Wish A Baby 92

  • Viestiketjun aloittaja Mari_
  • Ensimmäinen viesti
Illusia77
Taidan olla sekoamassa.

Lääkärin mukaan menkkojen olisi pitänyt alkaa viime sunnuntaina (perustui nyt sitten näihin terojen ottamiseen kaiken järjen mukaan). Jotakin merkkejä siihen suuntaan on ollut, mm. tavalliset kivut, mutta mitään ei tapahdu. Ei siis yhtään mitään.

Ja nyt sitten kolahti äsken että hei...mitäs jos? Aion kuitenkin c¨,)~:n tavoin olla tekemättä testiä. Jos ei menkkoja ala kuulua perjantaille, teen testin, mutta en ennen sitä. Ja jos se sitten on negatiivinen, taidan kuulua Hilman kanssa samaan kastiin. :)

Asiasta moottorisahaan, tietääkö teistä joku kuinka paljon kannattaa varata budjettiin 180 m2 talon sähköistykseen ja lvi-asennukseen?

Tämmöisiä ajatuksia tässä päässä tänään...
 
Sars76 (vierailija)
c¨,)~, heh, me niiin tullaan chättäilee päivät pitkät ens viikolla - varsinkin jos kelit on tällaiset niinko nyt. Ja muista testailla :)
Ja olipa hyvä kuulla noista sun hei-nyt-mä-panikoin-kohtauksista kans - mietin, et oonks mä totaalisesti kilahtamassa kun moisia kelailen. Kaipa se sit on niin, et kun oikein kovasti jotain halajaa, alkaa kehittää niitä vikoja itsessään eli just näitä: oonks mä tarpeeks hyvä äidiks, haluunks mä oikeesti lapsia, pärjäänkö mä, miten parisuhde muuttuu lapsen myötä, oonko liian itsekäs uratyyppi? Puuh... Uuvuttavaa...

Meillä on ystävien häät reilun viikon kuluttua ja pikkuisen kateellisena toivon, et oma heppukin kosisi. Mähän en sitä tee, koska oon jumi. Heh. Mutta oon miettinyt (uh, taas miettinyt ja siitähän ei hyvää seuraa...), et varsinkin nyt kun yritetään lasta, olis mahtavaa olla samanniminen tiimi...Mutta ei, mies ei tajuu. Sen mielestä asiat sit kliksahtaa, kun vauva ilmoittaa tulostaan...

Mut joo. Yritän olla kuolematta tylsyyteen täällä himassa.
Lisää plussa uutisia, varsinkin sulta c¨,)~ Hih.


 
c¨,)~
Voi himskatti Illusia, mua jänskättää sun puolesta.. bd bd bd bd bd bd että jos kuitenkin..! :D Olishan se aivan mahtavaa!!! Eihän sun tarvii enää ootella ku pari päivää niin saat testata. Mä aattelin pitää pääni ja olla testaamatta vaikka kierto venys kuin pitkäksi!!! ( =käytännössä maltan hädin tuskin ens viikkoon..) :) Viimeksi ku se oli sen reilu 50 pv niin pelottaa että ny taitaa olla sama homma.
"Asiasta moottorisahaan, tietääkö teistä joku kuinka paljon kannattaa varata budjettiin 180 m2 talon sähköistykseen ja lvi-asennukseen?" --> vastaus: PAAAALJON!!! :) Mä oon niiiiiin hyvä näissä.. Me onneksi ostettiin valmis talo, niin ei tarvi noiden juttujen kanssa arpoa. Ressinhän nuista budjettiasioista saa, kun on näin hyvä hermonen ku mä. :)

