WABabies 1

  • Viestiketjun aloittaja Pikkutiikeri80
  • Ensimmäinen viesti
Pikkutiikeri80
Hena, tiedän arki kuullostaa kovin samanlaiselta kuin meidän. Just noi aamuyön levottomat tunnit ja kaikki... Hassua :) Meillä ukkeli oppi viikonloppuna ihan kunnolla kääntymään selältä vatsalleen (toisinkin päin menee välillä vahingossa) ja nyt ei muuta tehdäkään kuin harjoitella tuota taitoa. Sitten maataan mahallaan maassa ja kädet ja jalat huitovat villisti joka suuntaan, lopulta tulee kiukkuitku kun maisemat ei vaihdu vaikka kuinka sätkisi. Samasta syystä varmaan tykkääkin siitä vauvauinnista niin, kun altaassa sentään pääsee (äidin/iskän avustamana) johonkin suuntaan. Meillä tänään kans ukkeli yritti epätoivoisesti tunkea itse tuttia suuhun, kylläkin väärä puoli (tappiosa josta tuttinauha on kiinni) edellä... ;) Kiva kuulla, että pulauttelu mahdollisesti joskus loppuu tai ainakin vähentyy. Ikävä puoli tossa on just se kun ollaan liikkeellä, niin ei meinaa uskaltaa pitää poitsua sylissä joissain paikoissa ettei pulauta kaaressa vaikka jonkun vaatekaupan lattialle.. Puhumattakaan niistä vaihtovaatteiden määristä joita saa kantaa mukana joka paikassa.

Hyppykiikusta, löytyy malleja jotka voi kiinnittää katon lisäks ovenkarmiin. Aika kätevä idea, varsinkin jos asuu vuokralla eikä halua porata "hetkellisen ilon" takia reikiä kattoon.

Bumboa meillä ei vielä ole, mut oon ajatellut hankkia sellaisen just vauvauintia varten kun sais niin kätsysti poitsun siihen oman suihkuttelun ajaks istumaan. Nyt vois olla jo ihan ajankohtainen ostos, kun kannattelee päätään (vihdoin!) tarpeeks tukevasti.

Me ei otettu rotavirusrokotetta. En osaa oikein sanoa edes että miksi... Luulen että jätetään myös se influenssarokotus ottamatta nyt syksyllä. Kai luotan liikaa ettei kuitenkaan saatais tartuntaa, ja jos niin kurjasti kävis, on meillä se lapsivakuutus jonka piikkiin voi sit hakeutua yksityiselle sektorille hoitoon.

Hei, mä voisin myös harkita sinne Tiksiin saapumista, jos miitinki järjestetään? Siis Pikkumiehen kera tietysti! Raskauden loppukolmanneksella ei tullut mieleenkään enää matkustaa pitkiä matkoja, niin oli tukala olo, mutta poitsun kanssa voisin hyvin lähteä reissuun!

 
Viivi ja S.
Hyvähyvä, Hena, kun otit idean taas esille!! Me tullaan täältä myös tosimieluusti Tiksin tapaamiseen! =)

Missä päin Suomee Pikkutiikeri asustelette? (Sori, muisti on pikkusen huono...)
Eikös Meirami asu jossain siellä Vantaan suunnalla? Laitan meiliä, josko innostuisi mukaan tapaamiseen!

Viivi ja S.
 
Pikkutiikeri80
Moi!

Viivi, me asustellaan Varsinais-Suomessa, Turuus jos tarkkoja ollaan... Mutta junalla päästään Pasilaan ja siitä Tiksiin, tarkistin jo että matalalattiajunat kulkee sopiviin aikoihin. Onneks tuli joskus asuttua hetki pääkaupunkiseudulla niin osaa hiukan liikkuakin siellä. Tikkurilaa en kyllä tunne lainkaan, sinne päähän saatte antaa mulle neuvoja mihin pitää suunnistaa. =) Hee, onnistuin googlettamalla jo löytämään Tiksin nettisivutkin...

Jahas, ollaan ukkelin kanssa äidillä käymässä, mut kello lähenee uhkaavasti kylpyaikaa joten täytyykin tästä suunnistaa kaupan kautta kotiin. Illanjatkoja kaikille jotka linjoilla vielä ovat!
 
Hena (Henri nukkuu)
Iltaa vaan. Hienoa, kun on innostuneita Tiksiin tulijoita! Odotellaan nyt vaan Pp:n toipumista.. Pikkutiikeri, Tikkurila on onneksi aika pieni paikka, asun itse vähän idempänä Vantaalla. Bussilla varmaan tulen siihen tapaamiseemme, joten voidaan vaikka treffata siinä juna-asemalla. Eikös me sitten sinne Waynes Coffee:seen oltu menossa? Nam, niiden kahvit on I-H-A-N-I-A.

