wab+ 30

  • Viestiketjun aloittaja senora
  • Ensimmäinen viesti
safiiri,
Tervehdys.

Kyllä eletään jänniä aikoja Marin suhteen. Ties millon sieltä pieni tulee ku eilenki sulla on supistellu.

Me ei aiota kanskaan selvittää Jänskiksen sukupuolta tällä kertaa. Siitä tulee tuo työnimiki, jännitys säilyköön loppuun asti. Täällä on alkanu olla etovaa oloa aina sillon tällön. Tänään oli meiän karkkipäivä mutta mulla ei yhtään tehny mieli mitään suklaamässyjä joten ostin ittelle kuivattuja sekahedelmiä. Hyvä niin, suklaansyöntiä voi aina vähentää hyvällä omalla tunnolla.

Terkkuja kaikille.

Safiiri ja Jänskis 7+0
 
Illusia77
Safiirin etomiset kuulostaa kyllä niin tutulta, kun ihan äskettäin kärsi itse samoista vaivoista...en olisi minäkään saanut suklaata alas pakollakaan. Elin melkein kolme viikkoa mustikkasopalla ja mandariineillä, ne menivät alas ja pysyivät siellä.

Nyt onkin sitten täysin toinen tilanne. Kaikkea epäterveellistä (ja kumma kyllä, terveellistäkin) tekee mieli, ihan koko ajan. Yäk.

Ponnarityttö, olet ihan oikeassa siinä että minun olisi pitänyt olla blondi, koska olenkin! :) Värjäsin hiukset tummemmaksi noin kuukausi ennenkuin raskauduin, ja olen siis jo värjännyt sitä monta vuotta tummemmaksi, ja nyt se sitten vaan vaalenee vaalenemistaan. Viimeistään kesällä olen varmaan täysin blondi taas. Tuo privan kuva on otettu jenkeissä, ja silloin hiuspehko oli aika tumma.

Nyt leffaan! Illusia ja BamBam 19+4
 
Piparminttu-Pipsa.
Moikka! Ja mukavaa alkanutta viikkoa! Tulin vain nostelemaan meitä ja kyselemään, joko Marille on tullut lähtö...?

Me ollaan kohta ähdössä sinne ylimääräiseen ultraan. Jännittää aika paljon, onko ne istukan ja napanuoran virtaukset ok. Ja tietysti jänskättää myös se sukupuoli, jokohan se selviäisi? ;)

PP ja Hippu rv 28+1
 
Mari_
:p Ei mitään toivettakaan että tämä neiti tahtois ulos äidin masun lämmöstä.. :D Huomenna ois la, saas nähdä kuinka paljo mennään yli.. Mä olen valmistautunut juuri siihe, että lähtö ei tule enää tänään. Vauva ei mahda vieläkään olla kiinnittynyt, sellaista kipuilua on aina välillä tuolla alhaalla, että mahtaa survoa itseään vaan syvemmälle koko ajan, aah, ja sit tuntuu että pissat tulee housuun. :)

PP:lle onnea ultraan! Toivotavaan että virtaukset on kunnossa. :D

Mari 39+6
 
***Minttu
PP: miten meni ultra!
Marille tsemppiä!

(.) sain tänään lenkkeilykiellon kun nyt jo on liitoskivut tullu kuvioihin!! No huhhuh, toivottavasti tämä on väliaikasta!!

Minttu 12+2
 
Piparminttu-Pipsa.
Heippa! Ja terveiset eilisestä ultrasta! :) Vauva oli jo iso kuin mikä eikä mahtunut kunnolla ruudulle. :D Kaikki oli hyvin, virtaukset oli siis erinomaiset. Lääkärin mielestä raskausmyrkytyksen uusiutuminen on siis epätodennäköistä. Jee! Vauvan painoarvio oli 1,3kg eli hieman keskiarvoa enemmän. Tarjonta oli muuttunut perätilaksi, mut lääkäri lohdutti et tässä vaiheessa vauva voi olla vielä miten päin vaan. Ja tällä kerralla pieni suostui paljastamaan myös sukupuolensa... Mun aavistukset oli osuneet oikeaan eli toinen poika on meidän perheeseen tulossa 98%:n varmuudella. :) Tavallaan on vähän haikea mieli, kun tyttöjen mekot jää taas kaupanhyllylle, mut toisaalta on aivan ihanaa, et N saa pikkuveljen. Uskoisin, et pojista tulee tosi läheiset, kun ikäerokin on niin pieni. Ja nyt on helppoa, kun ei tartte hankkia oikeastaan mitään uutta vauvaa varten, kun N:n vanhat vaatteet menee jne. Nimen keksiminen vain tulee olemaan ongelma! Tytölle olisi ollut niin hyvä nimi, mut pojan nimestä ei oo hajuakaan vielä! Onneksi tässä nyt on melkein 5kk aikaa keksiä sellainen. :D