Sars; Sinä se sitte jaksat tuosta testaamisesta. :) Huomasin tänään apteekin ohi ajaessani kattovani vuoron perään rahapussiani ja vuoron perään apteekkia.. En kuitenkaan kurvauttanut pihaan. Saakeli mulla on tahdonvoimaa!!!! :} Tuo naimishomma on kyllä joillekkin ukkeleille hankala juttu. Tuntuu, ettei ne vaan tajuu vaikka kuinka vihjailee ja aihetta kiertelee ja kaartelee joka ikisessä yhteydessä. Minä sain tuon huijattua tuomarin eteen vajaan vuoden yhdessäolon päätteeksi. Taisinpa mainita jotain sen suuntasta, että minen aviottomia lapsia tee!!! Olinpa mää ilkee, kun tietää miten kovasti toinen haluaa taaperoita.. :) Eihän tuo vastaankaan pannu ja hyvin tyytyväiseltä ja rakastuneelta on tän 9 kk avioitumisen jälkeen vaikuttanu. Meidän täytyy alkaa laatimaan tuossa loman aikana tsättäilyn ohessa naitattamissuunnitelma syksylle.. Hehh.. Mullapa on taas niiiiiiiiin kirkkaita ajatuksia päässä, että!!! Vaikenen hetkeksi....

 
Mari_
Täällähän on jänniä paikkoja vaikka muille jakaa ;D Nyt vain testailemaan ja selvittämään tilannetta. bdbdbdbdb

Kytiin tänään siellä ultrassa ja tällä mammalla tuli tippa linssiin, siellä se meidän 4cm kokoinen mini-ihminen köllötteli. Rupes riehumaan sen ultran aikana, meinas se ultraaja että harvemmin liikkuvat noin kovasti näillä viikoilla, meillä onkin tollaisia duracel-pupuja ilmeisestikin =) Kaikki oli ok näille viikoille, niskaturvotus oli 0,8 ja siinä veriseulassakin kävin tänään. Nyt tippu kivi sydämmeltä kun näki että joku oli kotona yksiössään ;D
 
c¨,)~
Enpä vaijennu kauaksi aikaa, kun Mari TAAS ehti väliin. Sama juttu oli eilen. :)

Ai ku ihania uutisia sulla!!! Mulla tuli jo ny tippa linssiin kun aattelinki miltä sen on täytyny tuntua.. Sniffffffff...
 
Sars76 (vierailija)
c¨,)~, joo, naittamissuunnitelmat kehiin :)

Vietettiin vähän laatuaikaa miekkosen kanssa ja käytiin syömässä ja leffassa. Herra halus tsiigaamaan Indiana Jonesin. Ja voi perkele, miten huono leffa; aloin varmaan puolen välin paikkeilla toivoa, et raina olis ohi. Ja juma mikä loppu siinä oli...EI hyvä.

Mutta palaillaan huomenna - pakko kellahtaa petiin, jotta jaksaa taas huomenna mennä duuniin.
 
Sars76 (kirjautumatta)
Huomenta - heti ensimmäiseksi tänne...Ja aloitan omaan napaan tuijottelun. Mutta hitto, että oon kiukkunen. Eilen tosiaan käytiin miehen kanssa "treffeillä" ja oli oikein mukavaa leffoineen ja syömisineen.
Ja sitten. Kun päästiin himaan ja sänkyyn vielä juttelemaan, sota oli valmis. Enkä oikein tiedä mistä - sain hirveet kilarit kaverin "rakentavasta" kritiikistä ja päädyin itsekin melkoisen "rakentavaan" sanailuun mm. oot sitoutumiskammoinen (heh, c¨,)~, täytyy tosiaan suunnitella niitä naittamishommia tän riidan jälkeen. En tiedä, onks se enää mahdollista. Heh)
Eli ilta ei oikein päättynyt suunnitelmien mukaan mukavasti...
Ja melkoisen pitkävihaisena ihmisenä yritän tässä nyt nöyrtyä ja keksiä kivan tavan päästä taas puhekontaktiin...Vinkkejä?
Se on muuten hassua, että vaikka lehdet on pullollaan "mahti" oppaita siitä, kuinka riidellä oikein, itse tilanteessa kaikki neuvot ja muut unohtuu. Mä ainakin välillä huudan ko hullu ja sitten taas tirautan muutaman itkukyyneleen ja jatkan taas :)

Tuli tässä muuten mieleeni, että minkälaisia alkuraskausoireita teillä on ollut? Tietääkö nainen jotenkin alitajuisesti, että nyt mä oon raskaana? Mä yritän olla kehittelemättä mitään tässä pienessä päässäni...Siis minkäänlaisia "muka-oireita".

