WABabies 3

  • Viestiketjun aloittaja Syysmarja
  • Ensimmäinen viesti
Syysmarja
Hellurei ja hellät tunteet =)

Mitä ihmettä, kukaan ei ole käynyt koko viikonloppuna täällä!!! Apua, nyt äkkiä nostamaan ketjua...

Mulle tulee Vauva-lehti, vielä vuoden, mutta sitten ajattelin itsekkin joko lopettaa kokonaan tai siirtyä siihen KaksPlus-lehteen, mutta katellaan nyt. Muita lehtiä sanomalehden lisäksi mulle ei tuu, miehelle tulee pari urkkalehteä, jo ihan oman harrastuksen/ammattilaisuudenkin takia, siis ilmaiseksi.

Meillä tosiaan on yöt parantuneet, joskus on öitä kun E herää kerran, mutta nukahtaa heti kun saa tutin taas suuhunsa, ja joskus on öitä, ettei hiiskahdakaan, vaan posottaa tyyliin klo 21-07 välisen ajan :) että kiitosta vaan kaikille hirmu paljon tsemppauksista asian suhteen, meillä se tosiaan kannatti se siirto!!! =)

PP:lle pahoittelut karvaisen kaverin lähdöstä, aina se kirpaisee ja syvältä, ja varsinkin jos on ollut kauan perheessä. *halit*

Pikkutiikerin runo oli ihku! Pari tippaa tuli silmäkulmaan mullakin....kamalaa ajatella että anopin kuolemastakin on jo vuosi...kamalan nopeasti se aika vaan menee.

Mulla tänään hammaslääkäri, leikataan toinen alaviisureista *autsssssss* ja vähän on kainalot märkinä täällä, ei kait se satu, mutta kuvat kun otettiin, ni lääkäri totesi vaan että tätä hän just ajatteli, juuret on koukkumaiset ja hammas kasvanut vinoon, siis se osa mikä on tullut pinnalle....*huoh* mutta enköhän mä sen kestä, synnyttäneenä naisena ;-)

Helmiina: olen kyllä kuuullut Facebookista, mutta siis siihen se jää, eli olen kuullut sanan, mutten ole siitä sen enempää kuullut. Ja tää on siis ihan netissä?!?! Pitää varmaan vähän tutustua, tuskin kuitenkaan itse lähden, ainakaan välttis vielä, mä kun olen niiiiin saamaton noihin omien "sivujen" tekoon. Itse olen kirjautunut tuonne koulukaverit.comiin, sielläkin "näkee" tuttuja ja voi lueskella kuulumisia.

Meillä huomenna 6 kk neuvola, kun se tulee ihan virallisestikin täyteen =) joten mittoja sitten tuonnempana =) Pikkutiikeri, samoissa varmaan meillä mennään, mutta meidän pojalla on vähäsen isompi pää, kun oli viimeksi 44,1 cm . Että isopäinen hoikka poika meillä ;-)

Syysmarja ja E päivän vajaa 6 kk =)

 
Sunni
Moro pitkästä aikaa!

Hitto kun ei "kerkeä" edes täällä käymään. Saati kirjoittamaan, aina jotain muuta hommaa koneella joka pitää äkkiä tehdä kun poju antaa myöten.

PeePeelle heti osanotot kun vanha ystävä ja perheenjäsen on lähtenyt...

Pojulla meinaa natisuttaa sitterissä tuossa vieressä, kummia nää aamu ja keskipäivät kun silloin vain natistaan :( Sitten pitkien päikkäreiden jälkeen ollaan ihan normaalisti.
Yöksikin on tullut jo rytmi. Nousee aika tarkalleen samoihin aikoihin, illalla menee puoli yhdeltätoista nukkumaan ja herää ennen kahtatoista vielä syömään, sitten herätään 2.30, 4.30 ja sitten menee jo kahdeksan kieppeille, yhdeksän-puol kymmenen aikaan noustaan ylös.
Ristiäisetkin on kunniallisesti ohi, voin väläyttää nimen siellä facebookissa kunhan saan päivitettyä sivujani ja liityttä mukaan wabbilaisiin.

Lehdistä olette puhuneet. Mulle tulee kotia Trendi ja Plaza. ONNEKSI trendin tilaus loppuu jo, se on oikeastaan vuoden tullut Ihan Turhaan! Ei oikein raskausaikana ole kuumimmat trendit iskeneet kun mitään uutuusvaatteita ei tosiaan ole tullut ostettua, eikä vieläkään uskalla ostaa mitään kun on näitä "ylijäämäkiloja". Vaatekaapissakaan ei ole vielä housuja jotka sopisi hyvin jalkaan. Mutta täysimetyksellä kerta mennään niin eiköhän tässä kutistuta :)

No taas tämä jäi näin tynkästooriksi kun poju taitaa haluta ruokaa...
Kommentoin lisää sitten...joskus...

Sunni ja poju 1kk ja rapiat päälle
 
Piparminttu-Pipsa.
Moikka!

