WAB+ 25

  • Viestiketjun aloittaja Kk ja uusi onni
  • Ensimmäinen viesti
senora
Kiva kun Lumilla alkanu vauva-arki rullaamaan...Toivottavasti mullekkaa ei kuu kiukku-Iita kätilöksi.... Ihan hyvä tietää, että voi kätilöä voi vaihtaa.. Sen kun sitten vielä huhtikuun lopussa muistaisi... Huomenillalla olis se np-ultra...

Mukava että PP:kin käy välillä tällä puolen moikkaamassa. Piipissä riittää varmasti käsitöitä ja harrastusta ihan omiksi tarpeiksil, eikä nettiin ihan joka päivä jouda...
Tuutikillakin ihan hyvät neuvolakuulumiset. Hemppaa vain pitäis saada nousemaan.. Miten veriletut... niissähän pitäis olla rautaa ja maksamakkaraa ihan vähän (sallitun rajoissa...)

Safiiri muistaa nyt sitten kans levätä! ;) Kurjia noi supparit tässä vaiheessa.
 
-sunni-
jep jep

Piti käydä kuluttamassa aikaa stockan hulluilla päivillä.
Hyvin jaksoi vielä shoppaillakin, vaikka itse ostoskoriin ei oikein jäänyt mitään. Jotenkin semmoinen olo, että kamalasti pitäisi ostaa sitten raskauden jälkeen vaatetta kun ei ole mitään trendikästä kaapissa, puoli vuotta saanut suhkutella äippävaatetuksissa :)

Neuvolassa katottiin, että vauva on laskeutunut. Kaikki arvot olivat ok ja painoakin oli tullut +600g viikossa. Tässä vaan nyt kärsimättömästi odotellaan :/
En tiedä mille tässä rupeaisi, että saisi käynnistymään tämän synnytyksen vai odottelenko ihan rauhaisin mielin.

Lumille hulluna onnitteluja ja täytyy pitää huolta että olen Oys:ssa virka aikana, etten vaan jää ilman epiduraalia. Nyt on kuulunut todella paljon juttuja, että moni on vetänyt luomulla synnytyksen siellä nimenomaan siksi, kun ei keretä laittaa puudutuksia :O vähän hirvittää.... Oikeastaan hirvittää pirusti!
Sitten hoitajat lakkoilevat, mutta neuvolassakin vakuuttelivat, ettei se vaikuta synnytysosastoon mitenkään.

Ei tässä auta kun ootella...
Tsemppiä muille odottajille! :)

Sunni rv39+
 
Syysmarja
Moikat!!!

Lumia tulin onnittelemaan ihanasta tyttövauvasta!!!!

Tulehan tuonne hoitopuolelle, jahka kerkeät ja maltat siitä ihanasta vauvantuoksuisesta arjesta!!! =)

Muille hirmutsempit, varsinkin Sunni taitaa olla loppumetreillä =) tsemppiä viimeisiin päiviin!!

Syysmarja ja E 4 kk 1 vko =)
 
Kk ja rv jotain
Moi!

Neuvolaterveiset!
Eilen oli siis pitkän piinan jälkeen neuvola ja ultra, jossa näkyi kuin näkyikin pikkuruinen sydämensyke...mutta mutta, viikkoja ei edelleenkään ole niin paljon kuin aluksi oletettiin, eli max rv 6 ollaan, eli ihan just on se sydänkin vasta ruvennu sykkimään. Terkkari ei saanu vielä edes mitattua toukkaa joten laskettuaika ja raskausviikot jäi vielä auki. 2 viikon päästä on taas uusi ultra jossa varmistetaan sitten raskauden kesto ja laskettu aika, joka siirtynee mahdollisesti jopa kesäkuun puolelle. No hälläkö väliä, kun masusta kuitenkin löytyi elämää :)

Perusoireetkin jatkuu, kuvotuksesta valtavaan väsymykseen ja vilutukseen yms. joten pitää sitä varmaan saunanrakennusta ruveta suunnittelemaan.
Mies oli ihan tyynenrauhallinen kun kerroin et syke löytyi, sanoi vaan että kyllä hän on tienny koko kaks viikkoa että joku siellä masussa on. Miten miehet voi ottaa niin lunkisti (ainakin mun mies) !!!