No joo, eipä tässä kait mitään uutta ollu. Painelen pehkuihin minäkin.
 
Helmiina
Vielä pitää oikein sydämellisesti onnitella Pp:tä, kun tuo edellinen käynti oli niin nopea... ;) Minullekin on jäänyt mieleen se, että olet jaksanut palstailla niin pitkään! Ja vielä ennen yrityksen aloitusta... :) Meillä ei pahemmin ollut mahanpuruja, joten en hirveästi voi auttaa. Rela-tippoja kuitenkin annettiin ensimmäiset pari kuukautta. Makuullaan imetys saattaa kuulemma myös aiheuttaa vatsanpuruja. Niin ja tuo Pikkutiikerinkin mainitsema kantoliina auttoi meillä iltakitinöihin.

Enpäs ole vielä edes rytmiG:hen vastannut... :) Herätys meillä on klo 8-9 aikoihin. Yhdet puolen tunnin unet nukutaan aamupäivällä, yhdet päivällä/iltapäivällä ja yhdet illalla. Nämä saattaa myös vaihdella sen mukaan, miten ollaan liikkeellä. Mutta koskaan Nelli ei nuku puolta tuntia pitempään. Nyt siihen alkaa olla jo tottunut... Nukkumaan mennään säännöllisesti klo 22.

Meillä on bumbo ja Nelliä olen pieniä aikoja siinä istuttanut. Vaikka ohjeissa lukeekin, että kolmekuisesta asti voisi käyttää, niin jotenkin minusta tuntuu niin kauhean istuvalta vielä tuo asento. Toisaalta Nelli punkee sylissäkin koko ajan istumaan. Ostettiin tuo lähinnä sen takia, että päästään esim. koko perhe yhdessä saunaan. Ja kun Nelli kohta lähtee liikkeelle, niin bumboon voi laittaa, että pääsee vaikka vessaan... :D Tavallisessa sitterissä Nelli ei enää kohta pysy, sen verran kova on meno! Bumbo toimii varmaan myös matkasyöttötuolina... ;) Kätevä ”peli”...

Me otettiin rotavirusrokote eikä siitä tullut mitään oireita. Otettiin oikeastaan sen takia, kun tuttavaperheen vauva oli kaksi viikkoa sairaalassa tartunnan vuoksi. Se on onneksi luultavasti tulossa rokoteohjelmaan, joten seuraavan lapsen kohdalla ei toivottavasti tarvitse itse kustantaa... :) Influenssarokote aiotaan ottaa, koska se kuuluu yli puolivuotiaille rokoteohjelmaan.

Viikko sitten viikonloppuna tehtiin päätös ja aloitettiin kiinteiden maistelu. Eihän siitä tullut mitään, kun mies ei meinannut uskaltaa jäädä kahdestaan Nellin kanssa niiden pullotappeluiden takia. Puolen vuoden täysimetystoive siis kaatui, mutta en ole siitä ollenkaan pahoillani. En kyllä tiedä meneekö mahaan vielä mitään... :) Ensimmäiseksi maistettiin bataattia ja tänään maisteltiin maissia. Irvistely, kakominen ja päristely on Nellin mielestä syödessä kivaa. Ehkäpä tuo joskus oppii syömään. Taitaa äm olla kuitenkin aika pitkään se pääasiallinen ravinto. Noiden kasviksien jälkeen aloitetaan makeampia hedelmiä. Jospa ne uppoaisivat sitten paremmin. En uskaltanut aloittaa niillä, jos Nelli ei sitten tottuisikaan kasviksiin...

Meillä myös meno alkaa olla koko ajan hurjempaa niin kuin Henrilläkin. Liikkeelle pitäisi päästä. Tällä hetkellä Nelli pyörii napansa ympäri ja peruuttaa, onneksi kuitenkin vain lyhyitä matkoja. ;) Vatsallaan Nelli nostaa aina kädet ja jalat ylös ja sätkii, kuvittelee varmaan pääsevänsä niin eteenpäin. Ja meilläkin lelut saa kyytiä ja otsaankin on muutama kerta täräytetty. Tutiahan Nelli ei normaalisti syö, mutta tunkee sen kyllä suuhunsa, muttei osaa imeä sitä vaan pureskelee sitä ja pärisyttää se suussa. :)

Voi, kun asun näin kaukana, niin ei ole mitään toivoa tapaamisiin... No, hengessä mukana! :)

Viikonlopuksi pitäisi taas lähteä miehen vanhempien luo. Tarjolla olisi joka syksyinen traditio: mykyrokka! YÖK! Onneksi minua ei pakoteta syömään sitä... Jos ette tiedä mitä se on, niin googlettakaa... Se on sellainen yläsavolainen perinneruoka, jota jouduin miehen mukana testaamaan tavattuamme ja enhän siihen voinut tottua. Mies uhkasi Nellin opettaa kuitenkin syömään sitä... Sopii yrittää...

