WAB+ 29

  • Viestiketjun aloittaja WAB
  • Ensimmäinen viesti
Piitu 1
Montas viikkoa Senoralla vielä? Kolme?Toivottavasti loppuu nuo krempat kun napero syntyy, kuulostaa ikävältä...

Täällä olisi tarjolla kakkua kahveen tai vastaavan kera ekan hääpäivän kunniaksi :)Siitäkin on jo vuosi, huh huh...

Kk:lle piti sanomani että vastahan sinä ilmottauduit tänne ketjuun ja kohta niinku meinasit jo synnyttää. Hmm, miten on mahdollista :D

Ja vuosi vuosi sitten vielä jännäsin raskautta ja olin jo luovuttamassa... mies sanoi että eihän me vielä luovuteta, eihän... Ja sitten se tärppäsi, taisi olla ovis puolessa välissä kuuta :D Tarkka muisti... Positiivisen raskaustestin tein vappuna... Huoh...

Vajaa kuukausi ja sitten töihin, ääk, näin ajateltuna se tuntuu pahalta... Mutta tällä suunnitelmalla mennään...

Täällä myös upeat ilmat, ollaan suunnittelemassa mönkijän vaihtoa tieliikennemalliin... Siinäpä olisi oiva hääpäivälahja...

Jokohan se Riikka on poksahtanut, raporttia kaivataan!!!!
 
senora
Piitulle ja miehelle hääpäiväonnittelut! *ottaa turhankin ison palan kakkua ja mehua lasillisen*

Vuosihan siitä tosiaan on kun teitä vihittiin ja eikös Riikkakin käynyt vuosi sitten vihillä... Ja molemmat plussasitte hetikohta papin aamenen jälkeen...

Olipa tuskallinen neuvolakäynti... verenpaineethan mulla on aina vähä koholla... Siinä ekan mittauksen jälkeen alkoi muuten särkeen sorminiveliä ihan sikana... Terkka vaan katteli päältä et onko noin kipee.. ja toivottavasti menee ohi... Ois hakenu jotai troppia... en viittiny sille äristäkää... Paineet kyl hujahti sit taas pilviin,mut laski ne sitte... Täytyy sit ens kerraksi ottaa varalta tabu ennen lähtöä ja mobilatilla voidella noi sormet... Toivon kyl ihan oikeesti että nää kivut jää synnärille... oonki kyl kehunu et ei silleen oo mitää vaivoja ollu... Nyt lopussa sit tällaista... jota ei kellää muulla... Nivuset kyl naksuu kun alkaa nukkumaan ja vaihtaa asentoo, sitä on kuulemma muillaki. ja iskiastyyppistä kipuilua ja suonenvetoja...

Riikasta ei tosiaan oo kuulunu mitään muutamaan päivään... Harmi ettei hänen yhteystietojaan oo, vois laittaa tekstarin ja kysellä... Mä en kyl sit pääse vissiin mitenkää karkuun kun mulla on Piitun ja Mintun numbat ja aika monen Ex-kermitinkin.

Appelsiinikakusta versio uunissa... margariinin tilalla öljyä ja seassa mariannerakeita. Marianne kyl sopii, mutta toi öljy vähä epäilyttää... No on toi ihan kakun näköinen...

Piitulla taitaa olla vähän vauvakuumetta ilmassa... mutta toisaalta voihan sitä välillä käydä töissäkin... Mä en ihan oikeesti oo näillä näkymin palaamassa ihan heti takaisin.. Voi kyl olla sit vähä hankalaa sopeutua porukkaan, kun on pitemmän ajan pois... Mutta täytyy kehittää jotai...


 
Thelma82 ejk
Hei taas pitkästä aikaa:)

Kävin kanssa kurkkimassa huhtikuisissa ja ihania uutisia. Tännekin infoa ootellessa;)

Piitulle onnittelut ekasta hääpäivästä!

Onpa tosi inhottavan kuulonen tuo senoran nivelsärky. Toivotaan todella että se jää synnärille!

En oo ite hirveesti kirjotellut kun ei oo ollut mitään uutta. Nyt on sitten iskenyt ilmeisesti raskausihottuma ja sain lähetteen ihotautipolille:( Ei vielä kovin paha, mut toivottavasti ei tuukkaan. Kutiaa vaan sairaasti.

Valmiiks toivottelen jo mukavaa perjantaita ja viikonloppua kaikille! :)
 
MinttuO ejk
Tänne ei ihmeitä edelleenkään.

Jumpassa kävin tiistaina ja eilen joogassa. Kivaa kun pystyy vielä touhuamaan.

