WAB + 28

  • Viestiketjun aloittaja WAB+
  • Ensimmäinen viesti
Piitu 1
Oih kun on jännää tuo Safiirin nelkun toimitus :) Onko lisätietoja jo saatavilla?

Hilmalle tsemiä että niukka verenvuoto on ihan normaalia, sitä se varmaan onkin. Kyllä ne ekat viikot on täyttä tuskaa olla tietämättömänä mitä siellä masussa onkaan, mutta yleensä siellä joku asustaa ;)

Thelma oli käynyt unipussi ostoksilla. Minä uskon että sille tulee olemaan paljon käyttöä!

Täällä pieni mies toisilla päikkäreillä pihalla, ekaa kertaa laitettiin toisille päikkäreille pihalle. Katsotaan miten pitkään viihtyy...

Sämpylöitä ja Ahvenanmaan pannaria leivottiin tänään. Uunissa tuli, lihakastike liedellä odottelemassa pottuja, voi että tätä elämää :D Pirun kallista muuten tuo leipä nykyään, ihan kiva tehdä välillä itse. ajattelin että jos tekis joka toinen kerta itse, ostais vuoroin ruista ja sitten leipois vaaleata sämpylää tai leipää itse. Jos teillä on hyviä leipä tai sämpyläohjeita niin antaa palaa, ohjeita otetaan vastaan!

Piitu ja mees huomenna 4vk!!!
 
senora
Piitu: Kannattaa seurata tuota ex-kermittien ketjua.. sinne tulee Safiirista tietoa... Laittelee ainakin mulle ja Tehikselle viestiä. Voin laittaa sulle tekstarin, kun tiijän milloin nelkku on nähny päivänvalon... tai kohta varmaan kattovalot, kun tuo pimeys tulee..

Vai leipäohjeita... Mulla on leipomiset kyllä jääny. Se rieskahan on hyvää.. ja ihan perussämpylän ohjehan löytyy jauhopussista.
 
senora
Safiirilta tuli eilen muutama tekstari... Vielä illalla oli yhtenä.. Jopas nyt tuo synnytys menee pitemmän kaavan mukaan... Tarkkaillaan tilannetta..

Oon vähä suunnitellu, että jos tänään pistäis pöydillä lojuvia tavaroita paikoilleen.. Joka paikassa on kaikkee ylimääräistä.. Toisaalta vois viel kerran käydä ton äippäpakkauksen sisällön läpi.. Ostin eilen pesuainetta, mutta pesu-urakka saa odottaa aurinkoista päivää, että sais kuivata ulkona...
 
MinttuO ejk
Safiirin nelkun toimitus on siis venähtänyt. Tsemiä...

Tänne ei uutta. Itseasiassa kaikki päivät menee eteenpäin samaa kaavaa noudattaen ja mulla meinaa välillä päätä pakottaa kun ainut kodin ulkopuolinen kontakti on kauppa. (ja jumppa, ja hieroja...) no, onhan noita...mitä mä valitan??!! =D

Mutta safiirin uutisia odotellessa...=)

MinttuO ja ryyni rv 23+3
 
senora.
Safiirin neitin strategiset mitat 4600 g ja 52 cm. Myssy 37 cm. Syntyi eilen klo 20.59...

Mulla täällä harjoittelija... ei viitti kovin roikkua netissä...

senora ja ihime rv 30+0
 
Piitu 1
Safiirille ja perheelle paljon onnea rinsessasta :) Ei tainnut olla ihan miellyttävä ja nopea toimitus....

Täällä ei mitään uutta, neuvola siirtyi torstaiksi. Taidan pyytää pillerireseptin kun ilmeisesti ei voi heti laitattaa kierukkaa... en tiedä kun ei ole kokemusta..

Huomenna pieni mies on jo 1 kk!!
 
senora
Siis joko Piitun poika on jo kuukauden ikäinen??? Mihin tää aika menee??? Vai pillerilinjalle teillä aletaan... Mutta pystyykö niitä heti aloittamaan??? Ja mitä ne hormoonit vaikuttaa imetykseen??

