Yasminelle pillerit

  • Viestiketjun aloittaja Matalahormoninen
  • Ensimmäinen viesti
jepa
Oen syönyt yasminelleja neljä vuotta. Aloitin ne pääasiallisesti ehkäisyyn, mutta käytön yhteydessä myös vähäinen akne on hävinnyt sekä kuukautiset ovat niukemmat ja säännöllisemmät. Muuten olen pillereihin erittäin tyytyväinen eikä sivuvaikutuksia ole, mutta nyt olen alkanut epäilemään että olen lihonut pillereiden vaikutuksesta. Ennen pillereiden aloittamista oli todella hoikka ja kun aloitin pillerit,lihoin noin 5 kiloa. En kiinnittänyt siihen huomiota sen enempää, koska itselleni oli ihan hyväksi lihoa muutaman kilon. Nyt kuitenkin neljän vuoden aikana olen huomannut lihonneeni melkein 20 kiloa (n. 5 kiloa vuodessa) vaikka ruokavalioni sekä elämäntapani eivät ole muuttuneet juurikaan(Korkeintaan terveellisemmäksi). Ajattelin nyt jutella asiasta gynekologini kanssa, koska vaikka kuinka yritän laihduttaa niin kiloja tuntuu vain kertyvän lisää. Serkulleni on käynyt samalla tavalla pillereiden syömisen kanssa. Kun hän lopetti pillerit, hän laihtui ja tyhjeni kuin ilmapallo ja kuulemma muuttuikin ihmisenä ihan erilaiseksi. Kannattaa seurata sitä painoaan, koska minun painoni tuli salakavalasti enkä edes tajua miten olen voinut lihoa näin paljon tässä ajassa.
 
pupu
Minulla toiminut todella hyvin. Ekaa laattaa syödessä tuli läjäpäin iso finnejä, rinnat oli herkät ja olin todella äkäinen. Nyt syönyt kolme laattaa ja iho paljon paremmassa kunnossa ennenkuin aloitin pillerit. Mielialat ei vaihtele ja aion todellakin jatkaa. Kaikille ei sovi kaikki pillerit mutta nämä ovat sopineet mulle tosi hyvin. Kannattaa syödä se kolme laattaa ja sitten vasta päättää jos ei sovi.
 
pupu
Oen syönyt yasminelleja neljä vuotta. Aloitin ne pääasiallisesti ehkäisyyn, mutta käytön yhteydessä myös vähäinen akne on hävinnyt sekä kuukautiset ovat niukemmat ja säännöllisemmät. Muuten olen pillereihin erittäin tyytyväinen eikä sivuvaikutuksia ole, mutta nyt olen alkanut epäilemään että olen lihonut pillereiden vaikutuksesta. Ennen pillereiden aloittamista oli todella hoikka ja kun aloitin pillerit,lihoin noin 5 kiloa. En kiinnittänyt siihen huomiota sen enempää, koska itselleni oli ihan hyväksi lihoa muutaman kilon. Nyt kuitenkin neljän vuoden aikana olen huomannut lihonneeni melkein 20 kiloa (n. 5 kiloa vuodessa) vaikka ruokavalioni sekä elämäntapani eivät ole muuttuneet juurikaan(Korkeintaan terveellisemmäksi). Ajattelin nyt jutella asiasta gynekologini kanssa, koska vaikka kuinka yritän laihduttaa niin kiloja tuntuu vain kertyvän lisää. Serkulleni on käynyt samalla tavalla pillereiden syömisen kanssa. Kun hän lopetti pillerit, hän laihtui ja tyhjeni kuin ilmapallo ja kuulemma muuttuikin ihmisenä ihan erilaiseksi. Kannattaa seurata sitä painoaan, koska minun painoni tuli salakavalasti enkä edes tajua miten olen voinut lihoa näin paljon tässä ajassa.

Olen itsekin nyt huomannut jos alkaa miettimään niin olen turvonnut jonkun verran ja painoakin tullut. Ruokahalu kyllä noussut kun pillerit aloitin.
 