Käytiin eilen kattomassa tuttavapariskunnan kolmeviikkoista vauvaa, voi mahdoton että se oli PIENI! Aluksi tuntui, etten osaa edes pitää niin pientä tarpeeksi hellästi ja tukevasti sylissä. Mut siitä ne otteet muistui mieleen, kun vauva alkoi itkeä masukipujaan. ;) Tuli niin N:n vauva-ajat mieleen, kun hyssytti sitä vauvaa olalla ja polvella ja hieroi selkää. Niin, me saatiin miehen kanssa yllätyskutsu tämän vauvan kummeiksi! =) Oltiin ihan otettuja, kun meillä kummallakaan ei ole ennestään kummilasta. Ja mie nauroin, että nyt on sit ainakin yksi tyttö, jolle voi ostella niitä mekkoja ja ommella tunikoita. :D

Mitäs muille kuuluu? Marille onnittelut lasketun ajan saavuttamisesta. ;) Toivotaan, ettei sun tartteisi enää montaa päivää odottaa. Vai kävikö sittenkin juuri päinvastoin kuin mitä oletit eli onko alkanut tapahtumaan???

Mintulle tsempit liitoskipuihin! Aikaisin ne on kyllä sut yllättäny. :( Mut ainakin mulla liitoskivut on tulleet ja menneet eli välillä ne on pahempana ja välillä taas menee monta viikkoa, ettei ole kipuja ollenkaan. Ootko kokeillu uimista? Sehän saattaisi olla sellainen laji, joka ei kuormittaisi liitoksia? Kävin ite just tänään uimassa ja olipa ihanan levyt olo siellä vedessä!

PP ja Hippula 28+2
 
Mari_
Kiitokset PP:lle la onnitteluista :) Ja ei, täällä ei ole mitään tapahtuntu. Vauva riehuu koko ajna, ei tunnu löytävän hyvää asentoa, olen kyllä sanonut, että jos ei ole hyvä olla niin ulos vaan! Mutta eipä ole vielä tuottanut tulosta :D

 
Minttu**********
Hieno et PP:n ultra oli sujunut hienosti! Onnea siitä :) Ja kiva tosiaan et rahaa ei mee niin paljon kun tulee samaa sukupuolta se toinenkin vauva.. Nyt saatte sit kummilapselle ostaa niitä söpöjä mekkoja :)
Juu, neuvolantäti sano että uintia vois ´koittaa, ja ajattelinkin koittaa sitä kunhan flunssa on kokonaan ohi..
Marille malttia odottamiseen :)

Minttu 12+3
 
Minttu**********
Hieno et PP:n ultra oli sujunut hienosti! Onnea siitä :) Ja kiva tosiaan et rahaa ei mee niin paljon kun tulee samaa sukupuolta se toinenkin vauva.. Nyt saatte sit kummilapselle ostaa niitä söpöjä mekkoja :)
Juu, neuvolantäti sano että uintia vois ´koittaa, ja ajattelinkin koittaa sitä kunhan flunssa on kokonaan ohi..
Marille malttia odottamiseen :)

Minttu 12+3
 
Illusia77
Heippa!

Rakenneultrasta terveisiä, terve viikkoja vastaava vauva siellä kelli ja joi lapsivettä, sekä piilotti kasvot käsiinsä niin ettei varmasti saatu hyviä kuvia :) Äitinsä tapaan ei pidä kuvaamisesta. Istukka etuseinämässä, ja se sitten on vaimentanut potkuja ettei vielä näy ulospäin. Kohtapuolin sitten...

Nyt ei ehdi muuta. Illusia ja BamBam 20+1
 
Aurora Vee
Onnittelut PP:lle ja Illusialle hyvistä ultranäkymistä!