Safiiri ei kyl missään vaiheessa valittanu kipeitä suppareita.. Mut kai ne tabletit teki kuintenkin tehtävänsä. Aika hyvänkokoinen neiti sieltä tulikin. vaikka pari viikkoa etuajassa...
 
riikkaa.
Safiirille ja koko perheelle isot onnittelut! Ihan kunnioitettavan kokoinen neiti sieltä tulikin. =)

Piitun poika jo kuukauden? Ei voi olla... Ehkä olen joutunut alien-kaappauksen uhriksi, koska tuntuu että aika menee käsittämättömän nopeasti. =)

Ehkäisyasioista sen verran, että minipillereitä voi kai syödä imetyksen aikana, mutta yhdistelmäpillereitä (ja niitä vastaavia laastareita ja renkaita) ei voi käyttää.
 
MinttuO ejk
Hilmalle isot pahoittelut! Onpas ikävää...=( Isot tsempit ja plussatuulia mahd.pian!

Tänne ei uutta...(eilisen jälkeen). Kelaan olen tässä lähdössä viemään papereita kunhan saan kaikille vaatteet päälle.

Kierukka laitetaan vasta sitten kun kuukautiset ovat alkaneet. Tosin tässä voi olla poikkeuksia kuntakohtaisesti ja yksityisellä sen yleensä saa heti kun haluaa.

Nyt mentävä aamupesu touhuihin.

MinttuO ja ryyni rv 23+4
 
piitu 1
Ensinnäkin Hilmalle suurensuuret pahoittelut km:sta, erittäin ikävä juttu. Sitä ei kyllä toivoisi kenellekkään. Olet kyllä ihanan reipas ja takaisin sinä varmasti tälle puolelle tulet!

Paljon onnea vaan, paljon onnea vaan meidän pienelle miehelle... :) Kyllä siitä jo kuukausi on, hui kamala... Aika menee menojaan..

Onnea myös Senoralle kolmekymppisistä, ihan unohtui kokonaan onnitella..

Jut noita minipillereita ajattelin pyytää. Pitää vielä kysellä siitä kierukasta, se kun ois ilmainen kun ensimmäistä kertaa laitetaan.

piitu ja kasvava mees 1kk
 
senora
Siis oltiin tiputtu jo kolmannelle sivulle!!! Haloo! Missä kaikki on???

Rankkaa toi sijaisen opettaminen ja töissä on muutenkin härdelliaika menossa... Ei ton sijaisen nähden oikein viitti roikkua netissä pitkiä aikoja.
Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Piitu 1
Missä meidän kaikki mahakkaat on?

Meillä oli tänään kareskipäivä :D Tuli sitten vedettyä niin paljon että napa ruskaa... Aloitin muuten laihiksen taas painonvartijoiden points ohjelmalla, mukavasti jo paino kerkesi tippua viikossa, mutta nythän se taas pompsahtaa. Mietin tätä laihdutusta, kun ilmeisesti ihan kunnon laihiksen voisi aloittaa sitten kun lapsi aloittaa kiinteiden syönnin. En tiedä miksi mutta näin olen lukenut... Mutta minä haluan päästä eroon näistä kiloista......... Toki tuossa points ohjelmassa lasketaan pisteen imettävälle äidille erikseen, eli voi syödä enemmän... Onkohan tämä liian aikaista kuitenkin?

Ainiin, neuvola kuulumiset: Paino oli noussut kilon eli nyt painaa n. 5kg ja pituutta oli tulllut mehelle 5 cm lisää eli nyt on 56.5cm, eli hyvin kasvaa!

Minipillerit saan vasta 11.3. lääkärineuvolassa ja jälkitarkastuksen yhteydessä, sinne asti sinnitellään kumeilla. Että voikin olla ällöttävää noi kumileikit. Ajatelkaas jos nyt pamahtaisin paksuksi (mikä ei voi olla mahdollista, kun tätäkin vauvaa tehtiin pitempään, mutta ajatuksena siis..) niin tulisi toinen -08 vauva!!! Voi hyvää päivää, mahtais tämän likan pää levitä...

