WAB + 28

  • Viestiketjun aloittaja WAB+
  • Ensimmäinen viesti
WAB+
Odottajat:


7.1.08 Piitu1 -81, toinen (poika 12/04)
8.1.08 Tuutikki -71, neljäs (poika -96, tyttö -99 ja poika -06)
24.2.08 Safiiri, neljäs (lapset 10/00,03/03 ja 06/05)
29.3.08 Riikka, -78, ensimmäinen
26.4.08 senora, -65, ensimmäinen
10.5.08 Kk, -84, kolmas (poika 04 ja tyttö 07)
5.6.08 Thelma82, ensimmäinen
6.6.2008 MinttuO, -78, Kolmas (12/04, 10/06)
17.7.2008 Aurea76, ensimmäinen

Synnyttäneet:

26.10.06 Anna vm82, ensimmäinen POIKA 26.10 3140g 50cm
27.10.06 Aurora vm80, toinen (tyttö 03/05) POIKA 27.10 3810g 51cm(?)
8.11.06 Mari vm83, ensimmäinen POIKA 3.11. 2890g 49,5cm
21.11.06 tuutikki vm71, kolmas POIKA, 3110g 47cm
10.12.06 Kira vm76, ensimmäinen TYTTÖ 26.12. 3780g 52 cm
1.2.07 Aqua vm76, ensimmäinen POIKA 25.1. 2850g 48cm
2.4.07 Minttu, vm85, ensimmäinen TYTTÖ 3890g 49cm
7.4.07 Hena, vm79, ensimmäinen POIKA 4630g 53cm
13.4.07 Helmiina, vm77, ensimmäinen TYTTÖ 2955g 47 cm
27.4.07 Tyrni1, vm75, ensimmäinen POIKA 3450g 49 cm
15.5.07 Kk, vm84, toinen (poika 09/04) TYTTÖ 3395g 48,5 cm
24.5.07 Pikkutiikeri, ensimmäinen POIKA 3080g 49cm
24.5.07 Peppi, ensimmäinen POIKA 3980g 54cm
4.6.07 Syysmarja, ensimmäinen POIKA 3970g 53 cm
18.7.07 Viivi, vm78, ensimmäinen TYTTÖ 3000g 50cm (La30.7.07)
20.7.07 Limee, ensimmäinen POIKA 3350g 49,5cm
15.8.07 Meirami, ensimmäinen TYTTÖ 3700g 50cm
6.9.07 Piparminttu-Pipsa, ensimmäinen, POIKA 3330g 50cm
1.10.07 Lumi81, toinen, TYTTÖ 3420g 49cm
25.10 Sunni, -79, ensimmäinen (la15.10.07) POIKA 3480g 52cm
15.12.07 Omppu75, toinen, poika 03/04 , (LA 12.12.07) POIKA 3355 g ja 50 cm
 
senora
Pistinpä meille perjantain kunniaksi uuden ketjun pystyyn... Edellinen oli venyny ja paukkunu jo yli 200 viestin mittaiseksi... ja oli sellainenkin taka-ajatus, että kun Piitu jakautuu, niin uusin lista löytyy sitte helposti...
 
Thelma82 ejk
Kiitos Senoralle uuden ketjun aloittamisesta:)

Eilinenkin oli niin kiirus etten meilii kerinny illalla katteleen. Tänään paremmalla onnella;) Onneks töistä pääsee sentää Hennesin sivuille tilaileen vaatteita:)

Tänään pitäis mennä ostaan remppavärkit makkariin, jos vaikka saisi aikaseksi laittaa vähän uutta väriä seiniin. Haluisin vaaleet sävyt kun meillä on nyt punaset seinät ja oon kyllästynyt niihin. Samalla täytyy shopata uusi kiuas:)

Onneks on perjantai! Kaikki viikot saisi olla 3 päiväsiä! Mukavaa viikonloppua!
 
