvä, ettei Milana vielä saanut ekaa hammasta... imetys voi olla aika kivuliasta sen jälkeen! Ihanaa matkaa teille! Kaikki menee varmasti hyvin! Onko Milana muuten ehtinyt saada jäykkäkouristus-ym. rokotukset ennen kuin lähdette?

Pikkutiikerille ja Henalle jaksamisia yökukkumisten kanssa! Minuakin alkaa vähän kauhistuttaa elokuun mahdollisesti unettomat yöt...

Pp: hatunnosto sulle, kun jaksoit vielä patikoida metsässä! Ja juu, kyllä me ostettiin se Brion pinnasänky. Sieltä Lauttasaaren Vaunuaitasta. Se tarjouksessa ollut sänky (115€) ei ollut sitten kuitenkaan sellainen, josta olisi saanut laitaa laskettua, mutta siellä oli toinen malli josta laidan saa alas ja otettiin se. Muistaakseni sänky maksoi n. 160€ +patja päälle, muutaman kympin.

Kylläpä on vetämätön olo...taidanpa tänään keskittyä sohvalla löhöilyyn! ;c) Tai no, ne pinnasängyn verhot pitäisi kyllä ommella... Vähän tässä suunnittelin myös, josko houkuttelisi miehen töiden jälkeen käymään alennusmyynneissä! Katsotaan nyt.

Viivi ja Napero, rv 35 tasan!
 
Pikkutiikeri80
Kukkuu!!

Onkos kaikki selvinneet hengissä juhannuksen vietosta? PP ja Viivi ainakin kun olivat jo käyneet ilmoittautumassa. Me oltiin koko perheen voimin (paitsi kissa) kaverin mökillä aattona, yöksi tultiin kylläkin kotiin kun mökki oli ihan tässä lähimaastossa. Grillailtiin ja jutusteltiin mukavia ja pelattiin petanqueta. Oikein mukavaa ja rauhallista oli siis. Isukki meni vielä seuraavana päivänä koiran kanssa samaiselle mökille hieman "tuulettumaan" kun me pojan kanssa jäätiin kotiin.

Viiville onnittelut ekasta virallisesta äippälomapäivästä! lähtölaskenta alkaa... Saa nähdä kääntyykö napero menosuuntaan määräajassa. Mitäs oot ajatellut synnytystavasta jos ei käänny? Täytyy myöntää että itse en varmaan uskaltaisi lähteä synnyttämään perätilavauvaa... Kiitos tsempityksistä yövalvomisten suhteen; kyllä se tästä... Mies on ottanut nyt vakkaristi huolehtiakseen yhden syötön yöllä, joten se pidentää jo kummasti mun unia. Jonkunlaista rytmiä on kanssa pikkumiehelle alkanut tulla; vaikka nukkumaan mentäisiin mihin aikaan tahansa (yleensä klo 22-24 välillä) 1. ruokailu on n. klo 02 ja seuraava välillä klo 5-6. Eilen nukahdettiin vasta puolilta öin, kun d-vitamiinitipat tais taikoa mahaan oikein yllin kyllin ilmaa. Siinä sit hiukan ennen puolta yötä itkettiin kilpaa poitsun kanssa, niin avuttomalta tunsin oloni kun toiseen sattuu enkä itse voi tehdä mitään paitsi hytkytellä, kantaa, taputella pepulle ja taas hytkytellä toista. Tää oli toinen kerta kun itse alan vollottamaan poitsun itkiessä ja 'simsalabim!' hän nukahtaa samalla sekunnilla kun äiti alkaa kyynelehtimään. Todella omituista... Ja kyllä sitä Viivi kummasti jaksaa, vaikka välillä tuntuu ettei ihminen voi selvitä näin vähällä tai katkonaisella unella? Pitää vaan muistaa nukkua päikkäreitä aina kun pystyy ja ottaa apu vastaan läheisiltä jos sitä vaan on tarjolla. Meidän äidillä alkaa ens viikolla kesäloma, ja lupasi jo että tulee tekemään poitsun kanssa pitkiä vaunulenkkejä jotta mä saan nukkua. Ihanaa! Vaikka nyt kun jonkunlainen rytmi alkaa (ainakin paikoitellen) löytyä, ei väsykään ole enää niin suuri.

