WABabies 1

  • Viestiketjun aloittaja Pikkutiikeri80
  • Ensimmäinen viesti
Anna.
Galluppiin: Valkoinen väri on minunkin mielestä tosi nätti väri vauvojen vaatteissa, mutta äärettömän epäkäytännöllinen. Tuollainen vipeltäjä menee joka paikkaan ja konttailee vielä enimmäkseen, joten housut on sitten sen näköiset. Padoissa valkoinen menee paremmin. Tummanruskeaa ja vihreää on meilläkin suosittu sen ainaisen sinisen sijaan. Mutta myös käytettyjen vaatteiden ystävänä meillä on suurin osa niitä sinisiä..

Aurora: Paljonkos meidän pojilla olikaan ikäeroa? Muistan, kun "kilpailtiin", että kumpi lähtee ennemmin synnyttämään =) Meillä juhlitaan 26.10.

Marille onnea uuteen yritykseen!!

Minäkin haluaisin lapset pienellä, alle 3v. ikäerolla, mutta katsotaan nyt miten onnistuu, sillä aloitan opinnot ammattikorkeassa syyskuussa. Toisen vauvan tekeminen pitäisi ajoittaa varmaankin siten, että opinnot olisivat aikalailla loppusuoralla. Sitten ei joutuisi niin kovin pitkää aikaa kituuttelemaan vähällä rahalla ja onhan se rankkaakin. Kaiken lisäksi tämä lapsi on ollut aikas vaativa, joten en välttämättä uskalla ottaa sitä riskiä, että seuraava olisi samanlainen (allergia/astma/refluksi epäilyt) Meillä herätään edelleen 6-20 kertaa JOKA yö. Olen kyllä tosi väsynyt.

Taidan mennä kotihommiin, poika nukkuu vihdoinkin!

Anna ja poika 10kk 2pv

 
**Minttu
Värigallupista sen verran että meillä on aika lailla kaiken värisiä vaatteita. Toki on kertynyt paljon vaaleanpunaista, mutta sinistä, rusketa, valkoista ja vihreetäkin kaapista löytyy. Oon saanu kaverilta vanhoja vaatteita ja niissä on tosi paljon eri värejä..

Nyt meen syöttää tytön kun huutoalkaa olla jo kovaa..

Minttu
 
Helmiina
Onnittelut Meirami ja tervetuloa tänne puolelle!! :)

G: Minä myös tykkään ruskeasta. Tytöillä vaaleanpunaiseen yhdistettynä se on oikein kaunis. Oranssi on myös kiva! Me hukutaan muiden vanhoihin vaatteisiin. Nyt päätin jo alkaa olla nirso, kun taas saatiin iso kassillinen vanhaa vaatetta! Kaikki, joita luulen, ettei pidetä tai ovat jo huonokuntoisia, lähtee kierrätykseen. Itse en ole kovin montaa vaatetta Nellille ostanut. Viime viikolla piti käydä ostamassa muutama aivan UUSI vaatekappale. Ja varmaan talveksi joutuu ostamaan lämmintä vaatetta. Ainakin nuo Ruskovillan vaatteet kiinnostaa... Huutiksessa pitää käydä kyttäämässä. :) Kotona meillä onkin ollut nyt viileämmällä pitkät villikset päällä. Erittäin käytännöllistä! Juuri tilasin lisää lankoja... Itse en osaa neuloa, mutta mun äiti rakastaa sitä! :) Miten muuten, oletteko hankkineet tai aiotteko hankkia toisen toppa-asun äitiyspakkauksen lisäksi? Mua hiukan kiinnostaisi ostaa joku vähän nätimpi...

Helmiina ja Nelli n. 4,5 kk
 
tuutikki2
Minäkin menin ja sijoitin Ruskovillaan tuossa kesähelteillä.Ostin tulevalle vauvalle silkkimyssyn ja pitkähihaisen bodyn sekä villapuvun ja kuopukselle villaisen kypärämyssyn ,bodyn ja villapuvun.Sinne hujahti pari sataa, mutta tumsin että vois ne rahat huonomminkin käyttää=) Lisäksi niistä saa sitten jotain pois, kun myy eteenpäin. Ja jäähän noi isommat vaatekappaleet vielä pienemmällekin käyttöön.

Meille ultraaja povas tyttöä tammikuulle ja kyllä siinä liikutuksen kyynel tuli, koska ennestään on 2 poikaa ja vain 1 tyttö... Se olikin hassu tilanne, kun aluksi en ajatellut kysyä mitään-en ole ennekään kysynyt sukupuolta, mutta yhtäkkiä kuulin vain huuliltani tulevan sen tärkeän kysymyksen!!!!

