WAB + 28

  • Viestiketjun aloittaja WAB+
  • Ensimmäinen viesti
Piitu 1
Kerro vaan Senora Safiirille! Laitan jonkun kuvan kimppamailina tässä joku kaunis päivä :)

Jokos se muksu alkaa tuntua todelliselta Senorasta, joko on tullut se loppuvaiheen paniikki? Minulla tuli molemmissa, sellainen olo että voi ei elämä muuttuu, mitä onkaan tullut tehtyä... Kaikesta huolimatta kyllä ne on rakkaita nuo omat muksut.

Pitää taas lähteä kyttäämään nukkumattia, josko se ottaisi minut kyytiin jos oikein liftaisin peukku ojossa.
 
senora
Piitu.. juu. Kyllähän tuolla sisuksissa taitaa olla melkoinen kaveri... Mutta onneksi ei oo ollu mitää kremppoja... Vaatteiden puolesta pitäis ny pärjätä... Kun ny sais sen perhevalmennuksenkin käytyä. Sitten voi tulla vielä isompi paniikki... Tai siis miten sellaisen pienen nyytin kanssa pärjää... Taitaa se lopun paniikki tulla... Pitäis ne vaatteet pestä. Turvakaukalon saan / saan ostettua siltä mun sijaiselta. Sit alkaa sen vyöttämisharjoitukset... Täytyy vaan pitää ny korvat auki, jos sais sängynkin jostain... Mulla oli nimittäis sellainen visio, että pinnasängyn saisin tuosta naapurista, mutta kun sinne ootellaan pikkukolmosta toukokuuksi, niin taitaa jäädä haaveeksi...
 
Aurea76
Moikka! Pitkästä aikaa!

Täällä kaikki hyvin - odotan keskiviikon rakenneultraa :) Masu on kasvanut hurjaa vauhtia mutta kiloja ei ole onneksi tullut kuin 4kg mutta kyllä sen huomaa, että vähän tulee lisää grammoja joka hetki... Mulla on ongelmana kun just ja just mahdun enää talvitakkiini, mistä lähden metsästämään kevättakkia joka mahtuu vatsan päältä mutta mikä nyt ei ole xxxxxl kun olen normaalisti m-kokoa.
Liikkeitä en oikein tiedä olenko tuntenut, istukka on edessä joten ehkä se vaimentaa tai sitten en vaan osaa tulkita liikkeitä oikein...

Saatiin yhdet ilmaiset Brio Kombi (vanhahkot) vaunut mutta niissä ei ole heittoaisaa ja ei pysty näkemään vauvaa edestä joten en tiedä haluanko niitä. Mitä vaunuja teillä on??

Onnea Safiiri pienokaisesta! Kirjoittele kun ennätät/jaksat!
Ja Hilmalle taas isot pahoittelut! Tosi inhottavaa! Mutta mulla on kyllä vankka usko siihen, että kohta olet täällä taas hyvin uutisin!

Onko mulla mennyt ohi mutta oletko Senora kertonut jo tulevalle isoisälle uutiset?? :)

Palailen ke ultrakuulumisilla :)

Aurea 18+4
 
senora
JES. Isä tietää ja töissä tietävät... Just meinasivat mua kieltää hakemasta kopiokoneeseen paperia varastosta.. ja sain selittää etten mää mikään invaliidi oo... Ja jätän kyllä tekemättä sellaiset hommat joihin en pysty.. (joita hommia ei kyl oo tullu vastaan). Sijainen on nyt toista viikkoa opettelemassa... Eniten tulee kai stressiä siitä kun tää vuodenkierto näissä töissä on vähä erikoinen... ja keväällä on eri murheet kuin syksyllä...

Aika hyvin Aureallakin paino pysyny kasassa... Toi takkiongelma taitaa olla aika monella... Talvitakkejahan oli sellaisia A-mallisia, mutta miten kevättakeissa.

Meillä on Brio Kombit. Muistelen, että niissä olis heittoaisa.. Ei oo vielä purettu pakkauksesta... Ens viikolla ois miehellä vapaaviikko, jos sitten jo varovaisesti käytettäis läjässä... Ois silloin joulukuussa koonnut liikkeessä vaunut valmiiksi, mut sanottiin, että meille helpompi, jos vaan saadaan viedä laatikoissa... Oishan se kiva jo käydä koeajolla ja testata miten vaunut saa kulkemaan portaissa, pitääkö tehdä liuska, vai saako ne peruuttamalla kivasti...
 
riikkaa.
Terve taas pitkästä aikaa! Äitiyslomalla on niin kiireistä ettei meinaa ehtiä edes netissä surffailemaan. =)

Hilmalle pahoittelut ja iso rutistus. Todella ikävää että jouduit kokemaan km:n. ;´( Paljon voimia ja jaksamista!

