WABabies 2

  • Viestiketjun aloittaja -Viivi-
  • Ensimmäinen viesti
Viivi....
Pikkutiikeri: et kuulostanut ollenakaan saarnaavalta siinä kissa-asiassa! Itseasiassa ajattelin jo aiheesta kirjoittaessani, että josko joku asiasta enemmän tietävä vähän valaisisi minua! Täytyy siis ottaa yhteyttä eläinlääkäriin ja päivittää tilanne. Kiitos vinkistä! :) Kysynpä nyt sitten tässä samalla siitä hammaskiven poistosta, siis kissan: Miten se tehdään? Rauhoitetaanko kissa vai miten? Meillä nimittäin vanhemmalta pitäis ainakin rapsia kivet pois, mutta kun jo pelkän rauhoituspiikin antaminen (leikkausta varten) oli tosi työlästä, niin olen asiaa lykännyt.
Sori te muut, joita aihe ei kiinnosta, eikähän tämä tänne kuuluisikaan...!

Pp: meillä ei vielä ole ehtinyt kehittyä mitään "rutiinia" tuohon miehen kanssa ulkona käymiseen. Kaksi kertaa ollaan nyt oltu, viime viikonloppuna ja eilen. Lisäksi mä olen ollut pari kertaa joitakin tunteja "ulkona" ja mies on ollut tytön kanssa kotona. Meillä on siinä mielessä hieno tilanne, että mun äiti asuu tosi lähellä ja pääsee helposti tulemaan melko lyhyelläkin varoitusajalla, eikä miehen äitiinkään ole välimatkaa kuin n. 60 km.

Nyt pitää mennä valmistelemaan pikkuneidin kylpyä. Pääsee taas polskimaan kunhan herää iltatorkuiltaan!
Ens viikonloppuna aloitetaan sitten vihdoin vauvauinti! Uikkareiden (kivojen ja tarpeeksi pienten) löytäminen oli aika hankalaa, mutta nyt ne odottaa ensimmäistä kastautumista laatikossa! :) Kauhean hintaisia olivat urheilukaupassa: 30€!!! :O -en ostanut niitä, etenkin kun marketista löytyi paljon kivemmat murto-osahinnalla!

V.
 
Helmiina
Täällähän on vaikka kuinka monta gallupia, joihin en ole ehtinyt vielä vastata... :) Juu, kiirettä pitää...

KertisvaippaG: Silloin kun viimeksi käytettiin eli Rotavirusrokotekarenssin aikaan, niin merkki oli Libero. Nyt täyskestoillaan. "Hoitotädeille" eli Nellin mummille tai kummitädeille olen myös jättänyt kertiksen vaihtoehdoksi, mutta nätisti kaikki ovat osanneet keston aina laittaa... :)

EhkäisyG: Minipillerit on olleet jälkitarkastuksesta asti käytössä. Alussa tuli pari päivää niukkaa vuotoa, mutta nyt ei ole ollut mitään sivuvaikutuksia. Menkat ovat pysyneet poissa, mutta se varmaan johtuu imetyksestä. Eipä tarvitsisi ihan heti näkyäkään. Mutta pikkukakkoselle ei ihan heti kuitenkaan lupaa anneta... ;) Hormonaalista ehkäisyä olen käyttänyt yli 10 vuotta eikä mulle ole ikinä tullut mitään haittoja. Onneksi, koska en tykkää kumeista yhtään.

IsänpäiväG: Uusimmassa Vauva-lehdessä oli mainos omalla kuvalla olevasta hiirimatosta ja ajattelin miehelle tilata sellaisen Nellin kuvalla. Niitä saa täältä: http://www.coollooc.com/index.html

Miehen kanssa tuulettumaan ei olla päästy kuin pari kertaa. Tai en oikeastaan voi sanoa "päästy", koska ei hirveästi ole halujakaan. Ehtiihän sitä... Nellin mummi (mun äiti) on ollut hoitamassa. Tai kun ollaan miehen vanhempien luona käymässä, niin siellä on myös paljon hoitajia. Mun äiti ja myös isä ja siskokin asuu ihan tässä lähellä, joten apu löytyy milloin tahansa. Tuntuu, että hetket kolmestaankin on ihania. Tänäänkin käytiin porukalla ravintolassa syömässä.

Laitanpas minäkin gallupia... Mistä ostatte vauvanvaatteita? Minä tykkään H&M:n ja Lindexin vaatteista. Varsinkin noi retrokuosiset on ihania. Myös parista nettikaupasta olen tilannut vaatteita. Tanskalaisen IdaT:n vaatteet on ihania! (mutta kalliita...) Hirveästi ollaan saatu vanhaa vaatetta ja niistä kyllä osa jää käyttämättä. Tykkään myös kierrellä kirppareita, kun niistä saa huippuhyvää vaatetta aivan pilkkahintaan...

Meillä on nyt maisteltu bataattia, maissia, porkkanaa, perunaa (maissin kanssa), päärynää, luumua (tuli vatsanväänteitä) ja banaania. Ja Nellikin on vihdoin oppinut syömään! Tällä viikolla ollaan jo maisteltu lounaaksi kasvista ja iltapäivällä/illalla hedelmää. Seuraavaksi ajattelin ottaa valikoimiin lihan, viljat jääköön sitten myöhemmäksi... Jostain olen lukenut, että ensin pitäisi antaa tissiä ja sitten vasta sosetta. Meillä ei sosetta mene niin päin alas. Jos sosetta antaa ensin, niin silti Nelli imaisee molemmat tissit. Kai se on sitten ihan ok noinkin päin?

Meillä kovasti yritetään konttausasentoon ja on vain päivistä kiinni, että se onnistuu. Luin omaa vauvakirjaani ja itse olen seissut tukea vasten 5 kk iässä. Eipä ole Nelli äitiinsä tullut... :) Muutamia sekunteja pysytään istumassa ilman tukea, mutta sitä "vastaanottamisrefleksiä" tai mikä se nyt onkaan, ei vielä Nellillä ole.

Helmiina ja Nelli 6 kk ja 1 päivä
 
Mari_
Pikasesti vastailen Helmiinana kyselyyn. Eli me ostellaan aika paljon vaatteita kirpputoreilta, koska sieltä löytyy monesti halpoja ja hyviä pikkukamppeita =) Myös H&M ja Lindex myy mun mielestä kauniita vaatteita, joskus ostellaan mysö ihan vain marketeista ja halpa-kaupoista =) Sitten Niclas saa aina silloin tällöin veljenpoikani vanhoja vaatteita.

Me ollaan käyty yhdessä ulkona yhden kerran, ei vain ole saanut aikaiseksi, ja kun en ole raaskinut toista hoitoon jättää. Nyt on pitänyt jättää kun juoksen sairaalassa kolmesti viikossa valohoidossa. Miehen työ on myöskin sellainen että saattaa olla yönki töissä, joten meille yhteinen aika on monesti silloin ku poika on urvahtanut yöunille.
 
Syysmarja
Heipat!

