Yasminelle pillerit

  • Viestiketjun aloittaja Matalahormoninen
  • Ensimmäinen viesti
iipuuu
oon nyt syöny kolme liuskaa ja edelleen jatkuu noi pistävät kivut erityisesti menkkojen aikana alavatsassa. tosi inhottavaa, kun välillä niitä säikähtää ja pomppaa tuolilla ylöspäin kun vihlaisee niin inhottavasti! myös mulla tuli tooosi paljo isoja ja kipeitä finnejä..nyt naama on kohtuu hyvässä kunnossa eli vain muutama näppy. mutta silti musta tuntuu, että vaihdan nämä pillerit. mun mielestä noi vatsakivut, tosi kipeät ja suuret finnit sekä itkuisuus on riittävä syy vaihtoon. toivotaan että lääkäri on samaa mieltä. haluaisin kokeilla diane novaa (vaikka se onkin tosi korkea hormonipitoinen näihin verrattuna) mutta mulla on muutenkin huono iho ja toivoisin todella, että saisin siihen apua. diane novaa kun on kehuttu aknen hoidossa.
 
masentunut
Olen itse syöny yasminelleja 6kk ja olo on välillä aivan KAMALA! Sivuvaikutuksina ilmenee masentuneisuutta ja yliherkkyyttä sekä kamalaa mustasukkaisuutta. Seurustelen ihanan mieheni kanssa ja meillä oli aivan uskomatonta aikaa ennen e-pillereitä. Nyt tuijottelen vain ikkunasta ulos ja mieheni kysyy mikä minun on. En saa vastausta suustani...joskus soperran että en tiedä. Kun en osaa selittää hänelle, hän suuttuu ja luulee että haluan erota. En ikinä halua erota hänestä mutta en voi masentuneisuudelleni mitään. Välillä kun hän inttää vastausta selitän hänelle että se johtuu hänestä. Siinä teen valtavan virheen ja se nakertaa suhdettamme. Minun on pakko vaihtaa pillerimerkkiä jos haluan pelastaa suhteeni ja saada sen uudestaan kukkimaan entiseen malliin. Pelottaa vain muiden pillereiden sivuvaikutukset...mutta se selviää vain kokeilemalla...
 
pitäisikö huolestua???
Olen syönyt yasminelle-pillereitä noin muutaman vuoden. Minua kiinnostaa mistä johtuu ja onko normaalia, että kuukautiset tulevat kesken pilleri liuskan?? vuotoa on paljon.. menkkojen pitäisi oikeasti alkaa vasta kahden ja puolen viikon päästä. E-pillereillä menkat ovat kyllä aikaisemmin pysyneet aina hyvin säännöllisinä.
 
Hunski
Alkuperäinen kirjoittaja pitäisikö huolestua???:
Olen syönyt yasminelle-pillereitä noin muutaman vuoden. Minua kiinnostaa mistä johtuu ja onko normaalia, että kuukautiset tulevat kesken pilleri liuskan?? vuotoa on paljon.. menkkojen pitäisi oikeasti alkaa vasta kahden ja puolen viikon päästä. E-pillereillä menkat ovat kyllä aikaisemmin pysyneet aina hyvin säännöllisinä.
Kuulostaa kyllä erikoiselta. Kerran olet muutaman vuoden jo pillereitä syönyt. Kun kuukautisvuotoahan tulee tiputtelu- ja läpäsyvuotona pillereiden aloittamisen jälkeen ekan liuskan ajan. Minusta sinun kannattaisi ehdottomasti kysyä lääkäriltä tai neuvolasta mistä se johtuu, koska ei tuo kyllä normaalilta kuulosta kun ei aikaisemmin ole tuollaista vaivaa ollut. En tiedä mistä johtuisi, voisko hormonimäärä vaihdella sun kehossa jostain syystä tai olisiko unohtunut ottaa pillereitä ajallaan..?
 
pitäisikö huolestua??
Kiitos vastauksesta! Olen kyllä ottanut pillerit aina ajallaan.. En itsekkään kyllä ajatellut, että tuo on kovinkaan normaalia, mutta pitää varmaan soitella maanantaina lääkärille, että asia selviää.
 
