WAB + 27

  • Viestiketjun aloittaja WAB+
  • Ensimmäinen viesti
Piitu 1
Tuohon G:n vielä, jos listaa saisi jatkaa niin sinnehhän kuuluu ehdottomasti se sappileikkaus ja se että molemmat selvittiin vauvan kanssa siitä.

Just tultiin saunasta, hemmottelin itteeni ihan kunnolla, vielä viimeisen kerran ennen vauvaa :D Ajattelin antaa sitten repsottaa vähän pahemmin jonkin aikaa... Hiukset värjäsin, sheivasin kainalot, kulmakarvat nypin, puhdistin kasvot ihan perusteelliseti ja vielä naamionkin tein. Nyt vaan odottamaan vauvaa... Teen tämän uudelleen parin viikon päästä pl. värjäys ja sitten taas odotellaan vauvaa :D

Vettä olen parina päivänä juonut ihan extrapaljon, on muuten auttanut turvotukseen. minulla ei ne ananakset auta oikein, mutta tuo vesi on ollut ihan ok. Sormuksetkin näköjään mahtuu taas sormiin,mutta antaa olla vaan syrjässä nyt, pitää olla vähän aikaa sinkku ;)

Ihana olisi päästä jo synnyttämään tai siis ihana ois saada se vauva jo <3

Piitu *haaveilee* ja lähtee huomenna taas pöpelikköön...
 
senora
Huomenta!
Terveiset töistä... Ihan outoo olla täällä... puolilta päivin olis neuvola.
Kivaa työpäiväää Thelmallekin... Toivottavasti saat lääkäriajan tälle päivää, niin kipuilut selviää.
Piitu on tosissaan hemmotellut itteään... Toivottavasti saunomiset auttaa ja pääset pian tositoimiin... vaikka eihän sulla vielä mitään kiirettä...
 
Thelma82 ejk
Huomenia!
Ihan kiva olla vaihteeksi löhöilyn jälkeen töissä! Mut ei tää fiilis varmaa kauaa kestä;) Tälle päivälle ei saanut aikaa, mut huomiselle kyllä, joten silloin meen klo 9.40. Senora, ei ne oo kipuja, vain sellasta pingotusta ja turvotusta ja kovettumista. Joten onneksi ei ainakaa vielä oo kipuja. Huomenna olen viisaampi!

Hyvää arkea äippälomalaisille ja työssäkäyville:)
 
Piitu 1
Täällä myös neuvola tuossa kymmeneltä, sekä esikoisella että minulla. Kerrothan Senora sitten kuulumiset!

Hyvä kun sait Thelma sen lääkäriajan. Eiköhän nuo ihan normaaleja ole, mutta parempi varmistaa ajoissa!

Kyselin mieheltä eilen tuon gallupin: 1. Naimisiin meno (miten se muisti sen ihan ensimmäiseksi???) 2. Kaikki lomareissut 3. Mönkijän osto :)

Ei ehkä ajattele raskautta yhtenä, vaan jos vauva ois syntynyt niin sitten...

Kyllä täällä niin paljon paikat paukkaa että, pirun kipeä on tuo alakerta ja oikeasti ihan kuuluu kunnon pauke... Menkkamaista kipua on jo enemmän, joku sanoi että ne on hyväksi kanavalle ja joku sanoi ettei auta mitään.. Kattoiskohan tuo neuvolantäti paikat jos pyytäis, vaikka minusta se on maailman ällöintä olla siellä romplattavana......

Huoh, nyt neuvolaan päin suunnistamaan... Pukemaan jne..

Piitu rv 39+2
 
Thelma82 ejk
Me ei päästä töistä noihin henk. koht meileihin, joten oottelen iltaan et pääsen näkee mitä on kirjoteltu.

Tsempitykset kaikille neuvolaan pääseville/joutuville! :) Toivottavasti saadaan hyviä kuulumisia! Omaan neuvolaan ja rakenneultraan vielä 3 viikkoa....piiiiitkä aika!
 
riikkaa.
Päivää!

Tsempitykset kaikille neuvolaan, taitaa kyllä tulla vähän myöhässä. Mutta kuulumisia odotellaan! Mulla on neuvola huomenna...

