yh:n outo (?) tilanne

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vänkyrä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

vänkyrä

Jäsen
24.08.2005
80
0
6
elikkäs, mulla on 1,5v vanha poika. pojan biologinen isä lähti "karkuun" raskausaikana eikä ole omasta tahdostaan ollut pojan kanssa tekemisissä ollenkaan :/
olen löytänyt ihana uuden miehen ja yhdessä on asuttu nyt parisen kuukautta. löysin hänet kun poikani oli 2kk vanha.
nyt uusi kumppani ilmoitti toivovansa vauvaa. hän rakastaa ja kohtelee poikaa kuin omaansa ja on hyvin lapsirakas muutenkin.

itse vain olen niin eksyksissä, kun pelottaa (turhaan) että tälläkin kertaa käy niin että mies lähtee... vaikka ei varmasti lähde! silti pelottaa että jos sama kuvio uudestaan toistuu...

ootteko puhuneet nykyisen miehesi kanssa tästä pelostasi ? Toivottavasti saatte juteltua sen verran että sun oma fiiliksesi tuon asian suhteen rauhoittuu ja saatte vietyä vauvahanketta eteenpäin :hug:

on puhuttu, ja kyllä hän ymmärtää. tai siis, ymmärtää että pelkään. ei sillä, pojan biologisen isän häivyttyä oikeastaan vain huokaisin helpotuksesta ja elämä oli paljon helpompaa sen jälkeen.
itse olen kotiäitinä tällä hetkellä, joten sen puolesta ei varmastikaan toinen vauva olisi "haitaksi".

Ymmärrän, että on sulle vaikea tilanne.

Pelottaako sua oikeastaan se, että suhteenne latistuu ja menee siihen, että olisit helpottunut tämän nykyisenkin lähdöstä? Että itse lopulta rupeaisit toivomaan, että nykyinen mies lähtee. Ehkä sen vanhan suhteen loppumisessa on vielä joitain käsittelemättömiä asioita, niin kuin esim. jos koet, että exän kanssa muutosta tapahtui myös sinussa eikä vain miehessä ja pelkäät, että raskaus vaikuttaisi nyt jotenkin samalla tavalla, ihan vaan ajatuksena.

No kuitenkaan uuden miehen kanssa ei tarvitse toistaa samaa kuviota. Varmasti suhde lapsen kestää, jos asiat on teidän välillä hyvin.

Yhteistyössä