Sunnille lykkyä pyttyyn loppurutistukseen, tai siis siihen alkuun, jonka jälkeen et enää ole se sama ihminen (hyvässä mielessä) kuin ennen raskautta ja lapsen syntymää!
Huolet ainakin moninkertaistuu, varsinkin lapsen kasvaessa.

terv. Kk ja rv 6+?
 
senora
Terveiset np-ultrasta... Pituutta 5,79 cm. Vilkutteli Ihime siellä äipälle ja taisi olla tanssiharjoitukset menossa, jalat vatkas ihan hurjasti. Niskaturvotusta 1,9. Ihan normaali kun tulos alle 3. Huh nyt kyllä helpotti.
Aamupahoinvointia ei ollu tänään. Ihime ei taija tykätä puurosta. Söin aamiaiseksi lasagnea, ja sepä pysyikin sisällä! JEE
 
MinttuO ejk
Jospa minä sitten uskallan tännekkin jo kirjoitella. (senoran tsempillä =) )

Nyt menossa rv 5+6 (tai 5+3) jälkimmäinen nippailukipujen mukaan jotka tulivat kp 21 (kiinnittymiskipuja??) ja eka normi 28pv kierron mukaan. Laskettuaika menee kesäkuun alkuun. Kierrot olivat mulla vielä ihan hakusessa kun menkat alkoivat vasta elokuussa ja kerkesi vain kahdet tulla ennen uutta plussaa.

Kirjoittelin tuolla Wish A Baby-ketjussa ja yllättävän pikaisesti plussa saatiin. Ja meille siis olisi 3.lapsi tulossa. Eka ultra on 25.10 ja sinne tuntuu olevan vielä niin pitkä aika. Pelottaa ja jännittää kaikki mahdolliset asiat. Kovasti toivotaan että kaikki menee hyvin, kesäkuun alkuun asti päästään ja saadaan terve vauva syliin!

Tsemiä muillekkin odottajille...osa jo pidemmällä ja osa yhtä alussa kuin minäkin. =)
 
Aurora Vee
Onnea Kk:lle ja Senoralle kivoista ultrakuulumisista ja MinttuO:lle tervetulotoivotukset! Minkä ikäisiä teidän vanhemmat lapset ovat? Meillä 2,5 sekä 1 (tämä WAB-poika), kolmatta ei tulossa vuoteen toivon mukaan... ;)

Mukavaa viikonloppua toivottaa
AaVee
 
MinttuO ejk
Kiitos kiitos! =)

Aurora Vee: Meillä lapset 3v ja 1v. Ja tunnistan sun nimimerkkisi tuolta lokakuisista (vauvan hoito puolelta) meidän kuopus on syntynyt lokakuussa 2006. Taisin kirjoitella siellä nimimerkillä tuhina mutta kun se keskustelu-ketju hiljeni...jäi minunkin käynnit siellä vähiin...aloitin uudet haaveet uudella nimimerkillä =)

Me ajattelimme että kolme lasta haluttaisiin ja tuon lokakuisen jälkeen päätettiin että koetetaan saada kolmas heti perään ja nyt sitten on onni ollut myötä. =) Toivotaan kovasti että onni jatkuu!
 
senora
Kiitokset myötäelämisestä tässä onnessa... ja Minttuko on heti löytäny vanhoja tuttuja... :) Kiva kiva... Tästä se lähtee!

Ihanaista viikonloppua kaikille! Tämä lähtee kohta kotiin ja palailee linjoille vasta maanantaina.
 
Piitu 1
Ihania kuulumisia Senoralla, odottelinkin uutisia jo kovin. Hyvät lukemat tuli! Nyt sitten odotellaan niitä Senoran seulontatuloksia :)

Tervetuloa MinttuO tälle puolen ja onneksi olkoon plussasta. Olenkin kovasti lueskellut noita haaveilijoiden juttuja. Sieltähän oli tulollaan jo monta tälle puolen, siellä on hyvä plussa-aalto menossa. Loputkin vielä kun tulisivat tänne!

Omassa navassa ei mitään uutta. Selvisin puhtain nahoin sokerirasituksesta, eipähän tarvia sitä murehtia. Painoa on tullut n. 4kg alusta alkaen. Yritän pitää painonnousun aisoissa, mutta matkaa on vielä paljon :) Kovin on meillä edelleen vilkas jätkä masussa, huh huh...