Mut palataan. Ja hyvää keskiviikkoa kaikille.
 
c¨,)~
Huomenia!

Kiukkua löytyy täältäki kuin pienestä pitäjästä.. Eilen kilahin työkaverille, kun se erehty vittuilemaan vähä liian pitkään. Tänä aamunahan tuota ei ole näkyny näillä kulmilla.. :) Hehh..

Kyllä se Sars vielä onnistuu, nuo on kuitenki pikkujuttuja nuo sanailut. Ajan kanssa ne unohtuu.. Mulla on vähä sama ongelma, kun en halua nöyrtyä tekemään aloitetta sopimiseksi.. Tuossa edellisessä sanassahan se tuli, tuo sopimisseksi se on sitte mahetsua hommaa. Alota sillä, kyllä se sitte puhekki irtoaa! XD Juu, vaan mä taidan olla ihan oikeesti loman tarpeessa.. Aikaslailla levottomia nää mun jutut.

Omassa navassa ei sitte mitään uutta. Kp nyt 37. Niinno tuo hermoheikkous on nyt viime päivinä tullu kuvioihin.. Vois olla tätioirehdintaa....

 
Aurora Vee
Huomenta!
Ajattelin vaan tulla "päivittämään" tilannettani: kyllä tää on nyt tässä. Torstaina tuli ei-enää-haamu-viiva testiin, menkkoja ei näy ja olo on tutun turpea ja öllö.

Beedeet eli peukut teille jotka vielä malttavat kiertää apteekin oven kaukaa!
 
Hilma77
Onnea, Aurora! Vallan hienoa!! Taas saatiin plussia ketjuun!

Sars76; eipä tuo riiteleminen koskaan kivaa hommaa ole. Mutta joskus on päästettävä juttuja pihalle etteivät liian kauan muhi omassa päässä ;)

).( Kurja olo :/ Kovasti yritän paikallistaa, josko tämä olisi tädin tuloa ennustavaa, mutta paha sanoa...
 
c¨,)~ kirjautumatta
Hih.. mun mieli taas teppostelee täällä.. Mietin tuossa itekseni, kun Hilma näky laittavan ).( = omanapa niin onkohan se sitten plussanneilla ( . ).. Hehhhh.. On mulla ihan liikaa aikaa täällä töissä. Pitääpä lähteä ruokatunnille viettämään laatuaikaa ts. päiväkahvittelemaan ukkokullan kanssa.. ;)
 
Illusia77
Voi ihania uutisia Marilta ja Aurora Vee:ltä! Onnea onnea teillepäin!!!

Pikkuhiljaa alkaa elämä taas normalisoitua täällä, ei enää päänsärkyjä, eikä kuumetta, hirveä väsy vain iskee aina välillä.

Noista miehen kanssa keskusteluista sen verran, että me ei olla 2 vuoden aikana riidelty ollenkaan. Enkä edes valehtele. Mies kun on sellainen tyyppi, että keskustelemalla selviää kaikki. Itse olen äkkipikaisempaa sorttia, mutta rauhoittunut huomattavasti miehen myötä. Ja hyvä näin. Eilenkin näin hänen päältään että jokin mättää, mutta avautuihan se pienen suostuttelun jälkeen, ja kertoi huolistaan, ja puolessa tunnissa oli taas rauha maan päällä. Ihanaa.