jenskuuuuu
Alkuperäinen kirjoittaja Pömppömaha:
Oon aloittanut käyttämään Yasminelleja. Maha pömpöttää kauheesti ja on turvoksissaan. :/ Syön ruokaa ihan normaalisiti.. Mahtaisiko tämä johtua näistä kyseisistä e-pillereistä?
Luultavasti johtuu pillereistä... aivan yleistä e-pilleiden haittavaikutuksia :)
 
tyytyväinen käyttäjä
itse olen käyttänyt yasminelle pillereitä jo kohta vuoden eikä minulle ole tullut yhtään mitään sivuvaikutuksia ja menkkakivutkin ovat lieventyneet puoleen joten olen tosi tyytyväinen näihi pillereihin:)
 
Eeella
Tässä 4 päivää sitten vetasin ensimmäisen yasminellen, ( kuukautisten ensimmäisenä päivänä) ja vuodot on jatkunu aika normaalisti paitsi nyt on kyllä vähän niukemmat. Onko siis ihan normaalia kun kuukautiset ei lopu siihen kun ottaa pillerin, muistaakseni terveydenhoitaja sanoi jotakin sellaista. En siis ole viellä ennen pillereitä syönyt.
 
Hunski
Alkuperäinen kirjoittaja Eeella:
Tässä 4 päivää sitten vetasin ensimmäisen yasminellen, ( kuukautisten ensimmäisenä päivänä) ja vuodot on jatkunu aika normaalisti paitsi nyt on kyllä vähän niukemmat. Onko siis ihan normaalia kun kuukautiset ei lopu siihen kun ottaa pillerin, muistaakseni terveydenhoitaja sanoi jotakin sellaista. En siis ole viellä ennen pillereitä syönyt.
Juu normaalia, ensimmäisen liuskan aikana on normaalia että on tiputtelu- ja läpäisyvuotoa eli älä ihmettele vaikka sitä jatkuu koko ekan liuskan ajan. Mullakin tuli kyseistä vuotoa ekan liuskan aikana, mut sitten kun pidin sen väliviikon liuskojen välissä ja aloitin toisen liuskan normaaliin aikaan niin nämä vuodot loppui. :) mut jos vuoto jatkuu vielä toisen liuskan aikana niin kannattaa soittaa terveydenhoitajalle ja kysyä neuvoa ja jatkosuunnitelmia. :)
 
Eeella
Eeella:Tässä 4 päivää sitten vetasin ensimmäisen yasminellen, ( kuukautisten ensimmäisenä päivänä) ja vuodot on jatkunu aika normaalisti paitsi nyt on kyllä vähän niukemmat. Onko siis ihan normaalia kun kuukautiset ei lopu siihen kun ottaa pillerin, muistaakseni terveydenhoitaja sanoi jotakin sellaista. En siis ole viellä ennen pillereitä syönyt.


Juu normaalia, ensimmäisen liuskan aikana on normaalia että on tiputtelu- ja läpäisyvuotoa eli älä ihmettele vaikka sitä jatkuu koko ekan liuskan ajan. Mullakin tuli kyseistä vuotoa ekan liuskan aikana, mut sitten kun pidin sen väliviikon liuskojen välissä ja aloitin toisen liuskan normaaliin aikaan niin nämä vuodot loppui. :) mut jos vuoto jatkuu vielä toisen liuskan aikana niin kannattaa soittaa terveydenhoitajalle ja kysyä neuvoa ja jatkosuunnitelmia. :)

Kiitos vastauksesta :)
 
HH83
Suurinpiirtein 5 vuotta popsin Yasminea, mutta kun harkitsin kokonaan e-pilsujen lopettamista, lääkäri suositteli kokeilemaan Yasminellea. Elikkäs uteliaisuudesta vaihdoin. Kai se sitten on niin, että lähinnä ne, joille tulee pahat sivuvaikutukset, käyvät näillä keskustelupalstoilla valittamassa ja saa helposti sen kuvan, että joku tietty e-pillerimerkki olis jotenkin huono. Vaikka erittäin yksilöllisiä on aina nämä sivuvaikutukset, ja kuitenkin osa niistä on positiivisia! Kun vaihdoin aikoinaan Diane Novasta Yasmineen, sain todella ilkeät migreenikohtaukset n. 2 kk ajaksi. Menivät kuitenkin ohi ja pillerit sopivat ihan mukavasti, mitä nyt haluttomuus ja nesteen kertyminen jne.

