WABavies 4

  • Viestiketjun aloittaja Syysmarja
  • Ensimmäinen viesti
Pikkutiikeri80
Huhuu, missä kaikki luurailevat??!!

Pääsiäismunia metsästämässä tietty... Tulin vain nostelemaan ketjua pikaisesti, siivouspuuhat meneillään ja kun ulkona paistaa aurinko niin täytyy lähteä hiukan ulkoilemaan kun poitsu herää päikkäreiltä.

Pikainen kysymys Helmiinalle niistä Julbon aurinkolaseista... Eli tilasitko ne 0-18kk, vai 12-24 kk -kokoiset? Kun meidän poitsulla toi pää on aika pieni (8kk mitta 45cm) ja mietin että riittäiskö nuo pienemmät tulevaksi kesäksi ja alkusyksyksi. Oon nähnyt samaisia laseja yhden optikkoliikkeen ikkunassa, ja taidan käydä sovittamassa niitä pikkumiehen kera paikan päällä. Itse lasithan jenkeistä kustansi 30$, niin muistatko kuinka paljon oli postit siihen päälle? Oliko enemmän kuin 10 dollaria?

Kiva kun Hena on kanssa käynyt kirjoittelemassa. :) Kokeilin tuota kertomaasi kikkaa meidän poitsuun kun käy koko ajan kiskomassa keittiön laatikoita auki ja sormet meinaa jäädä väliin joka kerta. No, lopputulos oli joka kerta sama. Herra oli vaan ihan totaalisen hölmistynyt kun laitoin sen lattialle makaamaan, ja sen sijaan että olis suuttunut/alkanut itkemään, hyökkäs lempipuuhaansa eli hypistelemään eteisessä olevia kenkiä... Eli täällä mietitään yhä mikä olisi sopiva "rangaistus" kun tekee jotain mikä on kiellettyä. X)

Onkos muiden lapsilla millainen tempperamentti, ja jos kova niin minkä ikäisenä alkanut ns. "suuttumaan"/"saamaan raivareita" kun kiellät tekemästä jotain? Meidän ukkeli inhoaa kun emme anna hänen leikkiä väliovien kanssa (sormet meinaa siinäkin puuhassa jäädä väliin) ja jos kieltää häntä tai varsinkin pitää ovesta kiinni ettei pääse sitä viskomaan ees taas, alkaa lähes tulkoon "hyppimään tasajalkaa" joko seisaallaan tai polvillaan ja huutaa kuin hyeena. Siinä on äidillä vaan tosi suuria ongelmia pitää pokkaa kun toinen on niin surkuhupaisan näköinen naama punaisena kiukusta. ;)

Viiville tsemppiä "paino-ongelmien" kanssa. Toivottavasti saatte pian tytön painon nousemaan, voin vaan kuvitella kuinka rankkaa on juosta neuvolan painokontrollissa kun tietää tekevänsä parhaansa. No, ainakaan neidillä ei tule varmaan olemaan ylipaino-ongelmaa myöhemmin elämässä kun on selvästi hyvin vilkas aineenvaihdunta. :)

Nyt jatkan siivousta ja turisen toisella kertaa lisää parisuhdesotkuista yms...

Pikkutiikeri ja Pikkumies TASAN 10kk (niin se aika rientää!)
 
Masi*
Heip pitkästä aikaa!
Piti tuolta odottajien puolelta tulla tännekin kurkkimaan kuulumisia.

Täällä Poju nyt siis 1.v 3kk.Kovasti vasta opetellaan kävelemään,tukia pitkin menee kyllä jo kovaa vauhtia.
Yöt on nyt saatu nukkumaan putkeen n.20.00-7.00.Välillä tahtoo kuitenkin vielä maitopullon.Ja onneksi tuo raskausväsymys on väistynyt jo.
Meillä oli ongelmia normaaliruokaan siirtymisessä,mutta neuvolassa päädyttiin siihen,että poju saa liikaa maitoa,joten vähennettiin puoleen tuo maitomäärä,niin johan rupesi ruoka maistumaan :)
Joitakin sanoja tulee jo,kuten tähti,pupu,mummu,pappa,äiti,tyttö yms.Ja kovasti yrittää matkia koko ajan.Hauska seurata..
Uunisuojaa täälläkin harkitaan,tähän asti ollaan pidetty vain keittiön ovi kiinni,mutta hyvä kait se suoja olisi hankkia,ettei satu vahinkoja.

Pikkutiikeri mietti aurinkolaseja.Me tilattiin jazoshades.fi sivulta.Laseissa on hyvät suojat,värivaihtoehdot mukavat,hyvä säätömahdollisuus (0-3.v) ja hintakin oli mainio 17.90€.Kannattaa käydä kurkkaamassa :)

Raskaus etenee huomaamatta pikku miehen ansiosta,pian jo 4kk täynnä!
Ollaan onneksi vältytty noilta pahimmilta pöpöiltä,pientä räkätautia kyllä on ja on ollut pitkin talvea.

Nyt aamupuuron keittoon!
 
Helmiina
Pitkästä aikaa täällä... Päivät on mukamas niin kiireisiä, ettei ehdi kirjoitella. No ehkä suurin syy on vain yhdet päiväunet, joiden aikana pitäisi ehtiä tehdä paljon. Parin viikon päästä lähden kuitenkin töihin niin sitten varmaan ehtii aktivoitumaan. Onneksi tämä kevät on pehmeä lasku niin äidille kuin neidillekin. Käytiin jo viime viikolla tutustumassa päiväkotiin, johon toivottavasti N. syksyllä pääsee. Olisi sopivasti työmatkan varrella. Minä ja mieshän ollaan molemmat samassa työpaikassa ja kuljetaan jalan tai pyörällä ja jos N. saadaan tuonne, niin autoa ei edelleenkään tarvitsisi käyttää. Ainakin päiväkodin johtaja oli positiivisin mielin tuonne pääsemisestä. Pienten ryhmässä on 12 ja muutama on siirtymassä syksyllä isompien ryhmään. Päiväkodissa on käytössä omahoitajajärjestelmä eli jokasella hoitajalla on neljä "omaa" lasta. Oikein kivalta paikalta vaikutti. Perhepäivähoitajista ollaa kuultu niin paljon huonoja kokemuksia, että sitä vaihtoehtoa ei edes mietitty. Pitäisi tuntea hoitaja todella hyvin, sitten uskaltaisin luottaa. Hoitajia on niin laidasta laitaan...

