WABabies 2

  • Viestiketjun aloittaja -Viivi-
  • Ensimmäinen viesti
Hena ja Henri.
Huomenet ketjuun. Aika kiitää kuin siivillä, eikä meinaa ehtiä edes kuulumisia kirjoittamaan. Ja Kk:lle onnittelut!!
Yritänpäs vastailla galluppeihin ekaks.
Kakka-G: tällä hetkellä jopa 3 kertaa päivässä!! Mutta poika syökin kyllä sen edestä..
Kylpy-G: joka päivä, näin on menty jo 3 vko iästä lähtien. Henrillä on todella hyvä iho. Ja tietty rakastaa kylpemistä!
Sauna-G: ei olla vielä saunottu, vaikka sauna löytyykin.
Ruskovilla: En ole harkinnut, en varmaan hanki.

"itkettämisestä": Itse olen oppinut jo kuulemaan pojan itkusta mikä milloinkin on kyseessä. Eli jos on vaan toooosi tylsää, niin en ihan sillä sekunnilla reagoi vaan juttelen ensin ja teen homman loppuun. Tietty jos ei yhtään rauhoitu niin käyn sitten poimimassa syliin. Henri ei paljoa itke, lähinnä vaan nukahtaessa ja herätessä, muu itku on semmoista huudahtelua.

Annoin Henrille tutin suuhun ensimmäistä kertaa kun hän oli 3 päivää vanha, oltiin siis vielä laitoksella. Mulla oli rinnat niin mielettömän kipeet ja Henri halus imeä ihan jatkuvasti. Laitoksella olivat eri mieltä, mutta tein kuten parhaaksi näin. Ja hyvin Henri oppi imemään kaikkea (tuttia, pulloa, rintakumia ja ihan rintaakin). Tosin mun imetyshän loppui noin viikko laitokselta lähdön jälkeen... Eli minä en vastusta tuttia, tosin en sitä myöskään kenellekään pakottaisi!

On meidän naperoilla aika huima koko ero, Helmiina. Henri oli 5 kk neuvolassa 71 cm ja painoa 8800 gr! No mutta Henri syntyikin 1,5 vko yliaikaisena ja Nelli pari viikkoa ennen laskettua.

Muita kuulumisia. Olen lisännyt Henrin aterioiden määrän jo viiteen. Eli aamupuuro, kasvis-liha lounas, hedelmävälipala, kasvis-liha päivällinen ja iltapuuro. Kun yöt alkoivat olemaan taas niin katkonaisia ja yösyöttö siirtyi aina vaan aikaisemmaksi niin ajattelin, että pojalla taitaa olla nälkä. Kun lisäsin tuon toisen kasvis-liha aterian niin yöt taas rauhoittuvat. Eli nyt nukkumaan noin klo 20, yösyöttö noin klo 03 ja herätys klo 06. Väliheräämisiä noin 2-3 ja loppuyö, noin klo 04.30 menee kainalossa.
Välillä on sitten tietty huonompia öitä.. Henri on myös alkanut harjoittelemaan uusia taitojaan öisin, kääntyy mahalleen ja möngertää ympäri pinnasänkyään, huitoo käsillään jne.. Herää aina välillä näihin omiin touhuihinsa, onneksi nukahtaa yleensä aika helposti takaisin. Viime yönä tosin valvottiin lähes tunti yhden harjoittelusession jälkeen.

Jeps, lähden laittamaan aamupuuroa pojalle!

Hena ja Henri 5½kk
 
Pikkutiikeri80
Onnea Kk!!! Ihanaa että on noinkin "helposti" tärppi käynyt! Muistanko väärin, vai menikö teillä pikkukakkosen kanssa tovi hänen alkuunsaamisessa?

Kantoliinasta, kyllä meilläkin laitettiin pikkumies jo parin viikon ikäisenä kantoliinaan pystyyn sammakkoasennossa, juurikin ne pikkujalat siellä liinan sisäpuolella. Meillä ei myöskään poitsu viihtymyt lainkaan kehtoasennossa, varmaan vaikutti ne mahanpurutkin siihen "epämukavuuden" tunteeseen.

Tutista... Meillä toi sairaalassa kätilö tutin poitsulle jo myös kolmen päivän ikäisenä. Totesi vaan, että pojalla näyttäis olevan kova imemisen tarve ja koska rinnasta imemisen ote oli parempi kuin hyvä, niin antoi "luvan" tutille. Enkä voi kyllä väittää että olis vaikuttanut mitenkään "huonontavasti" siihen imuotteeseen. Asia tietenkin eri, jos rinnasta imemisessä vielä harjoittelun varaa tai muita ongelmia, mutta jos syöminen sujuu hyvin, en "turhan takia" arastelis tutin tai pullonkaan käyttöä... Meillä tutin tärkein tehtävä yhä on rauhoittaa poitsu unille, muuten sitä ei niinkään paljon syödä, toivotaan että tilanne pysyy samanlaisena niin ei tulis suuria ongelmia tutin vieroittamisen kanssa.

Viivi, me itse asiassa tilattiin se Babyhawk-kantoreppu, joka on tavallaan mei tai-liinan ja kantorepun välimuoto. www.babyhawk.com Tavallaan tuon repun etuna on se, että jos vaikka vanhemmat on kovin erikokoisia, saa tuon repun molempian päälle sopivan "kireäksi" ilman solkien säätämistä ym. Varsinaisen tilauksen teimme Sininen onni-nimisen lastentarvikeliikkeen kautta, myyvät kantoreppuja myös nettikaupan välityksellä, ja heidän kauttansa voi tilata kantorepun juuri haluamillaan väreillä/kankailla. Hintaa tuli saman verran kuin Yamolle, eli 85e. Itse reppua emme ole vielä saaneet (tulee jenkkilästä), mutta kerron sitten "käyttäjäkokemuksia" jahka päästään testaamaan reppua.

Viime yö oli taas vaihteeksi aika kamala... Mies on reissussa, joten olimme kaksin poitsun kanssa. Yöllä syötiin kahteen otteeseen ja sen lisäksi sain rampata poitsun huoneessa milloin kääntämässä häntä takaisin selälleen kun oli unissaan mennyt mahalleen ja itki kurjuuttaan ja milloin taas laittaa tuttia suuhun kun itketti muuten vain. Kolmen jälkeen annoin periksi ja otin poitsun viekkuun sänkyyn, siitä oli kuitenkin aika paljon helpompi työntää ukkeli takaisin selälleen kun "jumppatuokio" alkoi. Aamulla herättiin onneks "vasta" seiskan jälkeen. Huhheijaa... Ens yö pitäis vielä jaksaa yksin hoidella.