Vauvanvaatteita ostan sekä H&M:stä, Lindexistä, KappAhlista että marketeista. Käytettynä ollaan saatu/ostettu myös aika paljon, joten mulle kelpaa kaikki =) ja hyvältähän tuo poika näyttää vaatteissaan, ainakin äidin mielestä ;-)

Ulkona ollaan käyty miehen kanssa yhdessä tasan 2 kertaa =) eikä haluja ole hirveästi ollut enempään. Tietty molemmilla on sitten omat harrastukset, jolloin toinen on pojan kanssa sitten kotona. Mutta ehkä uutena vuotena sitten, jos saadaan mamma ja pappa hoitovastuuseen ;-) meillä kun ei ole kuin yksi paikka, mihin pienokainen saadaan hoitoon, ja se on mun vanhemmat, miehen kun ovat jo poisnukkuneita :(

Kiitokset Helmiinalle tuosta ruokamäärä-taulukosta, meidän poika ei kyllä todellakaan syö tuota 700-1200 ml päivässä, ei sitten millään!!!
Meillä mennään yleensä (noin) näin:
klo 7 120 ml maitoa
klo 10-11 120 ml maitoa
klo 13-14 kasvissosetta ja marjasosetta sekä n. 100 ml maitoa
klo 17-18 120 ml maitoa
klo 20 (noin) 100 ml maitoa
klo 21-22 n. 150 ml velliä
joskus iltaisin poika saa myös jotain marja/hedelmäsosetta =) mutta tällä tavalla siis määrä jää noin 600 ml:n päivässä....aivan liian vähän?!?!? Mutta kun poika ei syö enempää....

Isänpäiväksi ei tosiaan ole keksitty mitään vielä, mutta kyllä jotain spessua ajattelin..ainakin ostan sille miekkoselle uuden partakoneen, kun peijakas pudotti vanhan -jonka oli saanut multa! -lattialle ja se meni rikki. Joululahjaksikin se olis kiva, mutta meillä kun ollaan sovittu, ettei osteta keskenämme mitään, ja nythän jouluna on muutenkin tuota rahanmenoa, kun pitää omalle rakkaalle pienokaiselle hankkia kaikenlaista ;-) eiks jeh?!?! =)

Viivi: vitsit mäkin haluaisin aloittaa E:n kanssa vauvauinnin, mutta kun tuo pieni ihminen ei nauti edes kylvyssä käymisestä, niin miten mahtaa käydä vauvauinnin?!?!? Ja oletko sä hankkinut myös niitä SwimPants -vaippoja ? Niitä kun mainostetaan nyt hirveästi juuri vauvauintiin sopivaksi =) ja voih, mä voin vaan kuvitella, miten ihanat pienet uikkarit olet löytänyt *iiiih*

Juuh, mutta nyt täytyy taasen mennä, aamupäikyt on taasen vedetty, kuuluu taas jotain juttelua olohuoneesta =)
Ai niin, E nukkui nyt viime yön tosi pitkään, parilla herätyksellä tosin -ja nosto isin ja äidin väliin nukkumaan :) -klo 22 asti nukkui, ja herättiin puoli 10 aikaan aamulla!!! Sai äitikin vähän nukuttua univellkaa pois :) edelleen siis pandana täällä.

Tsempit vielä Pikkutiikerille, harmitus sentään, että tuo pulauttelu ei nyt ota loppuakseen! Mites lääkärin kanssa kävi?

Syysmarja ja E 4 kk 11 pv =)
 
Pikkutiikeri80
Hei taas!

Viivi, kissan hammaskivi poistetaan rauhoituksessa joko ultraäänilaitteella tai ihan perinteisillä "manuaali-välineillä", koukuilla yms. Meidän kissa on rotunsa puolesta vaikeasti nukutettavissa (menee herkästi liian syvään uneen) joten itse aina painotan sitä eläinlääkärille nukutus-tilanteessa, että laittaa mahdollisimman miedot aineet, niin että kissa juuri ja juuri on nukuksissa. Ja rauhoituspiikki annetan yleensä kankkuun reisilihakseen, ja riippuu lääkäriasemasta laittavatko jopa intubaatioputken (hengitysputki kurkkuun) ja pitävät kunnolla unessa nukutuskaasun avulla. Yleensä eivät "vaivaudu" jälkimmäiseen. Mutta huoli pois! Kerrot eläinlääkärille aikaisemmista kokemuksista nukutukseen liittyen, niin kaikki menee varmasti hyvin :)

Ulkonakäymisestä: kesällä käytiin kerran elokuvissa, kuukausi sitten syömässä porukalla kavereiden kanssa, ja viime lauantaina myös kavereiden kera ulkona syömässä. Ihan kaksistaan harvoin käydään "tuulettumassa", mutta johtunee varmaan siitä että kaverit on meille myös tärkeitä, joten halutaan yhdistää vapaa-hetket kavereiden näkemiseen. Lapsenvahtina toimii yleensä joko mun äiti, miehen vanhemmat tai yksi pojan kummeista. Ja ollaan varmaan useamminkin käyty jossain yhdessä ilman poikaa kuin vain noi kolme kertaa, en nyt vaan muista muita milloin tai mitä on tehty. Keskimäärin kerran kuussa olis kiva kyllä päästä miehen kanssa muutamaksi tunniksi "leikkimään" lapsetonta ja olemaan rehellisesti itsekäs.

VaateG: vaatteita poitsulle tulee ostettua H&M:ltä, Lindexistä, Kappahlista, Stockmannilta (aika harvoin), marketeista ja joskus myös "halpahalleista" vaikka niiden laatu on kyllä aika eri luokkaa kuin vaatekauppojen. Käytettynä ollaan myös saatu/ostettu, kirppareilla en oo käynyt katsomassa valikoimaa. Eniten tykkään Kappahlin ja H&M:n bodyjen malleista kun ovat tarpeeksi kapeita hoikalle ja pitkäselkäiselle pojalle. Meillä alkaa jo jotkut 68-kokoisista bodyista jäämään pieniksi, varsinkin kun laitetaan kestovaipat päälle jotka vaatii enemmän tilaa. Helmiina ja PP (kestoilijat), oletteko kokeilleet sellaisia bodyn jatkopaloja joita nettikaupoista saa tilata? Toimivatko ja sopivatko lähes kaikkiin bodyihin? Tylsää pukea 74-kokoisia bodyja pojalle, kun ovat hartioista ja hihoista aivan liian isoja, mutta vain niissä riittää pituutta muhkeaa vaippapeppua varten. :(

Uimahousuista olitte puhuneet. Taisin joskus mainitakin, että meillä on ne sellaiset imsevimsen limen-vihreät uimahousut, joita netistä saa tilata. Ovat siis tavallaan sellaiset uimavaippahousut (kosteudenpitävää kangasta ja napakat kuminauhat sekä vyötäröllä että lahkeensuissa). Meillä nimenomaan on kielletty ne kaupasta ostettavat uimavaipat, kun keräävät itseensä kai niin paljon vettä ettei vauvalla ole välttämättä kovin mukava polskutella. Noi meidän uimapökät maksoi muistaakseni vajaa 15e.

Silmät lupsuu mukavasti kiinni; on ollut sen verran ärhäkällä tuulella toi meidän herra tänään eikä päiväunetkaan ole maistuneet joten äidillä aikalailla akut loppu... Onneks poitsu koisaa nyt parvekkeella niin saa hetken levähtää. Kotitöitä olis silti tehtävä. Noo, ehkä hetken päästä...
 
