WABavies 4

  • Viestiketjun aloittaja Syysmarja
  • Ensimmäinen viesti
Lumi81
pitkästä aikaa täällä!! Meidän neiti täyttää jo 4kk ja on kasvanut kovasti. Oikein kunnon pötkylä on, kaksoisleuat ja kaikki tietenkin :D. mm porkkanasosetta ja päärynäsosetta ollaan jo vähän maisteltu ja ainakin siitä päärynästä tuntuu tykkäävän.
Mahalleen ei ihan vielä pyörähdetä mutta melkein. Naureskelee kovasti ja jokeltelee.
Yöt nukutaan kokonaisina. Tyttö alkaa yöunille n. klo 22.30-23.00 ja herää aamulla klo 8-9. Pari tuntia jaksaa olla hereillä ja sitte nukahtaa vaunuihin 2-4h unille. helppo tapaus tämä.

Semmosia uutisia meille myös kuuluu että meille taitaa tulla uus lokavauva 2008!!!
Eilen tein positiivisen testin ja miehen kans ollaan ihan äimänä. Ei olla mitenkään ehkäisty vaan ollaan oltu vaan tyyliin "tulee jos on tullakseen." Aika ihme juttu että ollaan vaan ehkä alle 10 kertaa oltu sängyssä ja mulla ei oo ees menkat alkanu enkä oo tienny mistään ovulaatioistakaan mitään.. kai se oli jonku korkeamman tahto että tulee toinen sitte perään :D. Oletetun hedelmöittymispäivän mukaan la ois 12.10 eli aika tarkkaan vuosi tulee ikäeroa kun tää edellinen lokavauva syntyi 1.10. Jännää!!

Nyt sitte mennään pankkiin kyseleen isompaa lainaa ja kai ostetaan/rakennetaan omakotitalo. Pitää saaha vähä lisää tilaa. Onks täällä kellään vuoden ikäerolla muksuja? En muista nyt yhtään kenenkään tilanteita. Pitäs vaa saaha hyviä vinkkejä et mitä kaikkee pitää ostaa...ainaki kaksosten rattaat..mielellään semmoset jotka mahtuu ovista ja hisseistä :D.

Lumi & Sanni 4kk + uusi alku rv 4
 
Piparminttu-Pipsa.
Moikkis!

Lumille ihan ekana hurjasti onnea, teilläpä tärppäs tosiaan vauhdikkaasti! :) Ihana juttu! Toivottavasti masuasukilla menee kaikki hyvin ja jaksat itse hoitaa Sannia ja samalla huolehtia itsestäsi. Pieni ikäerohan teidän lapsille tulee, mut se on varmasti mainio juttu pidemmän päälle, kun lähes samanikäinen leikkikaveri on aina lähellä. :)

Viivi, onpa mahtavaa et teillä yöt on alkaneet mennä noin kivasti! Kaipa se puuro tekee tehtävänsä. Tuo aamuhöpinä on varmasti hauskan kuuloista, meilläkin Nuutti aloittaa yökuulumisien kertomisen melkein heti kun saa silmät auki. Yhtenä aamuna olin jo itse herännyt ja aloin sitten kuuntelemaan, kun sängystä kuului vaan topakkaa pärinää. Kun menin katsomaan, niin siellähän se herra päristeli sylkikuplat poskella. On ne vaan niin suloisia nuo vauvat! :´)

Aurora, se on jännä juttu tuo vauvakuume. ;) Sille ei taida mahtaa mitään, kun se iskee kohdalle. Järkipuheilla, graduilla tai työhommilla ei varsinkaan ole mitään merkitystä. ;) Mites miehesi, onko hänkin yhtä innokkaana haaveilemassa vielä yhdestä muksusta? :)

NettipalstaG: Tän meidän ketjun lisäksi en oikeastaan kirjoittele muualle, mitä nyt joskus Kestovaippainfon keskusteluihin. Facebookin ja sähköpostin kurkkaan joka päivä ja Huuto.netissä tulee kans silloin tällöin pyörähdettyä.

Nuutti on alkanut nyt innostumaan uudelleen kääntymisestä, tänäänkin pungersi itsensä mahalleen hoitopöydällä! (Johon hän ei kyllä enää kauaa mahdu, nytkin saa laittaa melkein kulmasta kulmaan makaamaan...) Maanantaina on neuvola, kiva nähdä onko painoa ja pituutta tullut entiseen malliin vai joko alkaa tahti hidastumaan. Se 5kk-rokotus vähän pelottaa, kun viimeksi N sai niin kovat itkukohtaukset siitä rokotuksesta... :/

Meillä on vähän surulliset tunnelmat noin muuten, mun sisko on henkisesti tosi huonossa kunnossa. :( Oli lähellä, ettei kuollut... :´( Hän on nyt sairaalassa hoidettavana eikä lääkärit osaa antaa oikein mitään ennustetta eikä lääkitystäkään ole voitu aloittaa, kun tutkimukset on kesken. Meen varmaan huomenna kattomaan siskoa, on varmaan aika karmea paikka nähdä hänet siinä kunnossa. :(

No, pitää yrittää jaksaa jo Nuutinkin takia.

Aurinkoa loppuviikkoon toivottelevat

PP ja Nuutti kohta 5kk

 
Aurora Vee
Voi Lumi, onneksi olkoon!! Mielettömän jännittävää, hui! Kyllä teillä on sitten kädet täynnä :) , mutta toisaalta toinen raskaus ja vauva menee varmasti helpommin kun kaikki menee rutiinilla (näin koin itse toisen kanssa). Esikoinen ei myöskään vuoden ikäisenä osaa olla samalla tavalla mustasukkainen kuin parivuotias. Tosin meillä 1-1½ v aika on kummallakin lapsella ollut muutoin melko levotonta aikaa, täytyy myöntää... Mutta tavallaan ihanaakin, lapsi kehittyy niin paljon silloin!