Piitu 1
Elähän Senora uhkaile jakautumisella, sain aamulla elämäni ensimmäisen kipeän supistuksen (ilman käynnistystä siis...)... Mutta siihen se sitten jäi...

Osansa asiaan tekee varmaan pojan sairastuminen jälleen kerran kurkunpääntulehdukseen viime yönä, se tulee aina niin salakavalasti. Meidän esikolla on pienestä vauvasta lähtien (eka oli 3 kk:n iässä) tullut kurkunpääntulehduksia ja kuulemma jotkut lapset saa vain niitä ja meille nyt on sitten siunaantunut yksi sellainen. Sinällään helppoa että on lääkkeet jo valmiina kotona joita sitten otetaan aina, eikä tarvitse miettiä mikä tauti vaivaa ja ei välttämättä tarvitse mennä terkkaankaan...

Mutta yö meni valvoessa klo 3.30 saakka kun alku on aina tosi hankalaa, eli ei saa henkeä ja saa niitä haukkomiskohtauksia, oksentaa ruoat pihalle ja yskii kuivaa yskää. Nyt oli varmaan pahin tähän mennessä... Nukkui muuten elämänsä ensimmäisen kerran meidän välissä puoli yötä :)

Nyt on pakko lähteä suihkuun että palailis elävien kirjoihin...
 
Piitu 1
Jos oikein bongasin niin Tuutikki on saanut tytön sektiolla 28.12. Kirjoittelee myös tuolla vauva-lehden foorumilla... Onnea koko perheelle prinsessasta!

Jouluroinat kaapissa, mökki siivottu ja kaikki taas ennallaan. Poikakin voi jo suht'koht hyvin, vähän räkäinen on vielä..

Piitu rv 39+5
 
senora
Onkos Piitulla oireita lähestyvästä synnytyksestä???
Mä sain parit valot pois akkunoista... Ei vielä raaski ottaa kaikkia pois. Tulee kerralla niin pimeä. On ollu kiva käydä veskissä yöllä kun ei oo tarvinnu sytyttää kattovaloa... Taidan tänne pirttiin jättää vielä nuo valot...

Jee - auto simahti. Ja tietenki näin viikonloppuna, kun osia ei saa mistää.
 
Piitu 1
Juu, ei niin mitään oireita :) Jotenkin on vain sellainen olo että eipä tässä mitään kiirettä ole... Jätettiin mekin pari jouluvaloa vielä olkkarin ikkunoihin... Huomenna jos kävis vielä mönkkäriajelulla kun ja jos tuo poika tokenee tuosta...

Harmi tuo Senoran auto, viikonloppu on just sopiva aika tuohon ;)
 
senora
Ai juu--- Paranemisia piti toivotella Piitun pojalle... Ajelehan varovasti sillä mönkkärillä... Puistelen täällä päätäni kun ajattelen moista kyytiä.

Kai tästä pitää lähtee ulkoilemaan, eli saunalle vettä ja puita... HIrvittää kyllä lämmitystouhu, mutta kun tuota pakkastakaan ei oo kuin 17. :)
 
Kk rv 19+4
Hyvää iltaa tänne!

Kaiken tohinan keskellä ehdin hetkeksi piipahtaa täälläkin moikkaamassa.
Ihan jokaisten kuulumisia en ole tullut lukeneeksi, mutta ilmeisesti aika tasaiseen tahtiin itse kukin on talven mittaan "jakaantunut"...

Oma raskaus on sujunut ihan kiitettävästi, oikeestaan ei edes joka päivä huomaa olevansa raskaana, mitä nyt pikkuhiljaa kasvava maha ja sen sisäiset liikkeet muistuttelee itsestään :)
Miehellekkin tämä kolmas raskaus on jo ihan rutiinia, ekassa raskaudessa hän varoitteli kaikista vaaroista, toisessakin vielä kantoi kauppakassit puolestani, mutta nyt vaan toteaa että "itsepähän tiedät milloin tuntuu pahalta..." ja toisaalta onhan se ihan kiva ettei turhaa hyysää, varsinkin kun olo on ollu ihan mainio. Vaik välillä pitää sit muistuttaa "extra-huomiosta" ja motkottaa että hei, miehän olen raskaana, ei mun tarvitse tehdä ihan kaikkea itse!!!

