WABabies 1

  • Viestiketjun aloittaja Pikkutiikeri80
  • Ensimmäinen viesti
Pikkutiikeri80
Synnyttäneet:
26.10.06 Anna vm82, ensimmäinen POIKA 26.10 3140g 50cm
27.10.06 Aurora vm80, toinen (tyttö 03/05) POIKA 27.10 3810g 51cm(?)
8.11.06 Mari vm83, ensimmäinen POIKA 3.11. 2890g 49,5cm
10.12.06 Kira vm76, ensimmäinen TYTTÖ 26.12. 3780g 52 cm
1.2.07 Aqua vm76, ensimmäinen POIKA 25.1. 2850g 48cm
2.4.07 Minttu, vm85, ensimmäinen TYTTÖ 3890g 49cm
7.4.07 Hena, vm79, ensimmäinen POIKA 4630g 53cm
13.4.07 Helmiina, vm77, ensimmäinen TYTTÖ 2955g 47 cm
27.4.07 Tyrni1, vm75, ensimmäinen POIKA 3450g 49 cm
15.5.07 Kk, vm84, toinen (poika 09/04) TYTTÖ 3395g 48,5 cm
24.5.07 Pikkutiikeri, ensimmäinen POIKA 3080g 49cm
24.5.07 Peppi, ensimmäinen POIKA 3980g 54cm
4.6.07 Syysmarja, ensimmäinen POIKA 3970g 53 cm
18.7.07 Viivi, vm78, ensimmäinen TYTTÖ 3000g 50cm (La30.7.07)
20.7.07 Limee, ensimmäinen POIKA 3350g 49,5cm
 
Pikkutiikeri80
No niin! Otin nyt oikeudekseni avata tämän vauvanhoito-puolen ketjun kaikille WABilaisille, kun tämä nimi tuntui saavan kovasti kannatusta. Toivottavasti kukaan ei nyt tykkää kyttyrää..? Toivotaan että uudet ja vanhat WABilaiset käyvät silti meitä moikkaamassa haaveilu- ja odotuspuolelta ja lopulta siirtyvät kaikki tänne! Ja tältä puolelta onkin sitten taas loogista siirtyä ehkä jossain kohtaa takaisin haaveilijoihin ja odottajiin, eikös??? Jatkukoon turinat yhtä hyvässä hengessä, toisiamme kannustaen ja kuunnellen, niin kuin tähänkin asti!

Pikkutiikeri ja Pikkumies viikon vajaa 3kk
 
-Viivi-
Pikaisesti piti minunkin tulla heti ilmoittautumaan uuteen ketjuun! Hyvä Pikkutiikeri, kun ryhdyit sanoista tekoihin! :)

Me kotiuduttiin eilen taas mökiltä. Pari yötä oltiin, nyt tuntuu, etten halua vähään aikaan poistua oman sängyn ja kylppärin ym. mukavuuksien läheisyydestä... Jotenkin vaan melkopaljon rankempaa tuo mökkielämä pikkuvauvan kanssa...

Nyt typy vinkuu ruokaa, niin että vaipan vaihtoon! Palataan!

Viivi ja Tyttö 4vkoa ja 2 päivää
(Ristiäist on viikon päästä su, sitten paljastan nimen, ainakin msn:ssä)
 
Hena ja Henri listautuu
Pikaisesti minäkin kirjaan itseni uuden ketjun jäseneksi.

Poika oppii joka päivä jotain uutta, aivan ainutlaatuista saada seurata hänen touhujaan joka päivä. Osaa jo nukahtaa päikkäreille ilman sylissä tuudittelua, riittää kun istuu vieressä sohvalla niin 10-15 min menee kun nukahtaa. Yöunille meno onkin sitten pienoinen taistelu... Yötkin menee jo tosi hyvin. Eilen nukahti klo 20 aikoihin, pyysi tuttia klo 22 aikaan, söi klo 02, taas tutti hukassa klo 4 aikaan ja sitten viideltä minun kainaloon vielä tunniksi nukkumaan. Eli meidän mittapuun mukaan todella onnistunut yö. On alkanut vähitellen siirtymään tuohon yksi kertaa yössä syömiseen. Iltapuuro klo 19 aikaan tekee tehtävänsä!
Vatsalleen kääntyy oikean kyljen kautta jo melkein voisi sanoa rutiinilla. Toista kautta on ongelmia. Istumaankin yrittää itseään sylissä punnertaa, mutta nenälleen kaatuu. Ryömimään lähtöä odotellaan..