Nyt olenkin sitten rohkeasti ostellut muutamia ihan selkeesti tyttövaatteita innoissani.Jos tuleekin poika sitten, niin saahan ne myytyä tai lahjoitettua.Mutta mulla on varma tunne tytöstä ja olenhan nähnyt sen kuuluisan ennenunenikin, jonka kaikista lapsistani olen nähnyt eikä ole kertaakaan erehtynyt!!!

Hampaitten harjaamisesta sen verran että ei tahdo ukko antaa kans ylhäältä pestä, kun siellä on juuri puhjennutta kalustoa. Iskä ei meinaa muutenkaan niitä muistaa pestä jos on vauvan kans kaksin illalla kotona.

Olikos täällä nyt monia jotka on jättäny ehkäisyn "sillä silmällä" pois???

Ja suokaa rakkaat kanssasisret anteeksi kun mulla on hirveä raskausdementia enkä muista kommentoida kaikkea!!!!

Tänään oli muuten tiukka paikka kun nukahdin sohvalle samaan aikaan kun ukkeli otti aamutorkut...Sitten kun heräsin,oli verenpaineet taas niin alhaalla että taju meinas oikeesti lähteä!! Ukko heräs ja huuteli sängyssä.En voinu hakea häntä ennen kuin olin istunut ja syönyt pari voileipää.Teki tiukkaa edes saada ne leivät laitettua.

Varmasti on hyviä ja huonoja puolia pienessä ikäerossa, mutta nyt kun on tilanne itsellä tämä, ajettelen mieluummin hyviä=)

tuutikki rv21+2
 
Masi*
Synnyttäneet:
26.10.06 Anna vm82, ensimmäinen POIKA 26.10 3140g 50cm
27.10.06 Aurora vm80, toinen (tyttö 03/05) POIKA 27.10 3810g 51cm(?)
8.11.06 Mari vm83, ensimmäinen POIKA 3.11. 2890g 49,5cm
10.12.06 Kira vm76, ensimmäinen TYTTÖ 26.12. 3780g 52 cm
1.2.07 Aqua vm76, ensimmäinen POIKA 25.1. 2850g 48cm
15.1.07 Masi vm84, ensimmäinen POIKA 3340g 51.5cm
2.4.07 Minttu, vm85, ensimmäinen TYTTÖ 3890g 49cm
7.4.07 Hena, vm79, ensimmäinen POIKA 4630g 53cm
13.4.07 Helmiina, vm77, ensimmäinen TYTTÖ 2955g 47 cm
27.4.07 Tyrni1, vm75, ensimmäinen POIKA 3450g 49 cm
15.5.07 Kk, vm84, toinen (poika 09/04) TYTTÖ 3395g 48,5 cm
24.5.07 Pikkutiikeri, ensimmäinen POIKA 3080g 49cm
24.5.07 Peppi, ensimmäinen POIKA 3980g 54cm
4.6.07 Syysmarja, ensimmäinen POIKA 3970g 53 cm
18.7.07 Viivi, vm78, ensimmäinen TYTTÖ 3000g 50cm (La30.7.07)
20.7.07 Limee, ensimmäinen POIKA 3350g 49,5cm
15.8.07 Meirami, ensimmäinen TYTTÖ 3700g 50cm
 
Viivi--
Uppista! Nostetaanpa ketjua pinnalle, niin löytyy helpommin! =)

Ollaanko me saatu uusi jäsen porukkaan? Masi?

Tänään oltiin ekaa kertaa vauvajumpassa ja mukavaa oli. Vähän teki tiukkaa ehtiä aamulla, kun jumppa alkaa jo kympiltä...mut ei oltu ainoat mattimyöhäiset! :) Senni tykkäsi musiikista ja liikkumisesta, vaikka vähän liian pieni vielä onkin. (Kaikkia liikkeitä ei voida tehdä ihan ohjeen mukaan, kun toinen ei vielä osaa täysin päätään kannatella.) Taisi urheilu viedä tytöstä mehut, kun nyt on kuorsannut jo yli 2 tuntia yhteen menoon! Sain itsekin otettua päikkärit ja ehdin taas tännekin höpisemään.

Muutamia kauniita hymyjä on saatu nähdä viime päivinä! :) Miten ihanaa!!! On niiiin hienoa seurata kun pikkuinen kasvaa ja oppii uutta joka päivä.

