WAB+ 25

  • Viestiketjun aloittaja Kk ja uusi onni
  • Ensimmäinen viesti
Piitu 1
Kyllä siitä Senora on jo niin kauan, uskomatonta että aika kuluu vaan nopsaan... Kohta on nyytit meilläkin kainalossa :) Miksiköhän se la muuttuu sen neuvolantaulukon mukaan?? Meillä myös ultrassa pienempi kuin kuukautisten mukaan, mutta la:a ei muutettu, eroa oli alussa viikko ja nyt jotain 3-4 päivää.

Väreinä on jotain ihme persikkaa, ihan kiva, mutta pojalle en oikein tiedä... Tai siis ei sillä ole väliä, värillä... Mutta ne vihreät oli ihan must! Kiva kun oli mukaan tullut puolipotkareitakin kun minä niistä tykkään kovin, tavan potkareita ei tullut käytettyä yhtään esikoisella. Makuasia!

Omppu: Vielä on kolme päivää aikaa ennen viikonloppua, toivo ei ole menetetty :)

 
riikkaa.
Pikainen kommentti: Ne vihreät potkarit ja vihreä-valkoraidallinen body on ehdottomasti myös mun suosikit ä-pakkauksesta! Eiköhän se 07-pakkaus tule mullekin kun la on alkukeväästä...
 
Sunni
Kas, Piitu sai hypistelypaketin xD
Minun suosikkini ovat kanssa ne vihreät vaatteet! Muutenkin on tullut limen vihreää kerättyä tälle vauvalle.

Minä katsoin silloin lasketun ajan netistä niin, missä otettiin isompi kk-kiertokin huomioon ja laskettu aika oli viikkoa myöhemmin kuin mitä neuvolassa antoivat.

KK:lla ei ainakaan luulisi tarvivan "jännittää" tätä raskautta kun vasta yksi on takana :) Sehän menee ihan rutiinilla, muutenkin taitaa vauhdikkaamin kulua aika kun viihdyttäjänä on yksi peenoinen kotona :)

( . ) Omaan palloon ei taaskaan mitään uutta. Siellä se pieni köllii. Syömisiin pitäisi kiinnittää huomiota enemmän kun napero vaikuttaa aika pienikokoiselle. Siksi epäilivätkin että menee hyvin laskettuun aikaan syntyminen. Tosin molemmat miehen kanssa ollaankin vielä vähän ulalla siitä, että kohta se tosiaan nyytti meillekin syntyy :)
Alkaa vain tämä kotona olo käydä jo hermoon, vetelehtiä pitkin kämppää ja odottaa vain että mies saapuisi seuraksi, energiaa ei ole käydä hulluna shoppailemassa kun senkin olen jo tehnyt, ei keksi mitä ostaisi (hyödyllistäkin). Pakko keksiä ainakin jotain ohjelmaa illoiksi, ettei kotona tarvitse aina koko päivää kyykkiä!

Mökkihöperö Sunni rv37+
 
senora
Sunni: jos et muuta keksi, niin tuu meille siivoomaan! Joku on taas sotkenu kaikki vaatekaapit - vastahan mä ne toukokuulla järjestin. Miehen vaatteet sain jo käytettyä kaapista pois ja järkättyä. Mutta mun vaatteet on hajasijoitettuna ympäri kämppää... Pitäis kai ihan oikeesti pistää roskiin vanhimmasta päästä, pieneksikäyneitä ja tahriintuneita paitoja yms muuta.
 
Sunni
Hehe, hyvä yritys senora! xD
Itse juuri kirvasin samaa kun pitäisi kämppä siivota, on niin pölyistä ja akvaario on kahta kauheammassa siivossa... Ei... vain... riitä... energia... uuuh!
 
senora
no ei sitte, Sunni... Jospas mies tänään imuroisi, kun sillä on ny pari päivää vapaata. Metälle aikoi mennä... Mutta jos huomenaamulla hienovaraisesti vihjaisisi... Vähän kyllä hymyilytti aamulla, kun juotiin aamukahvia. Mies siinä totesi, että kumma aamu. Vapaata eikä illalla tullu otettua mitää (pari saunakaljaa, kuten normaalistikki vaikka ois töitäkin)... Yrittää olla viikolla ihan normaalisti, kun minäkään en mitään ota. Viikonloppuna on ihan ookoo, jos vähän irroittelee.
Jee jo kolmannet aamupuurot pysyi sisällä... Kai tämä tästä, mutta toisaalta meinaa nousta ajatus, että kaikki ei olisikaan ok...

senora ja ihime rv10 !
 