Minun suunnalta on nyt hiljaista ainakin seuraavan viikon ajan. Täytyy lähteä järjestelemään ensi viikonlopun hautajaisia.. Palailen sitten kun saan itseni koottua.

 
Anna...
Heippa! Tämä olikin kiva aloitus! Jospa minunkin tulisi kirjoiteltua vähän enemmän.

Meidän poika on siis jo 9,5kk ja kova on meno =) Poika konttaa, kävelee tukea vasten ja seisoo jo ilman tukea joitakin hetkiä, mutta ei vielä ota varsinaisesti askelia ilman tukea. Syömiset ja nukkumiset ovat meillä ongelma ja allergioita selvitellään..

Itse aloitan koulun syyskuussa, joten poika menee hoitoon.. Sain onneksemme kivan hoitotädin ja voin jättää pojan sinne luottavaisin mielin! Toinen lapsi olisi ihanaa saada, mutta tuo koulun aloitus hieman haittaa suunnitelmia =)

T. Anna ja poika kohta 10 kk!!
 
Syysmarja
Tännekin morot!!!

Meillä päivät menee niin nopesti, etten ehdi ollenkaan tänne kirjoittelemaan, mutta yritän edelleen parantaa tapani!!! =)

Ristiäiset oli ja meni, meillä on nyt sitten Eetu!!! Joka on 2,5 kk jo vanha, huh sentään!! Aika menee niin nopeasti!

Normi päivä meillä:
unille illalla klo 21-22
herätys ja syöttö klo 5-7 välillä
herätys kokonaan klo 9-11 välillä syödään taas
pienet nokkaunet klo 12 noin 35 min
syöttö noin klo 14.30
unille noin klo 15-16, yleensä about 2,5 h
jonka jälkeen syöttö noin klo 17.30-18
jonka jälkeen syöttö noin klo 19,30
viimeinen syöttö noin klo 21, jonka jälkeen taas unille =)

eli mukavasti päivä pyörii.
Nyt on mentävä, moro!

Syysmarja ja Eetu 2,5 kk

 
Mari_
pikasesti tänne jotain laitan jotta tulee korkattua tämäkin uusi ketju =)

Ukkeli meni käymään anoppilassa Niclaksen kans, jotta mä saan siivota rauhassa, näin lähes joka viikko, mut ei se haittaa. Toisinaan tauko anopista tekee poikaa ;) Hän kun on sen verta vahva persoona, niinku mäki, niin sukset menee pakostaki aina välillä ristiin =)

Mäki nyt sit kävin eilen työkkärissä, ku eilen oli vimppa mammalomapäivä.. Katotaan nyt jos sieltä jotain ihmeen hienoo paikkaa tarjotaan, kiire ei kyllä oo töihin. VAikka voihan se olla ettei ne otakkaan, ku mehän ollaan suunniteltu sitä toista lasta, tässä ois nyt semmonen 2 viikkoo vielä noita pilsuja mitä napsia, ja toivon mukaan sit aletaan yrittään =) On vaan huvittavaa, ku ei sit oo kyllä harmainta haisuakaan et onko sitä edes raskaana, ku mullahan ei oo (onneks =)) vielä tullu niitä menkkoja, mut kyllähän sen sit huomaa.