Safiirille onnittelut kotiinpääsystä!

Takkiongelmasta olen samoilla linjoilla Senoran kanssa. Tosin mullakaan ei mitään hajua kevättakkkien tarjonnasta/malleista, olen viihtynyt lähinnä vauvanvaateosastoilla. =) Mulla mahtuu ihme ja kumma vielä normaali toppatakki päälle, vaikka se on vain lievästi alaspäin levenevä. Ja loppuajan voin kulkea vaikka takki auki jos meinaa tehdä tiukkaa.

Me haettiin vaunut ja turvakaukalo lauantaina kotiin. Ja siinähän se viikonloppu sitten menikin niitä ihmetellessä ja hypistellessä. Harmi kun ei kehtaa mennä tuonne ulos koeajamaan vaunuja. =) Kaukalon jalusta pitää asentaa jossain vaiheessa autoon, mutta muuten kaikki on käyttövalmiina.

Aurea, niistä teidän vaunuista saa varmaan kuitenkin sen istuinosan/koppaosan irti ja käännettyä niin että vauva on kasvot työntäjään päin? Meillä on Emmaljungan city cross pehmeällä kantokopalla (duolift). Heittoaisaa ei niissä ole, mutta istuinosan saa käännettyä joko kasvot tai selkä menosuuntaan.

Tänään oli neuvola ja siellä ei kovin kummoisia. Maha kasvaa kovaa vauhtia (sf 33 cm ja mahanympärys 108 cm), verenpaineet normaalit ja pissa puhdas. Seuraava aika onkin lääkäri kahden viikon päästä. Turvotusta on nyt tullut jonkin verran ja närästää melkein jatkuvasti. Enää vajaa 6 viikkoa la:han. Iik...

Mukavaa viikkoa!

Riikka 34+2
 
Piitu 1
Thelma taisi tuolla aiemmin kysellä pikkumiehen vaatekokoa. Alussa oli ne 56 isoja mutta se isous ei sinällään haittaa koska esim. hihat kun on pitkät niin vauva ei pääse raapimaan itseään kun yleensä niillä on syntyessään pitkät kynnet ja niitä kun ei saa leikata kuin kahden viikon ikäisenä. Mutta siis nyt käy vieläkin nuo 56 koon vaatteet, toki enää eivät ole isoja, mutta niiden lisäksi menee hyvin jo 62 koon vaatteet. Puolipotkarit 56 on just sopivat, ei vielä tarvitse laittaa kaappiin niitäkään. Meidän pojat on olleet pitkänpötkylän mallisia, eli kaposet bodytkin menee pitkään.

Aurea: Meillä myös Kombit -04, jossa ei ole heittoaisaa, mutta just tuollaiset kun Riikka kertoi, eli istuinosan saa käännettyä suuntaan jos toiseenkin. Aika vähän sitä kai tulee käytettyä tuota heittoaisaa?? Meinaan vaan että alussa vaunut ovat työntäjään päin, sitten jossain vaiheessa lapsi kyllästyy vanhempien kasvoihin ja tahtoo katsella eteenpäin, joten sitten tehdään suunnan vaihto. Ei kai sitä muullon tarvitse, kertokaa?? Tsemiä muuten ru:an!

Riikallakin jo noin paljon viikkoja, uskomatonta! Se on muuten totta että älomalla ei kyllä meinaa keretä kirjoitella kun on niin paljon tekemistä :D

Minä tässä odottelen että alkoikohan mulla jo menkat, kun pitkästä aikaa tulee veristä vuotoa. Vai vieläköhän on jälkivuotoa... Hmm, masuun ei kyllä paljoa koske, ehkä vähän...

Miten muuten Senoran isä suhtautui tulevaan lapsenlapseen? Ei ole ollut puhetta vissiin..

Mutta nyt nettiin pörräämään kun pieni mies vetelee sikeitä vielä vähän aikaa..

 
MinttuO ejk
...täällähän minä...

Meni viikonloppu niin etten koneella tainnut käydäkkään. Oli kiva viikonloppu. La aamuna pääsin shoppailemaan ja illalla kavereiden kanssa elokuviin. Kyllä rentoutti. Su oltiin tuttujen mökillä kun oli niin ihana ilma. Ulkoiltiin ja paisteltiin makkaraa. Illalla tuli uni melko helposti kaikille =)

Tänään sitten olenkin taas masennuksen syövereissä...en tiedä mikä vaivaa. Ei vaan jaksa. Haluasin tehdä omia juttuja...enkä koko aikaa olla lasten kanssa. (pitääkö ne viedä hoitoon???) Aamulla kytiin kaverin luona kylässä ja sen jälkeen lapset ei ole juuri nukkuneet ja mä olin niin levon tarpeessa...musta tuntuu että nykyään vaan valitan väsymystä yms. ja olen koko ajan kiukkunen ja ikävä ihminen...plääh.

Jospa tämä tästä...

MinttuO ja ryyni rv 24+3

Ps. masussa kaikki hyvin. Ryyni on kova potkimaan. Näin unta että tyttö tuli...=)
 
Thelma82 ejk
Huomenta!

Meirami oli käynyt meitä morjenstamassa, mukavaa kulla sustakin:) Ja kiitos tsempeistä:) Teidänkin tyttö jo noin iso. Nyt ei muuta kun haaveilijoihin touhaamaan kakkosta;)

Aurealle tsempit ultraan! Se oli kyllä musta jännää, vaikka varmasti teillä kaikki menee hyvin! Noista rattaista niin mäkin oon kokenut hyväksi kun veljellä ja niillä oli emmaljungat missä sen ratasosan saa käännettyä. Ei siinä kyllä heittoaisaa osannut kaivata, kun ei tarvinnut kokoajan veivata asentoa. Koitappas Aurea vielä teidän rattaat;)

Mintulle tsempit masennuksen kanssa. Ehkä se helpottaa, kun päivät pitenee ja rupee aurinko paisteleen!

Kiitos Piitu vastauksesta vaatekoon suhteen. Oon siis hankkinut suhteellisen oikeen kokosia vaatteita. Ellei sit tuu kauheeta jötkälettä;)

Riikallakin jo noin paljon viikkoja! Yhtäkkiä tullut;) Se on hyvä ettei tuu äitiyslomalla aika pitkäksi:) Joko synnytys jännittää?

Thelma82 rv 24+5 (minttu korjaa jos oon taas väärässä);)

 
senora
Neuvolaterveisiä... Kääk.. Painoa tullu 600g viimekäynnistä. Eli samoissa kuin ennen reissua... Verenpaine 138/86. Pulssi 91. Hemppa 141 (laskenu 4). SF-mitta 30, eli tiputtiin yläkäyrän alapuolelle (nyyh...) :) raivotarjonnassa oltais ja syke oli 130 ja välillä vähän enemmänkin... Liikelaskennasta tuli moniste, mutta meillähän on vielä se ÄssÄn doppleri... Pitää sit kuulostella niitä liikkeitä ja ei tuo terkka laittanu hanttiin dopplerinkaan käyttöä... Jutusteltiin kertomisesta... Verenpaine oli taas ekalla mittauksella vaikka mitä... Ja sillä taas uhitteli, että vuodelepoon määrää mut, jos ei verenpaine laske.. No onneksi laski siihen toiseen mittaukseen.

Ja ai niin tapasin sen toisen huhtimamman... Tunnenkin hänen puoliskonsa äidin, joka oli hänen mukanaan ja odotteli... hmm.. mutta ne on nää pienet kuviot. terkka siinä meijät esittelikin, että tää on muuten sitten se toinen... läpättiin kämmenpäivät. Nuori tyttö ja hänellä oli vauvamaha... sellainen rantapallo... Esittelin itteni, muuta en kyl kuullu hänen nimeään.. pitää käydä kattomas terkan mailista...

Jahans.. J Kääriäinen lauleskeli radiossa, ja ihme tykkäs hänestä... vetää taukojumppaa... :)
 
Aurea76
Terve!

Poika tulee! Ihan niin kuin arvasin :) Ja kuulemma isolla pyöreällä päällä... Kaikki oli hyvin rakenneultrassa, poika on kehitykseltään jo viikon etuajassa. Huj, jos sieltä tulee joku jätti... pitää keskustella siitä synnytyksestä sitten lähemmin. Itse olen aika pieni mutta mies on isokokoinen.
Eipä tarvinnut herätellä poikaa, oli taas ikiliikkujana siellä kuvissa ja hörppäili paljon vettä ja "nauroi". Istukka edessä, siksi mun on vaikea tunnistaa liikkeitä.

