Yh! Jos saisit tällaisen puhelun...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja exä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

exä

Vieras
Exäni on täysi juoppo ja lipevä liero. Meidän eron jälkeen (n.7 vuotta sitten) on henkisesti ja taloudellisesti "tuhonnut" kaksi naista. Minulla meni vuosia elämäni kuntoon saamiseen eron jälkeen.

No nyt juttelin exän kanssa ja kertoi, että hän on löytänyt jonkun 3 lapsen yksinhuoltajan :( Sanosin ihan suoraan, että en hyväksy hänen toimintaansa ja voisi ajatella vähän mitä tekee, kun on kerta lapsiakin mukana. Ja itsekin ymmärsi tämän.

Päätin, että mikäli exä jatkaa suhdettaan soitan kyllä tälle naiselle ja selitän tilanteen. Rupesi oikein ahdistamaan, koska tunnen exäni ja tiedän mihin hän kykenee. Yli 30-vuotias mies, joka on koko ikänsä elänyt sossusta saaduilla rahoilla ja rikoksilla. Istunut linnassa yhteensä monia vuosia ja taaskin on linnareissu edessä.

Tiedän myös sen, että osaa olla todella "ihana". Kulunut fraasi, mutta exäni kohdalla paikkaansa pitävä: "maailman paras mies selvinpäin".

En vaan tiedä onko mahdollisesta soitostani mitään hyötyä. Ehkä vaan yritän takoa exän päähän järkeä... Ja pelkään pahoin, että tämä uusi eukko kuvittelisi minun vaan olevan mustasukkainen ja sen takia soittavan...

Tein itse aikanaan toisinpäin eli soitin ukon exälle. Sieltä sain puhtia suhteen lopettamiseen. Oli oikein asiallinen, silmät avaava keskustelu.
Olet sitten tehnyt ainakin parhaasi.
Hienoa, että ajattelet toista, mahdollista tulevaa ukon uhria.

En mä ole ennen puuttunutkaan, kun nämä kaksi entistä ovat olleet lapsettomia. Ahdistaa vaan todellakin ajatus niistä kolmesta lapsesta. Exäni voi todellakin saada ihmisen henkisesti aivan loppu-kuntoon...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En mä ole ennen puuttunutkaan, kun nämä kaksi entistä ovat olleet lapsettomia. Ahdistaa vaan todellakin ajatus niistä kolmesta lapsesta. Exäni voi todellakin saada ihmisen henkisesti aivan loppu-kuntoon...

Mitä menetät jos soitat ? Et mitään. Voit vain pelastaa tuon nyxän elämän...
Arvostaisin moista puhelua. Se mitä sitten tapahtuu ei ole enää sinusta kiinni...Nyxä tekee omat johtopäätöksensä.

Lisään vielä, että valitteli tossa puhelussa jotain ulosottomaksujaan ja tarttisi niille maksajan :( Ja kertoi miten exänsä (se viimeisin) on heidän eron jälkeen pystynyt säästämään 9000 euroa 4 kuukaudessa... Että päätelkää siitäkin, millainen rahareikä koko juoppo on!

Niin ja mietti sitten, että pitäisikö tämä exä iskeä takas, kun sillä olisi nyt niin paljon rahaa!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
En vaan tajuu, että miks naiset ei osaa pitää nokkaansa pois toisten asioista!?

No en mä haluaisi kuulla jonkun ajan kuluttua miten ne lapset on otettu huostaan jne ja tämä eukko on menettänyt työpaikkansa, luottotietonsa jne.

mä voisin haluta tuollaisen puhelun jos oisin se nyksä. voi olla etten välittäis hittojakaan ja haistattaisin p*skat soittajalle mutta olisipa joku varoittanut ja se ehkä saisi silmät vähän enempi auki.

joo ja mitä hyvää siitäkään on ikinä tullut ettei mihinkään puututa? antaa toisten asioiden olla jne. ? kyllä elämässä täytyy myös uskaltaa puuttua eikä välittää vain itsestään.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Jos mä olisin tuo yh, tarjoaisin soittosi jälkeen sulle pitkän kaavan mukaan illallisen valitsemassasi ravintolassa. Mutta mä en ole.