Hena, älä turhaan pysy taustalla, laita ihmeessä kuulumisia ja tunnelmia tänne, sitä vartenhan täällä ollaan että tuetaan siskoja tilanteessa kuin tilanteessa! *halii*

Nyt pitää rientää!
V.
 
masi*
Juu,piti jo aamulla kirjoitella,mutta jäi kesken.
Meidän vanha ketju kuoli,jotenka aattelin ilmottautua tänne :)

Meillä siis pikku poju Alex reilu 7kk.Tän hetkiset mitat (6½kk) oli 9050g ja 74.5cm
Iso poika jo ;) Menee vähän liian äkkiä aika!Toista jo haaveilin,mutta miehen kanssa päätettiin odottaa vielä ainakin vuosi.

Hampaita on tullut jo 6,ja lisää taitaa pukkaa,kiukutellaan..Kontata ei vielä,ryömiminenkin vähän hankalaa,pyörii ja peruuttelee jo kyllä siihen malliin,että johtoihin ainakin pääsee käsiksi.Pakko kai lähteä ostelemaan noita turva-juttuja.
Päivärytmeissä ei kummallisenpaa,2-3 päikkärit,illalla nukkumaan puoli 8lta,herää kerran yöllä syömään ja noustaan 7-8 välillä.Ihan kivasti!

Joku kyseli 2kk mittoja,meillä oli 5850g ja 60.5cm.
Ja taisi olla lempiväreistäkin.Ollaan pintytty aika hyvin beige/ruskee,vihree ja musta linjalle.Taitaa äitillä olla vaikutteita ja pahasti ;D

Ei,nyt täytyy lähteä tv:n ääreen!
 
Syysmarja
Moikkelis koikkelis!

Pikkumies vetää vielä aamu-uniaan, joten mamalla vähän aikaa jutskata teidänkin kanssa =)
Väreistä: musta kaikki värit on ihania!! Varsinkin ruskeaan olen nyt ihastunut, tiedä sitten miksi?!?!?! Samoin vaaleansininen -vaikka onkin niiiiiin kliseinen väri poikavauvalle !- on ihana, samoin beige ja vihreä...eli mulle kelpaa kaikki =) Punaista hänellä ei ole, mutta se suotakoon, kun on kuitenkin poikavauvasta kyse :)

Kukas tämä Masi on?!?!?!

Meiramille onnittelut uudesta tulokkaasta!!!

Ja kävinhän minäkin kurkkaamassa Viivin nimen, kiva oli =)

Nyt pitää mennä, makkarista alkaa kuulua kitinää...

Syysmarja ja Eetu vajaa 3 kk =)
 
Aurora Vee
Tervetuloa Masi ja Alex!

Kyllä tänne mukaan mahtuu, vaikka meistä osa on kirjoitellut jo haave- ja odotusaikana samassa porukassa. Wab-väelläkin on niin eri-ikäisiä vauvoja että olemme olleet eri palstoilla vähän väliä. "Vanhimmilla" vauvat lähestyvät jo ensimmäistä syntymäpäiväänsä, lisää porukkaa tippuu pikkuhiljaa tänne tuolta Odotus-puolelta.

Teilläkin on tuollainen "mutanttivauva" (vitsivitsi), meidän Viktor oli puolivuotiaana 10kg/74cm ja kasvutahti on pysynyt lähes samana. Samalla vanhempien "haba" on kasvanut ja selkä kipeytynyt. Minkäkokoinen Alex oli syntyessään?

Meillä flunssa vaan jatkuu, Viktor on valvottanut jo kolme yötä. Tai noh, se simahti JO klo 01 viime yönä ja saimme nukkua 5h putkeen, mikä oli tarpeen sen kiljuntakonsertin jälkeen. Itsellänikin on kunnon räkätauti, olo on onneksi pirteämpi. Esikoinen taisi onneksi päästä helpoimmalla. Saatan kiikuttaa pojan lääkäriin vielä huomenna jos ensi yö on samanlainen.

Jännitys kohoaa, esikoisella on huomenna viimeinen tarhapäivä, miehellä viimeinen työpäivä, ja minulla alkaa maanantaina uusi työ! (kiva flunssaisena ja väsyneenä...)

Kirjoitellaan!
AV
 
Aurora Vee
Ai niin Anna, kyselit meidän poikien ikäerosta. Sitä taitaa olla alle vuorokausi! Meillähän oli sama l.a. 26.10 (eli olen soheltajana korjannut sen väärin tuohon listaan), jolloin mun synnytys käynnistettiin, mutta poika saatiin maailmaan vasta 27.10 klo 7.34. =)
 
Pikkutiikeri80
Iltaa ketjuun!

Ekaksi lämpöiset onnittelut Meiramille upouudesta maustevauvasta!

Ja tervetuloa myös minunkin puolestani Masi!