1,5 kk enää töitä ja sitten äippälomalla. Ja jouluunkaan ei ole kuin 2 kuukautta :) Voikun aika kuluis nopsaan!

Työasiat edelleen solmussa, odottelen liiton päätöstä työsuhteeni vakinaistamisesta. Odottavan aika on pitkä...

Piitu rv 27+4
 
-Sunni-
Huomenta wabbilaiset!

Ja tervetuloa Minttu joukkoon. Toivottavasti saattel lisää porukkaa tosiaan tuolta haaveilijoista, kovin on ollut hiljainen tämä puoli... Sitä on itsekkin passivoitunut tähän kirjoittamiseen kun ei ole paljon keskusteltavaa...

Senoralle onnittelut np-ultrasta, loistavia uutisia!
Omppu ja piitukin joutaisivat jo lomille töistä niin kerkeävät palstailemaan xD

Taas meni todella äkkiä viikko... Luulin että aika hidastuu kun tuijottaa laskettua aikaa, mutta sehän onkin jo ylihuomenna! Eikä navassa tapahdu mitään! Liikkeet on toki vähentyneet selvästi ja turvotusta, voi samperi, sitä eikun tulee ja tulee lisää... No pari viikkoa enää, sormet on jo melkoiset lenkkimakkarat. Painon kanssa on mennyt koko raskausaikana hyvin ja luulin että painoa kertyy sen 12kg, mutta tämä loppu aika on ollut NIIIIN mahotonta spurttia, että kaikki mitä pistää suuhun jää kehoon :D Nyt siis kohta menee maaginen 15kg rikki. Alkaa jo mietityttää toimiiko mulla mulla kaikki elimet kun vaikka kuin juo, ei mulla sen kummemmin pissata enempää, mutta kamala jano on kokoajan. Kolmea ässää ei meidän talossa sitten käytetäkkään... Neuvolan täti tuumas että seksiä ja saunaa, siivous on ihan humpuukia, antaa miehen hoitaa sen ;) Saunassa tulee taas niin järkky olo, ettei jäljelle jää kuin seksi.
Taitaa tämä peipe tulla yllärinä milloin haluaa, ei kerta merkkejä antele. Säästyypähän toki itse enempi ennenaikaisilta kipuiluilta, entä jos laskettu aika onkin päin pyllyä laskettu xD

Sunni rv39+5 (enintään kaksi viikkoa!)
 
MinttuO ejk
Tulin käväsemään ja samalla nostan meitä ylöspäin! =)

Tänne ei kummempia kuulu...ultraa odotellaan kovasti ja sehän on jo ensi viikolla! Kyllä se aika suht pikaisesti etenee. rv nyt 6+2 (pidän nyt tuon 28pv kp mukaan lasketun, muutetaan sit ultran jälkeen jos tarvetta) Ja olo ihan ok. Pahoinvointia saattaa olla pitkin pv ja jos väsyttää niin sitten se on selvästi pahempaa. Viiliä tekee mieli ja karkin napostelu jäänyt vähemmälle. Maha tuntuu turvonneelta pallolta! =)

Sunnille tsemiä lähestyvään synnytykseen. Sinä taisit olla myös täältä Oulusta päin? Minä myös.

Eipä kummempaa...kaikille kivaa viikon alkua!! =)
 
tuutikki2
Vautsi, Sunnilla alkaa olla jo kriittiset paikat!!!

Mulla on jälleen suupielet auenneet:/ Liekö toi anemia sitten.B-puutos ei luulis olevan, kun syön b-lisää.

olen käynyt lauantaisin edelleen meressä uimassa ja se kyllä vetristää verenkietoa, joka on huonohkoa jaloissa. Nyt oli merivesi +8c.

Uni on tullut huonommaksi eli herkemmäksi.Nukun tulpat korvissa mutta herään silti kaikkiin risahduksiin. Luontohan sen on niin suunnitellut, että tuore äiti on mahdollisimman valppaan vauvaansa varten.