Tänään käytiin kanssa katsomassa lisää vaunuja, löysin gesslein vaunut joihin saa vaihtaa ulkopyörät ja sisäpyörät! Vaikutti tosi hyvältä. Onko jollain kokemuksia? Niihin vanhoihin meidän saamiin brioihin muuten ei saa koppasuuntaa vaihdettua! Mutta tulevat isovanhemmat ottavat ne ulkoilurattaiksi, eli ihan hyvin meni!


Tervesin aurea+vilipetteri 18+6
 
Thelma82 ejk
Onnea Aurella hyvistä kuulumisista! Teillä on vähän sama homma kun meillä. Poika tulossa meilläkin, viikon isompi ja isoo veikkaavat syntyväksikin ja istukka edessä:) joten aika samoissa mennään. Hyvin meni tuo ratas asiakin. Nyt vaan perehtyyn vaihtoehtoihin:)

Piitun kuvat pitää nyt käydä kattoos heti kun pääsen kotio. Töis ei aukee henk.koht meilit:(

Moro!
 
senora
Aurealle onnittelut ultrakuulumisista...
On se vaan ihana nähdä toisen viuhtovan menemään ruudulla...

Ja Thelmallekki poika tulossa... Miten MInttuO: onkos teillä jo sukupuoli tiedossa...

Meillehän povailtiin tyttöä.

Piitulle kiitokset kuvista.. Siis aivan mahottoman hyvä poseeraamaan teijän 'pakoputkenpätkä'..
 
Piitu 1
Onnea Aurealle ultrakuulumisista ja tietenkin pojannappulasta joka masussa asustaa!

Otettiin just uunista suklaahippucookieseja, siis älyttömän hyvin tuli. Otin ohjeen Kaksplus lehdestä. Noita pitää väsätä ristiäisiin!

kiitos Senora :)
 
Thelma82 ejk
Piitu, aivan ihana pikkumies teillä:) Niin hellyyttävä! Meillä on muuten samanlaiset vaattet hankittuna tulokkaalle:) Hyvin näkyi poikaa pukevan;)

Oliko ohje kekseistä viimesimmässä kaks plussassa? Olis kiva testata.
 
Piitu 1
Täs pukkaa ohjetta:

Cookies

225g voita tai margariinia
2,5dl sokeria
2,5dl fariinisokeria
2 kananmunaa
6dl vehnäjauhoja
2tl vaniljasokeria
1tl ruokasoodaa

Taikinaan voi laittaa lisäksi suklaarouhetta, mantelirouhetta, kuivattuja hedelmiä tms. Itse laitoin niitä kuivattuja/friteerattuja banaaneja murskana, mantelirouhetta ja suklaarouhetta.

Vaahdota voi ja sokerit. Sekoita kananmunat joukkoon yksitellen. Sekoita kuivat aineet keskenään ja lisää taikinaan. Nostele taikina keoiksi pellille leivinpaperin päälle, jätä reilusti leviämisvaraa. Paista 180 asteessa n. 15 minuuttia.

Muuten tuota sokerin määrää voi ehkä vähän pienentää, vaikka 2 dl/sokeri, kun oli aikas imeliä ;)

Thelma: sehän sattui, siis tuo puku... Meidän tuleva kummitäti sen pojalle antoi ja puku on kyllä iiiihana.. Niin ja kiitos sinullekkin!
 
Piitu 1
Aih, miten mukava päivä :) Mökki siivottu, leivät odottaa uuniin menoa, kohta saa tuoretta leipää, nössykkä pitäisi ottaa sisälle unilta ja illalla esikoisen jumppakerhoon.

Noi keksit on muuten hyviä, niitä ei pysty montaa syömään kun tulee makeanraja vastaan ja ovat kooltaan ihan ameriikan mallia :)

Huomenna meinattiin suunnata mönkijäajelulle, jos tekis vähän metsätöitä. Mummi aina kytistää pienen miehen menoa, siis itkuhälyttimen toisessa päässä kun pieni aina nukkuu vaunuissa ulkona kun sinne mennään. Ei ole tainnut yhtään kertaa herätä kun ollaan oltu ajelemassa, toistaiseksi siis on rytmi päiväunien osalta pitänyt.

Nyt ukko sisään ja seurustelemaan!
 
Piitu 1
Aih, miten mukava päivä :) Mökki siivottu, leivät odottaa uuniin menoa, kohta saa tuoretta leipää, nössykkä pitäisi ottaa sisälle unilta ja illalla esikoisen jumppakerhoon.