En oo saanut aikaiseksi kirjoitella muutamaan päivään, johtuu varmasti osaksi siitä että mies on ollut lomalla tän viikon ja ollaan huideltu paikasta toiseen... Tiistaina oltiin 3kk-neuvolassa jossa saatiin myös sitten se rokote. Ei ollut "traumatisoiva" kokemus, ukkeli huusi hetken pää punaisena mutta rauhoittui heti kun pääsi hetkeksi äipän olkapäälle. Mittoja neuvolasta:

paino 6060g (3080g)
pituus 62,4cm (49cm)
pipo 40,8cm (33,5cm)

Väreistä olitte jutelleet... Huh, voikohan lapsella olla liikaa vaatteita? Jos voi, niin meidän pojulla todennäköisesti on. Meillä paljon ruskeita vaatteita, jonkun verran turkoosin sinistä (ei lainkaan vaaleansinisiä vaatteita!!!), PALJON vihreitä vaatteita (maaston-, metsän-, limen- ja omenanvihreää...) jonkun verran beigejä vaatteita ja muutama valkoinen body, ne kun sopivat kaikenväristen housujen kanssa. Yksi kirkkaanpunainenkin paita pikkumiehellä on, lisää pitäis ostaa kun sopii hälle niin hyvin :) Uusin ostos oli mustat samettihousut, niin ihanat! Ja meleerattu harmaa on myös mun suosikkiväri tällä hetkellä, sen värisenä löytyy supersöpö huppari ja parit pöksyt.

Minkäslaisia yökkäreitä (=yöpukuja) löytyy muuten teidän lapsukaisilta? Terällisiä vai terättömiä kokopukuja, vai kenties sortsipukuja? Vai nukutaanko ihan vaippasillaan tai kenties unipussin kanssa? Meillä on kaikkia edellämainittuja (paitsi unipussi), sortsipuvut oli varsin kätsyjä pahimmilla helteillä, vaikka välillä nukuttiinkin vain vaipan ja t-paidan kera. Kylmien ilmojen saavuttua ollaan otettu käyttöön terälliset yökkärit, niistä melkeinpä parhaimmat käytettynä saadut sopivan pehmoisiksi kuluneet. Peittokin tuli käyttöön vasta tällä viikolla, kun toi meidän poitsu on tosiaan sellainen hikoileva kuumakalle. Unipussin haluaisin hankkia, seuraavanlaista oon kuolannut: http://lillamamma.com/puoti/product_details.php?p=232

Ihana nimi Viivin tytöllä! Kiva kun olitte tykänneet vauvajumpasta. :) Mekin ajateltiin mennä ens viikolla kokeilemaan "tanssitan vauvaa"-nimistä äidin ja vauvan yhteistä tanssituntia. Saa nähdä mitä siitä tulee... Muskarissa meni nyt maanantaina jo paljon paremmin, ja ihan jo odotan seuraavaa kertaa. Oon jopa lauleskellut siellä laulettuja lauluja (niitä joiden sanat muistan) kotona päivittäin meidän poitsulle. Ja nyt sunnuntaina siis alkaa se vauvauinti. Kiirettä pitää!

Auroralle tsempit perheessä "riehuvan" flunssan selättämiselle! Täällä päässä kans korventanut kurkkua tänään, joten oon tainnut minäkin saada mieheltä tartunnan samaisesta taudista. Höh. :(

Hena, tuu ihmeessä kertomaan kuulumisia. Ei tarvitse edes yrittää olla reipas meidän kanssa, vaan kertoa ihan rehellisesti mitä kuuluu jne. Sitähän varten täällä ollaan, "niin myötä kuin vastamäessä" vaikkei nyt ihan naimisissa toistemme kanssa ollakaan! Jaksamisia :)

Pikkutiikeri ja Pikkumies 3kk 1vko
 
Mari_
Tervetuloa munki puolesta Masi =)

Ja Henalle myöski halusin sanoa et tule vaan kertomaan kuulumisia, kyllä me täällä kuunnellaan saat ihan vapaasti purkaa sydäntäs meille =)

Pikasesti vaan tulin kurkkimaan =)
 
Helmiina
Tervetuloa Masi minunkin puolestani!

Me ollaan koko perhe nuhassa. Nelli on niin säälittävä, kun rohisee ja yskii... Voi toista...

Yökkäreistä... Nellillä on päällä sisävaippa, villahousut ja body + unipussi. Nyt on vielä ollut ohut kesäpussi, jonka päällä monesti on vielä ollut peitto näin viileällä. Ostin huutiksesta topatun unipussin ja siihen varmaan pitäsi kohta siirtyä. Nellin mummi on myös neulonut pitkälahkeiset hahtuvat ja varmaan jo kohta pitää ottaa neki käyttöön öisin... :) Meillä on yöpukuja vino pino vaatekaapissa ja yhtäkään ei tule käytettyä... Kaikki on onneksi vanhoina saatuja. Meillä ei tule muutenkaan käytettyä minkäänlaisia potkupukuja tai potkuhousuja, vaikka juuri niitä onkin saatu ja äippäpakkauksessakin niitä on... Jotenkin olen nuo tavalliset housut kokenut käytännöllisiksi. Ja tietysti villikset... ;)

Jaahas, täytyy varmaan lähteä nukkumaan! Ja Hena ilman muuta tulet tänne purkamaan mieltäsi!