Huh PP, sähän oot ihan rehkinyt reissussa! Tiedätkös, luulen että koiran/koirien omistaminen vaikuttaa vahvasti asiaan. Kun päivittäin pitkin raskautta lenkittää perheen karvaisia jäseniä, pysyy peruskunto hyvänä ja jaksaa ehkä piirun verran paremmin kuin moni muu raskaana oleva. Vai mitä luulet? Ja vielä noihin yövalvomisiin, että mäkin luulin alunperin (ennen pikkumiehen syntymää) etten ikinä selviä hengissä yövalvomisista (nukun normaalisti ainakin sen 8h/yö, ja RAKASTAN nukkumista!), mut nyt oon sit vaan asennoitunut että tää on ohimenevä vaihe (pahin vaihe ehkä sen 3kk) ja sit helpottaa. Ja samaan aikaan sen 3kk:n aikana tapahtuu myös niin ihania juttuja, että varmasti jää osaltaan kaipaamaan tätä aikaa! Ja sitäpaitsi vauvat on erilaisia, ehkä teille siunaantuu juuri se vauva joka alusta asti nukkuu pitkiä yöunia eikä mahavaivat valvota lainkaan. Ja taas kerran suosittelen sitä Kräuterblutsaftia (apteekeista ja luontaistuotekaupoista, sallittu raskauden aikana) Obsidanin sijasta. Erittäin mahaystävällinen ja mulla nosti nopeasti hemoglobiinin
takaisin "normitasolle". Kannattaa ainakin kokeilla!

Nyt painuu silmät kiinni, joten oikaisen hetkeks sohvalle kun pikkumieskin nukkuu... Tulkaahan kaikki muutkin kertomaan juhannuskuulumisenne!!!

Pikkutiikeri ja Pikkumies 1kk ja 1pv
 
Hena ja Henri *
Pikaisesti tulin vaan käymään. Meillä on perjantaina muutto ja nyt kamala pakkausrumba meneillään. Juhannus meni mukavasti lepäillen vanhempien luona. Äitini hoiti poikaa joka yö, niin saimme mieheni kanssa nukkua ihan rauhassa aitassa. Oli kyllä todella luksusta!

Viime yö meni taas ihan valvoessa. Poika nukkui ensin 21-24, syöttö, sitten heräsi jo 01.30, nukahti taas, syöttö klo 03, nukkui noin 40 min omassa sängyssä. Sitten otin viereen nukkumaan mutta ähistessä meni melkein koko aamu. Ehkä jonkun tunnin sain vielä nukuttua..

No joo, nyt täytyy mennä. Musta ei tosiaan varmaan kuulu ennen ensi viikkoa!

 
Sunni
Tervehdys taas pitkästä aikaa!

Kävin kuikkaamassa haaveilijoitakin, siellä oli kovasti plussatuulet puhaltaneet :)
Jännä nähdä saadaanko tänne lisää odottajia kun myö kohta PP:n ja Viivin kanssa kolmestaan joristaan odotushommia xD
Mitäs limeelle ja Meiramille kuuluu?

