WABavies 4

  • Viestiketjun aloittaja Syysmarja
  • Ensimmäinen viesti
Syysmarja
Synnyttäneet:

26.10.06 Anna vm82, ensimmäinen POIKA 26.10 3140g 50cm
27.10.06 Aurora vm80, toinen (tyttö 03/05) POIKA 27.10 3810g 51cm(?)
8.11.06 Mari vm83, ensimmäinen POIKA 3.11. 2890g 49,5cm
21.11.06 tuutikki vm71, kolmas POIKA, 3110g 47cm
10.12.06 Kira vm76, ensimmäinen TYTTÖ 26.12. 3780g 52 cm
1.2.07 Aqua vm76, ensimmäinen POIKA 25.1. 2850g 48cm
2.4.07 Minttu, vm85, ensimmäinen TYTTÖ 3890g 49cm
7.4.07 Hena, vm79, ensimmäinen POIKA 4630g 53cm
13.4.07 Helmiina, vm77, ensimmäinen TYTTÖ 2955g 47 cm
27.4.07 Tyrni1, vm75, ensimmäinen POIKA 3450g 49 cm
15.5.07 Kk, vm84, toinen (poika 09/04) TYTTÖ 3395g 48,5 cm
24.5.07 Pikkutiikeri, ensimmäinen POIKA 3080g 49cm
24.5.07 Peppi, ensimmäinen POIKA 3980g 54cm
4.6.07 Syysmarja vm 80, ensimmäinen POIKA 3970g 53 cm
18.7.07 Viivi, vm78, ensimmäinen TYTTÖ 3000g 50cm (La30.7.07)
20.7.07 Limee, ensimmäinen POIKA 3350g 49,5cm
15.8.07 Meirami, ensimmäinen TYTTÖ 3700g 50cm
6.9.07 Piparminttu-Pipsa, ensimmäinen, POIKA 3330g 50cm
??? Lumi, toinen TYTTÖ
15.12.07 Omppu75, POIKA
28.12.07 Tuutikki, neljäs, TYTTÖ, 3365g 48 cm
 
Syysmarja
Joo-o, otsikko meni sitten persiilleen, mutta toivottavasti kaikki löytää tänne =)

Lisäsin Ompun ja tuutikin listaan, mutta noita Lumin ja Ompun tietoja muuten en sitten mistään löytänyt, joten josko naiset olisitte niin ystävälliset, että itse laittaisitten nuo puuttuvat tiedot, kiits! =)

 
Piparminttu-Pipsa.
Moikkis uuteen ketjuun! Hauska otsikko;) Ja Syysmarjalle taas kiitokset, kun jaksoit laittaa uuden ketjun pystyyn!

Tuutikille aivan hirmuisesti onnea pikkuprinsessasta! Ihanaa, että teillä on mennyt noin mukavasti ja isommista sisaruksista on apua viihdyttäjinä. :) Kertoilehan lisää kuulumisia, jos vain joskus ehdit ja jaksat! Voin vain kuvitella, millaista hulinaa teillä on. :)

Oho, täällähän alkaa vauvakuume jylläämään useammassakin osoitteessa? ;) Ei muuta kuin rohkeasti vaan sinne Haaveilijoihin, eiköhän ne ota kokeneet konkarit mielihyvin mukaan joukkoon. :) Meillä on kans heitetty huulta pikkukakkosesta, mutta tosiaan ihan vain vitsinä vielä. Veikkaanpa, et menee vielä ainakin vuosi, ennen kuin aletaan yrittämään seuraavaa. Tuntuu, et Nuutissa on kylliksi puuhaa nyt vähäksi aikaa. ;) Max 3 vuoden ikäeron haluaisin lapsille, mut eihän sitä koskaan tiedä, kuinka kauan sitä seuraavaa joutuu yrittämään...

Kiitti kaikille, jotka tsemppas mua imetyksen suhteen. :) Jotenkin tuntuu, et kaikki lähipiirin äidit ja muut tutut alkaa syöttää kiinteitä heti kun vauva täyttää 4kk eikä kukaan täysimetä kauemmin. Ja mun äiti ja anoppi kyselee, et "ettekö te jo ala antaa kiinteitä? Poikahan on niin iso, että ei se pelkällä maidolla pärjää" jne. Eli kannustus ja tuki on ollut aika vähäistä... Neuvolassa terkkari onneksi sanoi, että ei tarvitse alkaa antamaan kiinteitä vielä, kun N kasvaa niin hyvin pelkällä imetykselläkin. Helmiina ainakin muistaakseni täysimetti pitkään? Törmäsitkö vastaavanlaisiin kommentteihin kun meikäläinen?

Viivi, täällä on kanssa hartiasärkyinen kohtalotoverisi! Tosi kurjaa, et niskat ja hartiat on jumissa tosi usein. :/ Oletko kokeillu jumpata niitä, auttaako yhtään? Entäs joku jyvätyyny, joka lämmitetään mikrossa? Mulla olis tarkoituksena aloittaa säännöllinen iltajumppa hartioille ja vatsa&selkälihaksille, saapa nähdä onnistuuko...

Jep, taidanpa siirtyä pyykkivuoren pariin. On taas telineellinen vaippoja ja muuta pyykkiä odottamassa viikkausta... N kasvaa niin hurjaa vauhtia, et m-koon vaipat on pieniä ja taas on edessä vaippa-arsenaalin uusiminen. *huokaus* Ihanaahan se on ostella uusia vaippoja, mut tää siirtymävaihe on kaikkein vaikein kun kotona on vain pieneksi käyneitä vaippoja ja uudet ei ole vielä tulleet postissa.

Mukavaa loppuviikkoa! :)

PP ja Nuutti 4kk
 
Helmiina
Kiitokset Syysmarjalle uudesta ketjusta! Ja heti vastauksia sun kysymykseen... Me alettiin antamaan neidille aika pian jo kaksi ateriaa päivässä. Musta tuntuu, että tuossa E:n iässä jo meni viisikin ateriaa päivässä. Kauhea, kun asiat unohtuu... Aamulla puuro + maitoa, lounas liha-kasvis + maitoa, välipala hedelmä + maitoa, päivällinen kasvis + maitoa ja iltapala puuro + maitoa. Me ollaan siirrytty aika paljon tuossa lounaassa 8 kk purkkiruokiin. Niissä kun on niitä paloja. Niin neiti oppii syömään karkeampaa ruokaa. Ja töihin menosta: mulla on nyt ensin pari kuukautta hoitovapaata ja sitten olen pari kuukautta virkavapaalla (apurahalla töissä). Eli voin käydä töissä miten huvittaa. Mies pitää lomia ja sitten mun äiti on luvannut hoitaa neitiä. Kahden vuoden kertyneet kesälomat pidän kesällä eli olen kesä- ja heinäkuun lomalla. Eli Nelli menee hoitoon vasta elokuussa. Eipä ole ollut ikävä töihin... :) Mutta kai ne on lainat jollakin maksettava.