Piparminttu-Pipsa.
Pikaisesti vastaan Pikkutiikerin jatkopalakysymykseen, kohta poika nimittäin taitaa herätä. ;) Elikä me ollaan käytetty bodeissa jatkopaloja jonkun verran ja hyvin ne on toimineet! Oisko ollut yksi HM:n body, johon jatkopala ei sopinut, mut kaikkiin muihin neppareihin on käynyt. On tosiaan kiva, että voi käyttää oikeankokoista bodya eikä tartte vaipan takia siirtyä isompaan. :)
 
Helmiina
Meillä on myös jatkopalat käytössä. Meillä on nämä: https://ssl.neutech.fi/vauvauva.fi/product_details.php?p=219
Ovat hyviä, kun joustavat ja ovat sopineet suurimpaan osaan bodeista.
 
Syysmarja
Heips!

Apua, oli pakko nostaa meidät ylöspäin, oltiin tiputtu jo lähes 3:lle sivulle!!!
Missä ihmeessä te kaikki olette?!?!?!?!

Mullakaan ei kyllä ihmeempiä asioita ole, kunhan tosiaan tulin nostaman meitä ylöspäin :)

Edelleen hymyssä suin luen teidän kissojen hammaskiven poistosta, vaikka ei varmana hauska asia olekaan :/ mutta ihanaa siis, että puhutaan muistakin asioista kuin vain näistä ihanista palleroista, mitä meillä kaikilla täällä kotona on :)

Juuh, pitää taasen mennä, nyt kodinhoito odottaa :(*plaah*

Syysmarja ja E 4 kk 13pv =)

 
Viivi nostelee
Hiljaista tosiaan edelleen... Nostetaan nyt silti ylemmäs, josko joku innostuisi kirjoittelemaan! =)

Mullakaan ei mitään ihmeempiä mielessä, kunhan tulin kurkkimaan. Tyttö nukkuu taas pihalla ja mulla on suunnitelmissa rauhallinen telkkarihetki (boxilta jotain).
Katsoiko kukaan eilen sitä Heroes-sarjaa? Mä katsoin aikasiirrolla, kun nukutin ensin tytön. Noin ohjelman puolivälissä painoin vahingossa stoppia ja katsominen päättyi sitten siihen...pöh. Mutta aika hyvältä vaikutti minusta.

Meillä on huomenna 3kk neuvola, kivaa nähdä taas kuinka paljon tyttö on kasvanut. Ja nyt saadaan se eka rokotuskin, toivottavasti ei tule ihan järkky huuto. Aika on klo 8 aamulla, voi olla että tekee vähän tiukkaa nousta ja lähteä liikenteeseen silloin...! :-s

Ihanaa kun välillä paistaa aurinkokin! =)

V.
 
Piparminttu-Pipsa.
Moikka! :)

Hiljaista on tosiaan ollut, mutta jospa se tästä vilkastuu...

Poika alkoi juuri nukkumaan kantoliinassa ja äiskä ehtii siis hyvin näpyttelemään. ;) Tää kantoliina on kyllä maailman paras keksintö, kun saa niin näppärästi kuljetettua mukana tämmöstä sylihiirtä niinku meidän poju. Poika nukahtaa korkeintaan parvekkeelle "yksin", sisällä ei suostu nukkumaan oikein muualla kuin sylissä tai liinassa päivisin. Sitä oppii yllättävän notkeaksi akrobaatiksi tän liinan kanssa. ;) Astianpesukoneen tyhjennys tai pyykkien laitto sujuu nykyisin jo rutiinilla pojan keikkuessa liinassa. ;) Reisilihakset on tosin välillä tiukilla kun joutuu kyykistelemään eikä oikein voi taivuttaa selkää vaan pitää joustaa polvista. ;) Saapa nähdä onnistuuko moinen sitten joskus, kun pojan paino alkaa ykkösellä... ;)

Viivi, tsemppiä neuvolaan! Aikaisin joudutte tosiaan lähtemään liikenteeseen. Mutta varmaan teillä lähtemisetkin sujuu jo aika rutiinilla, kun teidän tytöstä on ehtinyt kasvaa noinkin iso neiti:) Tule sitten kertomaan, miten rokottaminen sujui. Otitteko muuten tytölle rota-rokotteen? Me pähkäillään parhaillaan, otetaanko se pojalle... Kuinka moni on ottanut sen ja kuinka moni ei? Millä perusteella otitte/ jätitte ottamatta?

Pikkutiikeri, kyselit joskus aiemmin niistä imuista ja nyt vasta muistan vastata. Elikä itse tykkään eniten bambu- ja hamppuimuista, ne on ehdottomasti parhaita. Meillä on eniten käytössä Ella's Housen hamppuimut (huiput!!!) ja etenkin harsojen kanssa näppäriä on olleet !bamboo doublerit:
http://jopatuu.com/product_info.php?cPath=61&products_id=213 Nuo doublerit on lisäksi tosi hyviä esim. taskuvaipassa, kun ne saa näppärästi taiteltua nelinkerroin vaipan etuosaan, jolloin nimenomaan pojalle saa hyvän lisäimun sinne minne sitä tarvitaan. :) Aika hintaviahan nuo imut on, mut musta ne on olleet hintansa väärtejä niin imukyvyn kuin kuivumisnopeudenkin suhteen. Sit meillä on paljon imuja, jotka on tehty vanhoista pyyhkeistä tai siitä Helmiinan mainostamasta Jyskin bambupuuvillapyyhkeestä.

Kuka teistä muuten aikoi ostaa sen Yamon? Vai oliko joku jo ostanut? Oon laiska enkä jaksa selata sivuja taaksepäin... *sorppa* ;) Mun kaveri suunnittelee hankkivansa sen Yamon ja kyselisin nyt kokemuksia siitä niiltä, jotka siitä jotain tietää. :) Kiitos jo etukäteen!

VaateG: Peesaan täysin muita eli tuttu kolmikko (HM, Kappahl ja Lindex) on meilläkin niitä kauppoja, josta pojalle ostetaan vaatteita. Jonkun verran oon hankkinu vaatteita myös Huuto.netistä, mut varsinaisilla kirppareilla en oo juurikaan käyny, kun niitä ei ilmeisesti tässä Tiksissä oikein ole. :/ Lisäksi Prismassa on mun mielestä ihan kivoja vaatteita kans eli sieltä oon ostanut joitakin. Nyt ollaan saatu myös lahjaksi vaikka mitä vaatteita eli valikoimaa löytyy. ;)

Taidanpa minäkin "tehdä viivit" ja vääntäydyn sohvalle kattomaan jotain nauhoitettua boxilta. ;) Mukavaa loppuviikkoa kaikille! :)

PP ja Poju tasan 6 vkoa :)
 
Helmiina
Pp, meillä on Yamo ja se on aivan huippu! Myös mies tykkää kantaa sillä. Suosittelisin kyllä kovasti sitä. Ja siitä rotavirusrokotteesta: me otettiin se. Ihan vain sen takia, että viruksen aiheuttama tauti on todella vaarallinen. Suomessakin 2000 lasta vuosittain joutuu sairaalahoitoon. Sehän on tulossa rokoteohjelmaan, toivottavasti mahdollisimman pian. Jossain kunnassahan se jo annetaan kaikille vauvoille, koska rokottamisen on katsottu kannattavan. Kallishan tuo rokote on, mutta suosittelisin ilman muuta ottamaan. Meillä neuvolassa melkeinpä sitä myös suositeltiin (eivät tietysti suoraan saa sitä tehdä, mutta esite saatiin heti ensimmäisellä kerralla mukaan).

