WAB+ 6

  • Viestiketjun aloittaja Helmiina
  • Ensimmäinen viesti
Helmiina
26.10.06 Aurora vm80, toinen (tyttö 03/05)
8.11.06 Mari vm83, ensimmäinen
10.12.06 Kira vm76, ensimmäinen
1.2.07 Aqua vm76, ensimmäinen
28.3.07 Hena, vm79, ensimmäinen
31.3.07 Minttu, vm85, ensimmäinen
18.4.07 Helmiina, vm77, ensimmäinen
2.5.07 Tyrni1, vm75, ensimmäinen
11.5.07 Kk, vm84, toinen (poika 09/04)
22.-26.5.07 Syysmarja, vm80, ensimmäinen
26.5.07 Pikkutiikeri, vm80, ensimmäinen
26.5.07 Peppi, vm80, ensimmäinen
 
Helmiina
Jaahas, uuden ketjun aika! Ollaankin oltu ahkeria. Korjailkaa tuota listaa, jos on tarvetta. Ainakin Anna sieltä puuttuu ja varmaan Syysmarjan la varmistuu perjantaina...

Lapsiluku-gallupiin: Jotenkin se kaksi tuntuisi mukavalta, mutta kunhan näkee, miten yhden kanssa pärjää... Ja toisaalta ei kai kolmekaan paljon ole... :)

Mies-gallupiin: Yhtä halukas on kuin ennenkin... ;) Mutta on ymmärtänyt hyvin mun väsymyksen ja pahoinvoinnin. Viikonloppuihin on "hempeät hetket" jääneet. Alussa jotenkin pelkäsin pikku-Turpon puolesta. Nyt kun olo on parempi, niin varmaan elämä makuuhuoneessakin virkistyy. Monethan sanovat, että seksi on parasta koko elämän aikana juuri raskauden aikana. Ja orgasmit "vahvistuvat"... Niitä odotellessa... ;)

Helmiina + Turpo 12+6
 
Anna
WAB+ 6

26.10.06 Aurora vm80, toinen (tyttö 03/05)
26.10.06 Anna vm82, ensimmäinen
8.11.06 Mari vm83, ensimmäinen
10.12.06 Kira vm76, ensimmäinen
1.2.07 Aqua vm76, ensimmäinen
28.3.07 Hena, vm79, ensimmäinen
31.3.07 Minttu, vm85, ensimmäinen
18.4.07 Helmiina, vm77, ensimmäinen
2.5.07 Tyrni1, vm75, ensimmäinen
11.5.07 Kk, vm84, toinen (poika 09/04)
22.-26.5.07 Syysmarja, vm80, ensimmäinen
26.5.07 Pikkutiikeri, vm80, ensimmäinen
26.5.07 Peppi, vm80, ensimmäinen

Lisäsin vaan nimeni listaan, se kun oli sieltä johonkin tipahtanut matkan varrella!

Tänne ei mitään uutta. Eilen oltiin pienellä lenkillä ja kyllä se niin vaivalloista oli, että sai jäädä viimeiseksi tämän mahan kanssa!

Tuosta seksigallupista vielä.. En ole kyllä itse huomannut olevani mitenkään sen aktiivisempi, kuin ennenkään. Minun kohdallani ei päde tuo väite. että seksielämä jotenkin parantuisi..Harmi.

Anna ja pikkuinen 37+6
 
Syysmarja
Hello hello! =)

Uusi ketju avattu, jes! Vanhaan taisikin tulla yli 100, itse ainakin kirjoitin vielä tyytyväisenä vanhaan :) *nolo*

Seksistä vielä: meillä ei tosiaan ole moneen viikkoon ollut, itseä vähän pelottaa jos jotain sattuu -tiedän, ei voi sillä toiminnolla aiheuttaa vahinkoa -ja menee kesken...olen ilmeisesti todella tyhmä!?!?!?! Mutta eilen oli vähän lämmittelyä jo, josko tänään sitten jotain tapahtuisi ;)