Meillä ukkeli viihtyy nykyään pääosin vatsallaan lattialla vaikka välillä tuleekin kauhea kiukkukohtaus kun ei pääse vielä eteenpäin. Yritys on silti kova, ja viikonloppuna opittiin jo sentään pyörimään oman akselinsa ympäri. Jalat silti potkii ja riuhtoo kamalasti juuri mahallaan ollessa, joten luulisin että ennemmin tai myöhemmin meillä lähdetään liikkeelle. Mites muilla suurin piirtein samanikäisillä lapsukaisilla on tuon liikkumisen kanssa?

Helmiina, mä oon tarkoituksella ollut katsomatta BB:a kun tiedän jääväni koukkuun jos alan seuraamaan sitä. Sen verran on noi yöunet vielä kortilla, että nukkumaan on pakko mennä viimeistään kympin jälkeen. Tylsää :(

Pikkumies nukkuu parvekkeella jo toista tuntia. Niin kova väsy on viime yöstä että harkitsen jättäväni muskarin väliin tältä päivältä. Saa nyt nähdä... Mut mukavaa viikonalkua kaikille!

Pikkutiikeri ja Pikkumies 4kk
 
tuutikki2
Onpas Henri-poika melkoinen jössikkä!!! Meidän ukkeli oli 8kk-tarkastuksessa 9380g ja 70,5cm=) Reiluja ovat yksilöerot. Tosin juu meidän ukkeli oli 47cm syntyessään ja sairaalasta lähti 2500-grammaisena, kun leikattiin heti ensipäivinä ja paino laski siinäkin.

56cm vaatteet meni meillä aika pitkään ja tarvittiin ihan niitä 50cm vaatteitakin. En tykkää jos vauva on jossain mytyssä keskellä liian isoa vaatetta. Nytkin olen ostanut vauvalle pikkuisia vaatteita. Tosin ystävälle sanoin etten nyt ota sitö valtavaa kassillista pieniä vaatteita, jotka viimeksi meillä oli ja jotka ovat nyt hänen serkullaan. Ei niitä tosiaan ihan mielettömiä määriä tarvitse.

Kauheesti oli aiheita...Yritän muistaa jotain...

Kylpy!! Ukkeli kylpee kerran viikossa, koska on atoopikko eli iho on kuiva.Kasvot ja kädet pestään ruuan jälkeen. Pylly pestään kakan jälkeen ja muutenkin aina aamuin-illoin. Kakkaa tulee milloin mitenkin, mutta vähintään kerran päivässä, usein useamminkin.

Meillä syöty jo pitkään se 5 ateriaa ja nyt on uusin juttu nämä maitotuotteet:jugurtit, raejuusto ym.

KK:lle onnea!!! Meillä tulee myös vain 1,1v ikäeroa. On se hurjaa!!! Pääsette tuplarattaiden ostoon tekin=)

Ja BB on nähtävä joka ilta=D Se on mun aivojen tyhjennysrituaali, jonka aikana syön iltasta ja juon teetä, sit on hyvä mennä tutumaan...

Tutti on pojalla ollut ihan alusta asti. Hän syö sitä lähinnä vain nukkumaanmennessä tai jossain liikenteessä, jos väsähtää kauheesti. Mullaon kaikki lapset syönet tuttia.Kakkonen yritti opetella peukulle, mutta totutin tutille, koska siitä on helpompi vierottaa. Vierotus ei ole ollut koskaan meillä mikään ongelma.

Tuutikki ja ukkeli 10kk
 
Mari_
hhmm.. mitähn mun piti tänne kirjottaa.. Ainiin

eli meillä ukkeli kylpee 1-2 kertaa viikossa, ihan vaan varuilta ku mulla on psori, ja se alko pienenä atoppisena ihottumana, enkä halua pojan ihoa tahallani sit ärsyttää liialla kylvettämisellä.

Meilläki kätilö anto pojalle tutin sairaalassa, osas kylläki imeä hyvin rintaa joten ei siitä ongelmaa.

Meillä ei ukkeli varmaan vieläkään paina 9kiloa, mut kaiki on onneks yksilöitä ja hyvä vaan et ruoka maistuu =)

Meilläki syödään noin 5 ateriaa, rippuu ihan et meneekö unet syöntiaikojen päälle, sillon jätän jonku ruoan pois.

Ja oli kiva kuulla Henan ja Henrin arjestaki pitkästä aikaa =)

Meillä poju kakkaa keskivertosesti kahdsti päivässä, joskus enemmän toisinaan menee päiviä ettei tule kakkaa ollenkaan, riippuu ihan =)

Ja sit omaa napasta. Lääkäri soitti tänään niistä tuloksista niin kaikki oli hyvin, pissasta löyty kuulema hiukka bakteerikantaa mutta sille ei tarvinnu tehdä mitään, ja raskaustesti oli nega, vaikka se ei tullu mulle yllätyksenä... Sillä sunnuntaia-aamuna täysin ilman varoitusta täti moonika kurvas ferrarilla luokseni, vaikka se oli oikeestaan helpotus, nyt pystyy hiukka seuraileen sitä ovistaki ja pysyy edes vähän kärryillä tästä kierrosta =) Elikkäs ne kivut oli sit vissiin kuiteski tädin varoittelua, pakko vaan myöntää et on aika komiasti kivut muuttunu synnytyksen jälkeen. Tänään tuli iha oikeesti supistuksia, ei tietenkää kivuliaita, mut kuiteski =P Kunhan täti poistuu niin päästään uudestaan asiaan =)
 
Mari_
Niin siitä pepun pesusta. Meillä peppu pestään aamulla ja illalla ja aina kakan jälkeen. Paitti jos ollaan esim autossa ku vaikka vaihdetaan (kuten tänään) niin sillon otetaan kosteuspyyhkeillä =)
 
Syysmarja
Hellou!

Poju on aamupäiväpäikyillä, joten mami ehtii vähän koneellekin =)

Hirmu paljon olitte kirjoitelleet, huh sentään! Taisi vierähtää pitkä tovi, että sain edes viestit luettua.

Niin: meillä tosiaan kakataan joko kerran päivässä, tai sitten joka toinen päivä, menipä tuossa yksi kerta jopa 3 vrk:tta, ettei tullut kakkaa ollenkaan!!!

Meillä syödään tällä hetkellä 6-7 kertaa, kerralla maitoa menee 100-120 ml ja nyt on pari päivää maisteltu perunaa lusikasta! Velliä annan tosiaan iltaisin -mahdoinko muuten vastata itse tähän omaan kyssäriini jo?!?!?! -80 ml tällä hetkellä, maissivellillä mennään vielä.