Meillä on myös kaikki imut joko bambua tai hamppua. Bambu on pehmeämpää, mutta hamppu on paljon imukykyisempää, varsinkin kun sitä on paljon käytetty. Noita imuja löytyy meiltä eri valmistajilta esim. Muksuilta ja DreamNappyltä. Meillä on myös noita PP:nkin mainitsemia Bamboo doublereita ja ne on huippuhyviä lisäimuiksi.

Jaahas tuli tällainen pikavisiitti... :)

Helmiina ja N. 6kk ja 5 päivää
 
Mari_
Meillä on annettu se rotarokote. Me kovasti sitä mietittiin jo ennen pojan syntymää, ja sit kävi se tuuri et päästiin mukaan siihen tutkimukseen, ja saatiin se rokote ilmaiseksi =) Aattelin kyl et seuraavalle taidan kyllä ostaa sen, on se vaan niin kauhee se tauti =(

Me käytiin tänään ottaan 1-vuotis rokotus, ja auta armias sitä huudon määrää mikä alko tossa joskus viiden jälkeen, sylistä ei saanu laskee ei sit millään ja istumaan ei poijjaan kans saanu laskeutua, vaan sylissä piti raahata. Onneks rauhottu sit ku laitoin supon tossa seitsemän jälkeen jotta poju saisi yön nukutuksi.... Toivotaan =)
 
Pikkutiikeri80
Huomenta... *ryömii kolostansa*

Onko kellään muulla ollut (lapsen saannin jälkeen) sellainen viikko, jonka haluaisi tyystin unohtaa? Meillä on ollut aika ankea viikko, kun pikkumies on kitissyt, itkenyt, oksentanut, taas itkenyt, eikä nuku paljonkaan päiväunia. Toisin sanoen, kun tämä viikko on ohi, leikin ettei sitä koskaan ollutkaan, niin väsynyt oon (henkisesti) välillä ollut...

Kuinka paljon muilla nukutaan päiväunia? Meillä on yleensä nukuttu sellainen 4 tuntia yhteensä, yöllä nukutaan n. 9-11h. Nyt kulunut viikko on mennyt niin, että yöllä nukutaan tasaisesti sellainen 10-10,5 h, mutta päivällä nukutaan yhteensä max. 2,5 h ja sekin pienissä pätkissä. Eilen nukuttiin aamupäivällä jopa tunti, mutta sen jälkeen unet olivat kaikki n. 30 min. Olen yrittänyt pitää ukkelia hereillä pidempään, jotta unetkin olisivat pidemmät, mutta ei onnistu. Viimeistään 2,5 tunnin hereilläolojakson jälkeen toinen on NIIN känkkäränkkä-väsynyt että hänet on pakko pistää nukkumaan. Ja joka kerta laitan ulos parvekkeelle nukkumaan, eikä itse nukahtamisessa ole ongelmia, syvän unen saamisessa kylläkin. Vielä viikko sitten poitsu nukkui puolen päivän jälkeen yhdet pitkät unet (1,5-2,5h) parvekkeella, nyt vain haaveilen sellaisesta ajasta jolloin voisin itse hiukan levähtää ja kerätä akkuja. Hyviä ideoita päiväunien takaisinsaamiseen???

Viivi onkin jo varmaan ollut neuvolassa. Toivottavasti rokotus meni hyvin, ja sit vaan suppoa tai nestemäistä panadolia jos pikkuneidillä tulee rokotuksesta kuumetta tai muita oireita. Meillä ei suppoa silloin tarvittu, poika oli ihan oma itsensä rokotuksen jälkeen, ja itse rokottaminenkin sujui hyvin lyhyellä itkulla näppärän ja nopean neuvolatädin ansiosta. Ja kerrohan Viivi neuvolan mittoja kun ehdit!

Meillä ukkeli vetää sikeitä tällä hetkellä kantorepussa, saapahan ainakin tehdyksi jotain kun ei tarvitse koko aika kantaa itkevää lasta. On kyllä aivan huippu keksintö! Tällä viikolla varsinkin on ollut mulle kultaakin kalliimpi... Lupasin joskus kuvankin repusta joten tässä se tulee:


Rotarokotteesta: ei otettu. En oikein osaa määritellä miksi. Oon hiukan "valikoiva" rokotteidem suhteen, ja en vaan ollut sinut sen ottamisen kanssa. En myöskään ottaisi poitsulle sitä influenssarokotetta, jos hän ehtisi täyttämään sen 6kk ennen kuin tämän syksyn rokotekanta tulee markkinoille. Oon kuitenkin ymmärtänyt että merkityksellinen se on perheessä, jossa esim. vanhemmat lapset on tarhassa/koulussa josta voivat kantaa tartunnan näille pienemmille. Tiedä sitten.

Kiitos PP imu-infosta. :) Oon huomannutkin että ne !bamboo doublerit on kovassa huudossa esim. kestovaippainfon keskustelusivuilla. Mulla on tällä hetkellä tilauksessa mikrokuitufroteekangasta, josta ajattelin tehdä taskuihin päiväimuja, joiden seuraks laitan sit vielä ohuen bambu- tai hamppuimun. Tällä hetkellä käytössä on kaksi Helka Kasilan ompelimosta tilattua bambutaittoa (2xohutta bambuneulosta) ja R&R:lta on tulossa kaksi raidallista bambutaittoa.Ompelematta olis myös isohko pala bambucollogea imuiksi, kun vaan osain päättää millaisia tekee. Nyt sit mietinkin että jos tilais vielä pari niitä doublereita ja esim. hamppukangasta josta tekis itse imut. Onko sulla PP, ollut niistä Ella's housen imuista ihan boostereita vai sellaisia pitkiä taitettavia versioita? No joo, se vaippa-aiheesta tällä kertaa... Oon vaan niin innoissani kestoilusta!

Ukkeli heräs aamutirsoilta, joten taidan lähteä laittamaan hälle lounasta. Tänään listalla bataatti-peruna-parsakaalia. Njam... :p Koitetaas saada palsta taas hiukan virkoamaan! Galluppeja lisää kiitos!

Pikkutiikeri ja Pikkumies ihan pian 5kk
 
Hena ja Henri ..
*palaa palstalle luolastaan*

Ei, älkää säikähtäkö, ei se ole panda, se on Hena vaan.. unettomia öitä takana melkein viikon verran. Henrillä iski tiistaina kuume (käytiin lekurissa, joku virus tartunta) jota kesti eiliseen asti. Korkeimmillaan mittarissa oli lukema 40.1 astetta. Huh huh. Poika on ollut ihan kiinni minussa viime päivät, siis yötä päivää sylissä. Syönyt huonosti, juonut onneksi kohtuu hyvin maitoa. Mutta paino on pudonnut ihan selvästi. Tänään ei sitten kuumetta ole ollut, mutta ruokahalu ei ole vielä palannut. Väsynyt on myös edelleen, reppana. Ja äidin syli on ainut mikä kelpaa. Alan tulla pian seinähulluksi täällä kotona! Katsotaan jos tänään illalla käytäisiin ihan pikaisella auto ajelulla Henrin kanssa. Poikakin on selvästi kyllästynyt kotinurkkiin.
No, toivottavasti nyt on pahin takana.