Helmiina ja Nelli edelleen n. 4,5 kk
 
-Viivi-
Huomenia tällekin puolelle! :) -Kävin ekana moikkaamassa odottajia, siellä Pp on joutunut lepoon verenpaineiden ja suppareiden takia.

Masille ja Alexille piti meidänkin sanoa että tervetuloa porukoihin! :)

Auroralle jaksamisia flunssa-taisteluun! Samoin Helmiinalle!
Käytättekö te niistäjää vauvalle, vai tuleeko siitä hirmuinen huuto? Meillä joudutaan käyttämään aina silloin tällöin, kun pirpanalle tulee "maitoräkää" nenään, eikä henki kulje kunnolla. Meillä "niistäminen" ei onneksi yleensä aiheuta mitään raivaria.

Kiva, kun pitkästä aikaa on vähän gallupia ilmassa!
Väreistä:
Meillä on aika paljon punaista eri sävyissä, valkoista ja beigeä/ruskeaa. Löytyy myös vihreää ja keltaista. Oon Helmiinan kanssa samoilla linjoilla siinä, että vaaleanpunainen ja ruskea on tosi nami yhdistelmä. :)
Hitsi, Senni alkaa olla kasvanut ulos 50-senttisistä vaatteista. Vielä menevät ehkä muutaman kerran päälle, mutta osittain on siirrytty jo 56:iin. Me ollaan saatu ihan hirmuisesti just noita pieniä vaatteita ja harmittaa kun on sellasia bodeja ym. joita on ehditty käyttää vaan kerran. :/ (Vaikka odotettavissahan tuo oli.)

Yöpuvuista:
Ensin olin sitä mieltä että kivoimpia on nuo terälliset yöpuvut, mutta Sennillä on niin pitkät jalat, että ne kiristää tosi helposti varpaista eikä jalkoja saa kunnolla suoriksi... Isomman koon pukuihin toinen tuntuu sitten hukkuvan. Kuumilla ilmoilla meillä oli käytössä lyhythihaiset bodyt ja sortsipuvut + pelkkä pussilakana, nyt on siirrytty nukkumaan pitkähihaisessa bodyssa että tulisi pidettyä noita pieniä. Terättömät yöpuvut ja pitkähihaiset bodyt tulee varmaan olemaan meillä eniten käytetyt yöasut. Unipussia meillä ei ole, enkä oikein osaa sellaista halutakaan. Senni nukkuu äippäpakkauksessa tulleen täkin (+pussilakana) sisään kääräistynä.

Tuntuu, että tyttö on hujahtanut pituutta viimeisen viikon aikana...lieneekö vaan kuvittelua!? Neuvola on puolentoista viikon päästä, sittenhän se selviää. :) Helmiinalta pitikin kysyä: Kun teillä on käsittääkseni sama turvakaukalo kuin meillä -Gracon LogicoS (Se missä on marimekko-kuosi.) Niin kuinka pitkäksi asti Nelli mahtui siihen sen pienennys-pehmusteen kanssa? Kun minusta tuntuu jo nyt, että Senni on niin pitkä, että kohta se pitäis ottaa pois...

Heh! Mulla oli eilen kampaaja (ekaa kertaa synnytyksen jälkeen, ihanaa!!) ja Senni piti tietty ottaa mukaan... "Yllättäen" sitten eilen hän nukahti päikkäreille vähän aiemmin kuin yleensä, ja kauhistelin jo että varmaan valvoo ja häiriköi koko käynnin ajan. Mutta toisinpa kävi: Meillä on niin vieraskorea neiti, että hän nukkui kiltisti istuimessaan koko sen kaksi tuntia, mitä mun käsittelyyn meni! :) Muutama kerta piti tuttia laittaa takaisin.

RintapumppuG:
Käytättekö te rintapumppua, minkä merkkistä?
Mä ostin jo ensin sellaisen Ainun pumpun, mutta kuulin siitä niin paljon huonoja kokemuksia, että palautin kauppaan. Viime viikolla hain Lastentarvikkeesta sellaisen TommeeTippee-pumpun, jossa on kuulemma sama systeemi kuin Aventis-pumpussa. Aika kallishan se oli (55,-) mutta on se kyllä hyväkin. Muutamia kertoja olen nyt pumppaillut ja mieskin on saanut osallistua tytön ruokintaan. On ihan innoissaan! :) Ja ihan kiva, kun siinä sitten samalla vähän näkee, minkälaisia määriä Senni syö.