Meillä menee päivät samaa rataa, paitti et nyt on unet jääny hiukka vähäisiksi, en tiedä et onko hampaita tulossa ku kuolaaki taas niin kovasti. Nythän meillä on jo 8 hammasta =) KAsvattaa niitä hampaita niin ei jaksa kiinnostua mistään muustakaan, eli meillähän ei vielä kontata, heijaa aina välillä siinä konttausasennossa. Noh, fysioterapiaan on sit vielä yks käynti 11 kuukauden iässä, jos ei sit vielä konttaa niin sit aiko fysioterapeutti pikkasen auttaa =)

Pottailu sujuu myöski hyvin =)
 
Pikkutiikeri80
Iltaa ketjuun!

Mukavasti on ihmiset alkaneet kirjoitella uuteen ketjuun, loistavaa!

Meillä vietetty erittäin leppoisaa viikonloppua, pikaisesti käytiin kaupungilla kääntymässä kun vietiin kasteilmoitus paikallisen sanomalehden asiakaspalvelupisteeseen. Syysmarjalle ehkä tuleekin kyseinen lehti, joten voit sitten kurkkia huomenna ilmoituksia ja arvailla mikä on meidän...

Meillä ei vieläkään ole kovin selkeää päivärytmiä, paitsi herääminen ja nukkumaanmeno tapahtuu yleensä samoihin aikoihin. Tässä nyt kuitenkin pääpiirteittäin meidän "normaali" päivä:

-herääminen yöunilta klo 6
-aamumaito/velli klo 6-7
-ekat tirsat n. tunti heräämisestä (pituus 30 min.-1h)
--> tämän jälkeen päivä sujuu syöden n. kahden tunnin välein ja nukkuen aina välillä 30 min.-2h. Pidemmät tirsat yleensä klo 12-14, mutta niitä ei kylläkään oteta läheskään joka päivä...
-iltapesu/-kylpy, yökkärin päällelaitto klo 19-20
-iltamaito/velli klo 20-21
-yöunille meno klo 20-22, nykyään jo lähempänä klo 20
-1.herätys ja syöttö klo 01.30-03.30
-2.herätys ja syöttö klo 4-5 (toisinaan selvitään vain yhdellä syötöllä joka tapahtuu n. klo 03.30-04.30)
-herätys klo 6

Kiva saada pian tietää Viivin tytön nimi! Ja rennosti sitten niiden ristiäsvalmisteluiden kanssa, jookos? Meillä onneks oli varsinkin anoppi ja miehen kummitäti auttamassa, niin ei kasaantunut meille liikaa hommia juhlien järjestämisessä.

Annalle tsemppiä "koulutielle"! Itsekin haaveilen palaavani koulun penkille ensi vuoden syksynä. Toivottavasti vaan pääsen opiskelemaan sitä alaa joka kiinnostais... Ja kiva kun ootte löytäneet mukavan hoitotädin, lapsen hoitoon vieminen on jo varmasti muutenkin niin jännittävää että lievittää taatusti kaikkia kauhuskenaarioita kun on ihminen jonka käsiin uskaltaa lapsensa antaa hyvin mielin.

Kiva nimi tuli teidän poitsulle Syysmarja! Sama alkukirjain kuin meidän ukkelin etunimessä...

Marin anoppi kuulostaa kovin samanlaiselta kuin omani... Ja mielellään mäkin lähetän miehen ja poitsun sinne kyläilemään ja jään itse kotiin siivoilemaan. Kyseistä ihmistä en vaan kertakaikkiaan jaksa kuin pienen pienissä paloissa ja vain silloin tällöin. Valitettavaa mutta totta! Mut minkäs teet...

Me koitettiin tänään maistella parin lusikallisen verran löysää riisipuuroa (sellaista jauheesta tehtyä), mutta eipä siitä meinannut mitään tulla kun ukkeli työnsi kaiken tavaran vaan kielellään ulos. ;) Te joilla jo sen ikäisiä lapsia, että kokemusta löytyy kiinteiden maistelusta, niin minkäikäisinä teidän vauvat/lapset on alkaneet hiffaamaan lusikasta syöntiä ja varsinkin sitä että ruoka pitäis nielaista, EI työntää ulos suusta?! Meillä poitsu ei siis selkeästikään ole "kypsä" kiinteiden aloitukseen, mutta olis kiva tietää, että kokeillaanko nyt viikoittain vai kuinka usein, milloin homma vois alkaa luistamaan?