Hiiviskin on laantunut, enää ei tule "tahnaa" mutta pientä "polttelua" tuntuu vielä, varsinkin vessakäynnin yhteydessä :( mutta positiivista siis, ettei enää ole housut tahnassa koko ajan *yöks* Kiitos siis kaikille hyvistä vinkeistä, piimää on tullut nyt sitten litkittyä tämän viikon ja samoin tuota voidetta käytettyä. Pikkuhousut meni vaihtoon joka päivä, pesulla kävin 3 kertaa, siis aamulla ja illalla normi alapesu, sit siihen päälle vielä normi suihkussa/saunassa käynti. Ja ette arvaa, miten ihana ja helpottunut olo on, kun viime kerran hiivis tosiaan oli noin 3 kk kestävä -silloin pilsujen aikaan. *huokaisee todella syvään helpotuksesta*

Hei, mulla on vielä muutama päivä aikaa jännätä perjantaita, hui! Vähän tosiaan jännittää, ja samalla pelottaakin. Mutta toivotaan että kaikki olis hyvin, ja sen jälkeen meinaan kyllä kertoa jo useammalle, kun olis la sellaiset naistenbileet, enkä tod ota mitään -yleensä en siis ole se, joka sylkee lasiin =) vaikken mikään suurkuluttaja todellakaan ole! Mutta jos ultrassa kaikki ok, niin sitten luotan siihen ja alan onnellisena odottaa!!! =)

Varmaan olette jo ihan kyllästyneitä tähän mun ultraodotukseen, mutta ajatelkaa positiivisesti, kohta se jo on ja sit mä en hehkuta sitä odotusta enää täällä -ei, mä hehkutan sitä ihanaa tunnetta, jos ja KUN kaikki on hyvin =)

Syysmarja ja Pähkinä 7+5 ???
 
Kk
Voi juku, Annalla ja Auroralla on lasketut ajat jo tosi lähellä...Ajatelkaa että lähtö voi tulla millon vaan seuraavan neljän viikon aikana! Tulee niin esikoisraskausaika mieleen *nyyh* No onneks tuo tilanne on kohta itselläkin edessä taas.

Ollaan huvittuneina mietitty miehen kanssa, et olen minä aika näky vappuna (jos siis vielä yhtenä kappaleena). Mies nauroi että pitää laittaa värikäs paita ja naru kaulaan, niin hällä on sit ikioma vappupallo mukana...No, tuleepahan isännällekin kuiva vappu, kun pitää olla ajokunnossa hetkenä minä hyvänsä.
Niin ja onhan tässä välissä joulukin, ja silloin jo toivottavasti pikkueläjä ilmoittelee itsestään potkimalla, ja masukin jo toivottavasti näkyy! Ai että minä tykkään olla raskaana. On niin ihanaa kun masu kasvaa ja ihmiset katsoo... Hetkinen, ettei vaan olis nyt niin että aika kultaa muistot? Muistaakseni koin sen tosi ärsyttävänä jos joku tunki liian lähelle kokeilemaan mahaa, ja ei ne pienet varpaat tuolla kylkiluiden alla niin kauheen ihanalta tuntuneet...No joo, mutta niitä odotellessa...

terv. Kk 9+5 (kauheeta, kohta 12vk täynnä!!!)(tai siis ihanaa!!!)
 
Hena ja papunen
Kas niin, lounas syöty ja hyvä mieli..
Arvatkaa, mulla peruuntu se tän päivänen lääkärikäynti kun neuvolalääkäri on sairaana. Ja sain uuden ajan vasta KAHDEN VIIKON päähän!!!!!! Olin siinä vähän ihmeissäni ja sanoin, että mitäs jos mun oireet jatkuu (eli verenpaine ja päänsärky), niin yksityisellekkö mun on mentänä?? Neuvolantäti siihen, että voithan soittaa terveyskeskukseen ja pyytää aikaa omalääkärille. Ei hitto... Kun olis rahaa niin hoitaisi tän koko touhun yksityisellä puolella, mutta nyt kun jäi kysymykseksi se että tarvitsenko lähetteen Naistenklinikalle jatkotutkimuksiin. Yksityiseltä puolelta eivät varmaan kirjoita lähetettä Naistenklinikalle vaan hoitavat kaiken itse (ja kalliilla). PRKL kun ärsyttää!
On tää kummallista touhua.. onneksi sain juuri tänään yhdeltä kaverilta lainaksi verenpainemittarin kotiin, niin voin sillä mittailla vaikka aamuin ja illoin.
Kävin eilen Jorvissa katsomassa maanantai aamuna syntynyttä pikku-ihmettä!!!! Voi miten se oli I-H-A-N-A !!! Ehdotinkin uudelle äidille, että josko minä ottaisin vaavin ja hän vuorostaan olisi 5 kuukautta vielä raskaana. Ei suostunut ;-)
Mutta oli se pieni ja ihana.. poika, syntyi 2 viikkoa aikaisemmin kuin laskettuaika. Tuli vielä tosi nopeasti, koko toimitukseen meni 5 tuntia. Ei ollut kuulemma tuntenut mitään supistuksia, oli sitten mennyt vähän ennen puolta yötä nukkumaan ja saman tien lapsivedet meni. Sitten kiireellä sairaalaan ja reilu puoli tuntia vesien menosta alkoi supparit. Epiduraalia ei ehditty laittaa.. Mutta ei kuulemma ollut mitenkään kamala kokemus, toki oli sattunut, mutta paikat ei revenneet. Pojalla painoa 3450 g ja pituutta 50cm. MÄKIN HALUUN NYT HETI!!!

