WABabies 2

  • Viestiketjun aloittaja -Viivi-
  • Ensimmäinen viesti
Mari_
En ajksanutkaan vielä lähestyä odottavaa imuria, yllätys yllätys! =)

Mä voin ihan kevein mielin vastata tohon seksikysymykseen, meillä meni 7kk, ja ei muutena kannata vedättää niin pitkälle. Mulla ehti pelko kasvaa jo niin suureksi ettei siitä tullu hevon piiip, suoraan sanottuna. Seuraavalla kerralla tiedän paremmin etten enää tee samaa virhettä =)
 
Helmiina
Niin ja tuosta seksikysymyksestä... En nyt oikein muista milloin ensimmäisen kerran sitä harrastettiin. Odoteltiin ainakin siihen jälkitarkastukseen, jolloin hankin minipillerit. Elämä vällyjen väliin on palautunut, muttei ehkä ihan niin ahkeraksi kuin yritysaikoina... ;) Mutta täytyy kyllä sanoa, että tuo homma on jostain syystä parantunut todella paljon! *punastelee*
 
Viivi ja S.
Helouta pitkästä aikaa!

Jotenkin meillä on viime aikoina ollut päivät kauheen täynnä touhua ja tohinaa, niin etten ole ehtinyt kirjoittelemaan, vaikka lukemassa olen käynytkin... Nyt luulin ehtiväni naputella kuulumisia ja kommentteja mutta pikkuneiti heräsikin just nyt aamupäivän väliunilta ja vaatii ruokaa kokoajan tiukempaan sävyyn! Pitää siis mennä! =)

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Viivi ja S. 11,5 vkoa
 
Viivi ja S. pikaisesti
Täälläpä on ollut hiljaista... No, ei se mitään. =)

Pikaisesti ajattelin tulla kysäisemään teiltä neuvoa. Kysymys kuuluu, että onko teidän lapset koskaan oksentaneet ilman, että kyseessä olisi vatsatauti?

Eli meillä kävi tänään niin, että tyttö söi puolen päivän maissa kuten yleensäkin, mutta ahmien ja mielestäni reilusti. Ähki kakat syömisen loppuvaiheessa ja kun sitten nostin röyhtäisemään, tuli röyhtäyksen jälkeen oksennus. Siis ei mikään pulautus, vaan kaaressa kunnon läjä sohvan selkänojaan, joka haisi happamalle.

Vaihdettiin vaippa ja vaatteet, sekä siivottiin sohva ym. ympäristö. Syötin uudelleen ja tyttö söi tosi hyvällä ruokahalulla, mutta röyhtäyksen jälkeen oksensi uudestaan.
Sen jälkeen en enää syöttänyt, pikkuhiljaa annoin vettä pullosta iltapäivän aikana, jolloin tyttö nukkui kolme tuntia heräillen välillä. (Normaalia meillä.)

Unien jälkeen tuli taas kakat, jonkinverran löysemmät kuin yleensä. Sen jälkeen typy pyysi ruokaa ja annoin ensin vain vähän ja kun se pysyi normaalisti sisällä, vähän ajan päästä lisää. Muutamien syöttökertojen myötä päästiin normaaliin määrään. Oksennuksia ole enää tullut ja kaikinpuolin tyttö on ollut taas oma, höpsö itsensä.

Nyt siis mietityttää, olikohan kyseessä joku vatsapöpö, vai voiko tuo olla "normaalia" vauvoilla?? Siis lähinnä minua tässä mietityttää se haju ja määrä... Tiistaina oltaisi menossa kaverin vauvaa katsomaan, enkä missään tapauksessa halua viedä sinne mitään yrjöpöpöjä!

Sori, en nyt taaskaan ehdi muuta, mutta olisin iloinen jos joku viitsii kommentoida tai kertoa kokemuksia, vaikka tää taitaakin kuulua sarjaan "pöhköt pähkäilyt"!

V.
 
Helmiina
Nopeasti... :) Viivi, meillä ainakin tuli pienempänä pari kertaa noita kunnon oksennuksia, kun Nelli söi liikaa. En usko niiden olevan vaarallisia, vaan pelkästään ahmimisesta johtuvia.
 
Viivi ja S.
Kiitos Helmiina! =) Eiköhän me siis uskaltauduta huomenna kyläilemään, etenkin kun tyttö näyttää olevan ihan kunnossa edelleen.

Voih! Mä kävin äsken pitkästä aikaa tuolla odottajien puolella ja siellähän oli Lumi saanut tytön viikko sitten! Käykääpä kurkkimassa, hellyyttävän kuvan oli laittanut sinne!

Hmm... mä en nyt kyllä yhtään muista mitä olis pitänyt kommentoida...

Joo!
Pikkutiikeri: Hyvä että kävitte siellä yksityisellä ja saitte kunnollista apua pojan pulautteluun! Onko erikoismaito ollut hyvä juttu? Ja hienoa, että teillä on opittu jo niin hyvin syömään lusikasta! =)

Pp: mites teillä menee, onko yöunet yhtään tasaantuneet? bd

Meillä tuo seksi odottaa yhä ekaa kertaansa... Jotenkin mua vaan pelottaa ajatuskin, kun edellisen kerran kun alapäässä on jotain tapahtunut niin se sattui niin jumalattomasti! Eikä tässä oikein ole sopivaa hetkeäkään tullut, kun mies on päivät töissä ja tyttö nukahtaa illalla vasta 10-11 maissa, jolloin ollaan molemmat jo ihan nukuksissa myös.

Jaahas, itkuhälytin ilmoittelee, että neiti on herännyt takapihalla. Pitää siis mennä taas!

Viivi ja S.
 
tuutikki2
Viivi, meillä ukkeli yrjös ihan kaaressa yksi ilta kun oli isin kanssa syönyt maitoa liikaa ja vaippa oli vielä ollut liian kireellä (oli eri merkki kokeilussa kuin ennen ja iskä oli vahingossa laittanut liian tiukalle). Vauvojen vatsatauditkin yleensä voi mennä parilla oksennuksella ohi eikä vaadi erityistoimenpiteitä eli oikeestaan samapa se kumpi teillä on ollut, pääasia että vauva voi hyvin.

Seksi aloitettiin varoen jokunen vko synnytyksen jälkeen (olisiko mennyt pari-kolme kk) , mutta mulla imetys kuivas paikat niin ettei liukkarit tai öljytkään auttaneet että ei se kauheen mukavaa ollut ja harjoitusta vaati.

 
Hena ja Henri
Heipat pitkästä aikaa! On niin paljon kaikkea tekemistä, että hyvä kun ehdin aina pikaisesti lukemaan teidän kuulumisia. Tänään oltiin neuvolassa:

pituus 73 cm
paino 9400 gr
pipo 47 cm

Kaikki muutenkin ok.