Viimeksi muokattu:
Nanna
Aattelin kirjottaa vähän positiivisistakin asioista, kun täällä on niin paljon huonoja kokemuksia. En ole syönyt vasta kun viisi päivää Yasminelle pillereitä, mutta en ole saanut mitään sivuoireita ja tuskin niitä tuleekaan, kerran ei ole tullut nytkään. Menkkakivut katosivat samantien kun alotin pillerit ja menkat niukkenivat. Menkat loppuivat nopeasti ja ei ole vielä tullut tiputteluvuotoa ainakaan. Pillerit vaikuttavat jo nyt unelmalta! Toivon, että meno jatkuu näin jatkossakin.

Käytän tosiaan pillereitä ekaa kertaa, kun olen kyllästynyt kun pitää kaupasta aina käydä kortsuja ja sillon kun mieli tekee, niin huomaa, että eihän niitä taaskaan ole laatikossa ja sitten pitää värjötellä mieheni kanssa kun kirkossa.

Vapauttaa huomattavasti elämää. Ja vasta viisi päivää, hah.
 
c",)
Heips! Itse olen käyttänyt Yasminelle-ehkäisypillereitä nyt kohta kaksi vuotta ja tässä ajassa minulle on tullut painoa lisää 10kg. Samalla tavalla olen syönyt ja ollut... Itse asiassa enemmän liikkunut.. Kuitenkin ehkäisyneuvolassa, lääkärillä ja gynekologilla ne on sitä mieltä, etteivät Yasminelle-pillerit lihota/kerää nestettä. Itse uskon, että painon nousu johtuu juuri pillereistä. Muuten minulla on hyviä kokemuksia pillereistä. Ehkä mielialan vaihtelut ovat hyvin nopeita, mutta mitään sen suurempia ongelmia ei ole ollut.
 
mymmeli
Mulla ei tullut yasminellesta mitään muita sivuoireita kuin välivuoto, jonka takia jouduin lopulta vaihtaan yasmineihin takasi. Mielialanvaihtelut pysyi normaaleina, iho hyvänä ym. Muuten sopivat mulle tosi hyvin, mutta kun ovat niin matalahormoniset niin kehon oma hormonitoiminta puski läpi ja siinä sitä sitten oltiin rätti housuissa kesken kierron :D

Yasminit taas on yhtä helvettiä. Tajusin niiden koko kamaluuden vasta nyt kun jouduin taas välivuotojen takia vaihtamaan merkkiä. En ollut käytännössä ikinä normaali oma itseni kun söin yasmineita, olin jossain vaiheessa jo ihan ihmeissäni kun mietin että miten 20-vuotiaana vielä voi olla näin hirviät teiniangstit päällä, en tajunnut että se johtuu pillereistä :D Myös aineenvaihdunta hidastui yasmineiden johdosta (!!) ei siis sillä että olis tullut painoa lisää, mutta saatoin hyvin olla 8 tuntia putkeen syömättä kun normaalisti syön 4 tunnin välein - keho ei kuluttanut enää samaa tahtia. Yasminellejen kanssa ei tätä ongelmaa tosiaan ollut.
 
Nanni
Niin elikkäs itse olen ensimmäisinä pillereinä alottamassa näitä yasminelleja.. vähän pelottaa noi sivuvaikutukset nyt kun on saanu muiden kokemuksia lukea. :/ Toivosin ainaki et vaikuttas positiivisesti ihoon kun lievää aknea on. Kirjottelen sit vaikutuksista parin viikon päästä ! =)
 