Mitäs galluppeja. Rotavirusrokote otettiin, on niin hurja tauti. Samoin influenssa rokotteen aion ottaa, Henri kun on menossa päiväkotiin helmikuun alusta (tammikuussa mennään harjoittelemaan), niin tuohan on sitä pahinta influenssa aikaa.

Vaatteet hankin suurimman osan KappAhlista ja H&M:stä. Jonkun verran myös Citymarketista (Tutan vaatteita) ja Lindexiltä. Ratkaisevana tekijänä ehdottomasti hinta, noiden vaatteiden käyttöaika on niin lyhyt. Alennusmyyntejä kiertelen ahkeraan ja ostan jo ennakkoon seuraavaa kokoa varastoon.

Heros vaikutti TOSI mielenkiintoiselta, jospa sitä taas ehtisi alkaa seuraamaan joitain sarjoja telkkarista kun on Henrillä jonkunlainen unirytmi löytynyt. Eli päikkäreitä nukkuu yhteensä noin 3-4 tuntia, aamupäivällä 30 min ja 1 tunti, sekä iltapäivällä 2 tuntia ja joskus 30 min. Yöunta nukkuu noin 9-10 tuntia. Jos saisi tuon aamupäivän ensimmäisen 30 min tirsan siirrettyä yöuneen..

Lähdetään taas ensiviikoksi sinne äitini kotiin viimeistelemään perunkirjoitus. Sitten pitäisi kaiken olla hoidettuna. Välillä on päiviä, etten edes ehdi ajattelemaan tapahtunutta, mutta sitten taas tajunnan lamauttaa se ikävä ja epätoivo.. Kyllä tässä vielä pitkään menee kunnes edes jotenkin palaan ennalleen. Unohtaa en voi ikinä, jotenkin tämän surun kanssa ehkä oppii elämään..
Miehenkin kanssa on tullut pari kertaa otettua yhteen, kun mulla on niin hermot kireellä tän surun kanssa. Vaikeehan se on käsittää, jos ei ole itse tällaista menetystä kokenut. Ei se mulle suoraan ole sitä sanonut, mutta tiedän että hänen mielestään mun pitäisi jo pystyä unohtamaan. Mutta en vaan pysty. Onneks meidän liitto on sen verran vakaalla pohjalla etten usko tämän sitä kaatavan. Olis vaan kiva jos jaksais olla vielä tukena.

Mutta joo, ei tällä kummempaa. Hyvää loppusyksyä kaikille, palailen palstalle taas noin viikon kuluttua!

Hena ja Henri 6 ½ kk
 
Piparminttu-Pipsa.
Voi Pikkutiikeri ja Hena, teillä on ollu tosiaan molemmilla rankka viikko takana. :/ Voin vaan kuvitella, miltä tuntuu kun ei pysty oikein helpottamaan pienen kipua tms. vaikka kuinka haluaisi. :/ Ja en ihmettele, jos alkaa pikkuhiljaa kaatumaan seinät päälle, kun kiertää vaan kotinurkkia. Mutta molemmilla taitaa pahin olla jo ohi, jospa se elämä alkaisi pian taas hymyillä! :) Tsemppiä ja jaksuja teille sekä extrasuuri lohtuhali!

Pikkutiikeri, mulla on niitä Ella's Housen tiimalasin muotoisia imuja eli siis näitä:
http://www.pikkuprinssi.com/index.php?main_page=product_info&products_id=34 Tuo pienempi koko sopii loistavasti esim. s-koon Fuzziin ja isompaa kokoa ajattelin tilata sitten, kun poika siirtyy isompiin vaippakokoihin. :)

Henalle vielä piti sanoa, että musta on päivänselvää, ettei tuollaista menetystä voi koskaan unohtaa - eikä se ole edes tarkoituskaan! Äitihän on kuitenkin yksi maailman tärkeimmistä ihmisistä jokaiselle. Olisi kohtuutonta edes olettaa, että olis olemassa joku aika, jonka jälkeen tunteiden pitäis jotenkin muuttua tai kaipauksen yhtäkkiä vaan kadota tms. Suru ja ikävä muuttaa varmasti muotoaan ajan kanssa, mutta ei ne varmaan ikinä häviä kokonaan. Niiden kanssa oppii varmaan elämään. Jotenkin. Voimia!!!

Poika koisii päikkäreitä, jotka on kyllä vielä hyvin epäsäännöllisen pituisia ja ajoittuu ihan miten sattuu pitkin päivää. ;) Eli enpä taida vielä vastata tuohon päikkärigalluppiin. ;) Äsken oltiin taas kantoliinan kanssa liikenteessä, kävin ostamassa mm. ristiäistarvikkeita. Ja jälleen pari keski-ikäistä naista totesi ihastuksissaan, että "siinä on kyllä lapsella maailman paras paikka olla". :) Se on hassua, miten ihmiset kiinnittää aina huomiota kantoliinaan. Jotenkin luulisi, et varsinkin täällä etelässä se olis jo jotenkin arkinen juttu eikä enää herättäisi niin huomiota... ;)

Oikein aurinkoista syysviikonloppua kaikille!

PP ja Poju 6 vkoa
 
Syysmarja
Aaaah, ihanaa, täällä on ollut ihmisiä =)
Johan mulla olikin teitä ikävä ,en käynyt eilen kyllä ollenkaan, kun en "uskaltanut", jos vaikka olisi ollut edelleen hiljaista :/

Voi noita teidän(kin) öitä -ja päiviä! -Hena ja Pikkutiikeri! Täällä myös edelleen yksi pandaäidi, meillä siis edelleen yöt tooooodella katkonaisia, vaikka ei syödäkään enää kertaakaan...viime yö meni sitten 1½ tunnin herätyksillä *krooh* ja nyt ollaan jo päiväunilla =) eli meillä nukutaan päiväunia seuraavasti (en laske tuota aamu 7-10 välistä unta vielä päiväuneksi!): aamupäivällä about 30-45 min, iltapäivällä 2-3,5 h. Ja joskus -nykyään enää harvoin! -illalla 6-7 välillä sellaiset 30 min tirsat :) ja nämä siis vain siinä tapauksessa, että nuo iltapäikyt on jäänet lyhyiksi, eli joko alle 2 h tai nippa nappa just sen. Normisti nukkuu noin 3 h iltapäivisin. yöunet on suurinpiirtein klo 22-7 välinen aika, muutamalla herätyksellä tosin *krooh taas*

Hauskaa on lukea teidän innostuksestanne noihin kestoihin, vaikka itse en niistä mitään ymmärräkään, niin silti on niistä kiva lukea.
Ja eikös se Viivi ole tulossa pikkuneidin kanssa kertomaan noita neuvolakuulumisia?!?!?!