Täälläkään päässä ei ole vielä tätiä näkynyt, vaikka imetyksen lopettamisestakin on jo joku 6 viikkoa... Raskaana en ole, sen verran hiljaista on makkarin puolella ollut, mutta ihmetyttää kyllä missä se leidi punaisella ferrarillaan viipyilee?
 
MAri_
Äkkiä vastailen Pikkutiikerin kysymykseen lusikan hiffaamisesta. Meillä ukkeli hoksas ton nielemishomman heti ku soseet/kiinteet alotettiin, eli siinä 4,5kk:n iässä. Meillä ku oli heti alussa lusikka käytössä ku annoin ne d-vitamiinitipat sillä, vaikka moni on varmaan myöski niin tehny. Saattaa toki olla et puuro ei teidän vaaville maistu, ja siks työntää sitä ulos. Meillä ku on toi ukkeli niin kaikki ruokanen, niin hää on kiltisti kaiken nielly mitä on tarjottu. Kannattaa vaan sitkeesti jatkaa, kyl se siitä ajallaan sit alkaa sujumaan =)
 
Pikkutiikeri80
Kiitos Mari tsemppauksesta. :) Meilläkin annettu viikon ikäisestä asti ensin disflatylit lusikalla ja nykyään myös d-vitamiinitipat, mutta reaktio niiden kanssa on usein sama. Ei välttämättä työnnä disflatylejä/vitamiinitippoja ulos suustaan, mutta irvistelee kuin ne olis maailman pahimman makuista myrkkyä... X) Maissivelliä yritin maistattaa myös yksi päivä lusikalla mutta ei niin ei... *herkkyyskautta odotellessa*
 
Viivi..
Pikaisesti täällä taas, kohta pitää ehkä syöttää pirpana vielä kerran ennen päiväunia! :) Rytmi on siis edelleen aikalailla arvailujen varassa, mutta mitäpä tuosta. :)

Mulle oli uusi juttu tuo, että vitskut annetaan lusikalla! :O
Mä olen tiputellut ne suoraan vauvan suuhun ennen imetystä. Täytyykin alkaa kokeilemaan tuota lusikkaa, josko sitten myöhemmin sopeutuisi siihen nopeammin...

Pikkutiikeri kehotteli ottamaan rennosti ristiäisvalmistelujen kanssa. Mulla on kyllä homma siinä mielessä hyvin hanskassa. Mitään en joudu itse leipomaan, kun sukujen naiset ovat tosi innokkaina tarjoutuneet tekemään kuka mitäkin. :) Ja kun juhla pidetään srk-talossa, niin kotona ei tarvitse puunata!

Kysymys liittyen ristiäisiin: Onko teillä ollut vauvalle jotkut erilliset juhlavaatteet, jotka olette vaihtaneet päälle virallisen osuuden jälkeen? Meillä on kyllä kastemekko, mutta en ole löytänyt mistään vielä kaunista juhlamekkoa.

Muistankohan oikein, että Helmiinalla nukutaan perhepedissä? Mua kiinnostaisi, että missä kohtaa sänkyä Nelli nukkuu? Tai siis että nukkuuko keskellä vai reunassa? Saatteko itse hyvin nukuttua, ettei pelota että kierähtää pikkuisen päälle? Meillä tyttö nukkuu pääasiassa omassa sängyssä, joka on meidän sängyn vieressä, mutta välillä nukahdetaan kumpikin yösyötön jälkeen vierekkäin isoon sänkyyn. Viimeyönäkin nukuttiin kaikki yhdessä n. 1.30-6.