Seksistä. Raskausaikanahan me puuhailtiin ihan viime metreille asti, oltiin synnytystä edeltävänäkin iltana touhuttu. Ekan kerran kokeiltiin oisko ollu 4 viikkoa synnytyksestä, ja tuntu ihan kamalalta! Siis vaikka mentiinkin sektiolla, niin alapää oli aivan oudon tuntuinen ja kuiva kun sahara. Säännölliseen toimintaan ryhdyimme ehkä noin 6 viikkoa synnytyksestä. Aluksi taisi olla kerran viikossa, nyt ehkä 2-3 kertaa, riippuen siitä miten väsynyt olen. Miehelle maistuu, vaikka olisi kuinka väsynyt! Aluksi mua ei olisi voinut vähempää kiinnostaa koko touhu, tuli feikattua parikin kertaa. Mutta nyt peesaan Helmiinaa, eli laatu on parantunut!!

Jaa, eipä tässä kovin ihmeempää ole tapahtunut. Istumaan opittiin noin viikko sitten, konttausasennossa heilutaan edelleen. Liikkeelle ei vaan vielä uskalla lähteä. Täytyisikin nyt hankkia syöttötuoli, kun ei meinaa enää pysyä sitterissä. Hampaita ei vielä näy vaikka kuolaa on tullut kamalat määrät jo 3 kuisesta alkaen.

No joo, menen syömään jotain kun poika vielä torkkuu.

Hena ja Henri 6 kk ja 1 päivä!
 
Pikkutiikeri80
Huomenet ketjuun!

Viivin oksennuskyssäriin vastaan vielä, vaikket enää mitään mielipidettä tarvitsekaan. Samaa mieltä olen kuin muutkin, että ei varmaan ollut mitään vakavaa. Itse oon vähän huono muutenkin arvioimaan mikä on varsinaista oksennustautia ja mikä "normaalia" pulauttelua, kun meillä pulautellaan harvasen päivä sohvat, lattiat ja äidin ja iskän vaatteet märiksi... Ja nimenomaan niitä pahanhajuisia pulautuksia, ei siis pelkkää maitoa. Kamalimpia on ne kerrat, kun pikkumies oksentaa/pulauttaa kesken ruokailun (maidon) ja oksennus lentää kaaressa suusta pikkumiehen ollessa vielä makuuasennossa. Hmm :(

Meillä syödään nyt toista viikkoa apteekin korviketta, mutta tilanne on palannut ennalleen. Pulauttelut/oksennukset on palanneet takaisin kuvioihin, eilen poitsu jopa pulautti kirkkaankeltaista limaa (mahanestettä?), joka tuoksahti todella kamalalle. Tämä siis puolitoista tuntia ruokailun jälkeen jolloin oltiin syöty maitoa, ja maha ilmeisesti oli aivan tyhjä. Iltaisin ollaan alettu taas itkeskelemään, lattialle ei saata klo 19 jälkeen laittaa poitsua ollenkaan vaan huuto alkaa heti, paras paikka on äidin tai iskän sylissä pystyasennossa. Olo kuitenkin helpottaa ja kiukku laantuu iltamaidon/vellin jälkeen. Oon alkanut itse epäilemään refluksitautia kun yötkin on välillä tosi rikkonaisia. Ihmetyttää myös poitsun ainainen nuha ja kurkun kakisteleminen/köhiminen. No, perjantaina soittoaika lääkärille, jospa asia etenis johonkin suuntaan.

Seksistä... Hiljaista on ollut, eka kerran kokeiltiin kyseistä lajia n. 2kk synnytyksestä ja siihen se onkin jäänyt. Ei ollut mitenkään kamala tuo "eka kerta", vaan tuntui ihan omalle paikat, mutta kun parisuhde takkuilee ihan muista syistä kuin vauvan tulemisesta taloon, niin seksi saa nyt odottaa. Kovasti kyllä puhutaan asioista, ja uskon että tilanne tästä paranee (eikä nytkään asiat ihan huonosti ole) mutta pientä hienosäätöä kaipaisi tämä suhde.

Henan Henrille onnittelut istumaan oppimisesta! Niin se aika vaan rientää... Meillä ei ole vielä myöskään syöttötuolia, luulen että menee lähemmäs jouluun kun ostetaan sellainen. Bumbo-tuolin huusin netistä, mutta pikkumies ei jaksa vielä pitää itseänsä pystyssä siinä joten odotellaan muutama viikko kunnes päästään kunnolla testaamaan sitä. Ajattelin käyttää sitä sitten syöttötuolina kun se on niin helppo putsata. Nyt syöttämiset tapahtuu sitterissä, joka sinänsä on hankalaa kun joutuu suojaamaan sitteriä kaikenmaailman pyyhkeillä ym. ettei tarvitsis koko ajan olla pesemässä sen päällistä.

Hee, mä oon saanut taas uudet kiksit kestovaippailuun! Pitäs vaan laajentaa vaippavalikoimaa, kun noi ensimmäiset hankinnat jää jo pieniksi. Kaikki jotka kestoilette, antakaa hyviä käyttäjäkokemuksia vaipoista! Fuzzista ei tarvi kertoa, sellaisia ollaan kokeiltu ja toimii muuten hyvin, mutta haaraosa on liian leveä meidän sirolle poitsulle. Nyt tilasin netistä pari ronja&roope-taskuvaippaa (tai niin kuin mies sanoo, reija&seppo...) ja yhden dreamnappyn taskuvaipan. Kokemuksia näistä?

Ai niin, saatiin vihdoin se Babyhawk-kantoreppu/mei tai-liina, ja täytyy sanoa että hyvä on! Ainoa miinus on vyötärölle sidottava nauha joka pehmustamattomana voi painaa, mutta epäilen että sekin on korjattavissa kun sitoo olkahihnat tiukemmin. Pikkumies viihtyy ihan loistavasti repussa, vaikka siitä on jo pari kuukautta kun oon viimeks häntä kantoliinassakaan kantanut. Ihan huippu ulkoillessa ja kotonakin koska on tosi nopea sitoa. Laitan kuvan liinasta ja pikkumiehestä jahka ehdin ja mies saa sellaisen meistä otettua.

Poitsu heräsi ekoilta päikyiltä, joten taidan lähteä lämmittelemään maitoa. Mukavaa viikonjatkoa kaikille!

Pikkutiikeri ja Pikkumies 4,5kk


 
Piparminttu-Pipsa.
Tervehdys tännekin! :)

Voi että, juuri tässä mietin, että jokohan Lumi on synnyttänyt. Pitääpä suunnistaa odotuspuolelle pikapuolin onnittelemaan ja tsekkaamaan se kuva.

Viivi, ihanaa että sait noin nopeasti tukea oksennusmietteisiin. Ja hyvä homma, että tilanne korjaantui niin pian. Miten teillä on muuten mennyt? Kuulostaa siltä, että arki rullaa mukavasti!