Pp, älä edelleenkään kuuntele muita tuosta imetyksestä. Vauva ei tarvitse kiinteää ruokaa ennen tuota puolta vuotta. Sano kaikille vaan, että suositus on nykyään se puoli vuotta. Ja korosta sanaa nykyään. Tämän linkin olen löytänyt: http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=view&id=85&Itemid=165
Minusta on todella nurinkurista sanoa, että poika on iso ja ei pelkällä maidolla pärjää... Millä muulla kuin maidolla Nuutti on kasvanut isoksi?!? Eiköhän siinä ole jo vastausta kyselijöille. Voithan jossain vaiheessa aloittaa maisteluttamisen, jos siltä tuntuu. Tai oikeastaan Nuutti osoittaa mielenkiintoä ruokaa kohtaan. Meillä neiti yritti napata haarukan kädestä ja seurasi tarkkaan syömistä ja mehän iskettiin maissinaksu käteen... :) Maito on kuitenkin pääasiallisin ruoka vuoteen asti! Niin ja mulle kaikista ärsyttävin kommentti oli eräillä syntymäpäivillä, kun mulle entuudestaan tuntematon nainen sanoi, että vauvahan kuolee nälkään, jos pelkästään maitoa saa. Kyllä tuli aikamoinen suuttumus ja teki mieli tälle ylipainoiselle naiselle todeta jotain lasten ylisyöttämisestä (omat kaksoset olivat nyt jo ala-asteikäisinä melkoisia palleroita). Noista vaipoista vielä... Älä hävitä vielä pieneksi käyneitä vaippoja. Useat sanovat, että liikkeelle lähdön jälkeen vauvat hoikistuvat ja entiset vaipat mahtuvat paremmin päälle.

Täällä ei mitään ihmeempää muuten. Meno on edelleen aika hurjaa... :)

Tuutikille onnittelut!

Helmiina ja N. muutama päivä vajaa 9 kk
 
Syysmarja
Moikat!

Ja kiitokset vaan kiitoksista uuden ketjun avaamisesta, eihän tuossa mitään...tarvis aina vaan vähän tarkistella tuota oikeinkirotusta ;-) ettei tulis tuollaisia virheitä. No, onneksi olette löytäneet uuden ketjun, kirjoitusvirheestä huolimatta!! =)

Helmiina, kiitokset kysymyksiin vastaamisesta!! Sä siis annat toisen ruuan vielä kasvista...no, meillä E syö molemmilla kerroilla liha-,kala- tai kanasosetta, ja hyvin uppoaa. Meilläkin on jo yksi purkillinen mennyt tuota 8 kk ruokaa, tosiaan juurikin tuon takia aloitin niiden antamista, kun on noita "kökköjä" joukossa, että tottuu sitten vähän karkeampaankin ruokaan.
Meillä "normipäivä" ruuan suhteen tämä:
aamulla noin klo 10 pullollinen maitoa (noin 150 ml) -en vielä ole siirtynyt antamaan tässä kohtaa puuroa, kun vasta aloitettiin 2 krt päivässä soseet, puuro tulossa tässä viikon, parin sisällä "ohjelmaan" kyllä :)
noin klo 13 liha-kasvissosetta purkillinen (siis 5-6 kk, nyt annettu ½ purkkia 8 kk purkista + lisäksi porkkanakuutioita) + hedelmäsosetta vähäsen, ruokajuomana vesi + 100 ml maitoa pullosta
noin klo 17 samanlainen satsi kuin klo 13 + maito
noin klo 19.30 puuroa + hedelmäsosetta lautasellinen (noin 1,5-2 dl) + joskus vähän maitoa (noin 100 ml) päälle -yleensä puuroon laitan vähän maitoa joukkoon, teen sen siis pääsääntöisesti veteen
noin klo 21.15 200 ml velliä

onko tämä ok? Ainakin E on tyytyväinen, eikä kitise nälkäänsä -tai en ainakaan usko!

Pp: tosiaan, imetät juuri niin kauan kuin itse haluat/Nuutti vaan imee!!! Ja Helmiina mun mielestä kyllä sanoi naulan kantaan, milläs muulla se N sitten on noin isoksi pojaksi kasvanut, ellei maidolla?!?!?!?!?!? Että luotat vaan omiin vaistoihin tässä asiassa, anna niiden "epäilijöiden" kommenttien mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos :)

Juuh, mulla on nuo Kelan paprut tuossa edessä ja niitä tässä kauhistelen -musta niiden lomakkeet on AINA niin hemmetin vaikeaselkoisia täyttää...no, täytyy pyytää ainakin jotain palkkatodistusta viime ja tältä vuodelta...eiköhän se tästä taasen lutviinnu =) aika järkyn pieni on tuo hoitoraha, vajaa 300 euroa...!!!!!! Huh, kyllä mulla ainakin tosiaan on ihan maksimi tuo kesä minkä voin E:n kanssa kotona olla, vaikka mieli tekisikin olla paaaaaaljon kauemmin, mutta kuten sanoit Helmiina, pakkohan noita lainojakin on maksella...onneksi autolaina loppuu just kohta!

Mitäs vielä, ei kait tässä muuta voi kun toivotella hyvää viikkistä kaikille -näin ä-lomalla se viikkis ei tunnu niiiin kivalta kuin työssäollessa -mutta mies on ainakin pari päivää taas kotona meidän kanssa =)

Syysmarja ja E 7 kk 1 vko
 
Helmiina
Hui, nostetaanpas..!

9 kk neuvolakuulumiset tiistailta...

Pituus: 69 cm
Paino: 7,9 kg
Py: 44,8 cm

Pikkasen oli paino-pituuskäyrä lähtenyt laskuun, mutta on kuulemma normaalia liikkeellelähdön jälkeen. Lääkäri oli samalla kertaa ja kaikki oli ok. Terveydenhoitajan kanssa en edelleenkään tule toimeen. Tällä kertaa kehotti jo miettimään imetyksen lopettelemista, kun se kuulemma pilaa hampaat eikä ole enää ravitsemuksellisesti tarpeen... En enää jaksanut vääntää asiasta, mutta sanoin kuitenkin, että yritetään päästä imetyksellä sinne asti, kun siirrytään tavalliseen maitoon. Edelleenkään tuosta yhdestä yösyönnistä en ole raaskinut luopua. Neiti kun syö aamuyöstä niin ahnaasti. Ehkä viikonloppuna... Kolmas hammas puhkesi (ylhäälle) ja se toi muutaman rauhattoman yön. No eipä tuo ole nukkunut enää hetkeen rauhallisesti koko yötä... Ehkä joskus...

Eroahdistusta on edelleen. Eilen kaupungilla tuli huuto, kun äiti meni sovituskoppiin ja neiti joutui jäämään mummin kanssa. Sitten pitikin tippa silmässä kurkkia verhon raosta. Pitää nyt kuitenkin pikkuhiljaa totuttaa, kun tässä on muutama meno tiedossa. Onneksi sentään iskä kelpaa.

Helmiina ja N. reilu 9 kk
 
Piparminttu-Pipsa.
Moikkis!

Kiva, et ollaan taas etusivulla. :) Helmiina, on teillä kyllä aikamoinen pahvi neuvolatätinä, ei voi muuta sanoa. Onkohan se opiskellut yhtään NYKYAIKAISTA tietoa imetyksestä yms. Tuskin... Onneks oot itse perehtynyt niin hyvin aiheeseen ja muuhunkin, että et hämäänny ja uskoa kaikkea soopaa, mitä se täti yrittää syöttää. Varmasti liikkeelle lähteminen saa vauvat hoikistumaan ja vaikuttaa pituus-painokäyrään. Mites Nelli nyt muuten liikkuu? Sori, kun en oo ihan kärryillä!