Esikoinen 3v on jo kans rutinoitunut "odottaja", ja odottaa tällä kertaa pikkuveljeä, kun äiskän masusta on kuulemma pikkusiskot jo loppuneet, kun sieltä yksi tuli :) Ja tämä tuleva isosisko neiti 7,5kk ei älyä tuon taivaallista mitä äiskän masussa tapahtuu, hirveellä tohinalla vaan paahtaa puita pitkin ja tapailee ensiaskeleitaan, kauhee kiire kävelemään :/

Kaiken kaikkiaan elämä rullaa tällä hetkellä oikein tasaisesti, vaikka ainahan sitä pientä räiskettä lapsiperheessä väsyneenä riittää...

Mutta nyt pitää taas jatkaa, saunomaan nimittäin, kun kerrankin päästään miehen kanssa kahdestaan saunaan täällä mummolassa! Hyvää alkanutta vuotta kaikille!
 
senora
Kiva kuulla Kkstakin pitkästä aikaa... Sehän helpottaa paljon jos/kun neiti pääsee omin voimin liikkeelle siinä vaiheessa kun juniori on maailmassa. Miten muuten odotus?? Jännä tuo että mies ja esikko ovat rutinoituja odottajia... Niin muuten näyttää tuo meijän mieskin olevan... Mä saan touhuta ihan entiseen tapaan.. Kannella puita sen kun kerkiää... Ite on saanu määritellä halkokassin koon..

Jahans ... mies palailee töistä... Lähetään saunaan... Mukavaa lauantaiehtoota kaikille.
 
Piitu 1
Eilen alkoi kurkkukipu, plääh... Oishan tuo pitänyt arvata... Toivottavasti menee ohi ennen h-hetkeä :) Voisin mielelläni synnyttää tämän normaalissa kunnossa, viimeksi kun kaikki meni pyllylleen ja kuumettakin oli yli 40 astetta... Eipä tuo vielä synny...

Mulla on alkanut tulla niitä sukkapuikolla pistämis tuntemuksia aina silloin tällöin tuonne alakertaan, mitähän nekin tarkoitti? En kyllä muista ennen tunteneeni sellaisia, olen vain lukenut niistä näiltä palstoilta..

Minä olen taas täynnä tätä höösäystä, että "älä sinä kun..." tai " et sinä saisi tehdä sitä tai tätä kun..." Sitä on jatkunut puolesta välistä lähtien, niin töissä kuin anoppilassa tai missä vaan. Olen sanonut että en minä mikään rampa ole, kyllä minä tiedän rajani... Mies on onneksi sen oppinut että ei ole ylihuolehtivainen, mutta osaa kyllä oikeassa paikassa aina sanoa että annas kun minä... Muuten kaikki onnistuu ihan hyvin, mutta kyykistely ja taivutus alaspäin tekee tiukkaa. Olenkin sanonut miehelle että laitas iso ja kova jalkapallo mahaan ja kokeile taipuuko :) Sitten paikat jumii jos on pitkään esim. lattialla istumassa.

Nyt on sämpylät uunissa, takassa tuli ja keittoa pitää ruveta väsäämään kohta. Ei me lähdetäkkään mihinkään, arskakin meni pilveen, ei kannata lähteä... Ja tämä meitin tautikin verottaa oman osuutensa..