Eilen piti hypistellä niitä Kelan lappuja, joko laittais nekin paperit vetämään niin saa äippäpakkauksen... Lapsivakuutuskin päätettiin ja hankittiin lopussakin.
Aika tasasta on nyt ollut tämä juhannusaika masussakin, kova rumba siellä tuntuu olevan, liikkuvainen lapsi.
Alkoi jännittämään, kun ajateltiin katsella alennusmyynneistä lastentarvikkeita, entä jos ultrassa katsottu sukupuoli ei pidäkkään paikkaansa? :O
Meilläkin kun alkaa pikkuhiljaa limen vihreää ja vaalean sinistä olla nuissa hankintalistoissa... Vaikkei kaapissa vielä olekkaan kuin kolme bodya, mutta olen sitä isyyspakkausta keräillyt ja siellä on vähän "pojan väristä" rompetta...
Pitää ottaa järki käteen ja jatkaa neutraalilla linjalla, ja voihan tyttökin käyttää just limen vihreää ja sinistäkin.

Mekin ajateltiin ostaa se Brion pinnasänky. Muistlinkin että siinä taisi olla kahta eri "mallia" joista vain toisessa laskeutuu sen reuna. Citymarketissa on ollut silloin tällöin se pinnis alennuksessa 99€, mutta ei hajuakaan että onko siinä juuri se reunus laksettavissa. Mietityttää muutenkin että joko ois "lupa" alkaa ostelemaan enemmänkin tavaraa kotiin ;) Voisi ainakin alkaa vahvistelemaan, että keneltä saadaan mitäkin rompetta käytettynä niin tietää mitä ainakin ostaa itse.

Obsidania vedetään täälläkin vaihtelevalla menestyksellä. On hemppa ainakin noussut, mutta ei oikein osaa päättää että onko maha vetelänä vai vetääkö sumppuun pökäleet sisään xD Sairaalareissua ennen oli ainakin vatta aika kovalla nuiden takia, nyt kun aloitin uudestaan kuuurin, on tilanne päinvastoin. Mie syön kyllä sen tabletin aina ruoan kanssa (samalla aplarimehua eikä maitotuotteita) vaikka se pitäisikin ottaa ennen tai jälkeen ruoan, mutta mahakivuilta ja nipistelyiltä on kuitenkin säästynyt eikä ongelmia ole ollut.

Jaahas, jos jatkais töitä.. plaaah!

Sunni rv 24+
 
Helmiina
Pikavierailulla... Kiirettä pitää ja vielä kiireisemmäksi muuttuu... :) Miehellä alkaa loma ja uusi asuntomme vapautuu ja remppa ja pakkaaminen alkaa.

Juhannus meni rauhallisesti. Oltiin mun äidin mökillä aatto ja loppu viikonloppu miehen vanhempien luona. Saatiin miehen kanssa olla rauhassa, kun molemmissa paikoissa mummot omivat Nellin... ;) Yöt meni hienosti vaunujen kantokopassa nukkuessa. Muutenkin yöt on alkaneet mennä loistavasti. Nelli syö kerran tai kaksi yössä ja yhteensä unta tulee 10-11 tuntia. Tsemppiä teille Pikkutiikeri ja Hena! Meillä mies ei ole hoitanut yösyöttöjä kertaakaan, mutta enpä ole kysynytkään. Toisaalta tissit varmaan räjähtäisivät, kun tälläkin hetkellä välillä on ahdistava olo aamulla... :D Päivällä ei edelleenkään nukuta kuin puolen tunnin torkkuja, vaunuissa tai kantoliinassa ehkä hiukan pitempään. Sain viime viikolla uuden kudotun liinan ja täytyy myöntää, että sillä on paljon parempi kantaa pidempiä aikoja. Pari tuntia shoppailemassa ei tunnu missään.

Kk, kyllä se masukuume on täälläkin, mutta kakkoselle annetaan lupa ehkä vasta parin vuoden päästä. Pillerireseptin otin jälkitarkastuksesta mukaan, mutta en ole sitä vielä hakenut. Tällä hetkellä tuntuu siltä, että kustannus-hyöty -suhde ei ole kovinkaan hyvä... ;)

Helmiina ja Nelli 2,5 kuukautta
 
Piparminttu-Pipsa.
Tervehdys:)

Mukava että täällä jaksaa porukka käydä turisemassa kesästä ja huonosti nukutuista öistä huolimatta. :) Vai on plussatuulet puhaltaneet haaveilijoissa? Pitääpä käydä itsekin kurkkimassa, ketkä tänne ovat seuraavaksi tulossa. :) Tuntuu tosiaan, että meitä odottajia on jo tosi vähän, kun Meiramikin joutui nettipimentoon.