Pikkutiíkerille voimahali ja tsempitykset pojan pulautteluun. Tosi kurja juttu, ettei se erikoiskorvike sitten ollutkaan hyvä, höh! :/ Meinaatteko vielä käyttää jollain toisella lääkärillä? Toivotaan et jotain selviäisi sitten perjantaina! Kiva, että olet innostunut taas kestoista! Mulla ei valitettavasti oo kokemusta noista sun mainitsemista vaipoista ja muutenkin tää maitokakkavaipatus on vasta tuttua. Eli taidan olla huono antamaan vinkkejä. :/ Meillä mennään siis pääasiassa harsoilla ja villahousuilla ja mies tykkää Fuzzeista. Sisävaipat ei jostain syystä oikein toimi meillä, varmaan ovat vielä liian suuria tai osa sitten jo liian pieniä. Tällä hetkellä oon aivan hurahtanut erilaisiin imuihin ja niiden testaamiseen. ;) Niillä saa kuitenkin aika paljon pelattua ja nehän ne sen vaipan imutehon tekee. :)

Hena, teillä poika kasvaa kovaa vauhtia:) Ja tuntuu olevan meno päällä muutenkin, kun on oppinut kaikkea uutta!

Kiva kun jaksoitte vastailla noin kiitettävän aktiivisesti siihen mun intiimiin kysymykseen. ;) Elikä suht' aikaisin melkein kaikki on lähteneet liikenteeseen. Mekin päädyttiin sitten kokeilemaan viime viikolla, miten vanha hupi onnistuu. ;) Yllättävän kivutonta oli tai siis olin odottanu pahempaa. Saharaa oli havaittavissa täälläkin ja paikat oli hieman arat seuraavana päivänä, mutta hyvä mieli jäi kuitenkin. :) On se kyllä uskomatonta, miten kroppa palautuu synnytyksestä ja vieläpä niin nopeasti! Olin ihan varma, ettei alapää parane puoleen vuoteen ja jää ihan eri näköiseksikin kun alunperin. Mutta onneksi olin väärässä!

Eilen oli pojan 1kk:n neuvola, tässä mittoja ja suluissa ne syntymämitat:

Paino: 4885g (3330)
Pituus: 57,2cm (50)
Pipo: 39cm (33)

Eli poika on edelleen ollut ruoka-aikaan kotona ja alkaakin muistuttamaan isäänsä. ;) 56-senttiset vaatteet tuntuu jo aika pieniltä ja olenkin pukenut pojan viime päivinä suosiolla 60- ja 62-senttisiin.

jep, nyt syöttöpuuhiin!

PP ja Poju 1kk 3pvä

 
Helmiina
Tervehdys!

Onpas Henri jo potra poika! :) Meillä ei ole ollenkaan puolivuotisneuvolaa, joten seuraavan kerran päästään vasta seitsemän kuukauden iässä. Onkohan täällä jotenkin vähemmän noita käyntejä kuin muualla..? Meillä neuvolat on olleet tähän asti 2 vko, 6 vkoa, 3kk ja 5 kk. Jotenkin tuntuu todella vähältä! Jos nettiä tai "lapsellisia" kavereita ei olisi, niin olisin todella hukassa. Meille ei esimerkiksi ole sanallakaan mainittu neuvolassa kiinteistä ruuista. 3 kk neuvolassa lykättiin vain lehtinen käteen ja nyt 5 kk neuvolassakaan ei asiasta puhuttu. Terkka oli vain liian innostunut valittamaan suurista lapsimääristä ja Nellin pakottamisesta syömään tutia ja pulloa... ;) Meillä on istuttu nyt kuukauden päivät, edelleen kuitenkin tuettuna. Saatiin mun äidiltä tuparilahjaksi Tripp trapp -tuoli ja Nelliä olen siinä istuttanut tästä viikosta alkaen ja kovasti toinen tykkää siinä istua. Bumbosta Nelli koettaa kammeta pois, mutta sen avulla ollaan nyt kuitenkin päästy porukalla saunomaan...

Kestovaipoista... Meillä Ronja&Roopet on yksi suosikkimerkeistä. Sisävaippoja taitaa olla jo viitisen kappaletta ja pari taskua. Noissa on vain hassut koot, sisävaipoissa M-koko ja taskuissa L-koko. Tällä viikolla näyttäisikin olevan ilmaiset postikulut, pitäisiköhän tilata..? :) Nuo vaipathan ovat haaroista kapeita. Ipanoiden ja Lillamamman taskuista tykkään myös, Cuddlen sisävaipoista ja Swaddlen AIO:ista. Meillä on testailtu vaikka minkälaista vaippaa... :) Dreamnappystä ei ole kokemusta.

Jaahas täytyypä lähteä syömään... Tällä kertaa itse! :) Nellikin on tainnut oppia tuon taidon pikkuhiljaa, onneksi!

Helmiina ja Nelli vähän vajaa 6 kk
 
Pikkutiikeri80
Heissulivei!

Pikaisesti "lounastauon" ratoksi tulin nostelemaan ketjua ylöspäin. :)

Onpa PP:n poju tosiaan venynyt mittaa ja painoakin. Loistavaa!

Huu, nyt on tilattu netistä jos jonkimmoista kestovaippaa... Päätin lisätä kavalkaadiin vielä lillamamman taskuvaipan, sekä samanmoisen ipanoilta. Molemmat oli tarjouksessa. Samoin oli tarjouksessa Tots botsin Bamboozle bambu-frotee-vaippa, joten sellainenkin tuli tilattua, ihana pistaasin värinen! Mihin tässä vielä joudutaan?? Perikatoon ainakin... No, kyllähän tossa kestoilussa säästää sitten pidemmän päälle. Lisäimuja ajattelin myös tekaista ensi viikolla, bambusta, mikrofroteesta ja vanhoista froteepyyhkeistä. Millaiset imut oot muuten PP kokenut hyväksi, kun oot asiaa paremmin tuuminut & tutkaillut? Helmiinankin mielipide asiaan on tervetullut.

Ja juuri kun pääsin eilen valittamasta siitä seksi-osastosta, niin johan meillä pöllyteltiin lakanoita eilen sellaiseen tyyliin ettei kyllä vähään aikaan oo vastaavaa ollut... Huhheijaa! Mutta olipa mukavaa... ;)

Nyt täytyy keskittyä lounaskeiton syömiseen, jatketaan toiste!
 
Syysmarja
Heipat!

Reisssusta palattu rähjääntyneenä =) poika nukkui hyvin, mutta mami ei :( kun en ole noihin katuvaloihin tottunut, vaikka oli sälekaihtimetkin alhaalla :( niin en saanut nukuttua...noh, kotona sitten paremmalla menestyksellä.

Seksiä meillä harrastettiin 4 viikkoa synnytyksen jälkeen, ja mukavaltahan tuo tuntui, alapää oli kuulemma miehen mukaan vähän "väljempi" kuin ennen, mutta eikös se ole ihan normaalia?!!?? Ja sen jälkeen ollaan menty about kerta/viikko, mua ei kamalasti vielä haluta -oliskos syynä yövalvomiset, ettei kiinnosta!!! -mutta mies kyllä olis valmis vaikka joka ilta...no, ehkä sekin tästä vilkastuu.