PP, ikävää että siskosi voi huonosti. Läheisten henkiset ongelmat ovat varmasti vaikeita sukulaisille, vaikeampia kuin jos toisella olisi jokin fyysinen sairaus. Voimia sinulle!

Meillä mies on järkevä vauva-asioissa, ja ihan hyvä, sillä hän näkee paraatipaikalta miten raskasta minulla välillä on näiden kahden lapsen kanssa. Olen helposti turhautuvaa ja tulistuvaa sorttia, varsinkin univelkaisena, joten välillä arki lasten kanssa on raskasta. Ja oloni taas heijastuu lapsiin, jotka turhautuvat, ja kierre on valmis. Elämän täytyy hieman tasaantua ja helpottua ennen kuin uskallamme miettiä kolmatta lasta.

Uskon asioiden hieman helpottavan, kunhan nykyinen työni loppuu ja työmatkat toivottavasti lyhenevät merkittävästi. (toisaalta seuraava huolenaihe on uuden työpaikan LÖYTYMINEN...) Viime yönä heräsin vain KERRAN kun nuorempi itkahti, jess! Olisinpa saanut nukkua enemmän kuin 5½ tuntia... Mutta kello soi taas aamuviideltä.

Nyt kokoukseen. Thank God it's Friday!!
 
Mari_
Onnea Lumille uuden maha-asukin ilmaantumisesta! :D Etköhän tuota pärjää niiden pienten kanssa, vaikka varmasti hiukka hirvittää etukäteen.

Voimia PP:lle siskon huonosta voinnista! En nyt oikein osaa tuohon muuta neuvoa antaa..

Meillä päivät kulkee aikas lailla tähän tahtiin: Herätään, syödään, siivoillaan (silloin kun äiti jaksaa ;)), pestään pyykkiä (samoin kun edellisessä), laitetaan ruokaa, kiukutellaan ja kovasti (uhma ilmeisesti). Nyt on vielä hankaluuksia tullut siitäkin, ettei ukkeli oikein enää meinaa nukkua kunnon päikkäreitä, ja on sitten väsynyt ja itkuinen ja kiukkuinen.. ja äidin pinna on kireällä. Aurora: Olen myöskin (hyvin) helposti tulistuvaa sorttia, ja nämä kiukuttelu päivät vievät välillä aikas lailla voimia.. Mutta kyllä se tästä.

NettipalstaG: Surffailen täällä meidän palstalla, vauvahaavepuolella ja omassa kuukausipuolella (siis vauvanhoito). Välillä kurkistelen etuoci.com:ia, huuto.net:iä, ja leivontablogeja :)

Nyt täytyy lopetella.

Ainiin, meillä on huomenna kavereiden häihin meno, saas nähdä miten menee kun ukkeli ei tosiaankaan meinaa nukkua, ei kyllä yleensä kehtaa kiukutella vieraiden läsnäollessa.. joten josko nytkin päteisi se vierasvaraisuus :)
 
Syysmarja
Heipat ketjun!!!

JA perjantaitanssit lähtee tästä *kiloille kyytiä* hoplaa, kaikki mukaan!!! =)

Pp:lle ihan ensimmäiseksi hirmu suuret ja voimakkaat tsemppihalit siskon ikävään tilanteeseen, toivottavasti kuitenkin alkaa pian jo elämä hymyilemään siellä suunnassa, halit siis!!

Ja iloisempiin:
Lumi minkä teit!!! Aika jymy-yllätys!!! nyt sitten arki muuttuu taas totaalisesti loppuvuodesta! Hui sentään!! Mutta ihanaa, ihanaa, lisää WAB-vauvoja vaan maailmaan!!! =) =) =) =)

Paljon juhlia tiedossa, ristiäisiä ja häitä, kivaa siis Viivlle ja Marille! Toivottavasti pienokaiset "käyttäytyvät" kunnolla =)

Mä en oikeastaan käy missään muualla jutskailemassa kuin täällä, tietty monet sivut käyn aina silloin kun pääsen koneelle, niin tsekkaamassa, mutta aika vähän kuitenkin.

Huoh...meillä on ollut muutama yö nyt sitten tooooooooosi vaikeita, E on ollut hereillä sellaiset 2-3 h, välillä itkien ja välillä tehden untaan....lopulta mikään muu ei auta kuin meidän väliin ottaminen, johon sitten nukahtaa noin 10 minuutissa...krooh ja sit kun mä en osaa nukkua kunnolla kun poika nukkuu meidän välissä, niin siinä on sitten mun yöunet olleet...about 3-5 h olen siis nukkunut 3 viimeisenä yönä, nekin pätkissä...*krooh!!!* Mutta uskottelen ja toivon, että tämä olisi vain taas joku vaihe -juuh, toivossa on hyvä elää =) - ja että menee kyllä ohi. Hampaita ei ole kyllä vielä näkyvissä, oliskos ne sitten syynä E:n huonoon nukkumiseen?!?!!? No, mene ja tiedä sitä sitten....kotiäidin ihanaa arkielämää siis täällä ;-)

Jaahas, vai pukkaa Auroralla vauvakuumetta ;-) no, sinne vaan muiden haaveilijoiden jonon jatkoksi ;-)

Pp ja Viivi oli vissiin ainakin maininneet tuosta ihanasta aamupärinästä...joo, meilläkin OLI sitä ja se oli maailman suloisinta kuunneltavaa -heti oman lapsen naurun jälkeen =) -mutta ei tosiaan ole enää, kun minimies herää meidän sängystä ja heti ollaan touhukkaana pystyssä :) Ai niin, E oppi viikon sisällä nousemaan seisomaan tukea vasten ja nyt myös istutaan ryhdikkäästi ilman tukea!! On niin pollean näköinen pieni poika lattialla että! Siinä äidin sydän herkistyy ja yön kaameat tunnit on kuin poispyyhkäisty...*niisk sentään tätä äidin ylpeyttä*

No joo, mutta nyt taas ruuanlaittoon!!