Mites Syysmarja, joko sait kelan paprut kuntoon? Ne on kyllä sellaisia, et auta armias... Ja on se kyllä surku, miten vähän lasten kotona hoitamista tuetaan tässä yhteiskunnassa! Vaikka se varmasti tulis pitemmän päälle halvemmaksi... Mites Eetun liikkuminen sujuu? Joko on kova meno päällä?

Missäs muuten Pikkutiikeri luuraa? Ei olla kuultu naisesta mitään aikoihin?!?!

Kiitti taas älyttömästi tsemppauksesta ja hyvistä kommenteista imetyksen suhteen! Olette ihania! :) Täällä mennään siis edelleen täysimetyksellä ja aion sinnikkäästi jatkaa edelleen. Yöt on aika levottomia, N herää monta kertaa ja itkeskelee ja sätkii yms, eikä rauhoitu kuin tissille. Mut se kai kuuluu tuohon ikään, eikös 4kk:n tietämissä tule monille sellaisia hulinakausia liikkumisen yms. kehittyessä? Muuten menee mukavasti, N kääntyy nyt vatsalleen kun avittaa ensin kyljelleen. ;) Hassua on se, et se osaa itsekin kääntyä kyljelleen mut ei jatka siitä omatoimisesti vatsalleen. Ja se kellonviisarikäännöskin alkaa sujua jo hyvin. ;) Omia nyrkkejä on mahdottoman mukava syödä ja pakastepussi (tyhjä) on hauskin lelu! ;)

Laitetaanpas gallupia kehiin: Eli miten saatte ajan kulumaan päivisin? Mulla joskus tuntuu, et aika ei kulu millään. Tottakai Nuutin kans touhutessa menee aikaa, mut siis jokaiselle päivälle on melkein pakko järjestää jotain pientä vierailua tai jotain. Esim. eilen oltiin neuvolan vauvakerhossa ja tänään käytiin moikkaamassa mun vanhoja työkavereita ja oppilaita. :)

Mukavaa loppuviikkoa! Tulkaahan Viivi, Sunni ja muutkin kertomaan kuulumisia! :)

PP ja Nuutti 4,5kk
 
Pikkutiikeri80
Terppa pitkästä aikaa!

PP oli huhuillut mua, mukavaa ;) Elossa ollaan ja taustaillutkin olen muutaman päivän välein (jos olen edes löytänyt ketjua!) mutta syy hiljaiseloon on natisevassa parisuhteessa ja sen aiheiuttamassa alakulosta... Mutta ei siitä sen enempää, yritän pitää pään pystyssä ja mielen korkealla kaikesta huolimatta, ja kirjoitellakin vähän useammin. :)

Meikäläinen lähetti jo kelalle paperit hoitovapaaseen liittyen. Meinaan olla ainakin tulevan kevään ja mahdollisesti kesänkin pojan kanssa kotona. En ole palaamassa vanhaan työpaikkaan ja uusi työpaikka olisi siis hakusessa jos en sitten päätä lähteä opiskelemaan. Suuria päätöksiä...

Ruuasta: meillä syödään viisi ateriaa päivässä. Aamupuuro + maito 100ml, kasvissose-lounas + maito 100ml ja vettä janoon (muutin sen jo kertaalleen liha-ateriaksi, mutta aiheutti sen ettei ruoka maistunut kunnolla iltapäivällä), hedelmä tms. sosevälipala + maito 100ml, lihasose-päivällinen + maito 100ml (vettä janoon) ja iltapalana meillä on velli (riisipohjainen) kun pelkään että viljapohjainen puuro aiheuttaa närästystä meidän refluksivaivaiselle. Nyt oireet (varsinkin yölliset kovat närästykset) on olleet hetken hallinnassa joten siirrytään varmaankin lähiviikkoina puuroon myös iltaisin. Hyvin on vellikin silti pitänyt nälkää.

En kommentoi imetyksestä käytyä keskustelua sen enempää kun muut olivat jo kattavasti aiheeseen vastailleet. Samaa mieltä silti kuin muutkin; täysimetys puoleen vuoteen on oikein hyvä ja mun mielestä jokainen jatkaa imetystä soseiden ohella niin pitkään kuin tykkää, vuoden ikäiseksi kuulostaa ainakin mun mielestä ihan "normaalilta". En kyllä itse enää koe niitä 3-vuotiaita rinnalla roikkujia kovin "hellyyttäviksi" näyiksi... Mutta, kukin tyylillään. :)

Meillä harjoitellaan tällä hetkellä istumista tuetta ja tänään otettiin myös ensimmäiset konttausaskeleet. Tähän asti on eteenpäin liikuttu "hyljetyyliin" käsien kanssa itseään eteenpäin vetäen, hyvin omintakeisesti. Pikkumies on nykyään aika aurinkoinen ja hymyilevä tyyppi (äidin oma kultamussukka!) ainostaan puhkeavat hampaat aiheuttavat itkuisuutta ja känkkäränkän tiheämpää vierailua. ;) Mutta onneksi se jatkuva ja jokapäiväinen kitinä on poissa. Yöt meillä nukutaan kohtalaisen hyvin, ainoastaan (täälläkin!) vellova eroahdistus pistää pikkumiehen tarkistelemaan yölläkin että äiti ja isi ovat varmasti hollilla. Ja kestovaippaillaan yhä edelleen... Meilläkin moni M-kokoinen vaippa on ensin tuntunut jäävän pian pieneksi, mutta sitten poika onkin taas hoikistunut ja vaippa ollutkin sopiva. Riippuu kylläkin vaipasta ja mallista. Innostuin jenkkilästäkin tilaamaan yhden uuden fuzzin kokeiluun ja swaddlen aion harkitsen myös tilaavani rapakon takaa, tulee kuitenkin huomattavasti halvemmaksi.

Jahas, tämä mamma lähtee petiä kohden... Mies on ollut reissussa pari päivää, ja yksin kaikkeen yleiseen (iltapesut, vellit ym.) menee paljon enemmän aikaa, ja kello raksuttaa vaikka mitä kun on vihdoin saanut vaippapyykin kuivumaan ja aamupuuron keitettyä termariin. Huh. xD Toivotaan että saan huomen aamulla nukkua yhtä pitkään kuin tänään, kymmentä vaille kahdeksaan! :) Öitä!

Pikkutiikeri ja Pikkumies viikon vajaa 8kk
 
-Viivi-
Helout täältäkin suunnasta! =) *Tarjoaa kakkukahvit S:n puolivuotissynttäreiden kunniaksi!*

Mulla on mennyt vähän taustailuksi viimeaikoina. Mies oli viime viikon reissussa, viikonlopun kotona flunssassa ja lähti taas maanantaina maailman ääriin... ei tietoa koska kotiutuu, ehkä viikon päästä. Niinkuin Pikkutiikerikin sanoi, päivät (ja etenkin illat) on aika touhun täyteisiä kun hoitaa yksin kaiken. Puhhuh. Olo on aika yksinäinen tällä hetkellä ja siihen päälle kaamosväsymystä, niin energiavarat on melko rajalliset... Onneksi en ole yksinhuoltaja ja tämä on vain tilapäistä!!!

Kiva kuulla Pikkutiikerinkin kuulumisia ja sympatiat parisuhteen karikoissa luovimiseen!