Soseista: osan teen itse, esim. peruna, porkkana, kukkakaali. Maissista meillä ei kovin tykätty, joten taidan jättää sen suosiolla ostamatta. Siis vellinä menee, mutta soseena ei oikein hyvin. Makeita soseita en ole tehnyt, vaan ostanut suosiolla kaupasta. Merkkiuskollinen en ole ollut, enempi olen katsonut hintaa ja sellaisia, mitkä soppi 4 kk+ =)

Pikkutiikerille tsempit tuohon pulautteluun, harmi juttu, ettei tämä erityiskorvikekaan tuntunut auttavan :/ toivottavasti kuitenkin pian helpottaisi *halit*

Pp:n Poju on tosiaan ollut kotona ruoka-aikaan!!! HUhheihaa sentään, teillä oli vieläpä nuo alkumitat pienemmät kuin meillä ( 53 cm ja 3970 g) ja meillä 1 kk mitat oli 55,5 ja 4060 -meillähän tosiaan tuo pojan paino putosi ekan kk:n vaan, joten sikälikin meillä vähän erilainen tilanne. Pipo kyllä meillä oli suht sama, 38 cm =) (meillä syntymä 36,5)

Mäkin olen nyt laittanut jo ne 56- ja 60-62 senttiset vaatteet säilöön *niisk* kun kerta eivät enää tunnu mukavalta pojan päälle pukea...niin nopeasti se aika vaan menee *niisk toisen kerran*
Oltiin viikonloppuna ristiäisissä, oli se pieni käärö niiiiiiiin suloisen ihana, ei muista oikein kunnolla enää sitä omaa aikaa, vaikka siitä ei sen enempää aikaa kuitenkaan ole....niisk!

No jooh, kuten huomaatte, mulla tänään vähän herkkis olo =)

Syysmarja ja E 4 kk 1 vko =)
 
-Viivi (S. nukkuu jo)
Iltaa!

Vähän on silmät ristissä kun tänään oon heränny jo seiskalta (S. söi silloin, enkä ehtinyt nukahtaa uudelleen, kun äidin piti nousta kasin jälkeen, että ehdittiin jumppaan).
Mutta lyhyesti kuulumisia:

Päivät kuluu sukkelaan, tytöllä on jo melko selkeä rytmi unissa. Vähän pelokkaana odottelen tuota 3kk:n rajapyykkiä, joka täyttyy ens viikon torstaina... niin monelta oon kuullut että sen jälkeen yöunet on muuttuneet tosi rikkonaisiksi! No, eihän se etukäteen ressaaminen auta, sen näkee sitten. *Toivoo, ettei omalla kohdalla näin kävisi!*

Typy kannattelee päätään jo melkoisen hienosti ja sylissä ollessaan yrittää punnertaa istumaan. Hymyilee kovasti ja "juttelee" hassuja kurkkuääniä, kerran on nauraa hekottanutkin! Omaa peilikuvaansa katselee innolla ja hymyilee itselleen silloin kun peilistä ei näy jotain muuta kiinnostavampaa tuijoteltavaa. Vatsallaan viihtyy joitakin minuutteja, hyvässä seurassa. Kerran kääntyi selältä vatsalleen, mutta yleensä ne käännökset jumiutuu sellaiseen puolittaiseen vatsa-kylkiasentoon. Käsi jää vielä pahasti jumiin alle.

Mies on nyt ekaa kertaa tytön syntymän jälkeen työmatkalla niin, että ollaan useampi yö erossa. (Nyt ainakin 4 yötä poissa.) Ennen mä nautin hiljaisista ja yksinäisistä illoista, mutta nyt olis kyllä kivempaa kun mies olisi kotona. Tyttö kun ei hereillä ollessaan (illalla ottaa muutamat 30 min. unet) viihdy kovin hyvin itsekseen. Välillä tuntee itsensä varsinaiseksi viihdekeskukseksi kun laulaa ja rallattaa samoja lastenlauluja uudestaan ja uudestaan ja hymyilee niin että poskia kivistää... ;c) (Älkää nyt vaan ottako liian vakavasti!)

Hmm.. mitähän muuta...Joo, sitä seksiä on nyt sitten kokeiltu meilläkin. Ei ihan onnistunut entiseen malliin, (sahara täälläkin) mutta ei ollut niin epämukavaa kuin olin pelännyt, hyvä mieli jäi. Lisää harjoitusta vaan, kunhan mies on taas kotona. :)

Pp: Poju on tosiaan kasvanut huimasti! Meillä tyttö oli syntyessään 50 ja 3000 ja samoissa mitoissa 2kk neuvolassa, kuin mitä Poju oli 1kk! Mutta ehkä pojat ja tytöt sitten kasvaa eri tahtia...ja ainakin jokainen lapsi omaansa! :)

Pikkutiikeri: Tosi harmi ettei siitä erikoismaidosta ollut apua sen pidemmäksi aikaa! Koittakaa jaksaa! *Hali* Tsemppiä myös parisuhteen kuntoonsaamiseen -vaikka asiahan taisi jo vähän edistyäkin! :)

Muuton suhteen meillä ei ole tapahtunut vielä mitään, asunto on tyhjä vasta tämän kuun lopulla. Vähän ollaan kyllä jo käyty tapetteja katselemassa, makuuhuoneet on pakko laittaa mieluisemmiksi, ovat sen verran järkyt meidän makuun.

Heh! Kerrankin mä olen ajoissa liikkeellä: joululahjaidea isovanhemmille on jo valmiina ja toteutuskin jo aloitettu! Mummot ym. saavat taulun, jossa on kipsiin painettu tytön jalan- tai kädenkuva. Hannas (ainakin) myy valmiita settejä á n.50€, joten päätin tuunata itse Anttilan ale-kehyksistä ja Tiimarin tarpeista! Väittäisin että näistä tulee vähintään yhtä kivat. :)

Meilläkin on 56:t vaatteet jo laitettu pois käytöstä. Harmittaa kun vaatteet jää niin nopeasti pieniksi, kun olis ollut niin monta kivaa vaatetta, joita olis voinu katsella pitempäänkin!
Hartiat alkaa olla melko jumissa, näköjään pahenee tasaisesti sitä mukaa kun tytön paino nousee... Pitäisi ottaa itseä niskasta ja lähteä sauvalenkille iltaisin kun mies kotiutuu töistä. Jotenkin on vaan niin mukavaa olla perheen kesken kotona yhdessä, ettei malta. :)

Laitetaanpa tähän vielä muutama Galluppi:

Kertis-vaippaG:
Mitä merkkiä käytätte? Miksi olette päätyneet siihen?

EhkäisyG:
Mitä ehkäisyä käytätte nyt?

Meillä käytetään tytölle Pampersia. Tykkäisin enemmän Liberosta ulkonäön ja koostumuksen takia, mutta mun mielestä ne haisee pahalle kastuessaan. (Olen tosi tarkka hajuasioissa, vaikken raskaana olekaan.)
Äidille ja isille käytetään nyt vaan keskeytettyä yhdyntää tai kumeja. Hormonaalista ehkäisyä kartan, koska siitä mulla on vaan huonoja kokemuksia. Sain kyllä minipillerireseptin jälkitarkastuksessa ja harkitsen niitä kokeilevani.

Ohhoh, lähti vähän käsistä tää naputtelu kun pitkästä aikaa pääsin rauhassa jaarittelemaan...sori!

Parasta suunnistaa tytön seuraksi unten maille!

V.
 
Pikkutiikeri80
Huomenia!