Ja Marille kannustusta, vauvanne syntyy viimeistään kahden viikon päästä! Lohduttavaa, eikö vaan..? ;-) Koeta vielä jaksaa!

Yritän täällä motivoida itseäni tekemään jotain hyödyllistä, kun on lasten tarhapäivä. Sitten ovat taas 5 päivää kotona enkä saa mitään tehtyä. Flunssa vaivaa sitkeästi. Eilen ehdin jo innostua paremmasta olosta, mutta taas yskittää ja nokka vuotaa. Kolmatta viikkoa, aargh.
 
Mari_
Ja vielä yhtenä kappaleena, tänään ois neuvola.. pelottaa ountari, viimeksi oli tullu viikossa 1kg, vetosin kyllä lisääntyneeseen turvotukseen, toimiskohan tälläki kertaa??!! ;D

Mari 40+6
 
Illusia77
Hyvin se menee Mari, tsemppiä sinne! Ja sama tilanne täällä, neuvola ensi viikolla, ja täti taatusti sekoaa kun on kiloja tullut lisää 2,5 vaikka ajallisesti ne on jakautunut 6 viikolle...

Hei nyt ei voi kestää pitkään enää sinullakaan, 40+6 jo!!!
 
Sonia...
Maria tulin kurkkimaan :)
Meidän p synty 41+1, tähtää siihen, ni ei tartte kauaa enää odotella ;D
Ei vaan tsemppiä... ei tosiaan tarvi enää kovin kauaa jaksaa kantaa masua... ja sitten sitä tulee jossain vaiheessa ikävä :)

Tuu sitten kertomaan mitä neuvolassa tuumasivat!

Sonia ja sylissä nukkuva p
 
Aurora Vee
Heipä hei,
sääliksi käy Maria! Ei kai noista kiloista enää tuossa vaiheessa tarvitse murehtia, jos ei ole muita merkkejä raskausmyrkytyksestä. Turvotus on mieletöntä l.a.:n jälkeen... *muistelee ekaa raskauttaan joka päättyi vasta rv 41+5* Kerrothan miten neuvolakäynti sujui!

Meikäläisellä 34 viikkoa mittarissa, eli nyt vauvan annettaisiin tulla jos lähtisi syntymään. Eipä tuo silti mihinkään ole menossa vielä. Eilen tyyppi taisi kääntyä jalat ulospäin, järkyttäviä potkuja ja muljahduksia koko illan! Auuu... Tähän asti on vaan venyttänyt vatsanahkaa pepullaan. Harjoitussupistuksiakin on ollut parina päivänä, kun lapset ovat olleet kotona ja tulee jumppailtua. Tämä päivä ja huominen vielä, sitten on taas pari tarhapäivää. Mamma saa taas "rentoutua" kodin siivous- ja raivaustyön merkeissä.

Synnytystapa-arvio on 2½ viikon päästä, joten vasta silloin leikkauspäivä selviää, ja yleensäkin se, tuleeko leikkaus varmasti. Olisivat antaneet ajan vasta rv 37, mutta sain sentään aikaistettua kolmella päivällä... Pitävät mokomat jännityksessä näin pitkään!

Jatkan surffailua ennen kuin lapset täytyy herättää päiväunilta, heipähei!
 
Mari_
Haa, elikäs painoa oli tullu sellainen 2kg/vk!! Neuvolatäti painoi mun sääriä ja totesi että olen ihan turvonnu, kuten itekki olen kattonu. Se sanoikin että en ole yksinkertaisesti voinut syömällä lihottaa itteeni kolmea kiloa parissa viikossa.. Jalkaan jäi ihan sellainen kuoppa siihen kohtaan mihin hän painoin :/ Ja sormet on ihan turrat ku niissä on siellä hermostossa sitä turvotusta, kiva kirjottaa tällaisilla puutuneilla tumpeille :(

Yliaikaiskontrolliaika saatiin ensi viikon maanataihin jolloin viikkoja ois 41+6.. Saas nyt nähdä että mennäänkö sinne asti. Käsikopelo painoarvio oli nyt sellainen n. 3,6kg eli ei mikään maailman kauheimman kokoinen..

Tsemppiä Aurorallekin viimeisten viikkojen selättämiseen :D
 

Yhteistyössä