Mutta nyt maate, että jaksaa taas yöllä heräillä, taitaa miehellä olla tiheänimunkausi menneillään... Titsi maistuu paremmin kuin hyvin :D

Piitu ja mees 5vk
 
Piitu 1
Tuohon minun painoon vielä sen verran että synnytyksestä paino on tippunut jo nyt 11 kg, mutta ne tippui jo ihan alussa, eli paino on pysynyt monta viikkoa samana. Vielä olisi 3 kg ennen raskautta olleeseen painoon. Mutta muuten tätä ylimääräistä on ihan liikaa...
 
senora
Piitulla vaan kilot ropisee... Eiköhän ne ittekseenkin tipu, varsinkin kun pikkumies on ahkera ruokailija... ja kun muistaa niitä vaunulenkkejä tehdä... Juu varmaan sit kesällä pähkäilen täällä kilojen kanssa... Oon kyl tarkkaillu raskausajan syömistä ja paino on pysytelly samoissa kun lähdössä. mut lähtöpainokin on nomaalien lukemien yläpuolella reippaasti, joten terkka on aina vaan sanonu et hyvä, kun oon puntarilta noussu.

Missäs Minttu ja Thelma ja Aurea??? Aureaan taisin törmätä kuukausiketjua taustaillessa... Onkos iskeny keskitalven apatia! Tulkaas ny kertomaan miten mahankasvatus sujuu!
 
Thelma82 ejk
Huomentapäivää!

Täällä kyllä ollaan, mutta on ollut to ja pe vapaata ja oltiin miehen kanssa mökillä, joten oon ollut nettipimennossa. Mies meinas kyllä ottaa kannettavan mukaan mökille, mut kielsin jyrkästi;) Mitä se sellanen mökkeily on jos on tietokone mukana?!?!!!

Piitullahan on hyvin paino laskenut! Ihailtavaa! En oo tiennytkään että voi erikseen laskea pisteet imettäville äideille. Oon kanssa aikanaan itse tiputtapun tuolla menetelmällä n. 7kg, mut ne tuli sitte takas ja vähän ylikin. Mulla ei siis ole itsekuria. Tottakai ne tulee takas jos palaa vanhaan mörssäykseen:D No, ajattelin ottaa pisteet taas käyttöön sitten vasta kun imetyksen aikanaan lopetan. En tie onko siitä haittaa Piitu jos nyt jo alotat noilla imettäville tehdyillä pisteillä.

Senorallakin pysynyt paino samassa! Hieno juttu ja varamasti mukava käydä neuvolassa kun ei tuu siitä painosta aina sanomista. (Nimim.kiloja tähän mennessä +8kg) ;D ei oo mukavaa, mut ehkä ne siitä joskus lähtee!

Piitun pikkumiehen mitat kasvanut hurjasti. Minkä koon vaatteet teillä nyt on käytössä? Utelen että osais itte vähän varautua, vaikka onhan vauvat erikokoisia.

Mukavaa sunnuntaita! Nyt ulos kun aurinkokin paistaa:)
 
_meirami_
Moikka!
piiiiiitkästä aikaa kävin täällä pyörähtämässä.
Paljonhan täällä onkin tapahtunut sitten viime lueskelujen.

Meilläkin tyttö on jo puoli vuotta! Minne tuo aika katoaa, vastahan sitä siirtyi odottajiin... Neito on kasvanut kovasti, on jo reilut 70 cm pitkä ja painaakin jotain 8kg, huomenna on 6kk neuvola niin sitten saa tarkempia mittoja :)
konttaamaankin hän jo opettelee.... iik!

pitää koittaa tullaa taas pian käymään uudestaan ja lueskelemaan ihan ajan kanssa kaikkien kuulumisia, vai jokohan tuota kohta siirtyisi taas tuonne haaveilijoiden puolelle ;)'

ihanaa talvipäivää kaikille ja erityiset onnittelut thelmalle odotuksesta :D
toivoopi meirami
 
safiiri,
Tänään päästiin kotia vihdoin. Kiitoksia kaikille onnitteluista. Tosiaanki melkosen komea emännänalku siellä massussa asusteli :)

Mutta nyt on mentävä. Paremmalla ajalla lisää...