Mulla on vähän tylsää, joten tulin aikani kuluks vastaamaan galluppeihin , joista niin tykkään :)

Kertis-vaippaG: (kun niitä nyt enimmäkseen vielä käytetään kunnes posti tuo kestoversiot kotiin) Eli melkein kaikkia merkkejä ollaan kokeiltu, tällä hetkellä käytössä pampersin baby-dry 4-9 kg, syystä että se on ihanan ohut tollaiselle lattailla pyörivälle ja hyörivälle vauvalle. Liberoita ollaan myös kokeiltu ja Lidlin Cien-vaippaa meillä käytetään öisin (paitsi nyt ovat olleet loppu muutaman päivän) ja noi Ciennit on mun mielestä ihan huippuja! Koskaan ei oo vaippa falskannut, eivätkä tosiaan haisekaan mun mielestä niin pahalle kun noi pampersit/liberot jossa sitä ihme geeli-raetta sisällä. Mutta vaippana on aika paksu ja tönkkö niin ei käytetä niitä kovin usein päivisin.

EhkäisyG: käytettiin ennen raskaaksitulon-yritystä kondomia ja samalla linjalla mennään yhä. Kummallakaan ei ole sen käytöstä mitään ongelmia/ahdistuksia, joten pysymme siinä. Mäkään en enää aio hormonaalisia ehkäisyvalmisteita käyttää, kun jo kertaalleen sain niin sekaisin oman kiertoni niillä. Ehkä sitten kun uskon että lapsiluku on täynnä, niin vois harkita kierukkaa tms.

Kaverilla meni minipillereistä kierto ihan sekaisin, ei riittänyt ns. "teho" pillereissä vaan joutui kärsimään välivuodoista ym. koko ajan. Kyllästyi tilanteeseen, ja nyt heille onkin tulossa vauva, 1,5 vuoden ikäerolla tämänhetkiseen kuopukseen... En nyt mitenkään yritä lietsoa vauvakuumetta tai mitään...

Meillä on toistaiseksi (parin kolmen yön kokemuksella) yöhulinat rauhoittuneet. Onneksi, koska kyllähän sitä sen 1,5 kuukautta kestikin. Pikkumies meni nukkumaan eilen n. klo 20.30 ja heräsi ekan kerran syömään vasta klo 05.10! Ja nukkui siitä sitten vielä seitsemään. Oon yrittänyt varovaisesti myöhäistää poitsun nukkumaanmenoaikaa iltayhdeksään, niin ei tarvitsis kovin usein nousta ylös jo puoli kuudelta. 9-10 tunnin yöunien lisäksi meillä nukutaan päivällä yhteensä n. 4 tuntia. Oon ihan tyytyväinen tilanteeseen, ja varsinkin kylmeneviin ilmoihin joiden ansiosta herra nukkui eilenkin parvekkeella 2h 20min!

Onkos kukaan käynyt jo Stockmannin Hulluilla päivillä? Me olimme pikkumiehen kanssa siellä eilen, kantorepun avustamana homma toimi erittäin sujuvasti vaikka porukkaa oli kuin pipoa... Ja arvatkaa mitä ostin? Poitsulle vaatteita tietenkin! En vain osaa katsoa itselleni mitään jos oon poitsun kanssa liikenteessä, yksin tulee sitten shoppailtua itsellekin jotain. Mukaan tarttui siis (joululahjaksi, kokoa 74) Benettonin ruskea pitkäh. paita, name-itin harmaa-musta-raidallinen puuvillaneule ja bogin vaaleansiniset farkut kokoa 80, jossa vyötärön sisäpuolella kiristys-kuminauha. Jälkimmäiset on siis ensi kevääksi kun herra ehkä jo harjoittelee ensiaskeliaan. Pieni haikeus iski, kun huomasin ettemme voi enää shoppailla varsinaisella vauva-osastolla, koska pikkumies ei enää niihin vaatteisiin mahdu...

Muuten arki jatkuu samanlaisena, pikkumies osaa nyt siis kääntyä sekä mahalleen että siitä selälleen, ts. meillä saa nykyään vahtia häntä haukkana kun on innostunut kierimään joka paikkaan. Ja siis miksikö meillä on leikkikehä kasattuna olohuoneen nurkassa? Kovin on hymyileväinen poitsu, ja varsinkin uusille ihmisille tykkää hekotella vaikkeivat edes yrittäisi naurattaa poikaa. Äidille ei meinaa nauraa millään vaikka mitä tekisi... Taas isin naama riittää laukaisemaan julmetut naurun pyrskähdykset. Hmm, epäreilua sanon minä.

Kysymys kiinteistä! Kuinka paljon saa antaa 4,5 kk:n ikäiselle vauvalle kiinteää ruokaa? Meillä on hiffattu tämä ruokailu-juttu, ja nyt aukeaa suu jo pelkästään siitä kun äiti nostaa kahvikupin pöydältä hörpätäkseen. Aamupäivisin poitsu syö bataattia (jossa joukossa usein perunaa, maissia tms) melkein piltti-purkillisen verran ja iltapäivällä (ei aina) hedelmäsosetta n. 1/2 purkillista. Onkohan toi liikaa? Juo silti maitoakin ruokailun ohessa n. 60-80 ml, ja muut ruokailut on tietty vaan maitoa/velliä n. 100-120 ml/kerta. Neuvolasta en oo saanut mitään kunnon ohjeita, kun viimeks oli se pika-pika-lääkärineuvola.

Tulipas taas tarinaa... Kiitos jos jaksoitte lukea. Meillä tänään siivouspäivä, joten alan tästä pkkuhiljaa siistimään paikkoja.
 
Mari_
Pikkutiikeri, mun mielestä saat antaa sitä sosetta niin paljon kun pikkumies vaan syö, varsinkin jos annat sitä vain kahdesti päivässä. En nyt mene vannomaan käsi raamatulla. =)

VaippaG: Meillä käytetään Pamperseja, ne on mun mielstä parhaimmat, jää pehmeiksi pissanki jälkeen, toisin kuin noi halpamerkit. Liberoa, ollaan myös välillä käytetty, siitä vaan ärtyy pylly. Lidlin vaippoja kokeiltiin alussa, kakat meinas aina tulla yli, joten ei sen jälkeen niihin ole koskettu, pirkat, muumit, daylit... Meillä on kaikki ollu kokeilussa. =)

EhkäisyG: Tällä hetkellä ei arvatenkaan ole mitään, kun toista yritetään =D Mutta synnytyksen jälkeen oli käytössä minipillerit, jotka oli mulla ihan toimivat, ja menkatki pysy poissa =)

hmph! Käytin tänään koiraa kontrollikäynnillä elukkalääkärissä, ku sillä on ollu anaalirauhastulehdus, tämän päiväisen reissun jälkeen selvisi, että nyt on sit tulehdusta molemmissa päissä, korvissa ja ahterissa!!!!! Voi home, lääkäri sit meinas et ellei nyt mee noilla myrkkylääkkeillä ohi se anaalirauhastulehdus, niin sit ne pitää leikata, kysäisin hintaa, oli reilut 300. Pikkasen meinas happi loppua, aivan järkyttävä summa. =/
 