Helmiinan neuvolan täti on tosiaan ihan uskomattoman nuija! Eihän tuollaisilla "neuvoilla" ole mitään virkaa!!! :c/ Miten ihmeessä sä kestät siellä käydessä rauhallisena?! Mä varmaan hermostuisin ja sanoisin rumasti jossain vaiheessa... Nelli on varmaan tosi söpö hymyillessään pikkuhampaineen! Miten muuten ne ovat vaikuttaneet imetykseen, siis pureeko Nelli sinua?

Pp:n G:
Mä viihdyn kyllä päiviä itsekseni kotona, jotenkin ne vaan usein hujahtaa niin nopeasti. Illat on vaan pitkiä silloin kun mies on poissa, etenkin nyt, kun S. on alkanut heräämään päikkäreiltä jo 15-15.30, eikä enää läheskään joka ilta ota pikku-unia vaan valvoo sinne 20.30 asti kun menee yöunille. Siinä ei sitten tehdä oikein mitään omia juttuja kun toinen kaipaa seuraa melko tiiviisti. Päiväunien ajalle on ajoitettava ulkoilu, ruuanlaitto, siivous, syöminen jne. (S. nukkuu n. 12-15/16) Silloin tällöin, ehkä 1-2 krt/vko, kyläillään kavereilla tai lähdetään kaupungille alkuillasta tms. Surffailulle ei juurikaan ole aikaa, ainakaan niin että ajatukset pysyisivät kasassa, ennenkuin pirpana on tainnutettu yöunille. :)

Pp oli saanut turhia, tylsiä kommentteja imettämisestä. Höh. Mutta hyvä, että olet pitänyt kiinni omasta mielipiteestäsi ja teet niinkuin itse haluat. Samoilla linjoilla täälläkin: miksi pitäisi antaa muuta jos maito kerran riittää.

Me ollaan kuluneen kuukauden aikana aloiteltu kiinteitä. Nyt syödään lounaaksi kasvissosetta reilu 1/3 pilttipurkillinen + maito, alkuillasta hedelmävälipala + maito ja ennen nukkumaanmenoa iltapuuro (tosi pieni määrä vielä). Ja siis lisäksi vielä 2-3 pelkkää maitoateriaa päivässä noiden lisäksi ja yksi yösyöttö aamu 3 ja 6 välillä.
Me aloitettiin iltapala suoraan kaurapuurolla. Neuvolasta suositteli sitä, kun ei olla korviketta käytetty lainkaan ja vellit on korvikepohjaisia. Pikkuhiljaa lisätään kaikkien kiinteiden määriä ja lajikkeita.

S:lle maistuu ruoka hyvin ja oppi syömäänkin mun mielestä yllättävän nopeasti. Nyt ei suusta enää pursua juuri mitään syödessä. Vettä meillä juodaan joko tuttipullosta tai mukista hörppien.

Kysymys kokeneemmille: Kuinka paljon ennen iltapesua (ja maitoa) annatte iltapuuron? Meillä kun tää on niin uusi juttu ettei rutiini ole vielä oikein asettunut kohdalleen. Tänään annoin vähän turhan aikaisin ehkä... (aloitettiin syöminen reilu ½ h ennen iltamaitoa).

S:n tekisi jo kovasti mieli päästä liikkeelle. Kissat kun kävelee ohi tytön ollessa lattialla vatsallaan, alkavat kädet ja jalat sätkiä kauheaa vauhtia yhtä aikaa eri suuntiin! Tosi hassunkurisen näköistä! xD Pyörii siis jo kellonviisareina ja peruuttaa siitä pieniä matkoja milloin mihinkin suuntaan. Konttausasentoa tavoittelee jo ahkerasti ja ilman vaippaa ollessaan onnistuukin siinä hetkeksi. Tällä viikolla on oppinut kääntymään myös vasemman kyljen kautta vatsalleen.

Hohhoijaa...ajatus ei oikein kulje... Kello on liian paljon tälle äipälle, vielä pitää pakata huomisaamua varten uintikassi ym. tarvikkeita kun mennään uimasta suoraan mun äidin luo loppupäiväksi...

Toivottavasti teksti on ainakin suht´ luettavaa, en jaksa enää tarkistaa! Yritän jatkossa saada aikaiseksi kirjoitella vähän useammin, niin ei tarvitse kertoa kuukauden kuulumisia yhdessä viestissä! :)

*kroooh*

Viivi ja S. tasan puoli vuotta!
 
Syysmarja
Heipat!

Ja tsempitykset heti alkuun Pikkutiikerille parisuhdevääntöihin ja Viiville "yksinhuoltajaelämään"...itsekin olin reissussa lähes viikon pojan kanssa, ja kyllä se vaan aikaavievää on hoitaa poikaa 24/7, siis kaikki on sun vastuulla..siinä ei tosiaan omaa aikaa ole kuin unien aikaan, jolloin siis pitäisi itsekin vähän levätä.

Mä viihdyn ihan hyvin yksikseni, E vetää päivisin sellaiset 3-4 h:n päikät ja silloin yleensä lepään, syön ehkä jotain, luen postia, teen ruokaa, siivoan yms...ja jotenkin se aika vaan menee johonkin. Että tylsää mulla harvoin on.

Onnittelut S:lle ½-vuotispäivästä!! Ja Viiville kiitokset kakusta *namnam*

Helmiinan tyttönen on aika hoikkaa sorttia, eikä tuo pituuskaan niin kovin huikea ole...ihana näky varmaan kun hän hymyilee, muutamalla harvalla hampaallaan!! =) Meillä ei vielä hampaita ole. Sitä odotellessa.

Pp: E liikkuu jo hyvin kontaten, välillä vaan pitää ottaa "karhunkävely"asento, eli nostaa jo jalat suoriksi ja yrittää punketa pystyasentoon...vähän on äiskällä jo huoli puserossa, miten ihmeessä pysyn tuon terminaattorin perässä, sitten kun hänen vauhtinsa tuosta vaan nousee?!?!?! ;-) mutta ihanaa katseltavaa on, kun poika löytää joka päivä jotain uutta. Sohvan reunaa katsellaan jo siihen malliin, että kohta sitä yritetään nousta seisomaan sitä vasten.

Helmiinalla tosiaan tökerö nlatäti, mulla ihan sama kuin Viivilläkin, että mulla menis kyllä jossain vaiheessa hermot ja varmaan sanoisin jotain toosi tökeröä takaisin. Hyvä kuitenkin, että itse olet pysynyt tyynenä.

Pp: kelan paprut on edelleen pöydällä odottamassa, olin tosiaan viikon lähes reissussa ja paperit jäi tuohon pöydälle *nolona myöntää* mutta heti ma aion ottaa itseäni niskasta kiinni ja hoitaa ne kuntoon. Työpaikasta pitäisi saada postia, mutta ei ole vielä tullut, pitääkin käydä tsekkaamassa s-posti.

Jes, mutta nyt pitää mennä tekemään sitä ruokaa =)

Syysmarja ja E 7,5 kk
 
***Minttu
Heippa.

Täältäkin sympatiat Pikkutiikerille parisuhteen kanssa luovimiseen ja -Viiville yksinäisiin iltoihin!