Hunski
Oon syöny pillereitä 1 vuoden ja 1 kuukauden, ongelmina ei oikeestaan oo ollu muuta ku se että on tullu vähän aknea ja emättimen kuivuutta ja välillä tuntu että aiheutti haluttomuutta.
Nyt ilmaantui outoa tiputteluvuotoa kesken pillerien syönnin, tiputteluvuoto alkoi tänään eli maanantaina mutta menkkojen piti alkaa vasta aikaisintaan perjantaina.. Ihmettelen mistä tämä johtuu, kun mulla ei oo ollu tiputteluvuotoo muulloin kuin silloin kun aloitin pillerit ja silloin kun söin kaksi liuskaa peräkkäin. Tiputteluvuodolle ei pitäisi olla mitään syytä, mutta silti sitä tulee. Aiemmin päivällä jo ihmettelin kun tunsin samanlaista kipua kuin menkkojen alkaessa ja ajattelin että se on mahdotonta koska tämän liuskan pillerit loppuvat keskiviikkona joten menkkojen pitäisi alkaa aikaisintaan perjantaina.
Puskeekohan minun omat hormonit päälle niinkuin joku tässä ketjussa jo aiemmin mainitsi vai mistäköhän se johtuu... Täytyy katsoa jatkuuko se pidempään ja ottaa yhteys neuvolaan jos niin käy. Oon vaan just passelisti lähös toiselle puolelle Suomee kun näin käy, niin mun tuurii.. *silmien pyöräytys*
Yhtäkään pilleriä en ole unohtanut ottaa ja olen ottanut ne aina samalla kellon lyömällä. Alko kaikenlaiset ajatukset pyörii mielessä ja aloin jo aattelee et tiiä vaikka oisinkin raskaana, kun oon kuullu erikoisempiiki tapauksii, et menkat on vaikka on raskaana tai että sikiö kasvaa jossai semmoses paikas ettei vattasta nää ollenkaa onko raskaana yms. Mut emmä usko et oon, kuhan mielikuvitus laukkaa heti kun jokin poikkeaa rutiinista :D
 
-J
Aloitin pillereiden käytön pari viikkoa sitten maanantaina, ja keskiviikkoillalla tuli järkyttävä huimausolo ja oksetti ja mahaan sattui. Sama on toistunut jo 2 perättäistä keskiviikkoa ihan samaan aikaan... Johtuukohan pillereistä??? :O
 
Anniina
Ei kannata jättää syömättä alusta tai lopusta pillereitä pois, ennemmin tee niin että syöt vaikka kaksi levyä putkeen ja sitten vasta tauko :) Syömättä jättäminen vähentää ehkäisytehoa.
Oma lääkärini sanoi että voi syödä vaikka kolmekin levyä putkeen, esim kesällä jos ei turvota tms.
Siitä ei ole haittaa.
 
-S
Olen nyt syönyt Yasminellia reilun puolen vuoden, eikä minulla ole mitään negatiivista sanoa niista. Ainoa "sivu"vaikutus on ollut että rinnat ovat kasvaneet noin yhden kuppikoon verran, eikä minulla ole mitään siitä vastaan.

Mutta painoni on vähän noussut, mutta rankan koulun vuoksi en ole ehtinyt liikkua niin paljon kuin ennen, että sekin voi olla syy siihen.

Muuten mun mielestä hyvä pilleri, mutta paino pitää kylla seurata.
 
en suosittele
Itse olen syönyt noin vuoden verran. Ei mitään hyvää sanottavaa.

Painoa kertynyt 10kg vaikka syön vähemmän kuin ennen, turvotusta kaikkialla,
reidet sisä- ja ulkosivuilta raskausarvilla samoin rinnat ja
alaselkä, haluttomuus, mielialavaihtelut, luonne on muuttunut huonoon suuntaan,
verenpaineet aivan liian korkeat, sydän pamppailee ihan omiin rytmeihin, hikoilen kuin hevonen...

Mitäs muuta siihen lisäämään, moni voisi sanoa että kun rinnat on kasvaneet 2
kuppikoolla B -> D, että se on hyvä juttu, mutta itse en voi enää kokea sitä hyvänä.

Pillerit menossa juuri tämän liuskan jälkeen vaihtoon tai lopetan kokonaan.
 