Rotavirusrokote: ei otettu, mutta syytä siihen en osaa/pysty/voi/tiedä kertoa...ei vaan otettu, vaikka kamala tauti onkin kyseessä. Tuskin otetaan myöskään tuota influenssarokotetta, taitaa meidän poika just täyttää sen 6 kk ennen noita rokote-"iskuja", mutta ei silti taideta ottaa. SIihenkään en osaa mitään pätevää syytä kertoa.

Meillekään ei tullut viimeksi (3 kk-neuvolassa) rokotteesta mitään ongelmia, toivottavasti ei myöskään seuraavalla kerralla, eikös meillä ole 5 kk neuvolassa seuraava rokote *tarkistaa neuvolakortista*...kyllä. Jaa niin, onko teillä isäneuvola-aika 5 kk neuvola? Meillä nimittäin on! Vähän tuota isiä jännittää mennä sinne, kun kuitenkin mä olen se pääasiallinen hoitaja, niin ei tiedä, osaako kertoa mistään mitään ;-) ja meilläkin on se seuraava neuvola klo 9 aamulla, saas nähdä miten poika saadaan hereille =)

Hei, huomasin just että nythän on perjantai *tanssii lanne heiluen ympäri asuntoa ja viskoo pölypalloja edellään* !

Meillä on rintareppuna käytössä tuo BabyBjörn, ja ainakin poika siinä viihtyy, pieniä aikoja tosin. Esim pihaa haravoidessani hän oli mukana hetkisen aikaa, ja niin tuli posket punaisiksi että! Meillä kun poika ei nuku nykyään vaunuissa ollenkaan, siis ulkona -en tosin ole sisälläkään yrittänyt :) -joten sitä ulkoilmaa yritän sitten muilta osin saada. Myös itselleni.

Hei, miten teillä tuo "nukuttaminen" menee? Meillä niin, että iltaisin viedään omaan sänkyyn ja jätetään sinne yksin "touhuamaan". Jos jotain kuuluu makkarista, niin käydään laittamassa tuttia suuhun ja yleensä se on about 10-15 min maks, kun poika jo nukkuu. Samoin teen päiväunien kanssa, ainoana erotuksena se että laitan pojan meidän sänkyyn -hyvin "topattuna", ettei pääse kierahtamaan mihinkään :) -ja menen yleensä itsekin unille, ainakin vähäksi aikaa. Tänäänkin taisi mennä 5 min, niin poika oli unessa :)

Ei maar, poika on nukkumassa, joten taidanpa minäkin mennä viereen pötköttämään, jos vaikka tulisi uni äitykänkin silmiin ;-)

Hauskaa viikonloppua!!

Syysmarja ja E 4 kk 15 pv :)
 
Pikkutiikeri80
Kiitos kaikille sympatioista, tämän päivän osalta elämä voittaa jo!

Poika nukkuu ekaa kertaa viikkoon yli 1,5 tunnin tirsoja! Itse asiassa kolme tuntia jo nukkunut. En tiedä mahtaisko vaikuttaa se, että laitoin aamupäivällä paracetamol-supon, kun mietin että jos itkuisuus kuitenkin olis tulevista hampaista johtuvaa vaikka yöt meneekin hyvin. Hmm, aika näyttää.

PP, ajattelinkin että sulla on varmaan niitä pitkänmallisia hamppuimuja, näyttivät tosi kätsyiltä. Meinasin, että tilaan kestovaippakaupasta metrin hamppufleeceä ja teen itse vastaavanoloisia. Laskin että saan 13 eurolla kaksi sellaista pitkää taitettavaa imua, 3 tavallista tiimalasin mallista isoa imua ja vielä neljä kappaletta pieniä tiimaimuja. Tiimaimut 3-kertaista hamppua ja pitkät imut kaksinkertaista, taitettuna nelinkertaista. Kylläpä olen taloudellinen. =) (sanoo äiti joka on just tilannut yli sadalla eurolla kestovaippoja viikon sisällä...)

Ja Henalle tsemppiä surun työstämisessä. Hyvä että pystyt kuitenkin "elämään surun kanssa", ettei se vie tavallaan kaikkea huomiota arjen tohinassa. Mutta en kyllä mitenkään olettaisi, että jo nyt olisit päässyt ns. asian ylitse, tulihan äitisi kuolema kuitenkin totaalisena yllätyksenä. Menee varmaan vielä monen monta kuukautta, jos ei vuotta kahtakin , ennen kuin tuntuu voivansa jatkaa keveämmällä mielin elämää eteenpäin.

Syysmarja, meillä ei ole ollut puhetta mistään isäneuvolasta. Oon kade... Sehän kuulostaa tosi hyvältä idealta! Tuntuu joskus että äitinä sitä kantaa niin paljon isompaa vastuuta kaikista uusista jutuista, niin kuin ruokalusta ym., koska meillehän ne ohjeet siellä neuvolassa annetaan jos isä ei koulun/töiden takia pääse mukaan. Olisi hyvä jos isien olisi "pakko" tulla jonkun kerran yksin lapsen kanssa nauvolatädin vastaanotolle.

Nukuttaminen meillä tapahtuu samoin kuin Syysmarjan perheessä, eli väsyneenä sänkyyn, jossa saattaa höpistä/touhuta muutaman minuutin, max. vartin jonka jälkeen nukahtaa. Meillä menee siis tosi helposti tuo nukahtaminen. Päiväunille laitan parvekkeelle vaunuissa, unirätti kainaloon (kuten yöunille mentäessäkin) ja tutti suuhun. Ja sinne nukahtaa yleensä ilman heijauksia tms. Olen kyllä todella kiitollinen tuosta nukuttamisen helppoudesta, en ota sitä mitenkään itsestäänselvyytenä.

Jaha, täytyy rientää ruuanlaittoon. Illanjatkoja!
 
Syysmarja
Pikkutiikeri: pitäisköhän munkin kokeilla tota ulos nukuttamista tuolla tavalla, etten lähtiskään kävelylle, vaan jättäisin pojan yksinään vaunuihin -tietty olisin paikalla =) -niin mahtaisikohan tuo meidänkin poitsu nukahtaa?!?!? Kun yleisesti ottaen sanotaan, että vauvat nukkuis paremmin ulkona...pitää varmaan kokeilla, josko heti huomenna =) kun mieskin on kotona, saadaan molemmat sitten kuunnella sitä kärttyä, jos ei onnistu ;-)

Joo, mustakin tuo isäneuvola on jees juttu, just sen takia, että isätkin "joutuu" menemään neuvolaan lapsen kanssa yksin, niin näkevätpähän/kuulevatpahan sitten muustakin suusta kuin vaan pelkästään äidin =) aika hassua, ettei teillä ole sellaista, kun molemmat kuitenkin täält turuuust päi olla =) niin luulis, että olis vähän samanlaiset systeemit käytössä -sä taisit kyllä ihan Turusta olla, mä kun olen tästä "vieruskunnasta" , eiks näin ollut? Sama mun siskolla kyllä -joka on kanssa toisesta Turun "lähikunnasta" , niin heillä kanssa on isäneuvola 5 kk:n iässä...no, ehkä ne sitten vaan on erilaiset ne systeemit.