Tervetuloa mintulle jengiin!! Tsemppiä että kaikki sujuu hyvin. Tuntuu ihan kaukaiselta nuo ajat, vaikkei siitä nyt niin montaa kuukautta ole=) Toisaalta tuntuu etäiseltä vielä synnytys, vaikka se oikeastaan on jo ihan pian.

Lasten ikäkyselyyn: meillä on 10v poika, 8v tyttö ja sitten 10kk tämä wab-baby=)

tuutikki rv 28+1
 
riikkaa.
Terve taas!

Selailin ketjua taaksepäin ja meikäläisen viimeinen ilmoittautuminen taitaa olla tasan 3 viikon takaa. *öhöm* Yritän parantaa tapani jatkossa. Tulee vaan kirjoiteltua tuohon huhtikuisiin niin usein, ja tuntuu ettei samoja juttuja jaksa jauhaa moneen kertaan. Seli seli...

Kk:lle onnittelut sykkeen näkemisestä. Mintulle tervetuloa tälle puolelle ja onnittelut plussasta. Teillä taitaakin olla seuraavat ultrat Kk:n kanssa aika lähekkäin?

Sunnille tsemppiä viime metreille!

Ja Ompullakin viikkoja jo noin paljon ja äitiysloma kolkuttaa ovella. Jokos olet tehnyt aamukamman? =)

Omaan napaan ei kovin kummoisia. Jotain liikken tapaisia olen pari kertaa kuvitellut tuntevani, mutta en osaa vielä täysin varmaksi sanoa. Ekat äitiyshousut ostin viikko sitten. Kyllä tuntuvat mukavilta päällä! Vaikka jonain päivinä tavallisetkaan farkut ei suuremmin kiristä. Veriseulassa kävin, tai siis antamassa sen verinäytteen, viikko sitten. Kai sieltä olisi jo soitettu, jos oltaisiin "jääty kiinni". Mammajumpassakin olen ehtinyt käymään, se oli oikein mukavaa. Tosin melkein kaikilla muilla oli isommat mahat kuin mulla...

Yöt nukkua posotan kokonaan, ei tarvitse heräillä vessaan. Vaikka iltaisin otan aina reilun nestetankkauksen. Jonnekin se näköjään vaan kuluu. =) Ummetusta ja närästystä on vaihtelevasti ja tissejä pistelee. Nyt tässä odotellaan vaan seuraavaa neuvolaa, johon on vielä 4 viikkoa. Sitä ennen pitäisi muuttaakin (taas vaihteeksi), nyt onneksi vain 200 metrin päähän (edellisten muuttojen 200 km sijasta). Rakenneultraa olen yrittänyt varata jo pariin kertaan, mutta eivät vielä suostu antamaan aikoja niin pitkälle. Yksityiselle ollaan siis menossa joskus rv 20-21.

Vointeja kaikille!

Riikka 16+3
 
senora
Riikka: Mitä ultria teillä kunta tarjoaa?? Meillä on tuo 19-22 viikon rakenneultra ainoa, jonka kunta maksaa... Pitäisikin soitella ja varata se aika. Mutta ajanvaraus on klo 11-14. Just ihan hyvään aikaan. Jäi sit laput ja kalenteri kotiin että en voi soittaa ja varata aikaa... Ihana muuten se sun masukuva noissa huhtikuisissa. Huomasin just,etten sitä muistanu kommentoidakkaa... Mulla kun näitä muotoja on ihan omasta takaa, niin en oikein osaa sanoa, onko vatsaa alkanu muodostua. Ainakin vielä ihan omat entiset vaatteet menee päälle. Mutta mähän en käytäkkää tiukkoja farkkuja, vaan mieluummin löysiä, periksiantavia housuja.
 
riikkaa.
senora: Meillä kunta tarjoaa vain sen yhden alkuraskauden ultran, jossa käytiin rv 11+. Ja siellä ei siis muuta kuin todettiin raskaus ja sikiöiden määrä ja määritettiin la. Se veriseula tarjottiin myös. Jos ikää olisi ollut vähän enemmän (>30), niin olisi päässyt lisäksi np-ultraan.
 
senora
Että voi olla erilaista käytäntöä... Mä pääsin alkuraskauden ultraan tuohon naapurikuntaan ihan sen vuodentakaisen km:n vuoksi... Siellä syke näkyi. Vesiseula ja labrat kunta tietenki tarjoo... Np-ultra piti sitten käydä itsekseen...
 
