WAB+ 25

  • Viestiketjun aloittaja Kk ja uusi onni
  • Ensimmäinen viesti
Lumi81
Tyttö syntyi meille!!
Noniin elikkä meille syntyi maanantaina klo 18.33 tyttövauva. Aika nopea synnytys oli ja en ehtinyt saada mitään kivunlievitystä muuta kuin ilokaasun. En jaksa nyt ihan kaikkea tarkasti kirjoittaa, kirjoitan sitten myöhemmin, mutta noin klo 14.45 oltiin synnärin vastaanotossa, siitä tunnin päästä lapsivedet menee vastaanoton käytävällä. noin klo 16.30 sain ilokaasun ja kivut oli hirveät. Olin n. 5cm auki. Suppareita tuli ihan minuutin välein. Olin ilokaasusta ihan sekaisin ja näin semmosia pikku-ukkoja :D...suoraan sanottuna karjuin ja ulisin eikä mistään ollut mitään apua. Mies yritti rauhoitella. Kuudelta olin jo n. 9cm auki ja alkoi ponnistuttamaan. makasin oikealla kyljellä ja mies piteli vasenta jalkaa ylhäällä ja kätilö rassasi alapääsä. Sitten ponnistin ja ponnistin ja se oli tosi helpottavaa. Tunsin ku pää tuli, ja sitten vartalo vedettiin. Ärisin ihan hulluna ja olin ihan sekaisin. Avautumisvaihe kesti 7h 28min, ponnistusvaihe 5min ja jälkeisvaihe 10min. Episiotomiaa ei tehty eikä tarvittu YHTÄÄN tikkiä!!!
Vauva nostettiin rinnalle ja oli ihan sininen. Itki siinä. Mieskin alkoi hulluna itkemään. Vauva oli vetänyt kakkaista lapsivettä keuhkoihin ja sitä sitten imettiin pois..joutui lämpökaappiin ja siitä vietiin lasten teho-osastolle antibioottihoitoon.
Siellä se meidän vauva nytkin makaa, mutta mitään hengenhätää ei ole. Ollaan käyty siellä monta kertaa päivässä katsomassa ja oon imettänytkin vähäsen. Vauvalla on antibioottitippa, sokeritippa, nenämahaletku ja ensimmäisenä yönä oli lisäksi happiviikset. Raukka on se hieman johtojen peitossa..mut ihan hyvässä kunnossa siis ja pääsee luultavasti perjantaina tai lauantaina kotiin!! Itse siis tänään pääsin ku ei mulla oo mitään hätää. Maitoakin alkaa kohta tulemaan kunnolla. Me mennään taas tossa kuuden aikaan katsomaan vauvaa. Tää meidän esikoinenkaan ei pääse vauvaa katsomaan ku ei sinne teholle oteta muita ku iskä ja äiskä, mut onneks ollaan videokameralla kuvattu ja tavallisella kameralla. :D...eipä nyt tällä erää muuta...ainiin paino oli 3420g ja 49cm. Apgar pisteet oli 6, 6, ja 6. kokeilen laittaa tähän kuvan liitteeksi!!

 
Omppu75.
Onnea Lumi tytöntylleröstä! Hyvä, että vauva voi kuitenkin hyvin, vaikka vielä osastolla onkin. Nopeasti teillä homma eteni ja mitä, ei yhtään tikkiä!

Onnea vielä!

Omppu ja Toivo 30+0
 
tuutikki2
Ihana vauva, Lumi!!!! Olen liikuttunut...ONNEA!!!!

Meillä oli myös tuo juniori letkuissa kun leikattiin napavarsityrä,kotiinkin tuli vielä se nenämahaletku, mutta nopeesti ne pikkuiset siitä toipuu!!!!

tuutikki rv 26+4
 
tuutikki2
senoralle vastaus että mullaoli suunnilleen 10 pvää tossa jossain vaiheessa parempaa oloa, mut sit sitä on taas piisannu...Tänään en ole oksentanu, vaikka lähellä oli, jee!!!
 
senora
Kiitokset vastauksestasi Tuutikki... Mulla ollu taas kaksi päivää ettei oo tarvinnu yökkiä... Tänään kyllä meinas tulla. Mutta mulla ei ollu aikaa lähtee yökkimään. Mies oli lähdössä hirvijahtiin, keitin sille teen pulloon ja tein eväät. ja sit piti hakee yks lehti vintiltä (jotta sain siitä skannattua yhden jutun täällä töissä...) Puurokin piti ennättää syödä. Oli aika hektinen varttitunti ennen kuin lähdin töihin.
 