Noi keksit on muuten hyviä, niitä ei pysty montaa syömään kun tulee makeanraja vastaan ja ovat kooltaan ihan ameriikan mallia :)

Huomenna meinattiin suunnata mönkijäajelulle, jos tekis vähän metsätöitä. Mummi aina kytistää pienen miehen menoa, siis itkuhälyttimen toisessa päässä kun pieni aina nukkuu vaunuissa ulkona kun sinne mennään. Ei ole tainnut yhtään kertaa herätä kun ollaan oltu ajelemassa, toistaiseksi siis on rytmi päiväunien osalta pitänyt.

Nyt ukko sisään ja seurustelemaan!
 
Tuuli!
Hei! Tulin vierailemaan tuolta ex-kermeistä, kun Senora mainitsi siellä, että Piitu sulla on kokemusta unipussista. Meillä on kuukauden ikäinen pojan pallero, joka on tosi rauhaton aina, kun alkaa nukkumaan. Nukkuu siis omassa sängyssä (paitsi tietty ulkona ollessa vaunuissa ja silloin tätä "ongelmaa" ei ole). Heti, kun hänet laittaa sylistä sänkyyn, alkaa armoton käsien ja jalkojen vispaaminen ja heitteleminen, eikä uni meinaa tulla. Voisko unipussi auttaa tällaisessa tilanteessa? Olisi mukava kuulla kokemuksistasi.

Kiitos,

Tuuli
 
Piitu 1
Tuuli: Meillä onkin samanikäiset nuo nappulat, meidän vesseli on kohta 6vk. Olen unipussin suuri kuluttaja ja suosittelija, monet on täällä jo sen huomanneet :D Esikoisen aikaan hommasin unipussin hänen ollessaan 3 kk, ongelmana silloin oli se että sänkyyn nostaessa hän havahtui kun oma sänky oli ihan kylmä (nostin peiton kanssa tissille ja takaisin omaan sänkyyn-> hankalaa) ja hänkin vispasi, pyöri mahalta selälle vahingossa jne (eli treenasi opittuja taitoja) eli yöt meni rauhattomiksi kun uudet taidot tuli mukaan. Luin silloin jostain että unipussi saattaisi auttaa asiaan. Ostin sellaisen ja yöt on menneet ihan hyvin, en muista miten se silloin auttoi mutta esikoinen on kyllä aina nukkunut hyvin. Meillä käytettiin unipussia 2,5 ikävuoteen asti, koskaan ei muuten tullut pinnasängystä itse pois kun oli unipussi (paitsi 2,5 vuoden ikäisenä otti unipussin pois ja tuli se kainalossa pois huoneestaan). Tämän kuopuksen kanssa ollaan käytetty unipussia ihan alusta asti, yöt on aika rauhallisia, mitä nyt tuo käsien vispaus meilläkin vähän vaivaa mutta muuten menee hyvin. Kuuluu iltarutiiniin, pesu, puku, tissi ja nukkumaan. Minusta se auttaa juuri näihin ongelmiin: siirto omaan sänkyyn on helpompi kun alusta ei ole kylmä, ei pääse niin paljon riehumaan, peitto ei luisu päältä pois kun potkitaan niin paljon, on yksi rutiini->vauva huomaa että nyt mennään nukkumaan. Kannattaa ainakin kokeilla, H&M:llä oli unipusseja hintaan n.15e, tämänkin ketjun kirjoittelijat ovat sortuneet tähän ostokseen, ei minusta kovin paha hinta jos vaikka yöt rauhoittuisikin. Toki ei voi sanoa että kaikilla toimii, mutta kokeilemisen arvoinen juttu...

Piitu
 
MinttuO ejk
senoralle: me ei tiedetä sukupuolta. Ei kysytty =)

Aurealle onnittelut ultranäkymistä! ja poika....=)

Tänne ei ihmeitä...en tainnut eilenkään edes avata konetta. Olen laiskistunut. Nukkunut olen päikkärit joka pv ja käyn heti sohvalle kun saan lapset sänkyihin. Väsy vaivaa. ja levon tarve.

Ryyni potkii ja liikkuu kivasti...syömisiä pitäisi vähän kontrolloida kun tuntuu että olen kyläilyreissuilla tällä viikolla vaan herkutellut. =)

Nyt haisee kakka...siispä mentävä!

MinttuO ja ryyni rv 24+6

ps. Thelma...sulla oli ne viikot oikein! =D
 
Tuuli!
Voi monet kiitokset Piitu! Tuo 15 egee ei tosiaankaan ole paha hinta. Menee sitä rahaa paljon turhempaankin. Täytyy tässä heti huomeissa käydä hakemassa tuommoinen ja kokeilla. Juuri tuo meilläkin on ongelmana, kun potkii aina peitonkin ties minne ;)

Tuuli
 

Yhteistyössä