Ihan ekana kiitokset ihanista osanotoista ja Pikkutiikerille erityiskiitos kauniista ja koskettavasta runosta. Itkeä vollotin sitä lukiessa... Olette ihania!!!

Ja terveiset täältä Helmiinan kotikonnuilta, tultiin eilen tänne miehen harjoittelupaikkaan pojan kanssa. Järkytys oli melkoinen, kun näin kämpän... Sillä meidän huone lemusi ihan polttoöljyltä eikä sinne uskaltanut vauvaa viedä nukkumaan, kun itselläkin alkoi särkeä päätä. Niinpä nukuimme olkkarissa ja toinen tässä kolmiossa majaillut perhe nukkui siinä makkarissa, jossa ei haise. Tää kämppä on siis lentoaseman huoltorakennuksen päädyssä ja tuossa meidän makuuhuoneessa on säilytetty joskus 70-luvulla jotain koneita! Niistä on tietysti valunu ties mitä aineita lattiaan... Onneksi mies kävi valittamassa asiasta tiukkaan sävyyn ja nyt vissiin päästään muuttamaan tuohon lähelle toiseen kämppään. Huono homma on se, et se on aivan tyhkillään ja joudutaan roudaamaan täältä kaikki huonekalut sinne omin käsin... !!! Mut siellä ei ainakaan löyhkäisi. Eli aikamoista extremeä on ollut nää viimeset pari viikkoa, kun joudutaan reissaamaan ympäri Suomea, koiravanhus nukkui pois ja nyt sit tää murju... *raskas huokaus* Onneksi on Nuutti, joka hymyilee niin iloisesti ja kujertaa innoissaan, kun jutellaan. :)

LehtiG: Mulle ei itseasiassa tuu tällä hetkellä mitään lehteä, suunnitelmissa on tilata KaksPlus. Vauva-lehti ja Odotus tuli sillon raskausaikana, mut lopetin ne kun ei ne enää vauvan synnyttyä tunnu niin hyviltä. Miehelle tulee Urheilulehti, mut siihenpä ne meidän lehdet sit jääkin. Kotivinkkiäkin tilasin aika pitkään mut sit kyllästyin kun se on jotenkin menettäny sen entisen lumovoimansa ja muuttunu cityihmisten trendimäiseksi lehdeksi...

Syysmarja, onpa huippua et teillä yöt on menneet noin hyvin!!! :) Näköjään se omaan huoneeseen siirto kannatti. Ilmoittelehan sitten puolivuotismitat, kun ehdit!

Sunni, teillähän on tosiaan jo rytmi löytynyt. :) Miten olet jaksanut itse? Ootteko kokeilleet sitä Disflatyliä, et onko pojan vatsavaivat ja kitinät vähentyneet? Mites muuten, joko poika on kovasti kasvanut? :)

N nukkuu ulkona jo kolmatta tuntia... Ihanaa kun ehtii vähän huilahtaa tässä päivän aikana ja tehdä omia juttuja, kuten surffailla täällä. ;) Muutenkin on tosiaan mennyt hyvin pojan suhteen, viimekin yönä N heräsi vain kerran syömään klo 4.00!!! :) Pitää nyt nauttia tästä helppoudesta niin kauan kun sitä kestää. :)

PP ja Nuutti kohta 3kk

 
Pikkutiikeri80
Argh. Täällä menossa niin painajaismainen päivä, etten muista yhtä kamalaa päivää olleenkaan kuluneen puolen vuoden aikana... Pikkumies on kitissyt ja känissyt aamusta asti, kun mikään ei ole hyvin ja KAIKKI ärsyttää! Ekaa kertaa ei auttanut edes se, että lähdettiin liikkeelle kotoa, mitä nyt vauvamuskarin ajan ukkeli käyttäytyi jokseenkin hyvin. Mutta heti kun lähdettiin sieltä ja mentiin kauppaan niin käninä jatkui. En pysty käsittämään... Yhteistä näissä kitinä-päivissä on aina päiväunien katkonaisuus. Tänäänkin ukkeli on nukkunut yhteensä vain reilu 2h päikkäreitä (norm. 3,5-4h)ja niistäkin osan sylissä. Supon annoin jo päivällä joten hampaista ei ole ilmeisesti kyse kun se ei auttanut mitenkään. Oon aika neuvoton.. Ja tietenkin kyseessä sellainen päivä, jolloin mies on aamusta iltaan pois, 12h putkeen... Jippii.

Sorry valitusvirsi, en vaan tiennyt kelle/minne muualle valittaa. :( Onneks pääsen huomenna kaverin kanssa IKEAan, tulee täydelliseen saumaan. Lasken minuutteja poitsun nukkumaanmenoon... Nyt täytyy mennä, kun eräs on känissyt koko viestin kirjoituksen ajan, joten täytyy mennä poimimaan herra syliin vaikkei siitä mitään apua olekaan... *huokaus*
 
Viivi--
Heippa vaan, hiljaista täällä taas... Onkos kaikki jo joulunvalmisteluissa?! =)

Pp:lle jaksuja suruun, reissaamiseen ja vastoinkäymisiin! Joko te kohta pääsette koko porukka takaisin omaan kotiin?