Kk ja rv jotain
Heippa.
Neuvolassa on käyty ja eipä siitä paljon kostunut...Terppa kuvas ultralla eikä siel näkyny vaavia eikä sykettä, pelkkä paksu limakalvo, joka viittaa kohta alkaviin menkkoihin tai tosi varhaisessa vaiheessa olevaan raskauteen. Oli kyllä näkevinään pienen "silmun" kohdun pohjalla, josta vois kehittyä parin viikon kuluessa ihan oikee alkio, jolla sydän sykkii...Lisäksi terkkarin tekemä raskaustesti näytti plussaa, mutta kuitenki on niin epävarma olo, että ei nyt osaa ku odottaa pari viikkoa, kunnes on uusi aika ultraan ja sillon selviää onko masussa elämää, ellei ala menkat(keskenmeno?) ennen sitä. Jokatapaukses laskettu aika siirtyy ainaki pari viikkoo eteenpäin, ja jos nyt olen raskaana niin nyt on korkeintaan rv 5 tai jotain. Tärkeintä tällähetkellä olis nyt "silmun" pysyminen kyydissä. Jospa ne pahat olotkin on vasta tulossa :/

Sunni: joo kyllä tässä pysyy kiireisenä 3v ja 4kk ipanoiden kanssa ;)

 
Piitu 1
Käyn aina lueskelemassa Ex-Kermittejä kun siellä on noita tuttuloita :)

Senora siellä miettii menisikö np-ultraan omakustanteisesti. Minä menisin, koska tahtoisin tietää jos sikiöllä on jotain pielessä. Sitten tietää mitä tuleman pitää, jos siellä vaikka jotain ilmenisikin tai sitten vaihtoehtoisesti kerkeää päättää mitä haluaa tehdä... Jos saat rakenneultran niin siinä alkaa olla jo viikot "vähissä" jos ei tahdo sairasta lasta. Ja ainahan on kiva nähdä vauvaa ja np-ultrassa ollaan jo niin isoja että sieltä näkeekin jo ihkaoikean minivauvan. Minä ainakin suosittelen!

Täällä olisi yksi siivousintoilija!! Mutta ei taida energia riittää siivoamaan toisten koteja :( Olen oikeasti siivoillut ihan hulluna tätä meidän lukaalia, ei kyllä ole iso mutta tarpeeksi iso monelle päivälle jaettavaksi. Tänään siivosin hoitohuoneen vaatteista ja muista ylimääräisistä roinista. Sitten pitäisi pestä pesuhuoneen kaakelit ja kaakeliensaumat, jotka on ihan karmeassa kunnossa.

Meidän esikoinen on ihan älyttömässä uhmaiässä, siis ei ole rajaa... Hermo palaa vähintään viisi kertaa päivässä ja jäähyllä istutaan monesti. Aamut alkaa sillä kun poika kiusaa koiraa ja koira vinkuu, siitä lähdetään ekalle jäähylle.... Satoja kertoja on tuokin kielletty. Kamalasti pelottaa milloin koira saa tarpeekseen ja tekee jotain, vaikka ikinä ei ole osoittanut mitään agressiivisia merkkejä kenellekkään mutta koira on koira aina, arvaamaton... Kyllä on ihana ikä, 2 v 10 kk!!! Toivottavasti ei pahene, vaan alkais laantumaan ennen tammikuuta...

Menitkö Senora muuten seulontoihin?

Kk:lle tsemiä että siellä joku piiperö kasvaisi ja kehittyisi!

Piitu rv 25+3
 
senora
Piitu: joo maantaina labra ja veriseula otetaan... Torstaina olis sitte lääkäri. Sain tilattua ultran sitten seuraavalle viikolle. Luultavasti veriseulan tulokset kerkiää tulla... Huolettaa tietenki välillä, että jotain olis vialla. Mutta pitää kai ajatella, että kaikki hyvin.
kolme aamua sai pidettyä puurot sisuksissa, tänään tuli sit taas harjoiteltua laatoitusta... yöäääääääk.
 