Tuttia Eetu on syönyt alusta alkaen, lastenhoitaja toi sellaisen meille jo toisena päivänä, kun kuulemma imemisen tarve näytti olevan niin suuri. Ja mulla oli kyllä käytössä rintakumi, ja hyvin poika imi 2,5 kk rintamaitoa. Syyhän pulloon siiirtymiselle oli pojan ei-kasvaminen, joten sikäli meillä mentiin kolmella eri imulla -tutti, rintakumi ja pullo - sen 2 kk.

Niin, sellaista piti kysymäni, että meillä on tällä hetkellä yöt kyllä tosi hajanaiset, Eetu saattaa heräillä 3-5 kertaakin yön aikana (hänen yö siis klo 22-07) ja nukahtaa kyllä, kun saa tutin suuhunsa. Eli en syötä häntä enää öisin ollenkaan, neuvolassakin sanottiin, että jos vaan poika nukkuu tutilla, niin ei "kannata" enää palata yösyöttöihin, kun kerta on kerran eroon päässyt. Niin, onko teillä samanlaista?
Se vaan on aika raskasta, että poika herää 1-2 tunnin välein, niin itse saa sitten siinä välissä nukuttua 15-45 min :( ja silmät on tällä mamalla ainakin aika pandat! :/

Kk:lle onnittelut yllätyksestä!!!! AIka "pahan" pistit, ihan yllättäen vielä =) mitäs muuta teidän arkeen kuuluu?

Ja Marille tsemit vaivojen selätykseen, vaikka toisaalta taisi tosiaan olla vain tädin jyskettä.

Meillä on vieläkin käytössä yksi body 56 cm, muuten ollaan jo 62-kokoisissa vaatteissa, vaikka Eetu olikin 3 kk-neuvolassa jo 63 cm pitkä. Nyt olen ostanut itse 68-senttisiä vaatteita, joita ollaan jo vähän käytettykin, mutta vähän ovat isohkoja vielä.

Bb:tä en ole tänä vuonna katsellut, musta tää tuli vähän liian nopeasti edellisen perään. eikä oikein ole jaksanut innostaa. Koukkuun jäisin varmasti, jos alkaisin katsomaan.

Jaahas, sitä herättiin jo, joten pakko mennä taasen =)

Näkyy!

Syysmarja ja Eetu 1,5 viikkoa vajaa 4 kk =)
 
MAri_
Nostelen meitä hiukkasen takaisin tonne ensimmäiselle sivulle.. =)

Niin muuten Syysmarjalle pitimäni sanomani et meillä poika saattaa vieläki heräillä pitkin yötä, varsinki nyt ku on ollu kipeenä ja samalla on kulmurit puhjennu ylös. Ja ikää on ens viikolla se 11kk:tta =)
 
Piparminttu-Pipsa.
Heissan! :)

Toinen neuvolakäynti on nyt takanapäin ja kovasti tuo meidän pikkuinen jätkä kasvaa. ;) Tässäpä komeita mittoja, suluissa syntymämitat:

Pituus: 55cm (50)
Paino: 4136 g(3330)
Pipo: 37,8cm (33)

Terkkari alkoi jo epäillä, että onkohan ne synnärillä mitanneet vähän kiireellä pojan kun noin paljon on tullut lisää mittaa. No, onhan tuo poju ollut ainakin ruoka-aikaan kotona. ;) Tänään käytiin myös Helsingissä tuoreen mummon kanssa ja vähäsen jännitti imettää ekaa kertaa kodin ulkopuolella, mut hyvin se meni Stockan lastenhoitohuoneessa. Poika oli hyvä shoppailukaveri, kun nukkui kiltisti melkein kokoajan. Ihanaa kun uskalsin lähteä, tuntuu että nyt voi jo luottaa enemmän itseensä, että pärjää pojan kanssa muuallakin kun kotona.

Kiitos taas kaikille, mahtavasti jaksatte vastailla mun kysymyksiin! :) Elikä eiköhän mekin uskalleta alkaa kantamaan poikaa liinassa pystyasennossa, kun vaan muistaa laittaa ne jalat sinne liinan sisään. Tuttiasiaa olitte kans kommentoineet fiksusti! Neuvolatätikin oli sitä mieltä, että kyllä tuttia uskaltaa antaa kun paino on kuitenkin noin hyvässä nousussa ja imetys sujuu hyvi.

Oi joi, poika alkoi parkumaan. Iskä vaihtaa tuossa vaippaa ja sit taitaa ollakin äiskän vuoro tarttua puikkoihin ruokailun merkeissä. ;) Yritän kommentoida teidän muiden juttuja paremmalla ajalla. Anteeksi omanapaisuus...

PP ja iso Poju kohta 3 vkoa
 
Hena ja Henri,
Kivaa kuulla syysmarjasta! Kuule, meillä oli juuri 4 kk iässä ihan samanlainen meininki yöllä. Meillä tosin syötiin silloin vielä kahdesti yössä (klo 01 ja 04, Henrin yö noin klo 20-06). Tuttia sai käydä laittamassa väleissä sen 3-4 kertaa. Jossain vaiheessa aloin ottamaan pojan viimeisen syötön jälkeen viereen nukkumaan niin oli rauhallisempaa. Ja hei, yksi mikä meillä auttoi oli tutin vaihtaminen isompaan! Eli juuri tuossa 4 kk ikäisenä "sai" ostaa semmoisen isomman tutin, en nyt muista merkkiä, mutta imuosa on selvästi isompi kuin vastasyntyneiden tuteissa. Pysyy paremmin suussa eikä heti putoa. Tämä meillä auttoi vähän.
No, nyt yöunia ei enää niinkään häiritse tutin putoaminen vaan uusien taitojen harjoittelu. Kädet heiluu villinä ja möngerretään ympäri pinnasänkyä. Millään ei meinaa malttaa nukahtaa takaisin. Nyt syödään enää vaan kerran yössä, klo 02-03 aikoihin, ja useimmiten otan pojan siinä vaiheessa viereen nukkumaan. Muuten menee aamuyö ihan juoksemiseksi.
Eli pandana olen minäkin ollut... Onneksi Henri on oppinut nukkumaan pidemmät päikkärit iltapäivästä niin saan minäkin silloin nukuttua.
Aika jännä tuo neuvolan kommentti yösyötöstä. Eikös noissa oppaissa yleensä lue, että 6 kk asti vauva tarvitsisi yösyöttöjä? Siis yksilöllisiähän nekin ovat. Jotkut vauvathan nukkuu alusta alkaen täysiä yöunia *murisee kateellisena*.
En edes uskalla vielä kuvitella sitä autuutta, kun Henri nukkuisi täysin inahtamatta edes sen 6 tuntia... siis mä en edes vielä haaveile täysistä yöunista, edes se 6 tuntia. Kyllä mun on pakko vuoden vaihteen jälkeen joku unikoulu toteuttaa, jos ei ala yöt paranemaan. Helmikuun alussa kun on töihin lähtö edessä, niin siinä vaiheessa ei kyllä tuu mitään jos pitää 4 tunnin yöunilla tulla toimeen.
Laitoin muuten viime viikolla päiväkotihakemuksen vetämään. Ykköseksi laitoin meitä lähimmän päiväkodin. Siellä alle 3 vuotiaat on ryhmäperhepäiväkoti ryhmissä, kunnan tiloissa. Perhepäiväkodista olen kuullut niin ikäviä juttuja, että sitä en halua. Kakkosena yksi toinen lähellä oleva päiväkoti, ja sieltä ihan tavallinen päiväkotiryhmä. Mietin pitkään kumman laittaisin ykköseksi, kun alunperin olisin halunnut ihan tavalliseen päiväkotiin, mutta päädyin kuitenkin tuohon ryhmikseen sen sijainnin vuoksi. Nimittäin, tulevaisuudessa poika kuitenkin menee saman alueen kouluun, niin on kiva että on jo valmiiksi kavereita päiväkotiajalta.