Meillä oli miehen kanssa historiallinen viikonloppu: oltiin ekaa kertaa yö ihan kahdestaan. Milana oli mummilassa hoidossa. Mentiin oopperaan ja sit oltiin kylpylässä yks yö. Oli ihan mahtavaa ja todella RENTOUTTAVAA! Kumpa mummila olis lähempänä niin tehtäis tätä useemmin! :) Neiti oli ollut oikein kiltti ja oppi vuorokauden aikana vaarin konttauskoulun ansiosta konttaamaan! :) jipii! Kun tultiin hakemaan tyllerö kotiin niin ensin saatiin konttausnäytös ja sen jälkeen menetetyt kiukuttelut.. Oli mulla niiiin ikävä tyttöä..

Nyt on pakko lähtee siivomaan lattialta kaikki tavarat, kun meille tulee huomenna pari rasavilliä pikkupoikaa jotka "siivoaa" kaiken ympäriltään.

Anteeksi tämä omanapaisuus, ens kerralla muuta...

Minttu
 
Masi*
Heipä hei!
Poju täytti ti 1.v,eilen vietettiin synttäreitä :)
1-vuotis neuvolakin oli ke:
pituus 80cm
paino 10.2kg
pipo 48
Oli taas joku sijainen (ruotsinkielinen),eikä ymmärtänyt puoliakaan jutuista ja rokotuksetkin antoi niin,että poju kiemurteli ja huusi.Toiseen jalkaan tuli 2 reikää ja toiseen mustelma :( Ei koskaan aikaisemmin oli edes huomannut,että pistetään.

Täällä ihmetellään nopeaa kehitystä.Matkii todella paljon ääntelyitä ja yrittää kovasti puhua,vielä ei tule kuin "ei oo" ja "mamma" ja "pappa".
Laatikot on teljetty,muu ei auttanut.Kukkia en saa nostettua mitenkään ylös ja siellähän tuo viihtyy kaivelemassa vaikka kuin kieltää!

Unirytmikin on vaihtunut,nykyään mennään illalla 9-10 aikaan nukkumaan ( yöllä syö kerran ),mutta herätäänkin sitten vasta 8-9 aikoihin.Pihalla päikkäritkin ovat venyneet jopa 2h,mikä on erittäin luxusta.Kuinkas muilla?

Täällä päivät kuluu siivoillessa,pyykkiä ja hiekkaa riittää näinä ihanina talvipäivinä.Ja kun aurinko sattuu pilkahtamaan,niin paljastuu ihanat pölykasat joka paikasta.Sitten kauppakäynnit,ulkoilut ja vierailut,siinähän tuo aika meneekin.Illemmalla katsellaan suosikki ohjelmat j taas nukkumaan.Näin meillä..

Vau,mukavaa että moni suunnittelee myös lisää pienokaisia!Itse odottelen innolla jo ekaa neuvolaa ja ultraa :)

Onnittelut S:lle ( kohta onkin jo vuosi täynnä :D )!
 
tuutikki2
Suosittelen tekemään lisää lapsia jos on vapaa-ajan ongelmia ja tylsää=) Täällä ei pääse tylsyys iskemään. Meillä käydään vauvojen kanssa maanantaisin muskarissa ja keskiviikkoisin perhekahvilassa, muina päivinä ihan vaan kaupassa ja asioilla. Kotona on huushollihommat ja ruuanlaitot.Lehteä en ehdi lukea kuin harvoin ennen lasten nukkumaanmenoa. Iltaisin saunon ja imettäessä katson rästiin jääneitä lempiohjelmia nauhalta.

Meidän ukkeli on pian 1v2kk ja vauva perjantaina 4 vkoa. Arki on alkanut nyt miehen isyysloman jälkeen sujumaan hyvin, kiitos hyvien tuplarattaiden, joiden ansiosta on helppo pääst'ä liikkeelle.Isoista lapsista on tavattomasti apua, poika on niin mielettömän vilkas.
 
Sunni
Synnyttäneet:

26.10.06 Anna vm82, ensimmäinen POIKA 26.10 3140g 50cm
27.10.06 Aurora vm80, toinen (tyttö 03/05) POIKA 27.10 3810g 51cm(?)
8.11.06 Mari vm83, ensimmäinen POIKA 3.11. 2890g 49,5cm
21.11.06 tuutikki vm71, kolmas POIKA, 3110g 47cm
10.12.06 Kira vm76, ensimmäinen TYTTÖ 26.12. 3780g 52 cm
1.2.07 Aqua vm76, ensimmäinen POIKA 25.1. 2850g 48cm
2.4.07 Minttu, vm85, ensimmäinen TYTTÖ 3890g 49cm
7.4.07 Hena, vm79, ensimmäinen POIKA 4630g 53cm
13.4.07 Helmiina, vm77, ensimmäinen TYTTÖ 2955g 47 cm
27.4.07 Tyrni1, vm75, ensimmäinen POIKA 3450g 49 cm
15.5.07 Kk, vm84, toinen (poika 09/04) TYTTÖ 3395g 48,5 cm
24.5.07 Pikkutiikeri, ensimmäinen POIKA 3080g 49cm
24.5.07 Peppi, ensimmäinen POIKA 3980g 54cm
4.6.07 Syysmarja vm 80, ensimmäinen POIKA 3970g 53 cm
18.7.07 Viivi, vm78, ensimmäinen TYTTÖ 3000g 50cm (La30.7.07)
20.7.07 Limee, ensimmäinen POIKA 3350g 49,5cm
15.8.07 Meirami, ensimmäinen TYTTÖ 3700g 50cm
6.9.07 Piparminttu-Pipsa, ensimmäinen, POIKA 3330g 50cm
??? Lumi, toinen TYTTÖ
25.10.07 Sunni, ensimmäinen, POIKA 3480g 52cm
15.12.07 Omppu75, POIKA
28.12.07 Tuutikki, neljäs, TYTTÖ, 3365g 48 cm

Vaikken mie oo joutanukkaa palstailee täällä, niin lisäsin itteni kuitenkin listaan...
Ei enää oikein muista käydä täällä, useammin kuikkaan sitä facebookin boardia, mutta ei sielläkään viitti yksin höpötellä.

Minä olen pohtinu kans tuota imetyspuolta... Oletteko milloin aloittaneet niiden vellien syötön? Poju on vielä täysimetyksessä, ajattelin kun sillä tulee 3kk täyteen, että pitäisikkö sille alkaa vaikka illalla antamaan velliä...

 
kira
Synnyttäneet:

26.10.06 Anna vm82, ensimmäinen POIKA 26.10 3140g 50cm
27.10.06 Aurora vm80, toinen (tyttö 03/05) POIKA 27.10 3810g 51cm(?)
8.11.06 Mari vm83, ensimmäinen POIKA 3.11. 2890g 49,5cm
21.11.06 tuutikki vm71, kolmas POIKA, 3110g 47cm
1.2.07 Aqua vm76, ensimmäinen POIKA 25.1. 2850g 48cm
2.4.07 Minttu, vm85, ensimmäinen TYTTÖ 3890g 49cm
7.4.07 Hena, vm79, ensimmäinen POIKA 4630g 53cm
13.4.07 Helmiina, vm77, ensimmäinen TYTTÖ 2955g 47 cm
27.4.07 Tyrni1, vm75, ensimmäinen POIKA 3450g 49 cm
15.5.07 Kk, vm84, toinen (poika 09/04) TYTTÖ 3395g 48,5 cm
24.5.07 Pikkutiikeri, ensimmäinen POIKA 3080g 49cm
24.5.07 Peppi, ensimmäinen POIKA 3980g 54cm
4.6.07 Syysmarja vm 80, ensimmäinen POIKA 3970g 53 cm
18.7.07 Viivi, vm78, ensimmäinen TYTTÖ 3000g 50cm (La30.7.07)
20.7.07 Limee, ensimmäinen POIKA 3350g 49,5cm
15.8.07 Meirami, ensimmäinen TYTTÖ 3700g 50cm
6.9.07 Piparminttu-Pipsa, ensimmäinen, POIKA 3330g 50cm
??? Lumi, toinen TYTTÖ
25.10.07 Sunni, ensimmäinen, POIKA 3480g 52cm
15.12.07 Omppu75, POIKA
28.12.07 Tuutikki, neljäs, TYTTÖ, 3365g 48 cm

Pitkästä aikaa poikkean täällä. Tipautin meidät listasta pois kun tulee kirjoiteltua lähinnä toisella palstalla. Mutta hieman kuulumisia ennen takavasemmalle poistumista...

