Wordin taitajille kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Jos joku ymmärtää mitä tarkoitan ja osaa auttaa, niin hallelujaa!

Eli teen Wordiin taulukon, johon haluan täytettävän yhteystiedot. Tarkoituksena olisi, että kun ensimmäisessä sarakkeessa on esim. sukunimi, sen jälkeen (samalla rivillä, samassa sarakkeessa) olisi maalattu kohta johon täyttäjä kirjoittaisi sukunimensä ja tämä maalattu kohta kasvaisi sitä mukaa kuin tietoa kirjoitetaan. Ja ei mitään hajua, miten saan tämän täytettävän maalatun kohdan taulukkoon tehtyä?!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Näytä | Työkalurivit > Lomakkeet

Siitä valikosta sitten löytyy tekstilomakekenttä, se eka vasemmalta mut löydät sen kyllä kun katsot.

Vielä jatkan, että siinä valikossa pääset myös suojaamaan lomakkeen, eli että sen voi vain täyttää mutta ei pääse mitenkään muokkaamaan sitä.

Lomakkeen luominen
Vaihe 1: Määritä Word lomakkeiden luomista varten.
Napsauta Microsoft Office -painiketta ja valitse Wordin asetukset.
Valitse Käyttäjän asetukset.
Valitse Näytä kehitystyökalut valintanauhassa -valintaruutu ja valitse sitten OK.

Nyt vasta palaan asiaan taas. Katsoin kyllä ohjeestä itsekin ja pääsin tuonne lomakkeen luomiseen asti, jippii! Sen jälkeen en ole vielä selvittänyt miten saan tehtyä juuri tuon kyseisen kohdan. Tai löysin kehitystyökaluista Aa Lisää tekstisisältöohjausobjekti jolla tulee haluttuun kohtaan teksti: Kirjoita tekstiä napsauttamalla tätä. Mutta entä jos en halua tuota ohjetekstiä vaan että lomakkeessa näkyy värillinen tyhjä kohta johon täyttäjä kirjoittaa. Pystyykö word 2007 tähän?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ja tuon tiedon täytettyään ei muuten pääse enterillä eteenpäin, vaan pitää klikata lomakkeen ulkopuolella.

Onko tässä tilanteessa lomake jo suojattu?

Mutta mutta, oletko katsellut myös nuo Office Onlinen ohjeet?
http://office.microsoft.com/fi-fi/word/HA100307461035.aspx?pid=CH100991571035

Minusta tuota tekstiä saa toki muokattua tai sen poistettua kokonaan, ja itse katsoisin ensiksi nuo objektin ominaisuudet läpi.

Nyt sain tuon tekstin pyyhittyä, kiitos kiitos. Ja okei ymmärrän, että kun lomakkeen tulostaa, niin ohjausobjektit (sen edessä ja takana olevat merkit eivät näy) mutta ilmeisesti koneella täytettävässä niitä ei saa pois? En kyllä itse ole koskaan moisia nähnyt kun olen itse ollut täyttäjänä.

Nyt sain tuon tekstin pyyhittyä, kiitos kiitos. Ja okei ymmärrän, että kun lomakkeen tulostaa, niin ohjausobjektit (sen edessä ja takana olevat merkit eivät näy) mutta ilmeisesti koneella täytettävässä niitä ei saa pois? En kyllä itse ole koskaan moisia nähnyt kun olen itse ollut täyttäjänä.

Onko se nyt suojatussa tilassa? Näkyykö ne siis siitä huolimatta?

Öhöm.. Oli vielä suunnittelutila käytössä, ilmankos näkyivät. Ehkä on aika mennä nukkumaan.. Kiitos paljon avusta. Sitä väripalkkia siihen täytettävään kohtaan en kyllä vielä saanut, että jos siihen vielä vinkin saa, niin kiva. Värin sain kyllä täytettävän kirjoituksen fonttiin.

Sitä väripalkkia siihen täytettävään kohtaan en kyllä vielä saanut, että jos siihen vielä vinkin saa, niin kiva.

Eli se ei tullut automaattisesti? Hm, nyt en kyllä pysty auttamaan, jos sitä ei ominaisuuksista mistään löydy.

Jippii, tänään virkeämmällä mielellä. Nyt sain haluamani värin ohjausobjektiin. Löytyy se sieltä kehitystyökaluista ominaisuuksista (ohjausobjekti valittuna)-> käytä tyyliä sisällön muotoiluun -> uusi tyyli -> muotoile -> reuna -> täyttö