Helmiina ja Nelli 5 kk ja 1 päivä
 
Aurora Vee
Moikka!
Mulla on kauhea kiire ollut töissä viimeiset 2 viikkoa enkä ole edes ehtinyt lukea juttujanne... Hyvin on työt kuitenkin alkaneet ja eilen tehtiin asuntokaupatkin! Jippii!

Aiheeni oli kuitenkin PP:n onnittelu! Eli: ONNEKSI OLKOON punatukkaisesta pojasta!

Meillä on perherintamallakin kaikki ihan normaalisti, Viktorin kasvu jatkuu komeana. Ukkeli (10,5kk) kävelee taaperokärryn kanssa, osaa kiivetä vaikka minne (ja kiipeääkin) ja syö hapanmaitotuotteita täysillä ilman vatsaongelmia. Seuraava projekti on korvikkeen poisjättäminen. Poika ei paljoa vierasta, vaan painelee menemään pihalla ja puistoissa taakseen vilkuilematta. Huh, huh, minulle kelpaisi ujompikin lapsi... Lapset ovat nyt kotona isänsä kanssa ja sekin on mennyt ihan kivasti kunhan tottuivat siihen että mamma lähtee aamuisin.

Nyt viikonlopun viettoon, rauhallisia pyhiä teille kaikille!

AV
 
Mari_
Pikaisesti laittelen =)

Eli meidän pojalle anntteen se rotarokote, ku saatiin se ilmaiseksi osallistumalla silloin olleeseen rokotetutkimukseen. Mitään oireita ei muistaakseni tullut. Influenssarokotteen aattelin pojulle ottaa, ihan vaan varuilta =)

PäiväG:
herätys siinä 7-8 aikaan, hereillä ehkä pari kolme tuntia
eka päikät (riippuen heräämisestä) 10-12 aikaan nukkuu (useimmiten) 2-2,5h
hereillä pari kolme tuntia->päikille siinä 2-4 aikaan riippuen taas heräämisestä, nukkuu noin 2 h
siitä sit valvotaan yöunille joille kuukahdetaan siinä 21-22 aikaan.

Hah, poika äsken repi digiboxin alas kirjahyllystä, roikku siinä johdoista, kyl ne ehtii =)

Meilläki on syöty hapanmaitotuotteita, ja myös sokeroituja jogurtteja, ja hyvin maistuu. =)

Liikuta ei vieläkään, nyt Niclas on hoksannu et miten noustaan istumaan, niin se viimenenki konttausharjotus meni sit siinä =)

Tänään kattelin aamulla pojun hamppeja pestessä, et näyttäs siltä et ylä kulmurit on joko juuri puhjennu tai sit on ihan kohta tulossa, eli sit meillä on jo 10 hamppia =) Ja niitähän pitää taas kokeilla tissiin (AUTS!!!!! =))

Kävin muuten eilen ostaan raskaustestin, ku vaan tietäsin et millon sen tekisin. Ens maanantaina on tasan neljäviikkoa ilman pilsuja, joten jos jaksaisin sinne venyttää, ku mullahan ei oo menkkoja näkyny sit jälkivuodon =) Ukkeli on ihan varma et oon raskaana, itse kyl kovasti epäilen, ei oo mitään oireita, vaikka, eipä niitä kyl ollu Niclaksestakaan, mut siltiki.... Ei pidä toivoo liikoja =)

Niin ja hyppykiikkua ei olla hankittu, eikä Bumboa (vaikka kyllä sitä mietittiin), eikä konttauskypärää (ja mitäs vielä.... =)) taaperokärry löytyy, jahka haen sen vaan veljeltä, ku ostin kälyn kans puoleksi sen.
 
Anna..
Onnea PP!!!!

Meidän sälli kävelee jo enimmäkseen. Ei enää juurikaan konttaile. Hoidossa on sujunut hyvin. Poika on niin vilkas, että kaipaa tosi paljon aktiviteettia. Hoito tekee siis erittäin hyvää!