Jaiks, äkkiä nukkumaan, että ehtii edes sen kolme tuntia koisata ennen tuttirumbaa!

 
Sunni
Nostelen ketjua samalla kun kiittelen vastauksistakin koskien nuita pienen pieniä vaatteita :)
Muutama potkari ja pody on hankittu ja päätin, että jos ne näyttää riittämättömiltä niin passitetaan sitten isi tai mummut kauppaan ;)
Pieniä vaatteita meillä taitaa mennäkkin jonku aikaa, kun vaavista on veikattu kovin pienikokoista ultrassa. Mutta katotaan nyt paljon se kerkeää kasvaa ennen ensimmäistä parkaisua ;)

Sunni rv37+
 
senora
Huomenta tännekkin... Tuolta odotuspuolelta tulin kurkkimaan mitäs tännepuolen kuuluu, kun täällä on tuttujakin... Onkos Meiramista kuulunut mitään?? Aattelin vain informoida että hänen haaveiluketjun plussajunansa on taas osoittanut tehokkuutensa...

Ihania vauvantuoksuisia hetkiä kaikille... perässä tullaan...
 
Aurora Vee
Piipahdan tännekin, ehdin jo onnitella Kk:ta odotuspuolella. Jännittävä uutinen!

Meillä kaikki hyvin, lapset tykkäävät olla kotona isin kanssa ja mamma tykkää olla töissä. Viktor ei olekaan kohta enää vauva noin virallisesti: poika "täytti" eilen 11 kk ja täytyykin alkaa pohtimaan synttärijuhlia kohta. Kävely ilman tukea ei ihan vielä luonnistu, mutta ensiaskeleet saattavat tulla ennen synttäreitä, sen verran kova vauhti on päällä.

Sunniko se kyseli niistä 50/56cm vaatteista? Meidän kummatkin lapsukaiset olivat odotetusti pitkiä (n. 53cm) joten 56-senttiset menivät ihan pari viikkoa, jos sitäkään. Ä-pakkauksen 60-senttiset sai ottaa heti käyttöön. Eli olivat meillä lähes turhia. Toiset käyttävät samaa kokoa pari kuukautta. Yritä teidän omien ja lähisukulaisten syntymämittojen perusteella arvioida minkä kokoinen vauva on tulossa. Jos vauva osoittautuu pieneksi, niin voit aina pyytää lahjoja tuovia tuomaan lisää pieniä vaatteita.

Nyt pitäisi varmaan ryhtyä töihin... Monta asiaa jäi taas kommentoimatta.

Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Pikkutiikeri80
Lauantaiaamua ketjuun!

Ekana pahoittelut Marille tädin saapumisesta... Onneks vasta eka kierros, niin toiveet ei varmaan vielä ole yltiöpäisen korkealla vaan jaksaa olla kärsivällinen. Toivotaan silti että teillä tärppää pian!

Syysmarja, meidän yöt poitsun kanssa on kovin samanlaisia kuin teidän, poikkeuksena että meillä syödään yölläkin kerran tai kaksi, ja viimeinen villitys on herätä päivään siinä klo 5 jälkeen! Onneks meillä isukki on reippaampi kuin minä ja nousee aika usein ylös silloin. Nukkumaan mennään onneks jo kahdeksan jäljestä, jotain positiivista siis... Ja meillä yöt rikkonaisia samasta syystä kuin Henan, eli uusia motorisia taitoja opetellaan JATKUVASTI, myös unissaan...

Meillä oli torstaina neuvola, strategisia mittoja sieltä:

pituus 66,3 cm (49cm)
paino 6600g (3080g)
pipo 41,5cm

Kaikki muutenkin neuvolassa hyvin, terkka kehui pikkumiehen seisoma-asentoa, joka on kuulemma tosi tukeva ikäisekseen. Ja aika pitkä poikahan toi meidän sälli jo on, kun ottaa huomioon syntymäpituuden ja sen, että vielä viimeisessä ultrassa (rv 36+5) oikein ultralääkäri ennusti että meidän ukkelista jää lyhyt, kun "reisiluu on niin lyhyt". Hah! Ainoa huolen paikka oli se, että pikkumiehen painokäyrä on lähtenyt laskuun. Se oli laskusuunnassa jo 3kk-käynnillä, mutta nyt vielä selvemmin. Runsaasta pulauttelusta/oksentelusta yritin neuvolassa puhua sekä terkalle että lääkärille, kommentit eivät yllättäneet; "vauvat nyt pulauttelee, se on ihan normaalia"... Käytiin sitten eilen yksityisellä lastenlääkärillä (ruuansulatuselimiin erikoistuneella) ja ollaan kaksi viikkoa Almiron pepti-nimisellä apteekin äidinmaidonkorvikkeella. Eli mahdollisesti epäillään jonkinasteista maitoallergiaa. Toivoisin vain, että varsinkin noi varsinaiset oksentelut (pulautus joka tulee pari kolme tuntia edellisen ruokailun jälkeen) loppuisivat.