Pikkutiikerillä oli ollut rankka päivä pikkumiehen kanssa! Toivottavasti olette jo paremmilla mielin!

Me oltiin tänään S:n kanssa aamupäivä shoppailemassa ja nyt pitäisi joko järjestellä kaappeja (jotka on muuton jäljiltä edelleen sikinsokin) tai askarrella joulukortteja. Niin että eikun hommiin! =)

Tunnelmallista itsenäisyyspäivää kaikille! Meillä on luvassa perinteiset piparinleipomistalkoot! =)
 
Syysmarja ejk =)
Heips!

Tulin vain pikaisesti ilmoittamaan nuo 6 kk mitat:
Pituus: 68,6 (syntymä 53)
Paino 7125 g(syntymä 3970)
pipo: 45 cm (syntymä 36,5)

Muutenkin neuvolassa kaikki hyvin, nyt ei ehdi enempää enkä ehtinyt edes teidän juttuja lukea...paremmalla ajalla sitten =)

Syysmarja ja E 6 kk 3 pv =)

 
Helmiina
Hop ylöspäin...

LehtiG: Mulle tulee Vauva ja Kaksplus. Jälkimmäisen mun äiti on tilannut. Itse tykkään ainakin vielä enemmän Vauva-lehdestä. Sitten mulle tulee Trendi (hiukan hömppää) ja Mediuutiset (täytyy yrittää pitää työasiatkin mielessä...). Miehen nimellä tulee vielä Tiede-lehti. Koti ja keittiö loppui juuri ja ajattelin tilata tilalle ehkä Plaza-lehden.

Älä Sunni hätäile, kyllä ne kilot todellakin tippuu, jos vain jatkat imetystä. Itsellä on jo -5 kg ennen raskautta olleeseen painoon ja vanhat vaatteet tippuu päältä...

Meillä karkeiden ruokien maistelu sujuu vaihtelevasti. Yleensä kuitenkin hiukan kakoen ja kerran on oksennettu pöydälle, kun jäi ilmeisesti kurkkuun isompi pala vaivaamaan... Yleensä syödään vielä aika hienoksi soseutettuja ruokia. Pakkasessa kun niitä on aika läjä: bataattia, porkkanaa, peruna-porkkanaa, parsa-ja kukkakaalia, kanaa ja hirveä. Maissin ostan purkissa. Noita eri lailla sekoittamalla saa erimakuisia ruokia. Puuroista meillä syödään vain noita vauvapuuroja, neiti kun ei voi sietää veteen keitettyä puuroa... Kalliimmaksihan tuo tulee ja olenkin nyt yrittänyt ujuttaa riisi- tai ohrahiutaleita joukkoon. Minkälaisia kalaruokia olette tarjonneet ja mitä lajeja? Olen ollut vielä laiska ja tarjonnut kalaruuat purkista, mutta kai kalankin voisi kypsentää, soseuttaa ja pakastaa...

Viime viikolla neiti oli ensimmäistä kertaa yöhoidossa tai siis mummi oli täällä hoitamassa. Neiti oli protestoinut nukkumaan menoa kaksi tuntia, mutta sammahtanut sitten TV:tä katsellessa. Mummi oli vain luullut, että oli joku hätä, kun ei ollut kuullut ennen neidin itkevän... Aamyöllä oli herännyt ja mummi oli yrittänyt tarjota nokkamukista maitoa, mutta eipä neiti ollut syönyt vaan nukahtanut uudelleen ja herännyt vasta puoli yhdeksältä. Eli tuosta voisi päätellä, että yösyöminen on vain tapa. Me myös ajateltiin joulomalla siirtää neiti omaan huoneeseen ja yrittää totuttaa nukkumaan yön yli. Nyt tuo syöminen on niin vaihtelevaa. Välillä neiti herää syömään neljältä ja välillä vasta seitsemältä, mutta silti tuntuu, että maito maistuu. Mistäs sen sitten tietää milloin on oikea nälkä..?

Täytyy tästä jatkaa matkaa... :)

Helmiina ja N. pari päivää vajaa 8 kk
 
Mari_
Ihan vain pikaisesti Helmiinalle pitimäni sanomani, että oletko koittanut tehdä niitä puuroja esim. korvikkeeseen. Vaikka mä imetin, niin me tehtiin puurot mikrossa, yksi sopiva annos aina syöntikertaa kohti ja tehtiin ne korvikkeeseen. Nykyään toimitaan samalla tavalla, ainoastaan tehdään ne rasvattomaan maitoon, kun ukkeli sitä juo muutenkin. =)

 
Piparminttu-Pipsa.
Tervehdys pitkästä aikaa!