Työmotivaatio edelleen täysi 0, ja nyt kun on molemmat huonekaverit palanneet lomilta, ei tämä surffailukaan oikein meinaa onnistua. Hirveä hälinä ja sählinki muutenkin täällä. Välipäivänä oli niin ihanan rauhallista. =)

Senora, mä mietin vielä sitä mailin laittamista että uskallanko paljastaa henkilöllisyyteni...

Hyvää alkanutta vuotta kaikille!

Riikka 27+4
 
Aurea76
Hei!
Pitkästä aikaa taas koneen ääressä. Te olettekin pitäneet reippaasti keskustelua yllä. Luen ne läpi paremmalla ajalla!

Täällä eletään epätietoisuuden ja epävarmuuden aikaa... Todettiin juuri emätintulehdus johon nyt sain antibioottia. Netissä kun kävin kurkkimassa niin joillekin se on aiheuttanut keskenmenon. On tämä niin rassaavaa kun on oltava huolissaan jostain. Onko kellään kokemuksia?

Joulu meni kivasti, tulevat (toiv) isovanhemmat itkivät ilosta kun saivat "lahjan"... :) Ensimmäinen molemmille.

Hyvää uutta vuotta!!

Aurea rv 12


 
senora
Ai kun ihana kun Aurea on saanut kerrottua tuleville isovanhemmille... Toivotaan ettei se tulehdus / hoito olis kovin kohtalokasta..
Riikka: Mieti ihan rauhassa haluatko paljastautua... Minusta on ainakin ollut ihan kiva saada nettikamuille kasvot... Sinustahan me tunnetaan vain masu... Koitahan Riikka kipristellä töissä... oon mäkin aamun surffinu maileissa ja elleissä... Yhen työmailin oon laittanu ja pari pientä työjuttua oon saanu tehdyksi. Pääsia että on tekevinään jotain...

Sitten varsin omanapaista neuvolakuulumisten kertomista... Eli paino tippunut, nyt lähtöpaino. Hemoglobiini noussut - 145! Verenpaine ihan ekalla mittauksella 132/82, ikinä oo ollu noin hyvä. KOhdunpohjan korkeus 26 eli käyrän yläpuolella, mutta vetoan edelleen pohjalla oleviin vatsamakkaroihin. Ihimeen syke 130. Sokerirasitukseen on nyt sitten aika varattu 15.1. Kiva ja sit 16.1 sinivalkoisilla siivillä etelään. Siitä aikoi terkka vielä uuden neuvolalääkärin kanssa jutella, että pitäiskö ne sokerit testata jo aikaisemmin... Kun menee mulla tuo aikataulu aika tiukille. Täytyy kai nyt jättää pullapuoli vähemmälle. Mutta en oikein usko että mulla mitään sokeritautia on, pissakin on ollut puhdas koko ajan, niinkuin tänäänkin... Tunti meni matkoineen reisulla...
 
Thelma82 ejk
Mukavaa Aurea et ootte saanut kerrottua! Toivotaan nyt että saatte tulehduksen hoidettua! Eihän se välttämättä aiheuta mitään. Pitelen peukkuja! Ei oo itellä kokemusta, mut oon kyl menos lekurille, joten eihän sitä tie mitä viel paljastuu. Epävarmuus on niin inhottavaa ja se kun saa olla huolissaan! Toivottavasti asia ratkee äkkiä!

Onnittelut senoralle hyvistä kuulumisista! Kait siitä sokerista olis jotain oireita jos se olis koholla? Joudun kanssa siihen testiin, joten kyselenkin sitte sulta siitä, jos jokin askarruttaa;O) Ei oo teijänkää reissuu enää pitkä! Muistan kun manailit kun meijä reissu läheni et teil o viel niin pitkä omaanne, ja nyt se on jo käsillä!

Ja taas hetki töitä...


 
Piitu 1
Aurealle paljon tsemiä ettei tulehdus vaikuttaisi mitenkään raskauteen! Harmillista että tuollaistakin pitää miettiä ja huolehtia... Ihanalta kuulosti isovanhempien reaktio tulevaan lapsenlapseen :)

Senora on kyllä kiitettävästi saanut pidettyä painonsa kurissa, millä ihmeellä... Kiva muutenkin kuulla että kaikki oli jälleen hyvin. Ainiin, minulle sanottiin ettei se makean vetäminen ennen sokerirasitusta vaikuta siihen tulokseen mitenkään... Niin, en kyl sit tiedä...