Me ollaan tytön kanssa kahdestaan ensiyö, ensimmäistä kertaa. Mies lähti mökille pykäämään aittaa valmiiksi (jonka takia me ollaan siellä viime viikollakin oltu ahkerasti) kaverin kanssa. Mä kieltäydyin nyt lähtemästä, välillä pitää olla rauhassa kotonakin. Ja huomenna on neuvolakin. Toivottavasti yö menee edes kohtuuhyvin, että jaksan huomisen päivän kunnialla yksin neidin kanssa!

Jaahas, uni näyttää saaneen pirpanasta voiton jo nyt, taidanpa siirtyä sohvalle nauttimaan hetken hiljaisuudesta ja rauhasta! =)

Viivi ja Tyttö
 
Mari_
Viivi, meillä oli kastepuvun alla semmonen velour haalari, jonka ukkeli sai mun vanhemmilta syntyessään lahjks, se oli sellanen hieman hienompi ja se oli sit pojulla päällä ku kastemekko otettiin pois. Ukkeli meni kyllä melkeen heti sen jälkeen ulos päikille, niin eipä sitä paljon näkyny koko pukua =)
 
Mari_
Niin niistä d-vitamiinien antamisesta lusikalla.. Mä annoin ne sen takia lusikalla alussa, et sain annettua hiukka maitoa niiden kans, ku nehän ei tunnetusti maistu kauheen hyvälä(itse joutunu joskus pakosta maistamaan jos on makua takertunu leivän pohjaan ku on tehny leivänn samassa paikassa missä vitamiinit on annettu =)). Eli puristin siis maitoa rinnasta ja siihen sit tipat tiputettiin, meni ihan ok alas =)
 
Syysmarja
Moikkelis koikkelis!

Meilläkin annettiin ekaksi nuo d-tipat lusikalla, mutta nykyään tipautan tipat maitoon sekaan, itse en kyllä ole tuota maistanut, mutta olen samoin kuullut, että pahalta maistuu :/

Ei meilläkään aina -joka päivä!! -tuo rytmi ihan tuollainen ole, nytkin on ollut melkein viikko niin, ettei olla nukuttu kertaakaan pitkiä päikkyjä -siis mitään yli tunnin mittaisia -vaan vedetään 3-4 kertaa päivässä sellaiset 30-45 minuuttiset päikyt.. ja sitten ollaan vähän koko ajan kiukkuisia, kun ei nukuta hyvin. Onneksi yöt menee tosi hyvin, viime yönäkin minimies nukahti klo 21 paikkeilla, tutin laitoin suukkoon klo 1.55 ja herättiin siinä 5.30, joskin nostin pojan pinniksestä siinä klo 6, kun viihtyi niin hyvin yksikseen nyrkkiä syöden =) ja sitten nukahdettiin klo 6.30 ja nukuttiin tuonne 9.30 asti...josta asti ollaan yhtä 10 min nukahdusta lukuun ottamatta oltu koko ajan hereillä...nyt sitten ollaan vähän kärttyjä.
Kohta on pakko antaa pulloa taasen, josko sen jälkeen poika nukahtaisi, huoh!

Meillä olis ollut kastepuvun alle sellainen kiva sortsipuku, mutta oli niin kuuma, niin poika oli pelkällä bodylla! Eikä edes pistetty sitä päälle, jotta olis siitä saatu kuvia. MIstä tulikin mieleeni, tarvis nuo kuvat tilata, mutta kun mies on niin saamaton ja mä en päivisin kauaa ehdi koneella olla, joten siksi miehen pitäisi se hoitaa...mutta sekin on tosi pitkiä päiviä tällä hetkellä töissä, viime viikkokin meni niin, että tuli joka ilta (!!!) klo 19.30 paikkeilla vasta kotiin...ja sitten viikonlopun olikin kipeänä.

Pikkutiikeri ei ilmeisesti aio paljastaa prinssin nimeä?!?!?!

No joo, mutta nyt on tosiaan pakko mennä, Eetu huutelee sitterissään jo siihen malliin, ettei kohta mikään auta ;)

Syysmarja ja Eetu vähän yli 2,5 kk =)
- tosi nopeasti menee muuten aika!!!!
 