Dahlia-
Itse söin noita yasminelleja puoli vuotta viime kesästä lähtien, lopetin marraskuun lopussa ja menkat alkoi normaalisti. Mä en ainakaan huomannu niissä mitään huonoja puolia, tosin ne oli ekat ja viimiset pillerit ikinä. Nyt oon ollu kohta vuoden ilman pillereitä enkä ole yrityksistä huolimatta tullu raskaaks, tiedä häntä onko tuo sitten se pillereitten huono puoli vai mitä.. Että en kyllä ikinä enää pillereitä aio syödä, varsinkaan jos raskaaksi joskus haluaisi :p
 
Mikaela
Hei!
Käytin itse synnytyksen jälkeen melkein 3kk cerazette minipillereitä ja koko sen ajan minulla oli melkein joka viikko välivuotoa ja finnejä puhkesi älyttömästi. sitten päätin että haluan jotain muuta ja sain yasminellejä olen nyt syönyt niitä noin viikon ja olen huomannut että olen hieman masentunut ja ei oikeen jaksa enää tehdä mitään tai välittää mistään.
Olen jopa ajatellut jättäväni miesystäväni(lapseni isä) koska jotkut vanhat asiat mitä hän on tehnyt ovat alkaneet painaa minua uudestaan ja huomaan etten päivisin muuta ajattelekkaan.
Ja toivon että tämä loppuisi kuitenkin nopeasti koska en haluasi taas vaihtaa e-pillereitä, varsinkin kun minulla on auraalinen migreeni niin kaikki e-pillerit eivät käy minulle.
 
Liissukka
Hei!
Käytin itse synnytyksen jälkeen melkein 3kk cerazette minipillereitä ja koko sen ajan minulla oli melkein joka viikko välivuotoa ja finnejä puhkesi älyttömästi. sitten päätin että haluan jotain muuta ja sain yasminellejä olen nyt syönyt niitä noin viikon ja olen huomannut että olen hieman masentunut ja ei oikeen jaksa enää tehdä mitään tai välittää mistään.
Olen jopa ajatellut jättäväni miesystäväni(lapseni isä) koska jotkut vanhat asiat mitä hän on tehnyt ovat alkaneet painaa minua uudestaan ja huomaan etten päivisin muuta ajattelekkaan.
Ja toivon että tämä loppuisi kuitenkin nopeasti koska en haluasi taas vaihtaa e-pillereitä, varsinkin kun minulla on auraalinen migreeni niin kaikki e-pillerit eivät käy minulle.
Eikö Yasminelle ole ihan normaali yhdistelmäpilleri, joka on kielletty aurallisesta migreenistä kärsiviltä?

Itse käytin ko. merkkiä vuoden eikä ole kovin paljon hyvää sanottavaa. Olin masentunut, itkuinen, turvonnut ja ennen kaikkea täysin seksihaluton ja kuiva. Enää en käytä mitään pillereitä, enkä ihan vähällä vaihtaisi tätä olotilaa :)
 
Viimeksi muokattu:
Ani - Belgia
Itse olen käyttänyt pillereitä kymmenisen vuotta. Aloitin Mercilonilla ja paino nousi kymmenisen kiloa. Lääkäri neuvoi vaihtamaan Yasmineen juurikin tämän painonnousun takia. Yasmine toimi huonosti. Muutin Belgiaan ja täällä vaihdoin Yasminelleen. Lääkäri täällä kertoi minulle että paikallinen KELA ei tue Yasminellen eikä Yasminen käyttöä niihin liittyvistä riskitekijöistä. Lääkäriini kehotti vaihtamaan Nora tablettiin josta KELA maksoi suurimman osan. itselleni jäi maksettavaksi n. 4 € per liuska. Ongelmat alkoivat jo Yasminen käytön aikana eikä muutosta tapahtunut pillerimerkkiä vaihtamalla. Mieliala vaihteli hysteerisistä itkukohtauksista positiivisuuspuuskiin. Seksi ei enää kiinnostanut ja finnejä tuli, niin kasvoille kuin rintaan.
Kuukautiset loppuivat miltei kokonaan. Silloin kun piti olla menkat oli n.2-3pvää ruskeaa möhnää vessapaperissa. Siinä ne kuukautiset. Noraa käytin kolme kuukautta eikä suurta muutosta tapahtunut. Puoli vuotta sitten lopetin pillerit kokonaan ja päätin että enää en hormoneita elimistööni tunge. Kestää varmaan vielä aikansa ennenkuin hormonitasapaino löytyy, mutta toivottavasti löytyy. Haluaisin kunnon kuukautiset. En usko että on kovin terveellistä manipuloida luonnollista hormonitoimintaa. Toivottavasti pillereiden käytöllä ei ole vaikutusta lapsensaantimahdollisuuksiini tulevaisuudessa. Se tässä eniten pelottaa. Nyt tunnen kuitenkin oloni paremmaksi kuin ikinä pillereitä käyttäessäni. Tsemppiä teille, jotka olette lopettaneet pillereiden käytön kokonaan.
 