Se on kuulkas viikonloppu!! Mahtavaa sellaista kaikille!!

Syysmarja ja E 3 pv vajaa 8 kk =)
 
Mari_
Nostellaanpas hiukkasen..

Launataina käytiin niissä häissä ja hyvin meni. Poika käyttäyty melkein koko ajan hyvin. Pikkasen lopussa alko kiukuttaan ku väsy iski, mutta piristy sitten kummasti kun sai syödä isin kanssa kakkua ;) Paikka oli todella kaunis ja tunnelmallinen ja ruoka suussa sulavaa, NAM! =) Mun kaveri on niiiiiiiin kaunis morsian, tuli tippa linssiin kun hän käveli käytävää kohti alttaria. Oih..

Tänään oli pojun kanssa aamulla pihalla ja tein siinä samalla lumitäitä. Ukkelilla oli hauskaa kun välillä kyydittelin häntä kolan kyydissä. Polvillaan oli siinä ja piti kolasta kiinni. =) MAhtavan pienet ilot noilla pienillä ;D Sitten käyettiin koiraa ulkona, ja koira sai olla vetojuhtana. Poika pulkkaan ja pulkka kiinni koiran naruun, ei tartte itte vetää jätkää ollenkaan! :D

Ukkelillakin olis nyt loppuviikosta synttärit, tulee pyöreä luku täyteen. Eilen sitten väsäsin niihin pirskeisiin hiukka pitsaa, ja sehän sitten oli hiukka liian kauan uunissa, eli tänään menee uusiksi :)
 
tuutikki2
Molskis!!!

Lumi, meillä on ikäero pienimmillä 1,1v.Pienempi on just 5vkoa. Aika hurjaa menoa!!! Etenkin kun tuo 1v on niin mahdottoman touhukas!!! yöunet on aika vähissä vielä. Suosittelen ostamaan kapeat tuplat, meillä on Babywelt Montreal Twin, markkinoiden kapein eli 72cm. Kääntyvät tarpeeksi isot ilmakumi-etupyörät helpottaa kaupunkiasujaa.Olen ollut tod tyytyväinen sen jälkeen kun ensin hankimme liian leveät (muuten olivat hyvät) tuplat ja saimme vaihdettua noihin. Jos esikoinen on vilkas, niin valjaat on kätevät, joilla saa hänet syöttötuoliin, ostoskärryyn tai mihin vaan kiinni ettei ole pelkoa putoamisesta.Sitten tarvitaan lisäksi hyvää hermoa ja realiteetin tajua=) ja osallistuvaa miestä ja mieluusti kunnon hoitorinkiä (meillä ei oleoikein ketään, mut hyvä mies sentään). onnea!!
 
Piparminttu-Pipsa.
Moikka!

Ihan alkuun kiitos kaikille ihanista tsemppauksista siskoni suhteen! Hän on parantunut pikavauhtia ja pääsee pois sairaalasta jo perjantaina!! Lääkkeet on auttaneet hyvin ja hän on melkein oma itsensä. :) Ihanaa!

Syysmarja, onko teillä yhtään yöt rauhoittuneet? Kuulostaa aika vauhdikkaalta yöhulinalta... Tsemppiä, koettakaa jaksaa! Toivotaan, et se hulinakausi on tosiaan ohimenevä ja E palaisi pian rauhallisemmalle linjalle. :) Joko E muuten syö kuinka monta ateriaa päivässä? Muistelin vaan kun kyselit siitä ruokailutiheydestä silloin taannoin. :)

Mari, onpa ihana kun touhuatte pojan kanssa lumitöissäkin yhdessä. :) Varmasti kiva, kun tuollaisen naperon voi jo ottaa mukaan kaikkiin hommiin! Kovasti onnea synttärisankarille jo etukäteen!

Tuutikilta tuli hyviä vinkkejä Lumille;) Täytyy nostaa hattua kaikille pienellä ikäerolla lapsia saaneille! Teistä kehittyy varmasti ajan myötä sellaisia superorganisaattoreita, joilla on silmät selässä ja yksi ylimääräinen käsipari kasvaneena hartioista. ;)

N kävi neuvolassa toissapäivänä. Suusta löytyi yllättäen kaksi puhjennutta hammasta! :) Emme olleet osanneet niitä odottaa, kun N ei ole yhtään kitissyt tai valitellut kipeitä ikeniä. Muutenkin kaikki oli ok, soseita aletaan antaa parin viikon päästä. Mitat oli nyt 69,2cm ja 9090g, ei ihme et kädet on krampissa iltaisin pojun kantamisesta! ;)

Mukavaa loppuviikkoa!

PP ja N tasan 5kk :)



 
Viivi--
Heip!