Nyt ei ehdi enempää, kommentoin juttujanne myöhemmin! =)

Anna ja poika 10,5kk
 
Piparminttu-Pipsa.
Pikaisesti pyörähdän kuulumisia päivittämässä. :)

Elikä ihan ensin SUUREN SUURET kiitokset kaikille onnitteluista! *liikuttuu kauniista sanoista ja ihanista muisteloista* Kieltämättä hassua, kun miettii tätä mun palstailua ja kaikkea sitä tunteiden kirjoa, mikä tähän aikaan on mahtunut. On ollu ihana jakaa tää kaikki teidän kanssa ja parasta on tietenkin se, että nyt se kunnon vertaistuki ja apu vasta onkin tarpeen!

Kiitokset myös hyvistä mahavaivojenlievitysvinkeistä. Osa olikin jo sairaalasta tuttuja ja osaa on kokeiltu hyvällä menestyksellä. :) Nyt pikkuinen itkee mahaansa enää harvakseltaan oikein paljon, pientä kitinää on pari kertaa päivässä ja ne saa yleensä loppumaan juuri sillä polven päällä pitämisellä. Ja kantoliinakin on pari kertaa auttanut hiljentämään pojan. Eilenkin se keikkui oikein rauhallisena, kun mies imuroi ja poika oli liinassa. :) Kävin eilen Kättärillä kontrollissa ja mies oli pojan kanssa 3 tuntia kahdestaan. Hyvin olivat pärjänneet ja pakkaseen pumpattu maito oli tehnyt kauppansa. :) Oon kyllä niin iloinen siitä, että pojalle kelpaa tuttipullo, kun enhän muuten pääsisi itse minnekään kotoa. Muutenkin on menny hyvin, yöllä poika nukkuu jopa 6 tuntia putkeen:) Ja neuvolassa torstaina paino oli noussut 300g kolmessa päivässä eli maito tuntuu riittävän hyvin.:)

Kättärillä uutiset oli huonompia, mulla verenpaine on edelleen hirveissä lukemissa (140/108!!!!) ja pissan proteiinimäärä on lisääntynyt! :( Elikä ei hyvältä näytä. Nyt pitää taas kerätä uus pissa maanantaiksi ja sitten lääkäri kattoo tuloksia ja miettii jatkoa. Oon kyllä vahvasti sitä mieltä, ettei toi mun lääke oo kovin tehokas. Syön siis 6 tablettia verenpainelääkettä päivässä ja tulokset puhukoot puolestaan... oon itkeny pariinkiin kertaan oikein kunnolla, kun pelkään että joudun takas osastolle seurantaan ja pakkolepoon ja ties mitä. Ja tuntuu, et siitä tulee hirveä stressi kun mietin vaan et täällä pitäs vaan levätä ja levätä ja levätä. Mut ei pienen vauvan kanssa hirveästi pysty. :/ Nyt on onneks miehen vanhemmat käymässä ja ne hoitaa huushollia mallikkaasti. Mutta hirvittää jo ens viikko, kun mies palaa koulunpenkille ja jään pojan kanssa kahdestaan. Lepää siinä sitten... Helmiinahan muuten varmaan tietäisi noista verenpainelääkkeistä? Syön nyt Albetolia, joka on ymmärtääkseni lähinnä raskaana oleville suunnattu? Minkälainen valikoima imettävälle on verenpainelääkkeitä? Onko ne tehokkaampia verrattuna tuohon Albetoliin? Vaikuttaako ne imetykseen miten pahasti? Tiedän, et lääkäriltä mun pitäis noita kysellä, mut kysynpä nyt täälläkin.

Tiksin tapaamisesta, osallistun siihen erittäin mielelläni pojun kanssa. :) Ihan ensi viikkoa en taida uskaltaa luvata, kun en tiedä miten tää mun raskausmyrkytys nyt etenee ja saanko liikkua yms. Mut kuun loppupuolella varmaan (toivottavasti!!) oon jo paremmissa voimissa. :)

Anteeksi, että taas tuli kovin omanapainen teksti. :/ Luin kyllä kaikkien teidän kuulumiset ja ihanilta kuulostaa nuo teidän tenavat uusine taitoineen ja hampaineen. :) Teidän juttuja lukemalla oppii sitä paitsi vaikka mitä ja osaa vähän jo ennakoida, mitä on tulossa muutamien kuukausien kuluessa.

Pikkuinen tuolla tuhisee tyytyväisenä. On nukkunut kohta 3 tuntia! Saapa nähdä miten kauan tää rauhallisuus jatkuu...

Mukavaa viikonlopun jatkoa ja haleja kaikille wabilaisille!

PP ja Poju 9 vrk

 

Yhteistyössä