Pikkutiikeri80
Iltaa!

Meillä oli kastetoimituksen ajan kastemekon alla vain hihaton body, kun oli jotenkin niin hiostava keli. Virallisen osuuden jälkeen vaihdettiin päälle lyhythihainen "juhlavampi" body ja herran ensimmäiset omat farkut... Mut ei siis ollut mitään ihan ihmeellistä päällä hänellä, koska en iljennyt pukea niin pienelle mitään kauluspaitaa tai muuta tosi epämukavaa vaatetta.

Me oltiin tänään ekaa kertaa vauvamuskarissa :) Oli ihan mukavaa, paitsi että kun pikkumies on alkanut (jo nyt!) vierastamaan -uskokaa tai älkää- niin yli puolet muskarista meni itkiessä jännityksestä... Itse yritin pysyä rauhallisena, mutta jos käänsin ukkelia hiukankin niin päin että hän näki muut vauvat ja äidit niin huuto alkoi samantien. Tiedätte varmaan sen sellaisen "säikähdys"-ilmeen joka edeltää tontyyppistä itkua; huuli menee mutrulle ja koko naama on ihan murheesta surkeana. Niin pelottavaa pikkumiehestä tuo muskari oli, että kyyneleitä vuodatettiin urakalla. Loppua kohden kyllä helpotti niin, että uskalsin laskea herran lattialle peiton päälle eikä itkua enää tullut, ja pari hymyäkin väläyteltiin. =) Äidillä oli kyllä kivaa kun sai rallatella kaiken maailman lastenlauluja. Toivottavasti ensi kerta menee paremmin.

Ekan hampaan puhkeamista täällä kovasti odotellaan, kun sen kulma kuultaa jo ikenen läpi. Saa nähdä koska meinaa oikeasti puhjeta..? Kärttyinen meidän pikkumies on välillä ollutkin ilman näkyvää syytä, ja neuvolantädiltä oon saanut luvan antaa panadolia jos ukkeli tuntuu kovin kiukkuiselta/levottomalta.

Jahas, kello näyttää lähentelevän meikäläisen nykyistä nukkumaanmenoaikaa... Ei kun hammas- ja kasvopesulle ja sit yöpuulle. Illan "piristeeksi" laitan vielä kuvan meidän pikkumiehestä, odotuspuolelle laitoinkin jo saman kuvan. Kuvassa herralla ikää 2kk.


Pikkutiikeri ja Pikkumies hiukan vajaa 3kk
 
sappertuun@
Hei kaikki!!!

Tiesittekö että Wish a Baby-ketjun nimen keksin minä aikoinani? =)

Eipä sillä mitään väliä, mutta alkoi tula ne ajat mieleen kun näin ketjunne. Raskuduin silloin toisesta kierrosta ja jossain vaiheessa siirryin toiseen foorumiin kirjoittelemaan. Vauvamme on poika ja täyttää huomenna 9kk.

Kirjoittelin muinoin nimimerkillä Tuutikki, jos oikein muistan=)

Voikaa hyvin ja kaikkea parasta kaikille!! Kiva että ketju voi hyvin ja elää vahvasti.

Sapertuun@ rv 20+1(taas)
 
Aurora Vee
Heippa Tuutikki/Sappertuuna!
Muistan kyllä nimimerkkisi hämärästi! Onneksi olkoon uudesta raskaudesta! Oletkin ryhtynyt nopeasti seuraavalle kierrokselle, huh! =D En muista enää onko tämä WAB-poika esikoisesi? Paljonko lapsillenne tulee ikäeroa (surkea matikkapää täällä)?

eloterveisin Aurora Vee ja wab-poika Viktor pian 10 kk

PS. Täällä vauvakuume nostaa välillä päätään, mutta yleensä vain kun olen omista lapsista (sisko 2v 5kk sekä siis veli 10kk) erossa. Tarvitsee vain avata kotiovi ja astua kaaoksen keskelle niin paranen siitäkin taudista! ;)
 
Viivi...
Nostetaanpa meitä vähän ylemmäs, niin joku jolla on aikaa ja energiaa, löytää ketjun helpommin ja voi kirjoitella! ;) (Mulla siis ei tällä hetkellä riitä kumpaakaan :) )

Iltasyötöt kutsuvat!
 
tuutikki 2
Moi!