Sain lopultakin raahauduttua koneelle. Ollaan tämä viikko Nuutin kans kaksistaan kotona, kun miehen kirottu harjoittelu sen kuin jatkuu ja jatkuu. Aikaa mihinkään "ylimääräiseen" ei siis oo paljoa ollut. Yllättävän hyvin on mennyt, vaikka välillä meinaa kyllä pää hajota. Eilen oli 3kk-neuvola ja Nuutille tuli aika rajut jälkiseuraukset siitä rokotuksesta: raukka sai eilen iltapäivällä hirveän itkukohtauksen ja itki melkein puoli tuntia, ennen kuin kaksi suppoa alkoi auttaa. Viime yönä tuli uusi itkukohtaus ja taas supot kehiin. Voitte kuvitella, manasinko miehen harjoittelun syvimpään h*lvettiin, kun kanniskelin hulluna parkuvaa poikaa ympäri kämppää odottaen, et suppo alkaa vaikuttaa... Mies tulee siis kotiin vasta perjantaina myöhään illalla eli tässä olis vielä kohtalaisen monta tuntia edessä. Öisin N herää taas 3-5 kertaa syömään eli kohtalaisen uuvuttavaa on. Mutta ei kai tässä auta valittaa, ei tää tilanne sillä parane. Silti jotenkin helpottaa, kun saa teille purkautua...

Tässä muuten Nuutin 3kk-mitat, suluissa syntymämitat:

Pituus: 64,1cm (50)
Paino: 7420g (3330)
Pipo: 42,6cm (oisko ollut 34?)

Eli potra poika meillä on, reisimakkaratkin jo melkoiset. :) Ykköskäyrillä silti mennään eli ei sentään kakkosella. ;)

Pikkutiikeri, kuulostipa aika rajulta sun päivä!!! Miten selvisit loppuun saakka? Auttoiko Ikea-reissu yhtään?

Helmiina, hurjasti sulla on paino tippunut! :) Varmaan mahtava ostella uusia vaatteita, kun on noin hyvä ja pätevä syy? ;)

Viivi, miehen harjoittelu siis kestää 20.12. saakka, sen jälkeen mennään joulun viettoon mun vanhempien luo Itä-Suomeen ja uudeksi vuodeksi Lappiin miehen kotiin. Eli tammikuussa vasta tullaan koko porukka pysyvästi kotiin ja alkaa se kaivattu, tavallinen arki. Mites Viivi, joko teillä alkaa olla paikat järjestyksessä muuton jäljiltä? Mitä S on tykännyt uudesta kodistaan?

Jaahas, pitääpä alkaa miettimään miten saisi illan kulutettua. Voisin ainakin kylvettää pojan, mitenkähän se mahtaa sujua... ;) Olen nimittäin vaan kerran kylvettäny, kun yleensä se on miehen homma. Vaunulenkille en taida lähteä, kun N on ollu aika räkäinen tänään niin parempi varmaan pysytellä sisällä?

Harjoitteluleski PP ja duhadedä N 3kk
 
Pikkutiikeri80
Iltaa taloon!

Hiljaista on palstalla pitänyt, niin en oo itsekään jaksanut kirjoitella mitään... tai totta puhuakseni ei oo ollut mitään uutta raportoitavaa. ;) Arki rullaa samaan tahtiin kuin ennenkin.

PP, teidän Nuutti on lähes yhtä painava kuin meidän pikkumies oli 6kk-neuvolassa! Painoi silloin siis 7545g, muistaakseni..? Mutta meidän ukkeli onkin tollainen kukkakeppi... Syysmarjan Eetu taitaa olla samaa vartalomallia kuin meidän poitsu. ;) Nyt vasta kun pulauttelu on saatu kuriin, on alkanut tulla varsinaista "vauvanpyöreyttä" käsiin ja jopa jalkoihin. =) Ikea-reissu auttoi mukavasti alkavaan burnoutiin, kiitos kysymästä. Meillä on välillä aika itkuisia päiviä, enkä tiedä laittaisinko niitä närästyksen vai vahvan temperamentin piikkiin. Sellaisina päivinä itketään/kitistään moninkertaisesti se 2h, joka tuon yhden ketjun mukaan on ns. normaalimäärä itkua vauvalle/päivä... Itse luin just joku aika sitten, että vain kuumeen takia on syytä välttää ulkoilua tai vaunuissa nukuttamista, joten luulisin että voit hyvillä mielin ulkoilla Nuutin kanssa. Nosta vaikka vaunujen päätyä hieman (jos mahdollista) niin Nuutin on helpompi hengittää. Vois tehdä hyvääkin nenän tukkoisuudelle tuollainen kostea ilma mikä täällä etelässä ainakin nyt on.