Pikkutiikeri, kyllä koiran omistaminen varmasti vaikuttaa liikkumisaktiivisuuteen, kun nuo haukut on vietävä ulos joka päivä säässä kuin säässä. :) Ja minä saan kyllä kiittää onneani senkin suhteen, että selkä- ja muita vaivoja ei ole pahemmin ollut nyt kun ne liitoskivutkin tuntuvat loppuneen. Eipä sitä koirienkaan kanssa pääsisi mihinkään, jos olo olisi huonompi. Mutta varmasti säännöllinen liikunta ennen raskautta ja sen aikana ehkäisee erilaisia vaivoja ainakin jonkun verran. :) Pikkutiikeriltä mun piti kysyä sitä, että miten teidän koira on suhtautunut uuteen perheenjäseneen? Jotakin olet jo kertonutkin, että se menee aina päivällä nukkumaan pojan koppaan jne. Mutta onko se esim. mustasukkainen vai vahtiiko se vauvaa vai miten se on reagoinut? :) Oliko teidän koira uros vai narttu? Sukupuolihan saattaa vaikuttaa kans asiaan... Meidän koirat on siis narttuja, toinen on 1,5 v. ja toinen 10v. Hirveän huolissani en niiden suhteen ole, molemmat on lempeitä ja sopeutuvaisia. Nuorempi saattaa olla aluksi aika mustis, mutta jospa siitä ja pojasta kasvaisi ajan myötä kunnon leikkikaverit. :) Vanhempi koira ei varmasti vauvasta paljon piittaa tai sitten se alkaa vahtimaan sitä ;) Jännä nähdä, miten syksyllä käy.

Sunni, mullakin on käynyt mielessä, että mitä jos se ultran mukaan nähty sukupuoli ei pidäkään paikkaansa... ?! Me ollaan hankittu jo aika paljon vaatteita ja aikalailla sini-vihreä-beige-linjalla ollaan. Meneehän ne toki tytöllekin, mutta on ne silti musta selvästi poikamaisia vaatteita. Pitää nyt yrittää hillitä shoppailua, vaatteita on jo varmasti aikalailla riittävästi, kunhan äippäpakkaus tulee. Vaikka pieniä puolipotkareita ja sukkahousuja (???) pitänee vielä hankkia.

Viivi, hyvä kun sanoit että niissä Brion sängyissä on kahta eri mallia. Pitääpä tosiaan olla tarkkana, ettei vaan vahingossa mene ja osta sellaista, mistä ei saa laitaa alas. Mikä malli teillä nyt on? Se Moon Lux on kans kivannäköinen, sen hinta taisi olla juuri tuo mitä sanoit. Millaisen patjan ostitte? Me pähkäillään, et pitäiskö ostaa sellainen jossa on kaksi erilaista puolta (toinen ihan pienelle vauvalle ja toinen isommalle) vai onko sellainen peruspatja riittävä? Mites petari? Tarvitaanko sitä jo vauvavaiheessa vai vasta taaperoiässä? Vai ei ollenkaan?

Mulla alkoi muuten tänään 30.viikko! Hurjaa! Tuntuu, että aika menee aivan hirveän nopeasti! Vaikka onhan tässä vielä 2,5kk aikaa laskettuun aikaan. Tapasin eilen sen mun kaverin, jolla on tismalleen sama laskettu aika kun mulla. Sen maha oli aivan uskomattoman pieni, välttämättä ei olisi edes äkkiä huomannut, että se on raskaana! Tunsin itteni aikamoiseksi laivaksi sen rinnalla tän mun pallomahan kanssa... Mies oli kuitenkin ihana, kun se lohdutteli mua ja kehui mun mahaa:) Sen mielestä naisesta pitääkin näkyä selvästi, että raskaana ollaan. Mulla on paino noussut noin 7kg eli ilmeisesti ihan OK tässä vaiheessa.