Jeps, eiköhän tässä taas tullu riittävästi höpinää mun osalta... Pitää lähteä ulkoilemaan kun on niin kaunis syyspäivä!

Viivi

 
Mari_
Yöpuvuista, meillä käytetään terällisiä yöpukuja, on mun mielestä olleet parhaita. Alla talvella oli vielä pitkähihainen body ja sukkikset ja päällä täkki ja pussilakana. Kesän kuumimmilla ilmoilla ukkelilla oli vaan vaippa, eikä mitään siinä päällä ei edes lakanaa. Pikkasen viileimmillä ilmoilla oli sit lyhythihainen body/t-paita ja puolipotkarit.

Mulla on kaverilta saatu Ainun käsikäyttönen rintapumppu, ja ihan hyvin oon sillä saanu pumppaamiseni hoidettua. =)
 
Helmiina
Viivi, meillä on edelleen noi pehmusteet turvakaukalossa. Kysyttiin niistä liikkeestä ja kuulemma niita kannattaa pitää niin kauan kuin suinkin mahdollista turvallisuuden vuoksi. Pään kohdaltahan pehmusteet "oikenevat". Nyt varmaan joudutaan ottamaan ne pois, kun olisi jo tarvetta paksummille vaatteille... Turvavöiden paikkoja ollaan kerran siirretty. En tiedä miten pitkä Nelli on, mutta meillä käytetään jo 68-senttisiä vaatteita.

RintapumppuG: Mulla on Aventis ja se on kyllä hyvä. Ainulla kokeilin sairaalassa pumpata ja se oli aivan surkea! Mulla vaan on ollut välillä ongelmia saada pumpattua maitoa. Parhaiten se onnistuu aamuisin (rinnat täynnä) ja välillä on pitänyt olla Nelli toisessa rinnassa kiinni, että maitoa on alkanut herumaan... Meillä on muuten ollut hiukka ongelmia tuossa pullosta syömisessä. Ilmeisesti Nelli on alkanut tajuamaan paremmin, mistä se ruoka oikein tulee. Kun kävin viime viikolla kampaajalla ja kaupungilla, niin Nellipä ei ollutkaan suostunut syömään pullosta. Tuli sitten nopea hyppäys bussiin meikäläisellä... Nyt kun olen kokeillut syöttää pullosta, niin pienien alkuvaikeuksien jälkeen on onnistunut. Mikä lie on syynä... Iskän syöttäminen, pakastettu maito vai jokin muu..? Ajateltiin kyllä jo kohta kokeilla myös nokkamukia, jos se onnistuisi paremmin...

Meillä on Nenä-Friida ja siitä ei tykätä kyllä yhtään. Ei Nelli itke (kun ei yleensäkään itke), mutta ei se mieluista hommaa ole...

Helmiina ja Nelli 4 kk 17 vuorokautta (jaksoinpas laskea tarkasti...)
 
Aurora Vee
Kiitos tsempityksistä! Lapset nukkuivat ihanteellisesti viime yönä (Viktor söi kerran, esikoinen ei tainnut herätä lainkaan!) ja minäkin nukuin 7h PUTKEEN, voitteko kuvitella?! Ihanaa! No herätys oli jo klo 6, mutta kahvin avulla kestää senkin.

Sitten gallupeihin:
Väreistä:
Meidän Vihtori-veikkosella on päällä oikeastaan kaikkea muuta kuin vaaleanpunaista (tosin sitäkin löytyy yhdestä paidasta koristeena, muuten ihan miehekäs paita), siskon vanhoja sekä saatuja vaatteita. Liikaa sinistä löytyy kaapista mielestäni, lahjavaatteet ovat yleensä sinisiä. Itse olen hurahtanut vihreään jo lapsena (harmittaa tämä vihreä muoti sisustuksessa kun "kaikki" muutkin ovat löytäneet MINUN värin ;D), pidän myös ruskeasta ja valkoisesta. Viimeksi mainittu tosin on täysin epäkelpo lattialla liikkuvalle touhottajalle! Kirkkaanpunaista löytyy myös paljon, oranssi Marimekkopaita...