Paljos sulla Senora oli noita viikkoja tarkalleen? Minun sf-mitta viikolla 27+0 oli 27cm, eli iso massu täälläkin. Minäkin vetoan tuohon rasvakerrokseen!

Minun neuvolakuulumiset oli ihan ok taasen, mutta painoa oli tullut joulun kunniaksi 1166g/vk :D Laalalllaaaa.... Neuvolantäti sanoi vaan että ihan normaali joulupainon nousu ja kertoi että hänellä oli tullut 2kg/vko joulunaikaan loppuraskaudessa.. Sf näkyi olevan nyt 36.. Ja en pyytänyt räpläämään, minusta se vaan on niin ällöttävän tuntuista että mahdollisimman vähän näyttelen tuota alapäätä vieraille.

Poika sai hirmusti kehuja, teetti paljon 5 vuotiaalle tarkoitettuja tehtäviä kun ne 3 veen tehtävät oli niin helppoja :) Ja äippä loisti ylpeydestä... Pituutta oli 100 senttii ja painoa 15 killoo...

Levolacia rupesin käyttämään, luulen että jos se saa vatsan toimimaan niin ensimmäiseksi tippuu ainakin kaksi kiloa! Hieman meinaa tuo ummetus vaivata... Ja sitten sitä Lady Vita plussaa pitäisi käydä ostamassa...

Eipä muuta, pöpelikössä käytiin vähän kävelemässä.. Tosi hieno ilma on, sai ihan hienoja kuvia..
 
senora
Ai niin se unohtu hehkuttaa, että sain lopultakin ne Kelan paperit... Kuka ne vaan osaa täyttää... Viikkoja 24+2.

Piitulla hieno painonnousu... Muistaakseni viimeksi kun kävin kun sitä painoa oli tullu 400g edelliseen käyntiin, niin silloin terkka sanoi, että tuo painokin riippuu siitä milloin on suoli viimeksi toiminut... Ja hienosti on esikoisellakin oma neuvolakäynti sujunut.
 
MinttuO ejk
Aurealle tsempit. Ikävä tulehdus. Toivottavasti antibiootti puree ja pahat kärpäset saa kyytiä. (meidän esikinen on katsellut olipa kerran elämää ja puhuu aina hyvistä kärpäsistä...ne valkoiset lentävät jutut siellä ohjelmassa ja sit tietty on pahoja kärpäsiä =D )

Täällä ei uutta eikä ihmeellistä...kovasti olen yrittänyt paikantaa ryynin liikkeitä...ei ole ihan kamalasti potkiskellut...mutta jonkin verran...toivotaan että kaikki on hyvin. RakenneUä olisi ensi viikon torstaina. Jännittää. =)

Thelmalle suppareista. Juotko vettä tarpeeksi. Se ehkäisee noita supistuksia ja kiristyksiä. Kun mulla niitä alkoi esikoiselta tulla niin käskettiin juoda vettä. Pullo mukaan joka paikkaan. Mulla oli noita kovettumisia paljon esikoiselta...luulen että johtui siitä että oli paikat niin tiukat ja olin ennen raskautta urheillut useamman vuoden tosissani. Mutta tokassa raskaudessa ei ollut noita huolia. Paikat oli vissiin jo niin löysät että maha sai ihan rauhassa venyä. Mutta hyvä että pääset lääkärille. Mäkin kävin silloin useamman kerran tarkistuttamassa kohdunsuun +muut. Istumatyö voi nuo supparit aiheuttaa ja silloin ei muu auta kuin siirtyä levolle jos ne lisääntyy/ häiritsee kovasti. Toivottavasti on fiksu lääkäri!