Piitu rv 39+6 (huomenna tai ylihuomenna THE DAY, riippuu mitä laskuria käyttää)
 
senora
Voip olla ettei Piitu ihan huomenissa lähde jakautumaan. Koitahan juoda kuumaa ja ajaa kuume/tauti pois.. Vai onko sulla The OIRE se että kuume nousee??? ;)
Täällä paistaa aurinko komeesti. Jospa oiskin kesä ja tuollain paistais aurinko, niin eipä meillä sisällä oltais.. Aamusta oli 15 pakkasta. Kaverit soitteli eilen ja naurettiin että heti tuli pakkaset kun ne lähti 'etelään'. Sanoivat oppineensa meiltä, milloin pitää lähteä reisulle.. Eivät kyllä sen kauempana käyneet kuin Saksassa, mutta etelässä kuitenkin... Yleensä ollaan naureskeltu sille, että kun me häipästään Kanarialle nii tänne tulee kamalat pakkaset... Tekivät saman tempun siis nyt takaisin...

Uuni ja kakluunit lämmitetty ja pellit kii.. Ny tirisee lihapullat hellalla... pitäiskin kääntää niitä... tein vaihteeksi ketsuppisen version ihan sika-nauta jauhelihasta. Voi kun vois laittaa nää tuoksut nettiin...
 
piitu 1
Niin voihan se olla the oire, enpäs ajatellut sitä noin ;) Juu, mutta en ihan huomenissa ajatellut pyöräyttää tätä muksua..

Pitää lähteä käymään ulkona vähän happihyppelyllä kun sisällä ollaan ähötetty jo monta päivää. Jos laittais linnuille ruokaa ja yrittäis vielä etsiä vauvan makuupusseja, jotka on hävinnyt erittäin mystisesti!

Minä sielujen nenällä tunnen Senoran tuoksut siellä, kokeiles tuleeko täältä vastapaistetun sämpylän tuoksu ;) Sekoa....
 
riikkaa.
Piitu, just eilen sanoin miehelle että laitetaanpa sulle koripallo tuohon vyötärölle ja voit sitten kokeilla miten helppoa sen yli on kumarrella. Naljaili mokoma jotain mun kenkienlaitosta, joka tapahtuu aina hirveän ähinän säestyksellä. =D

Jaaha, joulukoristeita pitäisi alkaa pakata pois. Leppoisaa sunnuntaita!

Riikka 28+1
 
senora
Sain just viimeiset jouluvalot pois ikkunoista, ennätysaikaisin... Viime joulun jäljiltä otin valot vasta ystäväinpäivän jälkeen... (minäkö laiskimus ?)

Mulla ei maha menoa haittaa... tai siis ei haittaa sen enempää kuin normaalistikkaa...

Sieltä Piitultako se sämpyläntuoksu tulikin.. mä jo aattelin että ei ainakaa meijän uunista... :)

 
Kk rv 19+5
senora: Kiitos kysymästä, odotus on sujunut aivan loistavasti, pieniä liikkeitä jo (vasta) tuntuu, vaikka tokan aikaan tunsin selvät potkut jo rv 16...Arvelisin että tässä raskaudessa istukka on taas etuseinässä, kuten esikoisraskaudessa. Se selviää ens perjantain rakenneultrassa. kauhee huoli vaan on päällä että onhan vauvelilla kaikki ok. Onneks huomenna on normaali neuvolakäynti, joten jos sydänäänet kuuluu niin eiköhän siellä hyvin pärjäillä masussa nimittäin!