Me ostettiin kesällä talo ja tätä sitten remppailtiin kuukauden verran ennen kuin muutettiin syyskuussa. Miehellä alkoi samaan aikaan rempan kanssa uusi työ. On kotiuduttu hyvin, ihanaa kun on kunnolla tilaa aikaisempaan pieneen kaksioomme verrattuna.

Olen näillä näkymin vielä tämän vuoden kotona, eli tyttö olisi kaksivuotias hoitoon mennessään. Lainaa on maksettavana juu, ja tällä hetkellä osa kuukausimenoista maksetaan säästöistä. Tietoinen valintahan tämä kotona oleminen meillä on, en laske tarkemmin paljonko jää työtuloja saamatta, kauhistuisin vaan.

Tyttö täytti vuoden tuossa joulunpyhinä. 1v-neuvolassa oli mitat 8480 g ja 76,5 cm eli tosi hoikka on. Kävelee tuen kanssa muttei vielä ilman. Innokas höpöttäjä, varsinaisia sanoja ei vielä tule. Käydään 1-2 kertaa viikossa mll:n perhekerhossa, niin saa siellä tyttö lapsiseuraa. Meidän kavereista vain kaksi on lapsiperheitä, ja toiset muuttivat juuri Keski-Eurooppaan, niin omasta takaa ei noita lapsikavereita vielä löydy.

Imetyksestä oli keskusteltu: tyttö oli täysimetyksellä 4 kk ja sen jälkeen aloiteltiin soseet neuvolan suosituksesta (jep kun ollut aina tosi hoikka). Imetin kiinteän ohella 9,5 kuukauden ikään asti, ja sen jälkeen vain illalla, yöllä ja aamulla. Pikkuhiljaa jäi aamuimetys pois, sitten 11,5 kuukauden iässä yöimetys pois ja iltaimetys kun tyttö täytti vuoden.

Käytetään kestoja, sekä itse ommeltuja että ostettuja. Arsenaaliin kuuluu harsoja, lisäimuja, taittoimuja, taskuvaippoja, aio-vaippoja, sisävaippoja, pul-kuoria ja villiksiä. Harvakseltaan, eli ehkä joka toinen kuukausi on ostettu kertispaketti, mutta tällä hetkellä kertiksiä ei mene edes joka viikko niin tuo joulukuussa ostettu paketti kestää vielä pitkään.

Kira ja tyttö 1 vee
 
Viivi--
Hupsista! Hilataan meitä taas vähän ylemmäs, niin ei painuta unohduksiin.

Kiva kun Kira olit käynyt laittamassa kuulumisia!
Masille onnea odotukseen, en ole tainnut vielä muistaa onnitella! =) Jänskää päästä taas näkemään uusi pikkuinen ultrassa!
Tuutikin päivät kuulostaa vauhdikkailta ja mukavilta! =)

Täällä jatkuu edelleen yksinhuoltajaleikki. Yksinäisyys meinaa vaivata ja vetää mielen matalaksi, mutta sinnitellään, sinnitellään. Onneks nykyään on sentään kännykät ja netti niin voidaan pitää yhteyttä miehen kanssa!

Tulkaahan linjoille sieltä, mars-mars! =)
 
Piparminttu-Pipsa.
Sunnuntaita!:)

Kiva, kun vanhat tututkin on käyneet kertomassa täällä kuulumisiaan! :) Kiran ja tyttelin elämä kuulostaa olevan mallillaan! Ja musta on tosi hienoa, että jäät rohkeasti hoitovapaalle, vaikka lainat sun muut painaakin päälle!:) Aika harva taitaa nykypäivänä tehdä moisia ratkaisuja. Jokainen tietysti tekee kuten parhaaksi näkee enkä siis todellakaan halua jotenkin moralisoida niitä, jotka ei jää hoitovapaalle yms. :) Mutta aion siis itsekin jäädä hoitamaan Nuuttia 2-vuotiaaksi kotiin ja mukava kuulla, että on muitakin samaan päätökseen päätyneitä. :)

Viivi, voi sua. Tiedän kokemuksesta, et yksin vauvan kanssa oleminen ei tod oo mitään herkkua, ainakaan jos se yksinolo jatkuu päiviä tai viikkoja. Toivottavasti saat pian miehesi kotiin ja pääset vähän itse huilaamaan. Koeta keksiä aina jotain kivaa tekemistä joka päivä, niin aika sujuu nopeammin. Näin talvisaikaan sitä vaan helposti jämähtää sisälle eikä tule lähdettyä minnekään, nimimerkki kokemusta on... Tsemppiä ja sympatioita täältä!!!

Sunni, mites teillä on mennyt pojun kanssa? Onko päiviin tullut jo vähän rytmiä esim. päiväunien merkeissä? Käyn kans aina tsekkaamassa facebookin jutut, mut tosiaan aika harvoin sinne kukaan kirjoittaa. Ite kirjotin toissapäivänä pitkän jutun ja humps, sit se vaan hävis yhtäkkiä! Enkä sit enää jaksanu uudestaan alkaa näpyttelemään... *nolo*

Syysmarja, teillähän E kuulostaa olevan hyvässä vauhdissa. :) Saat varmasti kiitää perässä, kunhan vauhti tuosta vielä lisääntyy. Se on kyllä totta, et vauvan kehityksen seuraaminen ja siitä iloitseminen on ihanaa! Ja varmaan just tuo liikkeelle lähteminen on jotain uskomatonta.

Muilla ei tunnu olevan ongelmia saada aikaa kulumaan vauvan kanssa, olenkohan sitten ainoa? Ehkä yks syy on se, et meillä ei vielä mene aikaa syömishommiin, kun N imaisee maidot 5 minuutissa ja sit ollaankin pari kolme tuntia hereillä putkeen. Ja kun N ei tosiaan vielä puuhaile mitään itsekseen vai tarvitsee aina kaverin "leikkeihin". Mut tuosta olikin keskustelua tuolla toisessa ketjussa, aiheena vauvan viihdyttäminen...

Nyt on täällä yöt menneet vähän paremmin, luin jostain et kannattaa yöllä imettää molemmista rinnoista samalla kerralla, niin pysyy masu kauemmin täynnä. En tiedä, pitääkö paikkansa, mut kyllä N ainakin paremmin nukkuu heti kun aloitin tuon tuplasyötön. ;) Meillä päristään, kiljutaan ja jutellaan kovasti, mut liikkuminen ei etene yhtään. N on kerran kääntynyt selältä vatsalleen, mut sen jälkeen sitä ei tunnu kiinnostavan edes kyljelleen kääntyminen. No, kaipa se treenaa noita puhumisjuttuja nyt kun kääntyminen on hanskassa. ;) Me ostettiin muuten Ergo, nyt vaan odotellaan et N olis tarpeeksi pitkäjalkainen siihen. Yamo oli miehelle liian pieni, niin siksi päädyttiin Ergoon. Väriksi valikoitui viininpunainen. ;)

Mukavaa sunnuntain jatkoa ja tosiaan, tulkaas pitämään ketjumme korkealla!