Tänään siis 16 viikkoa täynnä.. vielä 4 viikkoa niin oltaisiin puoli välissä..
 
Kk
Kyllä sinäki Hena saat semmosen pikku-nyytin vielä käsiisi, ja se sun oma nyytti on tuhat kertaa ihanampi ja maailman kaunein vauva, kellään muulla maailmassa ei ole niin ihanaa vauvaa, paitsi kaikilla äideillä :)
On se vaan jännä että miten oma lapsi voi olla niin puoleensavetävä (yleensä!) ja varsinkin sillon kun se nukkuu tai on muuten vaan tosi "viehkeenä". Aurora varmaan tiedät mistä puhun... Ehkä se johtuu siitä että siinä näkee itsensä ja miehen parhaat puolet kiedottuna yhdeksi paketiksi.

Oletko muuten Aurora miettinyt miten tämä uusi tulokas vaikuttaa sinun ja esikoisen suhteeseen? Onhan se esikoiselle aika järkytys kun koko maailma ei enää pyöri pelkästään hänen napansa ympärillä. Mutta itse uskon että esikoinen on aina esikoinen ja siksi aina tietyllä tavalla erikoisella paikalla sydämessämme...Ei sillä että uusi tulokas olisi yhtään vähempää, mutta tiedät varmaan mitä tarkotan.
Me asutaan tosi syrjäseudulla ja täällä lähimmät lapsiystävät on 20km päässä, ja välillä tuntuu että esikoinenkin kaipaa leikkiseuraa, kun äiti on niin laiska (tai kiireinen) leikkimään. Odotetaan innolla että näiden muksujen leikit alkaa sujua yhdessä ja isi odottaa että kotiintullessa kaksi iloista lasta juoksee syliin! Tai sitten kaksi huutavaa kakaraa ja räjähtänyt vaimo... ;)
 
Minttu
Huomenta!

Aamulla kävin Hulluilla Päivillä ja mukaan tarttui vauvalle kaikkea.. body, potkarit, niistin, ja Pentikin pupu.. Ittelle leffa Aamiainen Tiffanylla ja pari orkkideaa. Siellä on NIIN kuuma, että otin vaan ne mitä olin suunnitellut ja lähin pois. Mennään miehen kaa vielä ruokaosastolle kattoon tarjouksia myöhemmin.

Kun syysmarjan ultraodotus päättyy niin mulla alkaa. Tai alko jo nyt. Meen uusintaultraan joulukuun 11. pvä, kun pitää tarkistaa onko istukka siirtynyt kohdunreunalta pois. Sinne on enää ...hmn.... 9 viikkoa!
 
Aurora rv 37+6
Tere,

Meidän vauvan deadline on nyt sitten 26.10, eli sinä aamuna meikäläinen lähtee käynnistykseen jos ei vauva synny ennen laskettua aikaa. Kaikki oli hyvin aamuisessa kontrollissa, mutta eivät halua että vauva ehtii anemisoitua (mikä on riskinä noissa vasta-aine-immunisaatioissa) joten häätö tuli yksiöstä. Viimeisimmät verikoetulokset eivät ole tulleet, joten pahimmassa tapauksessa käynnistetään vielä nopeammin. En kuitenkaan usko. Aika jännittävää, ja hieman pelottavaa!