Olikos täällä kuulolla muita "perheellisiä" odottajia, siis niitä joilla lapsia ennestään? Miten olette saaneet levätä ja nukkua? On tää toisaalta aika karmeeta kun on vielä vauva talossa ja jo uusi vauva tulossa, kun yöt tuppaa olemaan aika katkonaisia ja päiväunet on haave vaan! Olenkin asennoitunut, että ehkä joskus parin vuoden päästä alkaisi yöt olemaan suht ehjiä, mutta kolmen lapsen kanssa sitä varmaan aina jollakin on joku hätä. Nyt ainakin tuntuu kun tuo nuorimmainen nukkuu tosi katkonaisesti, niin jos hän sitten nukkuukin pitkän pätkän, niin eikös vaan esikoinen ala huutamaan painajaisten kourissa ja herätä koko talon :/ Onneks miehellä on nyt enemmän aikaa olla kotona, niin ollaan sitten yhdessä väsyneitä tai autetaan toisiamme vuoron perään.
Ainiin ja kivuttomia supistuksia tullut jo jonkun viikon, pitää valittaa huomenna nauvolassa, kun niitä tulee levossakin...Kuuluu luultavasti asiaan, mutta tarkistan silti ettei vaivaa. Neuvolassa saakin taas sitten kuulla valituksia painosta, tai siis kun sitä ei ole tullut vielä yhtään, ei siis kiloakaan, ja aina vaan tivataan että syötkös sinä nyt tarpeeksi ja riittääkö teidän rahat ruokaan! Olen kuitenkin normaalipainoinen, ja tehny kaks tervettä lasta vähillä kiloilla (ekassa 8kg, tokassa 5kg), joten en jaksa murehtia kun kyl se paino varmasti vielä nousee seuraavien 20 viikon aikana!

No tässäpä tätä omaa napaa tulikin, pitää jatkaa täältä anoppilasta matkaa eteenpäin!
 
Piitu 1
Nyt tulee ällö kysymys...

Voiko lapsivesi olla kellertävää? Ei keltaista mutta kellertävää. Phs:aan on tullut kellertävää kyllä pitkään mutta se on haissut aina pissille, nyt haju on makeahko, mutta en vertaisi sitä spermaan... En ole kyllä spermaakaan haistellut pitkään aikaan ;) Valkovuotoa se voisi olla, en muista sen hajuakaan... En millään kehtaisi lähteä 100 kilsan päähän tarkistamaan tilannetta, huomenna kun ois terkka auki vasta..
 
senora
Huomenta töistä! Täällä ollu jo vartin... Mies nakkas mut kylille... Että sitä on riippuvainen omasta autosta. Tänään pitäis sit metsästää siihen osa ja oma aikansa menee vaihtamiseenkin... Tai oikeestaan pitäis saada selville kauanko merkkiliikkeessä menee osan vaihtamiseen... ja siitä tehdä johtopäätökset voiko osan vaihtaa itse... epistä...
Tänään ois the day --- pitäis kertoo pomolle.. Miehelle siitä aamulla juttelin että tänään kerron - mies sanoi, että elä kerro - sanoin että laikisääteinen pakko ...

Piitua en kyllä nyt osaa neuvoa,mutta laitan täältä supparilähetyksen...
Kklla pitkä viikko odottaa perjantaita ja rakenneultraa... Niin ne viikot sullakin kuluu... Omasta rakenneultrasta tuntuu olevan valovuosi, paljon sattunu sen jälkeen... Ja oli vielä niin viime tipassa.. 22 viikkoo tuli samana päivänä täyteen...
Ny olis kelan paprutkin mukana, nekin pitäis palkkatoimistoon heivata... stressi...
Jospas alkais talon töille...
 
senora
huh...... *pyyhkii hikeä ottalta* ny ekalle pomolle kerrottu... Kommenttina tuli vaan että on tätä ootettuki... Tosin kyllä epäili ensin että meijän talon keittäjä olis pieniin päin... No todettiin, että big bossille pitää vielä kertoo. Ihan rauhallisesti tuo tuon otti. Onneksi istui... Lupasin neuvoa tulokasta... saa sit nähdä kuka ja millainen se on. Ja siihen palkanlaskijaan pitäis ottaa yhteyttä...
 
Piitu 1
Hyvä Senora, päänavaus tehty :) loputkin sitten samaan syssyyn...

Tuskin se lapsivettä oli, soitin aamulla neuvolaan ja totesi ettei heillä ole niitä liuskoja ja kuulostaa ihan valkovuodolta. Että sitä se varmaan on... Tuppaa tuo valkovuoto olemaan aikas liurua tässä raskauden aikana..

