ye-pillerit vs minipillerit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -ss-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

-ss-

Vieras
Oon nyt syönyt minipillereitä noin 8kk. Ne on sopinut mulle tosi hyvin. En ole huomannut että niistä olisi mitään sivuoireita tullut.

Kävin uusimassa reseptin ja kovasti gynekologi olisi halunnut vaihtaa mulle yhdistelmäpillerit koska niissä on paljon enemmän hyötyjä. Sain sitten reseptin yhdistelmiin ja niihin minipillereihin mitä tällä hetkellä syön. Gynekologin mielestä mun kannattais edes kokeilla niitä yhdistelmiä.

Itse kyllä oon kauhean epäileväinen niitä kohtaan. Mulla on aurallisen migreenin epäily, ei oikein tiedetä onko migreeni vaiko jännitysniskan aiheuttamia oireita vai molemmpia. Suvussa paljon aurallista sekä särytöntä migreeniä. On myös epäselvää onko suvussa verisuonitukos taipumusta tai ei. Äidilläni ollut 38-vuotiaana tulppa jalassa mutta sitä ei koskaan selvitetty johtuiko esim jostain geenistä joka altistaa tukoksille.

Gynekologi ei ollut huolissaan mistään noista asioista vaan kehoitti reippaasti kokeilemaan.

Oikeastaan mä oon ihan tyytyväinen minipillereihin. Ainoa mikä houkuttelee yhdistelmissä on se kuukautisten siirto mahdollisuus ja ettei unohdus aika ole niin lyhyt. Noissa mun mineissä se unohdus aika taitaa olla joku 3-4h.
niin ja ehkä naaman ja hiukset sais vähemmän rasvaisiksi ye-pillereillä...

Yhteistyössä