Alotin kaksi viikkoa sitten Yazien käytön. Aikasemmin on ollu pillereinä Yasminellet, joiden jälkeen pari vuotta Nuvaring -ehkäisyrengas. Sitten vajaa vuosi taukoa, ja nyt siis nämä uudet. Muutamia hiukan ikäviä sivuoireita oon tässä parin viikon aikana kerenny huomaamaan: ensinnäki, halusin alottaa pillerit, koska mulla on lievä akne, johon noi yasminellet autto aikasemmin huomattavasti, ja nyt sit toivoin että iho pysyis näitten alottamisen jälkeen taas hiukan parempana. Mut toistaseks, iho on ainakin nyt kolme kertaa pahempi kuin ennen pillereitä! Huomasin heti ekojen päivien jälkeen, et alko tulla sellasia isompia "hormonifinnejä", ja sit sellasta pientä ryhelmää otsaan ja poskiin. Naama on siis toisin sanoen kun rupisammakolla.
Toinen sivuoire on ihan järkyttävät mielihalut, eli siis koko ajan tekee mieli syödä!!! Tänäänkin iski kauhee ahmimiskohtaus, ja nyt paria tuntia myöhemmin on hirvee morkkis :/ Ja sit kun syö, niin tuntuu et maha on ihan täynnä ilmaa ja koko ajan pierettää. Ei kiva...
Ensimmäisinä muutamana päivänä oli myös mielialanvaihteluita, mukaan lukien pari päivää jotka meni ihan selittämättömien v*tutuspuuskien kourissa, ihan ilman mitään varsinaista syytä. Nyt viimepäivinä on kyllä jo tuntunut ihan normaalilta noin tunnepuolella.
Ainiin, ja pientä alavatsakipuilua on ollut eilen ja tänään, mutta koska aloitin pillerit ns. kesken kierron, koska halusin siirtää tulevia kuukautisiani, niin oletan kipuilujen johtuvan siitä.
Täytyy kai vaan yrittää kestää, ja kattoo nyt ainakin muutaman laatan verran, mut jos nää em. ongelmat ei ala häviimään, niin jätän kyllä ihan suosiolla taas pillerit pois kokonaan. Siis ainakin toi iho ja syömisongelmat haluan pois, eli joko pillereillä tai jossei muu auta niin sitten olen ilman.