Ajettelin kirjoitella vanhalla nikilläni tähän, vaikka se onkin jo varastettu ja joku on sen rekisteröinyt, mut lisäsin kakkosen perään=)

Mulla on nyt tulossa jo neljäs eli kuopus oli kolmas. Ikäeroa tulee pikkuisille n,1v1kk.Edelliset lapset on 10v ja 8v ja heistä onkin rutkasti hoitoapua. Tänäänkin kun olin hammaslääkärissä, tyttö tuli ukaan, siis tää 8v, kun pääsi aikaisin koulusta ja kaitsi vauvaa sillä aikaa kun mua porattiin. Henkilökunta ihmetteli kuinka tomera isosisko oli!

Meillä ei tätä viimeistä villahousua suunniteltu, vaan käytin ehkäisyrengasta, joka petti. Ehkäisyteho siinä on samaa luokkaa akuin pillereissä, että melkoista tuuria! Mutta alkujärkytyksen jälkeen ajatus on tuntunut aika kivalta. Tietysti pieni ikäero hirvittää, mutta kaikesta selviää kyllä.

Tämmöstänsä...

Muistan muuten joitakin nimimerkkejä minäkin nuilta ammoisilta ajoilta, mm. Auroran ja Syysmarjan.
 
**Minttu
Miten Pikkutiikeri sait kuvan liitettyä tekstiin?

Moi Tuutikki! Kiva kun tulit moikkaamaan. Kyllä täällä sut muistetaan. Onnea uudesta raskaudesta!

Vitamiinitipoista, minä annen ne suoraan tuttiin tai rintakumille ennen imetystä. Tosi kätevää!

Nopeesti vaan sen verran että me saatiin nyt talo myytyä ja unelmatalo odottaa meitä toisella paikkakunnalla, kuitenkin tällä Pirkanmaalla. UUdesta talosta ei oo vielä kauppoja tehty, mutta se on meille varattu..

Oon teille kaikille kateellinen! Teillä pikkuiset nukkuu päiväunia, meillä ei. Jos nukkuu niin maksimissaan 30 minuuttia. Välillä kyllä kaipaisin päivisinkin lepoa, mutta minkäs teet...? Alkaakohan Milana vanhempana nukkua päikkäreitä? Kertokaa kokeneemmat!

Minttu ja Milana 4,5kk
 
Pikkutiikeri80
Minttu, ensin menet aijaa.comiin ja lataat sinne omalta koneeltasi valitsemasi kuvan (samoin kuin esim. sähköpostin liitetiedostoon), kun lataus on valmis tulee esille sivu jossa monenlaisia "koodeja"/osoitteita (tai jotain...), kopioit siitä sen ekan, BBCODE1:n kokonaisuudessaan ja liitat tänne sun tekstin jatkoksi/joukkoon. Tosi helppoa kun osaa vaan ottaa oikean tekstin sieltä mukaan! Kysy ihmeessä lisää neuvoja jos jäi epäselväksi. :)

Ja ei meilläkään tosiaan toisina päivinä (kuten eilen ja edellispäivänä) nukuta kuin just niitä 20-30 minuutin päikkyjä. Todella raskasta välillä... Onneksi yöt menee sentään aika hyvin nykyään, vaikka tikkana pompataankin ylös JOKA AAMU klo 6.00. Miten toi poitsu osaakin olla niin täsmällinen??? Äitiinsä vissiin tullut... Pari vikaa päivää herra on ollut extra-kärttyinen (ja siksi myös vähäuninen), johtunee ehkä alaikenen läpi kuultavasta ensimmäisestä hampaasta, joka ei kuitenkaan näytä tulevan läpi sitten millään. No, toivotaan että pian meillä on sitten jo eka hammas suussa... ;)