Kyllähän isosiskoksi tulo varmasti järkyttää esikoista, joka on saanut kaiken huomion tähän asti. Neuvolatätini onneksi rauhoitti kertomalla, että tämän ikäiset (1½ v) omaavat melko lyhyen muistin eivätkä pian edes muista olleensa ainokaisia. Meillä on fiksu likka (en tiedä mistä on perinyt älynsä), joka kylläkin on kovin mamman perään ja on jo näyttänyt uhman merkkejä.

Minusta on ollut rankkaa kun en ole varsinkaan näin loppuraskaudesta pysynyt tytön vauhdissa, ja pinna on ollut kireällä. Tähän on vaikuttanut myös jatkuva huono omatunto tytön tarhassa olosta sillä aikaa kun äiti on "vaan kotona" (=opiskelemassa, pakkaamassa jne). Toisaalta tekee ihan hyvää isän ja tyttären suhteelle kun ovat paljon yhdessä, vaikka miehellä ei paljoa lepoaikaa tule töitten ja tytön leikittämisen lomassa. Mutta semmoista se on, vanhemmuus. Ehtii sitä nukkua myöhemmin elämässä! ;)
 
Minttu
Anteeksi, viesti meni kesken, kun täällä töissä pitäs muka tehä jotain töitäkin... ;)

jatketaan.. Mulla on alkanu kohtu harjoittelemaan supistuksia. Neuvolantäti sanoi että johtuu istumatyöstä. Kuhan ei nyt vielä olis kipeitä supistuksia niin hyvä.

SeksiG: Meillä on mun takia vähentynyt. Ei tee kauheesti mieli tai siis tekee, mutta pelkään satuttavani vauvaa ja olen kömpelö. Silti kuitenkin suht normaalisti on jatkettu. Mies ei onneksi yhtään napise.

LapsilukuG:2 tai kolme.. ehkä =).

Syysmarja, onnea hiiviksen selätyksestä..
Hena, pahoittelut lääkäriajan siirtymisestä. Sitä kun muutenkin aina odottaa niin hartaasti ja nyt vielä ekstraodotus. HÖH!

Nyt taas töihin...

Minttu ja Pikku-Ihku 15+4

 
Kk
Meillä esikoinen 2v8kk kun tulee isoveikaksi, mitenkähän tuon ikäisen muisti!? Toisaalta voin kuvitella että olis aika sopeutuvainenkin, mutta toisaalta...Ja tervetuloa vaan Aurora uhmaikäisen vanhemmaksi, meillä tuota on ollut noin pari kuukautta jo. Ajoittain menee hienosti eikä tule riitoja ja sitten taas räiskyy. Mutta kyllä tän kaiken kestää, kun saa kuitenkin ehdotonta rakkautta siltä uhmaavalta lapselta ja perheasiat on muutenkin kunnossa.
 
Hena ja papunen
Voi mikä ihanuus...... Kävin eilen ostamassa sellaisen tukivyön. Suosittelen! Etenkin istumatyöläisille, nostaa sopivasti massua ylöspäin eikä selkä rasitu. Helpottaa myös istumista kun pitelee mahaa "paikallaan". Ostin merkkiä Anita, Lastentarvike-liikkeestä. Hinta oli huima 41 eur, mutta on kyllä sen arvoinen!! Sorruin sitten samalla hankkimaan KappAhlista tällaisen odottajan tunikan, aika ihana.. Ja nyt on niin tyylikäs olo, kun sai pitkästä aikaa suorat housut jalkaan (avonaisen sepaluksen saa hyvin peitettyä tukivyön ja tunikan alle). Sitä tuntee itsensä jopa viehättäväksi! Mieltä piristää myös se, että olen tänään menossa tapaamaan vanhaa koulukaveria, jota en ole nähnyt 7 vuoteen!!
Jee syysmarja, sulla on ultra jo huomenna!!! Kylläpäs meni viikko nopeasti. Itsekin haluaisin päästä taas ultrailemaan, mutta mä joudun odottamaan vielä liki kolme viikkoa, rakenne ultra on vasta 2.11. No onneksi tunnen jo niitä pieniä muljahduksia (tänäkin aamuna taas tuntui) niin malttaa odottaa.
Sain tosiaan eilen kaveriltani lainaksi kotiin verenpainemittarin. No, mittasin eilen illalla ja tänään aamulla ja ihan normaaleita lukemia saan. Eli taitaa olla vaan jännitys/stressi verenpainetta. Päätäkään ei ole särkenyt sitten maanantain (*koputtaa puuta*).
No joo, lähden tästä töihin.