Kiva juttu Pikkutiikerille vielä, että poika on tänään nukkunut hyvin, josko se siitä sitten taas lähtisi. Meillä siis edelleen rikkonaiset yöt, mutta toivossa elän, että nekin kohta loppuisivat *krooh siis edelleen*

Hei, minkä ikäisinä olette puuroa antaneet????

Syysmarja =)
 
Helmiina
Syysmarja, 5 kk ikäisenä voi aloittaa joko viljat tai lihan. Viljat pitää mennä KORV järjestyksessä eli kaura, ohra, ruis ja vehnä. :) Riisipuuro on kai myös hyvä aloituspuuro. Joissain neuvoloissa kehoitetaan aloittamaan viljat vasta 8 kk iässä (allergioiden takia), mutta ei ainakaan meillä. Me aloitettiin tällä viikolla liha eli broileri ja sitten varmaan kuukauden päästä aloitetaan viljat. Hyvin on liha maistunut. Nelli ei hirveitä määriä kylläkään syö, mutta eikös maito ollut pääasiallisin ravinto yhteen vuoteen saakka? Sama hedelmäsosepurkkikin kestää neljä päivää... Hedelmää annetaan siis päivälliseksi. Ei olla vielä tuosta kahdesta kerrasta ruokailumäärää nostettu.

Tervetuloa muutkin huonojen päivänukkujien kerhoon..! ;) Ei vaineskaan, eihän se kivaa ole. Itse olen vaan niin totuunut siihen, kun en paremmasta tiedä. Nellihän nukkuu päivällä vain 2 x ½-1 tunnin unet. Meidän neiti pärjää aivan todella vähillä unilla, kun yölläkin nukkuu vain sen 10-11 tuntia. No, kaipa se on ihan normaalia...

Musta myös olisi toi isäneuvola aivan huippujuttu! Meillä mies on ollut joka kerta mukana, muttä hällä onkin joustava työaika. Meidän neuvolassa on myös iltaaikoja ja ollaan nyt toivottu aina sellainen.

Meillä nukahdetaan myös illalla yleensä helposti. Syötän Nellin olohuoneessa ja kannan sitten omaan sänkyyn meidän makuuhuoneeseen. Sinne Nelli sitten yksikseen nukahtaa. Päivällä nukahtaminen onkin sitten vaikeampaa ja yleensä Nelli nukahtaakin syliin. Tai vaihtoehtoisesti vaunuihin, jos ollaan lenkillä.

Hena, onhan se nyt selvä juttu, ettet surua pysty vielä unohtamaan ja toivottavasti miehesi myös ymmärtää sen. Vaikutat kuitenkin olevan asian kanssa jo jollain tavalla sujut. Halauksia! Myös tuo kuumetauti kuullosti todella inhottavalta. Uutisissa oli muuten juuri, että tälle syksylle ennustetaan pahaa rs-viruskautta. Jää kyllä sitten Nellin kanssa kauppareissut, jos se todella iskee...

Jaahas, täytyypä lähteä katsomaan Sharkia...

Helmiina ja N. 6kk ja 6 vrk
 
Hena vielä kurkkaa
No vielä oli pakko käydä kurkkaamassa.

Minä aloitin riisipuurolla kun Henri oli ehkä viikon yli 4 kk. Siitä ehkä viikko eteenpäin ja kokeilin kaurapuuroa, kun riisipuuro ei maistunut (syy aikaiseen aloitukseen oli pojan jatkuva nälkä öiseen aikaan). Nyt on jo kokeiltu kaikki viljat, neljän viljan velli maistuu aina välillä. Lihat aloitin kun Henri oli himpun alle 5 kk. Ekana broileri, jota maisteltiin viikko. Sitten seuraavaksi kala, sitäkin testailtiin viikko. Siiten otin kuvioihin possun ja naudan ihan parin päivän välillä. Possu on nyt suurin herkku, myös kana ja kala maistuu. Nautaa vähän vieroksuu. Meillä menee kasvis-lihasosetta päivässä melkein 2 purkkia. Hedelmäsosetta noin ½ purkkia. Maitoa päälle noin 700-800 milliä vuorokaudessa.
Kiinteiden määrä on hirveen yksilöllistä! Jos esim aloittaa kiinteet vasta 6 kk ikäisellä niin tietty menee vähintään pari kuukautta kunnes annokset alkaa kasvaa. Meillä kun aloitettiin jo 3½kk ikäisenä ni on tässä vaiheessa jo isot annokset.
No juupa, tuosta nyt on turha alkaa vetämään yleistyksiä. Kaikki menee just niin kuin omalle lapselle parhaiten sopii!
 
Mari_
Meillä alotettiin riisipuurolla, ja sit kohta annettiin suoraan neljän viljan puuroa, ja hyvin uppos ilman mitään ongelmia. =)

Henalle voimia. Ei sun todellakaan tarvi unohtaa tapahtunutta, eikä sitä varmaan koskaan pysty edes tekemäänkään. Toivotaan kuitenkin että alkaisi hiukan helpottamaan, kun saat asiat "lopullisesti" hoidettua. Lohtuhali!

Joskus vauvoilla voi olla huonojen unien aika(mulle ainaki sanottiin niin ku poika nukku välissä todella huonosti päikkäreitä). Ja sit hiukka vanhempana tulee se vaihe et jos kuuluu pieniki risahdus siinä enen syvään uneen pääsyä, niin ne unet on sit hasta la vista baby! =)

Meillä nukutaan öisin about 20-8, riippuu ihan (ja toi ihan viime aikoina) sit aamupäivällä 1,5-3h ja iltapäivällä (riippuen ihan aamupäivästä) 1-2h.

Huippu juttu tommonen isä neuvola, oispa meilläki.. Vaikka meidän neuvolatäti ei ois varmaan moksiskaan jos ukkeli menis sinne pojun kans kahdestaan :D

Me otetaan se influenssarokotus, johtuen ihan siitä tosi asiasta, et meidän poju on joku imuri noiden tautien kans ja kaikki nuhat yms tuntuu aina rasittavan pikkusen keuhkoja. Ja ku se influenssa on huomattavasti pahempi niin ei haluta ottaa turhia riskejä. Ja sit ku meidän tuttapiirissä ja suvuissa on noita pieniä lapsia, jotka käy avoimissa päiväkodeissa/tarhoissa, niin senki takia =)

Meilläki ois 1-vuotis neuvola ens tiistaina, ku se jouduttiin siirtämään neuvolatädin koulutuksen takia. Ihanaa! Saa tietää minkä kokonen poju on =)
 
Pikkutiikeri80
Huomenia!