Hei muuten, meillä mennyt jo kolme yötä ilman yösyöttöä! Toivotaan, toivotaan... Ja öisin siis nykyään pelkästään kestovaippailemme, hyvillä tuloksin. :) Olemme päässeet viiden aterian ruokarytmiin + illan lopuksi pieni maitoateria puuron tai vellin päälle. Ruokailuvälit siis jopa 3-3,5h, kun pitkään poitsu söi 1,5-2 tunnin välein! Tässä ristiriitaisin tuntein mietin koska pitäisi palata töihin tai kouluun... Välillä kaipaan jo aikuisia ihmisiä enemmän ympärilleni, välillä taas tajuan miten sitten joskus tulen kaipaamaan näitä aikoja kotona poitsun kanssa. Vaikeaa...

Nyt täytyy mennä hammaspesulle ja nukkumaan, mun "aamuvuoro" tiedossa! Öitä!

Pikkutiikeri ja Pikkumies 6,5kk
 
Viivi--
Heipparallaa! Ei meilläkään ihmeemmin raportoitavaa, niin en ole saanut aikaiseksi naputella tänne. Käyn kyllä lähes päivittäin kurkkimassa josko joku muu olis laittanut kuulumisia! =)

Pikkutiikerille ja Helmiinalle onnittelut kokonaisista öistä! =) Hieno homma!
Samoin Syysmarjalle! (En muista onnittelinko jo...) Teillä tosiaan oli sitten se omaan huoneeseen siirtäminen yöunien pelastus! Hyvähyvä! =)

Helmiinahan on laihtunut huimasti! Oletko katsonut mitä olet syönyt, vai onko imetys ollut huipputehokasta? Mä olen nyt lähtöpainossani, enkä todellakaan ole rajoittanut syömisiäni. (Muuten kuin S:n vatsavaivoja välttääkseni) Suklaata tulee mussutettua ihan liikaa, mutta se on mun ongelma joka syksy, kun pimeys vie voimat...

Pp: Me ollaankin sun kanssa tässä vähän niinkuin samassa veneessä, vaikkakin mä taidan päästä kyllä helpommalla. Meillä mies on pitkällä työmatkalla taas toisella puolella maailmaa. Lähti lauantaina, eikä ole tietoa koska kotiutuu, luultavasti menee vielä ainakin viikko... Illat on tosiaan pitkiä ja yksinäisiä. Asiaa pahentaa tuo päättymättömän tuntuinen pimeys. :/ Mulla ainakin se vaikuttaa selkeästi omaan jaksamiseen. Elikkäs sympatiat sulle täältä ihan kympillä!

Eilen oltiin alkuilta kavereilla kylässä, mutta tänään taas ihan vaan kahdestaan S:n kanssa. Kyllästyin neljän seinän sisällä nököttämiseen ja lähdettiin tytön iltasyömisten välissä pikaisesti vähän shoppailemaan...! Tätä menoa pankkitili ammottaa kyllä tyhjyyttään kun mies kotiutuu...!! ;) Vaikka vähän tylsää se shoppailukin oli, kun ei ollut juttuseuraa. Enkä törmännyt kuin yhteen tuttuun, jolla oli kiire. Blaah.

Kiitos kysymästä Pp, S. on kotiutunut uuteen kotiin tosi hyvin ja helposti. Oli kyllä ollut täällä muutamia kertoja jo aikaisemminkin. Eniten on ihmetellyt kattoa, meillä kun oli ennen valkoinen, rapattu ja täällä on panelia. Siinä on kovasti jänniä oksankohtia katseltavana! =) Melkein kaikki tavarat on jo paikoillaan, verhot puuttuu vielä ikkunoista, koska tangotkin puuttuvat. (Mutta sälekaihtimet on jo saatu!) Kyllä täällä jo ihan kodilta näyttää ja tuntuu!

Meillä on ensi viikolla pitkästä aikaa neuvola. (Meillä ei ole 4kk:n neuvolaa säästösyistä!) Hauskaa nähdä kuinka paljon typy on kasvanut. =) Ja haluan myös vähän kysellä tuosta kiinteiden maistelusta/aloittamisesta. Ai niin ja rokotuskin tulee taas!
S. on tosi touhukas ja hyväntuulinen tyttö. Kääntyminen sujuu toiseen suuntaan jo hienosti ja yritystä on välillä toisenkin kyljen kautta. Juttelee tositosi kovasti itsekseen ja meille, hihkuen välillä. Vatsallaan ollessa viuhtoo kovasti käsillä ja jaloilla ja vetää polvia hirmu innolla vatsan alle, mutta siinä vaiheessa naama painuu vielä lattiaan! =) Sylissä istuu jo melko mallikkaasti, tosin kaatuu helposti mihin suuntaan tahansa jos ei saa tukea... ;)
Perunaa on maisteltu muutamia kertoja, vaihtelevalla menestyksellä. Seuraavaksi ajattelin kokeilla maissia. Mukista on hörpitty vettä ja se on S:n mielestä kivaa! Unipussi on ollut käytössä nyt n. viikon ja on kyllä hyvä keksintö.