Meillä kävellään sujuvasti seiniä ja huonekaluja pitkin, mutta ilman tukea ei ole vielä uskallettu askeleita ottaa. Minun pitikin kysyä, että minkälaisia kenkiä olette hommanneet? Me saatiin joululahjaksi yhdet, mutta ne on liian isot (koko 22). Olisi jo kiva mennä vaikka taaperokärryn kanssa ulkoilemaan. Lunta täällä on vielä aika kiitettävästi ja siksi olenkin lykännyt noita kenkien ostoa, kun en haluaisi näin lyhyeksi aikaa ostaa talvikenkiä.

Yöt menee edelleen todella vaihtelevasti. Viime aamuyönä taas valvottiin tunnin verran... Yösyömisistä olen yrittänyt pitää tiukasti kiinni eli ei ruokaa yöllä (paitsi flunssassa). Imetän edelleen 2-3 kertaa päivässä. Maitotuotteita ollaan maisteltu ja etenkin jogurtti maistuu hyvin eikä mistään ole tullut mitään oireita. Kohtahan sitä pääsee myös maistelemaan "oikeata" maitoa. Sitten jos pikkuhiljaa yrittäisi jättää loputkin tissittelyt pois. Jos vain raaskii...

Pikkutiikeri, Julbot tilasin täältä: http://www.minimoonsailors.co.uk/shop/product.php?xProd=179&xSec=3 Tulivat maksamaan postien kanssa 32 euroa. Maanantaina kun tilasin, niin keskiviikkona olivat jo postilaatikossa. Jenkeistä tilatessa olisi mennyt parikin viikkoa helposti. Lasit ovat ollet todella hyvät ja N. on ihan mielellään ne päässä. Suosittelisin käymään todellakin testaamassa optikkoliikkeessä. Niin mekin tehtiin. Meille tuo koko 2 oli selvästi parempi. Ja menee sitten pitempään. Ykköskoko tuntui jo puristavan kasvojen kohdalta. Ja ei meilläkään mikään iso pää ole, 44,8 cm 9 kk neuvolassa.

Meillä jos kielletään jotain tekemästä, niin vain naureskellaan ja kikatus on vielä suurempi, jos kannetaan pois pahanteosta. Eli todella hyvin menee kaikki perille... ;) Ja kohta ollaan taas samassa puuhassa...

Ja vielä välikausihaalarista... Neidille on kaapissa odottamassa Jonathanin välikausihaalari, joka on huutiksesta, mutta kuin uusi. Maksoin muistaakseni 22 euroa posteineen.

Helmiina ja N. n 11,5 kk
 
Syysmarja ejk =)
Pikaiset moikat!

Meilläkin kävellään jo tuen kanssa, ollaan itse asiassa jo sitäkin tehty kohta lähes 2 kk :) ja nyt sitten vaan odotellaan sitä "oikeaa" kävelyä...vielä ei uskalleta irroittaa :))

Kengät ostin jo, olit tarjouksessa ja ajattelin ettei kuitenkaan enää ensi talvena mene samat kengät. Ulkona ei kyllä olla niiden kanssa oltu, mutta jalassa ollaan pidetty kyllä.
Välikausihaalari...jos sitä nyt sellaiseksi voidaan sanoa, niin ostettiin myös, otin vähän reilumman kokoisen, jos menis sitten syksyllä vielä, E kun on vähän hoikemman sorttinen -liekö sitten johtuu tuosta sydänviasta?!?!? -niin saattaa mennä vielä syksylläkin.

Samoin meillä kuin Helmiinallakin, että jos kielletään, niin naureskellaan vaan ja saadaan joku ihme kikatuskohtaus, jos otetaan pois kielletyistä paikoista/leikeistä/tavaroista....joskus puhkeaa sydäntäsärkevään itkuun, mutta muuten ei kyllä mikään mene perille!!! Tarttis keksiä joku tuollainen "rangaistus", mutta ehkä se tästä vielä selkenee.

Viiville tsemit painotarkkailuun, ei varmana ole mukavaa. Ja uskon kyllä, ettet millään tavalla annostele S:n syömisiä...oliskos niin, että hän vaan liikkuu nyt niin paljon, että kaikki energia menee siihen? Meillä ainakin tuntuu, että juuri tuo liikkuminen -ja sitä kautta kakkaaminen, liikuntahan tunnetusti laittaa kaikki "liikkeelle" -on syynä, osaksi siihen, että E on niin hoikka ja hentorakenteinen. Osasyynä siis myös saattaa olla tuo sydänvikakin, mene ja tiedä.

Jees, mutta tää oli taaskin tälläinen pikakäynti vaan, mies jo kuikuilee selän takana, josko pääsis jo koneelle...ja pienempi mies roikkuu lahkeessa =)

Viikonjatkoja toivottelee
Syysmarja ja E =)
 
Mari_
Pikaisesti tosta syömisestä. Meillä poika söi ennen hyvällä ruokahalulla, mutta on nyt alkanut todellakin nirsoilemaan, syö ehkä yhden lämpimän aterian, pienen näpertely aamupalan ja jotain pientä illalla, eli siinä kaikki.. Just tänään mietin, et saas nähdä miten käy kun neuvola on sitten toukokuun alkupuoelella, jos sama meno jatkuu. Viiville tsemppiä siihen painontarkkailuun, ei ole varmasti helppoa, eikä mukavaa..

Meillä myöskin kikatetaan ja väännetään niitä krokotiilinkyyneleitä jos tehdään ilkeyksiä ja otetaan siitä pois. Olen nyt ruvennut sitten laittamaan poikaa "arestiin" pinnikseen (ei pääse sieltä pois) noin 1,5min (ikään suhteutettu). Siellä pikkumees sitten huutaa ja annan kyllä huutaakin. Sen jälkeen tottelee ehkä noin 10 min, ja uudestaan pahantekoon ;D Toi aresti tulee parin varoituksen jälkeen.

Mari ja N ens viikolla 1v 5kk (aika menee siivillä =))
 
Hena ja Henri *haukotus*
Huaah, olisipa ollu ihana jäädä nukkumaan. Henrikin nukkui pitkästä aikaa rauhallisesti aamuun asti. Yleensä aloittaa noin klo 5 jälkeen ähkäämään eikä enää nuku kunnolla.
Kengät pitäisi meidänkin hankkia. Yhdet talvikengät tuli ostettua, mutta eipä niitä ole pahemmin käytetty. Kevättä odotellessa.
Onko välikausihaalari siis joku vuoreton kevät/syksy haalari? Ihan oikeesti, mä en ollu ikinä kuullu koko asiasta ennenkuin täällä palstalla luin. Kai semmonen pitää sitten hankkia..