Ollaan maisteltu kolme päivää bataattia ja se on alkanut maistumaan ihan hyvin. Kerralla (per ateria) menee sellainen pari ruokalusikallista. Perunaa maistettiin myös kolmena päivänä, mut suolen toiminta hidastui taas ihan selvästi niin jätettiin sen maistelu myöhempään ajankohtaan. Hedelmä soseita syödään toisinaan iltapäivisin jos ei olla liikenteessä, niistä suosikki taitaa olla omena. Seuraavan kahden viikon aikana ei saada ottaa usia makuja kokeiluun, kunnes toi allergiaepäily varmistuu.

Mennään tänään benettonin "varastomyyntiin", eli keskustan ulkopuolella yhdellä parkkipaikalla myydään alella benettonin naisten ja lastenvaatteita. Toivottavasti löytäisin pikkumiehelle jotain kivaa!

Nyt täytyy rientää, viikonloppuja kaikille!

Pikkutiikeri ja Pikkumies 4kk
 
Mari_
Pikaisesti pyörähdän. =)

Kiitos Pikkutiikerille tsempeistä, nyt ollaan menossa kohti uutta yritystä ku täti poistui pari päivää sit. Tein Vauva-lehden sivuilla ovulaatiolaskurilla testin ja siinä tuli hedelmällisimmäksi päiväksi 14.10(su)ja siitä sit pari seuraavaa päivää, mut pitää varmistella jo ens viikosta lähtien, ku ei voi olla varma et onko tää kierto sit lyhempi =)

Meillä on ukkeli sit lähteny liikkeelle, ryömii (tai oikeestaan vetää itseään käsillä) ja sit "kontaa" hiukka oma taktiikka. Hän on konttausasennossa ja kädet tekee konttausliikkeitä mut jalat ei liiku erikseen vaan Niclas ikään kuin hyppäisi jalat yhdessä käsien perässä ;D Huvittavan näköstä, ja vauhti kiihtyy jos koiran tavarat on lähellä. Pitkiä matkoja ei vielä mene, mut edistystä se on tämäkin =) Nyt hän kattelee sit kirjahyllyäki sillä silmällä et josko jossaki välissä alkas nousta sitä vasten =)
 
Helmiina
Mukavaa uutta viikkoa!

Hena, Nellillä ja Henrillä on todellakin kokoeroa. Ja Pikkutiikerinkin pikku mies on jo kirinyt Nellin ohi pituudessa... Miehen kanssa kutsutaankin Nelliä meidän pikku kirpuksi... :) Missähän vaiheessa Nelli saa kasvupyrähdyksen, en nimittäin usko, että kovin pieneksi jää. Itse ole 170 cm ja mies 194 cm. Niin ja toivottavasti teillä Pikkutiikeri selviää nuo allergiahommat!

Ja Pp:n poju kasvaa myös mallikkaasti! :) Onnittelut ensimmäisestä imetyksestä kaupungilla... ;) Jokos olette fuzzeja testailleet?

Marille peukkuja uuteen kiertoon! ;)

Edelleen ollaan kerran päivässä maisteltu kiinteitä. Nyt uusimpana makuna on ollut päärynä ja se on herkkua! Huomenna siirrytään porkkanaan. Kai tässä vielä jonkin aikaa mennään samalla linjalla. Kohta varmaan maistellaan myös ensimmäistä puuroa, ostin banaani-riisipuuroa jo kaappiin. Nokkamukistakin Nelli jo osaa hiukan hörppiä. Nellillä vain on kauhea paniikki, jos jotain laitetaan suuhun. Ehkä kun tuolla lusikalla opetellaan, niin nokkamukikaan ei enää tunnu niin kamalalta. Maissinaksut ja kurkunpalaset on Nellin mielestä herkkua, niitä kun saa syödä itse... ;) Nyt kun nuo syömiset sujuu noin hyvin, niin ensi viikonloppuna mennäänkin miehen kanssa kahdestaan syömään ja annetaan Nelli hoitoon mummille. Tietääpähän nyt, että ainakin päärynä maistuu hyvin! Pitää pikkuhiljaa harjotella Nellin kanssa hoitoa, että pääsee sitten parin kuukauden päästä juhlimaan kolmekymppisiä!

Helmiina ja Nelli 5,5 kk

P.S. Tsemppiä kaikille yöhuligaanien vanhemmille!
 
Syysmarja
Heipat!

Juuh, yöt on edelleen mitä sattuu...viime yönäkin valvottiin/minä valvoin 4-6 välisen ajan, poika kähisi ja kähisi jotain...ja musta alkaa tuntua, että hälle maistuu tuo tutti vähän liiankin kanssa :( sen kanssa kun tarvii vaan koko ajan nukkua, ja kun tutti tippuu suusta, niin vähän ajan päästä herätään.
Ja meillä on nyt käytössä sellainen "turvatutti", jossa ikähaarukka oli 4-36 kk, joten tämä varmaan on sellainen suurempi, mistä joku mainitsi -sori, en nyt muista, oliko Hena, Helmiina vai Pikkutiikeri.
Meillä opittiin sitten vihdoin ja viimein kääntymään kunnolla viikonloppuna! Eli siis ihan niin, että poika itse otti käden alta pois, kun pääsi vatsalleen =) nyt sitten alkaakin se harmitus, kun siitä ei pääse mihinkään =)

Kiinteitä ollaan täälläkin maisteltu, perunaa on vedetty nyt about 1½ viikkoa ja hyvin tuntuu lusikka suuhun sopivan. Ainoa vaan, että taisi pieni massu mennä vähän sekaisin, kun kakat on tullut aika harvoin. Nyt olenkin antanut pari päivää luumusosetta, niin johan on kakkaa tullut!!! :0)

Tänään olisi 4 kk neuvola, vähän jänskättää että kuinka paljon on painoa tullut lisää, musta ainakin tuntuu että poika syö koko ajan...no, sen näkee sitten.

TOsiaan, meillä ei enää syödä yöllä kertaakaan, en siis laske tuota 6-7 aikaan aamulla enää yösyötöksi, vaikka sen jälkeen vielä vähän aikaa nukutaankin.

