WAB+ 29

  • Viestiketjun aloittaja WAB
  • Ensimmäinen viesti
Kk rv 34+1
Iltoja tänne!

Ei näy vielä stressiä täälläkään synnytyksen suhteen...Esikoisen ja kuopuksen aikaan näillä viikoilla olin jo lopen kyllästynyt ison mahan kanniskeluun, nyt ei haittaa juuri lainkaan (okei, ihan hetkittäin silloin tällöin), eniten ehkä jännitän sitä ´miten synnytys tulee sujumaan, tuo kakkonen kun tuli maailmaan suht nopeella (5h), meiltä kuitenkin matkaa synnytyssairaalaan 120 km ja ambulanssikin meillä kotona nopeimmillaan 20 minuutissa...Lisämausteena vielä että mies käy töissä perheen ainoalla autolla, ja minä olen kahden pienen lapsen kanssa kolmistaan päivät kotona. Toivottavasti syntyis viikonloppuna! Yöllä en toivois syntyvän, on nimittäin sen verran vajaita yöunia, että kauhistuttaa jo vessareissujen aikaan että miten sitä jaksais yöllä synnyttää :) Ja ei kehtais väärien hälytysten takia ambulanssiakaan kutsua varsinkaan yöaikaan... kaikennäköistä huolta sitä pukkaakin!

Eilen laittelin vauvanvaatteet lipastonlaatikkoon ja ostimpa jo paketin 2-4kg vaippojakin, kun välillä tuntuu että näinköhän tämä vielä 6vk pysyy mahassa. Toivottavasti keritään viettää kuopuksen 1v synttärit ennen synnytystä. SYntymäpäivän ja lasketunajan väliin jää vain 12pv...

Jaaha, eipä kerkiä enempää kirjottelemaan, on nimittäin tyllerö vähän äksynä kun nyt nousee suuhun 4 hammasta kerralla. Tänään ihan veri valui ikenistä... :(

Terv. Kk rv 34+1
 
senora
Mintulla hienot neuvolakuulumiset ...

Kiva kuulla Kk:stakin.. Kamalasti on sullekki viikkoja kertyny... Ja hyvin alkaa olla kaikki tulevaa perheenjäsentä varten valmiina... Onpa sulla vähä kinkkistä tuon vauvanhakuun lähtemisen kanssa... TOivottavasti kaikki menee kuitenkin sitten ajallaan...

Mä sain viime viikonloppuna tulokkaan kamppeet lipastoon... Vaipat ja tuttelit ja tuttipullot vielä ostamatta... Mutta kaipa nuo vielä kerkiää... Muutenkin näyttää siltä et mä oon aikatauluttanu tän elämän ettei Ihimeen tarviis tulla maailmaan ennen la:ta. Maanantaina jolloin tuo la ois on yks pakollinen meno... Eikä meilläkään miehellä oo vapaata la:n aikaan... On kyl töissä sanonu, että jos vauva tulee, niin jää heti vapaalle...n tai ainakin synnytyspäivän on pois... Neuvolan terkka sanoi, että vapaa kannattaa aloittaa vasta sitten kun mä pääsen vauvan kans kotiin.. Toisaalta tuo kuulostais aika hyvältä.. Mut oishan se hyvä kun toinen vois olla saikkulassa mahdollisimman paljon ja siellä jo osallistua hoitoon..
 
Omppu75.
Senoralle, että kyllä se munkin mielestäni on parempi niin, että isä aloittaa vapaat vasta, kun kotiudutte vauvan kanssa. Sairaalassa saat kuitenkin hoitsuilta ohjausta ja apua tarvittaessa ja se aika on loppujen lopuks niin lyhyt. Ite ainakin tykkäsin, että kotona sitä apua ja seuraa ennen kaikkea tarvii paljon enempi. Ja eikös synnytyspäivän saa pitää palkallisena vapaana? Onhan se nyt kuitenkin sellanen tapahtuma..

Peukkuja Kk:lle, että tulokas olis viikonlopun lapsia :)

Mukavia odotuksia kaikille, terveisin Omppu ja tee 4 kk
 
safiiri,
Meillä kans mies on aina alottanu isyysloman sitte ku mää oon päässy vauvan kanssa kotiin. On saanu sovittua työnantajan kanssa näin. Ja on meillä ollu tosi hyvä kun mää oon eräänki kerran ollu jo ihan taloksi asettumassa osastolle...

Vaan saako synnytyspäivän palkallisena vapaana? Meillä ei.
 
MinttuO ejk
Samaa mieltä edellisten kanssa että miehen ei kannata "tuhlata" vapaa päiviään yksin kotona oloon vaan jää kotiin sitten kun vauva ja äiti kotiutuu.

Meillä kyllä joudutaan luultavimmin tekemään niin että mies jää kotiin heti...koska jonku täytyy hoitaa nämä kaksi edellistäkin. =) Ja mies ei aio olla kotona kuin kaksiviikkoa ja sitten palaa töihin joten apu on aika lyhyttä meillä...mutta aloittaa sitten jo pian kesäloman yms. joten jospa me selvitään. Ja mä aion maata siellä sairaalassa niin kauan kuin antavat...ihan vaan levätäkseni...tiedän että siellä sairaalassa sitten tulee kiirus kotiin mutta yritän ajatella järjellä... =)

Nyt mentävä taas...