Ekana hirmusti onnea Lumilla plussasta! Aika tiukka tahti teilläkin. =) *Nostaa hattua*

Pp: En ehtinyt kirjoittelemaa tässä välissä, mutta ajatuksissani laitoin tsemppiä sinnepäin siskon tilanteeseen. Hienoa kuulla, että tilanne on parantunut noin nopsaan! =) Tuollaiset jutut, omalle kohdalle osuessaan, pelästyttää kyllä ja pistää miettimään asioita eri tavalla kuin aikaisemmin.

Syysmarja, miten E:n yöt on menneet? Vieläkö hulinointi jatkuu vai joko on rauhoittumaan päin? Voimia!

Marin pojalle synttärionnittelut!!! Ensimmäinen vuosi plakkarissa! =)
Kuulosti hauskalta tuo teidän lumitöiden teko! Innolla odotan, että meidänkin neiti kasvaa sen verran, että päästään puuhastelemaan kaikkea hauskaa yhdessä! =)

Meillä meni 10 yötä ilman syömistä, mutta viime yönä syötin 5 maissa, kun neiti ei millään meinannut rauhoittua nukumaan uudestaan kun oli herännyt käännyttyään mahalleen ja treenaili konttausasentoa & jutteli käännellen tuttia silmiensä edessä... Saas nähdä kuinka ensi yönä menee.

Osaako joku sanoa, kuinka paljon maitoa n. puolivuotiaan pitäisi vielä saada/vrk??
Meillä siis edelleen vain imetys + kiinteät, joten maidon määrää on vaikea tietää. Mutta mietin tässä vaan, että saakohan riittävästi, kun imetyskertoja on enää 5/vrk (joka kerralla molemmat tissit).

Ihanaa, me saatiin S:n isi kotiin ma-ti-yönä! =) Eikä S. edes vierastanut, vaikkei ollut nähnyt kolmeen viikkoon! Ennen joulua katseli miestä jonkun aikaa oudoksuen, vaikka isi oli poissa alle 2 vkoa. Oltiin varauduttu vähintään samaan nytkin, mutta hyvä näin. =) Nyt mies joutui tosin taas reissuun (oli jopa yhden kokonaisen päivän kotona...), mutta onneksi on nyt vain 2 päivää poissa.

Laitetaanpa vaihteeksi Galluppia:

Kuinka monta kummia lapsellanne on?
Kuinka usein kummit näkevät lasta?

Kuinka laaja läheisverkosto teillä on lyhyellä välimatkalla? Siis saatteko helposti lapsenvahdin jos tarvitsette?


Vastaan itse tästä heti kärkeen:

S.llä on 4 kummia, joista
yksi asuu n. 400km:n päässä, eli näkee tosi harvoin.
Kaksi asuu n. 60 km:n päässä, mutta nähdään ehkä kerran/2kk. (Kiireinen elämänvaihe heillä.)
Yksi kummi asuu n. 50 km:n päässä ja nähdään 1-3 krt/kk.
Näin jälkikäteen ajateltuna olisi pitänyt valita edes yksi kummi, joka asuu lähellä...

Meillä lähes kaikki lähisukulaiset asuvat 100-400 km:n päässä, mun äiti on ainoa, joka on niin lähellä että voi pyytää lapsenvahdiksi. Lisäksi mun kummitytön äiti on luvannut auttaa tarvittaessa.

Nukkumatti huutelee jo untemaille, paras totella! =) Huomenna mennään aamupäivällä toista kertaa läheiseen vauvakerhoon. Viime viikolla käytiin tutustumassa ja vaikutti ihan ok meiningiltä.

Viivi ja S. n. 6½ kk
 
Mari_
Heh, meikäläisen moka tohon ilmaisuun että kenellä ne synttärit on. Eli mieheni täyttää vuosia. =) Vaikka ei siinä Niclas täytti 1v3kk nyt 3. päivä, eli oli Pikku-ukollakin synttärit eli onnittelut laitetaan eteenpäin ;D

KummiG: N. on 4 kummia, molemmat pariskuntia

Molemmat kummit asuvat tässä 20-30km säteellä meistä. Nähdään ehkä 2-3kertaa/kk, toisinaan tiheämpään.
Lähisukua on tässä 20-30km säteellä kaikki, mun vahemmat, mieheni vanhemmat, pojan kummit (eli meidän sisarukset puolisoineen) ja myös mun isovanhempani. Hoitoapua saadaan aiaks helposti jos hoitotarve tiedetään "hyvissä" ajoin. Tällä tarkoitan sitä että jos menoa ilmeneekin yhtäkkiä vaikkapa huomiseksi voi olla aika kovassa suunnittelussa löytää hoitoapua, mutta yleens aina jotain keksitään =)

PP: Mahtava homaa, että lääkitys on auttanut siskoasi, helpottaa varmaan kaikkia niin fyysisesti kuin henkisestikin! =)

Kysynpäs nyt täälläkin tätä, kun kysäisin tuolla haavepuolellakin samaa.. Eli mitäs mieltä arvon neidit on tosta Suomen Unelmien Poikamiehestä?? Musta se on aika luihun oloinen. Kuottais sen puvun siltä pois niin en varmana vilkasis toista kertaa, en kyllä se pukukaan päällä ;P

Nyt täytyy poistua, alkaa simmut lupsottaa..
 
Syysmarja ejk =)
Pikaiset moikat!