Syysmarja
Heipat taasen! =)

On näköjään jotain vikaa saitissa, kun kirjoitus tulee viiveellä näkyviin :(

Jaahas, vai että on Pikkutiikerin pikkumies alkanut rauhoittua öisin...josko meilläkin sitten tässä kk:n sisään *toivossa on hyvä elää* Ja Viivi, ei se välttämättä tule jokaiselle lapselle, toivotaan että teillä olisi rauhallinen tapaus siellä kotona, ja että mami sais nukkua yönsä rauhassa :)

Vaippa G: meillä on tuo Libero käytössä, tällä hetkellä vielä 3-6 kg, mutta seuraava paketti on sitten jo se seuraava kilomäärä =) Pampers on liian iso meidän hoikalle pojalle, muuten ihan ok. Halpismerkkejä ei olla kokeiltu. Eikä aiota siirtyä noihin kestoihin, vaikka täällä niin kovasti niiden nimeen "huudattekin" =) ihan kiva idea, muttei meille sopiva *anteeksi*

EhkäisyG: kumeilla mennään, hormonaalista ehkäisyä en ota enää IKINÄ!! Yritin käyttää pari kertaa tuota NuvaRing -rengasta -onko tuttu?`-mutta mulla vuosi lähes koko ajan -siis menkkojen välilläkin! -alapää, joten heivasin sitten senkin. Ei vaan sovi mulle. Kumeilla siis mennään, tai keskeytetyllä, vaikka mies ei kyllä kovasti tykkää kumeista, mutta kun vuosin lähes 2 kk putkeen, niin siinäpähän sitten alkoi kumitkin kiinnostaa, kun ei seksiä herunut =)

Pikkutiikeri: mä olen samoin miettinyt tuota ruuan määrää, kuinka paljon "uskaltaa" antaa....mutta ihan hyvin poika tuntuu syövän meilläkin, lusikan nähdessään suu aukeaa kuin linnunpojalla konsanaan =) ja varsinkin nuo makeat menis kyllä alas! =)

Hiih, meinasin niin tikahtua nauruun, kun Mari kertoi -ikävästä asiasta tietty! -koiran ongelmistaan....*heeh* on se vaan niin ihanaa, että täällä keskustellaan muistakin kuin vain näistä meidän ihanista pienokaisistaan =)

Mistä tulikin mieleen: Pp, mites teidän koira on ottanut uuden tulokkaan vastaan? En tiedä, oletko sä tästä jo jotain kertonut, mutta kerro sitten vaikka uudelleen =)

Meilläkin kääntyillään jo vatsalleen, tai siis kääntyiltiin viikko sitten, mutta nyt ei edes yritetä?!?!?! Taitaa poika olla huomannut, ettei se kannata, kun ei siitä kuitenkaan mihinkään pääse =)

Ja ihanaa Viivi, että teilläkin jo vähän tehdään muutakin kuin vain olla möllötellään =) tarkoitan tällä siis sitä istumaan punkeemista, hekottelua yms.

Hulluilla Päivillä tuskin tulee käytyä, mutta kuulemma Anttilassa -taitaa olla myös Kodin 1:ssä - on meneillään keskusvaraston tyhjennys, jotain vois vaikka kotiin hankkia =)

Ja oliko niin, että Viivi oli jo keksinyt ihanan idean joululahjaksi isovanhemmille?? Varmasti tulee ihan yhtä ihanat, vaikka -tai ehkä juuri sen takia!- kun teet itse etkä osta "valmiina" =) Tsemppiä askarteluun!

G:Miten muuten olette ajatelleet ensimmäistä -siis ne, joille se on eka!! -isänpäivää juhlistaa?

Jees, mutta nyt taas loppuu ajatukset, joten "nähdään" taas!

Syysmarja =)
 
sappertuun@
Meillä vaippamerkkeinä Lidl, joks on ihan paras meidän ukolle-kaikki muutkin merkit on kokeiltu. Toinen mitä käytän päivisin on Muumi housuvaippa, josta tykkään kans ja suosin koska on suomalainen ja allergiatestattu.

ehkäisy oli ennen raskautta Nuvaring,joka siis petti ja nyt ei tietenkään ole ehkäisyä, koska olen raskaana=) Synnytyksen yhteydessä mulle tehdään sterilisaatio-olenhan jo pian 37v ja neljän lapsen äiti.

Isänpäivää vietetään onneitteluhalein ja ehkä ihan jotain pientä ostan.

Hulluilta päiviltä tekis mieli käydä kurahousut ostaa , mutten jaksa sinne mennä ryysimään tässä olotilassa ison mahani kanssa.

Soseita voi antaa sen totutteluvaiheen jälkeen, joka kestää n.viikon/maku , niin paljon kuin vauva jaksaa syödä.Maitoa pitäisi pullovauvan saada 600-800ml/vrk.

Mulla vähän flunssainen olo...Toivottavsti en nyt tule kauheen sairaaksi.Oletteko muut olleet terveinä vai koetteleeko syystaudit?

 
Hena ja Henri--
Tuohon ruokakysymykseen vastaan, kun olen saanut neuvolalta niin hienon taulukon. Eli siinä on näin 4-5kk ikäisille
Ruokavalio: äidinmaitoa/korviketta, perunasose/kasvissose, marja/hedelmäsoseita.
Ateriat
1. Äidinmaitoa/korviketta
2. Äidinmaitoa/korviketta ja peruna&kasvissoseateria
3. Äidinmaitoa/korviketta
4. Äidinmaitoa/korviketta ja marja/hedelmäsoseateria
5. Äidinmaitoa/korviketta
6. Äidinmaitoa/korviketta

Ja maitoa pitäisi vuorokaudessa kulua 700-1200 ml. Mitään tarkempia annoskokoja ei anneta. Varmaan kannattaa katsoa että tuo maito määrä tulee täyteen ja lisätä sitten kiinteitä. Laitan tähän vielä seuraavankin ikävaiheen, se on 5-6 kk ikäisille (maitoa 700-1000ml):

1. ÄM
2. ÄM ja peruna-kasvis-liha
3. ÄM
4. ÄM ja puuro/velli ja/tai marja/hedelmäsose (vaihtoehtona myös ateria 2)
5. ÄM
6. ÄM

Minä olen jo siirtynyt Henrin kanssa seuraavaan ikäryhmään, 6-8 kk (maitoa 600-800ml):

1. ÄM ja puuro/velli
2. peruna-kasvis-liha ja ÄM tai vettä
3. ÄM ja marja&hedelmäsose
4. peruna-kasvis-liha ja ÄM
5. Puuro/velli ja ÄM
6. ÄM

Tää tietty perustuu siihen, että syöttöjä 6 päivässä. Meillä kyllä hörpitään maitoa useamminkin väleissä. Nyt täytyy kiirehtiä saunaan, jatkan samasta huomenna!
 
Pikkutiikeri80
Heippa taas!