MinttuO ja ryyni rv 32+6
 
Aurea76
Heippa,

itse taas toivon, että mies on mukana alusta saakka, eli jo sairaalassa, ja niin hänkin haluaa mutta meillähän menee ajankohtakin niin hyvin, että eka voi ottaa isyysvapaan ja sitten vielä kesäloman sen päälle.

Mikä on senoran vointi muuten?
Onko kukaan käynyt pelkopolilla teistä? Sain just ajan sinne, toiv auttaa!

Me oltiin tänään ilmaisessa 4D-ultrassa (joku koulutustilaisuus), makasin siinä 1,5h eikä poju suostunut näyttäytymään kertaakaan! Piiloutui käsien, jalkojen, napanuoran väliin ja työnsi vielä päänsä istukkaan... No säilyy jännitys loppuun saakka...

Aurinkoista viikonloppua!!
Aurea 27+0


 
senora
Aurealla ollu kiva puolitoista tuntinen... harmi että kaveri oli ujonsorttinen...

Oona kaavoja löytyy netistä, mutta kannattaa hyödyntää kotipaikkakuntasi kirjastoa, Käsityölehtiä ja -kirjoja...

Kävin ostamassa tänään tuttipullon ja ekan satsin vaippoja... sekä jumppapallon. Kai sitä ny alkais olla kamat kasassa... Oireistoa lähestyvästä synnytyksestä ei kylläkään oo...
 
MinttuO ejk
Oonalle: mä olen ostanut kaavalehtiä kaupasta ainakun niissä on ollut lastenvaatteita. Kirjastostakin saisi varmaan mutta täälläpäin ne on aina menossa. =/

Täällä flunssaa pukkaa päälle ja olo aika vetämätön. Ed. raskauksissa en ole tällä tavalla sairastanut...nyt tulee kyllä senkin edestä =/

Mutta mitenkäs senora...jokos tosi touhuissa??!! =)

MinttuO ja ryyni rv 33+4
 
senora
tosiaan... niin meinas lekuri, että tervetuloa maanantaina osastolle, niin aloitellana käynnistämään. Paikat on viel kii. voi tulla pitkäkin sairaalakeikka, mutta ...
Kai tässä pitää ruveta käveleen että tulis edes noita harjoitussuppareita... Just oon oppinu oleen raskaana, nii nyt pitää sit opetella toi synnytys... ja sit harjoitella lapsenhoitoo...
 
Aurea76
oho, on senoralla jännät paikat! totta, kun on esikoinen tulossa niin kaikki on koko ajan niin uutta. varmaan olet hyvissä käsissä kuitenkin maanantaina, onhan niillä kai sitten jotain käynnistyspillereitä? tai sektiomahdollisuus? tsemppiä täältäpäin!!!

minttu on kyllä ollut paljon kipeänä, saisi jo kevään kunniaksi loppua noi sun flunssat ja kuumeet!

tänne ei uutta, kaikki on ok.

aurea 27+6
 
senora
Aurea: käynnistämisestä puhuivat.... eli tableteilla kait... sittenpä näkee...
Laitan sit viestiä tulemaan mitä tapahtuu... mul on Mintun numero ja useamman ex-kermitin, ja voihan olla et oysis ois mahdollisuus netin käyttöönki... eri asia vaan missä kunnossa sitä on et pääseekö netin ääreen... Mutta maanantaihin on viel monta päivää... toiveena ois että käynnistyis itsestään..


Hurjasti jo Aureallakin viikkoja... Kesemmällä onkin sitten kovasti jännättävää kun ootte niin samoilla viikoilla sä, Thelma ja Minttu..
 
MinttuO ejk
senoralla jännät paikat.... =)

Täällä flunssa vaan pahenee ja iltapv olen menossa lääkärille. Vasenta puolta kasvoista särkee...näinköhän poskiontelontulehdus?

Inhottavaa olla sairaana ja yrittää hoitaa lapsia...mies olisi jäänyt kotiin mutta käskin mennä töihin...yritän jaksaa...kun jos se ei ole töissä niin joku toinen päivä edessä tänkin pv hommat...jospa tämä menis.

Illan jooga jää väliin =/ ei oo kivaa...se olisi toka vika kerta...

MinttuO rv 33+6
 
Sonia...
Onko tämä tosiaan uusin ketju :)

Senoralle ja miehelle tällekin puolen lämpöiset onnittelut pienestä typykästä <3

Ja Thelmalle leppoisaa äippälomaa :) Kävin haaveilupuolella... ;)

Hiljaista on... onko kaikki päivät ulkosalla kun ilmat suosii...
 
Piitu 1
Aurea: Minä olen ollut sitä jo piiiiiitkään :) Kyttääjä nääs ;)

Täällä ei mitään uutta.. Yli huomenna pitäisi lähteä töihin, iiiik. Voi ei, just kun alkoi huippu säät... Onko pakko jos ei tahdo, on nyt tällä kertaa...

Mitenkähän sitä pärjää ilman tuota nössykkää, ihan on ikävä jo nyt kun ajattelee. On se niin ihana...

Kukas se seuraavaksi poksahtaa? Senoraa jännättiinkin pitkään kun oli niin pitkä väli edellisen vauvautuneen välillä..

Piitu ja mees 3,5kk
 

Yhteistyössä