Baubo
Täällä vielä yksi mattimyöhäinen kertoo Yasminelle-kokemuksistaan. Luin ennen näiden pillerien käytön aloittamista täältä kauhujuttuja ja tulin sanomaan että itselläni kokemukset ovat olleet pääasiassa positiivisia. Olen 28-vuotias, ei lapsia, en ole käyttänyt ennen pillereitä ja Yasminellea olen käyttänyt nyt reilun 6 kk. Haittaoireina ensimmäiset pari kuukautta oli lähinnä välillä esiintyvä huono olo, jonka takia myös laihduin pari kiloa (tai siis huonon olon takia ei tehnyt mieli syödä yhtä paljon kuin normaalisti joten kaloreita tuli normaalia vähemmän). Huono olo on kuitenkin mennyt jo ohi ja ruokahalu ja painokin (valitettavasti?) ovat palanneet suht entiseen. Rintani ovat kuitenkin kasvaneet hieman, joka mielestäni ei ole mikään huono asia. ;) Mitään sivuoireita ei ole ollut noiden parin ekan kuukauden jälkeen.

Niin kuin moni on täällä ketjussa jo sanonut, ei kannata kauhistua toisten huonoista kokemuksista niin paljoa että jättäisi nämä pillerit kokeilematta. Se tapa, miten joku lääke toimii yhdellä voi olla ihan erilainen kuin miten se on toiminut jollakulla muulla. Itsellänikin meinasi mennä Yasminellet heti alusta vaihtoon kun luin huonoista kokemuksista tästä ja muista ketjuista. Onneksi kuitenkin uskalsin kokeilla näitä pillereitä, koska niin kuin sanoin ovat toimineet minulla oikein hyvin, ainakin toistaisesti. On myös ihan totta, ettei hormonaalinen ehkäisy todellakaan sovi kaikille, mutta tuokin on sellainen juttu joka selviää vaan kokeilemalla.
 
satu
Ajattelin itsekin heittää omat kokemukseni kehiin:
Nuorempana söin Yasmin-pillereitä. Mulla oli tosi paha akne, joka lähti pillereillä kokonaan pois. Mitään fyysisiä haittavaikutuksia en saanut, mutta olin tosi itkuherkkä.
Vuoden mittainen tauko pillereistä toi aknen takaisin, mutta tasoitti kyllä tunteenpurkauksia ihan huomattavasti. Aknen takia aloitin kuitenkin pillerit uudestaan, lääkärin suosituksesta Yasminellet. Akne hävisi taas kokonaan, eikä itkuherkkyydestä ollut tietoakaan. Käytin Yasminelleja 5 vuotta ilman minkäänlaisia haittavaikutuksia. Pieni tauko toi aknen takaisin ja nyt 26-vuotiaana aloitin Yasminellet taas...