En oo uskaltanut puntarille joulun jälkeen. Maha on kyllä kasvanut...ihan valtava pallo. Ihan turha yrittää piilotella enää...ei onnistu. Äitiyshousut otin tapaninpäivänä käyttöön ja aina kun ihmisten ilmoille mennään laitan ne jalkaan. Ne on kivemmat jalassa vaikka vanhatkin housut vielä meni jalkaan. Tilasin netistä sellaiset odottajan trikoopöksyt (65€) (järkyttävää) kun jumppa alkaa taas ensi viikolla enkä millään edes viitsi enää yrittää tunkea tuota mahaa 36 jumppapöksyihin. Jos eivät ole hyvät pitää palauttaa. Ilmoittauduin myös äitiysjoogaan. Alkaa vasta maaliskuussa. silloin on rv 28 menossa. En ole kuin kerran joogaa kokeillut...mutta kaveri kehui tuota äitiysjuttua ja odotan sitä kovasti. =)

Jahas...tulipas pitkät löpinät ja omaa napaa taisi olla suurin osa.

senoralla hyvin mennyt neuvola, Onnittelut! =) käyn lukemassa postin tähän perään.

MinttuO ja ryyni rv 17+5
 
riikkaa.
Senora, mitä sulle sanottiin tuosta sf-mitasta? Vai sanottiinko mitään? Kun mulla se oli rv 25+3 27 cm, ja siis reilusti yli käyrien. Otettiin sitten uusi aika kahden viikon päähän (eli huomiselle), ja seurataan miten kasvu kehittyy. Veljen vaimo on kätilö ja sekin ihmetteli että eikö ole tullut lähetettä ultraan (katsotaan lapsiveden määrää) tai sokerirasitukseen. Noh, huomenna toivottavasti tulee jotain selkoa tilanteeseen. Neuvola-aika onkin heti aamusta.

Nyt tämä tyttö lähtee kotiin. =)
 
senora
Ei terkka oikeesti tuosta sf-mitasta ollu huolissaan. Me siis tunnetaan terkan kans 15 vuoden ajalta, siis siitä kun hain ekat e-pillerit... On siis nähny mun läskit ennenkin. Kyllä sitä sunniteltiin, että se sokerirasitus olisi aikaisemmin, siis jo ens viikolla vaikka se normaalisti olis vk 26-28... Toisaalta eihän siitä oo kauaa kun oon käyny ultrassa, rakenneultra oli 17.12 ja silloin oli normaali määrä lapsivettä. Aikoi kysellä uudelta neuvolalääkäriltä, mitä hän on mieltä. Huomenissa viimeistään sit ilmoittaa onko sokerirasitus aiemmin vai edetäänkö suunnitelmien mukaan. Sen muuten sanoi, että sitten kuitenkin jossain vaiheessa on äippäpolilla kontrolli. Tai jos sokerit on koholla, niin voi laittaa lähetteen sinne heti... No sen näkee sitte...


Jos Riikka viittit, niin kysäiseppä noista munkin lukemista siltä veljen vaimolta... Oispa vaan sun maili, niin voisin laittaa lisämittoja...
 
Piitu 1
Tuo Senora mulle se lappu, minä rakastan kaiken maailman hakemusten täyttöä :D Hullulla halvat huvit.................

Eihän tuo Senoran mitta nyt niin paljoa ole yli käyrien? Jos katsoo sitä taulukkoa mikä on äitiyskortissa... Mulla oli rv 25 mitta 24cm... Ei paljoa pienempi loppujen lopuksi..
 
riikkaa.
Ööh, siis miehen veljen vaimoa tarkoitin. Mulla ei ole veljiä (tai niistä ei ainakaan ole mulle kerrottu =D).Sori että sekoilin taas

Mulle terkka sanoi, että nuo yli käyrien menevät mahat harvoin pitää sisällään mitään ongelmallista. Mutta halusi kuitenkin seurata vähän tarkemmin. Ja pääasia kai että kasvu on johdonmukaista, tapahtui se sitten millä käyrällä hyvänsä. =)
 
MinttuO ejk
Käyriin sotken minäkin itseni...

Ei se mitta vaan se miten se käyrä piirtyy. Eli sen sf-mitan avulla nähdään kasvaako vauveli tasaisesti siellä masussa. Jos käyrä piirtyy koko ajan tasaisen kauniisti ei mitään hätää ole. Mutta jos siihen tulee jyrkkiä laskuja tai nousuja on syytä tutkia tarkemmin. Joskus isomitta voi tarkoittaa kaksosia mutta sulla senora tämä on jo pois suljettu. ;)
 
senora
juu tasainen nousu ... tasan kaksi kertaa mitattu :)