Siinä kai tärkeimmät meidän kuulumiset, nyt suuntana suihku ja sen jälkeen peiton alle leppoisan kirjan kanssa!

Hei, tuli mieleen yks Gallup:
Onko teillä joulukalentereita? Minkälaisia?

Meillä on partiolaisten kuvakalenteri ja 2 veikkauksen raaputuskalenteria, sekä 1 lumilyhtykalenteri, jonka muistin juuri nyt... täytyykin etsiä se jostain!

Öitä!
Viivi ja S. ensi viikolla 5kk!
 
Syysmarja
Moikkelis koikkelis!!!

Pitkästä aikaa minäkin kirjoittelen, jotenkin vaan ei saa aikaiseksi :/ tiedä sitä sitten, mihin se aika menee =) pojan ihasteluun tietty!! =)
Nytkin on kamala ikävä, poika ollut yöhoidossa -isi ja äiti vähän humputtelemassa firman pikkujouluissa =) - ja odotan koko ajan, koska poju tulee kotiin...tulis jo!!

Joopa joo, Pp:n poju tosiaan on kovaa kalipeeria, meidän poika painoi tosiaan 6 kk neuvolassa 7125 g, eli VÄHEMMÄN kuin teidän 3 kk neuvolassa!! Eli sulla tosiaan riittää maito ja sitä myöskin tulee, mitä ilmeisemmin?!?!?! =)

Meillä on jokaisella perheenjäsenellä =) oma Veikkauksen joulukalenteri, sit meillä on vielä yksi yhteinen, erilainen Veikkauksen joulukalenteri, sitten E:lla on isovanhempien antama Lumilyhty, sekä pari kuvallista kalenteri.

Nyt pitää mennä, poika tuli kotiin =)

Syysmarja ja E 6 kk 13 pv =)
 
Mari_
Pikaisesti jotain laittelen.

Käytiin ke ottamassa Niclakselle influenssarokotteen toinen osio ja siinä samalla sit ehtiddiitn ottaa mitatkin. Ukko on nyt 10060g ja 75,5cm. On pikkaisen lähtenyt kirimään kohti keskikäytää, on kyllä syönytkin sen verta paljon etten yhtään ihmettele. =)

Meillä on 2 veikkauksen joulukalenteriarpaa ja 1 lumilyhtyarpa sitten Niksulla on lasten oma kirjakerhosta saatu nalle puh kuvakalenteri, josta en koskaan muista avata luukkuja =)

Nyt täytyy ruveta siivoamaan... =P
 
Helmiina
Meillä myös on Veikkauksen joulukalenteri ja Lumilyhty-kalenteri. Aika suosittuja tuntuvat olevan.

Pp, Nuutti todellakin on aika jämerä poju... Nelli painoi 7 kk neuvolassa 7,6 kiloa. Eipähän ainakaan tarvitse kiirehtiä kiinteiden antamista. :)

Viivi
, en todellakaan ole tarkkaillut syömisiä vaan tuntuu, että kaikenlaisia herkkuja menee valtavasti. Se on varmasti tuo tissitakiainen joka vie kaiken energian minusta... ;)

Meillä jätettiinkin sitten ryömimiset välistä ja opittiin konttaamaan viikonloppuna. Vähän hassun näköistä ja hidastahan tuo vielä on, mutta eteenpäin kuitenkin päästään, jos jotain houkuttelevaa on näköpiirissä. Konttaus meinaa vaan muuttua karhunkävelyksi välillä. Oppiminen oli sinänsä hauskaa, että se tapahtui nakuna. Laitoin Nellin kylpyä odotellessa lattialle ja toinen vipelsikin huoneen läpi. Onhan se tietysti vapauttava tunne olla ilman vaatteita... :)

Ilmottauduttiin jo uusiin harrasteisiin keväälle. Vauvavoikkaa jatketaan, kun se oli Nellistä niin mukavaa ja uutena alkaa tammikuussa vauvojen värikylpy. Pääseepähän oikein luvan kanssa sotkemaan. Sormet kun pitäisi aina saada upottaa ruokaan... Törsäsin myös hiukan äsken ja tilasin kantotakin, tällaisen: http://www.babyidea.fi/aidille/mamcoat.html Samassa konkurssissa tulossa on myös tämä: http://www.babyidea.fi/aidille/aiska.html Kalliiksihan tuo tuli, mutta onneksi noilla on loistava jälleenmyyntiarvo. Olen niin kyllästynyt reissaamaan vaunuilla joka paikkaan ja maksamaan bussissa. Täällä kun ei ole ilmaista... Nyt voidaan sitten mennä mun matkakortilla. ;)

Helmiina ja N. vähän reilu 8 kk
 
Masi*
Heissan pitkästä aikaa!

Ekaksi pojun 10kk mitat
78.5cm
9.67kg
47.5 päänymp.

Eli siis kovaa vauhtia kasvettu,nyt alkaa pituus hidastumaan,painoa saisi tulla enemmänkin..rimppakinttu.