E:lla oli ti 8 kk neuvola, tässä mitat:
pituus 71,1 (syntymä 53) cm
paino 7885 (syntymä 3970)g
pipo 45,9 (syntymä 36,5)cm

Saatiin kehoitus mennä yksityiselle lääkärille, kuului sydämestä sivuääniä...vähän pelästytti, mutta eiköhän se ole varmaan ihan sitä veren kohinaa, sitä on niiiiiin paljon noilla pienokaisilla. Mutta se siis ensi viikolla, silloin sitten vähän lisää uutisia tästä aiheesta.

Kummeja 4, pariskuntia, toiset asuu n. 30 km:n päässä ja toiset n. 150 km:n päässä. Nähsään toisten kanssa tietysti useammin -on mun sisko, joka myös sai lapsen viime vuonna- ja toisten kanssa noin 1-2 krt/kk. Kesästä eteenpäin varmaan vähän useammin, ovat muuttoaikeissa tänne päin Suomea, jahka kuviot vähän selkenee.
Hoitorinkiä ei ole oikeastaan, kun ainoa hoitopaikka -yöksi ainakaan!!! -on mun vanhemmat, jotka asuu n. 5 kilometrin päässä. Auttavat paljon, jos tarvitaan, mutta jos on heillä ohjelmaa, sitten mä joustan enkä mene mihinkään tms. Ymmärsittekö? Kaippa =)

Suomen Unelmien Poikamies on mustakin aika luihun näköinen, ei kyllä muakaan kiinnostaisi IRL, mutta mä en yleisestikään pidä miehistä, joilla on liehuva letti, niissä vaan jokin on sellainen nou nou mulle ;-)

Hyvä juttu Pp, että siskosi on jo parempaan päin!!! =) Ja aikasta iso poju teillä, ei tosiaan ihme että kädet on krampeissa hänen kantamisestaan.
Ja kiitos, yöt ovat taas vaihteeksi vähän rauhoittuneet, mutta tämä on nyt vain tämä vaihe, kun unissaankin pitää nousta seisomaan pinniksessä...äitihän tässä eniten kärsii, mutta sitten otetaan päikyt vaan päivällä, kuten tänään =)

Jees, mutta mun piti pikaisesti vaan tulla nostelemaan ketjua. Ihanaa leppoisaa sunnuntain jatkoa kaikille!!!

Syysmarja ja E 8 kk 6 pv


 
Mari_
Pikapikaa hiukka kerron kuulumisia.

Meillä on nyt Niclas kävellyt jonkin verran ilman tukea, pari metriä kerrallaan! On se äidin pikkumees niiiiiiiin ison näkönen ku möykkää ja lähtee marssimaan =D Olo on niin ylpeä!

Miehenkin vuodet saatiin vaihdettua, lähti kohti neljääkymmentä. Ollos mulla vanha ukko! ;D Eilen aamulla ku siinä siivoiltiin, niin tulipas sellainen mukava perheriita, että oksat pois. Viimeinen asia minkä nakkasin ennenkuin paukautin oven kiinni ja painelin viemään roskat pois, oli "toivottavasti löydät itelles tänään sitte uuden akan...." ja PAM ovi kiinni.. Noh, vissiinki miekkonen sitte tajus että oli sanonu pahasti, niin kiltisti oli kyllä sen jälkeen..

Syysmarja, mäkään en ole koskaan pitänyt pitkähiuksista miehistä. totaalinen turn off mulle.. =P
 
*******Minttu
Milanan 10 kk neuvolan mitat:
Pituus 74
paino10,9kg
muuta en sit muistakkaan... :) kaikki oli muutenkin ok, joten saatiin lupa alotella maitotuotteitten syönti. Milana tykkää hirmuisesti juoda lastenmukista maitoa. ei siis nokkamukia suostu käyttämään. Se tosin on aika sottaista puuhaa. jogurtti on kans hyvää menekistä päätellen... nyt on myös annettu tytölle leipää ja viinirypäleitä hiljattain. tykkää niistä aika paljon, vaikka viinirypäle aluksi olikin tosi tosi kirpeää.


PP, myöhästyneet tsempit siskosta. Mulla on ollu perheessä saman tapasta joskus, mut nyt on jo valoisampaa!

oon täällä kotona tänään siivoillu aika lailla. tapetteja oon pähkäilly ja taidan tilata lauralta melko lailla kaikki. katonmaalausta on tiedossa huomenna, toivottavasti ei tuu niskat kipeeksi.

mulla on ihan kevät fiilis joten:
hauskaa kevättä kaikille!

Minttu
 
Viivi--
Ohhoh, missäs kaikki luuraa?? Helmiiiinaaa!? Pikkutiiiikeriii?! *Huhuilee muitakin samalla*

Hyvää ystävänpäivää tultiin toivottelemaan teille virtuaalifrendeille! =)

Viivi ja S. 4 päivän päästä 7kk
 
Piparminttu-Pipsa.
Oikein hyvää ystävänpäivää kaikille wabbilaisille myös täältä! Mites olette ystävänpäivää viettäneet? Meillä oli vähän känkkäränkkäpäivä, N kitisi ja nukkui huonosti päikkyjä. Onneksi mies piristi antamalla ystävänpäivälahjaksi suklaata ja tulppaaneja:)

Helmiinaa ja Pikkutiikeriä minäkin huhuilen, eikä Sunnistakaan ole kuulunut aikoihin. Mitä teille kuuluu, onhan kaikki hyvin? *huolestuu*

Jaahas, nyt iltapuuhat kutsuu. Huomenna paremmalla ajalla...

PP ja N 5kk
 
Pikkutiikeri80
Täällä ollaan!