Viktor on niin "äijä", näytti jo laitoksella päivänselvästi pojalle, että sukupuolen määrittämiseksi värejä ei ole tarvittu. Minusta ei ole tärkeää mihin väreihin lapsemme puetaan, kunhan vaatteet SOPIVAT YHTEEN! (tämä huomautus lähinnä miehelleni, joka mieluiten pukisi lapset kulkureiden tai klovnien näköisiksi)

Yöpuvuista:
Koko kesän poika on nukkunut lähinnä t-paidassa ja shortseissa, asu vähän vaihtelee eikä se aina koostu yksinomaan yövaatteista (toki vaihdetaan puhtaat vaatteet yöksi). Yksi terällinen kokopuku löytyy, niitä suosin esikoisellakin hänen ollessa pieni, mutta vasta tällä viikolla se on ollut sopivan lämpöinen. Kummatkin lapset nukkuvat pelkässä lakanassa ja silti pää on litimärkä hiestä.

Rintapumpuista:
Asia ei ole ollut ajankohtainen viiteen kuukauteen, mutta viikon verran käytin Aventin käsikäyttöistä pumppua. Siitä kipeytyi ranne, ei kiva. Sitten lopetin imetyksen. Pitempään käyttöön ostaisin ehdottomasti sähkökäyttöinen, ei tuollaista vääntöä jaksa kukaan! Varsinkaan jos olisi tarvetta lisätä vähäistä maidontuloa (kuten minä yritin). Nyt ajattelin myydä/antaa pumpun eteenpäin.

Mukavaa perjantaita kaikille!
Aurora

PS. Syysmarjan perjantaitanssiperinnettä pähkäillään odotuspuolella.

PPS. Ystäväni pusersi toissayönä yli 4,5-kiloisen pojan alakautta maailmaan, en vielä tiedä oliko hänellä tälläkään kertaa puudutteita - tuskin! Vajaa pari vuotta sitten hän synnytti myös yli 4-kiloisen esikoisensa täysin luomuna. Hatunnosto hänelle!
 
Viivi--
Helmiinalle piti pikaisesti tulla kommentoimaan, että siihen Tommee Tippee -sarjaan kuuluu sellainen pullotutti, joka muistuttaa tosi paljon rintaa, venyykin vähän. Meillä ainakin Sennille on kelvannut ihan ilman mitään mukinoita. Suostuisikohan Nelli syömään siitä paremmin? Tosin siihen tarvitaan saman sarjan pullokin...Eli lisäkustannuksia siitä tietty tulisi.

Nyt päikkäreille! ;)
 
Masi*
Aurora Vee kyseli Alexin syntymäkokoa,eli 3340g ja 51.5cm.Aika normaalin kokoinen?Kasvuvauhti vaan on ollut omasta mielestä aika hurjaa,ehkä se johtuu siitä,kun on vasta ensimmäinen lapsi..

Itse en tarvinnut rintapumppua kuin pari kertaa tyhjennykseen,ja se oli kamala,siskon vanha merkkiäkään en tunne,käsipumppu :D Mutta helpotti kyllä,ei sen puoleen.Maidontulohan loppui mulla jo ,kun Alex oli 2kk.Että saatiin erikoislupa sitten antaa korviketta ja velliä jo niin aikaisin.Minkäs mahdat.Toivon vaan,että seuraavan vauvan kohdalla olisi toisin.

Yöasuista,Alexilla käytin vauvana bodya ja housuja,nyt isohkoa t-paitaa ja vaippaa.Täytyy kyllä alkaa miettimään uutta näin syksyn alkaessa.Sellainen flanellia-asu olisi mahtava,en vaan ole vielä löytänyt :(

Voi!Nostan kyllä hattua kanssa Auroran ystävälle!Itsekin Alexin Jouduin synnyttämään luomuna.Ja jos yhtä sutjakasti sujuu seuraavakin,niin saa tulla luomuna sekin.Toisaalta olisi kiva kokeilla epiduraalin kanssa,monet tuttavat kehuneet.Osaisi sitten vertailla kumpi parempi.
Kuulostipas hölmölle.

Meillä oli myös syysnuha tossa viikko takaperin.Alex ei tykkää yhtään siitä niiskuttimesta,saati sitten noista suolatipoista.Mutta kyllä taas toisaalta hymyä irtosi,kun sai nenän auki ;)

Hyvät viikonloput kaikille!
 
Aurora Vee
Piti vielä lisätä noista "niistimistä":
meillä siis keittosuolatipat, jotka AIVAN välttämättömät kun vauvoillamme on ollut nuha. Tälle kuopukselle ostimme myös Nenä-Friidan (kauheaa pilata kaunis nimi antamalla se niistäjälle!) mutta en ole niin vakuuttunut sen tehosta, mies tykkää. Ja Viktor vihaa tippoja ja niistäjää yli kaiken, karjuu ja venkuroi niin että varsinkin niistäjän kanssa kaksikaan aikuista ei meinaa riittää pitämään poikaa aloilla... Vahva nuorimies, harjoitellut painia jo siskon kanssa. ;)

Nyt ruoanlaittoon, viikonloppuja!
 
