yasmin e-pillerit.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikky-myy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pikky-myy

Vieras
Elikkä haluaisin tietää kokemuksianne yasmin merkkisistä e-pillereistä. Esim. mitä oireita teillä on tullut?
Haluisin tietää myös pituuksia,painoja,elämäntapoja sen vuoksi,että jos jollain mun tapasella ihmisellä on samoja oireita. Itse olen pituudeltani 164 cm,paino 58kg, poltan säännöllisesti ja juon lähes joka viikonloppu.

Itse olen käyttänyt näitä puoli vuotta,ja minulle on nyt vasta tullut jotain sivuoireita,esim. haluttomuutta,välillä olen kiukkuinen sekä yhtäkkiä voi tulla joku itkukohtaus,mikä ei ole normaalia minun kohdaltani. Rintani ovat myös kasvaneet,sekä reisiin on tullu heiman ylimääräistä,vaikka liikun säännöllisesti ja syön terveellisesti. En tiedä pitäisikö vaihtaa merkkiä,vai katsoa meneekö nämä oireet ajan mittaan yli.

Eli kertokaa omia kokemuksianne kiiiiitos :)

Elikkä haluaisin tietää kokemuksianne yasmin merkkisistä e-pillereistä. Esim. mitä oireita teillä on tullut?
Haluisin tietää myös pituuksia,painoja,elämäntapoja sen vuoksi,että jos jollain mun tapasella ihmisellä on samoja oireita. Itse olen pituudeltani 164 cm,paino 58kg, poltan säännöllisesti ja juon lähes joka viikonloppu.

Itse olen käyttänyt näitä puoli vuotta,ja minulle on nyt vasta tullut jotain sivuoireita,esim. haluttomuutta,välillä olen kiukkuinen sekä yhtäkkiä voi tulla joku itkukohtaus,mikä ei ole normaalia minun kohdaltani. Rintani ovat myös kasvaneet,sekä reisiin on tullu heiman ylimääräistä,vaikka liikun säännöllisesti ja syön terveellisesti. En tiedä pitäisikö vaihtaa merkkiä,vai katsoa meneekö nämä oireet ajan mittaan yli.

Heipodei,

itse tässä etsiskelin sattumoisin kokemuksia myös pillereistä. Olen käyttänyt jo vuoden Yasmineita vaihdettuani Yasminellestä kuivuuden takia...
Olen n. 166cm ja painan nykyään n. 95kg, ennen kesää 85kg, epäilen pillereiden lihottaneen jollain tapaa sillä ennen näitä pillereitä painoni ei noussut tuosta 85stä ylöspäin vaikka söin huonosti. En tupakoi mutta juon myös usein.
Haluttomuus on minulla todella yleistä, voisin sanoa olevani kuin mikäkin lahna jos avomieheni tahtoo harrastaa seksiä :DDDDDD. Kiukkuisuus on myös varsin tuttua, avomiehen mielestä olen kärttyisempi kuukautisten aikaan kuin edellisten pillereiden aikana, mutta yleinen kiukkuilu olisi vähentynyt (ei kyllä omasta mielestäni) ja juu, itkuisuus myös sekä jonkinasteinen "raivoaminenkin" pienistä asioista. muussa en ole huomannut mitään outoa...

Olen itse kuitenkin vaihtamassa pillerimerkkiä nyt keväällä seuraavan vuositarkastuksen yhteydessä :)

toivottavasti tästä oli sinulle edes jonkinmoista apua näkemyksellä!

Viimeksi muokattu:
jona aikana sivuoireet tulivat niin salakavalasti, etten edes huomannut. Kiukkuisuus, itkuisuus ja haluttomuus ehkä päällimmäisenä. Paino ei noussut niiden takia ainakaan mulla. Sitten kun lopetin seurustelun, siitä jonkin aikaa lopetin jasiminit, huomasin vain, että miten minä olen nykyään näin hyväntuulinen...? Jsoksu pillereiden sivuioireet huomaa vasta, kun on lopettanut ne.

Sivuoireita on joskus vaikea huomata, itse esim. olen aina syönyt pillereitä kun olen ollut suhteessa ja seksuaalisesti aktiivinen, siksi en osaa sanoa esim. vaikuttaako haluttomuuteen... Koen olevani todella haluton, mutta en tiedä olisinko samanlainen ilman pillereitä. Olen mielestäni myös todella kuiva, mutta en osaa verrata sitäkään ennen pillereitä olleeseen tilaan kun en silloin seksiä harrastanut.