Kiva kun joku toinenkin on kanssani samaa mieltä!
Olen yhden lapsen yh ja exäni on kiero liero. Mutta esimerkin mamma en ole. Mutta kokemuksestani tiedän mistä tässä puhutaan ja kehotan ap:aa soittamaan.

Soitat jos siltä tuntuu mutta yritä esittää asiasi ystävälliseen ja neutraaliin sävyyn. Ei siis siten että haukut exäsi vaan kerrot realistisesti mitä mahdollisesti on tiedossa.

Se vaan voi olla niin, että exän nyxä kirjoittelisi sitten kaksplussalle että sä puutut niiden elämään. Voisi silti olla ihan fiksua soittaa ja varoittaa tuosta raha-asiajutusta. Sanoa ettet tahdo mitään pahaa heidän suhteelleen, mutta kannattaa varoa rahoittamasta miehen harrastuksia. Sit ei ainakaan voisi sanoa ettei ole varoitettu.

Rakkaus on monesti sokea, mutta jälkeenpäin se harmittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Soita!:
Kiva kun joku toinenkin on kanssani samaa mieltä!
Olen yhden lapsen yh ja exäni on kiero liero. Mutta esimerkin mamma en ole. Mutta kokemuksestani tiedän mistä tässä puhutaan ja kehotan ap:aa soittamaan.
Mun exäni ei ole liero ja mulla alkaisi hälytyskellot soida kyllä itselläkin siinä vaiheessa, kun miesystävä pyytäisi multa rahaa. Nuorena seurustelin vähän aikaa tyypin kanssa, joka yks kerta pyysi multa 900 mk autoa varten. Okei, halpa auto. Sanoin, että ei mulla sellaisia rahoja ole, jolloin tyyppi kehotti pyytämään mun vanhemmilta. Olin ihan monttu auki ja sanoin, että mitä ihmettä mä autolla tekisin, kun ei mulla ole ajokorttiakaan ja pyydä itse omilta vanhemmiltasi. Se lavstoori olikin sitten viikon päästä ohi.

Mutta jos mies pystyy vetämään pitkän aikaa luotettavan roolia, niin olisin varoituksesta kiitollinen.

Alkuperäinen kirjoittaja exä:
Exäni on täysi juoppo ja lipevä liero.
Yli 30-vuotias mies, joka on koko ikänsä elänyt sossusta saaduilla rahoilla ja rikoksilla. Istunut linnassa yhteensä monia vuosia ja taaskin on linnareissu edessä.

Vaikuttaa aivan normaalilta 2plussalaisen ukolta :D :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja exä:
Exäni on täysi juoppo ja lipevä liero.
Yli 30-vuotias mies, joka on koko ikänsä elänyt sossusta saaduilla rahoilla ja rikoksilla. Istunut linnassa yhteensä monia vuosia ja taaskin on linnareissu edessä.

Vaikuttaa aivan normaalilta 2plussalaisen ukolta :D :laugh:

Hyi sua!!! Ei plussan mammoja saa kiusata!!!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
En vaan tajuu, että miks naiset ei osaa pitää nokkaansa pois toisten asioista!?

No en mä haluaisi kuulla jonkun ajan kuluttua miten ne lapset on otettu huostaan jne ja tämä eukko on menettänyt työpaikkansa, luottotietonsa jne.

Kaverille kävi juurikin noin uuden renttumiehen ansiosta. Me yritimme sanoa miten tulee käymään. Tää kaveri ei uskonut ja kulki kuin unissakävelijä ja antoi kaiken suistua raiteiltaan. Vähällä oli ettei menettänyt lapsiaan. Ei voinut jättää miestä joka kohteli kuin saastaa! Huh!

Eli voit tietysti kertoa mutta luuletko että uskoo? Onko vaarana että mies lähtee kostoretkelle?

Yhteistyössä