-Sunni-
Vieläkin täällä möhistellään!

Eilen oli neuvola ja lääkärissä sain käydä tarkistuttamassa kohdun tilanteen. VIELÄKIN oli kanavaa jäljellä ja kovin takakenossa, taitaa mennä marraskuisiin tämä vaavi :(
Masentaa kun joka paikasta kysellään ja pommitetaan joko joko joko... Haluttais irvistää kaikille. Päivät on kotona niin haluaa jonnekkin tuulettumaan kun mieskin tulee kotia yhdessä, mutta ei viitti kohta mihinkään mennä kun jokapaikassa vaan puhutaan minun mahasta, synnytyksestä ja eikö se jo sieltä tuu -tyyllin. Huoh...

Tuo rakenneultra on minun mielestä ihan hyödyllinen käydä, näkee vauvan todellisen kunnon. Niskapoimu ultrassa me ei käyty kun saatiin se veriseula, se olisi ollut turha. Eikös Senora saa neuvolasta sen rakenneultran ajan? Oulussa? Näin ainakin meillä oli, neuvolassa varattiin se silloin joskus 16 vriikolla.

Tuota mammajumppaa ovat suositelleet ja kehuneet kovasti meidän valmennusryhmässä. Minä en siihen kerennyt kun olin jo niin isomahainen, enkä aikaisemmin edes hoksannut liittyä moiseen (jumppakausi oli kuukautta yli lasketun ajan mitä ois pitäny maksaa). Kovin rentouttavalle sitä kehuvat :)

Kiitokset kaikille tsemppauksesta, vähän allapäin täälä odotellaan nyytin saapumista, jospa se sieltä sitten kahden viikon päästä viimeistään... yyh...

Sunni rv 40+
 
senora
Sunni... Oysiin se rakenneultra on. Mutta itse pitää aika varata. Ei täällä palvella niin hyvin, että tilaisivat ajan... Onko ne Oysin rakenneultra-ajat päivällä vai illalla??
Niin ... sulla oli se la jo eilen... Jospas pääsisit pian synnärille.... lähettelen täältä sulle polttoja...
 
Omppu75.
Moro!

Riikka, kyllä tässä vähän sellaista aamukammanfiilistä on ilmassa :) Kadehdittavasti muuten sä saat nukkua yöt hyvin! Kyllä sitä vähintään 2 kertaa joutuu pissareissun heittämään per yö..toisella joutuu raahautumaan keittiöön asti, kun pitää rauta napsasta..

Sunnille tsemppausta! Odottavan aika on valitettavasti yhtä pitkä koko raskausajan.. Mut sä olet jo niiin lähellä, että!

Eipä kummempaa. Huomenna kontrolliultra. Aiemmin tuossa jossain väitin, ettei jännitä yhtään.. tai ei kyllä jännitä, mut kyllähän sitä vähän miettii, että jos ei ookaan kaikki mallillaan..

Hyvät voinnit kaikille,
Omppu ja Toivo 31+6
 
senora
Tsempitykset Ompulle ultraan... Kyllä siellä kaikki on hyvin... Tuu sit kertoilemaan näkymät...
Tänään pitäis soitella se rakenneultra... Nyt on mukana ohjelappu, jossa numero josta varataan sekä kalenteri...
 
Sunni
Senora: Mulle tilattiin neuvolasta se rakenneultra aika, mutta se oli siihen kontinkankaan äippäpuolelle... Paremmat vehkeet varmaan ultrailla sielä OYSissa. Luulen että ne ultrausajat on 8-16 välilä, joko sait varattua?

Loppumetrit on sitten jo pitkät...
Jotenkin sitä on vielä masentunut tähän odottamiseen, varsinkin kun ei jaksa enää touhuta tuon turvotuksen kanssa. Vielä viimeviikolla aika lensi siivillä, nyt se on hidastunut. Jotenkin tässä alkaa pikkuhiljaa miettimään sitä käynnistämistä kerta paikat on vieläkin jumissa. Kyllä se taitaa silti lokakuun puolella syntyä ;)

Sunni rv 40+2
 

Yhteistyössä