E-pillereiden haittavaikutuksista ei missään nimessä kannata panikoida etukäteen! Sitä ei tiedä kuin kokeilemalla mikä merkki kellekin sopii. Yleensä haittavaikutukset tulee ensimmäisten liuskojen aikana ja osa vaikutuksista menee ohi kun elimistö "tottuu" pillereihin. Tupakointi ja pillerit on huono yhdistelmä, se nostaa veritulpan riskiä myös nuorilla.
 
jepuli
Ikinä en oo aiemmin e-pillereitä syöny ja gynellä käytyäni tämä kirjoitti reseptin Yasminelleihin. Vähän kyllä epäilytti, kun keskustelupalstoilla kyseisistä pillereistä ei tunnu löytyvän juuri mitään hyvää. Gyne kuitenkin vakuutteli että ko. pilsuilla olisi positiivinen vaikutus ihoonkin yms. joten eipä tarvinnut sen kummemmin miettiä. Vaikutuksethan on niin yksilöllisiä..

Eka liuska kohta syötynä! Aloitettuani tuli kyllä elämäni pisimmän menkat, 3vk, vaikka normaalisti korkeintaan kuusi päivää. Siinä vaiheessa kieltämättä tunsin jo pientä katumusta pillereiden alottamisesta.. Sen jälkeen kun menkat loppu ei oikeastaan tiputtelua tai mitään muutakaan kummempia ole ollut. Rinnat hieman arat ja tuntuvat hieman turvonneen(?) mikä nyt ei sinänsä haittaa ollenkaan. Ihossa ei ole vielä tapahtunut muutoksia suuntaan tai toiseen.

Kokonaisuudessaan oon ainakin vielä hyvin tyytyväinen että aloitin ko. pillerit! Ajatuksena on ollut syödä toinen liuska heti perään ulkomaanmatkan ja parin muun reissun takia, saa nähdä mitä kroppa tykkää..
 
never again
Yasminelleja mätin n. 4 vuotta, ja huomasin aloittaessani ihan saman kuin moni muukin, että RUOKAHALU KASVOI ihan huimasti. Olen syntymähoikka, joten ei muutamien kilojen painonnousu minussa näkynyt juurikaan, paitsi selluliitin roimana lisääntymisenä.

Pahempia oireita oli sitten totaalinen haluttomuus ja masennus, joka meni ihan itsetuhoisuuteen asti. Elämässäni oli kaikki täydellistä, mutta itkin koko ajan kaikkea, pienikin vastoinkäyminen sai minut raivarin partaalle (esim. kaupassa en löytänyt 20-senttistä kun maksoin ostoksia ja sain hullun itkukohtauksen kassajonossa). Olin jo monta kertaa hyppäämässä ikkunasta kun asun viidennessä kerroksessa, pillerit oikeasti pisti nuppini ihan sekaisin! Ei siihen mitään muutakaan syytä ollut. Minulla ei ollut enää kauheasti ystäviä, koska olin apaattinen enkä enää aurinkoinen oma itseni. Vanhoja kavereita ei huvittanut nähdä.

Sitten hokasin että pentele, pakolla johtuu noista tabuista kummat mielialahäiriöni, ja ajattelin kokeeksi lopettaa. Jo kuukauden, parin päästä itkuhepulit alkoi tuntua käsittämättömiltä, tuntui että astuin jonkun kuplan sisältä ulos :) Aurinko paistelee taas.. Mielialat tasaantui ja olen jälleen huumoriveikko joka olin ennen pillereitä, huomaan että ihmiset hakeutuu mielellään seuraani koska muutos mielialassa on oikeasti niin selvä. Nyt ilman pillereitä kohta vuosi, ja sellut takapuolesta häviää, seksi kiinnostaa täysin uudella tavalla (eikä se kortsun kanssa ole yhtään "huonompaa"!) ja parasta kaikessa on tämä puoleensavetävä, iloinen OIKEA minä. :) Menkat on tulleet päivälleen säännöllisesti edelleen, hiuksia on tosin lähtenyt vähän enemmän lopetuksen jälkeen mutta kylläpä noita päässä riittää..