Ja myöhästynyttä ystävänpäivää kaikille! Vietin ystävänpäivää "vapaaillalla", eli olin parhaan ystävän kanssa kaupungilla ja syömässä. Oli oikein mukavaa. Pitänyt kiirettä kun mekin muutettiin pari viikkoa sitten, joten pikkumiehen päiväuniajat menee kämppää kuntoon laittaessa, ja hänen hereillä ollessansa pitää viihdyttää, leikittää, syöttää jne....

Neuvolakuulumisia 8kk-käynniltä:

pituus: 73,5cm
paino: 8300g
pipo: 45cm
Meilläkin kaikki neuvolassa hyvin, hapanmaitotuotteita aloitellaan sitten reilun kuukauden päästä. Hoikkahan tuo meidän sälli on, mutta ei liian ja kasvaa omalla käyrällään tasaisesti.

Syysmarja, Helmiina, Viivi ym. joilla about samanikäisiä lapsukaisia; oletteko ajatelleet mennä kevätkelien saavuttua touhuamaan pihalle muksujen kanssa, vaikka eivät vielä osaisi kävellä? Jos olette, niin miten ootte ajatelleet pukea lapsukaisia? Oon tässä jo pari viikkoa pähkäillyt asiaa, ja luulen että ulkoilu olisi meille vastaus noina känkkäränkkäpäivinä, niin sais jotain ajanvietettä kun kiukuttaa ja väsyttää paljon ennen päiväuniaikaa. Olisko keväthaalari, kurahousut, kurahanskat ja kumisaappaat hyvä yhdistelmä?

Ja onko kellään muuten joutilaana 80-kokoista villapukua (ruskovilla, kivat tms.) josta haluaisi päästä eroon? Meidän sälli kun kerää pituutta kuin ruoho keväällä, ja 70-kokoinen ruskovillan terällinen haalari on jo auttamattoman pieni. :( (onko jollain tarvetta sellaiselle???)

Syysmarja, meidänkin pikkumiehellä on sivuääni sydämessä, ilmeni silloin kun meillä oli se kamala ripulitauti + kuume. Käytiin kontrollissa (ultraäänessä) ja kuului sielläkin, mutta on lääkärin mukaan täysin vaaraton. Viime neuvolakäynnilläkin lääkäri kuuli vielä äänen, mutta ei tosiaan haittaa mitään/aiheuta jatkotoimenpiteitä. Joten pelko pois! Teillä todennäköisesti kyseessä samanlainen vaaraton sivuääni.

Meidän pojalla on kolme kummia, kaikki asuu 10km säteellä meistä. Yhtä kummeista näkee viikoittain, muuta kahta ehkä kerran kuussa. Kaikki kummit ovat nuoria, opiskelevia tai muuten aika kiireisiä, joten aika ei riitä useampiin tapaamisiin. Tulevaisuudessa sit enemmän kun poika on sen ikäinen ettei niin helpolla enää vierasta, ja häntä voi ottaa pienille retkille & reissuille mukaan. :)

Lähiverkosto muodostuu meillä minun äidistäni ja miehen vanhemmista. Kaikki ottavat pikkumiestä mielellään hoitoon, mutta tällä hetkellä sen suhteen on aika hankalaa kun herra vierastaa herkästi (jopa isäänsä...) joten yöhoidot mm. ovat olleet pannassa jo jonkun aikaa. Kummeista myös yksi ottaisi mielellään hoitoon, mutta annetaan nyt ajan kulua jottei lapsiraukalle tule mitään traumoja hoitokerroista tuon vierastamisen takia...

Koskas täällä on mukelot siirtyneet turvakaukalosta turvaistuimeen? Ja millaiseen? Me käytiin eilen hakemassa turvaistuin, ja huomenna pitäisi säätää istuin autoon jotta päästään "koeajamaan" se. Päädyttiin Britaxin two-way-eliteen (asennetaan aluksi selkä menosuuntaan, lapsen ollessa 3-v. käännetään) vaikka se onkin poistumassa markkinoilta (tilalle tulee se multitech), koska se oli pojalle kaikkein mukavin. Gracon cosmicissa herra valahti taas aivan ihme kasaan vöidenkin kanssa (mehän luovuimme gracon kaukalosta samasta syystä 4kk:n jälkeen) ja se Britaxin multitech oli kovin pysty eikä sitä saanut lainkaan kallistettua jos lapsi nukkuu tms. Ainoa miinus tuossa elitessä on huonot sivutörmäyssuojat, vaikkakin istuin on silti pärjännyt ihan hyvin testeissä. Joten mene ja tiedä. Liikkeen myyjä sanoi hyvin, ettei istuimen mukavuutta lapselle saa vähätellä, koska jos lapsi ei viihdy istuimessaan ja huutaa pää punaisena takapenkillä, saattaa kuskilla pinna kiristyä ja se taas voi aiheuttaa vaaratilanteita liikenteessä. Totta varmastikin.

Pikkumies heräsi iltapäiväunilta, joten tän mamman pitää lähteä ruuanlaittoon. Mukavaa illanjatkoa kaikille, ja ihanaa & (toivottavasti) aurinkoista viikonloppua!

Pikkutiikeri ja Pikkumies viikon vajaa 9kk
 
Syysmarja
Heipat täältäkin!!

Ja tosiaan, myöhästynyttä Ystävänpäivää kaikille!!!

Meilläkin pähkäillään tuon turvaistuimen kanssa, mutta vielä ei olla hankittu, kun ei olla saatu aikaiseksi lähteä kaupoille ;-) mutta sekin tosiaan pitäisi hoitaa kohtapuoliin.