Mä jo illalla pelkäsin että oon onnistunu sekoittamaan tän meijän koti-läppärin.. Ku pelasin herttaa, niin kone ei osannu laskea pisteitä yhteen - oli vain kerran pelejä.. Ja sit ei saanu nettiin yhteyttä - ei muka osannu ladata kotisivua... Sit öisen veskikeikan jälkeen oli vaikeeta saada unta. Miehen kello pirras viideltä, enkä oo yhtää varma oonko kahden ja viiden välillä nukkunu. Ei kyl väsytä, mutta kai sitä on sit nukkunu ja nähny unta että valvoo eikä saa unta... Pitäís kai hommata seinäkello, joka löis puolelta ja tasalta, jos ei kuule lyöntejä, niin sit nukkuu...

Piitu - mä lähetän sulle noi laput... niittenki kanssa on sit pähkääminen. Pitäis kai ekaks kertoo pomolle ja töissä että on jäämässä. Ei kai palkanlaskijan oikeus ole saada tietää tästä jutusta kolmantena... Eli eka oli mies ja toka neuvolantäti...
Mutta olis kai pitäny heti ekan ultran jälkeen laittaa sähköpostilla tieto kaikille... mä oon näköjään huono kertoon uutisia nokatusten...

 
Thelma82 ejk
Hienot kuulumiset tosiaan Piitun pojalla neuvolasta:) Onnittelut äipällekin;)

Olitte noita mittoja miettineet. Multa ei vielä oo ees otettu, varmaan vasta seuraavassa neuvolassa, joka on kyllä kolmen viikonkuluttua. Ja nyt tulee tyhmä kysymys: Mistä se mitataan? Jos katotaan joten mahan kokoa niin mulla on ainakin jumalaton eikä oo sitä voinut enää aikoihin peitellä.

Minttu: juon tosi paljon vettä, mutta ei oo tuohon kyllä vaikuttanut. Liekö suppareita lainkaan. Mitä kauemmin eilen istuin töissä sitä enemmä kiristi, mutta ihan jatkuvasti. Sellanen olo et ois syönyt ittensä ihan ähkyyn. Vaikka oli nälkä:D Tuo kiristys, paine ja pingotus tuntuu sivuvatsalihaksissa ylhäällä ja eilen se jatkui tosi pitkään, siis ainakin puoli tuntia. Eikä mee kokonaan ohi ollenkaan, paitsi ku oon selällä makuulla. Ja vasta kun pääsin pötköttelee kotiin, niin tunsin miten lihakset rentoutu. No. tunti niin olen jo viisaampi! Toivottavasti.

Mulla nousi paino joulun aikana 300g ja nyt tullut yhteensä n. 2,5-2,8kg lisää. Ei tarttis kauheesti tulla, kun on muutenkin vararavintoa!

Alle tunti lekuriin. Oon kirjottanut tekstiä n. tunnin:D
 
riikkaa.
Terveisiä neuvolasta! Sf-mitta nyt 28 cm, käyrä taittui lähemmäs yläkäyrää. Terkka käski lopettaa koko asian ajattelemisen, kaikki on kunnossa. Verenpaineetkin saatiin normaaliarvojen sisälle, kun mitattiin 3 kertaa. Painoa 480 g/viikko... Sydänäänet 136, vauva raivotarjonnassa.

Pissan proteiinit oli yhdellä plussalla ja sain lähetteen virtsaviljelyyn. Eipä vaan tullut puheeksi pitääkö olla syömättä/juomatta/virtsaamatta joku tietty aika ennen näytettä. Sattuisiko joku teistä tietämään? Voisin nimittäin käväistä vielä tänään iltapäivällä lorottamassa niihin purkkeihin. Voinhan toki varmuudeksi olla 4 h pissaamatta (helpommin sanottu kuin tehty...).