Siksipä pelotti vaihtaa, migreeni pelotti ehkä eniten...mutta toistaiseksi ei mitään. Ei edes aamupahoinvointia sen liuskan ekan pillerin oton jälkeisenä aamuna, mitä Yasminesta tuli aina. Ja olo on jotenkin...hm...kevyempi? Tämä kaikista uusin luonnonmukainen e-pillerimerkki kyllä nyt kiinnostaa edelleen.
 
PELOTTAAA
Nyt kyllä vähän pelottaa mulla oli jäänyt menkat jotenkin päälle ja sain ensin jotain lääkettä mitä söin 10vuotokautta et menkat loppuis nyt sitten kun ne taas alkaa pitäis alkaa yasminelleja syömään. Mua jännittää ihan kauheesti kun kaikki puhuu noista haittavaikutuksista ja muista oon 1995 syntynyt tyttö ja mulla on nyt lähössä elämäni ekat 3kk jollon syön pillereitä ja nyt jo jännittää kaikki haittavaikutukset! 8<
 
unohtelija ja hölmöilijä!
vuoden oon napsinu yasminellejä ja ensimmäisen kerran unohdin ottaa listan aloituspäivänä pillerin, ja vielä toisenkin. Kaks päivää nyt venynyt tämä minun 7päivän tauko! joten mitä teen? jos olisin esim yhdynnässä muutaman päivän päästä voisinko tulla raskaaksi?? tuleeko jotain suurempia ehkäisytehon muutoksia??
 
Hunski
Alkuperäinen kirjoittaja unohtelija ja hölmöilijä!:
vuoden oon napsinu yasminellejä ja ensimmäisen kerran unohdin ottaa listan aloituspäivänä pillerin, ja vielä toisenkin. Kaks päivää nyt venynyt tämä minun 7päivän tauko! joten mitä teen? jos olisin esim yhdynnässä muutaman päivän päästä voisinko tulla raskaaksi?? tuleeko jotain suurempia ehkäisytehon muutoksia??
On hyvin mahdollista että tulisit raskaaksi. Kannattaa seitsemän päivän ajan käyttää vaikka kortsuu myös suojana jos haluaa harrastaa seksiä. Laita kännykkään vaikka muistutus niille päiville kun otat pillerin, mulla ainakin toimii silleen :) ja otan sellaiseen kellonaikaan, milloin olet varmasti paikalla ja saat otettua pillerin ja se on helppo muistaa :) En tiedä tuleeko siitä pillerin unohduksesta muita ongelmia, ehkä vois alkaa tiputteluvuotoa tai vastaavaa.
 
vierailija
Itse olen syönyt 6kk ja olen ollut tyytyväinen. Jouduin vaihtamaan Yasminesta Yasminelleen kohonneen verenpaineen takia. Nyt ovat ok. Yasminella on helppo siirtää kuukautisia syömällä liuskoja putkeen ilman mitään ylimääräisiä vuotoja. Olen ollut todella tyytyväinen. Turvotuskin on loppunut.
Mahtavaa kuulla jotain positiivistakin :D juuri tämän takia vaihdoin Yasmineista Yasminelleihin.. ensimmäistä liuskaa vasta syön, saa nähdä miten verenpaineiden käy..
 
