Whot?? Anopin mielestä mies on "joutunut lapsenvahdiksi", kun hoitaa omia lapsiaan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taas tätä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

taas tätä

Vieras
Totesi pojalleen, että tämä on näköjään taas joutunut lapsenvahdiksi. Mies oli kotona lasten kanssa, kun itse olin töissä. Kysyi samalla, koska saa lapset hoitoon seuraavan kerran. Ei kiitos, siitäkin saa varmaan kuulla puoli vuotta. En tajua, miksi pitää pyytää lapsia hoitoon, jos aikoo seuraavalle vastaantulijalle valittaa, kuinka muut "joutuu taas hoitamaan" lapsia, kun miniä on niin laiska.

Kun olin vielä kotona vauvan kanssa, tuli kommenttia "miehen elättinä" olemisesta. Onko ihan kaikkea pakko kommentoida, eikö sitä suuta voi pitää kiinni jos ei ole mitään hyvää sanottavaa??

No kysy seuraavalla kerralla tavatessasi että kaappiinko ne lapset pitäisi tunkea että kumpikin vanhempi olisi töissä ja elämä kuten ennen lapsia..?
Tai kysy häneltä oliko hän itse poikaansa kasvattaessaan miehensä elättinä, vai oliko hänen miehensä lastenhoitaja? :D

Ei mies niihin jaksa reagoida, kun äitinsä on kuulemma aina ollut tuollainen. Korostaa muille sukulaisille, kuinka usein mukamas hoitaa meidän lapsia, kun tänä vuonna on tainnut hoitaa neljä kertaa. On sellainen, että papattaa kaikkien asiat aina kaikille, sopivasti niin että se kenestä puhutaan kuulostaa aina jotenkin huonolta.

Hänellä on jotenkin rajoittunut käsitys elämästä, luulee että tietää aina paremmin miten asiat pitäisi tehdä. Aloittaakin usein puheensa sillä oletuksella, että "asiahan on näin", vaikkei olisi sinne päinkään. Lisäksi ei ikinä kuuntele muita, ihan kuin olisi vaikkua korvissa.

Alkuperäinen kirjoittaja taas tätä;22303710:
Ei mies niihin jaksa reagoida, kun äitinsä on kuulemma aina ollut tuollainen. Korostaa muille sukulaisille, kuinka usein mukamas hoitaa meidän lapsia, kun tänä vuonna on tainnut hoitaa neljä kertaa. On sellainen, että papattaa kaikkien asiat aina kaikille, sopivasti niin että se kenestä puhutaan kuulostaa aina jotenkin huonolta.

Hänellä on jotenkin rajoittunut käsitys elämästä, luulee että tietää aina paremmin miten asiat pitäisi tehdä. Aloittaakin usein puheensa sillä oletuksella, että "asiahan on näin", vaikkei olisi sinne päinkään. Lisäksi ei ikinä kuuntele muita, ihan kuin olisi vaikkua korvissa.
Onneksi varmaan jokainen sen tuttu tietää mistä on kyse, eikä usko puheita. Kamalalta ihmiseltä saa itsensä vaikuttamaan, jos menee omia lapsia tai lapsen puolisoita ulkopuolisille haukkumaan.

Miehelläsi on toisaalta ihan hyvä suhtautuminen tilanteeseen, kun antaa mennä toisesta korvasta ulos. Teidän pitää vaan sitten katsoa, että mikä on sopiva "annos" anoppia, jonka sinäkin olet valmis kestämään.

Meillä miehen äiti oli kans sitä mieltä, et mies on lapsenvahtina, ku oli kaksisteen pojan kanssa kotona. Tein tuohon aikaan muutamana iltana viikossa töitä. Sanoikin siitä tyyliin: " Ootko taas maanantai-iltana lapsenvahtina?" Meillä kommentointi loppui kuitenkin ku mies kertoi äidilleen, että ajan viettäminen oman lapsen kanssa on hänelle ihan normaalia, eikä mikään "lapsenvahtikeikka". Siihen loppu taivastelu asiasta, ainakin meidän kuullen.

täydet sympatiat sinulle ap! mulla anoppi joka valittaa aina kun mies vahtii omia lapsiaan.. Kehtaa jopa valittaa jos minä valvotun yön jälkeen nukun aamulla hetken pidempään ja mies nousee lasten kanssa. Mieshän ei sano vastaan ja lapsia on 3 (kaikki alle kouluikäisiä).

Voi jumalauta tätä touhua, törkee anoppi. Helvetti ku joskus sais sanottua tommosille paskiaisille suoraan, eikä joutus jupiseen itekseen.. Meilläkin mies sitä mieltä että nainen hoitaa lapset ja kaikki kotityöt, vittu oon ihan täynnä tätä paskaa.

Yhteistyössä