Saatan kyllä itse kiivastua hetkellisesti, mutta järki sanoo aika nopeasti minulle että mene ja selvitä se juttu NYT HETI, ja sitten kaikki on OK. Ennen pidin kaiken sisälläni ja räjähdin sitten kerralla kunnolla, mutta tämä tapa on kyllä huomattavasti terveellisempi. Suosittelen.

Edelleen ei mitään uutta menkkojen suunnalla täällä. Mainitsin asian vahingossa eilen, ja voi kiesus mikä hymy levisi miehen kasvoille...toivon todella ettei hänen tarvitse pettyä tällä kertaa, se ilme kun on niin raastavaa katseltavaa.

No niin, jos vaikka lähtisin tuulettumaan hetkeksi, täällä kun tuulee sopivastikin :)
 
Sars76 (kirjautumatta)
Kirjoitin mielestäni jo aikaisemmin onnittelut Aurora Veelle, mutta näköjään kadonnut kuin tuhka tuuleen...Hmmmm.
Mutta joka tapauksessa hirmuisesti onnea - ja pidä tosiaan peukut pystyssä meille muille, että saatais yhtä hyviä uutisia. Tosin eilisen riidan johdosta en oo ihan varma, et haluunko lapsia mokoman urpo-kalevin kanssa. heh.

c¨,)~, mainitsit, että sulla on jo kp 37...Kuis pitkä sun kierto normaalisti on? Ja ei siis ole vielä testin paikka? Ei, en mä mitenkään sua patistele apteekkiin tahi testailemaan :)
Mä siis vietän tässä kp 26/29 ja yritän olla arvuuttelematta, et mitkä on kehon fiilikset. Siitä tulikin sitten mieleeni, et minkälaisia alkuoireita teillä on ollut? Tietääkö nainen (jotenkin alitajuisesti), että nyt on tärpännyt?

Ja tosiaan tossa aikaisemmassa viestissä (siis siinä, mikä katosi) mainitsin, että juttelin juuri miespuolisen kollegani kanssa lapsista (eh, en mitenkään haaveile vauvoista tai perheenperustamisesta) ja tyyppi mainitsi, miten fiiliksissä se oli kun vaimon raskaustesti näytti plussaa. Ja vaimo oli kuulemma panikoinut totaalisesti...
Luulen, et ite oon ihan samanlainen - kun huomaa olevansa raskaana, on se varmasti iso tunnemylläkkä itselle. Varmaan tuntuu, et elämä muuttuu kertalaakista. Eli sitä siis odotellessa :)

Illusia77, me ei myöskään riidellä miehen kanssa juuri koskaan ja kaveri osaa hienosti puhaltaa pelin poikki oikeassa kohdassa (myönnetään - miehen tilannetaju on hyvä). Mä sen sijaan haluaisin ruotia asia poikki pinoon ja halki juuri siinä hetkessä tajuamatta, että jos keskustelu ei johda mihinkään, on otettava aikalisä. Mut hei, koht 32vee eli kyl täs viel opitaan. Heh.

Nyt lounaalle. Pistäkäähän kommenttia ja tsemppiä kaikille.
 
c¨,)~
Sars; Olenhan minä siis jo yhden testin tehny reilu viikko sitte ja puhdas miinus oli. Mulla on heitelly kierto 27-37 pv ja viime kierto taisi siis mennä ilman ovista ja oli joitain 54 pv. Nyt siis pelkään että taas on jääny väliin..

Pakko tunnustaa - Ihan äsken tilasin yhden testin. Pitää nyt kattoa millon se tulee ja jos ei siihen mennessä ole alkanu, niin pissiä siihen prkl tikkuun taasen. Vähä mää oon rikki jos se on taas - edelleen nega..