Karu tarina, mutta tosi, ja kirjotin oikeastaan ihan siksi että ihmiset tosissaan miettisi tuota aloittamista :/ Minä olin aloittaessani ihan sinisilmäinen terkkarin ylistyspuheille enkä tajunnut että ne tabut voi melkein viedä multa hengen, niin sekopäiseksi tulin. Eivät siis sopineet mulle, vaikka olihan niissä hyvääkin se ehkäisyn helppus. Tosin kun seksiä ei tee mieli niin ehkäisy onkin 110%... Jos mielialat heittää häränpyllyä niin epäilkää myös pillereitä osasyylliseksi, älkää pelkästään omaa järkeänne!
 
Ansku
Itse aloitin Yasminelle-pillerit joskus 4 vuotta sitten 17-vuotiaana. Pääsyynä olivat kivuliaat menkat, vaikka minulla jo silloin oli ollut nykyinen poikaystäväni kaksi vuotta ja pillereistä oli ehkäisyssäkin apua. Aluksi en huomannut mitään vaikutuksia, mutta myöhemmin huomasin että olen tullut välinpitämättömämmäksi (mikä on hyvä suhteessa, tarkoitan välinpitämättömyydellä tässä tapauksessa että en ole liikaa mustasukkainen niinkuin aiemmin) ja myös rauhallisemmaksi. Myös itkuisuuteni väheni ihan 90%sti mikä on ihan loistavaa koska nuorempana itkin ihan muutenkin vaan ja turhista syistä :D huomasin myös että hajuaistini on muuttunut, sillä poikaystäväni ihana ominaistuoksu ei ole enää pitkään aikaan ollut se sama kuin aiemmin :( vaikka hyvältä nykyäänkin tuoksuu, mutta ne ensituoksut ovat mielestäni tärkeitä ja niitä ei enää muista... paino on edelleen 52kg mikä ennenkin ja rinnat eivät kasvaneet, korkeintaan vähän turposivat mitä ei edes huomaa. En usko pillereiden lihottavan, muuten kun kerryttämällä nesteitä. Tarkoitan että pillerit lisäävät ruokahalua ja vaikka luulee syövänsä kuten ennenkin niin samalla ei huomaa lisääntynyttä ruokahalua. Minä en ole kyllä tarkkaillut sen kummemmin painoani kuin kerran viikossa käymällä puntarilla ihan mielenkiinnosta, mutta paino on aina se sama, onneksi eivät ole pillerit vaikuttaneet. Koko neljä vuotta pillerit ovat toimineet loistavasti tarkoituksensa mukaan, siis menkkakivut vähenivät hurjista oksentelukivuista pieneksi mahannipistelyksi, joskin yhden särkylääkkeen voimalla vieläkin täytyy ekat menkkapäivät mennä. Menkat ovat tulleet säännöllisesti eikä mitään tiputteluvuotoja ole ollut. Olen näihin pillereihin ollut todella tyytyväinen!
ohho, tulipa tilitettyä :) mutta tällaisia kokemuksia itselläni siis Yasminelleistä!
 
Kukkanainen
Onko kellään kokemusta vastaavasta tilanteesta:

Resepti on mennyt vanhaksi, jolloin sinulta on loppunut pillerit. Olet ollut siis jonkun aikaa ilman pillereitä. Onko kuukautiset alkaneet ihan normaalisti vai onko niitä pitänyt odotella?
 
Tyttönen
Aloitin Yasminellet noin puoli vuotta sitten ja ensimmäiset kolme kk menivät ilman mitään normaalista poikkeavaa, paitsi rinnat kasvoivat (mitä en pistä pahakseni). Kuitenkin kolmen kk jälkeen iho alkoi kukkia ja loppua ei kyllä tunnu näkyvän. Pilleritauon aikana oikein tuntee kuinka iho yrittää parantua mutta heti ensimmäisestä pilleristä sen jälkeen naamaan sattuu kun uudet finnit yrittää puskea. Osaako kukaan sanoa mitä pillereitä lääkärit yleensä kirjoittaa jos Yasminellet eivät ole toimineet? Juurikin jos finnit ovat olleet sivuvaikutuksena. Kiitos sille joka viitsii vastata:)
 

Yhteistyössä