PP ja N 4kk 3 vkoa













 
Minttu&M
Heips!

Meillä kuluu päivät taloa siivoillessa ja siinä sivulla Mila leikkii ja "auttaa". keittiössä kun touhuan, niin tyttö pysyy aika hyvin paikoillaan, kun saa paukutella puuhellan ovia. En tiedä onko se nyt sitten ihan kaikkien oppien vastaista antaa tytön leikkiä hellan ääressä, mutta menis se sinne vaikka kuinka aina hakisin pois.. Toki sillon kun se on käytössä ja kuuma niin pidän huolen että tyttö ei mene lähellekkään puuhellaa! Niin niistä päivien kulumisista, siivoilen, pyykkään, ompelen ja askartelen. Joka päivä mennään vaunuilemaan ulos puolen päivän aikaan ja öeikitään yhdessä. Mila viihtyy paljon myös yksin leikkien. Aluksi huusi aina kun laitoin hänet matkasänkyyn leikkimään (turvallien paikka remontin keskellä jos täytyy mennä alakertaan laittaan pyykkiä tms..) mut nykyään menee sinne ihan mielellään leikkimään. Tällä viikolla alkaa muskari, mentiin jo viimeviikolla sinne, mutta se oli peruttu. Se on siis joka tiistai täst edes.. Sit käydään aika kavereilla kylässä leikkimässä ja vähän shoppailemassa. Kyllä se aika siinä menee ihan kivasti.

 
Helmiina
Meilläkään ei ole mitään ongelmia ajan kuluttamisen kanssa. Laitellaan paikkoja järjestykseen, pestään pyykkiä, leikitään (nauhoittelen digiboxille ohjelmia ja toisella silmällä seurailen niitä...), keskiviikkoisin on vauvavoikka, huomenna alkaa vauvojen värikylpy, hengaillaan kaupungilla, käydään lenkillä tai pihalla pulkkailemassa... Sitten täällä olisi myös perhekerhoa ja avointa päiväkotia, mutta niihin ei olla vielä ehditty. Juu ei tosiaan käy aika pitkäksi ja viihdyn erittäin hyvin kotona!

Pp, N. liikkuu konttaamalla ja kovasti liikkuukin. Meillä oli fiksu tyttö, kun ei ryömimistä ollenkaan harrastanut... :) Ja sitten noustaa joka paikkaan seisomaan, kolhuja tulee joka päivä.

Tsemppiä Pikkutiikeri parisuhteeseen! Mistäs olet niitä vaippja tilaillut. Itse olen kantoliinoja tilannut Saksasta ja Briteistä. Jenkeistä en ole tilannut mitään tullien vuoksi. Eikös noissa tulleissa ole jokin raja?

Viivi, hampaat ei ole onneksi vaikuttaneet imetykseen eli N. ei pure... :) Nyt muuten puhkesi jo neljäs hammas, kaksi on nyt alhaalla ja kaksi ylhäällä. Meillä iltapuuro annetaan juuri ennen nukkumaan menoa eli ensi yökamppeet, sitten puuro ja heti perään maito ja nukkumaan.

Sunni, ei ole varmaan mitään tarvetta alkaa antamaan vellejä, jos olet täysimetyksellä mennyt ja kaikki on ok. Vellejä ei suositella ravitsemuksen kannalta eli et saa niistä mitään hyötyä. Imetyksellä vain 4-6 kk asti ja sitten soseiden maisteluun... :)

Mukava kuulla Kirastakin. Itsekin viihdyn toisilla nettipalstoilla, mutta tämän meidän ketjun käyn aina lukaisemassa.

Meillä lopetettiin yösyömiset viikonloppuna. Tai siis en vaan enää antanut tissiä yöllä. Samalla N. siirrettiin omaan huoneeseen. Ensimmäinen yö meni parilla herätyksellä, toinen yö oli aikamoista hulinaa (onneksi miehen "vahtivuoro") ja viime yön N. nukkui 20.30-8.00 yhdellä heräämisellä, joka sekin kesti vain hetkisen. Maitoa ei kuitenkaan vaatinut missään vaiheessa. Jos oikeasti näin helpolla päästiin, niin olen tosi onnellinen! N. harjoittelee myös puhumista: vauvauvau.. maamaamaa... ää-äää ja kiljumista päälle kovasti. :)

Helmiina ja N. n. 9,5 kk
 
Syysmarja
Moikkelis koikkelis!

Kivaa oli kuulla Kirasta ja teidän arjestanne! Harmitus vaan, että poistit itsesi listoilta, kyllä täällä silti saa listoilla olla, vaikkei kovin ahkeraan käykään :) Ja Sunnille teretulemast myös tälle puolelle!! =)

Meillä tosiaan ei kanssa päivät ole yhtään tylsät -olenkohan mä tähän jo jotain vastannutkin?!?! -ja päivät menee kuin humpsista vaan! samoin meillä, leikitään, syödään, siivotaan, laitetaan pyykkejä, laitetaan tavaroita paikoilleen yms ja sitten poika nukkumaan ja mami saa omaa aikaa =) jolloin yleensä teen ruokaa, mahdollisesti silitän, imuroin ehkä, luen postia ja vaan OLEN! =)

Meillä ei tuota puhumista kyllä harrasteta kovinkaan paljon, kyllähän hän yksinään jokeltelee ja päristelee yms, mutten ole mitenkään huomannut, että jotain sananpoikaisia olisi tullut, mihinkään suuntaan...no okei, mamamamam yms tällaiset ehkä normit, muttei muuta. Meillä tosiaankin perustetaan enemmän tähän liikunnalliseen puoleen, jos Pp:lla siihen puhepuoleen =)

Meillä yöt ovat suht rauhalliset, muutamaan kertaan ollaan vedetty jo klo 21.30-09 välisen ajan heräämättä, yleisesti ottaen yhdellä pienellä herätyksellä mennään. Paitsi viime yönä oli asiaa klo 01-02 välisen ajan.

Jaahas, nyt siihen ruoanlaittoon =)

Syysmarja ja E viikon vajaa 8 kk =)
 
Minttu&mila
Missä nettipalstoilla viihdytte, minä oon ihan pihalla kaikista "vaihtoehdoista"?
niin ja Helmiina, mikä ihmeen värikylpy?! Kuulostaa ihanalta, mutta varmaan löytyy vaan Helsingin lähistöltä`...? Niin ja Helmiiina, onnea yösyöttöjen lopettamisesta! voi se olla että se käy noinkin helpolla. Minä en muista edes miten meillä kävi, kun tyttö jo nukku kuukauden ikäisestä asti koko yön putkeen. mutta siis huippua, nyt saat nukkua ehkä välillä yöt läpi!!!
 