Lasten kanssa päivät menee vauhdilla...vaikkakin huomaan jo laiskistuneeni. Tänäänkään ei menty ulos vaikka siellä tosi kaunis keli...=( huono äiti.

pitääpä käydä huhtikuisissa...=)

MinttuO rv 31+0
 
senora
Terveiset metsästä... Aamulla oli kiva pikkupakkanen, joten painuttiin kaatamaan puita miehen kanssa. Ei tää kunto oo kovin hyvä, pienempia riukuja jaksoin kantaa ja välillä piti huilata. Mut mukavaa oli niin kauan aikaa kuin
saha kesti... Tulppa siitä ainaki teki lakon...

MIntulla ja Thelmalla nuo viikot vaan paukkuu... Vastahan olin ite noilla viikoilla, mihin tää aika on huristanu... Teillä on ny sitä seesteistä keskiraskautta, vai miten se menikään... Ei kai täälläkään oo joka päivä mitään uutta, mutta silti käyn päivittäin jotain haastelemassa.
 
Aurea76
Onnea Piitu hääpäivän kunniaksi!
Ja Onnea Riikka pojasta :)

Inhottava tuo Senoran vaiva, toivottavasti se todellakin lähtee synnytyksen jälkeen! Ihme miten aika menee hurahtaen, tuntuu ettei ole lainkaan pitkä aika siitä kuin luki sinun "aamiaspuuro" plussasta :)

Mintulle jaksamisia!

Tänne ei juurikaan mitään uutta. Vatsa on jo aikamoisen kokoinen, ja kiloja tulee tasaisesti lisää... Ostettiin vaunut, turvakaukalo ja matkarattaat, joten jotain konkreettistakin on tapahtunut. Ensi viikolla lääkäri, haluan lähetteen pelkopolille! Toivottavasti laittaa sen!

Aurinkoista viikonloppua toivottaa
Aurea rv 26
 
mi-iu
Heip!

Tänne ei kuulu sen ihmeempiä kuin ennenkään... kunnon pallokala jo olen.. kiloja tullut varmaan ainakin 7 lisää alusta ja kävely on paljon hitaampaa kuin ennen..
tiistaina on lääkärineuvola ja sitten tietää taas enempi :) äitiyspakkauksesta laitoin mailia että kauan kestää (vein hakemuksen 11 pv) ja heti seuraavana päivänä oli päätöksen tehnyt ja vastannut mailiin että nyt on tehty ja pahoittelut kestämisestä, oli vissii ollut ruuhkaa... mutta jee, enää ei mee kauaa kun saan pakkauksen!! huipppua!!

Aurea, milloin sulla oli laskettu aika?! joko on sulla pakkaushakemus käsitelty?!

Semmosta...

terkkuja <3

Mi-iu rv 26+3
 
Piitu 1
kiitos onnitteluista, etappihan se on tämäkin :)

Riikalle ekaksi onnea pojasta (oliko näin?) Toivottavasti laitat raporttia synnytyksestä meillekkin tänne!

Aureakin on uskaltautunut kampemarkkinoille :) Siitä se lähtee!(mopo siis karkaa käsistä jossain vaiheessa...)

Mi-iu pääsee kohta hipelöimään pakkausta!Oi niitä aikoja, saatkohan 07 pakkauksen vai uuden 08 pakkauksen, ainakaan eivät ole vielä julkaisseet uutta...

Voi vitura, meidän esikoisella oksutauti. Voi kökkökökökökkööökkö, että osaa olla ärsyttävä tauti. Ja vielä enemmän kökkö jos se meihin muihin tarttuu ja pienimpään...

Pikkuinen jo nauraa räklättää ääneen, tosi ihanan kuuloista. Ja eilen pyörähti ekaa kertaa kyljeltä masulleen :) Niin ne vaan kehittyy...

Nyt kattomaan töllöä ja esikoinen nukkumaan, toivottavasti ensi yö menee paremmin kuin viimeisin..
 
mi-iu
mä saan 07 pakkauksen... ne jaetaan mun käsityksen mukaan ensin loppuun ja sit vast tulee uudesta kuvat julki... ja sitä 07mää mä oon himoinnu heti ku näin ekan kerran kuvan siitä joskus viime kesänä... ihanaa että saan sen :D
ei pitäis enää tosiaan kauaa mennä...