Samoin ärtyisyyden kanssa, koska olen koko suhteen ajan syönyt pillereitä en tiedä olisinko paremmantuulinen ilman. Mietin joskus, että onko tuo miehenpuoli todella niin ärsyttävä, vai johtuuko se vain pillereistä :D Yhdessä oltu monta vuotta, joten alkuhuuma on hävinnyt kauan sitten, eli en osaa siitäkään sanoa onko ärtyisyys vain normaalia tässä vaiheessa suhdetta vai tekevätkö pillerit siitä pahempaa.

Yksi selvä sivuoire minulle tuli, pahat migreenikohtaukset aina kuukautisten aikaan. Jouduinkin siis vaihtamaan Yasminit minipillereihin, tästä vaihdosta en ole huomannut muuta kuin että olisin vielä hieman enemmän kuivempi kuin ennen. Ärtyisyys yms on samalla tasolla kuin ennen.

Mielenkiintoista luettavaa, itse olen nyt syönyt ensimmäisen liuskani, haittapuolina turvottelua sisäreisissä ja tiputteluvuoto, joka tosin kuulemma loppuu ajan myötä. Akneihoni on rauhoittunut jonkin verran ja ihon väri kirkastunut, toivottavasti kehitys jatkuu samaan suuntaan!
Eräs mielenkiintoinen sivuoire on se, että seksihaluni ovat lisääntyneet räjähdysmäisesti. Itse asiassa niin paljon, että haittaavat välillä arkea ja kumppania...
Onko muilla kokemuksia vastaavasta?
Ja onko kyseessä ohimenevä oire?

Viimeksi muokattu:
Minun suurin ongelma on ollut noiden pillereiden kanssa lihominen! Erityisesti reidet/takapuoli ovat paisuneet ihan uusiin mittasuhteisiin ja farkut käyneet pieneksi :( Olen ollut nyt 2kk syömättä pillereitä ja vihdoin alkaa normalisoitumaan. Olen syönyt kahteen otteeseen Yasmineita vuoden putkeen ja molemmilla kerroilla lihonut useamman kilon. Muita oireita ei ole ollut.

Helpottavaa lukea että muillakin ollut tuota lihomista. Mua ainakin ahdistanut aivan älyttömästi just toi sivuoire.

Olen 164cm pitä ja painan jotakin 57kg (en ikinä punnitse itseäni) ja söin yasmineita 3 ja puol vuotta. Tehokkaasti ehkäisivät, mutta mun kohdalla sivuoireina tuli lihomista, turvotusta, hirveästi ailahtelevat mielialat ja kurjimapan haluttomuus. Ku lopetin yasminien syömisen, halut palasivat hurjina heti muutaman viikon jälkeen ja turvotus alkoi laskemaan ja mieli tasaantumaan. Nyt kokeilussa NuvaRing. Tuski yasmineihin palaan, koska ne vaikuttavat kuitenkin niin negatiivisesti elämänlaatuuni.

En kauaa syönyt Yasmin-pillereitä, mutta sinä aikana tulivat voimakkaat mielialanvaihtelut, yhtenä hetkenä on onnellinen, toisena haluaa hypätä parvekkeelta, sekä näköhäiriöitä. Migreeniä ei ollut, mutta nuo näkökentässä olevat häiriöt olivat sellaisia, mitä olen kuullut migreenissä tulevan. Tai jos katsoo suoraan kirkkaaseen valoon, niin ei sen jälkeen näe kunnolla katsomaansa kohdetta. Muistan, kun kerran paistoin sipulia ja paprikaa paistinpannulla, niin en nähnyt niitä kunnolla, vaikka en todellakaan ollut katsonut mihinkään kirkkaaseen valoon.. Sellasia pyöriviä, kaleidoskooppimaisia kuvioita tuli.
Just katsoin ton MTV3 45min ohjelman jutun, että keuhkoveritulppa oli tullut jollekin! Ei huh huh! En kyllä suosittele näitä pillereitä kenellekään, lääkäri vaan melko yleensä määrää näitä ensimmäisiksi pillereiksi, kannattaa kieltäytyä!

Ihan kamala olo tuli kun niitä söin pari viikkoa. Tiedän, että pitäisi odottaa vähän kauemmin että sivuvaikutukset lakkaa, mutta kun aloin jo pelätä että teen jotain itselleni tai muille. Kamala masennus siis alkoi pari päivää siitä kun ekan pillerin söin; ahdisti ja vitutti ja koko elämä tuntui täysin turhalta. Säikähdin tosissani koska en ikinä ole tuntenut tuollaista aikaisemmin...No nytpä tiedän miltä masentuneista ihmisistä tuntuu. Onneksi masennus katosi melkein samantien kun pillerit lensi roskiin. Rinnat paisui järkyttävästi, ei voinut ajatellakaan urheilemista ja seksihalut hävisi. Tehokkaita pillereitä siis.

Yhteistyössä