Meillä syödään (ainakin toistaiseksi) todella hyvin ja kaikkea. Riisipuurosta ei tykkää. On oppinut pureskelemaan etuhampaillaan niin menee isommatkin palat. Ja on vielä niin itsepäinen että kaikkea mitä me vanhemmat syömme pitää saada maistaa. Oli sitten vaikka kuinka tulista.
Meilläkin ennen naureskeltiin kun yritin komentaa ja kieltää, mutta nyt on oppinut ihan selvästi sanan EI. Ei ole edes tarvinnut kantaa eteiseen jäähylle vähään aikaan. Välillä komento menee perille ja hän lopettaa kielletyt puuhansa, välillä taas kun mieli niin tekisi jatkaa niin alkaa vollotus suureen ääneen ja valtavilla krokotiilin kyyneleillä. Yritä nyt siinä olla nauramatta.
Meillä on ollut käytössä jo viime kesästä lähtien BabyBantz aurinkolasit, joita myydään ainakin Lastentarvike liikkeessä. Hyvät ovat olleet, poikakaan ei ole kiskonut pois päästään.
No joo, lähden tästä aamupalaa etsimään.
 
Piparminttu-Pipsa.
Pikainen pyörähdys...

Kiva, kun on taas tullut paljon juttua! :) Viiville täältäkin tsemit painohommiin, voin vain kuvitella miten stressaavaa on ravata neuvolassa painokontrolleissa yms. Mutta onneksi taidat suhtautua asiaan rauhallisesti ja maalaisjärjellä. S kasvaa varmasti hyvin ja omaan tahtiinsa, kun jaksaa niin kovasti touhuta. :) Marille myös jaksuja saman asian tiimoilta, jännä että teillä on alkanut tuommoinen nirsoilu. Toivotaan, että se olisi joku ohimenevä vaihe. Voithan aina soittaa neuvolaan ja kysellä asiasta& pyytää painokontrollia, jos kovasti alkaa huolestuttamaan?

Mukavia keskusteluja teillä kengistä ja "rangaistuksista", seuraan oppivaisena sivusta. :) Meillä kun ei vielä kenkiä ja ei-sanaa tarvita. ;) N yrittää jo kovasti pungertaa eteenpäin, pylly nousee hyvin mut kädet ei sitten toimi. Eli eteenpäin meno ei oo onnistunut vielä, mut veikkaisin et tässä parin viikon sisällä hoksaa, kuinka kannattaa vetää käsillä itseään. ;) Syömishommat sujuu nyt paremmin, pikkuhiljaa ollaan päästy viiden aterian päivävauhtiin.

Masille muuten onnea raskauden etenemisestä, ihana että kaikki on sujunut hyvin! Nyt saat sit nauttia siitä keskiraskauden ihanuudesta, muistan kuinka mulla oli kaikkein mukavin olo juuri silloin! :)

Raskaudesta puheenollen, tässä uusi G: Oletteko miettineet seuraavaa vauvaa? :) Suurimmalla osalla taitaa olla työkuviot tulossa&menossa eli ilmeisesti pikkusisaruksia ei ole ihan heti aikeissa hommailla? Vai onko sittenkin? ;) Itse huomaan nyt katselevani hieman kaihoisana raskaana olevia, aiemmin tunsin vain helpotusta, et olin päässyt omasta mahasta eroon. ;) Eli ehkä se ajatus seuraavasta vauvasta alkaa pikkuhiljaa hiipiä mieleen... Mut ollaan puhuttu miehen kanssa, et joskus vuoden päästä voitais alkaa yrittää seuraavaa. Ei haluta kuitenkaan ihan pientä ikäeroa lapsille, joku 2-3v olisi hyvä (jos saisi itse päättää...) Saapa nähdä äityykö mun vauvakuume kuinka pahaksi ennen sitä. ;)

Jep, nyt ulos nauttimaan talvisäästä! Mukavaa loppuviikkoa! :)

PP ja N 6kk 3vkoa



 
Pikkutiikeri80
Heippa!

Pikainen visiitti täältäkin suunnasta, kun oli tullut niin monta mielenkiintoista kyssäriä joihin piti tulla vastaamaan...

Kengistä & haalarista: Ensikengät ostettiin pari viikkoa sitten, merkkinä Ecco ja väriltään ovat vaaleanruskeaa (harmahtavaa) mokkaa, vaaleanvihrein "yksityiskohdin". Siis aivan ihanat! Kokoa 19, joka käsittää sen reilun sentin-puoltoista kasvu- & liikkumavaraa. K-kengästä asintuntevalta myyjältä ostimme ne. Jalassa ovat olleet jo aina kaupunkireissuilla jos ei ole ollut pakkasta. Kesäksi pitää vielä hankkia sandaalit. Talvikengät ostettiin myös tammi-helmikuun vaihteessa, goretexia, koko reilu 20 ja saattavat mennä vielä syksyllä/ensi talvena. Olivat reilussa alessa, joten eivät olleet kovin hintavat. Kevätvaatteista meillä löytyy ihan ohkainen keväthaalari puuvillavuorella (käytetty) jossa ei ole mitään varsinaista kosteussuojaa ja sit on "paremmat" Reiman takki ja housut (pitkäikäisemmät meidän pitkäselkäisellä pikkumiehellä kuin haalari), mutta nekään eivät ole ns. täysin vettäpitävät, vaan enemmän tuohon vaunuiluun ja kävelyharjoituksiin tarkoitetut. Huuto.netistä olen myös haeskellut jonkunlaisesta tec-kankaasta tehtyä kokopukua joka voisi vielä syksyllä mennä päiväkodissa kakkospukuna, niin ei tarvitsis niitä kuriksia vetää aina jalkaan. Koko vaan tuottaa ongelmia, kun eri merkeillä koko vaihtelee... Hmm. Ja Hena, välikausihaalari on siis toppaamaton mutta yleensä vuorellinen haalari, joka voi olla vettäläpäisevää, kosteutta kestävää tai vettähylkivää kangasta. (meniköhän noi nyt oikein?) Jälkimmäisenä mainittu on yleensä ns. tec-kangasta, jonka kanssa lapsi voi istua vaikka vesilätäkössä sisävaatteiden kastumatta. Käyttötarpeen mukaan vanhemmat valitsevat sitten lapselleen sopivimmat varusteet. Toi vettähylkivä puku uutena on aika kallis (70-120e) joten näin pienille lapsille voi olla järkevää hankkia hyväkuntoinen (jotta vielä hylkii vettä) käytetty puku.

Joo meillä tosiaan suututaan lähes AINA sanasta EI, vaikken sano sitä erityisen kovalla äänellä tai mitään, mutta herra todellakin jo tietää sanan merkityksen ja siksi loukkaantuminen on aivan järjetöntä luokkaa. Kotona poikaa kutsutaankin usein "drama queeniksi"... Isällä ei kyllä jostain syystä ole samanlaista auktoritettia kuin mulla, vaan sana EI menee täysin kuuroille korville.