Aurora Vee
Piipahdin onnittelemaan Kk:ta, varovasti toki kun on vielä epävarmat ajat, mutta silti ONNEA! Huh, aika hurja tahti teillä, täytyy tunnustaa etten itse ryhtyisi moiseen, mutta kaikki kunnia teille jotka olette ottaneet riskin!

Voipi olla että pääset helpommalla kolmannella kerralla ihan siitäkin syystä että keho on eri tavalla tottunut raskauden tuomiin muutoksiin. Näin kävi ainakin mulla toista odottaessa ja myös synnytyksen jälkeen. Ja niin, eihän sitä välttämättä EHDIKÄÄN pohtia, josko tänään yököttää vai eikö yökötä vai yököttääkö vaan vähäsen. ;)

Meillä kaikki hyvin eikä kolmosta tulossa vielä vähään aikaan, vaikka täällä piipahdinkin. Lapset voivat mainiosti ja tykkäävät olla isin kanssa kotona, omille aivoille taas tekee hyvää olla töissä. Olen tällä hetkellä vielä yksin työpaikalla, joten hieman virheellisesti näyttää siltä että oikeasti ehtisin surffailla. ;D

Voikaa hyvin, odottelijat!
 
senora
Onnittelut Ompulle pakkauksesta tässäkin ketjussa...
Onkos tällainen testisivu tuttu??
http://www.geocities.com/huuhaat/testi2.html
tuon mukaan olisi tyttö tulossa... Tiijä sitten mitä tästä tulee!
Tämä lähtee nyt viettämään viikonloppua!
 
senora ejk
kiitos vaan vierastelijalle ketjun nostamisesta - osattais me itsekki :)

Taas on tuolla haaveilupuolella uutisia...

Aamulla kävin viemässä labraan pissanäytteet ja sit siellä otettiin aika monta näyteputkellista verta... Perästä kuuluu sitten mitä testit näyttää. Pissin purkkiin jo aamuyöstä ja siinä häärätessä karkasi unetkin... Tunnin verran meni pyöriessä ja sit jytisi ukkonenkin muutaman kerran. Ei vaan jaksanu innostua, kun tiesi että pitäis saada nukuttua... No lopulta nukahdin vielä tunniksi..
 
Piitu 1
Käytiin tänään varaamassa uusi "lelu" miehille :) Mönkkäri... Pojalla on jo arpajaisvoittona saatu lasten mönkkäri ja nyt piti tuolle isolle ja ikuiselle "pojalle" saada myös.

Keskiviikkona ois sokerirasitus aamulla, ei jaksais innostaa kökkiä siellä pojan kanssa paria tuntia...

Ihana kun se Omppukin sai myös sen äippäpakkauksen, se on kyllä hyvä etuus täällä Suomen maalla. Ne vihreät muuten herättää monessa ihastusta, vaikka se tummanvihreä onkin aika erikoinen.

Hommailtiin pihahommia pojan kanssa, paljon saatiin aikaan. Kohta saisi vaikka lumi tulla, ihana kun joulu tulee :)

Vielä kolme päivää lomaa, perjantaina töihin... Pitää vielä tuo kylpyhuone kuurata totaalisesti nyt kun vielä tuo massu ei ole iso.

Piitu rv 26
 
Sunni
Terve!

Päivät senkun mataa pikkuhiljaa eteenpäin. Neuvolassakin kävin ja oli tupsahtanut kilo painoa lisää, tsiisus! :D Eipä siinä, on aika pötkylä olokin, taitaa olla osa turvotustakin, vaikka herkutellessa on mennytkin viime viikko...

Taas kumman hiljaisena tämä meidän ketju, välillä pukkaa puheripulia, sitten ihmetellään omiamme ja ollaan hiljaa :)
Lokakuisista katsoin että Lumi oli lähtenyt synnyttelemään. Meidän piiperöllä ei tunnu kiire olevan, kovasti vieläkin heiluu ja potkuttelee, on vissiin tilaa eikä kiirettä pois. Eipä siinä, kasvakoon kun on vielä niin heiveröinenkin :)

Alkaa tämä väsykki ottaa päähän, kokoajan vaan nukuttaa, mitään tärkeää ei saa aikaiseksi. Saisi varmaan itsekkin lähteä mönkkärillä ajelemaan, että alkaa paikat pehmetä ja virkistyisi itsekkin ;) Piitulla sielä on varsinaiset pärinäpojat vissiin :D

Sunni rv38+
 
senora
Jutusteluporukka on typistyny... laskinko tuosta listalta että 9 odottajaa olis jäljellä ja siinä on Lumi mukana... Luin kans että on tullu lähtö vauvanhakuun...
Mutta jospas tuolta haaveilupuolelta tekisivät joukkoinvaasion tälle puolelle...
Ketjussa on tosiaan aika hiljaista... Kirjoitteletteko paljon muissa ketjuissa??
 
tuutikki2
Hiljaisen sorttista tuntuu olevan...

Mulla on näitä ketjuja wab babys ja marraskuiset 2006 ja sit vielä yhdellä toisella saitilla olen kirjautuneena jossa on tammiodottajia kymmenittäin=) Tänne akivattais vahvistusta haaveilijoista jo.

Mulla on oksentelu jatkunut ja heikotus. mielenkiinnolla odotan hempan mittausta onko alkanu nousta.Viimeksi oli 110 ja sen huomaa olosta!!! Kesken kauppareissun voi joutua istumaan jonnekin hylyjakkaralle että pysyy tajuissaan.

Muutenhan tuo masulainen tuntuu voivan oikein loistavasti, potkii ai´van villinä. Mies ja lapsetkin on jo liikkeet tunteneet vatsan päältä.

Alkuraskautta elelijät, voimia teille. Se epävarmuus kaiken sujumisesta ja vauvan voinnista on kuluttavaa, mutta onneksi melko pian ohi kuitenkin.

senora, se np-ultra vosi olla ihan mielenkiintoinen asia...Vaikka maksaakin, mutta voisihan ne rahat turhempaankin käyttää. Itselle oli kiva nähdä vauvan vointi.Olisimme ottaneet vammaisenkin pienokaisen vastaan, mutta nyt onneksi näyttää kaikki olevan ihan niin kuinnossa kuin laitteilla voi tutkia.

tuutikki rv 26+2
 
senora
Ensi viikolle on se np-ultra-aika varattuna... Eniten siinä pelottaa se kun joutuu ajamaan kaupungissa... siitä mä en tykkää yhtää... Mies ei ilmeisesti pääse mukaan, on niin pahasti työt... *heristää nyrkkiä sille,joka keksi työnteon*

Mä kirjoittelen ex-kermeissä ja sit huhtimammoissa ja tässä wab+:ssa... Eikä vielä oo päässy irti tuosta haaveilupuolestakaan, siellä käyn vielä päivittäin tsempittämässä... Ihana juttu, siellä olis kai nyt kolme plussannutta! Harvakseltaan käyn sitten vielä Helistimessä taustailemassa, ja joskus jonkun sanasenkin kirjoitan..
 
Omppu75.
Tänne tosiaan on kohta ryntäys tulossa, jahka tokenevat plussapyörteistään :) Kaikille heille tuolla WABissa sen plussan kyllä soisi enemmän kuin mielellään..

Ai Tuutikki ylenantaa edelleen, no höh! Kyllä kieltämättä saat kärsiä nyt koko rahalla :)

Sunnilla väsyä pukkaa..no, sama täällä, sama täällä.. oon miettiny, että onko normaalia vai onko se vaan mun korvien välistä kiinni. Että niinku olosuhteisiin vedoten on helppo laota töitten jälkeen loppuillaksi sohvan pohjalle.. Kun en ikinä ole mikään aktiivisuuden huippu ollut, mutta jotenki nyt tuntuu, että ei juurikaan jaksa innostua muusta kuin makaamisesta (ja yksinään =D). No mutta Sunni, sähän olet ihan loppusuoralla, että tsemppiä ja jaksamista vielä hetkeksi!

Mä kirjoittelen Joulumammoissa, EX-Kermeissä ja täällä, Kermeissä eniten. Kuin myös tulee taustailtua päivittäin/lähes päivittäin wabhaaveilijoita.

Omppu ja Toivo 29+6
 
senora
Omppu! Tuleex sulla tosiaan tänään 30 viikkoo täyteen!! Huh... Ollan tosiaan ompun ja safiirin kans kirjoiteltu varmaan vuosi (tai 11 kk) tuolla haaveilupuolella... Ollaan siis melko tuttuja..

Onkos sulla Tuutikki ollu koko odotuksen ajan oksetelua?? Vai onko välillä ollu helpompaa?
 
-Sunni-
Eiii tule mittään!
Taas väsyttää! Nukuin viime yönä melkein 11 tuntia putkeen enkä noussut edes vessareissulle (ihme) ja siltikin nukahdin päivällä kahden tunnin päikkäreille!!
Onko nuutunut olo, EI :(
Ja moni puhuu vielä jostain virtapiikistä jonka saa loppuraskaudesta, olen kovasti sitä piikkiä odotellut xD Taisi loikata meidän kämpän yli.

Oli omppu minullakin joskus jopa huono omatunto kun töistä tullessa saatoi syönnin päälle röhnöttää vain sohvalla ja jopa tirsata :) Ei sitä energiaa ollut silloinkaan. Ennen äitiysloman alkua alkoi virkistäytymään ettei ihan mennyt lojuamiseksi. On tämä melko nukuttavaa hommaa tämä raskaus ;D

Tosin voisin syyttää kyllä hemoglobiiniakin suurelta osin. Se kun tipahti puolessa väissä aikalailla eikä ole vieläkään noussut vaikka kuin napsii tabuja.
Lokakuisista saa lukea kuinka siellä miettivät onko mahan sekaisin meno merkki alkavasta synnytyksestä... juu onhan tässä ripuloitu jo reilu pari viikkoa, tosin rautatablettien takia... :p

Jos menis lakkoon... Käyn vaavin kanssa sopimusehdottelut, että tulee sieltä hyvissä ajoin ja kiltisti tai mie meen lakkoon.
Se kun tuntuu olevan muodissa... Tehokasta lakkoilua tiedossa siis, meikkis laahustaa jättilökäpöksyissä kotona, simahtaa aina jonnekkin ja kuolaa kaikki tyynyt xD

joop... semmosta tällä kertaa

Sunni rv68
 
-Sunni-
Eiii tule mittään!
Taas väsyttää! Nukuin viime yönä melkein 11 tuntia putkeen enkä noussut edes vessareissulle (ihme) ja siltikin nukahdin päivällä kahden tunnin päikkäreille!!
Onko nuutunut olo, EI :(
Ja moni puhuu vielä jostain virtapiikistä jonka saa loppuraskaudesta, olen kovasti sitä piikkiä odotellut xD Taisi loikata meidän kämpän yli.

Oli omppu minullakin joskus jopa huono omatunto kun töistä tullessa saatoi syönnin päälle röhnöttää vain sohvalla ja jopa tirsata :) Ei sitä energiaa ollut silloinkaan. Ennen äitiysloman alkua alkoi virkistäytymään ettei ihan mennyt lojuamiseksi. On tämä melko nukuttavaa hommaa tämä raskaus ;D

Tosin voisin syyttää kyllä hemoglobiiniakin suurelta osin. Se kun tipahti puolessa väissä aikalailla eikä ole vieläkään noussut vaikka kuin napsii tabuja.
Lokakuisista saa lukea kuinka siellä miettivät onko mahan sekaisin meno merkki alkavasta synnytyksestä... juu onhan tässä ripuloitu jo reilu pari viikkoa, tosin rautatablettien takia... :p

Jos menis lakkoon... Käyn vaavin kanssa sopimusehdottelut, että tulee sieltä hyvissä ajoin ja kiltisti tai mie meen lakkoon.
Se kun tuntuu olevan muodissa... Tehokasta lakkoilua tiedossa siis, meikkis laahustaa jättilökäpöksyissä kotona, simahtaa aina jonnekkin ja kuolaa kaikki tyynyt xD

joop... semmosta tällä kertaa

Sunni rv68
 

Yhteistyössä