Viimeksi muokattu:
Tuike
Onpa helpottavaa lukea, että muillakin ollut ylimääräistä vuotoa. Itse vaihdoin Yasminit Yasminelleen lähes viisi kuukautta sitten. Alkuun kaikki sujui ihan normaalisti. Nyt yhtäkkiä olenkin vuotanut jatkuvalla syötöllä melkein kolme viikkoa. Tein jo varmuuden varalta raskaustestinkin, kun niin omituisesti keho käyttäytyi. Helpottavaa huomata, että tää onkin normaalimpaa, mitä itse kuvittelin. :)
 
jarata
Hassua kuulla miten rajusti teillä jollain on nämä Yasminelle pillerit vaikuttaneet jo ensimmäisten päivien jälkeenkin! Itse olen nyt syönyt vain 5päivää näitä pillereitä. Ovat siis ensimmäiset pillerini.

Itselläni ei normaalisti finnejä esiinny. Muutaman pillerin jälkeen ilmestyi muutama finni, mutta ovat nyt parissa päivässä kadonneet, eikä lisää ole tullut. Myöskään mtn muita oireita ei ole tullut. Ainakaan vielä? ei ole ollut mtn pahoinvointia yms....olo on ainakin tän 5pv jälkeen ollu kun en olis mtn pillereitä ikinä syönykkään. Menkatkin ovat nyt aloittamisen jälkeen ihan normaalisti loppumaisillaan. Ehkä normaalia niukemmat? Mutta siis, ainakin tämä alku näyttänyt sangen hyvältä. :> Ainoa ongelma on juuri tuo verenpaine. Ei se kohonnut ole, mutta ei saisi ainakaan nousta enää.
 
Hunski
Hassua kuulla miten rajusti teillä jollain on nämä Yasminelle pillerit vaikuttaneet jo ensimmäisten päivien jälkeenkin! Itse olen nyt syönyt vain 5päivää näitä pillereitä. Ovat siis ensimmäiset pillerini.

Itselläni ei normaalisti finnejä esiinny. Muutaman pillerin jälkeen ilmestyi muutama finni, mutta ovat nyt parissa päivässä kadonneet, eikä lisää ole tullut. Myöskään mtn muita oireita ei ole tullut. Ainakaan vielä? ei ole ollut mtn pahoinvointia yms....olo on ainakin tän 5pv jälkeen ollu kun en olis mtn pillereitä ikinä syönykkään. Menkatkin ovat nyt aloittamisen jälkeen ihan normaalisti loppumaisillaan. Ehkä normaalia niukemmat? Mutta siis, ainakin tämä alku näyttänyt sangen hyvältä. :> Ainoa ongelma on juuri tuo verenpaine. Ei se kohonnut ole, mutta ei saisi ainakaan nousta enää.

Joo ei mullakaan nyt ole ilmestynyt pitemmän ajan päästä paljoa haittavaikutuksia. Kohta 7 kk olen noita syönyt. Ehkä haluttomuutta on tullut nyt ja tuntuu että olen nykyään herkempi (mutta ehkä se johtuu muusta) ja poskiin on ilmestynyt aknen tyylisiä näppyjä (näpyt ilmesty 3 kk:n kokeilun jälkeen, enkä ole oikein voiteilla saanut niitä pois). Painokaan ei ole noussut mut se terveydenhoitaja sanokin ettei nää pillerit varsinaisesti painoo nosta, pitää vaan muistaa liikkuu säännöllisesti ja että lääkkeitä helposti syytetään esim. juuri painon noususta.
Vaikuttavat eri tavalla eri kehoon ja elimistöön. :)
 
Viimeksi muokattu:
Dih
Mulla on takana kaksi vuotta näiden kaa ja hyvin menee. Toki edelleen tuntee mahassa millon vuoto alkaa, mutta kuinka paljon helpompaa nyt on. Mulla on aina ollut hämmentävät kuukautiset, siis joka toinen kuukaisi erilainen. Nyt sit on tullu tää, et joka toinen kk vuoto alkaa pari päivää ennen liuskan loppumista ja sitte ehkä päivän tauko ja taukovuoto tulee normisti.

Muistakaa sitten hyvät ihmiset että se parin päivän käyttö ei kerro mitään. Aivan kuten th/lääkäri teille sanoo, että se 3kk pitäis pystyä syömään (toki eivät sovi kaikille ja jotku eivät vain pysty sitä tekemään) - kyseessä on HORMONIlääke eli tietenkin se vaikuttaa kehoon ja mieleen. Luovuta viikon jälkeen, et aina kehollesi aikaa tottua uuteen. Ihan kuin menkat nyt näin yleensä. Mulla oli aina itkuvitutus menkkojen aikaan mutta eipä ole enää.