Mari, se on tosiaan aika kallista lystiä toi eläinlääkärissä käynti, varsinkin jos jotain operoidaan. Meillä toistaiseksi elukat pysyneet kohtalaisen terveinä, niin ei ole tarvinnut käyttää hurjasti rahaa eläinlääkärikäyntiin. Vaikka kyllä muakin kirpas kun pääkaupunkiseudulla asuessani jouduin käyttämään kissat hammaskiven poistossa, sekin ilo maksoi rokotusten kera 200 euroa...

Joo meillä nukuttiin viime yönä taasen ilta-yhdeksästä aamu-seiskaan, välissä yksi syöttö puoli neljän aikaan. Mamma kiittää :) On aika erilainen olo, kun saa nukkua kokonaisen yön ainoastaan yhdellä keskeytyksellä.

Syysmarja, kestoilu ei tosiaan ole kaikkien juttu, eikä sen tarvi ollakaan. En itsekään koskaan ole nähnyt itseäni minään "viherpiiperönä", mutta ikä (ja lapsen saaminen) tekee ihmeitä ja yhtäkkiä vihreät arvot ovatkin nousseet tärkeämmiksi kuin aiemmin. Olen jopa alkanut kierrättämään (roskien lajittelu ym.) pitkästä aikaa. Enkä vähättele ollenkaan kestovaippailussa ihanien vaippakuosien & -mallien merkitystä omaan innostukseeni...

Isänpäivä... Joo sanokaas te mitä sille päivälle keksis??!! Ajattelin tilata miehelle (ja pojalle!) lahjaksi Reino-tossut, hiukan vitsinä ja osaksi siitä syystä että nythän on meneillään Reinojen juhla-vuosi =) Mutta jotain ohjelmaa olis mukava keksiä, vaikka me itse asiassa ollaan matkalla silloin tuossa naapurimaassa jossa kelta-siniset liput liehuu.

Kiitos Hena todella helppolukuisesta taulukosta. Yllättäen ollaan juurikin menty tuon mukaan, vaikken mitään ohjeistusta asiasta ole saanutkaan. Illan viimeinen maitoannos tulee kylläkin kahdessa osassa; ensin velli, sitten n. kolmen vartin päästä maito. Tällä systeemillä uskon, että ollaan saatu pidennettyä yöunia jonkun verran kun on tarpeeksi "polttoainetta" yöksi. Haluaisin korvata iltavellin puurolla, kun poitsu täyttää sen 5kk, mutta en tiedä miten se onnistuu kun herra on välillä iltaisin niin kiukkuisella tuulella, ettei varmana suostu syömään lusikasta mitään. Kokeilin jo yhtänä iltana riisipuuron kanssa, huusi tasan niin kauan kunnes pullo työnnettiin suuhun. Höh. No, ehkäpä sekin alkaa sujumaan ajan kanssa...

Tänään pitäisi sen lääkärin soittaa iltapäivästä. Toivottavasti hänellä olisi hyviä ideoita sen suhteen mitä jatkossa tapahtuu. Kaverilta sain toisen lääkärin nimen, jolle varaan ajan jos tuntuu ettei meidän omasta lääkäristä ole mihinkään. Pulautuksia ollut nyt parina päivänä hiukan vähemmän, johtunee varmaan kiinteiden määrästä joka on kasvussa. Hyvä niin.

Tämä mamma meinaa nukahtaa pystyyn tähän atk-tuolille (oon ollut jo aamuseitsemän jälkeen metsästämässä hullujen päivien lentolippuja... Tiedän: olen hullu...), joten taidan vääntää itseni hetkeksi vaaka-asentoon. Viikonloppuja kaikille tasapuolisesti!

Pikkutiikeri ja Pikkumies 4,5kk
 
Mari_
Vaikka meidän ukkelille tää isänpäivä on "jo" toinen, niin ensimmäisestä hän ei päässy niin ihmeemmin juhlimaan, sillä olin tullu kotiin sairaalasta muutama päivä aiemmin. Joten täytyy nyt yrittää jotain keksiä, miekkonen on vihjaillu kravattineulasta (toive joulupukille kuulemma =)), niin aattelin et jos sellasen sit vaikka hankkis... Tai Reino- tossutki on tosi hyvä idea! =)

Syysmarja, ei haittaa yhtään jos ne koiran ongelmat nauratti, kyl muaki sen alkushokin jälkeen on vaan naurattanu, et on meillä koira. Se on 4v. ja on sairastanu jo eturauhastulehduksenki, mikä on vanhojen koirien sairaus. Se sairastuu aina syksyllä ja keväällä, ja talvella, ja oikeestaan kesälläki :D

Meki käytiin tänään Hulluilla Päivillä, johtuen täysin siitä et auto oli siellä hallissa parkissa. =) Mukaan irtos karkkia, josta tuli sit huono omatunto. :(

Niin, meillähän poika oppi kääntymään siinä 6,5kk:n iässä, nyt hän ei käänny enää ollenkaan, vaan öllöttää vaan lattialla, jos on siinä selällään =)
 
Viivi--
Sunnuntaita!

Nostellaanpa meitä taas vähän ylemmäs! *Hii-oppp!*

Vähän kateellisena luin, että useampi oli käynyt Stockan hulluilla päivillä... meillä kun ei ole Stockmannia lähimaillakaan.

Pikkutiikeri: Mitä se lääkäri sanoi, oliko apua? Vai joudutteko kokeilemaan sitä toista tohtoria? Toivottavasti vaivaan löytyisi edes selitys pikapuoliin ja tietysti myös apu!

Muakin nauratti tuo Marin kertomus eläinlääkärillä käynnistä! ;) Vaikkei se hauskaa olekaan, kun rahaa menee yllättäen paljon... Meidän kisuja ei ole onneksi jouduttu käyttämään lekurissa juurikaan, kumpikin on leikattu ja joskus ovat rokotuksiakin saaneet... Ne on kyllä vanhentuneet jo aikapäiviä sitten, pitäis kai uusia, mutta kun ovat sisäkissoja (ulkoilevat vain omalla pihalla narussa), niin en ole nähnyt sitä niin tarpeellisena.

Isänpäivän vietto ja lahja mietityttää täälläkin. Miehellä kun on jo kaikkea, eikä tykkää mistään "ylimääräisestä hömpästä". Reinotkin siis jo on... Hmm...ehkä me voitais Sennin kanssa askarrella jotain isille yhdessä. :)

Meillä mies kotiutui eilen maailman toiselta laidalta työreissusta ja illalla oltiin ison kaveriporukan illanistujaisissa. Oli tosi kiva nähdä pitkästä niin monia kivoja kavereita yhtäaikaa ja ajan kanssa! :) Siellä oli vähän aikaa käymässä vähän reilun kk:n ikäinen poika ja voi että se oli pieni!
Mä olin autolla liikenteessä ja kotiuduin puolilta öin, kun kännipäiden kouhotus alkoi mennä yli selväpäisen huumorin ja uni alkoi painaa. Mun äiti oli tytön kanssa meillä ja kivasti oli mennyt. :) :)

Tyttö nukkuu pihalla ja mies krapulaisia päiväunia sängynpohjalla, taidanpa itsekin vetäytyä hetkeksi vaakatasoon. Vois vaikka katsoa eilisen BB:n boxilta, niin on sitten ajantasalla tämän illan suorassa lähetyksessä...! Eli siis täältä löytyy myös yksi BB:n koukuttama! ;)
Mies lähtee tänään uudelle työmatkalle ja on taas useamman päivän poissa. Tylsää.