Itsekin olen tuota ulkoilua miettinyt, ja ehkäpä just tuo sun mainitsema Pikkutiikeri asustus olis just passeli.

Mutta hei, mun on taas pakko mennä, joten rauhaisaa sunnuntain jatkoa kaikille!!!

Syysmarja ja E 8½ kk
 
-Viivi-
Kerrankin jaksoin oikein kirjautua...! =)

Hmm... mitähän kaikkea mulla on kommentoimatta...

Marille, tai oikeastaan Niclakselle onnea kävelemään oppimisesta!! =) Nyt saa äippä vahtia pikku-ukkoa entistä tiiviimmin! ;c)

Syysmarjalle tsempit, sivuääni on varmasti ihan vaaraton! bd

Kiva kun Helmiina ja Pikkutiikeri olitte heti käyneet kertomassa kuulumisia!

Kävin uteliaana Facebookissa kurkkimassa, muttei ollut vielä kuvia. Kerro nyt jo ihmeessä, mitä teillä on juhlittu niin tohinalla! =)

Pikkutiikeri: sori kun kysyn, mutta ettekö te muuttaneet aika vähän aikaa (vuosi) sitten?? Vai sekotankohan mä sinut nyt johonkin toiseen...?

Mä olen ajatellut myös, että aletaan ulkoilla keväällä. Lasten kanssa (ammatikseni) useampia vuosia ulkoilleena voin kertoa mielipiteeni tuosta varustuksesta: Toi sun mainitsema setti on mun mielestä tosi hyvä. Kumpparit vaan on helposti kylmät, etenkin kun ei liiku, joten kannattaa ostaa (jos mahdollista) kylmille keleille sellaiset vuorelliset saappaat ja vielä varmistaa että sinne mahtuu kunnolla villasukka (ja mahdollisesti myös pohjallinen). Kalliitahan nuo varusteet on, mutta vaikuttavat huomattavasti siihen, kuinka hyvin lapsi pihalla viihtyy. Kurahousut ahdistavat tosi kovin, jos ovat tiukat haalarin päälle tungettuina ja kovasti liian isot sitten taas vaikeuttavat liikkumista, kun jalkojenväli on täynnä kurahousuruttua... Niin ja tietty haalarin alle kannattaa laittaa lämpimästi housuja, ettei pylly palellu, etenkin jos maa on vielä jäässä. Saattoi tulla asioita, jotka on teille ihan itsestäänselvyyksiä, mutta nää nyt tuli mieleen. Ja voihan se olla, ettei täällä Etelä-Suomessa ainakaan tuo maa ole juurikaan jäässä tämän surkeetakin surkeamman talven jäljiltä!

Mä vietin ystävänpäivää myös ulkona kavereiden kanssa. Meillä oli kokoontuminen isommalla porukalla, syötiin hyvin, juteltiin mukavia ja ohjelmana oli Artistry-tuotteiden esittely ja myynti. S. oli iskän kanssa kotona ja tällä kertaa oli mennyt loistavasti! Mikään ei ollut kiukuttanut ja oli syönyt ja käynyt nukkumaan ilman mitään kommervenkkejä. =) Viime kerta oli niin rankka, että mun piti tulla etuajassa kotiin kun toinen ei lopettanut karjumista tunnin jälkeenkään...

Meillä reenataan innolla konttausta. Vielä S. ei ole hoksannut miten pääsee eteenpäin, mutta se ei ole enää paljosta kiinni. Ryömiminen sujuu jo, samoin peruuttaminen ja kaikenlainen pyöriminen. Viikonloppu menikin mukavasti yläkerran portaita varustaessa niin, ettei neiti pääse sinne omineen ja telomaan itseään. (Tosi hankalat raput lapsia ajatellen. Kierreportaat keskellä lattiaa, "seininä" harvat rimat...)

Viime neuvolakäynnillä S:lle oli tullut vähän huonosti pituutta ja painoa ja joutui lihotuskuurille. Täällä meillä ei ole 7kk-neuvolaa, mutta sain meille ylimääräisen ajan, niin tsekataan huomenna onko tyttö kasvanut nyt yhtään paremmin. Kulutus on kyllä mieletöntä, kun toinen vouhottaa kaiken hereilläoloaikansa ihan täysillä. =) Nyt mekin ollaan päästy jo siihen 5 ateriaa/pvä -rytmiin. Tähän mennessä kaikki ruoka on maistunut, mitä ollaan tarjottu. Meillä juodaan vettä pullosta, nokkamukista ja mukin reunasta hörppimällä. Muutaman kerran S. on saanut "syödä" itse...melkoinen sotku, mutta kivaa oli! ;c) Maissinaksut ovat herkkua.

Jaahas, pitäisi vissiinkin tehdä jotain hyödyllistäkin... mm. Pyykkivuori odottaa valloittajaansa!

Viivi ja S. tasan 7kk.

 
Pikkutiikeri80
Moikkis!