Tosin maha on edelleen kärtynen taukoviikon aikana ;)
 
random
Olen nyt käyttänyt vasta vähän reilu viikon, en ole ennen käyttänyt mitään pillereitä. Oli outoa vuotoa kuukautisten jälkeen. Myös nyt on alkanut yhdynnän aikana emätin kuivaamaan kesken kaiken :ss Inhottavaa kun menee seksi pilalle pillerien takia, vaikka seksin takia aloin pillereitä käyttämään. Tietääkseni tällainen oire on harvinainen ja esiintyy alle yhdellä prosentilla. Lucky me, kuulun siihen yhteen prosenttiin !
 
Hunski
Olen nyt käyttänyt vasta vähän reilu viikon, en ole ennen käyttänyt mitään pillereitä. Oli outoa vuotoa kuukautisten jälkeen. Myös nyt on alkanut yhdynnän aikana emätin kuivaamaan kesken kaiken :ss Inhottavaa kun menee seksi pilalle pillerien takia, vaikka seksin takia aloin pillereitä käyttämään. Tietääkseni tällainen oire on harvinainen ja esiintyy alle yhdellä prosentilla. Lucky me, kuulun siihen yhteen prosenttiin !

Joo, mullaki heti pillereiden syönnin aloittamisen jälkeen tuli emättimen kuivuutta ja on edelleenkin 7kk:n jälkeen. Kyllähän se haittaa jonkin verran seksin aikana, mutta onhan liukuvoiteet keksitty vaikka niillä ei viittis aina läträtä, varsinkaan jos/kun harrastetaan myös suuseksiä. Onhan niitä liukkareita sitäkin varten toki keksitty, mut en tiedä toimivatko. Eli liukkarit tai poikakaverin kieli apuun :D xD
 
Viimeksi muokattu:
Janine
Itse söin Yasmineja neljä vuotta, eikä minkäänlaisia negatiivisia oireita ole ollut (sain ne kuukautiskipuja hillitsemään). Vuosi sitten vaihdoin Yasminelleen, koska verenpaine oli vähän turhan korkea. Nyt verenpaine laskenut, kuukautisten aikaan normaalia turvotusta, mutta rinnat eivät kyllä ole kipeät, eikä finnejä ole ikinä ollut.. kuulostaa siksi oudolta, että teillä lähes kaikilla on ollut jotain ongelmia. Myöskään kuivumista ei ole ollut ikinä, liukuvoiteita ei ole tarvinnut edes harkita! Tosin niin kuin joku aiemmin mainitsi, harva käy näillä sivuilla positiivisista kokemuksista kertomassa. Mutta halusin omat kokemukseni jakaa, jottei joku pillereitä harkitseva säikähdä ja jätä sen vuoksi ehkäisyä käyttämättä!
 
dumdum
Kävin tänään koululääkärillä, koska akneen tarkoitettu lääkekuurini loppui juuri. Lääkäri ehdotti minulle kuurin uusimisen sijaan e-pillereitä, ja suostuin. Lääkäri antoi minulle paketin Yasminelleja, ja nyt näitä viestejä luettuani rupesin miettimään kannattaako minun sittenkään aloittaa käyttöä?

Akneen tarkoitettu Apocyclin- kuuri on auttanut ihooni ihan hyvin, ja ei minua eikä poikaystävääni erityisemmin kondomin kanssa säheltäminen häiritse. Apocyclinistä ei ole tullut mitään sivuoireita, mitä nyt pientä pahoinvointia, enkä haluaisia sellaisia tulevaisuudessakaan ! Jos e-pillereiden aloittaminen tarkoittaa muuttumista itkeväksi mielialahirviöksi, mielummin syön antibiootteja naamaani ja käytän kondomia??