-Sunni-
Onnea Lumille!!!!

Kuulostaa pahalle tuo anestesialääkärin puute... Itsekin kun olen menossa OYS:iin synnyttämään, iiiik! Miten muuten meni, oliko siellä kuin täyttä? Mukavia ihmisiä?
 
-Sunni-
Odottajat:

15.10.07 Sunni, -79, ensimmäinen
12.12.07 Omppu -75, toinen
7.1.08 Piitu1 -81, toinen (poika 12/04)
8.1.08 Tuutikki -71, neljäs (poika -96, tyttö -99 ja poika -06)
24.2.08 Safiiri, neljäs (lapset 10/00,03/03 ja 06/05)
29.3.08 Riikka, -78, ensimmäinen
26.4.08 senora, -65, ensimmäinen
10.5.08 Kk, -84, kolmas (poika 04 ja tyttö 07)

Synnyttäneet:

26.10.06 Anna vm82, ensimmäinen POIKA 26.10 3140g 50cm
27.10.06 Aurora vm80, toinen (tyttö 03/05) POIKA 27.10 3810g 51cm(?)
8.11.06 Mari vm83, ensimmäinen POIKA 3.11. 2890g 49,5cm
21.11.06 tuutikki vm71, kolmas POIKA, 3110g 47cm
10.12.06 Kira vm76, ensimmäinen TYTTÖ 26.12. 3780g 52 cm
1.2.07 Aqua vm76, ensimmäinen POIKA 25.1. 2850g 48cm
2.4.07 Minttu, vm85, ensimmäinen TYTTÖ 3890g 49cm
7.4.07 Hena, vm79, ensimmäinen POIKA 4630g 53cm
13.4.07 Helmiina, vm77, ensimmäinen TYTTÖ 2955g 47 cm
27.4.07 Tyrni1, vm75, ensimmäinen POIKA 3450g 49 cm
15.5.07 Kk, vm84, toinen (poika 09/04) TYTTÖ 3395g 48,5 cm
24.5.07 Pikkutiikeri, ensimmäinen POIKA 3080g 49cm
24.5.07 Peppi, ensimmäinen POIKA 3980g 54cm
4.6.07 Syysmarja, ensimmäinen POIKA 3970g 53 cm
18.7.07 Viivi, vm78, ensimmäinen TYTTÖ 3000g 50cm (La30.7.07)
20.7.07 Limee, ensimmäinen POIKA 3350g 49,5cm
15.8.07 Meirami, ensimmäinen TYTTÖ 3700g 50cm
6.9.07 Piparminttu-Pipsa, ensimmäinen, POIKA 3330g 50cm
1.10.07 Lumi81, toinen, TYTTÖ 3420g 49cm
 
Aurora Vee
Oikein paljon onnea Lumi!! Ihana tyttönen!

*vauvakuume alkoi polttelemaan*

Meillä valmistellaan pikkuhiljaa jo WAB-pojan ensimmäisiä synttäreitä (tän kuun lopussa). Aatelkaa miten kauan tämä ketju on ollut pystyssä! Alkuvuodesta 2006, jolloin pari meistä ilmoitteli varovaisista haaveistaan tuolla haavepuolella. Nyt meillä on jo iso poika ja Vauvan hoito-palstakin alkaa tuntua hieman vieraalta. Lasten välissä oli niin lyhyt aika että sukkuloin sujuvasti haave-odotus-hoito-linjalla, mutta mihis sitä seuraavaksi siirtyisi kun kolmattakaan ei ole vielä tulossa? Ryhtyisikö vaikka askartelemaan? ;)

Mukavaa syksyn jatkoa kaikille WAB- pallomahoille! =)

AV
 
Kk ja rv jotain
Moi!

Ensinnäkin Onnittelut Lumille ihanasta pikkutytöstä, kyllä ne vaan vauvat on ihan syötävän näköisiä varsinkin vastasyntyneenä! Onneksi vauva pääsee kohta kotiin, ja pääsee se vauva-arki alkamaan :)

Tänneppä ei tän kummempia, ens keskiviikon ultraa vaan kuumeisesti odotellaan...No jos jotain hyvää merkkiä pitäis hakea, niin lantion seutu ollu viimepäivät "turvonneen" ja "kuuman" tuntuinen, lisäksi pahoinvointia ollu tosi pienessä mittakaavassa, et eipä juurikaan ehdi pahoinvoimaan, sen verran pientä se on ollu. Hyvä ystävä lohdutti että niin kauan kaikki hyvin kun ei vuotoja eikä kipuja, mulla ei onneks kumpaakaan... No enää 5 päivää ja sitten selviää laajennetaanko taloa (perheenlisäyksen takia sauna ja kylpyhuone olis aivan ehdoton...) ;) Toivottavasti siellä jokin otus kasvaisi ja sydänkin sillä saisi sykkiä...Eipä muuta tällä rintamalla, palailen kertomaan uutiset kunhan olen itse viisaampi.
 
Kk ja rv jotain
Nostelen ylemmäs, kun pudotaan liian alas...

Juu, eipä täs tän kummempaa, normi raskausoireet (viluttaa, väsyttää, oksettaa, heikottaa), ja sitä ylihuomisen ultraa odotellen. En usko ennenku näen! :)
 
senora kirjatumatta
Odottavan aika on pitkä.... Mä odottelen torstain np-ultraa...
Olo on pysyny samana. Täytyy vaan aamulla syödä varovasti ja pestä ennen puuroa hampaat, niin kyllä se siitä.
 
Viivi ja S. onnittelevat!
LUMILLE JA KOKO PERHEELLE HIRMUSTI ONNEA!
Kyyneleet pyrki mullakin silmiin, kun luin kertomusta. Sääli että pikkuinen joutuu olemaan vielä sairaalassa, toivottavasti pääsee pikaisesti äidin ja isin kainaloon, omaan kotiin!
Tulethan sitten tuonne hoito-puolelle meidän seuraksi kun jaksat! =)

Viivi ja S. kohta 12 vkoa
 
tuutikki2
mulla ollu parempi oló yli viikonlopun.Nyt tosin vaivaa väsymys! Nukuin pojan kans tänään 2h päikkärit ja senkin jälkeen olis voinu nukkua vielä saman verran lisää. Mut se nyt on pientä, kun muuta isompaa vaivaa ei juuri nyt ole=)
 
Lumi81
Kiitoksia kaikille onnitteluista! :D

Vauva pääsi lauantaina kotiin ja nyt ollaan siis kolme yötä oltu omillamme. Tosi hyvin meillä on mennyt! Vauva vaan nukkuu oikeastaan koko päivän, välillä syö ja kakkii :D sitten illalla alkaa kauhee tankkaus tissillä ja sit vauva valvoo ja katselee meitä ihanilla silmillään ja heiluttelee käsiä. Yölläkin saa ihan hyvin nukuttua kun eipä tuo toukka herää syömään ku pari kertaa. Jos esim. kahdentoista aikaan on syönyt niin herää seuraavan kerran joskus neljältä...sitten vasta aamulla. Viime yö oli aika erikoinen kun puolen yön aikaan söi tissiä ja nukahti, itsekin nukahdin heti ja heräsin kuudelta vasta! No, olin tietenki ihan paniikissa että miks vauva ei oo herännyt syömään!! Menin heti tarkistamaan mutta siellä se vaan nukkui tyytyväisenä :D. Herättelin sitä sitte vähän ja kävin vaipan vaihtamassa ja sitte taas syötiin.
Nyt se taas nukkuu tossa aivan autuaana. On se kumma että mistä sitä unta riittää!! :D

Sunni: Ite oon nyt siis kaks vauvaa Oysissa synnyttänyt. Mukava henkilökunta..paitsi yksi kätilö on aivan vittumainen! Se oli nyt mulla tässä synnytyksessä kätilönä ja kivuiltani en sitten tietenkään muistanut että kätilöäkin saa vaihtaa jos ei synkkaa. Se sama käväs siinä esikoisen synnytyksessä ja siinä se vaan hoki mulle että "älä huuda vaan hengitä" ja mulla meinas mennä hermot! Nyt se tokaisi vaan ku kivusta huusin ja hoin että "sattuu, supistaa"..yms niin että "synnyttämäänhän tänne on tultu!" Tosi järkevää.....muta toivottavasti sulle ei tämä kyseinen kätilö osu kohdalle! Ja vaihda jos ei synkkaa. Kyllä mä jotain sille vittuilin niissä ilokaasuhuuruissa. Se just supistuksen aikana tunki ne sormet mun sisään ja alkoi tutkimaan niin huusin sille sieltä naamarin takaa että vie helvettiin ne sormet sieltä :D miestä mahto naurattaa...