Pikkutiikerille tsemit allergian selvittelyyn, toivottavasti kuitenkin selviää melko helpolla =) ja noi sun mitat taisi olla just niitä 4 kk mittoja, eikö? Voin sitten verrata =) vaikka meillä onkin nuo lähtömitat täysin eri luokkaa kuin teillä (53 cm ja 3970g) =)

Pp:lle onnittelut ekasta "julkisesta" imetyksestä! Ja hieno juttu, että uskalsit lähteä maailmalle, ettei tarvi kotona koko ajan kökkiä =)

Ja Hena oli laittanut hoitohakemuksen =) vetämään, ajatteles, ei siihen kauaa enää ole. Itse olen ajatellut olla vielä ensi kesän kotona, että menen sitten vajaan vuoden päästä töihin takaisin...uutta työpaikkaa tekis mieli hakea, mutta ehkä jätän sen suosiolla sitten ensi vuoteen =)

Eetu tosiaan nukkuu öitä huonosti, aion kyllä mainita tänään siitä neuvolassa, josko heillä olis jotain ideaa, mitä voisin tehdä toisin...tuskinpa varmaan, mutta eihän se kysyminen mitään "maksa" =) alkaa vaan itse olemaan aika loppu, kun yöt on niin rikkonaisia, saan hädin tuskin itse nukahdettua kun poika taas ähkii. No, päivisin nukun kyllä hänen kanssaan, kun ottaa pidemmät unet, mutta ei nekään kaikkea yöunta korvaa.

Joopa joo, nyt kuuluu taas sellaista ähinää, että pikkumies taisi herätä aamupäiväuniltaan.
Se on moro!

Syysmarja ja E 2 pv vajaa 4 kk =)

 
Anna....
Vau KK !!!! Onnea valtavasti!

Pikaisesti meidän kuulumisia: Poika jakselee vaihtelevasti. Meillä on edelleen tunnin parin itkukohtauksia päivässä. Johtuu varmaankin allergioista ja refluksitaudista, joita selvitellään. Paraikaa pojalla on nenän kautta laitettu letku, joka mittaa ruokatorven ph-arvoja. Kauheata pojalle ja äitille.

Nauratti tuo Auroran pojan koko =) Meidän pojathan on aikas lailla saman ikäisiä ja meidän pojan mitat: 7.9 kg ja 74 cm !! Auroran samanikäinen poika yli 13 kiloa ja 86 senttiä =) Näin ne lapset on erilaisia..

Meillä poika kävelee ja juoksee jo lujaa ja kiipeilee pöydille. Kamala termiitti =)

Nyt se raukka heräilee uniltaan, pitää mennä.

Heippa!
 
Syysmarja
Tervepä taas!

Eilen siis oli 4 kk neuvola, tässä mittoja (suluissa syntymämitat):
paino: 6250 g (3970)
pituus: 65 cm (53) -nyt tuli pituus oikein =)
pipo: 42,9 cm (36,5)

eli pitkä ja hoikka poika meillä, edelleen =)
Vähän ihmettelen tuota painoa, kun oli noussut 3 kk:sta vain (???) 400 g, ja täti oli ihan tyytyväinen silti. Onko siis ok?

Enkä sitten kysynyt tuosta yöheräilystä mitään, oli lääkäri ja jos vaikka ketä tällä kertaa paikalla, tsekattiin vaan poika ja sitten ulos...tuli vähän "liukuhihnameininki" olo :/

Juuh, mutta me lähdetään nyt huomenna pienelle reissulle, joten palaillaan asiaan taasen ensi viikolla =)

Syysmarja ja E 1 pv vajaa 4 kk =)
 
Piparminttu-Pipsa.
Moiks!

Täälläkin on aikamoinen yörumba takana. Poika nukkui vielä viime viikolla kunnon unia öisin eli jopa 4 tuntiakin yhtä soittoa. Mutta... viimekin yönä herättiin parhaimmillaan tunnin välein syömään. Poika söi hetken, nukahti, ähisi unissaan niin etten itse saa unta ja sitten kun juuri olen nukahtamassa, alkaa parku ja uusi syöttökierros käyntiin. Apua! Oudointa on, että päivisin poika nukkuu ihan kunnon unia ja syö suunnilleen kolmen tunnin välein. Eli ei taida mikään tiheän imun kausikaan olla menossa, kun tuo tiheä imetys on vaan öisin. Kertokaa te viisaammat, mikä avuksi? Vai onko tuohon vaan totuttava? Relatippoja annetaan kokoajan, cuplatonia ja disflatylia on kokeiltu jne. Muuten menee hyvin, poika itkee tosi vähän ja on hereillä ollessaan jo hyvin kiinnostunut maailmasta. :) Tänään ihmeteltiin yhdessä meidän akvaariokaloja. :) Ja kantoliina on maailman paras keksintö! Eilen kävin koirien kanssa pitkän lenkin ja poika oli liinassa ja samoin kaupassakäynti sujuu niin helposti liinaillen. Helmiina kyseli kestoilusta, ollaan käytetty Fuzzeja nyt reilun viikon ajan ja itseasiassa pienimmät säädöt tuntuu jo puristavan herran reisiä! Mut tykkään myös harsoista ja sisävaipoista villahousujen kanssa. Nyt vaan on alkanu kakat tursuamaan lahkeesta villahousuihin eli pitänee opetella napakampi taittelu ohivuotojen välttämiseksi...

Syysmarja, hyvin on teidän poika kasvanut. :) Luulisi että ne olis siellä neuvolassa jotain kommentoineet, jos tuo painonnousu olisi epänormaalin vähän tms. Jos kerta oli lääkärikin paikalla... Mut harmi, että sulle jäi sellanen liukuhihnaolo. Se ei oo kivaa... :/ Tsemppiä yövalvomisiin, minä ainakin olen hengessä mukana sata lasissa!!!!

Helmiinalla ja Nellillä tuntuu menevän hyvin. :) Voin kuvitella, että teillä neiti on innoissaan kun saa itse syödä. :) Ajatella miten nopeasti vauvat kasvaa. Vastahan Nellikin oli ihan pieni ja nyt jo istuu ja syö omin pikkusormin! :)

Pikkutiikerille kovasti tsemppiä teidän pojan painon kanssa taiteiluun! Hyvä, että yksityisellä ottivat asian vakavasti ja ryhtyivät toimenpiteisiin. Luulisi nyt ihan maalaisjärjelläkin ajateltuna, et kyllähän jatkuva pulauttelu tyhjentää vatsaa eikä voi olla vaikuttamatta painoon pitkällä aikavälillä... Tulehan pian kertomaan, onko siitä uudesta korvikkeesta ollut apua!

Voi Hena, kurjaa että sielläkin on rikkonaisia öitä. :/ Mehän voidaan kohta perustaa oma panda-kerho. *huokaus* Sullahan on päivähoitoasiat hyvällä mallilla. :) Kiva, että oot löytäny hyvän ryhmän ja tosiaan hyvähän noita päivähoitokuvioita on suunnitella pitkällä tähtäimellä kouluaikaakin silmällä pitäen. :)

Annalle ja pojalle voimia, kuulosti tosiaan kurjalta se nenäletku. :( Toivottavasti pääsette siitä pian eroon!

Mari, olispa hauska nähdä teidän Niclas kun se "painelee menemään"! :) Voin vaan kuvitella miten hellyttävän hauskan näköistä se touhu on. :) Miten teillä on muuten koiran ja pojan yhteiselo sujunut? Joko poika on ottanut paljon koirien tavaroita suuhun tms.? Meillähän on kanssa kaksi koiraa ja niiden leluja on välillä kaikkialla. Pelkäänkin jo nyt, että poika tunkee kaikki koirien luut sun muut suuhunsa, jos ei vahdita sitä 24/7 kuin haukat. ;)

Huh, on tää poju aikamoinen kuumakalle. Mulla valuu hiki, kun poika on nytkin liinassa tässä sylissä... Pakko varmaan alkaa vaipanvaihtoon ja syöttöhommiin.

Mukavaa päivää kaikille!

Panda-PP ja tuhiseva Poju 4vkoa
 
Pikkutiikeri80
Heissulivei!

Mulla on siivouspäivä menossa, mutta päätin pitää pienen tauon kun pikkumies nukkuu partsilla...

Syysmarja, ne mun laittamat mitat oli tosiaan 4kk-neuvolasta. Pahoittelut "liukuhihnasta", kyseessä varmaan sama hihna jolle myös meidät lykättiin... Taidettiin olla neuvolassa yhteensä 25min., sisältäen terkan "tarkastuksen" (oli eri terkka kuin yleensä) sekä lääkärikäynnin, joiden välillä odoteltiin vielä joku 5 minuuttia. Itsekään en saanut kysyttyä muuta kuin siitä pulauttelusta, thats it. Ja se painonnousuhan on ok, jos vauvan oma yksilöllinen painokäyrä näyttää hyvältä, eli siis nousee tasaisesti, tai ei ainakaan laske radikaalisti. Meillä neuvolan tätsy aina näyttää sen käyrän mulle tietokoneen näytöltä. Ja meillähän se käyrä oli laskenut jo 3kk-käynnillä, ja nyt vielä lisää. Meillä painoa oli tullut kuukaudessa n. 550g, mut toisaalta pituutta jopa 4cm, siitä ilmeisesti käyrän lasku.

PP, siitä yöheräilystä. En tietenkään tiedä varmaksi, mutta mulle on jäänyt sellainen kuva, että varsinkin pienet vauvat "tilailee" sitä maitoa juurikin yöllä (=aamuyöstä), joten miksei teidän pojulla voisikin olla "vain" tiheän imun kausi? Teoriassahan noi tiheän imun kaudet on 3, 6, 9 viikon iässä sekä 3 ja 6 kuukauden iässä. Mutta yksilöitähän noi vauvatkin on ja tilailevat maitoa sen mukaan kun tarvitsevat. Tsemppiä ja jaksamista sinne! Muistelisin että n. 2 kuukauden iässä meillä koitti hetkellinen "autuus" kun poitsu nukkui yöllä pidempiäkin pätkiä, n. 6-7h putkeen. :) Ne on kyllä tällä hetkellä historiaa...

Viides päivä menossa apteekin korvikkeella ja varsinainen "oksentelu" (pahanhajuiset pulautukset) on toistaiseksi historiaa. Maitopulautuksia tulee samaan tyyliin kuin ennenkin, mutta sitä pidän itsekin ihan "normaalina" noin pienellä vauvalla. Lääkäri käski meidän lisätä kiinteitä, vaikkei nyt kahteen viikkoon saadakaan tuoda uusia makuja ruokavalioon, ja ollaan tehty työtä käskettyä. Aamupäivällä syödään lounaaksi vihannessosetta (bataattia, perunaa tai maissia kun niitä oltiin ehditty kokeilemaan ennen korvikkeen vaihtoa) ja iltapäivällä välipalaksi hedelmäsosetta (etupäässä omenaa, päärynää tai niiden sekoitusta) ja tänään maistettiin riisipuuroa välipalana. Soseen ohessa annan myös maitoa niin paljon kuin herra vain suvaitsee juoda. Hirveetä sottaamista se syöttäminen on, mutta aika hauskaa. =) Syysmarja muuten, mekin maistettiin perunaa pelkästään ja pikkumiehellä lakkas maha toimimasta täysin... Jätettiin se hetkeks jäähylle, paitsi jonkun muun vihanneksen kanssa uskallan sitä antaa. En oikein ymmärrä miksi suomessa neuvolassa tyrkytetään aina sitä perunaa ekaks kiinteeks??! Sisältää kuitenkin paljon tärkkelystä ja on siksi kai vähän huonosti sulavaa vauvan suolessa? Meillä on suosikiks muodostunut se bataatti, maistuu hyvin lievän makeutensa ansiosta ja eikä ainakaan meillä oo aiheuttanut suurempaa mahavaivaa.

VauvanruokaG: ne jotka jo kiinteitä syöttää, niin teettekö itse sapuskat, ja jos ette niin suositteko jotain tiettyä merkkiä valmiista vauvanruuista?

Itse teen vihannessoseet pitkälti itse, paitsi maissi-peruna sosetta jonka saa paljon helpommin purkissa kaupasta. Hedelmäsoseet ostan myös valmiina, niin reipas en ole että jaksaisin alkaa niitä värkkäämään itse... Semperin soseista oon tykännyt, kun (ainakin hedelmäsoseet) ovat sopivan löysiä syötettäväks tollaiselle aloittelijalle, mutta ostan kyllä muidenkin valmistajien soseita.

Jahas, poitsu tais herätä partsilla. Jatkan toisella kertaa!


 
Anna..
Tosiaan se maidon tilaus tapahtuu valitettavasti usein öisin.. silloin erittyy sitä hormonia, joka aiheuttaa maidon tuotantoa.. Jotenkin näin =)

Jaksamista yöheräilyyn. Meilläkin oli tuollainen vaihe pitkäänkin, mutta meni ohi. Enää herätään vaan 3 kertaa =) Jos kuitenkin heräilyt jatkuu vaan, niin kannattaa kysäistä lääkäriltä allergioiden mahdollisuudesta tai muista vatsavaivoista.

 
Helmiina
Joo, se tosiaan on totta, että yöimetys pitää maidon tuotannon yllä. Harmillistä meille vanhemmille... ;) Nelli on onneksi jostain 3 kk iästä asti syönyt vain kerran yössä tai ei kertaakaan, riippuu mikä katsotaan yöksi. Nukkumaan mennään n. klo 22 ja syönti on aamulla klo 5-7. Meillä ei onneksi heräillä muuten öisin ja toiveena olisikin, kun säännöllinen ruokarytmi tulee, niin yösyöminen jäisi pois. Uusimmassa Kaksplus-lehdessä oli hyvä juttu muuten unirytmistä ja unikoulusta.