Hyviä vointeja kaikille ja tsempit yökukkujien äideille! :)

PP ja Poju rv 29 tasan :)
 
***'Minttu
Viivi, kyllä Milana saa torstaina 3kk neuvolassa sen tavallisen rokotteen ja sitten 2. rota-rokotteen. Hui, nyt jo jänskättää matka, kun sunnuntaina startataan. tsemppiä kaikille vauvamasuille ja vauvoille ja äideille. Me palataan heinäkuun lopussa, niinkuin viimevuonnakin!

Minttu ja MIlana, pian 3 kk!
 
Pikkutiikeri80
Huomenta!

Täällä päätti pikkumies jo nousta ylös klo 6.30, joten enpä keksinyt parempaakaan tekemistä kuin tulla nettiin surffailemaan... Aikamoista taiteilua tämä, pikkumies toisella käsivarrella, toisella kädellä syön aamupalaa ja sit vielä yritän kirjoittaa tietokoneella. =D Yö meni sinänsä hyvin, herra tipahti jo yhdeksän maissa ja isukki meni samalla nukkumaan mun mentyä koiraa ulkoiluttamaan. Syötöt klo 24, 02 ja 05, joistä mä hoidin ekan ja vikan. Yhteensä herra tais saada unta vajaa 8h, joten ihan kivasti. Ehkä ne yöunet tästä pitenee...

Meillä on muuten se Brion basic-sänky, josta siis ei voi laskea laitaa. Sinänsä se versio jossa voi laidan laskea, olis varmaan ollut kätevä, mutta sitä ei saanut siinä värissä mitä halusin (valkopesty koivu).

PP, meillä on siis pian 9kk täyttävä narttu-koira. Ja hyvin on hän ottanut uuden tulokkaan. Kamalasti haluais osallistua kaikkiin hoitotoimenpiteisiin, vaipanvaihtoon ja muuhun, ja häntä aina heiluu jos päästetään hänet haistelu-etäisyydelle (haluais kovasti pusutella poitsua). Ekoina päivinä ryntäs aina paikalle jos vauva alkoi itkemään, nyt ei ole enää moksiskaan vaikka toinen kuinka rääkyis. Luulen että meillä toi koiran ikä (on ihan pentu vielä) vaikuttaa siihen, että kaikki on mennyt niin hyvin. Onhan se välillä aika ruljanssia, kun saa koko ajan olla komentamassa toista (ettei juokse vauvan yli tms.) kun toinen riehuu leluillaan ja on ihan vallaton, mutta toivossa eletään että koira tuosta kasvaa ja rauhoittuu... ;) Ai niin, sairaalasta vietiin ennen kotiintuloa yksi vauvan vaate, jota sekä kissa & koira sai haistella. Molemmat oli erityisen kiinnostuneita maitopuklu-tahrasta, jota piti sitten haistella ja maistella. Yöks... Siitä muuten varoituksen sana, vauvan vaipat, puklurätit ym. kannattaa pitää koirien ulottumattomissa --> tuntuu olevan meillä ainakin koiran suurinta herkkua, siis kaikki erite mikä vauvasta ulos tulee...

Jahas, pikkumies nukahti tissille joten taidetaan mennä takaisin sänkyyn. Tai ainakin yritän jos uni maistuis vielä hetken. Multa ei tarvi edes kysyä... Mukavaa päivänjatkoa kaikille, ja ihanaa matkaa Mintulle ja koko perheelle!!!

Pikkutiikeri ja Pikkumies 1kk 3pvää
 

Yhteistyössä