Hena ja papunen rv 16+1
 
Syysmarja
Juuh, ei tosiaan ole enää edes 24 h siihen ultraan....hui!!!

edelleen pelottaa, mutta nyt ehkä enemmän jännittää, vatsassa on perhosia :)

vai Hena on ostanut sellaisen tukivyön, no hyvä jos on auttanut. Ja voi että, mäkin haluaisin jo käyttää noita äitiysvaatteita, ja pallotella edessä olevaa masua :) *tahtoo oman vatsan ja äkkiä*

No, mä tulen sitten teitä perässä, hitaasti mutta varmasti =)

Syysmarja ja Pähkinä rv 7+6 ???

 
Minttu
Auroralle tsemppiä tulevaan. Kiva varmasti tietää että odotus ei veny sinne 42+? viikolle! =). Tulethan sitten kertomaan miten synnytys meni. Meitä kaikkia se varmasti kiinnostaa ihan mielettömästi! =).

Mikä on Annan vointi?

Syysmarja tsemppiä ultraan. Samat sanat kun Auroralle, tuu heti kertomaan mitä siellä näky.. odotamme malttamattomina! =).

Hena, kyllä se ultra sullekkin vielä tulee, nopeemmin kuin voit odottaakkaan! Mulla siihen on vielä.. hmn... 60 päivää! *huoh* Niiin pitkällä vielä!

Hena, kerro sitten kokemuksia siitä tukivyöstä.. Kun olen ihan tosissaan miettinyt sen ostamista. Nyt on taas illalla ja päivällä ja yöllä supistellut. En kehtaa hakea saikkua kun neuvolantäti sanoi että se on normaalia. Tiedän että johtuu stressistä ja istumisesta. Pelkään kuitenkine että ne naurais mut pihalle terveyskeskuksesta jos yrittäisin saada saikkua. Noh, kai tämä tästä.

Jaa-a pitäsköhän sitä mennä Hulluille Päiville tänäänkin, et sais tehtyä löytöjä. Siellä oli ainakin Brion sadesuojat tarjouksessa. Ei mikään megahinta, mutta 12,??€ Eli sama kun jostain nettikaupassa. Vai tietääkö joku paikan mistä sen sais vielä halvemmalla? =).

Minttu & Pikku-Ihku 15+5 (Jee pian alkaa jo 17. viikko...)
 
Helmiina
Tervehdys!

Aivan ihanaa, viimeinenkin pahoinvointi on hävinnyt. Ehkäpä tämä tästä "ihanaksi odotukseksi" muuttuu! :) Nyt kun muutamille ystäville olen asiasta kertonut, niin monen kommentti on ollut "eihän sulla ole edes mahaa". Just joo, ihan kuin sen tässä vaiheessa pitäisi näkyä... Nämä ystävät ovat kyllä kaikki lapsettomia, joten ehkä syy on siinä. Olen aika pitkä (170 cm), joten ilmeisesti maha ei välttämättä näykään ihan heti. Oma äitini on sanonut, että hänellä ulkopuoliset huomasivat raskauden vasta joskus viikolla 20...

Toissapäivänä tuli ensimmäinen Vauva-lehti. Melkein on kannesta kanteen jo luettu. Miestä kiinnosti tuo juttu isyyden tunnustamisesta, susipari kun ollaan... ;) Olikos täällä muita vai ollaanko ainoita? Kaikenlaisia kauhujuttuja on aina välillä kuullut seksielämän selvittämistä myöten.

Kk, minäkin hyvällä tai oikeastaan huonolla tuurilla olen vielä yhtenä kappaleena vappuna. Tiedä vaikka olisin synnärillä, 2.5 on kaksi viikkoa kulunut lasketusta ajasta...

Hyvä että, Henan olo on jo parempi ja verenpainekin laskenut. Mulle on myös kehuttu tuota Anitan tukivyötä, joten se on ostoslistalla...

Syysmarjalle vielä oikein kovat tsemppaukset huomiseen ultraan!!!


Helmiina + Turpo 13+1
 
Syysmarja
Helou leidies!!!

Henalle halit siitä, että olo on parantunut ja että paineet on pysynyeet alhaalla.

Samoin Helmiinalle halit siitä, että pahoinvointi on loppunut! =)

Mulla ei uutta asiaa, jännittää, jännittää!
 