Pikkutiikeri ja Pikkumies ihan just 3kk
 
Aurora Vee
Hei taas Tuutikki!
Aikamoinen yllätysvauva siis teille tulossa! Onneksi kyseessä on sentään jo neljäs, niin vauvoista on jo vankka kokemus. Tuntuu varmaan siltä kuin olisi pari vuotta raskaana putkeen! Minullekin tuli välillä tunne että "taasko olen raskaana?!" ja lapsilla on sentään ikäeroa yli 1½ vuotta eli esikoinen oli juuri Viktorin ikäinen kun aloin odottamaan toista.

Ja onpa teillä hyvin kasvatetut vanhemmat lapset! Meidän esikoinen (se 2½-vuotias) on kyllä jo ihan hyvä "veljensä vartija", eli tulee heti juoruamaan jos pikkuveli tekee jotain kiellettyä. Hyödyllinen taito, heh! Joskus ne uskaltaa jättää pariksi minuuksi kahdestaan ja mennä vessaan (tietty korvat höröllä koko ajan) ja ne jopa leikkivät kiltisti yhdessä! :-O

Voi hyvin ja koeta jaksaa kasvavan vatsan kanssa!
 
Syysmarja
Heipodei!

Ja kyllä minäkin Tuutikin muistan =) vai että raskaana ollaan taasen ;-) no, kyllähän tähän maailmaan noita lapsia mahtuu, eikös juu? Ja kivahan se on, että meidän WAB-seura kasvaa ja kukoistaa, heh! =)

Minttu: ei meilläkään tosiaan ihan joka päivä vedetä mitään 2-3 h päikkyjä, usein mennään kuitenkin niillä, mutta esim eilen nukuttiin kahdet tunnin unet -ja autossa myös, kun vähän reissattiin - joten älä siellä unelmoi!! =) Samassa veneessä tässä ollan, ihan jokainen ;-) vaikka kyllä mä ainakin kiitän joka päivä tuosta ihanasta lapsosesta, nukkui se sitten 30 min tai 3 h....vaikka mukavaahan se on, välillä saada omaakin rauhaa muutaman tunnin. Nytkin poika on unilla, meni puoli 3 maissa :) nukahti raukka äidin syliin leikkien päätteeksi.

Pikkutiikerille kiitokset ihanasta pojan kuvasta!! Potra poika siellä teilläkin näyttää olevan.
Hei, mitkäs oli teidän lapsosten mitat 2 kk neuvolassa?!?!
Meillä 59 cm ja 5020g
eli 3 kk neuvola on parin viikon päästä, saas nähdä kuinka paljon on poika kasvanut?!?!

Pitää mennä syömään vielä kun saa rauhassa sen tehdä =)

Syysmarja ja Eetu pari viikkoa vajaa 3 kk =)
 
tuutikki2
Molskista!!!

Minttu, meidän poitsu oli ihan samanlainen tirsojen ottaja tuon ikäisenä, mutta nyt 9kk nukkuu ihan ku muutkin vauvat usein=) Aamulla vetäisi 2,5h unet ja nyt iltapäivällä toiset pari tuntia. Toki menee päiviä, että nukkuu vähemmänkin. Alkaa varmaan tossa 8kk iässä viimeistään nukkumaan paremmin, että kärsivällisyyttä=)

Luntaan neuvolakortista pojan 2kk.mitat:5790g ja 58,5cm. Hän olikin 2500g kun laitokselta päästiin, sillä jotui vatsan alueen leikkaukseen 3vrk vanhana. Pojalla oli vielä nenä-mahaletku, kun tulttiin kotiin, mutta viikossa hän alkoi itse syömään niin hyvin että saatiin letku pois.Sikäli hän oli kasvanut tosi hienosti pari kuiseksi!!!! Nyt painaa pian 10kg=) On mahti-reidet ukolla, oikein taikinat (äidin poika, heh;))

Moikka!!
 

Yhteistyössä