Mites ootteko miettiny kukaa isyyspakkauksen tekemistä?!
Mä hommasin tulevaa isyyspakkauksee pari ihanaa pyllypyyhettä, vauva cd:n mis on siis enkuks lastenlauluja, sit semmosen huumorikasvatuskirjan "mitenkäs me sovimme" ja yhden pikkusen pehmolelun.. mitähän muuta... aattelin hommata vähä vaatetta sinne ja vaippoja, perusrasvaa ja kaikkea semmosta.. :D
mitähän muuta sinne viel keksis?!
 
senora
Mi-iu suunnittelee isyyspakkausta... ruokalappu, samanlaiset t-paidat isille ja vauvalle, pyykkipoika, sikari, kortonkeja...Mä kans suunnittelin, mut jäi sitten suunnitteluasteelle.

Tänään ois sit se oysin käynti - synnytystapa-arviointi... vähä meinaa jänskättää ja viime yön sit kattelin painajaisia...

senora rv 38
 
MinttuO ejk
Huomenta!

Täällä virkeänä kun viime yönä olen nukkunut kuin karhu talviunia...
Olen jättänyt päikkärit kokonaan pois ja kyllä on öisin unimaistunut. Toki vessaan pitää nousta pari kertaa mutta ne ei paljoa unta haittaa...

Pikkuhiljaa alkaa todellisuus iskeä takaraivoon...enää 9vko jäljellä...ja olenko valmis? En todellakaan!!!! =) Vaatteet pesemättä...kuopukselle sänky hommaamatta (jotta saadaan pinnis vauvalle), yms yms. =D Pitäisi varmaan pikkuhiljaa alkaa jotain touhuamaan ettei sitten tule kiirus!

Mi-iu ja Aureakin jo noin pitkällä...hui miten tämä aika kipittää...

Nyt vaatteen vaihtoon..

MinttuO ja ryyni rv 31+3
 
Aurea76
Moikka,

mi-iu: LA 17.7, viime viikolla sain Kelan paperit sisään, saa nähdä kauan niitten käsittelyssä menee. En ole kuullut mistään mitään. Jännä nähdä kumpi pakkaus tulee, molemmat otetaan ilomielin vastaan :)

Vai iski Mintulle stressi... :)

Mulla oli neuvolalääkäri eilen, taas ultra. Siellä se poika oli pää ylösalas ja raajat liikkui minkä ennätti. 800g nyt. Kaikki oli ok. Saatiin perhevalmennukseen ajat toukokuuksi ja sitten Helistimen odotus dvd:n. Kivaa. Ja suostuivat vielä laittamaan pelkopolille lähetteen...

Eipä tässä kummempaa, nyt syömään... Ajattelin laittaa borssikeittoa, nami!

Aurea rv 26 (tai 25+6)

 
oona76*
Käympä minäkin täällä piipahtamassa. Olen kirjoitellut tuonne Marrasmammoihin, joten tänne kirjoittelu jäänyt vähemmälle. Ja kun ei tänne ole muita WAB:laisia tullut, niin kohtahan olisin täällä yksin pkku viikkojeni kera:-/ Mutta jospa siellä vielä plussapuhuri kävisi:)

Täällä taiteillaan kuvotuksen, ruokailun ja väsymyksen kanssa. Mutta kyllä se tästä.

oona ja asukki 9+4
 
MinttuO ejk
Täällä ollut hiljaista...missä kaikki???
TULKAA TAIKAISIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! TÄMÄ ON KÄSKY!!!

Tänne ei kummempaa...olotila aika hyvä ja suht normi. Maha toki on jo iso ja tiellä mutta olen jaksanut hyvin lasten kanssa kotona ja muutenkin. Yöt nukun hyvin nykyään ja pikkuhiljaa jännittää tuleva synnytys. =)

Jospa nuo muutkin wabbilaiset tänne intoutuisivat kirjoittelemaan...mäkin kirjoitan kahteen muuhunkin paikkaan joten joskus ei vaan jaksa toistaa itseään moneen kertaan.

Jahas...pitsakuski saapui (mies) nyt mentävä...=)

MinttuO ja ryyni rv 32+0
 
senora
Oonalle jaksuja pahoinvoinnin kanssa... Meillä ainaki terkka melkein naureskeli kun valittelin oksuja... Tuumas, että se on merkki siitä että istukka toimii...

Missä vaiheessa Mintulle on noin paljon noita viikkoja kertyny?? Sähän jäät ihan kohta äippikselleki?? Jokos alkaa olla kaikki vauvaa varten valmiina?

Täällä ei merkkiäkää lähestyvästä synnytyksestä. Maanantaina käytiin siellä arvioinnissa ja verenpaineet huiteli pilvissä... se lienee kuitenki aika normaalia loppuraskaudesta.