Syysmarja
Hei!

Pikaisesti tulin ilmoittamaan, että ultrassa kaikki hyvin =) =) =) =) =)

Eli vastasi viikkoja 8+0, kuten silloin ekalla kerrallakin.

Ette arvaa, miten leveä mun hymy tällä hetkellä on =)

Nyt on pakko mennä, paltsu alkaa :(

Onnesta mykkyrällään oleva Syysmarja ja Pähkinä 8+0
 
Minttu
Onnea! Nyt voit aloittaa rauhaisan odotuksen hieman rennommin mielin! (jos odotus koskaan on rentoa, mutta kuitenkin..) =)

Täällä yritetään pingottaa töissä viimestä päivää ennen viikonloppua ja odotellaan edelleen ultraa johon on vielä siis 59 yötä.. Taitaa Pikku-Ihku ilmotella itestään ennemmin muulla tavoin..

Eilen oltiin kunnan järjestämässä perhevalmennus jumppatuokiossa.. Mies oli kanssa mukana. Siellä puhuttiin ensin tunti liikunnasta ja lantiopohjan lihaksista ja vaikka mistä ja sit jumpattiin tunti ja lopuksi isit hiero äitejä. Kivaa! Lantiopohjan lihaksia pitäs kuulemma jumpata... Täytyypä nyt sitten yrittää.

Hyvää viikonloppua, jos ei sitä ennen "kuulla".

Minttu & Pikku-Ihku 15+6
 
Hena ja papunen
JEEEEEEEE!!! *tanssii perjantai tanssin ihan syysmarjan kunniaksi*

Heti oma mielialakin parani kun sai vahvistuksen Syysmarjan odotukselle, siis kyllähän me kaikki tiedettiin että vaavi sielläkin kasvaa, mutta ainahan sitä epäilee..
Eipä sen kummempaa täällä, tuolla maalismammojen ketjussa jo ihmettelin näitä vihlaisuja ja vatsan kipeytymistä päivän mittaan, onneksi löytyi sieltä kohtalotoveri. Eli kaippa tämä normaalia on, vaikka kovin vähätteleviä kommentteja olen saanut.
 
Anna 38+1
Onnea Syysmarja!! Tuo on NIIN ihana tunne saada kuulla, että kaikki on kunnossa!!

Hena: Onko sinulla ollut verenpaineet paljonkin koholla? Epäillänkö raskausmyrkytystä vai mitä on sanottu syyksi? Aika kurja homma ettet saa läkärille aikaa aikaisemmin.. Oli muuten ihan hyvän kokoinen tuo kaverisi vauva, vaikka syntyi kaksi viikkoa enne LA. Kuinkahan painavaksi olisi kasvanut jos olisi mennyt laskettuun aikaan tai yli!

Minulla oli kanssa tosi kovia päänsärkyjä raskauden puolivälin aikoihin.. Sanoivat, että johtuu todennäköisesti hormooneista!

Mulla on ollut kanssa tuollainen tukivyö! Ei siis saman merkkinen, muta kuitenkin. Suosittelen EHDOTTOMASTI!! Mullakin on olut niitä selkävaivoja (on auttanut niihin) ja muutenkin se kannattelee mahaa, ettei se roiku ja pompi!.

Minttu: Kannattaa kyllä seurailla noita supistuksia. Mullakin supisteli fyysisesti raskaan työn vuoksi aika paljon, eikä ne ollut kipeitä. Kohdunduu oli kuitenkin sormelle auki jo rv 28+ jotain ja kävin äitiyspolillakin sen takia. Sairaslomalla olin töistä n.1 kk ennen äitiyslomaa. Jos supistelee paljon, niin kannattaa vaan manita siitä neuvolassa. Jotkut tulehduksetkin saattavat aiheuttaa supisteluja..Kyllä ne syyt pitää tutkia jos supistukset jatkuu! Itse tiedät olosi parahaiten, pidä vaan sitkeästi puolesi!

Äitini oli istumatyössä odottaessaan pikkuveljeäni. Hän joutui jäämään sairaslomalle n. 4 kk ennen laskettua aikaa, kun alkoi aina istuessa supistella kipeästi! Lopulta hän ei pystynyt istumaan enää ollenkaan ja sai supistuksiin piikillä estolääkitystä! Toisille tuo istuminen on pahaksi..