Mutta oikeesti, aika pöljää sanoa näin, mutta kannattaa synnyttää virka-aikana! Tai siis toivoa että on synnyttämässä virka-aikana, koska klo 8-16 suurinpiirtein joka osastolla on ainaki kolme anestesialääkäriä, mut heti neljältä ku ne lähtee niin jää koko oysiin vaan noin kolme päivystävää anestesialääkäriä ja arvatkaapa onko ne just sillo ku te tarvitte sitä puudutusta ni jossain hätäsektiossa tai muussa leikkauksessa!!! Ite pyysin ja rukoilin puudutusta heti neljän jälkeen ja eipä sitä lääkäriä mistään saanut! Voi kun oisin hoksannut ja tiennyt tämän virka-aika-jutun aikaisemmin niin oisin pyytäny sitä puudutusta jo hyvissä ajoin..heti oisin ennen neljää pyytäny ku päästiin saliin.
Mutta eipäs voi enää mitään ja ihanaa että se synnytys on ohi! Yritän ajatella sillai positiivisesti että jos oisin jonku epiduraalin saanut niin se ois ehkä pitkittäny synnytystä jne....nyt meni ainaki tosi nopsasti ja vauva syntyi helposti. Tosin kivut oli hirveät. Ja semmonenki positiivinen asia että nyt mä ainakin tiedän että pystyn synnyttämään ihan luomustikin! Että nyt olen kokenut sen kaikista pahimman kivun, että ei se enää pahemmaksi voi muuttua seuraavassa synnytyksessä..(jos nyt seuraavaa tulee), ja yleensä aika suurella todennäköisyydellä niitä puudutuksia saa. Mulla oli vaan tosi paska tuuri!

No, tästä tulee ihan maratooniviesti jos nyt en lopeta ;D pitää kopsata tätä samaa tonne lokakuisiin niin ei tarvi kahteen kertaan kirjotella kaikkea.

Lumi & Aape-tyttö 8vrk
 
PP ja Poju
Voi Lumi, onnea aivan mielettömästi suloisesta tytöstä koko teidän perheelle! :) Ihanaa, että kaikki meni lopulta hyvin ja olette päässeet aloittelemaan vauva-arkea. Tsemppiä ja onnitteluhaleja!

Muillekin odottajille haleja! Oon pahoillani, että olen teidät "hylännyt" hetkeksi. Tuntuu vaan ettei aika riitä millään kaikkeen mitä haluaisi tehdä. Lupaan paremmalla ajalla tulla lukemaan teidän kuulumisia!

Sunnille erikoisjaksut loppumetreille ja hurjasti tsemppiä synnytykseen! bd bd bd :) Hyvin se menee!

PP ja Poju 1kk 3pvä
 
tuutikki2
Lääkärissä käyty ja kaikki hyvin.

Hemppa oli vain 112 mutta se ei mulla tule kyllä enää nousemaankaan, niin kauan ja eri valmisteita rautaa olen nyt syönyt ilman vaikutusta. Väsymystä pitää siis sietää, mut loppujen lopuksi pieni vaiva.

Verenpaineet 65/106

Pissat ok

painoa tullu kuukaudessa +500g (jeee!!!!Mulla oli viimeksi tullu kilo viikossa)

Vauva ultrattiin ja kaikki kunnossa.Painoarvio 1kg =)

sf 25cm(painaa keuhkoja ja vaikea hengittää)

Sydänäänet 140

Että mukavaa=)

tuutikki rv 27+2
 
safiiri,
Lumille ja perheelle lämpöiset onnittelut pienestä tyttösestä! Ihan vedet silmissä minäkin luin kirjoitustasi. Hienoa, että vauveli on jo päässyt kotiin ja kaikki on hyvin!

Itse kökötän taas pikaisesti kirjaston koneella. Kivuliaitten suppareiden takia sain lisää sairaslomaa. Viime viikolla olin kotona puolitoista viikkoa ja vatsa rauhoittui selvästi. Mutta eilen kun kokeilin työntekoa, supparit alko taas. Toivottavasti rauhoittuu nopsaan. Ei oo mukavan tuntosta tässä vaiheessa.

Nyt kurkkaus muihin ketjuihin. Joten heissulivei kaikille!

Safiiri ja Nelkku 20+2
 

Yhteistyössä