Kuulumisiin!
V.

 
Pikkutiikeri80
Sunnuntaita myös tästä suunnasta!

Ei ollut apua siitä lääkäristä kuten arvelinkin... Käski palata normaaliin korvikkeeseen ja lisäämään kiinteiden osuutta (kuten teki myös 2 vkoa sitten). Kehoitti myös käymään neuvolassa punnituttamassa poika ennen seuraavaa neuvolakäyntiä, mut luulen että jätän väliin kun poika muuten on hyvinvoivan oloinen. Tuntuu vaan hiukan hassulta, että miten sitä nyt voi lisätä kiinteiden määrää kun kyseessä alle 5kk vanha vauva, jonka pääasiallinen ravinnon (ja erityisesti rasvan) lähde on maito, meidän tapauksessa korvike. Hmp. Ja tosiaan perjantai-iltapäivällä annettiin sitten samaa vanhaa babysemp-korviketta, niin arvatkaa vaan oksenteliko/puklailiko herra koko ehtoon. Pukluja tuli ainakin sen 7 kappaletta iltapäivän aikana, siis ihan sellaisia kunnon paineella tulevia lätäköitä. Ei kun takaisin apteekin korvikkeelle ja nyt yritämme siirtyä hissun kissun kaupassa myytävään tutteli omneo-korvikkeeseen jossa osittain pilkottu maitoproteiini. Katsotaan kuinka käy... Jos ei helpota (kun loppuviikko meni siis taas hyvin vähällä puklailulla) niin sitten täytyy soitella sille toiselle lekurille.

Viivi muutes, näin alaa opiskelleena (ja kissanomistajana) kehoittaisin harkitsemaan niiden rokotusten päivittämistä. Nimittäin kissarutto on sellainen tauti, joka voi kantautua omistajan kengissä ulkoa sisälle ja tartuttaa näinkin kissan. Poikkeuksena esim. 10 ikävuotta lähentelevät kissat (jotka saaneet rokotuksen säännöllisesti 2 vuoden välein), joiden rokotuksista ei enää niin tarvitse niin huolehtia, koska heillä todennäköisesti on jo immuniteetti kyseistä tautia vastaan säännöllisten rokotusten ansiosta. Toivottavasti en kuulostanut saarnaavalta, tuli vain mieleeni kun meilläkin on tainnut tulla jo sen 2 vuotta täyteen edellisestä rokotuskerrasta... Se vaan on kamala tauti se kissarutto, ja kissalla on vain 50/50 mahdollisuus selvitä vaikka pääsisi tehohoitoon.

Huu, kamala väsy... Ja karkinhimo... Taidan suunnistaa keittön kaapeille ihmettelemään niiden sisältöä. Iltapäivänjatkoa!
 
Piparminttu-Pipsa.
Moips!

Minäkin vääntäydyin koneelle, kun tuo ilma meni noin sateiseksi eikä oikein viitsi lähteä ulkoilemaankaan. Poika nukkuu harvinaislaatuisia unia parvekkeella, nimittäin kovin usein ei herra suvaitse nukkua päivisin muualla kuin kantoliinassa tai liikkuvissa vaunuissa. Nyt onneksi nukkua posottaa tuolla raittiissa ilmassa. :)

Pikkutiikeri, onpa harmi että teillä se pukluongelma sen kuin jatkuu. :( Tosi kurjaa tuommonen kun ei tunnu löytyvän keinoja tilanteen parantamiseen. Kovasti tsemppiä, toivotaan nyt että joku keksisi jotain:)

Viivi, varmasti mukava kun olette päässeet miehen kanssa vähän tuulettumaan kaksistaan! :) Käyttekö miten usein kaksistaan jossakin? Tässäpä kysymys muillekin elikä kuinka usein pääsette kahdestaan miehen kanssa jonnekin ja mitä silloin teette? Kuinka kauan olette poissa ja kuka hoitaa vauvaa? :) Me oltiin perjantaina miehen kanssa ekaa kertaa pojan syntymän jälkeen kahdestaan liikkeellä, käytiin elokuvissa. Oli kyllä tosi kiva päästä ulos kahdestaan ja tehdä jotain ihan muuta kuin mitä yleensä arkisin tekee. :) Anoppi oli poikaa hoitamassa, kun sillä oli työmatka tänne etelään ja se on nyt ollut meillä 3 yötä. Oltiin poissa kolmisen tuntia, poika oli nukkunut 2 tuntia ja syönyt kiltisti 60ml pullosta. ;) Mulle iski hirmuinen ikävä poikaa heti kun se elokuva loppui ja rinnat oli aika pinkeät, kun oon tottunut imettämään parin tunnin välein päivällä. Meillä on hankala tilanne siinä mielessä, kun täällä etelässä ei asu kummankaan vanhemmat ja muutenkin hoitopaikat on vähän kortilla. Olis kiva päästä suunnilleen kerran kuussa vaikka jonnekin miehen kanssa, kattoo nyt saadaanko hoitajaa järjestymään. Ihan vieraalle hoitajalle en uskalla poikaa jättää (esim. MLL:n hoitaja) ja lapsettomille tutuillekaan ei oikein uskalla... :/

Syysmarja kyseli meidän koirasta. Meillähän on siis kaksi koiraa, joista vanhempi (10v.) ei ole juurikaan kiinnittäny vauvaan mitään huomiota. Nuorempi (kohta 2v.) sen sijaan touhottaa jatkuvasti jaloissa omien lelujensa kanssa ja oli aluksi tosi mustasukkainen vauvasta. Nyt se on vähän rauhoittunu, mutta on edelleenkin aika huomionkipeä ja älyttömän kiinnostunut vauvasta. Onneksi se ei oo yhtään vihamielinen tai mitään sellasta, et vauvan puolesta ei sen suhteen tartte pelätä. :) Hyvät kaverit niistä varmaan pojan kanssa tulee, kunhan poika vähän kasvaa ja älyää, että koirankin lelut on kiinnostavia. ;)

EhkäisyG: Kortsuilla mennään... Hormonaalinen ehkäisy ei oikein kiinnosta, joten pakko varmaan tyytyä noihin kumeihin.

IsänpäiväG: Joku kiva lahja pitäisi keksiä (ideoita otetaan täälläkin vastaan) ja ehkä joku yhteinen koko perheen puuha olisi kiva. Joku ulkoilureissu olis kiva, mut nää kylmät ilmat on vähän hankalat imetyksen kannalta. :/ Eli siis jonnekin nuotiolle olis kiva lähteä, mut pojan syöttäminen (ja vaipanvaihto) on ongelma, ellei mene sitten jonnekin ulkoilumajalle tms.

Oho, poika heräsi. Jatkan juttua paremmalla ajalla eli varmaan menee huomiseen...

PP ja Poju 5 vkoa
 

Yhteistyössä