Potut kiehuvat ja pihvit tirisevät...

senora ja ihime rv 38+4
 
Piitu 1
Mi-iu:laita sinne isyyspakkaukseen Sisuja ja energiajuomaa :) Että jaksaa vaikka sillä suomalaisella sisulla. Mitäs muuta, hmm, minä taisin ostaa sellaisen isi-mukin sinne ja ja.. .enpä muista mitä muuta.. Toi pyykkipoika on hyvä, entäs korvatulpat?

Täällä vietettiin perheen kesken oksu/ripulijuhlat, ihan tarpeeksi sai niistä pippaloista. Oli muuten harvinaisen hauskaa syöttää vauvaa yöllä kun välillä piti juosta vessaan istumaan pöntölle vati edessä...... Ei ehkä ihan paras aika ollu tuolle taudille... Ei onneksi tullut pienimpään! Ei naurattanut ei...

Jipii, normaali päiväjärjestys on taas päällä. Huomenna sitten herkkupäivä jälleen, mutakakku tehtiin, vähäkö oli herkkua kun äsken hiukka maisteltiin ;)

Senora se kohta meinas synnyttää vissiin, sinulla se on viimeistään kolmen viikon kuluttua nappula sylissä. Hurjaa, joko on valmista?

Pikkumies nukkuu nyt aika rauhattomasti, minkähänlainen yö on tulossa... Voi ei..

Piitu ja mees huomenna 3 kk
 
mi-iu
Piitu, loistava idea!! mietin myös jotain pientä viskipulloa... :D inhottaa vaan mennä ostaa mitn alkoholipitosta alkoo ku on selvästi raskaana... jotenki siit tulee huono omatunto vaikkei ite edes juo semmosia.. :p sama juttu ku poliisit pysäyttää ja puhalluttaa... syyllinen olo tulee vaikkei mitää olis tehny :)

Tämä lähtee nyt saunaan... leipoessa mennyt tämä päivä (sairaslomalla siis selänkipeyden takia) ja ei kyl hirveesti oo helpottanu selkää toi leipominen ja uunii kurkkiminen... mut miehellä valmistujaiset niin onhan se jotain tehtävä...

Palataan!

Mi-iu rv 27+3
 
senora
Kaveri toi kaksi laatikollista pikkuvaatteita. Niitä oon tässä lajitellu... Kiva saada pikkuvaatetta lisää. Sain raakalajittelun tehtyä - 50-56 senttiset pitäis ny laittaa lipastoon... 60-68 senttiset aattelin pistää ihan koon mukaan laatikkoon, nyt ovat yhdessä pinossa..Sieltä ne on sit helppo ottaa sitä mukaa käyttöön kun tarvitsee. 70-80 senttiset laitoin jo toiseen laatikkoon.. oli siellä jonku verran 68 senttistäkin.. Eipä taija vuoteen tarvita käydä vaatekaupassa. Enemmän ja nätimpiä vaatteita kai tällä meille tulevalla kaverilla on kuin mitä meillä... :)

Välil tulee noita mahankovettumisia... pistää ähisemään ja puhisemaan...

Missäs kaikki on ?? Haloo!!!
 
MinttuO ejk
Mun pitäisi alkaa pesemään noita pikkuvaatteita. Viikonloppuna sain leikattua kankaat ja nyt pitäisi vaan ommella paidat ja pöksyt kasaan. Ehkä ensi viikonloppuna kun mieskin kotona.

Mun tän päivän neuvola siirtyi huomiseen harmittaa...olin kuin pikkulapsi joka jo odotti neuvolaan pääsyä. Huomenna sitten joku eri terkka kun oma sairaana. Puntarille nousu hirvittää...=) mutta enää 8 viikkoa...laskettuun aikaan...tuskin yli menee ainakaan paljoa...=) Jännittää jo...

Jokos senoraa jännättää?? Hih hih...sulla on jo lähellä tuo lähtö! =)

Nyt mentävä...kuopus kutsuu..=)

MinttuO rv 32+3
 
senora
mulla taitaa olla lehmän hermot... en osaa juurikaa jännittää tulevaa... katellaan päivä kerrallaan mitä tuleman pitää... Eniten tässä ny harmittaa ku miehellä ei oo virallisesti vapaata la:n aikaan... vkl sitä ennen on... joten siihen vois tähätä .. tai sit kippuroida viikolla yli, sit näyttäis olevan vapaata...