Sf-mitta otetaan häpyluun yläreunasta kohdun "pohjaan". En tarkalleen tiedä miten tuo kohdun pohja (vai mikä sen oikea nimi onkaan) sieltä tuntuu, mutta mahaa painelemalla terkka sen jotenkin löytää. Ihan perinteisellä mittanauhalla mitataan. =)

Sitten se viime vuoden top 3-lista: raskaus, naimisiin meno, oman kodin ostaminen. Väittäisin että miehen lista on aika samanlainen. =)

Riikka 27+5
 
Piitu 1
Riikka: se 4 h pitää olla yleensä pissaamatta että tulos on luotettava ja sit ne kunnolliset alapesut ja hukkaan virtsaamiset alussa, jotka varmaan tiedätkin. Syömättä tai juomatta ei minusta tarvitse olla... Neljä tuntia on piiiiiiitkä aika :D

Kerrothan Thelma lekurikuulumiset sitten meillekkin, kyllä siellä kaikki on hyvin!

laita vaan Senora minulle, entisenä Kelan tätinä on oikein nautinto tehdä niitä lappuja :) oikeasti miten outo fetissi, hakemusten täyttö... Tee se tänään, se kertominen, kerranhan se kirpaisee, go girl go!!!

Tuutikkia kaipailisin kertoilemaan kuulumisia, tehtiinkö se sektio silloin viime vuonna vai vieläkö masukki lymyää masussa??!

Piitu joka lähtee taas pöpelikköön kuvailemaan... rv 39+3
 
riikkaa.
Ok. Pitää kokeilla pystynkö pidättämään sen 4 h. Tätyy sitten juosta jalat ristissä ja kupla otsassa labraan. Onneksi matka ei ole kovin pitkä. =D

Senoralle tsemppiä kertomiseen! Ei auta kuin höläyttää vaan suoraan päin naamaa. =) Olo on sen jälkeen varmaan helpottunut.

Piitun poika kerännyt kunniaa ja mainetta neuvolassa. Hienoa!

Thelman ja Tuutikin kuulumisia odotellessa...
 
senora
no joo... henkisesti alan vähitellen olla valmis kertomaan... mutta kun ei täällä oo kun siivoojat ja minä...

Voi rähmä noita Riikan valkuaisia... Toivottavasti vaan joku tilapäinen häikkä... Paljonkos se syke on ollut aikaisemmissa mittauksissa... Sitäkin muuten yöllä mietin kun valvoin... Pari eka kertaa ollu 150 ja nyt oli vaan 130... On toi 4 tuntia aika kova sana olla pissimättä...

Ei ne Kelan paprut siis silleen oo vaikeita.. Mut vaikein kysymys oli avoliiton alkamispäivä.. Mistä sen osoitteenmuutospäivämäärän saa selville??? Siitäkö sen lasken. Kun kuitenkin jo ennen sitä asuttiin yhdessä ja mun postit meni muualle... Ähhh... Oliko netissä joku osoite josta voi saada selville mitä tietoja on talletettu, kai sieltä löytyis tuo päivämäärä jolloin muuttto ollu virallinen... Kun en ihan vuoden tarkkuudellakaan osaa sanoo...
 
Thelma82 ejk
No niin lekuri ohitte:) Kuulumiset hyvät. Suppareita kuulemma, mutta nyt ainakin vaarattomia ja täysin normaaleja. Alakerrassa sama tilanne ku ennenkin eli ei vaikuta paikkoihin. Ei tarvi saikkua ja lekuri sanoi et voi vielä muuttua vähän pahemmiksikin, mut näillä näkymin ei mitään vaaraa! No, kuukauden kuluttua uusi kontrollikäynti.

Ja sitten toinen ihana uutinen. Meille tulee poika:))) Kysyin näkyykö sukupuoli ja lääkäri sanoi et palataan siihen myöhemmin. Totesin hälle ettei se kait koskaa kuitenkaan 100% varma oo ja lääkäri siihen että tämä kyllä on:) Tulosti mulla kuvan jossa pikkusen jalkovälissä komee valkonen pallo eli ilmeisesti vehkeet:D Nyt on helpompi tehdä hankintoja ja muutenkin kiva tietää sukupuoli:)

Riikka saikin jo vastauksen, mut kyllä tuo 4h pitää olla pissimättä. Justiin vein eilen oman testini joten kokemusta on:)

Senoralle tsempit kertomiseen. Kerran se vaan kirpasee ja sit se on hoidettu! Helpotus sen jälkeen on suuri:)

Piitulla kiva fetissi lomakkeisiin;) Voin sitten kanssa lähettää sulle kaikki. Ne on niin kuivia ja monimutkaisia täyttää!

Plääh, töitä. Huvittais mennä osteleen poikavaatteita;)
 

Yhteistyössä