Mitähän hommia sitä keksisi tälle päivää,hmm.. Pyykitkin on jo pesty ja uunissa ritisee tuli.. Pitäisköhän tehdä taas ohrapuuroa uunissa...

Piitu rv 39+6 (pitää varmaan uskoa neuvolaa eli huomenna olisi la)
 
Mari_
Mari taas kurkkimassa..

Piitulle piti sanomani, että mun veljen vaimolle sanottiin synnäriltä että jos laitat siteen ja side pitää niin ei ole lapsiovettä, mutta josside ei pidä niin silloin on lapsivettä. Mulla ei ainkaan side pitäny ku kotona meni vedet, etsin koko sidettä alkkareista, ku menin vessaan siis, sa se oli meikäläisessä kiinni, oli niin märkä.. =)
 
Piitu 1
Oih, päivätirsat vedetty :) Kylläpäs tekee terää... Yötkin menee nyt suhtkoht hyvin, pissilläkään ei ole tarvinnut juosta montaa kertaa... Liekö tyyntä myrskyn edellä?

Paikallislehden viikon horoskooppi lupasi miehelle että, sinulle tai tuttavallesi syntyy perheenlisäystä tällä viikolla. Eipä tässä taida muita olla paksuna kuin meikä... Arvelkaas, jos pitäisikin paikkansa eikä tarviaisi sinne käynnistykseen mennä... Leikkasin sen horoskoopin talteen, liimaan sen sitten vauvakirjaan :)

JEE, Kelasta tuli ilmoitus! Äitiyspäivärahapäätös oikaistu eduksenne, saan 200 euroa enemmän nyt käteen kuin jos en olisi vaatinut oikaisua! Voi hitsi, mikä uutinen! Huippua, oon ihan törkeen iloinen!
 
senora
Onnea Piitulle... Kannatti siis tehdä se oikaisuvaatimus. Toihan on ihan hyvä summa... Olis kyllä huisia jos miehen horoskooppi pitäiskin paikkaansa... voi ei ... ohraryynipuuroo.. nam... Mutta kyllä nyt kertomiset on tällä erää kerrottu. Katotaan sit reisun jälkeen seuraava rykäisy... Eli 4 tietää nyt samalta työnantajalta. Palkanlaskija ei aikonu Kelan papruihin tehdä merkintöjä... Laitan vaan rastin,että työnantaja toimittaa sinne tarvittavat dokumentit myöhemmin. Kiva kun ei oo pankkitunnuksia, niin ei sit pääse lurkkimaan hakemuksen tilaa... Tai tällä hetkellä tiedän sen tilan.. Se on osittain täytettynä töissä työpöydän laatikossa:) Huomenna jos sitte kävis kelalla... Ois sekin sitte käytynä. Kun vaan se ainoa tuttu virkailija ei olis töissä... Tää ois sitte entisen työkaverin vaimo... Hitsi, pitäiskö vaan postittaa tuonne naapurikuntaan, kuka sanoo että se pitää toimittaa oman paikkakunnan Kelaan???

 
Piitu 1
Toihan on ihan hirmu iso summa! Ihan uskomatonta, arvelin että jotainhan ne keksii ettei se nouse, mutta kannatti!

Pistinkin sen puuron just uuniin, en ois muistanutkaan.. Sitäpä sitten syödäänkin tänään ja huomenna!

Eipä sillä taida olla väliä minne Kelaan sen hakemuksen pistää, ne kun tekevät ristiin vakuutuspiireittäin niitä. Niillähän on vaitiolovelvollisuus mutta eipähän tuo tunnu aina pitävän...

Kiitos Mari_ infosta, ei sitä nyt niin paljoa onneksi tule. Onneksi minulla onkin keskiviikkona taas neuvola, siellä saa taas purkautua :D

Lähtis tuo tauti pois kun on niin tukkoinen olo..
 

Yhteistyössä