Arvatkaa kellä on "vapaapäivä"??? Mies lähti anoppilaan kyläilemään ja otti poitsun mukaan. Onpa ihanaa vaihteeks olla IHAN yksin kotona... ;)

Syysmarja: meillä yritettiin pitkin kesää ja alkusyksyäkin nukuttaa poikaa ulos, ei meinannut nukkua edes vaikka nukahti ensin vaunulenkillä, heräs viimeistään kun lykkäsin vaunuja parvekkeelle. Todella turhauttavaa... Mutta eipä se tainnut olla muista kuin säistä kiinni, nimittäin heti kun mittari laski alle kymmenen asteen niin johan nukkui. Ja todellakin yhtenä päivänä päätin vain lykätä pojan väsyneenä vaunuihin ja parvekkeelle -ja voilá- herra nukkui muistaakseni toista tuntia, mitä ei "koskaan" (muutamaa poikkeusta lukuunottamatta) sisällä ollut tehnyt. Enkä tosiaan harrasta vaunujen heijaamista tms. koska siitä harvemmin on hyötyä pojan nukuttamisessa. Meillä on tosi kriittistä kuinka paljon pukee vaatteita, koska kuumissaan ei poika nuku. Eli näilläkin keleillä (+2-+6) pojalla on sukkahousut, body, paksummat sukat, silkki-kypärämyssy (joka on hikoilevalle ihan loistava!), hanskat ja vuorellinen fleecepuku. Siihen päälle enää lämpöpussin peitto joka ei ole kovin paksu, kaksinkerroin oleva fleecepeitto ajaisi saman asian. Itkuhälyttimen laitan aina vaunuihin, niin pystyn reagoimaan ajoissa jos tutti tippuu tai poika muuten meinaa herätä "kesken" unien. Saa näin nopeammin unen päästä kiinni. Ja ai niin, Syysmarjalle tiedoksi, että Turusta tosiaan ollaan. :)

Puuroista. Meillä on syöty nyt ehkä viikon päivät iltapuuro (riisipuuro) ja se tippuu ihan hyvin. Meinasin aloittaa kaurapuurolla, mutta sitten muistin ettei lihoja ja viljoja suositella aloitettavan samoihin aikoihin, ja haluaisin aloittaa lihojen maistatuksen sitten kun se 5kk on täynnä. Jos oon laiskana, teen poitsulle riisivellin sellaisesta luomuriisivelli-jauheesta ja syötän sen tuttipullolla. Riippuu myös kuinka nälkä pojalla on, sillä jos on kovin nälkäinen, ei lusikalla syömisestä tule mitään. Ongelmana noissa valmiissa puurojauheissa (tykkään käyttää niitä nyt alkuun kun annokset sellaista 0,5 desilitran luokkaa) on se, että niissä melkein kaikissa on maitojauhetta valmiina, enkä mielellään altistais poikaa niille ennen kuin tuolle oksentelulle saadaan joku "diagnoosi".

Meillä on nyt sitten uusi aika uudelle lääkärille ensi viikoksi. Mennään allergologin vastaanotolle (kaverin lasten oma lääkäri) ja toivotaan että saadaan jotain vastauksia, tai että tehtäis edes jotain kokeita asian selvittämiseksi. Edellinen lääkärihän käski vain lisätä kiinteiden määrää, joka mun mielestä aika ontuva neuvo 5kk-ikäisellä vauvalla, jolle kiinteitä menee muutenkin vaihtelevasti, ja jonka pääasiallinen ravinnonlähde on maito, niin kuin Helmiinakin arveli edellisessä kirjoituksessaan. No mutta, tämän viikon kiukuttelu-jakso näyttäis pojalla olevan ohi, joten jos pojalla oli suolisto- tai hammaskipuja, ne on ilmeisesti helpottaneet. Hyvä niin. :)

Hmm, mitenköhän sitä nyt ottais kaiken irti tästä vapaapäivästä??? Ompelukone odottaa keittiön pöydällä, jotta alkaisin ompelemaan lisäimuja kestovaippoihin vanhoista froteepyyhkeistä. Taidan juoda silti vielä yhden kupin kahvia ennen kuin alan hommiin... Viikonloppuja kaikille!
 
Pikkutiikeri80
Tulin vain vinkkaamaan, että nyt saa lasten verkkopuodista 6 kpl fuzzeja mikroinsertteineen hintaan 15e/kpl, eli yhteensä 90e! Alennus koskee vain varastotuotteita (ja sinne pitää kirjautua että on ns. kanta-asiakas) mutta sen saa kun syöttää maksutapasivulla kohtaan "Onko sinulla alennuskoodia"? kohtaan koodin Fuzzi6. Meille ei tästä alesta ole hyötyä kun pikkumiehelle ei sovi se fuzzin malli, liian leveä haaroista... Mutta tilatkaa ihmeessä valmiiksi jo seuraavaa kokoa jos aikomus on jatkaa fuzzien kanssa!
 
Syysmarja
Moikat!

Ja sunnuntaita =)

Hei, voiskos joku viisaampi kertoa tälle idiootille, miksei saa aloittaa sekä viljaa että lihoja samaan aikaan?!?!?! Meillä ei ainakaan neuvolassa ole tuosta mainittu mitään, enkä muistaakseni ole tuosta mistään myöskään lukenut...joten hjälp, pliis!

Niin, Helmiinako oli joka laittoi että 5 kk saa aloittaa tuon puuron tai lihan syönnin...joo mä tiedän tuon, mutta kyselinkin teiltä kokemuksia, milloin teillä on aloitettu. :) ja itse tosiaan meinasin riisipuurolla aloitella -löytyy siis jo kaapista. Ja ihan sen takia siis, josko poika alkaisi paremmin nukkua yöunta, kun nyt on niin hajanaista. No, täytyy katsella.

Hei, syödäänkö teillä velli tuttipullosta? Ja jos näin on, niin käytättekö erikseen vellituttia, vai meneekö ihan normilla? Meillä syödään ihan normaalilla, vellitutin kanssa ollaan yritetty, mutta siitä tulee niin paljon, että meinaa poika tukehtua velliin. Ja edelleen maissivellillä mennään...pitäisi varmaan kokeilla muitakin vellejä, mutta katsellaan nyt sitäkin vielä.

Pikkutiikerille tsempit uudelle lääkärille menoon, josko sieltä tulisi jotain konkreettista, siis oikeasti, ettei tarvis enää pojan puklailla *halit*

Ja Henalle vielä, että totta kai surutyö on vielä kesken, ja unohtaa ei voi koskaan! Ja saatkin surra, onhan oma äiti kuitenkin jokaiselle niin rakas *halit sinnekin* ja voimia! Eilen oli isovanhempien päivä, ja käytiin miehen vanhempien haudalla viemässä kynttilät, tuli tippa linssiin *niisk*

Mites Pikkutiikerin vapaapäivä sujui? Saitko ommeltua? Olisi tosiaan ihanaa viettää kokonainen päivä vapaata -älkää käsittäkö väärin, rakastan lastani, mutta omaakin aikaa olisi ihanaa viettää, siis kokonainen päivä eikä vaan muutama tunti, joka mulla yleensä on aina jotain ohjelmaa, esim jumppaa, siivoamista, haravoimista, kaupassa käymistä, leipomista jne jne jne. Olispa ihanaa esim käpertyä sohvalle lukemaan jotain oikein hyvää kirjaa *haaveilee* no joo, ehkä sitten jossain vaiheessa taas =)

En sitten kokeillut tuota ulos nukkumaan laittamista, täällä on ainakin sadellut pitkin viikonloppua, plaah!

No joo, mutta poika vetää taas päiväuniaan, josko tämäkin mami menis vähän nukkumaan *krooh, viime yönä taas valvottu*

Syysmarja ja E 4 kk 17 pv =)

 

Yhteistyössä