Sulla on Viivi kyllä uskomaton muisti! Siis vuosi sitten muutettiin joo viimeks, ja taas kertaalleen... Muutettiin vaan muutama sata metriä, kun saatiin halvempi ja parempikuntoinen vuokrakolmio (aika uskomaton yhdistelmä vai mitä??). Viihdytään kovasti tällä alueella (ihanat ulkoilumaastot ym.) mutta edellinen taloyhtiö oli kovin levoton ja asuntokin aika huonossa kunnossa. Joten ei tarvinnut kahtaa kertaa miettiä. Mutta rankkaa oli kyllä pakata & muuttaa pienen lapsen kanssa, sen kyllä myönnän. *vieläkin ihan poikki urakasta*

Hyviä pukeutumisvinkkejä annoit Viivi, kiitos! Enkä tosiaan ollut tullut ajatelleeksi kaikkea mitä vinkkasit, varsinkaan noista kengistä. Oliskohan jotkut Kuomat (siis ne kengät) hyvä ostos? On kuitenkin monien lapsiperheiden suosiossa ja vissiin aika lämpimät? Entä mitäs sitten laitetaan käsiin? Tumput ja kurahanskat, vai topatut kurahanskat, vai sellaiset vedenkestävät toppahanskat??? Ääh, menee tosi monimutkaiseksi, kun ei ole KOSKAAN joutunut vaatettamaan tollaista pientiä. :S Löysin netistä käytetyn keväthaalarin (uutena on sitten parempi Reiman kevättakki ja housut "edustustilaisuuksiin"), ja kurahousut ajattelin ostaa kokoa 80, kun poitsu käyttää nyt 74-kokoisia vaatteita. Ja pienempiä kuriksiahan ei vissiin olekaan?

Toivotaan että Viivin tytölle on tullut lisää painoa ja pituutta, tuuthan sitten kertomaan mitä mittaustulokset olivat? Yhden vouhottajan äitinä tiedän kyllä miten lapsi voi syödä ihan normaalisti ja olla silti kuin kukkakeppi... Mekin saatiin viime neuvolassa ohjeeksi lisätä öljyä ruokaan, ja kun maito tulee kuvioihin niin juotetaan kevytmaitoa, ei rasvatonta.

Nyt täytyy mennä noukkimaan lapsi parvekkeelta nukkumasta. :)
 
Mari_
Huh, oltiin pudottu kolmannelle sivulle, joten nostelen hiukkasen.

Käytiin just tänään katteleen liesisuojia, kun meillä on hellan ne nappulat niin löyhästi pyöräytettäviä että pikku-ukko saa ne itse päälle, sitten uunista on näköjänkin lapsilukko hajalla, ukkeli sai eilen uunin auki, kun se oli päällä!! Just ehdin väliin ennenkuin tunki kätensä kanankoipien kimppuun.. Ja tänään sitten uunin ollessa päällä, poika painoi kätensä siihen metalliseen kohtaan missä ne säätönappulat ovat, ja alkoi huutaa naapa punaisena. Yritin itse siinä samalla vääntää sitä ruokaa sinne uuniin, niin en ehtinyt väliin..Vein sitten vessaan ja annoin kylmähoitoa sille kädelle ja kokeilin sitä kohtaa siinä hellassa, niin se oli tulikuuma! Ei ole tullut mielenkään kokeilla sitä, kun on ajateltu ettei se kuumu, mieskin kokeili ja sanoi että kylläkai tossa kohta jo ne nappulat sulaa sen kuumuuden takia.. Toivottavasti jotain edes ymmärsitte.. Onneksi pikkumies on ihan kunnossa, ja käteen ei tullut palojälkiä, eikä pikkuinen arista sitä..

Löysin tänään itselleni alesta kevyttoppapuvun, on hiukka mukavempaa käydä ulkona kun ei tartte jäätyä/kuolla kuumuuteen.. =)

Pikkutiikerille piti laittamani, että kannattaa todellakin miettiä niitä kenkiä, jos teillä ei vielä kävellä silloin keväällä, niin en ainakaan minä viitsisi laittaa turhaan kauheasti rahaa niihin kenkiin. Kannattaa silloin käydä katsomassa juuri käytettyjä kenkiä, voi läytää halvalla eikä harmita jos käyttö jää lyhyeksi. Kun oletettavastikaan ne samat kengät ei enää syksyllä mahdu jalkaan, kun noilla pienillä jalat kasvaa aikas nopeaan. =)

Meillä kävi juuri noin, me ei itse vaan ostettu niitä kenkiä vaan N:n kummitäti osti ne hälle synttärilahjaksi. Maksoivat jotain 50e, ja ulkona poika ei ole niillä kävellyt ollenkaan. Eli ne on hiukka niinku "koristeet" jalassa, rahat meni hiukka hukkaan kummitädillä..

Nyt täytyy mennä treffailemaan nukkumattia!

Täytyy poistua nukkumattia katteleen.

 
Viivi--
Huhhuh! Nyt naiset linjoille sieltä kevättohinoista! Me oltiin taas pudottu 3-sivulle!!!

Neuvolassa mittaustulokset oli hyvät! Painoa oli tullut tasaisesti (ei siis enää alamäkeä) ja pituutta reilummin. Hyvähyvä, nyt ei tarvitse stressata. =)

Käytiin tänään viemässä kotihoidontuki- ja isäkuukausihakemukset, sekä anomassa passia S:lle. Passikuvan ottaminen oli hupaisa kokemus! Neiti nökötti jakkaralla pahvilaatikon päällä ja minä pitelin kiinni ettei pudonnut, yrittäen samalla pysyä pois kuvasta. Vaikeutena oli, kun S. olisi vaan hymyillyt kauniisti joka kuvassa tai huiskutellut käsillään iloisesti! xD

Niin ja niistä kevätkelien hanskoista: mun suosikit on sellaset kurahanskat, joissa on fleece-vuori. Viileämmällä säällä sinne saa lapaset vielä alle. Jos tunkee paksut hanskat kurahanskojen alle, niistä tulee usein niin tönköt, ettei oikein pysty tekemään mitään.

Ja taas nukkumaan!

Viivi ja S. 7kk+8pvää
 

Yhteistyössä