Ya kontrollissa totesivat...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Melko Epäkypsä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Melko Epäkypsä

Vieras
Ya-kontrollissa tänään lääkäri totesi seuraavaa:
Auki sormelle, kohdunsuu hieman pehmennyt, kaulaa jäljellä 1,5cm, mutta tilanne melko epäkypsä vielä, sillä kohdunsuu takana ja ylhäällä. Oli muuten kivulias tutkimus, kun ei meinannut lääkärin sormet ylettää.
Käynnistys edessä melko varmasti muutaman päivän päästä.
Onkohan MITÄÄN toivoa, että synnytys tästä lähtisi itsekseen vielä ennen käynnistytä? Olen kuullut, että ronskin sisätutkimuksen jälkeen voisi alkaa tapahtumaan, mutta entäs tässä tilanteessa, kun paikat on aika epäkypsät vielä..?
Kellään samantapaista kokemusta? Kuinka synnytys lopulta käynnistyi?

Esikoista odottaessa ya-kontrollissa todettiin ulkosuun pehmentyneen, kanavan lyhentyneen n, 1,5 cm:iin mutta kohdunsuu oli melko takana vielä. Eli kovin samantyyppinen arvio kuin sullakin... Rv oli siis 41+3. Synnytys käynnistyi supistuksilla 41+5 :) Eli vaikka paikat olisivat vielä paikoin epäkypsät, synnytys voi käynnistyä vaikka jo tänä iltana :)

mulla käynnisty just vikan ya-kontrollin jälkeen. Tarkotuksella lääkäri teki sisätutkimuksen hieman ronskimmalla kädellä ja auttoihan se. Eka kipee suppari tuli mulla samantien ku kävelin sairaalasta pihalle. 2 vrk kesti supistuksia vartin välein ennenku menin synnärille ja tositoimet alko :D

käynnistys oli sovittu seuraavalle maanantai aamulle klo10. sunnuntaina menin nukkumaan ja heräsin neljän aikaan siihen tunteeseen että poika yrittää itse kohdun suun läpi. sit ne supparit alko ja ihan ilman käynnistystä. melko hilkulle meni ettei käynnistettykään :)

Onpa hyviä uutisia. :) kuulostaa ainakin, että jotain toivoa olisi. Ehkä tähän vielä toinen samanlainen sisätutkimus, niin jos alkaisikin itsekseen tapahtua.... :P

Arvailinkin, että olisikohan tuo ollut vähän ronskisti tutkittu, kun tuskanhikeä alkoi pukkaamaan...? :/

Näyttäisi mulläkin tulevan hieman jotain limaista ruskeaa vuotoa... onkohan nyt vaan ärsytyksestä, limatulppaa vai mitä..? Tulppa mulla on (ainakin iso osa) tullut jo viikko sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja Melko Epäkypsä:
Näyttäisi mulläkin tulevan hieman jotain limaista ruskeaa vuotoa... onkohan nyt vaan ärsytyksestä, limatulppaa vai mitä..? Tulppa mulla on (ainakin iso osa) tullut jo viikko sitten.

no sitä samaa tavaraa mullaki tuli, niiden riekaleiden kans..

Mutta hyvältä kuullostaa, jospa se siitä ittekseen lähtis :)

Yhteistyössä