Safiiri ja Nelkku 1vko
 
senora
*vilkuttaa hulluna meiramille* Kiva nähdä suakin tällä puolella... Jokos teijän neiti on jo puolivuotias... Niinpä niin... taisit hyppiä tuonne vauvanhoitopuolelle samoihin aikoihin kun mä uskaltauduin tänne odotuspuolelle... Mukavia konttausharjoituksia sinnepäin.. Vai aletaan siellä haaveilemaan pikkusisaruksesta... Onnea suunnitelmille.

Kotiutumisonnittelut Safiirille tännekkin!!

Löytyihän se Thelmakin... vai mökkeilemässä. Kivahan se on lomailla pitemmän kaavan mukaan välillä.

Mä oon kans joskus ollu painonvartioissa... 14 kiloo lähti, mut tuli kyl takaisinkin.. ihan hissuksiin ja jopa korkojen kanssa... Jospa nyt sais pidettyä tän vähä terveellisemmän ruokavalion ja pääsis näistä ylikiloista eroon... On kyl ollu ihan kiva käydä neuvolassa, kun vaaka näyttää aina pienempiä numeroita...

Jahans... Ihimeellä on vissiin tylsää kun aloitti potkunyrkkeilyn... täytyy kai alkaa seurustelemaan...
 
Piitu 1
Minä laihdutin ennen raskautta 17 kg,kerkesin ottaa takaisin siinä joulun jälkeen 4kg takaisin (en siis kerennyt tiputtaa jouluruokia pois...). Tulin raskaaksi ja raskauden aikana tuli n. 13-15kg. Nyt siis on vielä n. 8-10 kg siihen laihimpaan minään mitä kerkesin laihduttaa... Ihana urakka... Mutta ylipainoa on vielä tuostakin vaikka kuinka, joten homma etenee hitaasti... Pikku hiljaa..

Ihanaa kun Safiiri on päässyt jo kotio rinsessan kanssa :) Taas on uusi arki edessä. Huomasitkos minun hokauksen, että Nelkku tarkoittaa neljättä :)))) Viisas minä...

Thelma mökillä, ihanaa ois kyllä lomareissu... Aih.. Eiköhän perusteta WAB-laihduttajat kohta, saatais tsempattua toinen toistamme!

Pieni mies on päikkäreillä.. Rytmi on löytynyt, jee!! Mutta minun perusnegatiivisella luonteella en luota että yöt sujuu rytmin mukaan, varmaan luotin esikoisen aikaan että yöt menee hyvin joskus kahden vuoden iässä (vaikka ne meni aina ihan hyvin...) :) Paree varautua pahimpaan..

Meidän rytmi on nyt vauvan kanssa tällainen. Aamu alkaa klo 7.30-8.30, siitä 2h-2,5h valvomista, sitten päikyille n. klo 10-13 (nukkuis varmaan pitempään, mutta otetaan sisään ulkoa ja herää yleensä riisumisen jälkeen pikkuhiljaa), valvomista taas 2-2,5h, päikyille n. klo 15- 17 (nukkuis jälleen pitempään, mutta edelleen sisäänotossa heräilee), valvomista klo 19.30-20.30 saakka, sitten nukkumaan maidon voimalla. Eka herätys yöllä n. klo 1-3, sitten n. klo 4 ja sitten klo 6 ja siitä eteen päin vaihtelevasti puolen tunnin-tunnin välein klo kasiin saakka. Joskus ähinää jo klo 4:stä saakka, joskus ei ollenkaan..

On se pieni mies kyllä ihku :D

Nyt laittamaan ruisruudut uuniin, löysin ohjeen niille googlesta :)

 
senora
Kävin katsomas sen Piitun pikkumiehen kuvan ... tosi ihana... Sähän Piitu voit laittaa mailissa osoitteen ja ohjeet Mintulle ja Thelmalle... Ja saanko kertoa Safiirille, mistä kuva löytyy...

Hilmalle vielä lohtuhali... ollaan kyl juteltu tulla haaveilupuolella... Tosi harmi, että kävi näin...

Kävi täs vieraita... Kivasti visioivat kesäiltaa kolmen vuoden päähän... hih...
 

Yhteistyössä