Pikkutiikeri80
Haa, lisää galluppia!

Rintapumpusta:
Sen vajaa 2kk mitä pikkumiestä imetin, oli aventin käsikäyttöinen pumppu lähes päivittäisessä käytössä. Etupäässä siksi että sain esim. kaupunkireissulle maitoa pulloon pumpattua (en vain päässyt julki-imettämisen makuun ja meillä vieläkin poika sellainen, että kun nälkä tulee niin maitoa pitää saada HETI, A.S.A.P. tai muuten karjutaan pää punaisena siihen asti kun sitä saadaan, ja jos itketään liian kauan ei maidon juomisesta tule enää mitään --> aikaa hoitohuoneen löytämiselle ei olisi ollut). Tykkäsin kyllä tuosta aventista ja aion hommata varmaan lisäksi toisen sellaisen, jos/kun meille pikkukakkonen joskus suodaan, on nimittäin tosi työläs puhdistaa/keitellä kyseistä vekotinta, niin helpottais jos niitä olisi kaksi.

Meidän pikkumiehellä ei ole vielä nuhaa ollut, ja viime viikot pysynyt nenä muutenkin mukavasti auki, eli ei ole rohissut sen enempää. Meillä meni nenä tukkoon aina jos olin imettänyt makuultani ja silloin nuo keittosuolatipat tuli testattua, hyviä ovatten. Minkäänlaista niistäjää meillä ei ole, mutta juuri viime yönä mietin että pitäis hankkia, koska se eka kerta jolloin sille on tarvetta, tapahtuu varmasti juuri yöaikaan ja mistä sen silloin oikein taikoo? Aurora, meillä koira samanniminen kuin tuo kuuluisa "niistäjä"... Tosiaan pilattu kaunis nimi kyseisellä vekottimella :)

Pikkumies nukkuu jo toista tuntia ulkosalla (ensin oltiin kolmen vartin vaunulenkillä koiran kanssa), ja siitä on ihan ilmoja kiittäminen. "Ihanaa" kun tuli viileää! Tää on nimittäin meille ihan luksusta, vasta viikon verran on poitsu viihtynyt vaunuissa parvekkeella koisimassa. Mieskin nukkuu pois eilisillan "tuulettumisen" lopputulosta... Joten, jospa mä vaikka alkaisin siivoamaan tai jotain ;)

Lisää galluppeja kiitos! =)

Viikonloppuja kaikille!
 
tuutikki2
No hei!

Meillä nuhassa on koettu jo vuosia sitten parhaaksi se letkumallinen niistin (apteekit ainakin myy) ja keittosuolatipat. On tärkeää saada räkä kunnolla pois tiehyistä ettei ala tekemään bakteerialustaa korvatulehdukselle. Se rään imeminen on sitten melkoinen souvi, poika ei yhtään tykkää mut määrätietoisin ottein se on nopeesti ohi.

Rintapumppu oli Ainu, mutta en tykkää käsikäyttöisistä lainkaan, joten mieluummin lypsän käsin jos on tarve.

Yöpuku on ollu kesäkuumalla vaippa ja pikkupöksyt, nyt viileämmällä sortsipuku, siis sellainen lyhythihainen ja -lahkeinen kokopuku.

Ukkelilla on nyt mahtava ruokahalu mutta yöt risisempia, kun hampaita tulee ja uutta opii koko ajan.Ikää siis 9kk ja risat. Tukka vaan antaa odotella itseään=) Onko muiden vauvoilla tuuheat tukat?

Hyvää viikonloppua!!!
 
Mari_
Erittäin väsynyttä huomenta!

Meillä meni viime yö ihan plörinäksi, kun pojalle oli sit tullu kunnon räkätauti ja ilmeisesti oli myös kuumetta. Yhtä huutoa koko yö, mut ymmärtäähän sen ettei oo helppoo sillo nukkua.

Meillä on molemmat se pikkuniistäjä ja sit se letkumallinen nenäniistäjä. Ei tykkää kummastakaan. Pojalle on jääny kauheet traumat siitä nenäntyhjennyksestä, ku keväällä käytiin pari kertaa sairaalassa sen hengenahdistuksen takia, niin tyhjensivät siellä sit pojan nenää sillä koneella, suurinpiirtein kurkkuun asti laittoivat sen letkun ja laitteen päälle. =(

Meillä on ollu tukkaa aika paljo syntymästä asti. Nyt on vaaleet hiukset, jotka on tosi komiasti aina pystyssä. Ja tukkaa on aika paljo. =)
 

Yhteistyössä