Meillä ei ole kummempaa tapahtunut,joten jäi kirjoittelut vähäksi aikaa.Nyt vasta aletaan oppia istumaan,konttaamaan ja nousemaan seisomaan.Sinänsä helpolla oollan päästy,muitten pienet kun juoksevat jo 7kk ;)

Ruokailu on hankalaa..maito ja velli vieläkin pääruokana.Muutamia lusikallisia ruokaa tai puuroa.jugurtti ja leipä maistuu kyllä ja jotkut kasvikset/hedelmät.Neuvolassa sanottiin vaan,että kyllä se siitä ajan kanssa.

Käytiin ottamassa pojalle influenssa rokote viime viikolla.Tutut puhuivat,että nuha iskee piikin jälkeen,muttei meille ainakaan mitään tullut.Vauvarokko oli tossa,aivan kamala!Sillon oli rankkaa..

Nyt jätin pillerit pois,että siskoa toivotaan kaveriksi *peukut pystyyn*!

Jouluhässäkältä ollaan vältytty.Kerrankin oli helppo ostaa kaikille lahjat (harvemmin näin).Jouluna mennään mummolaa,ett ei tarvitse kotonakaan mitään kauheita laitella.Kuusikin on jo pystyssä ..*nolostuu*

Heh,ei muuta kun hyviä joulun odotuksia kaikille!

 
Syysmarja
Moi!

Jaahas, Helmiinalla ollaan opittu konttaamaan =) kivaa, hyvä hyvä!!
Meilläkin peppu nousee jo kovasti, samoin käsivarret, mutta ei yhtäaikaa ;-) että sitä odotellessa.
Taaksepäin peruutellaan jo, tai oikeastaan työnnellään itseään, samoin vähän jo eteenpäinkin mennään, mutta ei oikein vielä ryömitä, sanan varsinaisessa merkityksessä. Huomaa kyllä, että E harmistuu, kun ei pääse mihinkään :) ja lelut on liian kaukana, tai jotkut muut kivat jutut...saa sitten äiti olla koko ajan leluja nostelemassa lähemmäs, hän kun tykkää niitä paiskella pisin pitkin huushollia.

Samoin mulla on muutama kilo vähemmän kuin ennen raskautta, mutta kyllä se imetyksen lopettaminen tosiaan toi nekin jo "menetetyt" kilot takaisin, mitkä olisivat saaneet jäädäkin tulematta :/ mutta näillä mennään, en ainakaan nyt ala mitään ruokaremonttia tehdä, kun on joulu tulossa ;-) sen itsestäni tiedän, etten sitä joulun aikaan kuitenkaan pystyisi noudattamaan....

Jaahas, Masilla toivotaan jo pikkukakkosta, mites muilla, onko suunnitelmissa?!?! Meillä on suunnitelmissa, että sitten kun E täyttää vuoden, niin aletaan taasen yrittämään sitä toista. Haluan kuitenkin viettää tämän ensimmäisen vuoden ihan rauhassa esikoista ihastellen ja ihmetellen :) toisen kanssa varmaan on sitten taas ihan erilaista.

Juuh, mutta meillä opetellaan taas nukkumaan vaunuissa ulkona, toista päivää mennään ja nyt ollaan nukuttu noin 45 min, puolisen tuntia ihan paikallaan, siis vaunut =) yritän tätä siksi taas E:lle "opettaa", kun tiedän nuo joulunpyhät, että meteliä ja vilinää ja vilskettä on sisällä, niin olisi niiiiiiiin paljon parempi, että nukkuisi sitten nuo päikyt ulkona, sisällä nukkumisesta kun ei varmana tule YHTÄÄN mitään. No, viikko -noin- tässä on aikaa "harjoitella", joten eiköhän se siitä.
Niin, taustaksi siis vielä sen verran -muistin virkistämiseksi =) teille kaikille -että E:han nukkui 2 kk:seksi asti hyvin ulkona, sellaisia 3-4 h pätkiä, mutta se loppui sitten kuin seinään -varmasti osasyynä kesän helteet! -ja siinä pandahuuruisena koin sitten, että parempi on nukuttaa sisälle, sai itsekin vähän samalla nukuttua. =)

Mies on isyyslomalla, lähti juuri kuusimetsään =) joulusiivoustakin tarvis tehdä *mrrrr* mutta se jäänee loppuviikkoon, siihen asti potkiskelen näitä pölypalloja *puuuuh*. Onneksi kaikki jouluostokset on hoidettu, vielä tarvii vaan ruokia hakea. Olin meinaan sunnuntaina tuolla Turussa päin ostoksilla, siellä OLI JOKU MUUKIN!!! *huh*

No joo, mutta tarvii laskuja vielä maksaa, joten se on moron! =)

Syysmarja ja E 6½ kk
 
Mari_
No niin kohta Helmiina saakin jo juosta pää kolmantena jalkana pikkuisen perässä =) Meillä ainakin ukko porhaltaa kauheeta kyytiä jos näkee edim. että vessan ovi on raollaan =)

Syysmarjallakin jo ukkeli noin iso, kyllähän sitä sitten jo kelpaa hiukka liukuakin lattioita pitkin =)

Meillähän on nyt yrityskierto 4 menossa näissä vauvantekopuuhissa, pe pitäs alkaa jos kierto on saman mittainen kuin viimeksi, mullahan ne on aikas lailla heitelly.