Meillä nukutaan mukavasti nykyään noin klo 21-07.30, yöllä yleensä max. yks herätys jos ei olla kipeenä tai vastaavaa. Päivisin syödään viisi ateriaa (ateriakoot kasvaa mukavasti liikkumisen lisääntyessä) ja joskus vielä iltapuuron päälle iltavelli. Meillä hyvät yöunet on pitkälti kiinni illan "tankkauksesta", mitä suurempi iltapala, sen paremmat yöunet. :) Kävelyharjoituksia tukea vasten on tehty nyt reilu parisen viikkoa ja rohkeus lisääntyy koko ajan. Pahoin pelkään että myös meillä lähdetään kävelemään kunnolla jo ennen vuoden ikää. Siks oon niitä kenkiäkin pitänyt jo jalassa että tottuis niidenkin kanssa köpöttämään ulkosalla. Taaperokärry on vielä herralle hiukan liian vauhdikas peli, mutta polvillaan sitä työnnetään pitkiä matkoja ja välillä muutaman askeleen kera haparoiden. "Äitti"-sanaa hoetaan milloin kissalle ja milloin leluille, mutta kuitenkin. :) Vilkuttamista harjoitellaan myös, vaikka sormet ovatkin vielä aika jähmeät. x) Huimaa kehitystä tapahtuu siis joka viikko, ei meinaa itse edes perässä pysyä!

Mites te joiden lapset ovat menossa tai jo menneet päivähoitoon, niin millaisiin ratkaisuihin olette päätyneet? Me kallistutaan myös päiväkotiin perhepäivähoidon sijaan, mutta nyt mietitään yksityisen ja kunnallisen välillä. Meillä olisi kaksikin mukavalta vaikuttavaa yksityistä päiväkotia kävelymatkan päässä, ja ainoastaan se taloudellinen puoli mietityttää. Ja onko noissa yksityisissä millainen mahdollisuus yleensä osapäivähoitoon, esim. 30h/vko? Itse oon harkinnut lähteväni sittenkin työelämään jo ennen syksyä (välillä tuntuu että seinät kaatuu päälle), mutta ajattelin aloittaa hiukan pienemmällä tuntimäärällä.

Meille ei (sattuneesta syystä...) suunnitella uusia vauvoja, vaan tällä hetkellä harkitaan kesän yli kestävää asumuseroa. Ihan hyvillä mielin molemmat siitä asiasta, joten luulen että se toteutetaan. Yhdessä asuminen on vaan välillä niin takkuavaa, että varsinkin itse kaipaan hetken hengähdystaukoa. Poika tulisi näkemään isäänsä kuitenkin useamman kerran viikossa, joten en usko sen olevan "ylitraumaattista" hänellekään. Uskon että onnelliset vanhemmat kuitenkin ovat tärkeämpiä lapsen hyvinvoinnille kuin riitaisa ja toimimaton ydinperhe.

Toisella kertaa lisää... Nyt huutikseen metsästämään sitä haalaria. :)

Pikkutiikeri ja Pikkumies 10kk
 
Mari_
Pikkutiikeri, ikävää toisaalta jos olette joutuneet päätymään tuohon asumuseroon. Toisaalta, olen kanssasi samaa mieltä, että minusta lapsellekin on parempi se että vanhemmat ovat hyvissä väleissä ja tulevat toimeen (vaikkakin eri osoitteissa =)) kuin että kotona olisi yllä koko ajna kireä ja riitaisa ilmapiiri ja että vanhemmat riitelevät koko ajan. Tsemppiä teille parisuhteen suotamiseen! ;D

Hena, Pikkutiikeri kuvaili sen välikausihaalarin ihan oikein. =) Meillä esim. on nyt sellanen tec-kankaasta tehty puku, eli hylkii sitä vettä täysin. Ei tartte niitä kuriksia olla ina nykimässä jalkaan ;) Toinenkin puku pojulle löytyy, on serkun perintöä. Siinä ei ole vuorta ollenkaan, eli menee sitten ihan niillä lämpimillä ilmoilla ja kesällä jos on viileämpiä päivi/iltoja. Sen kanssa pitää pitää kuriksia. Meillähän on nyt ne talvikengät, joille on oikeestaan vasta nyt tullut käyttöä, ja parit kumpparit löytyy. Kevätkenkiä olen yrittänyt katsella. Pitäs varmaan ostaa sekä lenkkarit että sellaiset siistimmät kävelykengät ja sitten kesäksi sandaalit (ihanaa rahankulumista siis tiedossa ;))

Meillä ukkeli on nyt ruvennut kovasti kävelemään ulkona, taaperokärryä ja omia rattaita työntää siellä onnessan, myös ilman tukeakävelyä kokeilee kovasti. Meillähän ukkeli lähti kävelemän ilman tukea vasta hiukka reilu kuukausi sitten, mutta sitten mentiinkin heti kunnolla, ei ollut sellaista "äidin sylistä isin syliin"- menoa, vaan kunnolla rykäistiin sit liikkeelle ;D

PP, se on tietenkin totta että voisin soitella sinne neuvolaan siitä painokontrollista, pitää hiukka seurailla sitä tilannetta. Ollaan aina välillä punnittu myös kotona, eli otetaan syliin ja katsotaan siitä paino, sitten poju pois syykystä ja äiti/isä yksin puntarille, siitä sitten erotus. On yleensä pitänyt suht hyvin paikkansa. Ei tietenkään saa yhtä tarkaa painoa kuin neuvolassa, mutta antaa se kuiteskin hiukka sitä suuntaa. =)

RAskausG: Meillähän on tässä meneillään yrityskiero 8, eli kovasti on pikkukakkonen haaveissa =) Nyt olen yrittänyt ottaa sillain rennosti, etten ole koko aikaa tuijottanut itteeni ja kalenteria ;D Nyt jos tärppäis, niin tulis ikäeroksi 2v1kk, eli hiukka enemmän ku oltais haluttu =D Mutta kiva ois näinkin ;D
 
minttu****
Heippa!

Apua, mulla on tosi kova vauvakuume.ihan hirmuinen. Johtunee siitä että Milana täyttää keskiviikkona vuoden ja viime kevään muistot tulvii mieleen... Oli se niiiin ihanaa! Yritän nyt kuitenkin sinnitellä. Se on niin helppoa kun on vaan tollanen yks pieni... eiks niin?

Meillekkin hankittiin Huuto.Netistä välikausishaalari. 80cm. Reimatecin vettä ja tuulta pitävä. Se on ollut ihan hyvä ja tarpeellinen. Me käydään nimittäin ulkona joka päivä... Perjantaina isi asensi vauvakeinun meidän pihakuuseen. Se on ollu huippukiva. Meillä on ollu vielä niityllä niin paljon lunta, että pulkallakin ollaan voitu mennä kierroksia...

Mila kävelee jo tuen kanssa ihan hyvin. On huvittavan näköstä kun tyttö kävelee leikkikaari edellä keittiössä ja näyttää ihan mummolta jolla on rollaattori... :D

Mut nyt jatkan hommia! Marille tsemppiä raskautumiseen!

Minttu ja Mila, 3pv vaille 1V!
 
Viivi--
Heip täältäkin. Kiva kun niin moni on aktivoitunut laittamaan kuulumisia! =)

Ekana kaikille kiitos tsempeistä S.:n paino-ongelmaan! Eiköhän käyrä lähde taas nousuun, nyt nimittäin menee melkoisen isoja annoksia! Sopivankokoinen annos selvisi kyllä vähän ikävällä tavalla: useammalla aterialla piti syöttää neitiä niin kauan että yökkäsi. Siitä vasta tiesi, että maha on täynnä!

Täällä ei ole kengistä vielä mitään hajua, luulen että kevät mennään kangastöppösillä (vaunuissa) ja tarvittaessa kumppareilla (?) ja ostetaan sitten kesäksi jotkut kevyet, joilla voi harjoitella kävelyä... Paitsi tietysti sitten, jos tuo neiti oppii jo kohta kävelemään, pitää varmaan hankkia jotkut vähän lämpimämmät kengätkin!

Meillä siis osataan jo kontata melkoista vauhtia ja nyt S. nousee jatkuvasti vähintään polviseisontaan jotakin vasten, välillä suorille jaloille asti! Kääk! Ikää on kuitenkin vasta vähän päälle 8kk, saisi kyllä nyt jonkun aikaa vielä konttailla, niin olisi sitten edes vähän enemmän "holttia" ja malttia kävelyyn...

Syysmarja: meillä on sama juttu tuon aineenvaihdunnan kanssa. Kakkavaippaa saa olla vaihtamassa 2-4 päivässä. Mistä lie meidän tytölle noin vilkas aineenvaihdunta periytynyt...

Pikkutiikeri: Harmi, että tilanne on niin kireä että aiotte asua erillään kesän. Mutta kuulostaa siltä, että molemmat suhtaudutte asiaan aikuisina. Toivotaan, että yhteinen sävel vielä löytyisi, kun saatte kumpikin hiukan hengitystilaa tahoillanne!

Nyt unten maille!
 
Hena ja Henri kesäajassa
Huaaah! En mennyt meillä ihan putkeen tämä kesäaikaan siirtyminen. Ihan on sekaisin rytmit.
Mutta ihanaa kun on jo niin keväistä!! Mieli piristyy heti.

Kiitos kaikille välikausihaalari-infosta. Sellainen on nyt hankittu, Remu Travalle merkkiä. Oli Citymarketissa tarjouksessa. Meillä oli samanmerkkinen talvihaalari ja olen siihen ollut tyytyväinen. Otin kokoa 80, joka ei varmaan mene enää ensi syksynä, mutta 86 olisi ollut niin valtavan iso! Samalla ostin kahdet kengät kevääksi, kokoa 22 ja 23. Meillä nyt sopiva tuo 22. Talvisaappaat ovat kokoa 23, kun niihin laitan vielä villasukat. Vähän ihmetteli kun laitoin kengät jalkaan, mutta kohta lähti pitkillä askeleilla harppimaan olohuonetta ympäri.
Henrillä on isot jalat, perinyt ne isältään (kengän koko 46).

Mulla ei vielä vauvakuume vaivaa. Todellakaan. Huokaisen helpotuksesta, kun olen viime vuodesta selvinnyt. Mies haluaisi jo toisen. Ainakin vuosi odotetaan kunnes ryhdytään edes puuhaamaan toista.. Voi mennä pidempäänkin. Tai ehkä ei koskaan.

No nyt lounaalle,

Hena ja Henri "viikon päästä 1v"
 
Syysmarja ejk =)
Pikaiset moikat!

Meillä tuo kakkonen odotuttaa itseään ainakin (!!!) siihen asti, kun saadaan tietää tuon ykkösen ;-) leikkausaikataulua...meidänhän PITI aloittaa kesällä yritys, mutta ainaskin nyt se on unohdettu tältä erää.

Pikkutiikerille hirmu suuret tsemppihalit parisuhteen kiemuroihin, tuntuu kuitenkin että olette molemmat ihan ok tän tilanteen suhteen, toivottavasti kesä tuo ratkaisun tullessaan ja elämä rullautuu uomiinsa!! *halit*

Hui kamala, täällähän täytetään jo vuosiakin!!! Mihin ihmeeseen se aika oikein on mennyt?!?!?!?!?! No, täyttäähän E:kin jo 10 kk, mutta silti...meillä ei edelleenkään oteta kävelyaskelia muuta kuin tuen kanssa, mutta hiljaa hyvä tullee...Viivi, meillä samoin jo tuossa 8 kk:n paikkeilla oltiin niin kovasti ylhäällä jo, mutta onneksi (??!!) tämä vaihe on kestänyt jo vähän aikaa, ettei ole ihan äidin tarvinnut sydän syrjällään olla.

Mutta nyt on taas mentävä, kuulumisiin!!! =)

Syysmarja ja E 3 pv vajaa 10 kk =)
 
*******Minttu
heippa!

Nostelen meitä vähän...

Tänne ei kuulu mitään ihmeempää. Kevät tekee tuloaan. Milana täytti tiistaina 1v. Käytiin jo viikko sitten kuvaamossa mutta otin ulkokuvia tiistaina itse. Oli aika vaikeeta kuvata, kun yritin saada Milanaa pitämään sinivuokkoa kädessä, mutta se meinas koko ajan mennä suuhun... :D No hyviä kuvia tuli joka tapauksessa!

Syysmarja, toivottavasti teillä selkiää pian tuo leikkausaikataulu! On varmaan inhottavaa, kun ei tiedä milloin leikkaus aika koittaa. Tsemppiä kuitenkin. Kyllä se on sitten kiva tehdä se kakkonen kun kaikki on ykkösen kohdalla kunnossa ja sen takia ei tarvi olla epätietoinen.

ostin milanalle ksylofonin hulluilta päiviltä. nyt se leikkii tossa lautalattialla ihan innoissaan. huomenna on tiedossa ihana päivä perheen kesken. tehdään kaikkea kivaa yhdessä kotona. vauvakuume myllertää, mutta yritän pitää sen aisoissa.

Hyvää kevättä kaikille!

Minttu & Mila 1v
 
M&M*
Nostelen meitä taas. Kävin tänään vaatekaupassa ostamassa Milanalle vähän vaatteita. Tyttö kasvaa nopeesti ja vaatteet jää pieneksi nopeesti. Kaks kuukautta sitten Milana oli 74cm ja tänään huomasin että sillä on edelleen jotku 68cm housut jalassa! Näytti vähän kapreilta! ihania kesäisiä vaatteita oli henkkamaukassa. Jospa noilla muutamilla housuilla pääsis alkuun.

Noniin. tulkaahan paikalla sieltä!

Minttu
 
Pikkutiikeri80
Hello!

Ekana synttärionnittelut Milanalle! ONNEA!

Mä kävin myös tänään ostamassa poitsulle muutaman uuden vaatteen, etupäässä yöpukuja. Herra kulkee nyt 80-kokoisissa vaatteissa ja muutama 86-kokoinenkin body on jo joukossa kun ukkelilla on niin pitkä selkä. Noissa isommissa vaatteissa tuppaa sitten hihat olla käärittynä, mutta kun ei aina vaan jaksa pelata niiden bodynjatkopalojen kanssa... Pikkumiehen tänhetkisestä pituudesta ei ole tietoakaan kun neuvola oli viimeks 8kk:n iässä ja seuraava sit 1-vuotis synttäreiden kohdalla. Mutta jonkun kasvupyrähdyksen on herra kyllä tehnyt kun niin moni vaate on jäänyt yhdellä kertaa pieneksi. ;)

Mitäs muiden viikonloppuun kuuluu? Meillä olis huomenna tiedossa parvekkeen siivousta jotta saadaan stokkan hulluilta päiviltä hommatut parvekekalusteet aseteltua (ja koottua...) sinne.

Meillä ei tosiaan podeta sitä vauvakuumetta, eikä podettais varmaan vaikka suhdekin kukoistaisi. Samat fiilikset siis kuin Henalla. Kunhan selvitään hengissä tämä esikoisen eka vuosi niin hyvä juttu. Ja jotenkin tuosta pikkumiehestä on tullut NIIN rakas, etten vaan edes raaskisi hommata toista vauvaa... Toivottavasti ymmärrätte mitä tarkoitan? Haluan vaan keskittyä poitsun kehittymiseen niin täysillä kun pystyn (ja kun sekään ei aina ole mitenkään ns. jakamatonta huomiota omien ongelmien keskellä) ja saada mahdollisen kakkosen sitten kun tuntuu että voimat tosissaan riittävät sekä raskauteen että siihen pikkuvauva-aikaan...

Nyt täytyy suunnistaa pehkuihin että jaksaa nousta aamulla. :)
 
Piparminttu-Pipsa.
Leppoisaa sunnuntaita!

Ja tosiaan onnittelut Milanalle 1-vuotissynttäreiden johdosta! :) Niin se aika tosiaan rientää ja wab-vauvat täyttävät vuosia yksi toisensa jälkeen. Joskus tuntuu, että ihan vastahan me hengailtiin tuolla Haaveilu-puolella ja analysoitiin toistemme kiertoja ja jännättiin plussia peukut pystyssä! Tällä puolella enää harvoin näkee sitä tuttua bd-merkkiä. ;)

Meillä N täyttää tänään 7kk ja juhlapäivän kunniaksi tarjosimme ekan kerran nautaa ruuaksi. Hyvin maistui, niin kuin kaikki muutkin ruuat. ;) Ja aamulla herra jäyti kurkkua aamupalapöydässä. Viikon päästä kokeillaan varmaan sitten ekan kerran kotimaisia viljoja, kaurapuurolla ajateltiin aloittaa. Onkos teillä muilla hyviä kokkailuvinkkejä ja vauvanruokareseptejä? Miten paljon ylipäänsä teette itse ruokaa vauvoille? Meillä annetaan hedelmä- ja marjasoseet kaupan purkista, mutta kasvis- ja lihasoseet olen tehnyt itse. Puurona käytetään Muksun riisihiutalepuuroa, mutta sit kotimaisten viljojen myötä ajattelin alkaa antamaan ihan tavallisista hiutaleista tehtyä puuroa.

Pikkutiikeri, mites teillä parvekehommat on edenny? Meidän pitäis kans laittaa parveketta kevätkuntoon ja huoltaa viime kesänä hankitut kalusteet. Ostin viikolla jo orvokinkin, kun oli niin keväistä. ;) Ymmärrän hyvin tuon sun pointin, että ei raaski hommata vielä pikkukakkosta, kun haluaa keskittyä täysillä esikoiseen. Ja siis tuohan on tosi fiksusti ajateltu. :) Veikkaanpa, ettei teidän pojallakaan ole mitään sitä vastaan, että saa paistatella jakamattomassa huomiossa. ;)

Syysmarja ja Viivi, teilläpä on touhukkaat tenavat! :) Ja aikaisin ovat liikkeelle lähteneet. Voin vaan kuvitella, millaista se perässä juokseminen ja varominen on... Toivotaan, että meno ei aivan hurjaksi ylly, vaan että taidot ehtisivät vähän karttua ennen uhkarohkeita yrityksiä. Meillä N ei ryömi vieläkään, mutta liukuu taaksepäin pitkiäkin matkoja ja pyörii akselinsa ympäri. Välillä N keksii nousta konttausasentoonkin, mutta varsinaista yritystä eteenpäin menon suhteen ei näytä olevan. Kaipa tuo on ihan normaalia kuitenkin?

Aurinkoa alkavaan viikkoon!

PP ja N tasan 7kk








 
Hena ja Henri 1v
Ekana synttärionnittelut Milanalle!!

Eilen juhlittiin meilläkin Henrin synttäreitä, vaikka tänäänhän ne oikeasti ovat. Oli koolla koko suku, tosi kivat juhlat! Puhalsin lattian täyteen ilmapalloja ja Henri sai herkutella mustikkatäytekakulla niin paljon kun jaksoi. Kyllä oli poika onnessaan! Sai paljon autoja ja hiekkalaatikkoleluja lahjaksi. Kummi toi sellaisen lasten muumi-kannettavan tietokoneen. Sehän on vasta 3-v lapsille tarkoitettu, mutta kun Henri on ollut jo niin kiinnostunut meidän tietokoneesta. Ajattelin, että hän ehkä jättäisi tietsan rauhaan, jos saa aina oman koneen kun iskä tai äiti on tietokoneella. Muuten sitä säilytetään kaapissa (ettei riko).
Täytyy varata aika valokuvaamoon 1-v kuvia varten.

Minunkin täytyisi kiiruhtaa vaateostoksille. Nuo 80 koon vaatteet alkaa käydä pieniksi. 86 on vielä ehkä vähän iso, mutta tosiaan voi kääriä lahkeet ja hihat. Varmaan kesään mennessä ovat jo sopivat. Meillä on 1-v neuvola viikon päästä, sitten selviää todelliset mitat.

Poika oppi uuden sanan: "Haloo". Eli aina kun puhelin soi, tai tulee tekstiviesti niin hän sanoo "haloo". Samoin kun pesukone piippaa ohjelman päättymisen merkiksi. Yöllä myös välillä herää huutelemaan "haloo, haloo". Aivan ihana.

Jeps, jatkan töitä.

 
Viivi--
Heip.
Täällä kärvistellään kovan nuhan kourissa, sekä tyttö että äiti. Voimat poissa ja nenä punaisena. Muutaman päivän on jo kestänyt, ehkä pahin olisi kohta ohi...
Lisäksi viikonloppuna oli mun isoisän hautajaiset, joten mieli on ollut aika maassa. Mutta kyllä tämä tästä.

Hirmuriemukkaat synttärionnittelut Milanalle ja Henrille!!! =D Perästä tullaan! Onkos Nelli seuraava päivänsankari, vai kuka? Täytyy käydä lunttaamassa etusivun listasta!

S. kehittyy ihan hurjaa vauhtia! Nyt noustaan sitten koko ajan tukea vasten ihan seisomaan asti, eikä jalat enää edes tutise juuri lainkaan. Istumaan käyminen siitä onnistuu myös jo hienosti, eikä muksahduksia ole tullut nyt muutamiin päiviin juuri lainkaan.
Taitaa vaan nuo nopeassa tahdissa opitut taidot häiritä nukkumista. Äsken oli päiväunille käyminen hurjaa huutoa ja huitomista & potkimista vielä nukahtamisen jälkeenkin, vaikka aiemmin on nukahtanut kuin napista painaen. Samoin yöunille käyminen on hankaloitunut vähän ja välillä itkee hiljaa unissaan yöllä. Nyt onneksi nukkuu sikeästi.

Helmiina:
Onko teidän Nelli saanut koskaan korviketta, vai aina pelkkää äm:a? Jos pelkkää äm, niin miten olet ajatellut toteuttaa "tavalliseen" maitoon siirtymisen?
Meillä on siis juotu vain äm, mutta nykyään sitä ei oikein riitä pumpattavaksi. Toukokuussa saattaa tulla eteen myös ensimmäinen S:n yökyläreissu mummille ja olenkin tässä nyt pohtinut, pitäiskö neiti totuttaa korvikkeeseen, vai saisinko mahd. omaa maitoa riittävästi kasaan...

HammasG:
Minkä ikäisenä tuli ensimmäinen, kuinka pian toinen ja muita?

Meillä ei ole vielä yhtään hammasta! Nyt siis 8,5kk täynnä. Tylsää, kun ei oikein voi antaa mitään järsittävää S:lle. No, maissinaksuja ja kuivaa ruisleipää ollaan annettu, sekä pieniä, pehmeitä hedelmänpaloja.

Tässä kaikki tällä kertaa, ensi viikolla on neuvolassa taas kontrollipunnitus ja -mittaus. Toivotaan, että lukemat miellyttävät tällä kertaa! Neiti ainakin syö kuin hevonen! XD

Viivi ja S.
 
Viivi--
Piti käydä vielä listasta tarkistamassa ja Nellihän se täyttää vuoden jo ensi viikolla! =D

Tuli sitä listaa katsellessa mieleen, että sitä voisi ehkä taas vähän päivittää eli siivota, vai mitä mieltä muut?! Kohtahan on taas 100 täynnä tässä, niin jos seuraavaan ketjuun laittaisi alkuun päivitetyn listan? Siellä on ainakin muutamia, jotka ei ole käyneet enää aikoihin kirjoittelemassa...

V.
 
Helmiina
Meillä ollaan flunssan kourissa taas... Minunhan piti jo aloitella työt tällä viikolla, mutta niin N. kuin hoitajakin eli mummi ovat sairaana. Meillä taitaa tuo sama flunssa pyöriä päällä, kun vastahan parisen viikkoa sitten edellisestä kärsittiin. :( Tuleepahan nyt sitten vastustuskykyä niin ei kaikki taudit pamahda päälle sitten syksyllä, kun oikea hoito aloitetaan.

Viivi, on N. saanut korviketta. En enää jaksanut nyt myöhemmin rintapumpun kanssa, kun en ikinä oikein kunnolla sille herunut. Nyt olen pikkuhiljaa vaihtanut maidon tavalliseen rasvattomaan maitoon. Ja imetyksen olen vähentänyt vain iltaimetykseen ja sekin varmaan tässä kohtapuoliin jää pois. Neidistä on siis tullut jo iso tyttö! Ja ei minusta ollut taaperoimettäjäksi...

Tuen kanssa edelleen kävellään. Meilläkinhän noustiin pystyyn jo silloin 8 kk iässä, mutta ilman tukea ei edelleenkään oteta kuin korkeintaan 1-2 askelta. Kengät ostin viime viikolla, niin päästää ulos harjoittelemaan. Sokoksella oli tarjouksessa Profit-merkkiset kengät ja ne ovat hyvät tuollaiselle sirojalkaiselle.

Vauvakuumetta minulla ainakin on kovasti ja valmis olisin aloittamaan "työstämisen" millon vain, varsinkin kun ei tämä ensimmäinenkään kovin helposti alulle lähtenyt. ;) Mies ei ole vielä aivan valmis, mutta eiköhän tässä kesän kynnyksellä saada toisiin mieliin... :D

Pikkutiikerille kovasti haleja elämäntilanteeseen.

No niin tulipa taas lyhyt viesti, kun neiti heräsi päikkäreiltä... Reilu tunti näköjään riitti. Palailen myöhemmin...

Helmiina ja N. sunnuntaina 1 v.
 
Aurora Vee
Hei vaan pitkästä aikaa!

Onneksi olkoon Milanalle ja Henrille! Käsittämätöntä että ovat jo 1-vuotiaita taaperoita! Ja Syysmarja, toivottavasti leikkausaikataulu selviäisi pian - olisi varmaan vähän helpompi odottaa koitosta.

Olen jonkin verran kirjoittanut nyt tuonne isommasta perheestä haaveilevien ryhmään, vaikka meillä onkin vielä "vaatimattomasti" vain kaksi lapsukaista. Kolmas on kuitenkin kovasti haaveissa - minulla, ei niinkään miehellä. Miksei joskus neljäskin.