Voi Illusia - jospa ne tuulet ois semmosia plussamerkkisiä tuulia.. :D
 
Sars76 (kirjautumatta)
c¨,)~, ei lannistuta vielä...On se saattanut silti potkaista, se onni nääs. Mitä ehkäisyä käytitte ennen yrityksen alkua? Ja kuinka kauan? Mähän siis vetelin Yasminia monta vuotta, mutta viime vuotisen leikkauksen yhteydessä ne jäi. Ja menkat on kyllä ollu aina hyvin varmat eli 28-29pv/ kierto.
Ja mistä oot muuten tilaillu testejä?

Ja tosiaan, voi kun Illusia pistäis liikkelle plussatuulet. Ja plussakelit. :)
 
c¨,)~kirjatutumatta
Sars; Yasmineja vedin minäki.. Ehdin syödä n. 3,5 vuotta, kunnes sitte viime elokuussa kesken liuskan päätin lopettaa. Niitä ennen pidin parin vuoden tauon pillereissä ja silloin tulinkin raskaaksi, mutta se ei edennyt sitten ekaa paria kk pidemmälle. Mutta ei siitä enempää, liian tuskasta ajateltavaa. Mullakin oli pillereiden aikaan kierto todella kellon tarkka, mutta aina luomukierrot on heitelly ihan miten sattuu. Testejä oon tilannu vissiin kolmesta eri paikasta, saakohan täällä mainostaa..? (No kokeillaan, minäpä kuiskaan: halpatesti.fi, verkkoapteekki.fi ja kotitesti.fi) :)
 
Sars76 (kirjautumatta)
c¨,), Kiitti tiedosta - käyn ehkä salaa vähän tutkailemassa...
Ja oon pahoillani sun aikaisemmasta keskenmenosta - hiton ikäviä asioita, mutta ei siitä sen enempää. Uskon, että on tuskaista puhuminen/ kertominen.
Mutta palatakseni näihin kiertoihin, niin oon aina ihmetellyt sitä, miten näin luomunakin mun kierrot on niin satavarmoja - tosin silloin pillereiden aikoihin tiesin kellontarkkuudella, milloin ne alkaa. Nyt ei oo ihan sitä, mut melkein. :p

Onko kukaan muuten testaillut sitä greippimehua? Ja kokemuksia foolihaposta? Kaikki jenkki-sivustot puhuu ja paasaa sen hapon puolesta, mutta mitäs mieltä ootte? Mä en haluis ottaa käyttöön mitään "vippaskonsteja", mutta jotainhan tässä on pian tehtävä, mikäli ei plussaa näy tai kuulu; ollaan oltu ilman ehkäisyä kuitenkin jo noin vuoden päivät...
 
Sars76 (kirjautumatta)
c¨,)~, sitä mä vähän jotenkin ajattelin siitä mehusta...Eli limoihin vaikuttaa, jos vaikuttaa.
Ehkäpä greippimehu toimii täydellisenä lumelääkkeenä - sitä uskois paremmin hedelmöittyvänsä, kun kaikki konstit ja vippaset on käytössä :)
 
foolihaposta
Foolihappoa kannattaa popsia jo silloin kun yrittää raskautua sekä raskauden aikana. Se ei ole mikään vippaskonsti vaan ehkäisee joidenkin (nimeä en muista) epämuodostumien syntyä vauvoilla. Eli siis vauvan terveyden kannalta tärkeä aines!
 
vielä foolista
Rybb & deckers on kyllä "huijausta" siinä mielessä että sen täysmehupitoisuus on melko pieni ja siinä on muistaakseni sokeria senkin edestä. Kannattaa ostaa greippitäysmehuja : esim Happy Day, Valio tai Lidlin mehu.

Foolihapolla on sikiön hermostoputken sulkeutumishäiriötä ehkäisevä vaikutus, siitä syystä sitä pitäisi saada ennen raskautta, raskauden alussa aloitetulla foolihapolla ei ole katsottu enää olevan vaikutusta.
 

Yhteistyössä