Toinen huoleni aloittamisesta on puhtaasti pinnallinen. Seuraavat kuukautiseni alkavat suunnilleen pariviikkoa ennen Wanhojentansseja, ja Wanhoihin mennessä olisin Yasminelleja popsinut parisen viikkoa. Viesteistä päätellen juuri alussa iho voi huonontua radikaalistikkin? Sitä en todellakaan tansseihin haluaisi !

Saa sanoa mielipiteitä, kannattaisiko aloittaa Yasminelleja ollenkaan, vai vaikka vasta ensi kuukautisten jälkeen, kun wanhat on onnellisesti ohi? Olen siis 17, ja en ole pillereitä ennen syönyt.

Tiedän, että sivuvaikutukset ovat yksilöllisiä, mutten millään haluaisi ottaa sitä riskiä, että kuulun juuri niihin joilla alkaa iho kukkia, ja tansseissa olisin ihan pitsa !:D
 
Mia Wallace
^On täysin yksilöllistä miten reagoit e-pillereihin. Saatat kuulua niihin, joille Yasminelle ei tuota mitään oireita tai sitten näitä oireita saattaa ilmetä. Wanhoja ajatellen sinun ehkä kannattaa aloittaa vasta niiden jälkeen, koska e-pillerit voivat aiheuttaa esim. turvotusta, jolloin Wanhojen mekko ei mene päälle...toinen on tuo ihon meneminen huonoon kuntoon, jota saattaa tapahtua alussa.

Itselläni rinnat kasvoivat Yasminellella 1,5 kuppikokoa ja iho parani. En kuitenkaan voi jatkaa ekan liuskan jälkeen, koska pillerit ovat aiheuttaneet kaameita masennus- ja itkukohtauksia. Olen jopa ajatellut itsemurhaa...! Minulla on taipumusta lievään alakuloisuuteen ja masentuneisuuteen, jota tämä pillerimerkki näyttää pahentavan.

Yleensä pitäisi seurata kolmen liuskan ajan pillereiden sopivuutta, mutta tämä nyt on liikaa ja ohjekirjanenkin kehoitti kääntymään lääkärin puoleen mikäli vakavia ongelmia ilmenee.

Täytyy soittaa siis tavata gyne ja ehdottaa jotain muuta. Pillerit ottavat päähän nyt niin paljon etten aio kokeilla mitään...tämä on jo neljäs merkki, joka minulla on ollut käytössä ja mikään ei ole sopinut.
 
Hunski
^On täysin yksilöllistä miten reagoit e-pillereihin. Saatat kuulua niihin, joille Yasminelle ei tuota mitään oireita tai sitten näitä oireita saattaa ilmetä. Wanhoja ajatellen sinun ehkä kannattaa aloittaa vasta niiden jälkeen, koska e-pillerit voivat aiheuttaa esim. turvotusta, jolloin Wanhojen mekko ei mene päälle...toinen on tuo ihon meneminen huonoon kuntoon, jota saattaa tapahtua alussa.

Itselläni rinnat kasvoivat Yasminellella 1,5 kuppikokoa ja iho parani. En kuitenkaan voi jatkaa ekan liuskan jälkeen, koska pillerit ovat aiheuttaneet kaameita masennus- ja itkukohtauksia. Olen jopa ajatellut itsemurhaa...! Minulla on taipumusta lievään alakuloisuuteen ja masentuneisuuteen, jota tämä pillerimerkki näyttää pahentavan.

Yleensä pitäisi seurata kolmen liuskan ajan pillereiden sopivuutta, mutta tämä nyt on liikaa ja ohjekirjanenkin kehoitti kääntymään lääkärin puoleen mikäli vakavia ongelmia ilmenee.

Täytyy soittaa siis tavata gyne ja ehdottaa jotain muuta. Pillerit ottavat päähän nyt niin paljon etten aio kokeilla mitään...tämä on jo neljäs merkki, joka minulla on ollut käytössä ja mikään ei ole sopinut.

1,5 kuppikokoo kasvanu?! :O wou :D vitsi oispa mullakin xD vähän vaan tunnosti suuremmilta sillo alus ja täydemmiltä, mut ei ne mulla noin paljoo kasvanu :D
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä