Wc:n pesusta tuli mieleen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja siis tuota
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

siis tuota

Vieras
Eikö jotkut ihan OIKEASTI pese pöntön muuta kun sillä harjalla sisältä? Eli mun käsityksen mukaan pönttö pyyhitään myös eli joko kertakäyttöisellä tai muulla siivousliinalla JOKA ON SIIS TARKOITETTU VAIN JA AINOASTAAN PÖNTÖN PYYHINTÄÄN. Pyyhitään ensin vesisäiliö ja se nuppi sitten liinasta käännetään puhdaspuoli ja pyyhitään se kansi molemmin puolin. Ja taas puhdas puoli liinasta ja sitten se rangas molemminpuolin jne. Siis oikeastikko kukaan mun lisäksi ei tee noin? Tai jos pyyhkii niin joku ihan oikeasti sen liinan pesee sitten vessan altaassa, YÖÖÖK! Ja ei muuta kuin kuivumaan ja odottamaan seuraavaa siivouskertaa. Ja bakteerit sen kun leviää.

Eikö te ihmiset oikeasti tajua.. on kyseessä sitten ihan normi viikkosiivous tai vessan siivous niin ne välineet puhdistetaan sen jälkeen. Ja mopit ja siivousliinat + muut pölyrätit pestään heti siivouksen loputtua vähintään 60 asteen konepesussa.

Työpaikan siivoojien hallinoiman pesukoneen päällä oli heidän esimiehensä laatima huomautus siitä, että WC-pesurättejä ei saa pestä samassa koneellisessa muiden pölyrättien kanssa.

Ei se näytä olevan selvää kaikille ammatti-ihmisillekään. :(

Mä pesen wc-altaan harjalla, pyyhkäisen märällä talouspaperilla muut osat, nupin, istuinkaaren jne. Joskus rätillä, enkä laita pesuun vaan huuhtelen ja annan kuivua (tietenkin erillään muista siivousvälineistä..). Mutta en kyllä pese, kauheaa. Mieluummin ostan uuden rätin kun alkaisin rättejä koneessa pesemään.

Mä pyyhin koko pytyn ylhäältä alaspäin, mutta en kyllä laske montako kertaa käännän jonkun puolen, vaan huuhtelen sen rätin välillä käsienpesualtaassa ja lisään taas pesuainetta. Ja kun vessa on pesty, rätti menee pesukoneeseen.

:ashamed:

Minä kaadan koko komeuden päälle jotain pesuainetta ja suihkutan paineella koko höskän, melkein käsin koskematta, mitä nyt kannen ja rinkulan nosta ja lasken.

Mulla menee siivousliinat ysikympin pesuun, kyllä siinä jo pöpöt ehtii kuolla tarpeeksi. Mitse mä sitten pesisin sen? Vessansiivousrätin? Pesetkö sä muuten lasten pissaiset housut erikseen käsin siihen tarkoitetussa pesuvadissa, vai laitatko muun pyykin joukkoon?

Eikö jotkut ihan OIKEASTI pese pöntön muuta kun sillä harjalla sisältä? Eli mun käsityksen mukaan pönttö pyyhitään myös eli joko kertakäyttöisellä tai muulla siivousliinalla JOKA ON SIIS TARKOITETTU VAIN JA AINOASTAAN PÖNTÖN PYYHINTÄÄN. Pyyhitään ensin vesisäiliö ja se nuppi sitten liinasta käännetään puhdaspuoli ja pyyhitään se kansi molemmin puolin. Ja taas puhdas puoli liinasta ja sitten se rangas molemminpuolin jne. Siis oikeastikko kukaan mun lisäksi ei tee noin? Tai jos pyyhkii niin joku ihan oikeasti sen liinan pesee sitten vessan altaassa, YÖÖÖK! Ja ei muuta kuin kuivumaan ja odottamaan seuraavaa siivouskertaa. Ja bakteerit sen kun leviää.

Eikö te ihmiset oikeasti tajua.. on kyseessä sitten ihan normi viikkosiivous tai vessan siivous niin ne välineet puhdistetaan sen jälkeen. Ja mopit ja siivousliinat + muut pölyrätit pestään heti siivouksen loputtua vähintään 60 asteen konepesussa.

No minä teen samalla tavalla kuin sinäkin :D mulla vain on pienoinen pakkomielle tuosta vessan puhtaanapidosta ja siivoankin sen jopa 3-4 x/vkossa :ashamed: jotenkin vain jäi semmonen tapa päälle kun tähän uuteen taloon muutettiin. Vanhan vuokra-asunnon vessa oli niin kamala että sitä ei tahtonu saada siistiks vaikka kuinka puunas ja hävetti aina jos vieraat siellä kävi. Eipä tarvi hävetä enään :)

Minä suikutan pytyn ulkoapäin pesuaineella ja pyyhin rätillä. En laske kuinka monta kertaa rättiä kääntelen ja huuhdon välillä. Siivoksen jälkeen pesen rätin käsin pesuaineen kanssa.

[QUOTE="vieras";24525734]Työpaikan siivoojien hallinoiman pesukoneen päällä oli heidän esimiehensä laatima huomautus siitä, että WC-pesurättejä ei saa pestä samassa koneellisessa muiden pölyrättien kanssa.

Ei se näytä olevan selvää kaikille ammatti-ihmisillekään. :([/QUOTE]

Ei taida se pomo tietää siivouspyyhkeiden pesemisestä.

WC-harjalla pöntön sisus. Pöntön muihin osiin minulla on erillinen harja, jolla pesen pöntön suihkunkäynnin yhteydessä. Pöntön kuivaan pyyhkeellä, jonka pesen 95 asteessa.

Pöntön sisäpuolen pesen vessaharjalla ja loput pöntöstä käsisuihkulla. Suihkuvesi on niin kuumaa kuin hanasta tulee ja pesuaineena on sitä, mitä sattuu olemaan (sisäpuoleen yleensä joku wc-ankkasysteemi ja muuhun yleispuhdistusaine). Rättiä en ole sisäpuoleen käyttänyt varmaan koskaan.

käytän talouspaperia ja suihketta tai sitten niitä valmiiksi kosteita puhdistusliinoja. En pese siis mitään muita varusteit kuin vessaharjan käytön jälkeen.

Enemmän laiskuuttani , kuin siksi että siitä rätistä sitte saattaisi tarttua joku kakkapöpö pyykkikoneeseen. :D

Sumutan koko pöntön päältäpäin ja ne renkaat ylhäältä ja altapäin pesuaineella jossa on vettä ja Tolua. Sitä mulla on sumupullossa. Annan vaikuttaa hetken ja sitten pyyhin ja kuivaan koko höskän talouspaperilla. Lopuksi kaadan pönttöön joko Tolua tai vessanpuhdistusainetta ja jynssään sen vessaharjalla.

Minulla pikasiivous on tuollainen vain sisältä siivous. Ennen pikasiivousta tuli tehtyä useinkin, mutta nykyään harvemmin. Ilmeisesti lapset ovat oppineet pitämään wc-pöntön siistimmässä kunnossa, kun pikasiivoukselle ei ole tarvetta (meillä on lapsille oma wc ja aikuisille toinen) . Kunnon wc-siivouksen teen noin kerran viikossa.

jaa, ,pikasiivotessani, esim jos vieraita tulossa, pyyhin rätillä ensin lavuaarin ja sitten pöntn puhtaasta ikasempaan päin, harjaalla itse pönttö ja sen reunat.
noin viikkosiivouksen yhteydessä levitän pönttöäinetta kaikille pinnoille ja suihkuttelen suihkulla puhtaaksi ja annan kuivua tai kuivaan talouspaperilla.

Yhteistyössä