Paljon on asioita selvittämättä ennen kuin haaveille voi ruveta tekemään mitään, ja nuo suurperheiden äidit ovat auttaneet tottua ajatukseen että mekin pärjäisimme kolmen kanssa. Kuopus saisi kuitenkin olla lähemmäs 3-vuotias ennen kuin kädet riittäisi vastasyntyneelle, on se niin vilkas...

Kuopuksesta puheen ollen, lokakuinen WAB-poika jatkaa kovaa kasvua. Kuun lopussa on 1,5-vuotisneuvola, mutta veikkaus on n. 94cm ja yli 16kg. Kasvaneet ovat myös hampaat: viimeisen parin kuukauden ajan tuloillaan ovat olleet 8 hammasta: kaikki kulma- ja kaikki poskihampaat! Varsinkin viime viikkoina on ollut aika äkäinen pieni mies.

Nukkuu kuitenkin nyt paremmin, jopa kuuteen asti aamulla 1-2 herätyksellä! Viikonloppuna ruuvattiin pinnasänky palasiksi ja hän on nyt ISO poika lastensängyssä, nyyh...

Sanojakin on ruvennut tulemaan maalis-huhtikuussa roppakaupalla ja poika tykkää matkia. Ekat kahden sanan "lauseetkin" ovat tulleet, esim. "tutte min" (minun tuttini) ja "takto meni" (traktori meni). Aika harva sana on kuitenkaan "täydellinen", mutta pääasia että tulee ymmärretyksi.

Aurinkoista huhtikuuta WAB-porukoille!
 
Pikkutiikeri80
Iltapäivää!

Henrille myös mahtavat synttärionnittelut! Meillä kyseisiin juhliin vielä muutama viikko. Apua!

Meillä myös ollaan kipeänä, korkea kuume mutta ei varsinaista flunssaa (nuhaa taikka yskää). Neuvolantätiä konsultoituani odottelemme nyt kuumeen laskua ja ihottumaa, oireet muuten viittaavat siis vauvarokkoon. Kuumeesta huolimatta poika syö hyvin ja nukkuukin hyvin, vaan aikamoinen takiainen hän on, koko ajan roikkuu äidin lahkeessa tai on sylissä... Mulla on selkä ja jalat ihan muusia kun joutuu toista koko ajan nostelemaan. "Onneksi" kuume väsyttää poikaa ja nukkuu useammat päiväunet, joten huiliakin saan. :) Joten tsemppiä myös Viiville ja Helmiinalle, jaksamista flunssapotilaidenne kanssa!

Pp, parveke saatiin siihen kuntoon kuin oli tarkoituskin tässä vaiheessa, eli kalusteet koottua (pöytä + 4 tuolia) ja siivottua kaikki ylimääräinen roina ja rompe pois. Ennen kesää pitäis vielä ommella parvekkeelle täyspitkät verhot auringonsuojaksi, kun parveke on ylhäältä alas pelkkää lasia, ja aurinko paistaa aamusta iltapäivään siihen, joten pojan ulkona nukkumisesta ei tule kyllä yhtikäs mitään jos ei saada kunnon aurinkosuojaa. Muutenkin on kiva saada vähän "yksityisyyttä" jos menee saunan jälkeen parvekkeelle vilvoittelemaan. :)

Meillä hoetaan "äitti"-sanaa välillä ihan taukoamatta, yleensä kun herra leikkii tai touhuaa itsekseen. Sitä hoetaan myös kovaan ääneen kissalle, joka on sinänsä aika hupaisaa... xD Pallon heittämistä myös opetellaan ja eri tavaroiden nimiä yritän opettaa, tyyliin "...tuo äidille auto" jne. Tanssimisesta meidän pikkumies pitää kovasti, hyvän kappaleen soidessa alkaa heti jammailemaan (=hytkymään) ja joskus jopa "hyräilee" tahtiin. Niin suloista seurattavaa!

HammasG: ensimmäinen hammas tuli n. 5,5 kuukauden iässä, toinen puhkesi pari päivää sen jälkeen. Kolmas hammas tuli reilun puolen vuoden iässä. Nämä kolme hammasta kaikki alhaalla. Ylähampaita alkoi puhkeamaan vasta n. kuukausi sitten, reilun 9 kuukauden iässä, ja niitä onkin nyt tuloillaan samalla kertaa 4 kappaletta. Kulmahampaita odottelen tässä nyt sitten seuraavaksi ja sitä puuttuvaa neljättä hammasta alas... Kaverin tytölle tuli eka hammas vasta 8 kuukauden iässä, reilun vuoden ikäisenä niitä oli suussa sitten jo viisi. Joten kyllä ne varmaan sieltä tulevat aikanaan! Meillä ei olemassa olevista hampaista huolimatta syödä silti myöskään mitään erityisen kovaa, samoja maissinaksuja ja pehmeää leipää jarsitään. Meillä ongelmana enemmänkin poitsun malttamattomuus; päivittäin tulee läheltäpiti-tukehtumistilanteita, kun herra meinaa nielaista kaiken liian isoina paloina. Joten luulen että vasta poskihampaat innoittaa meidän pojan pureksimaan ruuan kunnolla...

Suunnistan vielä hetkeksi sohvalle köllimään, ennen kuin täytyy toimia taas pikkumiehelle kantotuolina...

Pikkutiikeri ja Pikkumies 10,5kk

 
Mari_
Pikaisesti vain ennen pojun iltahommien aloittamista =)

Ensiksi suuren suuret onnittelut Milanalle ja Henrille maagisen 1-ikävuoden saavuttamisesta!! ;D Aika menee järisyttävän nopeasti =)

Meillä käytetään vielä enimmäkseen 80cm vaatteita, pitäisi katsella myös 86cm, muutamia on jo niitäkin haalittu. Meillä ukkeli pitää vielä muutamaa 74cm bodyakin ;D Viimeksi kun itse yritin häntä mittailla oli tulos n. 80cm/11,2kg.. Teidä sitten virallisia tuloksia ;D Toukokuun alussa on 1,5v neuvola sitten olen viisaampi ja sen jälkeen myös te =)

HammasG: Ensimmäinen hammas puhkesi 4,5kk:n iässä ja sen jälkeen toinen tuli parin päivän päästä. Sen jälkeen niitä on tupsahdellut kuin sieniä sateella ja tulos mahtaa olla (ellen vääri äsken mielessä laskenut =)) 16kp, poskareitakin on siis siunautunut.

Auroralle hauskoja haaveiluaikoja =) Mullakin on haaveissa suurperhe, mutta mies on eri mieltä asiasta. Jos sais edes sen 3 lasta, niin olisihan siinäkin jo äidille iloa =)

Mari ja N
 

Yhteistyössä