Pp, onko teidän Fuzzit Made in USA vai Made in Mexico...? :) Noissa on nimittäin hirveä ero koossa. Usalaiset on paljon parempia, ainakin Nellille. Kolme "poikaväristä" olisi muuten sitten tarjolla... :) Fuzzit ei meinaa enää meille oikein istua, ehkä ne on jo jäämässä vähän pieniksi... Meilläkin suositaan kotona sisävaippa + villahousut yhdistelmää, mutta "reissun päällä" on aina taskut tai aiot käytössä.

VauvanruokaG: Bataatin ja porkkanan olen tehnyt itse. Maissi, päärynä ja luumu on tullut purkista. Varmaan jatkossakin ostan nuo hedelmät purkkeina. Ja varsinkin tässä maisteluvaiheessa ne on käteviä, meillä kun menee korkeintaan se ruokalusikallinen kerran päivässä. Ja itse syön loput, mitä jää sen kolmen päivän jälkeen, minkä ne säilyy. ;) Mitään tiettyä merkkiä en ole vielä osannut suosia, mutta Nestleä pitäisi kai vaikka periaatteesta boikotoida... ;) Lihan ja kalan ajattelin myös tehdä itse ja sitten kaikki muutkin kasvikset. Jääpalarasioihin vain ja pakkaseen... :) Tuota perunaa en minäkään ymmärrä enkä edes ole vielä sitä Nellille tarjonnut. Itsekään en juuri koskaan syö sitä, joskus muussina tai lohkoperunoina... :)

Nukkumaan kai tästä joutaa...

Helmiina ja Nelli 5,5 kk
 
tuutikki2
Meillä poju syö edelleen sen kolmisen kertaa yössä, mutta pulloa. Hän nukkuu n.klo 20-23.30 yhtä soittoa, sit maitoa ja nukkuu, mutta siinä ennen aamua syö vielä pari kertaa.Mun mies hoitaa yösyötöt, kun mä olen muutenkin niin väsyksissä tän raskauteni kanssa.

Soseita tein itse ja ostin kaupasta, sekä että. Puurot oon aina tehny ite. Nykyisin on usein esim. 4viljan puuro, johan lurautan vähän kylmäpuristettua rypsiöljyä ja raastan omenaa hienolla terällä. Luumusoseet on helppo tehdä itse, mutta monet hedelmäsoseet on purkista helpompia.Esim.päärynästä tulee kauheen vetistä, mutta puuron sekaan se on ihan sopivaa.

Mutta ukkeli siis on jo 10kk, joten aika paljon syö jo samaakin ruokaa kuin muut. Eilen söi mun tekemää kirjolohikiusausta ja oli ihan hulluna siihen!! Suolaakin oli vähän, mutta mä käytän sitä kevyellä kädellä ruuanlaitossa. Suomessa ollaan suolan kanssa hysteerisempiä kuin muualla.

Purkkiruuista suosin luomuja versioita.

Paperia meidän ukko repii ja syö heti kun silmä välttää.Sitä tulee kakassakin välillä.myös hiekka on herkkua=) Ja kaikki roskat menee lattioilta suuhun.Että on tässä perään katsomista=)

tuutikki ja ukkeli 10kk
 
Mari_
Moi!

PP, meillä poika ei laita suuhun oikeestaan mitään mitä lattialta löytää, koiran leluja (ja koiraa) ja sen ruokakuppeja käsittelee kyllä harva se hetki mutta onneksi ei mitään maistele (ei ainaskaan oo vielä maistellu =))

Meillä ukkeli on kipeenä, kauhee rohina kuuluu ku hengittää, yöllä herätään yleensä sen yhden kerran ja valvotaan 1-2h ennen ku saan pojun nukahtaan uudestaan, on röörit niin tukossa pienellä. =( Ollaan nyt sitten annettu sitä astmalääkettä mitä jätkälle määrättiin sillon keväällä, jos se hiukka auttas, ja saunassa ollaan käyty hengittelemässä parina päivänä. On se pikkasen auttanukki, huomaa heti et lima lähtee enempi liikkeelle. Jos toi nuha pikku hiljaa tosta päästäs irti.

Ruoista, meillä menee purkkiruokia, suosikkimerkkiä meillä ei oikeestaan ole, hintoja enemmänki katsellaan =) Alussa tein soseita itse, mutta se sitten jotenki jäi... =P

Nyt täytyy rientää imurin luo =)
 
Piparminttu-Pipsa.
Tervehdys taas:)

Ja kiitos ihan ekana kaikille tsempeistä ja hyvistä kommenteista yövalvomisiin! Eli tiheän imun kausi voi hyvinkin tulla kysymykseen Pojun kohdalla... Toivotaan, et kyse olisi siitä. Mut viime yönä oli kyllä taas selkeästi ilmavaivojakin, kun pian syötön jälkeen alkoi armoton ähinä ja äkistäminen. Ei taas paljoa saanut itse nukuttua. Nyt päivällä poika nukkuu taas kuin enkeli. Miksei yölläkin voisi olla näin rauhallista???

Helmiina, piti ihan tarkistaa tuo Fuzzi-asia, meidän Fuzzit näyttäis olevan jenkkiläisiä kaikki. Hmm... yksi tai kaksi lisävaippaa ei kyllä olis pahitteeksi, kun onhan nuo Fuzzit niin näppäriä ja mies niistä erityisesti tykkää... Minkäslaisella hinnalla ne teidän poikafuzzit irtoaisi? ;)

Tuli mieleen tässä päivänä muutamana, että miten pian teidän seksielämä käynnistyi synnytyksen jälkeen? Anteeksi jos tuo on liian tungetteleva kysymys! ;) Vastatkoon ken tahtoo:) Mulla on vähän vaihtelevat fiilikset seksin ja yhdynnän suhteen, kun joskus tuntuu et saattais jo halutakin, mut suurimman osan ajasta tuntuu, et on liian väsynyt tai ei vaan jotenkin sytytä. Ja kaipa taustalla on vähän pelkokin siitä, että miten tuo alapää kestäisi... Kipuja mulla ei ole ollut enää pariin viikkoon ja jälkivuotokin on loppunut eli periaatteessa varmaan voisi jo noiden puolesta kokeillakin. Jäkitarkastus mulla on vasta marraskuussa, ei kai sinne saakka sentään tarvitse odottaa?

Mukavaa päivää kaikille! :)

PP ja Poju tasan 4 vkoa :)
 

Yhteistyössä