Senoran äiti oli nukkunut ikiuneen, surullisia uutisia piti nähdä heti kun tänne tuli =(

Ja Omppukin on synnyttäny, ja päässyt eilen kotiin =)

Meille ei oikein kuulu kummempia, eilen sain pestyä koiran ja tänään olen sitten kovasti sitä harjaillu ja imuroinu =) että enimmät karvat lähtis pois. Meillä kun se koira pöllyää kuin mikäkin pesun jälkeen, kaikki kuolee karvojen määrään =) Nyt pitäs vielä pestää sauna ja kylppäri. Ja sitten tehdä muu siivous, luutuaminen yms. Joululeivonnaisia ja laatikoitakin pitäisi jaksaa tehdä... =P

Palataan! Mari ja Niclas 1v 1,5kk
 
Aurora Vee
Moi!
Muistaakohan kukaan enää minua? Poikkesin katsomaan miten menee, ja ihan kohtalaisesti kai suurimmalla osalla - muutamia ikäviä uutisia lukuunottamatta... =/

Kiirettä pitää täällä päin, pääsimme kuun alussa muuttamaan uuteen kotiin kahden kuukauden remontin jälkeen, mutta remppahommat jatkuvat vielä pitkään. Pikkuhiljaa... Uuden paikkakunnan myötä työmatkani on kasvanut 1-1½ tuntiin suuntaansa, lapset valvottavat eri syistä öisin ja jouluressikin pukkaa päälle. Hyvin menee, siis! ;D

Vauva-aika on meillä jo kaukana, kun Viktorkin on jo 1v 2kk ja siskokin keväällä kolmen. Ekoja "sanojen" yrityksiä on jo havaittavissa pojan puheesta, syömistä harjoitellaan vuodenvaihteessa alkavan päiväkodin takia, ja poika on jostain kumman syystä koirahullu (muutkin elukat käyvät). "Haukkuu" innoissaan aina koiran nähdessään! Kokoakin piisaa, 1-vuotisneuvolan strategiset mitat olivat 86 cm ja 13,6 kg ja siitäkin on jo kasvanut hirveästi.

Muuten V on täysin mahdoton tohottaja ja äkäpussi, ei hetkeäkään paikallaan ja aina pahanteossa. Sisarukset ovat varsinainen parivaljakko. Lasten kanssa hoitovapaalla ollut isi on helpottunut päästessään taas töihin lepäämään...

Rauhaisaa joulun aikaa teille kaikille! Joulu saa ihan uuden merkityksen lasten myötä.

Aurora, sisko ja sen veli
 
Syysmarja ejk =)
Heips!

Senoralle pahoittelut -jos siis vaikka käväisisit täälläkin puolella!- ja halit äidin poismenon johdosta!!!! Nää on aina niiiiin ikäviä, varsinkin näin joulun aikaan...ja et edes ehtinyt äidillesi kertoa omasta tulevasta äitiydestäsi...nyyh!

Aurora - mä ainakin muistan sut, älä huoli!!- oli niiiiiin oikeassa tuon suhteen, että joulu saa ihan uuden merkityksen lapsien kanssa, näin musta ainakin tuntuu, VAIKKA olen AINA ollut jouluihminen ja tuo meidän oma lapsukainen ei vielä siitä mitään ymmärräkään, niin silti on ihan eri fiiliksillä joulua tänä vuonna miettimässä :) ja laittamassa -mitä nyt ikinä laitankin, ruokaa ei kotona syödä kertaakaan jne :)

Nyt meillä sitten ryömitään eteenpäin, hitaasti mutta varmasti!! =) Eli täälläkin sitten alkoi ne perään katsomiset -juosta ei vielä tarvi ;-) -sun muut ihanat ajat. Joulukuusen tuontia sisälle vähän jännitän, saas nähdä miten E reagois siihen :) ainakin joulukoristeista tykkää!!!

Jaahas, koskas saadaan tuo Omppu tälle puolelle, onnittelut vaan jo etukäteen =)

Nyt pitää mennä, alkaa nälkä kurnia =)

Syysmarja ja E
 
Syysmarja
Hullunhauskaa ja rauhaisaa Joulun aikaa ja
Onnea tulevalle vuodelle 2008!!!


Tulen kyllä varmaan tuossa pyhien välissä tännekin piipahtamaan, mutta varmuuden vuoksi nuo uudenvuodentoivotuksetkin =)

Syysmarja ja Eetu-tonttu =)
 

Yhteistyössä