Huomenna olis sitte neuvola... saas nähä miten verenpaineet on kehittyny... kotona saan ihan normaaleita lukemia... Proteiinitki on pysyny miinuksella tai sit ihan vähä plussalla... yhtenä päivänä oli ketoaineet plussalla... päätä ei säre ja näköhäiriöitä ei oo... Pitää vaan muistaa ottaa rennosti tää elämä...

Vai Minttu tekee itse vaatteita... AIka hyvä taito... Mä en osaa ommella ku ihan pakolliset korjausjutut... ja neki on sit sen näkösiä että hups heijaa... Aika hyvin sullaki noi viikot on kertyny.. Tuuhan huomenna kertoilemaan neuvolakuulumiset, toivottavasti on asiansa osaava terkka, vaikka onkin tuuraaja.
 
MinttuO ejk
Nostanpa meitä samalla kun tässä koneella kerran istun...=)

Mä olen joskus vuosia sitten investoinut saumurin sekä ompelukoneen ja mies muistaa muistuttaa niiden käytöstä joten olen nyt yrittänyt jotain saada aikaiseksi. Kuopukselle ostettiin uusi sänky ja siihen tein päiväpeiton. Yllättävän kivasti onnistui. Ja sitten tosiaan kietaisupaitoja ja puolipotkareita tälle uudelle tulokkaalle teen. Lisäksi on kaavoja kestovaippoja varten joten niitä teen itse kunhan saan kankaat ostettua. Tykkään käsitöistä...harmittaa vaan kun niin harvoin kerkeää rauhassa mitään tekemään. =) Verhoja yms. olen itse tehnyt kun en koskaan löydä valmisverhoista mieleisiä.

senora: Eipä sitä synnytystä kannatakkaan kauheasti etukäteen miettiä...esikoisen odotusaikaan meillä oli jännitysmomenttina miehen ulkomaanreissu. Sattui la:a edelliselle viikolle ja jännitti syntyykö lapsi juuri silloin...mutta onneksi tuo esikoinen oli hoppuinen ja tuli kaksi viikkoa ennen reissua joten mieskin kerkesi synnytykseen ja hakemaan meidät kotiinkin...(oltiin osastolla viikko) ja kerettiin arkea vähän kotonakin aloitella ennen miehen reissua. =)

Mutta nyt pitää lähteä kaupassa käymään jotta meillä olisi jotain lounastakin tänään!

MinttuO ja ryyni rv 32+4

ps. tulen kertomaan neuvolakuulumisia illemmalla!
 
Thelma82 ejk
HUH! Piti ihan käydä tarkistamassa että koskas se Senoran la on ja se on jo ihan justiinsa! Miten aika menee näin nopeesti?! Toivottavasti nyt verenpaineet pysyy kurissa ja muut vaivat katoaa synnytyksen jälkeen:)

Minttuko ompelee, ihailtavaa ahkerruutta ja taitoa:) ite en osaa ku jotain verhoja ommella ja vauvalle päiväpeiton, eli siis saumoja,mut neki vähän sinnepäin.

Omaan napaan ei kuulu mitään uutta. Raskausihottuma tosiaan tupsahti ja tulee yleensä poikaa odottaville, joten sukupuoli senkun varmistuu:) Poika on perätilassa, joten jos nyt ei kahtee viikkoo käänny ku o seuraava neuvola niin sitte meen synnytystapa-arvioon. Saa siis kattoo josko tässä sektio sitten tulee ajankohtaiseksi.

Hyvää odotusta kaikille! Ja Senoralle tsempit loppumetreille ja synnytykseenkin:)

Thelma82 32+5
 
MinttuO ejk
Eilinen ilta vaihtui tähän aamuun kun en illalla kerennyt koneelle

Eli neuvola kuulumisia:

RR 125/78
hb 120
sf 30
Pissa puhdas
Painoa tullut 800g/vko APUA!! nyt yhteensä 9kg
Turvotuksia on sormissa ja jaloissa varsinkin öisin. Käski juoda paljon ja välttää suolaa
Sykkeet vaihteli 135-155 välillä. Taisi ryyni itsekkin kuunnella ihmeissään omia sydänääniään kun innostui potkimaan silloin.

Vointi kaikin puolin ok.

Thelma: mä yritän löytää aikaa tuohon ompeluun mutta kyllä se niin on että kun on lapsia niin ei sitä aikaa ihan kamalasti ole. Kun en viitsi silloin hurruutella kun lapset nukkuu. Silloin toki olisi hyvinkin aikaa. Ja jos kaivat vehkeet esille kun lapset on kotosalla niin saa heti pari kaveria... =)

Nyt mentävä...kaikille kivaa keskiviikkoa!

MinttuO rv 32+5
 

Yhteistyössä