Helmiina
Nettipalstoista: Jonkin verran viihdyn Kotipiha-nimisellä nettipalstalla ja kestovaippainfossa. Ja eniten ysv-foorumilla (tällaisille "hörhöille" tarkoitettu... :)). Tykkään keskustelupalstoista, joille on rekisteröitymispakko. Esim. ysvin kautta olen tavannutkin ihmisiä IRL. Myös nettikaupat on suosiossa...

Vauvojen värikylpy on Kansalaisopiston kurssi, joka on tarkoitettu alle 1-vuotiaille. Tänään juuri käytiin siellä ja tehtiin taidetta turvallisilla väreillä (esim. tänään perunajauho-vesi -velliä värjättynä appelsiinimehulla.) Vauvat saa käsillä ja jaloilla tunnustella ja sotkea. Ja oli siellä muutakin mm. värikkäitä palloja ja rapisteltavia papereita. Tosi hauskaa oli! Niin ja siis ei asuta lähelläkään Helsinkiä... :)
 
Aurora Vee
Heipä hei!
Täällä ollaan, kummasti vauva-asiat ovat ruvenneet taas kiinnostamaan... Ei kai vaan tälle mammalle pukkaa vauvakuumetta? Lieneekö kahden jo olemassa olevan lapsen aiheuttama univelka tehnyt tepposensa.

Suunnittelija ja haaveilija kun olen, niin huomasin miettiväni jo milloin sitä seuraavaa voisi ruveta harkitsemaan, vaikka asia ei ole ajankohtainen vielä pitkään aikaan. Täytyyhän tässä jo valmistautua henkisesti, jos vaikka puolen vuoden päästä voisi ryhtyä tuumasta toimeen... Viis siitä, että täytyisi saada työpaikka ja gradu valmiiksi ennen sitä. Pyh. Ne ovat pikkujuttuja. ;)

Että tämmöistä meillä. Vauhdikasta ja hieman raskastakin arkea elellään, kun lapset ovat päiväkodissa ja vanhemmat painavat töitä. Minulla on niin pitkä työmatka (yli tunti suuntaansa), että joinakin päivinä näen lapsia vain 2-3h päivässä. Tosi ikävää, mutta onneksi nykyinen työni loppuu maaliskuussa.

WAB-vauvamme on 1v 3kk ja edelleen sangen vauhdikas veijari. Viimeisin villitys on sanojen opettelu. Sanat menevät hieman sinnepäin (potta=poppa, tack tack=kak kak jne), mutta kyllä se siitä. Kunhan huumorintajuinen isosisko (melkein 3v) ei käyttäisi tilaisuuttaan hyväksi ja opettaisi pikkuveljeään VÄÄRIN! (esim. polvi=pipi, hah, hah)

Mutta hauskaa heillä on. Kiva että tulevat toimeen edes jossain. Muutoin toivon usein, että meillä olisi joka lelua kaksin kappalein. Tosin niidenkin kohdalla se paras on aina se joka on sisaruksen kädessä. Sisarusrakkautta.

Yöt ovat menneet vähin unin vanhempien osalta. Varsinkin tämä taapero on ilmeisesti siinä kuuluisassa iässä, jolloin kaikki päivän aikana opitut asiat pyörivät päässä öisinkin, herättäen unesta. Esikoinen taas herää useamman kerran yössä pissalle. Jos vielä heräävät vuorotellen tunnin välein, niin siinähän sitten yrität nukkua. Mutta kyllä sitä huomaa pärjäävänsä 5-6h (katkonaisilla) yöunilla, kunhan väliin mahtuu hyvä yö silloin tällöin. Ihmettelen hieman, miten ennen lapsia tarvitsin sen 9h yön jaksaakseni. Hah! :-O

Masi, meilläkin on tuplat käytössä - lähes päivittäin, vaikka lapset ovatkin jo niin isoja (kirjaimellisesti, yli 30kg pelkkää lasta työnnettävänä). Hankimme muodollisesti käytetyt (käytännössä uudet) Emmaljungat n. 300 eurolla, ja ovat palvelleet nöyrästi. Siinä ohessa käytössä on kevyet kuomurattaat lyhyitä reissuja varten. Vasta nyt harkinnassa on seisomalauta. Istumarattaat houkuttelisivat myös.

Päädyimme tukeviin perusrattaisiin ilman lisätoimintoja. Tiesimme käyttöiän olevan pitkä ja lasten kasvavan isokokoisiksi. Näissä on ketteriä esim. kolmipyöräisiä rattaita enemmän tilaa, varsinkin pituussuunnassa, ja ovat tosi kestäviä. Kannattaa käydä sovittamassa esikoista rattaisiin ennen ostoa. Meillä jo 1½-vuotiaalla tytöllä oli melko ahdasta X-Adventureissa yms. Nämä ovat kuitenkin alle 80 cm leveitä, eli mahtuvat ovista. Luulenpa, että näille löytyy vielä ostajakin jos raaskimme luopua.

Iloista talvenjatkoa kaikille! Ja Viiville erityisesti jaksamistoivotukset.

Vauvakuumeinen AV
 
Viivi--
Heip. Ja kiitos teille kaikille tsempistä ja myötäelämisestä! :´)
Mies on edelleen reissussa. Olette varmaan nähneet uutisissa Kiinan talvimyräkästä ja sen aiheuttamista liikennekaaoksista...no, siinä syy tähän yksinolon pitkittymiseen. Yritetään lämmittää sikäläistä säätä täältäkäsin ajatuksenvoimalla!

Kiva, kun Aurorakin kävi kertomassa kuulumisia! =) Teidän päivät ja yöt kuulostavat vauhdikkailta! Eipä tule ainakaan aika pitkäksi!! ;c) Hauskaa, että vauvakuume alkaa taas nostaa päätään, no ei muuta kuin vaan tuonne haaveilijoiden puolelle joukon jatkoksi!

Meillä on nukuttu nyt kolme yötä ilman syöttöä! Iltapuuro alkaa ilmeisesti pitää nälän poissa! Jee! No, voi olla että tää on ohimenevää, mutta nautin niin kauan kuin tätä jatkuu. =) Tosin neiti herää sitten aamulla vähän aikaisemmin kuin ennen kun on jo nälkä. (Ennen meillä nukuttiin ½9 -9, nyt S:n sängystä alkaa höpinä jo ½8 maissa.) Päiväuniakaan ei nukuta enää muuta kuin yhdet, yleensä n. 4h mittaiset.

Mulla ei riitä aika eikä energia muilla nettipalstoilla keskusteluun. Päivittäin (lähes) kurkkaan tänne, maikkarin uutissivuille, sähköpostiin ja Facebookiin. Lisäksi ajoittain Mese ja Huuto.net ja tietty kaikenlaista satunnaista.

Sunnuntaina on kavereiden vauvan ristiäiset, päästään kummeiksi! (Tosin mies ei välttämättä pääse paikalle...) Mulla ei ole hajuakaan mitä laittaisin päälle, en edes tiedä mahtuvatko kaikki juhlavaatteet päällekään. Huomenna on kai pakko sovitella ja pähkäillä, perjantaina sitten shoppaamaan jos kaapista ei löydy mieleistä ja sopivaa.

Parasta kai lähteä suihkun kautta nukkumaan. Huomenna olisi tässä lähellä aamupäivällä joku vauvakerho, jos vaikka menisi kurkkaamaan. Olisi ihan kiva tutustua tässä lähellä asuviin äiteihin, jos vaikka saisi seuraa vaunukävelyille. =)

Viivi ja S. 6kk ja 12pvää
 

Yhteistyössä