Täällä ollaan edelleen myrkyttyneitä..

Tulin juuri neuvolasta ja nyt oli jo proteiinit plussalla virtsanäytteessä. Taas joudun testailemaan kotona niillä tikuilla. Jos proteiinit nousee tai muuten päänsärky ja näköhäiriöt pahenee, niin viikonlopun aikana Taysiin! Onneksi asutaan muutaman kilometrin päässä taysista, jos siellä joutuu ravaamaan! Toivon kuitenkin, että olo paranee..En todellakaan halua sinne makaamaan...

Paino oli hiukan tippunut..On siis turvotukset jonkun verran helpottaneet..Painoa on tullut nyt yhteensä n.13 kg. Se taitaa olla tällaiselle normaalipainoiselle ihan sopiva nousu. Vielä olisi varmaan varaa noustakin. Ainakaan neuvolassa ei sanottu mitään! Ja tästäkin on osa turvotusta..

Olisin kyllä jo ihan valmis synnyttämään!! Toivotaan, että minun ensimmäinen laskettu aikani pitäisi paikkansa ja saisin nyytin kainaloon jo vaikka tässä viikon sisään!

Tuntuu kyllä niin uskomattomalta, että meillä on kohta vauva. Ei sitä edelleenkään osaa vielä kuvitella. Täytyy vaan toivoa, että kaikki menee hyvin loppuun asti. Kaikkea sitä käy mielessä kun sitä synnytystäkin miettii..

Mutta nyt jotain purtavaa laittamaan!

Anna ja pikkuinen 38+1

 
Hena ja papunen
Anna: Sain tosiaan pari päivää sitten ystävältäni lainaksi kotiin verenpainemittarin ja ihan normaaleita lukemia olen saanut. Taisi siis olla jännitys/stressi verenpainetta neuvolassa. Ne päänsäryt jäi vähän mietityttämään, mutta nyt ei ole toisaalta maanantain jälkeen särkenyt. Eivät epäilleet myrkytystä, koska virtsanäyte ok. Toivottavasti pääset pian synnyttämään, eikä mene paljoa yli lasketusta ajasta. Samoin Auroralle!!
Minullekin tuli Vauva lehti alkuviikosta, tosi kivoja juttuja, etenkin Odottajan sivuilla. Täytyy käydä kurkkaamassa myös lehden nettisivut, siellä pitäisi tilaajan päästä kirjautumaan Odottajien sivuille.. Kenties sieltä löytyy lisää mielenkiintoista luettavaa.
Täällä töissä on jo alettu miettiä minulle sijaista. Tammikuussa kun pitäisi jo olla sijainen jotta ehdin opettaa kaikki työt, on myös varauduttava siihen jos joudun jäämään aikaisemmin sairaslomalle. Ja kun pomo on koko joulukuun matkoilla, niin haku täytyy suorittaa marraskuun aikana. Onneksi täällä suhtaudutaan tosi hienosti koko hommaan. Kun on iso pulju, niin se ei ole kenenkään rahoista pois vaikka joudutaankin sijaisuuksia järjestelemään.
Onneksi on taas viikonloppu edessä, olen aivan poikki! Taitaa mennä nukkuessa koko aika.

No, viikonloppuja vaan kaikille!

Hena ja papunen 16+2
 
Kk
Onnea hirveesti Syysmarjalle! Toivottavasti mielesi keventyi ja pystyt nyt odottamaan edes vähän luottavaisemmin mielin...Enää ei sullakaan ole pitkä aika "turvalliseen" 12 viikon rajapyykkiin :) Ja usko pois vaan, kyllä kaikki sujuu nyt jo hyvin!

Eilen oli ihmeen huonovointinen päivä, vaikka pahaolo oli jo muutamia päiviä poissa. Luulen että itselläkin alkaa tästä se rauhallinen keskiraskaus (siihen asti kun tulee taas uudet raskausvaivat!). Mahan turvotus, joka tuli rv8, on hävinnyt tiehensä, eli normaalinnäköisiä ollaan jälleen. Kaamee väsymys on ainut joka vihjaa raskaudesta :)
Tuntuu kaikenkaikkiaan mukavalta!

Seuraava etappi on rv11+5 lääkärineuvola ja np-ultra. Toivottavasti isikin pääsee mukaan...

terv. Kk 10+1
 

Yhteistyössä